Esikoinen vuodelle 2015

Laittakaas plussanneet niitä plussauspäiviä ja yrityskertoja, sitten kun haluatte siirtyä onnellisiin odottajiin :)

Järisyttävän isot Onnittelut kaikille plussanneille ja haamuilijoille!! :heart: Pakko myöntää, että kateus iskee, mutta eiköhän se ihan luonnollista ole kun itsekkin kuumeilee :)

Sassa oon itse kans miettinyt taukoa, kun alkaa oikeasti mielenterveys olla koetuksella tämän takia... Mutta sit mun pitäis lopettaa varmaan myös noi terot ja clomit enkä sitä halua tehdä koska ne nyt on saanut mun kierrot säännöllisiksi.

Onnenpisara toivotaan, että ahkera sekstailu tuottaa tulosta!! Me ollaan kyllä ahkeraan heiluteltu peittoja varsinkin ovisviikolla, mutta eipä se ole auttanut. (kuulostipa kannustavalta... :D )

Mooimama mä olen kyllä huomannut myös ihan selkeät erot valkkarissa. Kierron muuna aikana en kauheasti vaivaudu tutkiskelemaan, mutta ovista edeltää kyllä aina sellanen kirkas "juokseva" lima kun muuten vuoto on useimmiten paksumpaa ja valkoista. Ihan viime aikoina olen myös ruvennut hiukan tunnustelemaan kohdunnapukkaa ja huomannut, että se kyllä ainakin mulla oviksen aikaan tooodella selkeästi laskeutuu alemmas ja on keskeltä auki.

tsemppiä piinailuun nööse! Nuo ekat yrityskierrot ovat juuri niitä jännimpiä ja varmaan eniten intoilee sillon =) Tässä vaiheessa se alkaa olla jo niin tuttu kuvio, ettei samalla tavalla jänskätä ku alussa.

Bonille myös tsemppiä ja valonkantajalle! =)

On: tänään tai viimeistään huomenna pitäis kuukautisten alkaa, mutta eipä mitään näy eikä kyllä ole menkkaoireitakaan. Tänään en oo testannut mutta eilen ja edellispäivänä negat joten tuskinpa on toivoa raskaudesta. Parina päivänä (ei tänään) tullut hiukan veriviiruja paperiin, joten eiköhän se täti sieltä ole saapumassa. Sais kyllä tulla jo, kun juurikin oon iloinnut siitä, että kierto on saatu säännölliseks!
 
No, nyt kun oli aikaa lukea näitä ja muitakin juttuja, niin alko kutkuttamaan ja tein kuitenkin testin. Täysin puhdas nega se oli aivan niin kun järkikin sanoi... Otanpa lasin skumppaa siis alkavan "viikonlopun" kunniaksi.
 
Sassa ja Bumpy kun tuosta taukoilusta puhuitte niin pakko kommentoida etten usko sen juurikaan auttavan. Itse ajattelen nyt, että parhaiten auttaa ainakin sellaiseen yritysahdistukseen se, että kehittää itselleen paljon muuta puuhaa. On se sitten lomareissu, remppaprojekti, uusi harrastus tms, mutta kunhan jotain mikä pitää mielen kiireisenä. Myös palstailusta taukoilua kannatan, jos yritys valtaa liikaa mieltä. Mulla ei kyllä hirveästi kateutta aiheuta toisten plussat täällä, mutta reaalielämässä ystävien raskausuutiset sen sijaan kirpaisee tosi syvältä. Palstailijoiden plussat sen sijaan herättää enemmänkin toivoa kun tuskinpa ikinä tulee tilannetta, että yhtäkkiä koko palsta tyhjenis kun kaikki muut sais plussia. ;)
 
onnenpisara
bumpy Kuulostat äärimmäisen kannustavalta.. :D Mutta onneksi pianhan se ratkeaa onko tärpännyt vai ei.

Olen kanssa Intopiukan kanssa samoilla linjoilla. Onneksi omakohtaisesti arkielämässä on niin paljon kaikkea, että ajatukset ohjautuvat muihin asioihin. Tietysti salaa sitä toivoo, että näin loman kunniaksi saadaan kyytiläinen matkaan. Mutta eipä ole tullut enää mitään rytmihäiriöitä tai muuta, joten jotain perää on siinä että saa koko ajan tehdä vain itselleen mielekkäitä asioita ja elämä hymyilee. :)
 
Mut voi varmaan pikkuhiljaa lisätä plussanneisiin. Yk 2, ja plussa 28.5.2014. :)

Mä niin sydämestäni toivon pikaisia plussauksia kaikille muillekkin!! :) <3

Tänään on tuntunut tosi voimakkaita kipuja alavatsalla, samanlaisia polttoja kuin yleensä menkkojen aikaan, mutta kipu ei ole yhtäjaksoista kuten menkoissa, vaan jaksottaista, tulee muutamia kertoja päivässä ja kestää n. 2-5min kerrallaan. Toivottavasti vain normaaleja raskausoireita, eikä mitään vakavaa.. Alavatsalla painetta ja kokoajan pissattaa! Aika näyttää, voi kun kaikki ois hyvin! :)
 
Mä uskoisin kanssa nyt uskaltautuvani plussanneiden listaan, eli yk1 ja plussa ilmestyi 27.5.2014 :)
Seawind mulla on ihan samanlaisia alavatsakipuja, vähän kuin menkkakivut ja ummetuskivut yhtäaikaa... Aikaisemmista raskauksista kun ei kokemusta ole niin ajattelin huomenna soitella lääkärille ja kysyä onko normaalia, josko sieltä osattais mun huolivaa mieltä rauhoittaa. Toivon totisesti että on, hurja miten kamalasti huolta kaikki nipistelyt yms nyt aiheuttaa....toivotan sulle ihan hurjana tsemppiä masuasukin kasvatukseen ja kaikille muillekin ihania plussauutisia toivottavasti mahdollisimman pian! :heart:
 
bumpy, myönnän intoilevani. :) vaikea olla intoilematta ja innostumatta, kun itse oon odottanut jo pidemmän aikaa, että mies näyttäisi vihreää valoa vauvahaaveille ja nyt kun se aika on niin väkisinkin innostuu. :) mitä nyt netistä oon lukenut, näyttäisi siltä, etten todellakaan ole ainut. :D
 
Joku muistaakseni kyseli gelee royalesta. En väitä olevani asiantuntija, mutta jostain luin, että mehiläisallergikkojen kannattaa välttää niitä. Ne kun on tehty mehiläiskuningattaren hyytelöstä tms. Muista allergioista en tiedä. Vaikka ainut etu näistä olisi, että iho ja hiukset paranee, niin eiköhän sekin ole sen arvoista.

Merope ja KultaSieni, montako gelee royalea otatte päivän aikana?
 
Enpä ehtinyt eilen sitä testiä hankkimaa ja tää pirun helatorstai estää hankkimisen tänäänkään. :D
Joten huomenna voisi lenkin kautta käydä hakemassa testipaketin ja testata sitten joko pidätyksen myötä jo huomenna tai lauantaina sitten aamupisusta.

Teoreettisesti huomisesta lähtien voin alkaa menkkoja odottamaan, mutta saa nähdä ovatko tulossa. ;D Ei ainakaan ole tuntemuksia siihen suuntaan....
Ja lauantaina on jo aika hyvä aika testata, ku tosiaan olisi jo dpo 13.
 
Heips!
Ilmoittaudun myös mukaan:
24v, aktiivinen yritys, pillerit lopetin 9/2013, yk8, nyt kp18/? (edellinen kierto venahti kp43 asti, joten ei tietoa tarkasti kierrosta)

Tilanne tällä hetkellä:
Tässä ovistestit, kp13 (ylimmäisenä), kp15, kp16, kp17 ja kp18.

Alimmainen siis tämän päivän, eli kp18. Iltaisella alkoi tuntua pistoa vasemmalla ja tein illalla vielä uuden testin ja viiva olo ihan inan vahvempi. Veikkaan siis ovista tuohon 19-20 päivälle.
 
Viimeksi muokattu:
Pikaista omanapailua :p Tänään kerkesin jo lukea tuhottoman monta nettisivua ovulaatio-oireista.. Ja olin tuhat varma että en joko ovuloi tai sit oon vaan oireeton ja kerkesin jo kaverillekin purnata... No kappas.. tunti sen jälkeen (eli n. tunti sit) alko ihan armoton tykytys, kipu ja paineen tunne oikealla puolen munasarjojen kohdalla.. Vihlookin vielä ku liikkuu joten eiköhän se ovis siellä ole! :) Toivottavasti! :) Hitsi miten iloinen voi olla tällaisesta s**tanallisesta menkkakipuilun oloisista kivusta! :) mut kysymys kuuluu: onko mun ovulaatio tapahtumassa just nyt vai missä vaiheessa ovista tätä kipua tulee? Tosin oon kait ymmärtäny että tätäkin kipua saattaa tulla mutta se ei oo tae että ovulaatio tapahtuu? Onko tää nyt dpo 0? :)
 
Viimeksi muokattu:
mooimama: yleensä ovistesteillä plussapäivä lasketaan dpo -1, koska yleisesti ovulaatio tapahtuu päivän tai jopa parin päästä plussaamisesta.
Mutta kun sulla kert tilanne ettet ole tehnyt testiä, joten kannattaa varmaan laskea joko -1 tai 0. Tärkeintä on se , että ootte aktiivisesti pupuillu ;)
Laskisin ite tuon -2 tai -1. Itella alko nyt kans vihlonta ja ovistestissä viiva tummenee, joten mulla ovis kait tässä parin kolmen päivän sisään :)
Tarkkaile limoja ja puuhailkaa :)
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

TORSTAI 29.5.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini2730/25-29X
Boni2932/??312/2013pco
bumpy291/31151/20131 ku, mfo
diadora2533/29-3114
hopess227/?6/2013
Iiida2215/17-4679/2013
ilokilo2931/2716
Intopiukka28103/24-4859/2013mfo
KultaSieni2818/27-3024/2014
Liilja2029/32-3324/2014X
Mantzu_85296/22-255
Mappis_882631/28118/2013
Merope2935/28-3198/2013kilppari
MiiSa-803413/28-35158/2012
Minisport277/33108/2013pco
MooiMama2520/32-3315/2014
Neyalin20?/??14/2014X
Nosugar2552/30-3114/2014
Nööse2514/21-2515/2014
Onnenpisara2422/31-385/20131 km
Oodikas3645/2887/2013
piretti2213/311810/2012X1 km
puutarhassa2148/3399/2013
sassa7257/3028/2013
Sirppanainen2411/28712/2013X
taikakai3320/26-3124/2014X
ttaisku2418/?89/2013
Tikru-783631/28-3133/2014
vauvatoiveilija2235/22-37310/20131 tm
valonkantaja2335/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4
Nissukka26.5
Lumikko89319.5
~SeaWind~228.5
tibt127.5
 
Tervetuloa ttaisku!! :flower:

Mooimama mulla on ne pahimmat jyskytykset ja kivut juurikin ovulaation tapahtuessa. Alkaa siis jo ennen, mutta pahin kipu juuri h-hetkellä. Joka kierrossa tosin vähän vaihtelee, joskus kipuilee enemmän joskus vähemmän. Tässäkin olemme varmaan aika yksilöllisiä, joten parasta vaan seurailla sekä ovistestejä että omia tuntemuksia ja sekstailla ahkerasti molempien aikana :) Omalla kohdallani laskisin ton dpo 0:ksi koska juurikin oviksen tapahtuessa tunnen kivut. Plussa ovistestiin tulee hiukan ennen pahinta kipua.

omanapa: Kp 1, ei mulla muuta... :(
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset onnitteluista ihanat ja myöhästyneet onnittelut sulle onnenpisara! :) Ja ihan mielettömät onnittelut plussanneille, ihanaa! Vaikka sama mulla kuin bumpyllakin ettei teitä voi olla kadehtimatta. No ehkä se meidänkin vuoro tulee vielä!

bumpy, pahoittelut :( tsemppiä! <3

ON: Tänne ei mitään uutta. Tuhruttelu on jatkunut tähän päivän saakka. Välillä vähemmän ja välillä enemmän. Ekana päivänä tuli hieman vaaleanpunaista vuotoa, mutta siitä eteenpäin vuoto on ollut lähinnä rusehtavaa valkovuotoa ja välillä ei edes rusehtavaakaan. Saa nähdä miten käy! Viime kierrossa menkat alkoi kp 33 eli huomenna ja kyllä niitä odottelen tulevaksi. En jaksa uskoa, että tässä raskaana oltaisiin. Mitään oireita mulla ei ole muutakuin että mahaa juilii aina välillä. Lisäksi tänään nippasi alavatsalta sen verran kovaa, että jouduin ihan kyykistymään.
 
Tänään siis KP19 ja tällästä tikutin oviksen suhteen aamupisusta:


Viiva tummenee, mutta en tiedä uskallanko vielä laskea plussaksi. Liuskoja jäljellä joten seuraillaan :) eilen pupuiltiin niin ei paniikkia sen suhteen heh!
 
Tervetuloa ttaisku

Täällä aletaan jännäilemään menkkojen tuloa kp36/37, testin teen sunnuntaina eillei menkat ala täs välis. Enemmän mua jänniittää/huolestuttaa kierron pituus (ettei venyis enää pidemmäks) kuin epätodennäköinen raskasus. Mutta tässä kierron vaiheessa jännitys vaan nousee vaikka tietäis ettei jänniteltävää olisikaan.

mutta muistutan vielä itselle ja muillekkin että niin kauan kuin menkat ei ole alkaneet on mahdollisuus!
 
Heippa pitkästä aikaa kaikille. Onnea plussanneille :heart: ja synttärisankareille :flower:
Pieni hiljaiselo vauva-asioista oli paikallaan, kierto alkoi alusta ja mennään kp 10/33-40 yk 10.. ja viimekierrolle päiviä tuli 40. Otti taas todella koville uuteen kiertoon joutuminen, kun oli niin selkeitä merkkejä ja ovisaikaan heiluttelua.. Varasin ajan tk:lle maitovuodosta, katsotaan mitä tapahtuu. Ens kierto menee hukkaan, sillä lähen reissuun just tietenkin ovisaikaan, ja se ei helpota tätä mun turhautumista ollenkaan. Tuntuu kans että mielenterveys alkaa pikkuhiljaa järkkyä ja tosissaan joutuu arkisiin asioihin keskittymään että saa ittensä sängystä ylös tai kouluhommia hoidettua. Järkevästi ajateltuna taukokuukausi tekee hyvää, eipähän tarvii tätä sit miettiä vaan heinäkuussa taas yrittää bongailla ovulaatiota tästä aina vaan pitenevästä kierrosta.. Mitä vikaa mussa oikeen on?!
 
Kp 7 ja ovislimat bongattu aamulla :D pientä nippailua myös vatsassa.. meinaan kanssa kesän ajan pitää taukoa ellei nyt tästä viimeisestä tero-kierrosta tärppää. Sit gynelle syyskuussa jos kierto ei oo normalisoiutunut tai en ovuloi jostain syystä.
Hyvää vloppua kaikille ja plussapuhureita lähettelen täältä kaikille! ;)
 
Täällä kp 15. Pitäis toka terokuuri aloittaa tänään, mutta mietin, jos lykkäisin vielä viisi päivää..

Kävin viikonloppuruokia ostelemassa, ja kun en tuolla täydessä kaupungissa jaksanut luontaistuotekauppoihin enää mennä, suuntasin kärryt kaupan luontaistuoteosastolle ja toivoin että niitä Gelee Royaleita olisin löytänyt.. Noh, en löytänyt, mutta sen sijaan kärryihin heitin vehnänalkioöljyä!
Sisältää paljon E-vitamiinia, ja mitä nyt olen googlaillut, niin tuo vehnänalkioöljykin raskautumisessa voisi auttaa :)
 
Nippailut jatkuu.
Hetki sitten tikutin tälläsen :
eli lasken tän nyt ainakin alustavasti sit DPO-1. Testailu jatkui seuraavina päivinä ja katotaa mihin viiva lähtee haalenemaan.

Mitä mieltä on muut, kandeeko laskee jo ovisplussaks?
 
Tänne voi päivittää kp 1/30 (pakko pidentää tuota kiertoa vähän kun se on nyt parissa viime kierrossa mennyt yli kolmenkymmenen) ja yk 12.

Eli hanat aukesi tänä aamuna. Oli ihan hirveetä kertoa asiasta miehelle ja meninkin samantien kerrottuani makkariin ja itkuhan siinä tuli. Nyt nää pettymykset kerta toisensa jälkeen alkaa ottaa sen verran koville etten tiiä miten tuun näitä enää kestämään... No nyt heti kun menkat näyttää loppumisen merkkejä, varaan ajan yksityiselle ja käydään kattomassa mikä naisessa on vikana. Tätä olotilaa ei myöskään helpota yhtään se, että tällä viikolla saatiin kuulla miehen kanssa, että kahdesta meidän ystävästä tulee lähiaikoina isä. Huoh. Onneksi tänään on työpäivä niin ei ehdi murehtia.
 
Sorruin sitten eilen illalla tekemään yhden r-testin päälle 4 tunnin pidätyksestä. Puhtaan plankko testihän se sieltä tuli, mitäs muutakaan?

Ehtiihän tässä vielä tapahtua, vaikka mitä, koska huomisesta lähtien menkkojen pitäisi saapua tulevaksi. Huomenna olis siis dpo 14 joten tiistaina viimeistään menkkojen pitäisi tulla tai sitten venyy...

En tiiä, että pitäiskö leikata tuo toinen r-testi puoliksi ja tehdä huomenna aamuna toinen puoli ja jos ei näy mitään niin teen sitten toisen mikäli menkkoja ei oo näkynyt ensi viikonloppuun mennessä. Ihan naurettavaa tää testailu...
Eihän mulla ees ole mitään erityisiä oireita, vaan nää mahan epämääräiset nippailut/turvotus. Ei oo nännitkään ees millään muotoa kipeät, mutta en kyllä muista enää, että missä vaiheessa ne kipeytyi viimeksi ku testiin plussan sain. :p
Se helmivauva olis vaan ollut niin ihana ajatus, mutta tuskimpa mä tähän kuolen, vaikken raskaana oliskaan. Tulis vaan menkat sitten rehellisesti.

Tällaista tyhjänpäiväistä omanapailua tällä kertaa.
 

Yhteistyössä