Esikoinen vuodelle 2014

Minäkin pyyhällän tänne pohiskelemaan:
Ikä 23 KP 11/28-29 YK 3

Tosiaan kolmas kierto menossa, tässä kierrossa kohdattu ovulaatiolle ominaisia oireita jo eilen, sormet ja varpaat siis ristissä. :p Takaraivossa jäytää jo pohdinnat siitä onko jotain vialla, kun kaksi perustervettä nuorta ei saa vauvaa alulle - ehkä ensi kierrossa testaillaan ovista.
 
Puutarhassa: Höhhh!! Olipas ihmeellinen kommentti. :O Toivottavasti viikon päästä selviää enemmän!
Juu soitin sitten tänään ja kerroin että pillerit lopetin ja kiertopäivät huitelee yli 50 ja että testin tein sunnuntaina ja negaa näytti niin vastaus tähän oli: Nii kyllähän sitä voi helposti tulla raskaaksi kun lopettaa pillerit eikä käytä kondomia :D Meinasin alkaa nauramaan, mutta sain sanottua kuitenkin että nii olisi ihan tarkoituskin tulla raskaaksi ja siihen sanoi että niin mutta jos ei heti halua tulla raskaaksi??!! Vakuuttelin sitten että kyllä haluan ja sovittiin jos ei kahen viikon päästä tuu menkkoja tai plussaa niin meen verikokeesta tarkistaan tilanteen oonko raskaana.. Jäi vähän ihmeellinen olo tuosta soitosta. :D Ei muutakun lisää odotusta. :kieh:
 
Momtobe?: No olipas kumma vastaus!! Mahdettiinkohan puhelimen toisessa päässä kuitenkaan ymmärtää että ihan OIKEASTI olisi tarkoitus ja halu tulla raskaaksi? :D

Minäpäs nyt sitten nappasin tuon ekan Terolutin, toivottavasti tuosta saisin avun.
Lääkäri jonka kanssa juttelin, oli aivan ihana. Usein vähän karsastan juuri hänenlaisiaan eläkeiän kynnyksellä olevia lääkäreitä, mutta tämä oli kyllä positiivinen poikkeus. Oikein kannusti lapsen hankintaan kun kerroin että olen pillerit jättänyt pois ja kuukautisten alkuun haen nyt apua. :D
Voi vitsit, kyllä jäi hyvä mieli kun kerrankin tulee vastaan ihminen joka osaa asiansa ja kohtaa asiakkaan ystävällisesti ja ennakkoluulottomasti!
 
Momtobe olipa inhottava ku ei vieläkään saanu selvyyttä tilanteeseen, mut pari viikkoa niin saat selvyyden :)
ON: Täällä edelleen nännit kipeät, ja tämä päivä vihlonut/juilinut alavatsaa oikealta puolelta. En vielä ole testannut ku ei siinä vielä näkyis mitään jos olis tärpänny, odotella vielä muutama päivä. Vaikka en kyllä usko et olis tärpänny, mut katsotaan mihin tämä kierto päättyy :)
 
Onpas Puutarhassa ja momtobe:llä ollu oudot lääkärit :O Tässä tuleekin jo semmonen olo, että miten nykypäivän lääkäreihin voi luottaa.. Harvassa on ne hyvät ja vakavasti ottavat lääkärit :( Niinkuin oma kokemukseni neurologista, joka oli erikoistunut naisten gynekologisiin sairauksiin. Voin sanoa, että se uskottavuus kyllä rapisi, enkä toiste ainakaan hälle mene. Mutta onneksi Iiidalla tuntuu olleen onnistunut lekurireissu! :)

ON: Täällä tänään puolen päivän jälkeen kärsitty jäätävistä krampista vasemman puoleisessa munasarjassa. Siis ei sitä kyllä voi oikeen krampiksikaan sanoa, enemmän sellanen olo kuin ois suonta vetäny. Ja rinnat on edelleen kipeät mutta mene ja tiedä onko näillä mitään oikeaa syytä muutakuin lähestyvät menkat :/ Lämpöjä olen tässä viikon verran mittaillut ja on pysytellyt tuolla 36.9 asteessa, mutta tänään oli puolilta päivin 37.1 ja nyt illalla 37.3, mulla normilämmöt siis yleensä 36.2-36.4... Emmää kestä, taas saa piinailla perjantaiseen asti, mutta veikkaanpa et täti sieltä kurvaa kylään kuitenki. :headwall:
 
Iida: Onneks sulla sentään oli mukava lääkäri! :) Sain kyllä tosiaan vakuutella että kyllä minä lapsen haluan. :D Ihan kun se olis ollu järjenvastaista haluta vauva.
hopess: Joo onneks ei tarvii sen jälkeen enää piinailla ja luultavasti tekevät jotain asialle jos ei plussaa tule! :)
Neinäsä: Oon kuullu paljon pahaa puhetta siitä ennenkin joten toisaalta ei yllättäny.

Onpas täällä kyllä kivaa jännäillä teidän kanssa ja kuumeilla muutenkin!! Ei tarvii koko ajan ukolle paasata oireista sun muista. :D
 
hopess niimpä :) Toivottavasti molemmille pärähtäs se plussa pikkujouluksi, oisko aika ihanaa? :heart: mut kuten melkeen arvaan ni ainaki tänne se täti tulee, turha toivoa ees mitään plussaa... Mä olen viel niin ärsyttävän taikauskonen et jos hoen itelleni "en oo raskaana"-mantraa ni en ainakaa oo raskaana ja sama homma jos oikeen kovin toivon et olisin ni en ole sillonkaa.. Huah, että ihminen voi tehä olostaan kamalan :/ Sit mä sörkin itteäni koko ajan tolla kuumemittarilla ja mittailen.. Eks vois vaan antaa olla ja odottaa perjantaita? :D Tosin viime kierrossa huomasin sen lämmön romahtamisen ja seuraavana aamuna alkoki sitte menkat.. Et melkeen luotettavampi ja halvempaa on mitata lämpö ku tehä testi. Mut enpä mä silti malta olla testaamatta, mikä ihme siinäki on et on nii kiva pissata tikkuun? :D
 
Ikä 30, KP2/36-42, YK 9

Täällä uusi yrittäjä ilmoittautuu joukkoon mukaan! Tämä päivä mennyt vähän apeissa tunnelmissa, kun ehdin jo luulemaan että voisin olla raskaana kun tuntui vähän sellaisia oireita...mutta, sitten eilen alkoikin menkat! Aivan syvältä tämä. Varsinkin, kun mun kierto on todella outo, minimissään 35-36 päivää mutta välistä huidellut myös neljänkympin haituvilla. Gynellä olen käynyt ja siellä on todettu, että kaikki kunnossa ja ei pitäisi olla mulla mitään ongelmaa. Mutta, silti tuo pitkä kierto ihmetyttää. Ja jottei tässä olisi tarpeeksi pohdittavaa niin hidasteena on vielä se, että miehelleni on tehty aiemmin sterilisaatio ja pari vuotta sittten se purettiin, mutta lasta on yritetty nyt keväästä lähtien ja ei ole tärpännyt ei..

Ärsyttää, kun nyt oikeesti oli alkuraskaustunteita ja mietin, että mitä jos kuitenkin onni olis potkassut. Odottavan aika on pitkä...Ollaan sovittu miehen kanssa, että joulukuussa menemme sitten johonkin lapsettomuusklinikalla jos ei siihen mennessä ole tärpännyt ja hyvin vahvasti se näyttää että sinne joutuu. Hirvitttää jo valmiiksi ne kaikki maksut!

Mutta, täytyy yrittää pitää mieli korkealla ja ajatella että vaikeimmistakin lähtökohdista on tultu tässä maailmassa raskaaksi, joten ehkä vielä itelläkin onni potkaisee! :)
 
bessonnitsa, tervetuloa mukaan!
Täällä myös KP 1 ja yk 9. : / Alan hiljalleen miettimään päämäärää maaliskuu 2014 kun varataan aika lääkärille. Onhan tässä vielä 3kk aikaa yrittää "omin avuin" kun virallinen aktiivinen yritysvuosi tulee täyteen.
 
