Erilaiset äidit...vittu, mä olen sanaton!

Status
Viestiketju on suljettu.
"vieras"
OIKEESTI, tää on Johannan ja hänen miehensä päätös. IHAN JOKAINEN voi tehdä saman päätöksen ja olla kotona. SIIS IHAN JOKAINEN.

Ja Johannahan itse sanoi, että kyllä he töihin/kouluun ovat hakeneet.
ei muuten voi. Jos IHAN JOKAINEN tekisi saman päätöksen, niin mistäs ne toimeentulotukirahat sitten revittäisi? Yrittäkää nyt ymmärtää, että yksikin tämän erittäin "viisaan" päätöksen tekevä kansalainen tulee yhteiskunnalle todella kalliiksi. Yhteiskuntamme kun vaan ei yksinkertaisesti pyöri, ellei ole veronmaksajia. Joten ei, työttömyyden ei pitäisi olla mikään "päätös" minkä ihan jokainen voi tehdä, vaan pelkästään väliaikainen valitettava tila, josta poispääsemiseksi tehdään kaikki voitava.
 
  • Tykkää
Reactions: erinys ja sinisulka
Kuntoutuuko töihin sillä, että tehdään lisää lapsia? :O Jos olisin uupunut tai masentunut, eipä ekana kävisi mielessä että hommataas lisää lapsia...
Öö en tasan kyl ole tommosta väittänytkään...vaan tarkotin, että JOS jotain sellaista on NIIN siihen olisi hyvä tarjota apua. Miksi sosiaalityö ei esim. ole kiinnittänyt asiaan huomiota/tarjonnut kuntoutusta JOS näin on? Eri asia tietty, et jos toi oikeesti on asenneongelma, niin sit kyllä saisivat mennä tosiaankin itseensä :(
 
[QUOTE="vieras";27442374]No juurikin täällä itäpuolella maata olen menossa sen alkuviikosta asennuttamaan ja ensimmäinen kierukka on ilmainen.[/QUOTE]

Hmm. Onkohan ne neuvolassa jättäneet jotain kertomatta -lapsia meillä on jo useampia joten luulis että innolla suosittelisvat ilmaista ehkäisyä :LOL:
 
Ei saa
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;27443455:
Kyllä saa kierukan,e pillerit,ehkäisylaastarit jne..
Meidän sossusta saa vaan reseptillä SAIRAUDEN hoitoon tarkoitetut lääkkeet. Ehkäisytarvikkeet ei sitä ole. Jos ruksi kohdassa muu jää rahat saamatta.
 
"vieras"
Sossu maksaa ehkäisyn, ei tarvitse olla reseptissä sairauden hoiton. Pillerit tai sitten jos on hyvät perusteet kalliimmille menetelmille (kierukka esim).
 
"Korkki"
[QUOTE="Johanna";27442119]Kiitos ja en välitä :) mä oon tottunu. Mun elämää on puitu aina oli mies sit kotona tai töissä olin mä sit koulussa tai kotona. Kun ihmiset haluaa puida ne repii siihen syyn mistä vaan :D

Mutta juu olen kotihoidon kannattaja ja meillä tosiaan vasta nyt on ollut 5v psykologin lausunnolla päiväkodissa ja huoli on kokoajan kova, kun poika karkaillutkin. Toki kyllä se arkee helpottaa, kun ei vaativimmat lapset eskari ja tämä 5v ole kotona. Sen lisäks kohta 4v joka ei puhu selvästi on 2 päivää viikossa.

Kotihoidossa ovat siis ne lapsistasi, jotka eivät vielä ole erityisavun tarpeessa?

Mä en ole päivähoitoo vastaan jos se on yli 3vuotiaalle. Koska kotihoidossa lapsista tulee noin hyvinvoivia kuin yllä kuvaat? Onhan nimittäin täysin tavallista ja normaalia, ettei neljävuotias ihanassa kotihoidossa ollut osaa edes puhua?

