Esikkoa odottavat maalismammat -14! :)

Faelivrin
Mun oli pakko tulla teitä onnittelemaan ja muistuttamaan, että nauttikaa siitä raskausajastanne! :)

Kuulun itse maalismammoihin 2013 ja tuli pieni haikeus kun huomasin, että nyt on taas jo uusia maalismammoja. Aikalailla vuosi sitten itsekin aloin juuri meidän ketjuun kirjoittelemaan. Nyt se, jota ketjussa kutsuin hippuseksi on jo 3,5 kuukautinen tyttö! Hänkin on siis minun esikoiseni.

Mutta siis onnea kaikille uusille maalismammoille ja muistakaa nauttia! :)
 
Voi kiitoksi sulle :)

Nautin tästä todella mutta olen todellä väsyväsy.
Mutta sei haittaa. Toivotaan että kaikki menee hyvin, ajattelin itse soittaa neuvolaan vasta kun suunnilleen 12rv on tullu täyteen..
Tämä on jo toinen raskauteni (edellinen meni kesken rv10 marraskuussa) ja otan tällä kertaa ihan iisisti ettei tule taas suurta pettymystä :)

Kyllä kaikki sujuu, ainakin on vahva tunne siitä <3

Miten teillä raskaudet sujui? Oireita?
 
Tsemppiä sulle Qumeilia! :) toivotaan että meilöä kaikilla sujuisi niinkuin pitääkin. Mäkin todella nautin tästä raskausajasta, ja tuntuu että aika vaan matelee kun odottaa jo niin masun kasvua! :D mulla on hei kansaa viikko 6 menossa, laskettuna viime menkoista jotka oli 6.6 :) Eli ihan samoissa mennään!! :) millaisia raskausoireita teillä ollut jo? :)
 
Kiitti ja samoin hei sulle! Ompa mukava et ollaa samoilla viikoilla menossa, voidaan jakaa "kokemuksia" ekasta neuvolasta yms.

Oireita täällä:

VÄSY (kauhee kiva ku teen kolmivuoro duunia -.-)
Öklö olo
Nälkä
Nippailut,repäsyt
Nuha joka vaan jatkuu ja jatkuu varsinki iltasin
Menkkamaiset kivut
Aivastuttaa koko ajan
Hajuasiti jonku verran parempi

Tossa tais olla suurin osa :)

Mäpä ajan kuluks kerron itestäni vähä

Asun avopuolisoni ja kahden corgi herran kanssa n.70n omakotitalossa.
Ollaan seukattu 5kk. oltu läheisiä ystäviä 8v eli voisanoa et tunnetaa toisemme perinpohjin ja tiedetää kaikki hyvät ja huonotki jutut :)

Joku saattaa ajatella "huhhhhu noi vähä aikaa olleet yhessä" mut se vaan kolahti ja todella kovaa :) ja oon tosi onnellinen.

Eniten jänskättää et miten mieheni porukat suhtautuu tähän ihanaan vauva uutiseen..
Ja ylipäätänsä kaikki. (Mun mamma tietää ja oli tosi onnellinen)
Ja sitte on mun oma isä asia erikseen, vaikea tapaus mutta hyväähän se vaan tahtoo.

Joko sä olet kertonu porukoilles? Ootko suhteessa? Yms
 
Kukkuluuruu. Lähes samat oireet löytyy multa! Ainut ero että mulla ei ole ollut nuhaa tai erityisesti aivastuttanutkaan. Kurkku on kyllä aina välillä kipeänä. Teetkö vieläkin kolmivuoroa? Mä olen kanssa sellasella alalla ( lähihoitaja), mutta onneksi oon kaksivuorotyössä, kotipalvelussa, niin ei ole sitä kolmivuoroa. Onneksi, en varmasti tämän väsymyksen kanssa jaksaisi. Eikö raskaana olevat yleensä saa vapautuksen yötyöstä, niin sen ainakin kuuluisi olla :) kannattaa kysyä ehdottomasti jotta ei tule itseään tässä tilassa ylikuormitettya. :) Mä olen naimisissa oleva 20v nainen. Pienen bolognese-koiran omistaja. Asutaan Etelä-savossa, yhdessä oltu pari vuotta ja raskaus ollut haaveena pian vuoden päivät. Nyt se suurin toive toteutuikin :)
 
Heippis!

