Esikoinen vuodelle 2014

Tuotanoin.. Kävin tänään töiden jälkeen apteekissa, kun mies tuotatti sieltä tavaraa ja aopteekki on sopivasti kotimatkan varrella. Jostain syystä matkaan tarttui sitten apteekin oma raskaustestikin. Pääsin kotiin n. puoli 4 aikaan ja oli kamala pissahätä. Miehelle kerkesin sanoa että ostimpa sitten testinkin kun menkat on olleet oudot eikä vielä viidennenkään tuhruttelupäivän jälkeen kunnon vuotoa näy (mun piti siis oottaa maanantaihin). Menin samoin tein tikuttelemaan ja tämä on tulos...



Viiva tuli testiajan sisään, ensin olin ihan varma että taas se on se apteekin oman viivanpaikka, niitä kun olen saanut useita (en tiedä miksi silti päädyn ostamaan aina saman testin :D ). Tässä oli vaan erona se, että viivaan tarttui matkaan punaistakin väriä. Ja kuivuneena se on IHAN SELKEÄ PLUSSA!! En vaan oikein jaksaisi uskoa, vieläkin olen sitä mieltä että se saakelin viivanpaikka se on! Menin sitten ruokaostosreissulla vielä toiseen apteekkiin ja kävin hakemassa 2 uutta testiä, jotain toista apteekin omaa (muistaakseni apteq tms.). Kai sitä joutuu heti huomen aamulla testaamaan seuraavan.. Mä olen todella hämilläni. Mulla ei ole MITÄÄN oireita. Mahassa välissä tuntuu ihan pienen pientä eloa. Mutta todella vähäistä. Tissit ei ole ollenkaan kipeät eikä väsytä tavallista enempää jne. Määää en tajua!

Ja _Lilja_ olen todella pahoillani sun puolesta :( tuntuu kamalalta kirjoitella tämmösiä juttuja kun toisella on paha olla :(
 
Viimeksi muokattu:
Lama ei kun tää uutinen on just hyvä :) ihana. Ei tartte yhtään peitellä fiiliksiään :) pienet hiljaiset onnentoivotukset täältä :) edellisestä kerrasta vähän viisaantuneena. Toivon sydämestäni että kaikki on niinkun pitääkin ja jatkuu normaalisti :) mulla on jo parempi mieli nyt illalla. Huomenna minäkin hulluna aioin tuhlata testin :/ luulen ettei mitään tuu mut toivotaan parasta. Huomenna siis DPO 12, ehkä se näkyis jo? Mies poissa ensi viikon joten menkkojen alku voi olla aika rankka vaikka testit nyt näyttäiskin ei raskaana...
 
Niin ja Pumbuliini kiitos myötätunnostasi :) yksityisellä kävin molemmilla kerroilla että joo eipä siitäkään apua ollut. Oon lukenu et monille on aloitettu terot tälläsen vuodon takia et en ymmärrä miksi se ei antanu mulle lupaa alottaa. Sanoi vaan että odottelet nyt. Ehkä mä vaan alan popsia niitä :D tai käyn jossain vielä valittamassa. Ehkä sun ovis meni jo...? Yleensä kait pitäs vahvistua mutta toi et testasit eriaikaan voi kai vaikuttaa. Ehkä sinuna vielä yrittäisin testata. Olikoi muita ovisoireita? Niin eihän kaikki naiset ees ovuloi joka kuukausi oli jotain ongelmia tai ei. Et ei nyt kannata huolestua heti vaikka tottakai se ärsyttää. Mä käytän cb:tä kun viivat vahvistuu kun mä luotan siihen.

Bosch voihan kurjuus :/

Hopess taitaa olla toiveajattelua tää kaikki... Oireet viittaa ihan toiseen suuntaan. Mutta kiitos peukuista, toivottavasti ne vie mut plussaan :D sulla alkoi sitten ihan vuoto ja thats it?
 