Hirveintä on kuulla juurikin, että yli 30v on se sopiva ikä tehdä se lapsi ja sit heti töihin, kun päiväkotiin saa laitettua, koska täytyy ylläpitää sitä kallista elintasoo minkä rakensi ennen sitä lasta. Lapsi tarvii rakkautta ei rahaa


Just.... Darwin family awards, anybody?

Yleensä lapset (etenkin monikossa) tehdään näin länsimaissa sivistyneissä yhteiskuntaluokissa about 30-vuotiaina siksi, että tuolloin on todennäköisemmin kypsyyttä ja turvaa myös ne lapset elättää ja kasvattaa täyspäisiksi kuin silloin, jos hankkiutuu teininä raskaaksi väkivaltaisessa päihdeporukassa.

Lakkaa selittämästä paskaa siitä, ettei muka mikään ehkäisy sovi sulle, kuinka sulla ei oo rahaa kierukkaan (tässäkin ketjus joku tarjoutu maksamaan sellasen, vaik ihan ku ois teil rahasta kiinni, right xD) tai ettei sulla olisi mahdollisuuksia hankkia sterilisaatiota -- sen saa kaikki yli 18-vuotiaat jos/kun on JO kolme lasta. Ton on sulle satavarmasti joka ikinen hoitsu/lääkäri selittäny, jonka oot koskaan kuppases elämässäs tavannu -- tiedät sen itsekin.

Sä teet lapsia, koska niiden kautta kuvittelet saavuttaneesi elämässäsi jotakin. Järjestelmä on pettänyt sut pahasti, sillä se ei ole pystynyt jatkuvista laitoskontakteistasi huolimatta opettamaan sulle mitään siitä, mitä hyvä elämä oikeasti on: ei pelkkää omien etujen vaatimista, uhoamista ja valittamista vaan myös älyllistä, moraalista ja sosiaalista osallistumista ja itsensä haastamista. Loiset vaan syö, nai ja lisääntyy olla lillien tällä pallolla kuluttaen resursseja ja antamatta mitään hyödyllistä vastineeksi -- yhteiseksi hyväksi. Tekisi mieli pyytää häpeämään, mutta se on turhaa, sillä todennäköisesti ette käsitä miksi. Ja juuri siksi maailma onkin niin paska paikka ja systeemi mätä.


Älä vaivaudu vastaamaan tähän viestiin, mulla ei ole aikomustakaan keskustella sun tai kaltaistesi kanssa. Oli vaan pakko avautua, kun typeryydellä ja itsekkyydellä ei näemmä ole vertaa.
 
"Korkki"
[QUOTE="Johanna";27442568]Ai että onko :D Alex on diagnoosia vaille erityislapsi ja hänen kanssaan ei ole yhtään helppoo päivää. Maksimus on perheneuvolan jonossa tutkimuksiin samasta syystä. Esikoisella on diagnosoitu adhd ja epäilen tätä toimintohäiriöö itsellänikin.
Sarafina on Diiva joka kuvittelee pyörittävänsä kaikki sormensa ympärille ja Kristofinkin uhma nostaa päätään joten..
Juu kyllä päivät on todella haastavia ja propsit miehelle joka tätä sirkusta jaksaa pyörittää <3[/QUOTE]

I rest my case xD
 
"vieras"
[QUOTE="kärhö";27441110]fb-sivujen mukaan on varaa lomailla kylpylässä ja ostaa keskiseltä 3D-leffoja? Mulla ei oo (vielä) lapsia, käyn töissä, miehenikin käy ja silti tarkkaan saa harkita onko varaa kylpylälomaan saati leffoihin :D
hävettää toisinaan olla suomalainen ja suomen lakien alainen...[/QUOTE]

Veikkaanpa että tuetulla lomalla olleet ja sossuhan voi maksaa siitäkin omavastuuosuudet.
 
