Erilaiset äidit...vittu, mä olen sanaton!

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27443032:
Musta on aika typerää, että tuista pitää maksaa veroa. Kun se vero kuitenkin vaan menee tuen antajan taskusta toiseen. Jos mä haluan antaa jollekin euron, niin miksi ihmeessä antaisin 2 euroa ja hän antaisi mulle yhden euron takaisin? Ihan älytöntä.
No joo, onhan se noinkin, mutta jos tuet olis verottomia, lisäiskö se tukien varaan jättäytymistä, se verottomuus saattais jonkun korvaan kuulostaa hirveeltä tienaamiselta?
 
[QUOTE="vieras";27443020]Ja kun mä oon tässä ketjussa sanonut varmaan viisi kertaa että se ensimmäinen kierukka on ilmainen. Mitään vastausta en ole saanut.[/QUOTE]

Onko joka paikas ilmaanen?
 
"tiili"
Johanna mihin ne sun pojat menee syksyllä? Kun sanoit ohjelmassa, että odotat jo sitä kun saadaan olla tyttöjen kanssa kahdestaan. Meneekö pojat päiväkotiin?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27443047:
No joo, onhan se noinkin, mutta jos tuet olis verottomia, lisäiskö se tukien varaan jättäytymistä, se verottomuus saattais jonkun korvaan kuulostaa hirveeltä tienaamiselta?
No eihän sinne tilille tipahtaisi sen enempää kuin ennenkään. Ihan hatusta heitettyjä lukuja nyt, mutta jos nyt olisi Kela maksanut 1000 € miinus verot 200 €, niin saajan tilille olisi mennyt 800 €. Miksei siis voi laittaa vain sen 800 € ja todeta, että veroja ei ole tarvinnut maksaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27443070:
Ei se varmaan kaikkialla olekaan, mutta jos kokee kierukan tarpeelliseksi, siihen todennäköisesti saa irrotettua rahan.
Juu niin uskon minäkin.
Tajusin juuri muuten,että mulla olisi Mirena tuolla kaapissa enkä sitä voi laitattaa itselleni..Helmikuuhun mennessä härveli pitää asentaa..tai menee vanhaksi.
 
En jaksanu koko ketjua lukea.
Olen 30v. ja odotan kolmatta lastamme.
Kysyin lääkäriltä, että voitaisko sterilisaatiota tehdä heti synnytyksen jälkeen.
Ei kuulemma tehdä enää heti.
Ei myöskään suositellut sitä mulle, vaikka ikä ja lapsimäärä ehdot täyttyvätkin.
Suositteli ennemmin kokeilemaan kierukkaa. Pillerit ei mulle sovi.

Kyllä mä nautin, kun uusi äitiysloma alkaa ja saan palkkatulon mukaan laskettua päivärahaa. Myöskin nautin ajatuksesta, että sitten joskus eläkepäivillä ei tarvi kituutella minimieläkkeellä.

Tarttis ajatella asioita pikkasen pidemmälle. Lapsilisätkin loppuu aikanaan.

Ostan myös Polarin siivujuustoa ihan vain siksi, että en jaksa höylätä isoa köntsää ;)

Muokkaus. Eli olen ollut lasten syntymien välissä töissä ja tienannu töitä tekemällä ihan kivat päivärahat.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sinisulka
Keittiönoita
[QUOTE="tiili";27443078]Johanna mihin ne sun pojat menee syksyllä? Kun sanoit ohjelmassa, että odotat jo sitä kun saadaan olla tyttöjen kanssa kahdestaan. Meneekö pojat päiväkotiin?[/QUOTE]
Aika monilla isommat lapset ovat päiväkodissa, vaikka äiti on vauvan kanssa kotona. Ihan normikamaa palstalla :)
 
"äippä12"
[QUOTE="oukkidoukki";27443043]Oho, vaatimattomat 27 sivua! ;D Naurattaa noi kateellisiksi sanojat. Mistä pitäisi olla Johannalle kateellinen? Suurista rahoista? Upeasta ulkomuodosta? Helmestä, hyvännäköisestä, ahkerasta miehestä? Sadasta mukulasta? Tyylikkäästä nimimausta? Koko perheen reissuista Prismaan?