Viimeksi muokattu:
Hopess, jos se on sitä itseään ;)

Täällä rinnat edelleen kipeät ja kovat. Ja väsyttää ihan sikana. Jos se täti kuitenki kurvaa kylään niin mä ainaki muumioidun vkolopuks kotiin... ei oo kiva kärvistellä näissä oloissa, ihan ku ois tulossa kipeeks. :(
 
Kyllä ne menkat alkoivat taas tasan 13 päivää ovis plussasta, kuten edellisissäkin kierroissa. : / En vain ole ehtinyt tilannetta tänne päivittämään kun on ollut töissä sen verran hektistä. Yritän olla aktiivisempi jatkossa! :)

ON: kp 12 ja yk 4. Ajattelin että voisin ihan suosiolla jättää oviksen tikuttamatta tästä kierrosta. Musta(kin) tuntuu, että se vain lisää stressiä. Yritetään touhuilla säännöllisesti koko kierron ajan ja katsotaan miten käy. :)

Mulla aikoinaan venyi ensimmäinen kierto pillereiden lopettamisen jälkeen 88 päivän pituiseksi. Varasin ajan yksityiselle gynelle. Se ultras "paikat" ja totes, että kaikki kunnossa + määräs terolut kuurin. Niitä sitten vetelin muutaman kuukauden ja sen jälkeen on menkat tulleet noin kerran kuukaudessa.
 
Hopess: En tosiaan tiedä mikä tuo tulos oikeasti on, mutta onhan siinä jotain. Onko sulla testejä lisää kaapissa? Meinaan vaan, että jos ite tollasen tuloksen saisin, niin varmaan testaisin mahdollisimman nopeesti uudestaan :D

Kp 46/?? Eka yrityskierto edelleen meneillään..
Tää on nyt kolmas Terolut päivä ja koko ajan saa tarkkailla että jokojokojoko ne kuukautiset alkaisi!
 
Viimeksi muokattu:
hopess kyllä siellä jotain munkin mielestä näkyy! Toivottavasti olis huomenna selkeempi. :) Olisin varmaan ihan onnessani jos saisin ees jotain näkyy testeihin, mutta ei ikinä mitään muuta kun selkeitä negoja. Toisaalta eipä jaa arpomisen varaa. :D
Onpas Cocochanelilla ollut pitkä kierto. :eek: Nyt taitaa itellä olla kp 58 ja sekin tuntunut jo ikuisuudelta. -.-
 
Miksi, voi miksi mä en koskaan aikaisemmin ole kiinnittänyt mitään huomiota kuukautiskiertooni?! Oon aina kuvitellut että se on joku 32-38 pv. Kuitenkin edellinen venyi 48 pv ja nyt tänään kp 27 alkoi jo vuoto. Ja vielä ihan puun takaa, ilman mitään oireita! Olin aivan ällistynyt kun kävin äsken vessassa.
Mä sain ovisplussan pe 8.11, eihän siitä ole kuin 12 päivää?! Kumpi tässä on nyt viallinen, ovulaatiotesti vai mun hormonijärjestelmä??
Apeana siis totean: kp 1/??? ja yk 3
 
Twiga: Eikös kuukautiset yleensä ala juurikin n. 12-16 päivää ovulaatiosta. Eli jos sulla on ovulaatio ollut 8.11 (12 päivää sitten, kuten totesitkin) niin kuukautiset tulee nyt ihan oikeaan aikaan.
Näin ollen kumpikaan, ovulaatiotesti eikä sun hormonijärjestelmä, ei ole väärässä :)
(..toivottavasti en ymmärtänyt mtn väärin :D )

Jee, äsken alkoi rinnat kipuilla! On kyllä ihana huomata omassa kropassa taas tuntemuksia piiiiiitkään aikaan! :D
 

Yhteistyössä