Esikoinen vuodelle 2015

Käynpä minäkin vähän omanapailemassa. :) loistava sana on tuo! :D

Tänään on nyt päivän aikana ilmestynyt jostain menkkamaisia kipuja, jotka aina tulevat ja menevät. Ei niiden kuitenkaan ennen perjantaita pitäisi alkaa. Nännitkin välillä kipuilee. Kumpikin näistä on normaalia päivän pari ennen, mutta ei näin paljon ennen tai sitten on tulossa joku megalyhyt kierto... Yleensä alavatsa kipuilee päivää ennen menkkoja ja nännit pari kolme ennen alkua. Tänään alkoi kumpikin ja yhteistä niille on, että välillä ei tunnu miltään ja sitten taas kipuilevat... Mitä tääkin nyt sitten taas on...
 
onnenpisara
Pahoittelut uusiin kiertoihin joutuneille.. Täällä jännätään, kun alavatsa on herkän tuntuinen ja vihloo välillä tosi ikävästi. Tissit tuntuu taas täysiltä, painavilta ja nännit on arat. Paperiin jäi pari tippaa verta, minullahan ei ole mitään tuhruttelua tai tiputtelua ollut näin vaan hanat kyllä aukeaa heti. Saa nähdä kuinka käy.. Täytyy ajatella tiukasti muita asioita ja toivoa.
 
Taitaa tää mun pitkä kierto venyy ainakin 9kuukautta sillä tänään tuli PLUSSA :D :heart: apua en ollut uskoa silmiäni aamuyöstä kun testin tein ensin emmittyäni että taasen menee yksi testi hukkaan, ihan yllätyksenä tuli tai eihän se yllätys voi olla ku yritetty on mutta siis kun ei oo ollu mitään oireita eikä mitään mikä olis epäillyksiä herättäny paitsi menkkojen poisjäänti. En uskalla vieläkään uskoa tätä todeksi, mutta silloinhan ne asiat tapahtuu kun niitä vähiten odottaa, eilenkin aloin suunnittelee Rooman matkaa ja puhuin miehelle että nytkun lasta ei näy kuuluvan niin nyt on sun tilaisuus miettiä jos haluut elämässäs vielä jtn tehä niinku opiskella niin tää voi olla sun viimenen tilaisuus.

En halua vielä siirtyä plussanneisiin sillä haluan vielä ihan varmuuden vuoks tehdä clear bluen digitaali testin, kenties huomen aamulla, ilmoittelen sit kun saa siirtää.

Nyt toivotan vaan hirmusesti tsemppiä ja plussatuulia teille! :heart:
 
vauvatoiveilijalle onnea. :)

Täällä tuli testattua aamulla puhtaan nega testi eli alkaa olla aika epätodennäköistä, että raskaana oltaisiin. Nyt kumminkin jo dpo 14 ja ei ollut edes haamun esiäidin äitiä testissä. Viimeksi kuitenkin plussannut dpo16 ihan selkeän, haalean kakkosviivan... Nyt vaan kovasti toivomaan, että tiistaihin mennessä tulisivat menkat eikä kävisi sitten niin, ettei mulla oo mitään ovista ollutkaan ja kierto venyy. :(
Ihmetyttää kyllä edelleen, että mikä ihme se muutaman päivän veripisarointi oviksen jälkeen oikein oli. Kroppa varmaan alkaa nyt sitte prakaamaan, huoh.
 
Onnittelut plussasta vauvatoiveilijalle!

Eiliset kipuilut eivät jatkuneet tänään. Ihan hetken aikaa jomotti, mutta muuten ollut kivutonta. Ainoastaan sellanen turvonnut/painava olo on ollut alavatsassa. Se tietysti olisi täydellistä, että nämä oireilut olisivat sitä itseään, mutta arveluttaa, josko olisin vaan voinut keksiä nämä... Viimeiset pari, kolme päivää on myös jostain syystä ollut tosi vahva tunne siitä, että olisi tärpännyt. Olisiko tuo nyt kuitenkin vaan ensimmäisen yrityksen intoa ja odotusta? Samalla yrittää muistuttaa itseään liikaa uskomasta tärppiin, ettei pettymys olisi niin suuri, jos/kun menkat alkavat. Ensi viikon loppuun mennessä ollaan tässäkin asiassa edes vähän viisaampia. :)
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

SUNNUNTAI 1.6.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini276/25-29X
Boni2935/??312/2013pco
bumpy294/31151/20131 ku, mfo
diadora255/29-3115
hopess2210/?6/2013
Iiida2218/17-4679/2013
ilokilo2934/2716
Intopiukka28106/24-4859/2013mfo
KultaSieni2821/27-3024/2014
Liilja2032/32-3324/2014X
Mantzu_85299/22-255
Mappis_88262/30128/2013
Merope2938/28-3198/2013kilppari
MiiSa-803416/28-35158/2012
Minisport2710/33108/2013pco
MooiMama2523/32-3315/2014
Neyalin20?/??14/2014X
Nosugar2555/30-3114/2014
Nööse2517/21-2515/2014
Onnenpisara2425/31-385/20131 km
Oodikas3648/2887/2013
piretti2216/311810/2012X1 km
puutarhassa2112/33-40109/2013
sassa72510/3028/2013
Sirppanainen2414/28712/2013X
taikakai3323/26-3124/2014X
ttaisku2421/?89/2013
Tikru-783634/28-3133/2014
valonkantaja2338/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4
Nissukka26.5
Lumikko89319.5
~SeaWind~228.5
tibt127.5
vauvatoiveilija31.6
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on tapahtunut paljon viikonlopun aikana. Vauvatoiveilija äärettömän isot onnittelut!! :heart: en nyt vielä lisännyt sua sinne plussanneisiin, kerrot sitten kun haluat :)

Nosugar oletko vielä ketjussa???

Pahoittelut ja positiivista mieltä kaikille uuteen kiertoon joutuneille!

Ja sitten taas oireilijoille ja piinailijoille peukut pystyssä!! :rolleyes:

puutarhassa noi on erittäin tuttuja ajatuksia!! :( Koita jaksella ja keksiä muuta ajateltavaa!

Iida oletkos siis ajatellut ns. omin luvin siirtää terokuuria? Olne itse välillä miettinyt että pitäiskö se aloittaa vasta ovulaation jälkeen eli noin kolme päivää myöhemmin kuin on määrätty. Jos aloitat kuurin myöhemmin niin syötkö sitä silti sen 10 päivää vai lyhyemmän kuurin?

Me mennään diadora näköjään aika samoilla kiertopäivillä ja YK:lla. Peukut pystyyn meille =)

mappis täällä myös raskaus- ja vauvauutisia syöksyy joka nurkan takaa! Jakselemisia :hug:

valonkantaja harmi että kierto nyt noin temppuilee. Toivottavasti ei jatku joka kierrossa! Gynelle kannattaa kyllä mennä aika nopsaan jos kierto venyy jatkuvasti. Toivotaan nyt joko niitä menkkoja tai sitten sitä kaivattua plussaa!

on: täällä ei mitään uutisia, paitsi että kuukautiset oli ihan tosi omituisen niukat. Pe oli niin kovat krampit että olin ihan varma, että vuodan kuin seula. No eipä tullut tamponi kertaakaan "täyteen" ja nyt kp4 ei ole tulut enää tippaakaan. Eli vaan 3 päivää ja tosi niukat. weird...
Lisäksi niin moni netissä toitottaa siitä, ettei terolutkuuria saisi aloittaa ennen ovista, että ajattelin soittaa gynelle joku päivä ja kysäistä hänen mielipidettään asiasta.
Mies lähtee viikon päästä työreissuun ja on kyllä tosi siinä ja siinä, että mahdetaanko ehtiä hyödyntämään seuraava ovis. Toivotaan parasta!
 
bumpy: Jep, omin luvin ajattelin siirtää aloitusta ja joka tapauksessa sen 10 päivää niitä nappailisin.
Niitähän käsketään syömään kp 15-25 juuri sen takia, että vuoto alkaa usein kolme päivää viimeisen teron ottamisesta, joten tällöin saadaan kierrosta se normaali 28 päivää.

Mulla vaan tuo vuoto on alkanut pari kertaa jo viimeisenä tero-päivänä, ei ole tainnut kertaakaan terokierroissa olla kierto 28 tai pidempi.

Ajattelin että jos tänään ottaisinkin ekan (kp18), niin vuoto alkaisi kp 28-31.
 
Viimeksi muokattu:
okei, kiitos vastaukseta iida. Mulla kuukautiset alkaa vasta noin viikon päästä viimeisestä terosta, jonka otan siis kp 24 eli kierrosta tulee 31 päiväinen. Itse mietin lähinnä sitä, että terokuuri alkaa jo ennen ovista. Siitä kun on kaikenmaailman mielipiteitä että estäisivät oviksen. Luulen kyllä että ihan urbaanilegendaa tuo ennemminkin on, mutta ehkäpä vielä varmistan gyneltä :)
 
Mulla on käynyt terojen kanssa niin, että menkat alkaa jo ennen kuurin loppua tai viimeistään seuraavana päivänä eli kierto on jäänyt tosi lyhyeksi. Alun perin ajattelin, että kokeilisin olla ilman, mutta syön nyt ainakin yhden kuurin vielä. Oviksen uskon tapahtuvan ennen kuuria jo (reilusti ennen), olettaen että se edes tapahtuu. :)
 
Jep, itekin olen lukenut tuosta, että jos ovis onkin ajateltua (kp14) myöhemmin, niin miten tuo Terolut siihen vaikuttaa. Toisaalla sanotaan että ei vaikuta ovulaatioon ja toisaalla taas sanotaan että vaikuttaa, tiedä siitä sitten :)

Toki se nyt on sanomattakin selvää, että jos ovulaatio tapahtuu vaikka kp21 (sanotaan että myöhäisen oviksen raja menee kp22->), niin siinä on luteaalivaiheella kestoa mahdollisesti vain viisikin päivää, joka tuntuu aika lyhyeltä..

Kaikki tietenkin on yksilöllistä, sepäs helppoa olisikin jos jokaisen keho reagoisi samanlaisesti :D
 
Nonnii plussanneisiin voi siirtää plussa 1.6 yk3 en oikee vieläkään käsitä tätä mut kait ajatukseen pikkuhiljaa alkaa tottumaan kun oireetkin ilmaantuu nyt rinnatki alkanu turpoomaa. Täällä elellään rv 4+3 :) Varmaan lueskelen tätäki palstaa vielä jonki tovin, on tähän vähän kasvettu kiinni ja tyhjiö tuli kun tajusi etten enään kuulu tänne, täytyy etsii taas uusi kirjoittelu palsta omaan tilanteeseen.

Ihanaa ja plussien täyteistä kesää teille! :heart:
 
Täällä yksi uusi vauvaa kuumeileva. Kp 29/32, eli nyt jännityksellä odottelen ja koitan malttaa olla testaamatta ennen vklp. Yk 5. Välillä on tunne että menkat alkaa pian ja sitten ei hetken päästä ole mitään tuntemuksia. Kovasti olen ollut itkuinen ja kiukkuinen, voi enteillä menkkoja. Illasta tuli pari kertaa hutera ja etova olo. Päätin etten testaile ennen mahdollisten menkkojen alkamispäivää, olen r-testien suurkuluttaja :) aiemmin olen ovikset tikuttanut mutta nyt ajattelin että en tikuta ja yritän olla stressaamatta. Tulevana viikonloppuna testaan jos ei menkkoja kuulu.
 
Jaa'a. Eipä näy menkkoja vieläkään ja testit negaa. Kp40 ja dpo pitäisi olla jo 16. Eli kierto sitten venyy, mulla ei ilmeisesti sitten ollutkaan ovista silloin 18.päivä. Ei nimittäin ole minkäänmoisia tuntemuksiakaan, että vuoto alkaisi. Noh, ei auta muuta kuin vaan odottaa.
Ja vähän sitä on turha lähteä gynelle yms. käymään, koska pillerien lopetuksesta (keskenmenosta) on niin vähän aikaa, että se on aika satavarmaa, että sieltä tulee vaan toteamus, että odottele. Ja minnekään yksityiselle ei nyt vaan tällä hetkellä ole varaa. Huokaus.

vauvatoiveilijalle vielä kerran onnea. :)
 
Valonkantaja, toi on niin perseestä :( mulla kävi viime kierrossa myös noin.. tikutin jopa oviksen, mutta eihä ne menkat sit alkanu ku ei ollu ovis todellisuudes kuitenkaan tapahtunu. Sitä vaan ostaa sitte niitä perhanan r-testei ja kokeilee ku "jos kuitenki.." ja sit aina vaan näyttää yhtä viivaa :( typerää.

ON: Minä oon pitäny itteni hyvin tällä "en stressaa"-linjalla. En oo tehny ovistestejä enkä oo iha maani myyny vaikka ovis luultavasti menee täs kierros ohi työreissujen takia.. toivottavasti pidän saman meiningin koko kesän :)
 
Me päätettiin aloittaa jo kesäkuussa yrittäminen, tai siis mennään tjot periaatteella aluksi. Olen ehkä ihan hieman innoissani, mutta toisaalta murehdin jo etukäteen tulevia pettymyksiä. Ilmoittauduin siis listalla takaisin, kunhan siirryn uuteen kiertoon. Minulla on keskenmenon jälkeen nyt joka toinen kierto ollut pidempi, ja nyt on juuri sellainen menossa. Ennen kierto oli aina 28 tai 29, nyt on ollut pari 32-33 kiertoa ja nyt mennään jo 35 kpssä. Eli Valonkantaja, vähän samaa vikaa myös täällä, että keskenmeno sekoitti kierron.. Tympeintä tämä on sen vuoksi, että joka toinen kuukausi innostuu uskomaan raskautuneensa, kun kierto venyy.
 
jahas meidän postiluukusta tipahti tänään kutsu tyksin lapsettomuustutkimuksiin. Ajatukset on hieman sekavat siinä mielessä, etten oikein tiedä pitäisikö olla iloinen vai surullinen... Noh joka tapauksessa, sekä minä että lähetteen antanut gyne oletettiin ajan menevän ainakin syksylle. No ei se nyt niin syksylle mennyt kun aika on heinäkuun lopulla, ja juurikin sopivasti kun miehellä on loma alkanut niin ei ole silläkään työesteitä iltapäivälle.
Nyt iski sit hirvee laihdutuspaniikki :D Mulla on tässä vähän aikaa sitten alkanut painonpudotusprojekti ja ajattelin että jospas syksyyn mennessä sais sellasen 7-10kg pois niin eivät sitten huuda mulle niin paljon tyksissä ylipainosta. Nyt tuleekin kiire :popcorn:


Niin ja tervetuloa marita14! :flower: Lisään sut seuraavaan listapäivitykseen :)
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki kiertohäiriöt on kyllä hyvin perseestä! I feel you sisters! :)

ON: Täällä menee ihan silleen hyvin. Ei ole oikein mitään oireita suuntaan tai toiseen. Yleensä tässä vaiheessa kiertoa rinnat on hyvin hyvin kipeät, mutta nyt ei. Alavatsa kipuilee aina välillä, mutta hyvin lieviä kipuja ovat (tavallisiin menkkakipuihin verrattuina). Yleensä näitä tulee n. päivää ennen menkkoja. Kovasti on jännä (JA PITKÄ) viikko menossa... :)
 
Heipä hei! En olekaan vähään aikaan käynyt jutustelemassa! Silloin tällöin lueskellut teidän muiden juttuja olen kyllä ;) Tsemiä kaikille ja koitetaan kaikki rentoutua kesällä edes jossakin määrin :wave:

Täällä on tosi positiviinen ja hyvä fiilis taas. Ehkä johtuu vain siitä, kun koulustressi ei paina enää päälle hetkeen. Kesäopintoja odotellessa :D Mä puhuin silloin viimeeksi tauon pitämisestä ja joku(en muista enää kuka) taisikin kommentoida ettei tauko kannata, ja siihen vastaankin, ettei me todellista taukoa pidetäkään, vaan lähinnä koitetaan justiin keksiä kaikkea muuta kesäpuuhaa, niin ei mee kesä pelkästään yrittäessä ;) Me pidettiin pieni "neuvottelu" miehen kanssa, että miten tässä kesällä toimitaan, että ihan yksimielisesti onneksi päätettiin, ettei kummankaan tarvitsisi nyt ottaa siitä paineita.. Jää nähtäväksi miten hyvin se onnistuu :D

nööse: Mullakin vielä viikko tai puoltoista odotettavaa/jännäiltävää :) Plussatuulia! :flower:
 
Onpas täällä kovin hiljaista!

Bumpy, toivottavasti niistä tutkimuksista on hyötyä ja asiat järjestyy parhain päin. :)

Piretti, plussatuulia myös sulle! Toivottavasti tärppää! :)

Tilanne on täällä täysin sama kuin edellisessä kirjoituksessa. Kovasti pelottaa, että menkat alkaa.. Tavallisia menkkaoireita ei ole ja jotenkin on toiveet niin korkealla, että on pakko yrittää pitää joku tolkku tässä. Helpommin sanottu kun tehty! :) Viime yönä näin jo unta, että raskaustesti oli positiivinen. :D
 
Täällä siis meneillään kp24 ja dpo 4. Ei erityisempiä oireitä ollut ainakaan vielä ja päätin, etten nyt stressaa ja hirveesti tunnustele jokasta pientä vihlaisua. Mielenterveys säilyy :D
Tänään alkoi tuo vv hiukan runsastumaan pöin, mutta siinäpä se.
Päivittelen tilannetta taas. Luulen, että kierto olis noin 34-36 päivää.
 
Täällä menossa kp 26 ja oletettavasti dpo 6.. Oon yrittäny olla miettimättä mitään raskauteen liittyvää, mutta hups.. tänään viimeksi lueskellu netistä kaikkee mahdollista siihen liittyen :) Tuntemuksia on ollu vaikka ja mitä ja puolet johtuu varmasti ihan muusta ku mahdollisesta raskaudesta :D Nyt ei auta muuta ku jaksaa vaan ootella siihen että menkat alkaa (toivottavasti ei ala!!) :) Tosin ollaan päätetty miehen kanssa että raskaustestiä ei tehä ennen ku mahdollisesti kk:t jää pois ja sen jälkeen alkaa mahdollisesti selvät oireet :) Ei tahota testailla mitään sen kummempia :) Oishan se ihana kertoa häissä että meille on tulossa pieni, mutta saa nyt nähdä! :)

Aurinkoisia päiviä ja plussatuulia meille kaikille!! :) <3
 

Yhteistyössä