"vieras"
No juhlikoon köyhät nyt, luuletteko että suomen rahat riittää ikuisuuksiin asti?
Kyllä mä siinä kohtaa olen iloinen että on ammatti jolla hakea töitä ja kerrytettyä eläkettä.
Suomen sosiaalituet nykymuodossaan tulee häviämään.
Ei käy kateeksi,oikeesti,eikä edes harmita.Mulla on lämmikkeenä muutakin kun se pesukone.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27443086:
No eihän sinne tilille tipahtaisi sen enempää kuin ennenkään. Ihan hatusta heitettyjä lukuja nyt, mutta jos nyt olisi Kela maksanut 1000 € miinus verot 200 €, niin saajan tilille olisi mennyt 800 €. Miksei siis voi laittaa vain sen 800 € ja todeta, että veroja ei ole tarvinnut maksaa?
tunnen muutaman tämmöisen arjen sankarin, ja voin melkooisella varmuudella sanoa, että heidän korvaansa "tästä ei tarvi maksaa veroja" kuulostaa isommalle summalle, kuin tonni miinus verot.
 
rietas
Oliskohan muutamalla muullakin varaa jäädä pidemmäksi aikaa lasten kanssa kotiin, jos vaikka veroprosentit olis alhaisemmat, kun tukimenoja valtiolla olisi vähemmän?

Olisiko sote-puolella varaa parantaa päivähoitoa ja esim.pienentää ryhmäkokoja, jos näihin sossun tukiin menisi vähemmän rahaa? Ja olisiko sitä rahaa tällaiseen asioiden parantamiseen enemmän, jos veroja työstään maksavia olisi enemmän, eli siis tuilla eläviä olisi vähemmän?

Tyhmä vertauskuva, mutta Johanna: miltä tuntuisi jos mä veisin sun lapses ainoan lämpimän talvivaatteen, ja sitten pitkin talvea illistelisin ja moittisin sua siitä, että lapses ulkoilee pelkissä sisävaatteissa? Siltä tuo tilanne nyt hieman tuntuu.
 
0,8%
Täällähän mesotaan kuin suurestakin maailmanhistoriallisesta vääryydestä. Joku on saanut pesukoneen vaikkei ole töissä! Voi kamala! Pitäskö varmuuden vuoksi ottaa jääkaappikin pois niiltä?

Onkohan yhdelläkään teistä valittajista mitään alkeellistakaan käsitystä siitä kuinka pieni osa kaikista julkisista menoista on esim. toimeentulotuki? Ja on ollut jo vuosikymmeniä, sosiaaliturvan olemassaolo ei todellakaan ole aiheuttanut mitään joukkoryntäystä sossun luukulle, ihmiset kun yleensä tykkäävät vähän isommista rahasummista kuin mitä sieltä saa.

Mut joo, aika hyvin taas puolen tunnin ohjelman perusteella ihmiset tuntee jonkun koko elämän läpikotaisin ja tekee parin lauseen perusteella elämää suurempia päätelmiään.
 
Kfkfkff
Mekin ostettiin 600e pesukone. Pienituloisen ei ole MITÄÄN JÄRKEÄ ostaa 300e candyä ja parin vuoden päästä taas ostaa uutta konetta kun se halppiskone hajosi.

Ja kyllä, mekin ollaan toimeentulotuen asiakkaita, me tosin otimme tutulta lainaksi tuon 600e ja maksamme 50e kuussa sitä takaisin.

Ihan peruskone meillä, on tuossa joku höyry silitysjuttu, mutta laadukas kone ei taatusti hajoa ihan heti. Jos tällä pesee seuraavat 10-20 vuotta, sillä parin sadan candyllä pesee pari vuotta.

Kovassa käytössä varmaan johannan perheellä pesukone.
Tosin itse olisin tuolla rahalla ostanut laadukkaan koneen ilman mitään ylimääräisiä otsonointeja.
Halpamerkkikoneet kun tuppaa hajoamaan herkemmin
 
näin
^Totta. Toimeentulotuesta on viidesosa tarkotettu muuhun kuin ruokaan ja vaatteisiin, ja jos siitä pystyy säästämään ajan mittaan eikä kuluta mihinkään ylimääräseen, niin siitä saa ostaa vaikka tonnin pesukoneen ja se on täysin sallittua.
 
Oliskohan muutamalla muullakin varaa jäädä pidemmäksi aikaa lasten kanssa kotiin, jos vaikka veroprosentit olis alhaisemmat, kun tukimenoja valtiolla olisi vähemmän?