Joo niihä tää rankkaa on mut enään 3vk töitä ja sit alkais 4vk loma :)
Mulla tuo polvi posahti (kierukka revenny) niin siksi teen oikeestaan vaan yötä ettei rasittuis.. Kyl pitää työn antajan kans jossai vaihees ottaa puheeksi.. Loman jälkeen tai jotain. Ite oon ravintola-alalla ja onha tää rankkaa ja vieläpä kokkina eli seisoma duuni.. Saa nähä pystyykö loppuun asti oleen. Nytki oon duunis -.-
Mut onneks on rauhallista öisin ni voi lepäillä.

Meidän asuin paikka sijaitsee itä-uudellamaalla :)
 
Joo heips vaan, meidän mama tosissaa tietää ja läheisimt ystävät :)
Onnellisisa kaikki.

Mä aattelin soitella neuvolaa ku alkaa vapaat torstaina :) vähä jänskättää,
Oon iha himo testailia ja seurailen oireita koko aika, en vaan haluis et tää ihanuus loppuis, vaikka ei semtestailu siihe auta :s

Päivä kerrallaan!
 
Helou! :)
Mie plussasin sunnuntaina ja huomenna alkaa viikko 5. Oireina mulla on ollu aivan jäätävä väsymys, alavatsan nipistely, rintojen arkuus ja huimaus:(

Elokuun lopussa täytän 19, hellu on 23. Yhessä ollaan asuttu suhteen alusta asti hellun omassa rivitalo kaksiossa ja seurusteltu ollaan huimat 9 kuukautta. :D Kuulostaa joo tosi lyhyeltä ajalta mutta meän suhde on nähny tosi paljon ja yhessä ollaan kaikista selvitty ja tullaan selviään, ja ko se kolahtaa ni se kans kolahtaa. :) <3
 
Onnea hirmuna ja tervetuloq ninendo :)) oon iha sitä mieltä eetä nuoret mammat on urheita ! Jaksaapa pienen kans temmeltää. Meidän mamma sai mut kun täytti 20v ja nyt me ollaa parhaimmat kaverit <3!

Toi ihmisille kertominen, ite kerron niille ihmisille ketkä on mun tukena kävi miten kävi :)

Musta suhteen pituun ei määritä mitään sellasta perus "koska saa mennä naimisii, lapset" se on niin suhde kohtasta :)) turha miettiä mitä muut sanoo se on loppuje lopuks sun elämä mitä vaan sinä ja miehesi elätte :)
 
Moikka, voisin tänne ketjuun itseni kans tunkasta. :)

Eli -92 syntynyt, loppuvuodesta ikää 21v ja laskettuaika olis 9.3. :) En vaan jotenkin tuonne "äidit 20-30v" oikein koe kuuluvani niin täältä vois ikätovereita enempi löytyä.

Me ollaan siis avopuolison kanssa oltu puolisen vuotta kimpassa ja maailman paras "vahinko" masussa mukana. Asutaan maalla kahden koiran, kissan ja 4 hevosen kera.

Tänään kävin neuvolassa, hirmunen tietopläjäys sieltä tuli ja kaikki pitäis muistaa... Mutta ehkä tää kaikki tästä pikkuhiljaa alkaa selkiytymään kun viikot kasvaa ja kerrotaan muillekin kuin parhaille kavereille vauvasta.

Nyt siis viikkoja 6+3, huomenna soittelen varhaisultraan aikaa, oon niin kamalan malttamaton että tahdon nähdä pikkusen sydämen niin kaikki tää tuntuu paljon todellisemmalta. :)
 
Heippa ja onnittelut plussasta :)!