Vai siitä pesukoneestako pitäisi olla kateellinen? :D[/QUOTE]

Ehkä siitä pesukoneesta sitten;)

Oikeesti, mielestäni on edesvastuutonta tehdä lapsia, joita ei pysty elättämään itse. Niin se vaan on. Hätätilanteessa sossut tulee toki tulla apuun mutta tuo ei ole mikään hätätilanne vaan pysyvä olotila näemmä.
 
joopaajooo
Siis ei meidänkään perheellä ole varaa mitään lohifileitä mennä ostelemaan ja ei me myöskään sossusta käydä semmoseen rahaa pyytämässä. Myös toi pesukone. "otsonoinnit ja ilmanputsarit.." eikö sitä halvempaa konetta sit voinu ottaa missä ei näitä otsonointi hommia ole. Voi hyvä jumala kun alko ottaa päähän. Ruokaostokset olisivat saaneet pienemmäksi. Esim. Paulavanukkaat pois. Ostaisivat porkkanoita, sipulia ja kaslerii. Pääsee tosi halvalla. Mua ainakin tympi tosi paljon tuo perhe. Mitä mieltä muut ootte?
 
unohdin nikin
[QUOTE="Johanna";27442602]Kerroppa mulle miten sä saat 2vuotiaan pitämään vaippaa öisin jollei halua? joo no sun lapsi oli varmaan 2v yökuivaki. On meilläki Maksimus ollu, mut lapset on erilaisia. Jos se tyttö nyt ei ehdi vessaan yöllä tai pissaa sänkyynsä niin anteeks, kun kasvatin huonosti. Siksi kysyn nyt sulta sit kasvatusvinkkejä aiheen suhteen??[/QUOTE]

Itseasiassa mun oma lapseni on nyt 2,5v. Mulla on ollut tapana pitää lapsellani yöpukua, sellaista haalarimallia, ja vahtia lasta itkuhälyttimen kautta kunnes hän on nukahtanut. Näin ollen siis huomaisin jos alkaisi vaippaa riisumaan, puhumattakaan siitä että yöpuvun riisuminen ottaa oman aikansa. Ja ei, poikamme ei vielä ole yökuiva, eikä kokonaan edes päiväkuivakaan. Häntä on kiinnostanut motoristen taitojensa kehittäminen enemmän kuin pottailu tähän mennessä. Miksi sä annat laps4en nukkua ilman vaippaa jos hän ei ole yökuiva? Eikö sun pitäisi olla auktoriteetti perheessä?
 
---------
Mulle ei mee jakeluun, miksi sossu maksaa ison asunnon, pesukoneet yms. Minusta sossun kuuluu maksaa sen verran, että on vaatteet päällä (eikä todellakaan tarvii olla mitään uutta!, kuten Johanna haluaa lapsillaan olevan?!), ruokaa pöydässä ja asunto, missä asua. Miks helkatissa sossu tarjoaa mahdollisuuden isoihin asuntoihin ym, ei oo ku parikymmentä vuotta niin monet isot perheet asui hyvinkin ahtaasti, eikä siihen kukaan kuollut... Luulis työnteon kiinnostavan siinä vaiheessa, kun mihinkään ylimääräiseen ei oo oikeesti varaa ja asuu kuin sillit suolassa :D

Ja mielessä käy et eikö kotona saa tarpeeksi huomiota, vai mikä on syynä jos perheessä on ainakin 3 erityislasta... Et onko ylivilkaskäyttäytyminen myös oireilua kodin kaoottisuudesta...
 
ok
[QUOTE="Murmeli";27443171]http://ruusuillatanssimistasittenkin.blogspot.fi/2012/10/mielipidekirjoitus-erilaiset-aidit.html?m=1[/QUOTE]
Taisit itse kirjoittaa. Ihan kuin olis tätä ketjua lukenut, samaa skeidaa.
 
kfkfkfkf
OIKEESTI, tää on Johannan ja hänen miehensä päätös. IHAN JOKAINEN voi tehdä saman päätöksen ja olla kotona. SIIS IHAN JOKAINEN.

Ja Johannahan itse sanoi, että kyllä he töihin/kouluun ovat hakeneet.
 
Tosi julmaa kyllä sanoa, et jonkun pitäisi sterilisoida itsensä...Oikeastaan tarkemmin ajateltuna ihan pelottavan julmaa. Pakkosterilisoiden historiaa ei varmasti kukaan muistele surutta. Siksipä sosiaalityöntekijöiden pitäisi auttaa tuota miestä - etsiä sille työtä, jota se jaksaa ja haluaa tehdä ja jolla se voi palvella myös yhteiskuntaa. Ugh!
 
Suhtautuisitteko eri tavalla tähän perheeseen, jos tuo mies kävisi töissä?
Kyllä.
Silloin toinen vanhemmista edes yrittäisi tehdä oman osuutensa perheen elatukseen ja kantaisi ns.taloudellisen vastuunsa isosta perheestään.

Jossain tämä kyseinen äiti mainitsi miehensä tienanneen 3000e/kk töissä ollessaan mutta ei halunnut jatkaa töissä sen ollessa "yksioikoista".
No, jos mulla olisi viisi lasta kotona elätettävänä niin kyllä mä itteni sinne yksioikoiseen työhön raahaisin jotta saisin laskut maksettua. Ja pysyisin siinä työssä niin kauan että saisin mielekkäämmän työn, enkä jättäytyisi kotiin.
En todellakaan uskaltaisi perheellisenä(tai muutenkaan)luopua palkastani ja vaan luottaa että kyllä sitä jotenkin eletään.
 
Kyllä.
Silloin toinen vanhemmista edes yrittäisi tehdä oman osuutensa perheen elatukseen ja kantaisi ns.taloudellisen vastuunsa isosta perheestään.

Jossain tämä kyseinen äiti mainitsi miehensä tienanneen 3000e/kk töissä ollessaan mutta ei halunnut jatkaa töissä sen ollessa "yksioikoista".
No, jos mulla olisi viisi lasta kotona elätettävänä niin kyllä mä itteni sinne yksioikoiseen työhön raahaisin jotta saisin laskut maksettua. Ja pysyisin siinä työssä niin kauan että saisin mielekkäämmän työn, enkä jättäytyisi kotiin.
En todellakaan uskaltaisi perheellisenä(tai muutenkaan)luopua palkastani ja vaan luottaa että kyllä sitä jotenkin eletään.
Totta, en sitä kiellä... mutta voi olla niinkin, et miehellä työuupumusta/piilevää masennusta tai jotain tuollaista... ja tarttisi siihen apua eka ja sit töihin?? :)
 
pettytyn
Hauskaa kun sanoi ettei ole kierukkaan ollu rahaa? Mutta oli kuitenki resepti siihen? Eikös kaikki reseptillä olevat apteekkikamat saa sossusta kuittia vastaan takaisin.. Surullista

Ja se puhelu esikoiselle. Voi lapsi parka... ku puukkoa haavassa vääntäis. "miltä se nyt susta tuntuu kun taas sulle tulee uus pikkusisko ja me ollaan kaikki nii innoissaan mutta sä vaan oot siellä etkä edes soita hyi sua".. kyllä itku pääsi sen pojan puolesta ja koko surkuhupaisan shown puolesta :(

Eikä tilanne kauheen väliaikaselta näyttänyt, sillä jos mies tosissaan olis niin kovatuloisessa työssä ollut ku "Johanna" kävi komeesti kehuskelemassa aikasemmin niin kyllä tulis työttömänäki nii kovaa ansiopäivärahaa 500 pvältä että ei paljon sossussa asioitais... Sitäpaitsi jos perhe pysty säästään 310€ pesukoneeseen "omaa rahaa" niin en usko että se kierukka ihan niin kallis kuitenkaan on..

Oon todella pettyny näihin ihmisiin, toivottavasti pysyvät poissa edes sieltä leipäjonosta ja jättävät ne heille jotka oikeasti tarvii sitä kun muuten ei tunnu tuossa sossurahan väliinpitämättömässä käytössä olevan mitään häpyä.. :(
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
"vieras"
Miksi ei se ohjelman äiti ole saanut huostaanotettua lastaan takaisin koskaan?
Vaikka noin monen äitinä toimii, mitkä voi olla syyt ettei poikaa anneta takaisin?

En tiedä näistä käytännöistä mutta maalaisjärjellä ajateltuna kuulostaa hölmöltä.
 
  • Tykkää
Reactions: sinisulka
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä