Esikoinen vuodelle 2015

Onko jennnyyystä kuulunut mitään? Tiputtelen hänet seuraavassa päivityksessä jos ei näy.

Tänne kuuluu sellaista, että perjantaina tuli kirjettä. Koulun lääkäri oli varaillut mulle gynelle aikaa, mutta kuten nyt kaikki tietää niin kunnallisella se voi viedä sen 1-3kk ellei kauemminkin kunnes sinne pääsee. Noh, onneksi mennään taas vähän eteenpäin. Tässä voisi koettaa saada vielä vähän painoakin pois niin voi ainakin sitten sanoa, että kyllä sitä elopainoa vähemmän on kuin aikaisemmin. :p

Mooimama; olen helvetin kade! Miten sie oot tossa tiputuksessa onnistunut? Ärsyttää, ku ekana mullakin tippui ihan kivasti se 8 kiloa, mutta nyt se on sitten jäänyt junnaamaan paikoilleen. Noh, ehkä tässä on vähän väsymystäkin enkä oo jaksanut väkisin vääntää, mutta silti. Kun syön ihan terveellisesti, välillä toki herkutellen, ja arkiaktiivisuuteni on koulun myötä huomattavasti lisääntynyt. Silti paino vaan jumittaa. Ei oikein toimi se perus "syö vähemmän, liiku enemmän" mun kohdalla. :stick:
 
Moikka kaikille! En oo pitkään aikaan kirjotellut, ollut ihan oikeesti mahoton kiire työrintamalla ja kaikkea jouluhässäkkää nyt jo. Lisäks oon niin kovasti yrittänyt olla miettimättä koko vauva-asiaa etten oo tännekään ihmeitä kirjoitellut =)

Itsellä nyt menossa kp30/35 ja itse asiassa en oo edes huomannut kun tää kierto on vilahtanut silmissä. En oo ovistestejä tehnyt ainuttakaan mutta seksiä ollaan harrastettu koko kierron ajan joka toinen päivä. Nyt tais eilen alkaa tissejä juilimaan ja nännit on herkillä, samoin alamahaa nippailee.

Mulla on ollut pari todella outoa juttua tässä nyt parina pvnä. Kerron nyt ihan suoraan että oon jo lähes viikon ajan nähnyt aina nukkuessani mielettömiä seksiunia. Edellisyönä heräsin kerran siihen että sain orgasmin ja viime yönä sama tapahtui kaksi kertaa! Eipä oo tällastakaan ennen ollut! Sinänsä en valita, ihan mukava herätyshän tollanen on :LOL: Sitä alkaa vaan miettiä, että oisko vaikka raskaana. Lisäksi valkovuotoa tulee aivan SOLKENAAN, ihan valumalla koko ajan. Ja mulla on semmonen tunne että tällä hetkellä ois myös orastava hiivatulehdus, koska vuoto on myös jonkin verran kokkareista ja jotenkin tuntuu myös kutinaa. Ja luin äsken että se on ollut monella raskausoire jo ennen plussaa. Mulla ei normisti ole hiivaa oikeastaan koskaan, ainoat kerran kun muistan sen olleen niin mulla on ollut antibioottikuuri päällä ja nythän ei tosiaan sellasia ole ollut aikoihin.

Mulla on kaapissa noita halpoja testejä niin täytyi äsken vielä testatakin ja negahan se sieltä tuli. Oon vaan niin aikaisessa että tuskinpa näkyis vaikka raskaana olisinkin mutta tulipahan tehtyä =)

Plussatuulia teille kaikille, tällä kertaa tuli nyt vaan omia juttuja mutta lukaisen teidän muiden jutut ja kommentoin niitä myöhemmin lisää!
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

KESKIVIIKKO 10.12.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
Cypress2432/35210/2014
diadora2547/3020pco
Dorin2912/28310/2014
esikoinenhaaveissa23317/2012
hopess2241/276/2013
Intopiukka2919/30-36119/2013mfo
Jembbba22/2829/2014
Mantzu_852950/25-35101/2014
ModusOperandi268/36211/2014X
MooiMama2514/2885/2014
pipiipa2026/27-339
robusti2919/3575/2014
Sassa72642/4078/2013
~SeaWind~2121/29-314/20141 ku
sporttimimmi2818/2966/2014
Tweety872714/3066/2014pcos




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
Mak-i
SinSin
Valonkantaja
satyjo
jennnyyy



ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
evaparadise122.7.2014
Liilja310.7.2014
Malvankukka217.7.2014
puutarhassa101.8.2014
nööse314.8.2014
Minisport1214.8.2014
ttaisku1118.8.2014
Aakku85528.8.2014
Nalat-84?3.9.2014
joa315.9.2014
Boni621.9.2014
Sonde224.9.2014
niiskuilija127.9.2014
Miisa-80173.10.2014
Kuusama5v.7.10.2014
Mar Mar1628.10.2014
evuska329.10.2014
bumpy198.11.2014
taikakai710.11.2014
Tiha216.11.2014
 
On jotenkin tosi lohduttavaa katsoa, että listauksessa plussan saaneiden määrä on jo noin pitkä. :)
Varmaan vuoden päätyttyä sitten tiivistän tuota sitten, mutta antaa nyt olla vielä noin.

Ja ärf... maha muljuu ja poksuu ja porisee ja tuntuu inhottavalta. Ihan kuin tunne tuntuisi tulevan tuolta alamahan seudulta, mutta vähän kyllä epäilen syylliseksi vaan jotain suoliston touhuja. Ja mä en yksinkertaisesti ymmärrä tätä valkovuodon määrää joka mua on kiusannut jo muutaman kuukauden. Jotenkin nyt odottaisi, että vallitsisi jonkinlainen kuivuus ku kerta menkkoja odotellaan, mutta ei. Jos paremmin en tietäisi niin mä varmaan luulisin olevani raskaana, mutta musta tuntuu ettei sellaista ninjavauvaa oo tehtykään jota ei oikeesti mistään huomaisi (ku en mä nyt niin lihavakaan oo, että se jonnekin katoaisi...). :D
Odotan niin innolla sitä, että sille gynelle pääsen ihmettelemään. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että mun munasarjat on varmaan ihan turpeentäynnä rakkuloita/kystiä/jotain. On nimittäin tässä muutamiin otteisiin tuntunut niin ilkeitä viiltelyjä juuri munasarjojen kohdalla...

Noh, sitä käyntiä odotellessa. Toivon vaan kovasti, ettei sieltä ensimmäinen kommentti oo, että "sä ku oot tollanen läski niin ei su kannata mitään toimintaakaan kropassas odottaa". *insert here silmienpyöritys*
 
Hei pitkästä aikaa. Tänne ei vieläkään ilo uutisia. Mutta saamani vinkit tulen jakamaan.
Ystäväni tuli äskettäin raskaaksi ja hän on perehtynyt muiden kulttureiden "hedelmöityshoitohin". Elikkäs punajuuri ja bataatti on koettu edistävän raskautumista. Puolestaan passionhedelmää käytetään jossain maassa ehkäisynäkin että sitä on vältettävä. Nyt seuraavassa alkavassa kierrossa itsekkin rupean kokeilemaan maca jauhetta jota on suositeltu käyttämään kahden-kolmen viikonn sykleissä jonka jälkeen viikon tauko. Näin parannetaan sen tehoa. Nämä ovat kuulemma asioita joita ei löydä kun itse etsimällä. Tsemppiä!
 
Moi taas kaikille! Olen pitänyt vähän hiljaisempaa eloa täällä nettimaailmassa viime aikoina, kun oon saanu jonkun ihme luovuuspuuskan ja kaikennäköistä pientä askarrellut perheelle joululahjaksi. Ensin intouduin kirjansidonnasta ja parissa päivässä tekaisin intohuumassa 7 (!!!) luonnoskirjaa :LOL: Nyt tekeillä miehelle bändipaita, kun kyseisellä bändillä ei ole virallista oheiskrääsää ostettavissa. Toivon että tuotos onnistuu, on niin monimutkainen toi niiden logo että vähäsen hirvittää... Mitenkäs teillä muilla on tämä joulunodotus/-valmistelu lähtenyt käyntiin?

Asiaan, täällä siis nyt kp 10/36. Varsin stressittömin mielin tässä lisääntymisasiassa mennään edelleen, en ole vielä ruvennut mitään oviksiakaan tikuttelemaan. Saapi nähdä, miten pitkäksi kierto menee, oon vähän lukenut juttua että joillakin naisilla eka kierto on suht normaali, mutta toinen kierto pillereiden lopettamisesta venyy ikuisuuden mittaiseksi. Jänskättää vähän, että miten omalla kohdalla käy.

pipiipa, aika jännä tuo punajuuri ja bataatti :eek: Mikähän noissa on se vaikuttava tekijä, vai "toimiiko" samalla periaatteella kuin tää paljonpuhuttu greippimehu? Itse oon ikäväkseni vähän skeptinen tällasten suhteen, mut eipähän kai siinä mitään menetäkään vaikka kokeiliskin :D

Ainiin, MooiMamalle onnittelut painonpudotuksesta! Ihan törkeen hyvät tulokset! Tsemppiä mielettömästi muillekin painoaan pudottaville ja plussatuulia mukaan kaikille tasapuolisesti! :)
 
Täällä vähäsen mieli maassa. Nega testattu, 35/35 menossa ja mahaa juilii pahaenteisesti, menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä :(

Piti vielä tulla lisäämään, että ottaa päähän kun herkkä One Step antaa tällaista viivanpaikkaa tai jotain vastaavaa, kuva otettu ehkä 10-15 min dippaamisen jälkeen. Livenä ihan selvä punainen väri nähtävissä.

image

Lisäystä 16.12. Ei oo menkat vielä alkaneet, kohta 3 pv myöhässä. Kierto mulla tosin voi olla vielä epäsäännöllinen, toi 35 ei ole mikään kiveen kirjotettu juttu. Mahaa juilinut jo monta päivää, repäisy- ja tärähdyskipuja paljon. Tissit sivuilta kipeet, ei niinkään nännit. Jos ei muutamaan päivään ala vuoto niin testaan uudestaan, voi olisinpa raskaana :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Oi Cypres pidetään peukut pystyssä, jospa olisitkin :). Täällä piinaviikot menossa DPO 10, tässä ja viime kierrossa on ollu tavallista vähemmän "raskausoireita" :D pikkasen on tissit kippeenä ja itkeskelyä harva se ilta, mut fyysisiä oireita vähän. Ois kyllä aika ihgua saada plussa joululahjaksi.... sitä toivon meille kaikille! Miten bumbyn raskaus on edennyt, jos vielä meitä kurkkailet?
 
Voi diadora, ihanaa!!!! Onnea!! Olet myös niin pitkän tien kulkenut, että kyllä oli aikakin sun vuorolle. Mahtavaa!

Kiitos kysymästä sporttimimmi :) täällä kaikki hyvin. Pahoinvointi on ollut ihan siedettävää. Rinnat on älyttömän kipeät ja väsymys jotain ihan yliluonnollista! Ja turvotus! Ostin jo mammahousut koska ovat niin mukavat eikä kiristä :D eka neuvola ollut jo ja innolla odotellaan seuraavaa ultraa joka on 9.1. Raskautta ei ole vielä kuuluteltu muutamaa harvaa ja valittua lukuunottamatta.
Odottajia lueskelen mutta en ole vieläkään liittynyt mihinkään ketjuun. Teitä seurailen päivittäin =)

Tsemppiä ja plussia kaikille!!!

Bumpy + vielä nimetön 9+2
 
Kp 2..
Tänään tarkotus maca aloittaa. Kauhea alku menkoilla.. Viis päivää odoteltu ja sit ne alko illalla normaalista poiketen. Ja kauhea turvotus. Tänäbän vuoto alkanut ihan kunnolla. Täällä ovis uutena vuotena ja siellähä on kylpyläloma jo varattuna. Jätte bra!
Stressi siirtäny menkkoja aivan varmasti mutta nyt alkaa joululoma helpottaa.v
 
Onnea hirmuisesti Diadora! <3 eiköhän me muut tulla perässä :) ennemmin tai myöhemmin :)

Cypress: toivon kyllä hirmuisesti että masussasi köllöilee pieni asukki! :) päivitä pian hyviä uutisia! :)

Sporttimimmi: mulla pitäis menkkojen alkaa jouluaattona.. olis kyllä maailman paras joululahja ikinä! Mutta oon kyllä tosi pessimistinen tästä kierrosta ja koko vauvasta tällä hetkellä.. tuntuu tosi kurjalle että miksi juuri mun täytyy odottaa ku kaikki suvun naiset on tulleet raskaaksi tyyliin pelkästä katseesta.. tuntuu tosi epäreilulle.. mutta toivottavasti tällä kaikella on tarkoituksensa...

Jokaiselle palstalaiselle hirmuisesti jouluntaikaa! <3 pitäkää erityisen hyvää huolta itsestänsä ja rentoutukaa hyvässä seurassa! <3
 
Mulle saa päivittää 17.12 keskiviikolle KP 1. Muutenkin vois päivitellä noita tietoja. Eli nyt lähti YK 9, ja taustalla mullakin pco ja hoidoissa ollaan oltu koko tämä aika. (Clomifen + terolut + metformiini + Foolihappo). Tosiaan tuo yk:n laskeminen on aloitettu vasta kun hoidot alkoivat, ennen sitä on luomuna yritetty reilu vuosi. Nyt siis jo 2 vuotta haaveilua takana. Tammikuussa alkaa teho laihdutus, ylipaino mulla on tässä yhtenä isona tekijänä..
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

LAUANTAI 20.12.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
Cypress2442/35210/2014
Dorin2922/28310/2014
esikoinenhaaveissa23317/2012
hopess2225/286/2013
Intopiukka2929/30-36119/2013mfo
Jembbba8/2839/2014
Mantzu_852960/25-35101/2014
ModusOperandi2618/36211/2014X
MooiMama2524/2885/2014
pipiipa205/27-3310
robusti2929/3575/2014
Sassa72652/4078/2013
~SeaWind~214/29-3194/20141 ku, pco
sporttimimmi2828/2966/2014
Tweety872724/3066/2014pcos




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
Mak-i
SinSin
Valonkantaja
satyjo
jennnyyy



ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
evaparadise122.7.2014
Liilja310.7.2014
Malvankukka217.7.2014
puutarhassa101.8.2014
nööse314.8.2014
Minisport1214.8.2014
ttaisku1118.8.2014
Aakku85528.8.2014
Nalat-84?3.9.2014
joa315.9.2014
Boni621.9.2014
Sonde224.9.2014
niiskuilija127.9.2014
Miisa-80173.10.2014
Kuusama5v.7.10.2014
Mar Mar1628.10.2014
evuska329.10.2014
bumpy198.11.2014
taikakai710.11.2014
Tiha216.11.2014
Diadora2114.12.2014
 
Viimeksi muokattu:
Valonkantaja: Toivottavasti et pahastu, että ajattelin auttaa sua tuossa listan päivittämisessä :) Sano vain suoraan, jos haluat pitää homman kokonaan itselläsi :)

Onkohan Mantzu_85 ja Sassa7 mukana listalla? Jos ei näy seuraavaan päivitykseen niin siirretään pois listalta sit :)

Cypress: Onko mitään uutta viel? :) Mää täällä jännitän sun puolesta ja toivon hirveästi, että kuulisin plussauutisia!! :) <3

Listaa päivittäessä huomasin, että aika monella on piinailu ajankohtaista! Toivon kamalasti jouluntaikaa, että saatais meijän plussalistaa päivittää runsaasti joulun jälkeen!! :)
 
Ihan ensimmäiseksi onnea aivan tajuttomasti Diadora! Ihana joululahja. Toivotaan, että täällä moni muukin saisi kivan joululahjan itselleen. Itekin kauheasti sellaista toivoin, mutta kyllä ne raskaustestit edelleen ihan puhtaita negoja on.

MooiMama: kiitos kovasti! Mulla on ollut kauhea touhu ja tohina kouluasioiden kanssa eikä asiaa yhtään auttanut se, että kone päätti sanoa sopimuksensa irti. :D
Vasta tänään päässyt taas kunnolla koneen ääreen. Ja mun puolesta tuota saa kyllä muutkin päivitellä, en omi.

Ihanaa, vihdoinkin joululoma ja saa pari viikkoa olla ihan vaan aloillaan. Tammikuussa alkaakin sitten työssäoppiminen, mutta stressataan sitä sitten myöhemmin. :D
Ja toivottavasti sinne gynelle tulisi aikaa sitten jossain vaiheessa. Tietyssä mielessä mie melkein toivoisin, että meille siunaantuisi lapsenalku joskus myöhemmin ensi kesänä, koska silloin se syntyisi seuraavana vuonna ja ehtisin ehkä saada opiskelut pois alta... Todennäköistä on kuitenkin se, että joko mä ehdin valmistumaan ennen kuin mitään lapsenhaamua on edes ilmestynyt raskaustestiin tai sitten oon jo parin kuun päästä raskaana ja opiskeluista jää tyyliin puoli vuotta käymättä. Eikös se elämä menekin just niin kuin et sitä suunnittele? ;)
 
  • Tykkää
Reactions: MooiMama
OIH! Paljon Onnea Diadora!!!! Aivan ihgua!!! Täällä ollaan ihan möks ku tuhruttelu/tiputtelu alkoi jo perjantaina... Mulle voi siis päivittää varmaan 3/28 ja YK 7 ihan pikkasen vielä toivoisin että "kunnon" menkat ei alkaiskaan ja yllärijoululahja ois masussa, testaan ehkä ma tai ti jos tuhruttelu ei muutu niagaraks... Ihanaa joulun aikaa kaikille ja plussia joululahjaksi!
 
Viimeksi muokattu:
Hopess: Ylemmän linkin ylemmässä testissä nään kyllä jonkinlaisen haalean kakkosviivan mutta valitettavasti alemman linkin kuvaa en pääse katsomaan :/ Mutta toivon kyllä hirmuisesti että siellä on asukki masussa kyydissä!! :) <3 Ihanin joululahja ikinä olis kyllä varmasti!! :) <3
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ei mitään. Viimeksi äsken testasin negan, harmittaa aivan törkeenä. En oikeesti nyt tiiä että mitä tässä tapahtuu, kehostakin on hävinnyt "menkat alkaa just nyt" -tuntemus kokonaan. Tissit ei oo enää kipeet. En oikeasti tajua?! Torstaina kun olin töissä oli vielä sen verran vahvat menkkatuntemukset ja mahakivut, että mulla oli ripuli koko päivän. Mikään vattapöpö se ei kyllä ollut, kun sellainen yökötys ja pahoinvointi puuttui kokonaan.

Oon sellaista miettinyt, että mulla on joko kierto ihan perseellään tai sitten mulla on esim. ollut ovulaatio vasta tooosi myöhään tässä kierrossa, mikä viivyttää mun menkkoja luonnollisesti. Ihmettelen vaan kun tuossa kumminkin parit menkat tulivat jo melko normisti pillereiden lopetuksen jälkeen, ehdinkin jo iloita että menipäs hyvin. No ei siltä näytä. Ovulaatiotestejä en tosiaan tässä kierrossa tehnyt mikä harmittaa nyt ihan vietävästi.

Lisäksi oon koko ajan ku perseeseen ammuttu karhu ja mieskin saa jatkuvasti kuulla kunniansa, tänään jouluostoksilla ärjyin sille reppanalle jo useampaan otteeseen ihan syyttä.

Voi elämä sentään, tapahtuis nyt jotain :headwall: :(
 
Viimeksi muokattu:
Tänne voi päivittää kp2/29-36 yk12. Ovista en bongannu tässä kierrossa, mut luulen sen olleen kun kiertokin pysyi maltillisena. Aika pohjamudissa mennään, vkon sisään oon kuullu kolme raskausuutista mun/miehen lähipiiristä, joten hiljaseks vetää. Sentään yks niistä tuli vuoden yrittämisen jälkeen (toinen lapsi), muut taas pyhästä hengestä heti naps, mikä hyvin tyypillistä meidän lähipiirissä. Aika kovasti meitä nyt koetellaan. :( mut sentään eka aika lapsettomuuspolille tammikuussa, joten toivottavasti nyt alkais tapahtua... Onnea plussanneille ja tsempplä muille pettymyksen kohdanneille.
 

Yhteistyössä