Mahtavaa kun alkaa porukkaa kasaantua tänne niiin voidaan jakaa kokemuksia :) jännä kun sait noin aikaseen ekan neuvolan :eek: viime raskaidessa muistaakseni vasta rv8 pääsin.. (Meni kesken n.rv10) mut siis hyvä!

Mäkin huomenna soittelen ekaa neuvola aikaa ku nyt suuunnillee rv7 :)) jänskättää vaan niin kovasti että onkohan masussa ketään.. Toivotaan. Mäkin oon kyl vähä kallistunu siihe et menisin varhaiultraan :))
 
Juu, meillä neukkutäti jää kesälomalle ja halus mut ite nähdä niin siks oli jo näin aikasin.

Mulla vika yövuoro menossa, nyt tuntuis tää yö olevan helpompi kun viimeyö, kauhee turvotus oli ja väsytti niin että :D Tuntu myös et kun facebookissa jotain "herkkää" luin niin itku meinas tulla, jäätävää... Meillä kyllä koko työyhteisö tietää että ei olis yökkökaverille ollenkaan ylläri jos alkaisin yhtäkkiä vaan itkemään... :D
 
Hahhah :D mullaki vika yö menossa ;) alkaa jo helpottaa mullaki oli eka yö aikamoista tuskaa ja mietin et pystynkö tähä. Nyt mul onki tulevan vklp lisäks ens viikko 5yötyö vuoroo sit alkaaki melkee jo loma 4vk ahhhhh :popcorn:

Meillä töissä yks tietää että odottelen pikkusta, muut saa kärsiä jos yhtäkkiä tulee räjähdys :DDD SIINÄPÄHÄ MIETTIVÄT :)
 
Onnea hirmuna ja tervetuloq ninendo :)) oon iha sitä mieltä eetä nuoret mammat on urheita ! Jaksaapa pienen kans temmeltää. Meidän mamma sai mut kun täytti 20v ja nyt me ollaa parhaimmat kaverit <3!

Toi ihmisille kertominen, ite kerron niille ihmisille ketkä on mun tukena kävi miten kävi :)

Musta suhteen pituun ei määritä mitään sellasta perus "koska saa mennä naimisii, lapset" se on niin suhde kohtasta :)) turha miettiä mitä muut sanoo se on loppuje lopuks sun elämä mitä vaan sinä ja miehesi elätte :)
Kiitos rohkasevista sanoista! :)

Eka just olin sitä mieltä ettei kerrota vielä, jos sattuu jotaki, mutta sitte tajusin että nehän vain tukee meitä sitte ku tietää asiasta. :) Mulla jännitti aivan hulluna kertoa, varsinki minun omille vanhemmille, mutta tuleva mummo on niin innoissaan ensimmäisestä lapsenlapsesta että oli jo eilen löytäny hyvän leikkipuiston niiden läheltä mihin aikoo pikkusen kans mennä keinuun sittekö se vähän kasvaa. :D
 
Heippa.

Aikun kiva, mä vielä jännittelen sitä kertomista.. Onko ehdotuksia miten asian ilmasee?
Mä oon vähä sellane etten kestä kuulla tästä asiasta mitään " oletteko varmoja ymsss" oon aika herkillä tän raskauden suhteen nimittäin..


Eka neuvola 30.7 :) jänskäääääää. Wipiii.
 
Phuh, vika yö vuoro ohi ja mä oon niin poikki ! Aamulla meinas ekan kerran tulla oksennus, mut sit oli pakotettava ittensä syömään ni selvisin pelkällä kakomisella, hyi.

Mä aattelin äitille kertoo asian joko niin, jos mennään varhaisultraan ja saadaan kuvat, niin mennään kylään ja isketään kuva käteen "meille tulee vauva", tai jos ei mennä niin ostetaan muki jossa lukee "Mummi" ja katotaan kauan kestää yhdistää asiat :)
 

Yhteistyössä