Viimeksi muokattu:
Pumbuliini tikutin ovista tässä kierrossa ekaa kertaa ja juuri noilla Davidin testeillä. Sain yhden ainoan kerran yhtä vahvat viivat, mutta joka kerralla jotakin hailakkaa. Oletan, että tuo yksi kerta näytti sen plussan. Silloin oli myös muut oireet. Minä vain en tiedä, miten testiä pitäisi tulkita. Onko ovis silloin, kun testi näyttää sen hetken plussaa vai vasta myöhemmin?

Lama Hurjasti onnea ja viivan vahvistumisia! :)

Liljalle voimatuulahdus! Itsellä ollut kanssa työssä samankaltainen tilanne. Toivottavasti selkenee sekä töissä että varsinkin kotona! ;)
 
Lilja Joo vuoto alkoi pikkuhiljaa, välillä loppu vuoto puoleksi päiväksi ja taas jatkui. Tänään loppunut vuoto ja testasin varmuudeksi negan. :/
Mutta on se "jo" kp 5, ens viikolla pääsee ovista bongaileen. Nyt alotin foolihapot, greippimehua ja elän terveellisesti! :)
Mut ei kyllä auta tätä vauvakuumetta, se että hoidan ystäväni vauvaa paljon. Aina miettii ku itelläkin olisi sellainen pikkuinen, ja kun uusi kierto alkaa niin masentaahan se ettei vieläkään. Mut toivottavasti kaikki päästään kohta plussaamaan ja kasvattamaan masuja! :)
 
Lilja, luin sun tekstin edelliseltä sivulta vasta äsken. Tuntuu tosi kurjalta, kun lääkärit ei ota tosissaan. Tämä nyt ei ihan sama asia ole, mutta itekkin kävin tuossa muutama vuosi takaperin ihan yksityisellä neurologilla hakemassa varmistusta siihen, että uskallanko käyttää ehkäisyrengasta. Mulla siis alko sen käytön myötä yleistymään ja säännöllistymään joka kuukausi pitkät migreenikohtaukset (parhaimmillaan viis päivää kestävä JÄÄTÄVÄ päänsärky, joka sitten katkaistiin tiputuksessa ensiavussa). Näistä huolestuneena menin asiaan erikoistuneelle neurologille ja tämähän siihen tokaisi näin: "Kyllähän sä tota rengasta voit käyttää kun sulla on normaali verenpaine, etkä polta. Mut sitkun täytät 25v ni kannattaa lopettaa, kun siinä kohtaa nousee tää käyrä täällä listalla, jossa potilaat on saaneet aivoinfarkteja ja -veritulppia" Tosta turhasta lauseesta maksoin reilun satasen ja päätin sit ihan ite, että suosiolla lopetan. Ja niin jäi migreenikohtaukset menneeseen (toki aina se perussairautena on, joten siitä en lopullisesti eroon ikinä pääse, mut selkeästi on vähentyny), enkä enää ikinä häiritse omaa hormonaalista kiertoa noilla myrkyillä. Mutta nyt kyllä sun tilanteessa suosittelen pitämään pääsi ja päätät, että joku saa selvittää mistä toi välivuotoilu johtuu! Ja mitä tuohon sun työelämään vielä tulee, niin tiedän kyllä senkin tunteen... Kun mieli on muutenkin maassa, niin toihan on ihan piste i:n päälle. Perseestä kun kukaan ei arvosta sun työjälkeä :/ Ite käyn omassa työssäni samaa läpi, tuntuu ettei työtä arvosteta ja muut on paaaaaljon parempia ku minä. Alanvaihtoa kanssa miettiny, mut mulla on myös paljon hyviä puoliakin, mitkä tarttis osata kaivaa sieltä esiin kun kaikki v*tuttaa. Sitten siihen päälliseks vielä nämä raskautumisasiat, töissä menee päin p*rsettä ja vauvaakaan ei kuulu eikä näy, sitten vielä siihen päälliseksi nämä uutiset kun joka puolella kaikki muut kertoo yllätysraskaudestaan jne... Voi tätä katkeruuden tunnetta :kieh:

No juu, tulipas taas avauduttua. Mutta tsempataan me täällä toisiamme, kyllä tästä porukasta näköjään ainakin yksi joka kierrossa plussaa, niin eiköhän meistä muistakin kaikki :heart:
 
Lama Selvä plussa tuo tosiaan on! Onnea ja toivotaan että pienellä on tarrasukat matkassa mukana. :heart:
Lilja luin sun tekstiä kans. Koita jaksaa. :heart: Onneks on tää ketju mihin voi purkaa olojaan, ilman että kukaan arvostelee. :)

Mulla on muuten eilisestä asti ollut outoa kipuilua vasemmalla alavatsalla. Se säteilee nivusiin ja selkään ja sattuu varsinkin jos on hiukankin vessahätä. Ihan outoa. Onkohan mulla joku virtsatien tulehdus? Tämä neiti ei kyl tervettä päivää nää. Suussa mulla on joku ihme tulehdus joka kuulemma johtuu stressistä ja naama punoittaa kun huokoset on tulehtuneet. :headwall: noh, kaipa se tästä.
En oo testannut ovista tänään, mut kaipa se ohi on kun limailutkin on loppu. Tästä 11pv niin menkat alkaa. Saiskohan sitä kerrankin oltua testaamatta ennen dpo11... En oo edes tilannut testejä ja yritän olla tilaamatta. Onnistumisprosentti siihen on kyl aika nihkeä. :D
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!





Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.



LAUANTAI 2.11.2013

KP: Kiertopäivä xxx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
Yritys103039/29-3111
Minisport2733/28-35308/2013
Jennu912233/30603/2013

Nausteri2429/28-33209/2013
_Lilja_2529/32-34406/2013
Maicy2529/24-28407/2013X
Iiida2228/28?110/2013X
annsuli2327/29-311001/2013
niipe2725/30-37209/2013
Evaparadise2425/28306/2012
Heilanga3125/32-49242011
Ralli2722/26-2811
Tantsu2221/341001/2013

Mappis_882519/28408/2013
piipuu18/27-30
marjaana872517/31-3713
diadora2513/29-318
te^a2612/28-393
Neinäsä2512/30-31308/2013
Pumbuliini2212/28??206/2013X
_Jemppu_2511/2412

eemiliah229/32203/2013
Gemi247/??208/2013x
hopess226/27606/2013X
Henrietta-266/30-311308/2012
boch272/32-39506/2013x
Santrana26?/20-2810/2013
[tr]
[/tr]

[/TR]

[/tr]


[/tr]
[TR]


JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Testipäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

[td]Nimimerkki[/td]
[td]DPO[/td]
[td]Testipäivä[/td]

[tr]
[td]Nausteri[/td]
[td]14[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]_Lilja_[/td]
[td]12[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Mappis_88[/td]
[td]6[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Heilanga[/td]
[td]3[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[TR]





HILJAISET HAAVEILIJAT:

Empuska
Leva
Mary Ann






ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Mallatti302/2013
Alexandra89404/2013
miss_piggy1005/2013
Apr17206/2013
nalli306/2013
Piitu85106/2013
Elsa90206/2013
mutantti506/2013
hokapontas7kk06/2013
Mayinka3 (22 kk)06/2013
maamis306/2013
tk307/2013
Fujin4-508/2013
LinneAino508/2013
Pinkula109/2013
Jonnamo809/2013
Minnah8869/2013
ToKa89310/2013
muumin110/2013
Elokuuntyttö110/2013
Alexandra1510/2013
Tintsuliini110/2013
Jepu85510/2013
Lama511/2013


Listan ylläpitäjä: _Lilja_
 
Viimeksi muokattu:
Joo niinhän siinä kävi ettei mitään viivaa siellä näkynyt. Tai no kun mä tarpeeksi kauan tuijottelin niin kyllähän siellä haamua oli :D mutta siis pyysin miehen kattoo ja mitään ei nähnyt joten sehän se totuus on. Nyt siis DPO 14 eli en usko, että mitään tärppiä on käynyt. Mutta nyt olin jo niin valmistautunut että ei tuntunu niin pahalta. Nyt odottelen et alkaa uusi kierto. En tiedä mistä ihmeestä löytäisin motivaatioita laihdutukseen. 4-5kg pois riittäis, tuntuu ihan uskomattomalta ettei saa ittestään mitään irti.

Heilanga tsemppiä odotteluun, pahin hetki ikinä on oviksesta menkkoihin. Voisipa sitä aikaa kelata ohjaimella eteenpäin.

Neinäsä Kiitos kirjoituksestani :) järkyttävää että se sanoi että voit käyttää sitä. Toihan on ihan selkeä juttu ettei sillon käytetä hormonaalista ehkäisyä kun on migreeni joka on vielä noin paha. Mulla on sellanen, että kun mut siirrettiin tonne työpaikkaan niin mietin että ei se mitään kohta olen äitiyslomalla. Sen voimalla oon jotenkin jaksanut ja on ollu motivaatiota, mutta jos ei kohta plussaa ala kuulumaan niin en tiiä mitä teen. Typerintä on että rakastan tota työtä siellä edellisessä paikassa, mutta tää uusi paikka on ihan kamala. Vika ei ole työssä vaan ympäristössä. Mulla ei nyt hetkeen oo tullu ilmotuksia muiden raskauksista ja pelkäänkin että kohta taas tulee. En millään tuu kestää kovinkaan monen tutun iloista uutista. Jos jotain positiivista pitää hakea niin mun yksi parhaimmista kavereista alottaa ensi kesänä lapsen yrittämisen ja jos sillä tärppää nopsaan ja mulla myöhään voidaan yhdessä äitiyslomailla. Sekin on kyllä lottovoitto jos on joku kenen kanssa jakaa arkena näitä äitiysjuttuja.

Niipe kun sait ne yhtävahvat niin sen jälkeen kannattaa olla parin päiväna aikana yhdynnässä. Se arvo käsittääkseni nousee juuri ennen ovista. Mä oon ainaki pyrkiny olee mahdollisimman nopsaan siitä ja sitten seuraavana päivänä kanssa. Tsemppiä odotteluun :)

evaparadise Voi kumpa sun oireet nyt pitäis paikkansa ja kävisi huippu onni :)

Yritys10, Minisport, Jennu91 miltäs teillä näyttää tilanne??

Iiida miten sulla? Maicy sullakin päivät jo yli kierron?

Santrana ootko vielä mukana kuvioissa vai poistetaanko sut? Saitko jo pois sen kapselin, eikö se niin ollut?

NeitiNuttura Siis kaksi kuukautta odottanut menkkoja? Kohta puolin voisit käydä lääkärissä varmaan... Riippuu kuinka kärsivällinen olet :D Jos sulla tuli kp 14 jotain vuotoa se on voinu olla jotain outoa välivuotoa vaan. Jos ei ollu menkkamaista? Ja olishan se toisaalta tosi lyhyt kierto. Lääkäri sitten varmaan laittaa sulle terot että saat kierron tasaantumaan :) Mulla kesti eka kierto 32 päivää ja toka menikin sitten 60 päivän pituiseksi. Hain terolutit mutta olinkin raskaana, joka meni kesken. Mutta kierto oli silloin kyllä pitkä eikä vaan että olisin ollut raskaana jo pitkällä.

Ootko Nausteri jo selvinnyt vatsataudista? Miltäs vauvarintamalla tuntuu, ootko testannu?

Oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille mussukoille siellä ruutujen toisella puolella :) Muistakaa pussailla ja halailla miestä :)
 
Hurrrjasti onnitteluja LAMAlle täältäkin!! Ihanaa kun joku saa hyviä uutisia :)

Iik, tänään lauantai ja odotettu alkamispäivä. Yhtään ei kyllä menkkakipuja oo mulla ollut :eek: Aina tulee ne vatsa- ja selkäkivut, nyt ei niitä ole... Taitaa tämä kierto siis mennä normaalia pidemmäksi :( Enpäs tiiä kuinka pitkälle jaksan testausta odottaa jos ei vaikka viikon sisällä ne menkat ala.

Ihanaa viikonloppua jokaiselle! :)
 
Liljalle piti vielä sanoo, että omista tuntemuksista kannattaa pitää kiinni, kunnes toisin todistetaan. Mulla oli kans tiettyjä juttuja, minkä takia piti lääkärissä rampata, yksityiselläkin, eikä mitää löytyny. Kunnes sit vihdoin yks otti todesta, ja sit pääsiki julkiselle takasin ja ihan polille asti. Nyt se kaikki onneksi takana ja voi keskittyä tähän projektiin. Helpompi varmasti olisi sunki rauhottuu, kun joku kertoisi, mistä ne vuodot johtuu. Vaikka ja toivottavasti olisivatkin sitten harmittomia. :)
 
Paljon onnea Lamalla plussasta ja plussatuulia muillekin :)

Meillä tehtiin talletuksia samana päivänä, kun bongasin oviksen, mutta sitten tultiin molemmat niin hierveään flunssaan, että ei jaksettu(mies ei jaksanut) kyllä yhtä mitään.On kyllä täytynyt käydä tosi hyvä tsäkä, jos tuosta yhdestä kerrasta olisi jäänyt jotain..

Mietin tossa flunssassa ollessa lääkkeiden käyttöä, mies veti Buranaa ja minä Panadolia. Oletteko jo raskautumista suunnitellessa alkaneet miettiä, mitä lääkkeitä voitte käyttää ja mitä ette?
 
lilja en oo selvinny mahataudista vieläkään! Illalla näytti jo vähä paremmalta, mutta sitte nousi taas kuume ja yöllä jatku vessareissutki :( en oo testannu vielä, eikä tänään taida mistään edes saada testiä. Vai myydäänköhän niitä jossain ihan pikkumarketeissa esim huoltoasemien yhteydessä? Tuskimpa.

Tätiä ei kuulu. Vaikee kyllä erottaa mitään maha- ja muitakaan tuntemuksia tästä taudista. Vähän kyllä jotenki pelottaa, että jospa siellä olisi joku tyyppi ja nyt oon näin huonossa kunnossa. Panadolia oon ottanu pari, buranaa en. Hyvä syy on kyllä ollu tsempata juomisen ja syömisen kanssa nyt, ku ruoka ei oikeen muuten maistu.

lama jee, mahtavaa! Arvasin, että nyt meistä jännäilijöistä joku kyllä plussaa :) ootko testannu jo uudestaan? Aamulla ekana mietin sitä :D taidan siis olla paranemaan päin ;)
 
Iiks, nyt on sen verran parempi olo, että pystyy ajatella näitä asioita! Eli luonnollisesti nyt jännittää! Yks ovistesti olis vielä kaapissa jemmassa, kutta taitaa olla itsensä kiduttamista kokeilla sillä.

Googlaini aikaa ovulaatiosta kuukautisiin. Monessa paikassa luki, että kierron pituudesta riippumatta kuukautisten pitäis alkaa 14 päivää ovulaation jälkeen? Joissakin kyllä sanottiin 12-16. Mutta tietysti valitsin sen 14 :D se on kumma, ku netistä pystyy etsimään raskatumiseen liittyvää " tietoa" niin, että aina löytää haluamansa tiedon jostain. Jokaiselle oireelle löytyy jonkulainen selitys. Mieli ja netti on kummallisia. Ja petollisia!
 
*hakkaa päätä seinään* menin sitten tyhmänä testaamaan toisen niistä kahdesta testistä jo eilen illalla. No ensin ei näkynyt mitään, mutta jälkikäteen hailaakkaan haalea haamu. Toisen testin sitten jostain ihme syystä käytin aamulla klo 03.00 kun heräsin pissalle. Ei voinut sitten odottaa aamuun :D. Tässä toisessa testissä sitten näkyi selkeämpi haamu, mutta silti paljon vaaleampi kuin siinä ekassa josta laitoin kuvan. Onko noissa sitten vaan niin paljon herkkyyksissä eroja, että toinen ei ollutkaan niin vahva? Nyt kun käytin noi testit niin typerästi niin joudun kyllä maanantaina hakemaan vielä uuden :D tänään on ollut mahassa niin selkeitä tuntemuksia ja nännitkin alkaa vähän aristaa, että oon 98% varma että raskaana olen :D ihan mieletöntä.. mä kuulun näköjään niihin kellä ooireettomuus on se oire :) silti tarvitsen vielä sen yhden testin varmistuksen :D :D
 
Viimeksi muokattu:
Älyttömästi onnea teille Lama:)

Ja _Lilja_, iso halaus. Kyllä se aurinko sinnekin vielä paistaa, joskus kyllä tuntuu kieltämättä että koko elämä on yhtä loputonta suota.

Kp 2, ja kivut on karmeat :( Nyt sitten (taas) odotellaan vaan. Tsemiä kaikille ja plussia odotellessa!
 
Peukut pystyssä Lama ja varovaiset onnittelut! Heti perään tsemppirutistus Liljalle!

Omasta tilanteesta en osaa nyt raportoida muuta kuin, että tod. näk DBO3 menossa ja ensi viikolle odotan menkkoja saapuvaksi. Mielenkiinnolla odotan, kuinka pitkä/lyhyt luteaalivaihe tähän kiertoon tulee. Voi kun olisikin niin kuin tuo Nausteri kirjoitteli..
 
Puuh, koko ajan tuntuu mahassa että nyt ne menkat alkaa. Hirveä pelko aikaisesta keskenmenosta. Vertakin välillä aina tulee ja sitten ajattelen ett no nyt.. Mutta siis ei edelleenkään isoja määriä ja hanat auki. Välillä vaan kun käyn vessassa niin pöntössä tai paperissa on punaista. Ja sitten kun laitan siteen niin mitään ei tule sinne asti. Ja mielialat on eilen ja tänä aamuna heitelleet ihan laidasta laitaan. Eilen harmistuin niin yhdesta ihan niin pienestä ja typerästä jutusta, että itku tuli. Ja tänä aamuna sama homma. Tuntuu että maailma kaatuu ja vastoinkäymiset ja harmitukset on elämää suurempia vaikka ei siis TODELLAKAAN ole isoista jutuista ollut kyse :D Sääliksi käy mun miestäni.

Niin ja kiitos onnentoivotuksista! Kai sitä on alettava itsekkin uskoa. Toivotaan vaan että pysyy nyt matkassa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Apua. Plussasin!! Klo 12 mies ajo mut apteekille ja ostin apteekin omaia 2 kpl. Toisen tein heti ku päästiin kotiin. Kaks viivaa ilmestyi. Miehen kanssa yhdessä jännättin sohvalla ja sitte sain itkuhepulikohtauksen :D uskomatonta! Otin kuvankin, mutta tällä laitteella en sitä nyt osaa laittaa tänne.

Nyt hiukan pelottaa tää ripulihomma. Voikohan kuulua raskauteen vai onko ihan erillinen juttu? Tänään aamulla taas sai käydä 2 kertaa vessassa :s täytyy varmaan huomenna käydä työterveydessä, jos ei nyt lopu. Outoa. Sekava fiilis, mutta silti nyt kuitenki oon yllättävän rauhallinen.

Ja onnea lamalle!!
 

Yhteistyössä