Olisiko sote-puolella varaa parantaa päivähoitoa ja esim.pienentää ryhmäkokoja, jos näihin sossun tukiin menisi vähemmän rahaa? Ja olisiko sitä rahaa tällaiseen asioiden parantamiseen enemmän, jos veroja työstään maksavia olisi enemmän, eli siis tuilla eläviä olisi vähemmän?

Tyhmä vertauskuva, mutta Johanna: miltä tuntuisi jos mä veisin sun lapses ainoan lämpimän talvivaatteen, ja sitten pitkin talvea illistelisin ja moittisin sua siitä, että lapses ulkoilee pelkissä sisävaatteissa? Siltä tuo tilanne nyt hieman tuntuu.
Ei tekis kesää tai talvea mun kotiin jäämiseen, jos vero% olis pienenmpi. Mulla menee nytkin, vanhempainrahasta 26,5% veroa, ihan sama, maksan veroja kuitenkin mielelläni. Tykkään käydä kirjastos, hammaslääkäris, ja tk:s marisemassa jonojen potuudesta. Eikä mua haittaa, että mun veropennosista kustannetaan jollekkin sukset tai pesukone, se mua toki nyppii, jos ja kun joku käyttää sossua ja sen rahoja vuosikausia elämiseen, ihan vaan siksi, että ei huvita käydä töissä. Mutta noin kaiken kaikkiaan, maksan mielelläni veroja :)
 
"möks"
Mekin ostettiin 600e pesukone. Pienituloisen ei ole MITÄÄN JÄRKEÄ ostaa 300e candyä ja parin vuoden päästä taas ostaa uutta konetta kun se halppiskone hajosi.

Ja kyllä, mekin ollaan toimeentulotuen asiakkaita, me tosin otimme tutulta lainaksi tuon 600e ja maksamme 50e kuussa sitä takaisin.

Ihan peruskone meillä, on tuossa joku höyry silitysjuttu, mutta laadukas kone ei taatusti hajoa ihan heti. Jos tällä pesee seuraavat 10-20 vuotta, sillä parin sadan candyllä pesee pari vuotta.

Kovassa käytössä varmaan johannan perheellä pesukone.
Tosin itse olisin tuolla rahalla ostanut laadukkaan koneen ilman mitään ylimääräisiä otsonointeja.
Halpamerkkikoneet kun tuppaa hajoamaan herkemmin
Meillä on Candy toiminut jo yli kymmenen vuotta, ei ne hinta ja laatu noin suoraviivaisesti mene. Sä ilmeisesti meinaat olla sissin asiakas sen yli 10 vuotta ja sen jölkeenkin, jos meidän verorahoja noin pitkällä tähtäimellä mietit.
 
Mekin ostettiin 600e pesukone. Pienituloisen ei ole MITÄÄN JÄRKEÄ ostaa 300e candyä ja parin vuoden päästä taas ostaa uutta konetta kun se halppiskone hajosi.
No ei pienituloisen kannata aina sitä mahdollisimman kallistakaan ostaa. Ja meillä on kyllä 370 euron pyykkikone kestänyt jokapäiväisessä käytössä (kestovaipat ja muu pyykki) nyt neljä vuotta. On kestänyt jopa tänä aikana kaksi muuttoa. Ja edelleen pelittää.
 
Kdkfkf
[QUOTE="möks";27444088]Meillä on Candy toiminut jo yli kymmenen vuotta, ei ne hinta ja laatu noin suoraviivaisesti mene. Sä ilmeisesti meinaat olla sissin asiakas sen yli 10 vuotta ja sen jölkeenkin, jos meidän verorahoja noin pitkällä tähtäimellä mietit.[/QUOTE]

Ei, vaan mä mieluummin ostan nyt hyvän koneen, ettei tarvitse ihan hetkeen olla ostamassa uutta.

Parin sadan koneen jos olisin ostanut, parin vuoden sisään olisin luultavasti joutunut ostamaan taas uuden koneen. Ihan sama mikä elämäntilanne on, jos hajoo niin hajoo.

Ja candy nyt oli vain esimerkki..
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä