♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Voih toi on niin paha @Naturamama ! Toivottavasti tärppi on käynnyt. Kun sitä edes ajattelee että voisi olla raskaana niin alkaa tutkailee kehoa välillä liiankin tarkasti ja etsii niitä oireita vaikka mistä. Jos ei nyt onnistanut niin toivottavasti miehesi muuttaisi mieltään ja pääsisitte kunnolla yrittämään mahdollisimman pian :)
 
@Naturamama Tiedän niin tuon tunteen, kun löytää kaikenlaisia oireita! Toivottavasti miehesi nyt myös innostuisi yritykseen, tsemppiä. :)

@kiuski Oujee näyttää mun silmään kyllä ovikselta. :geek:

Ja uusille tervetuloa ja kaikille plussatuulia! :love:

Mulla on tällä hetkellä niin jännät paikat! Tänään on Kp 31/29 ja menkkoja ei näy eikä kuulu. Eilen eli kp 30 tein aamupissasta testin, mutta oli negatiivinen. Nyt ollaan oltu reissussa, enkä ole päässyt testaamaan. Menkkaoloja ei ole yhtään ollut, mutta normaalista poiketen mulla on usein ollut hikka, oon ollut tosi väsynyt ja on kauhea nälkä vähän väliä. Jännääää..
 
Kiitokset myös täältä tervetulotoivotuksista!
@Naturamama lle tsemppiä kaikkeen. Voi kun se mieskin hiljalleen taipuisi vauva-ajatukselle eikä teidän ihan vuodella tarvitsisi haavetta lykätä. Tai toivotaan ihan ekana, että valeoireet vaihtuisikin ihan oikeiksi :)
Mun silmään myös @kiuski n liuskat näyttää erittäinkin positiivisilta. Löytyispä itellekin noin selviä viivoja..
@Innih , toivottavasti menkat pysyvät poissa ja testailet pian plussaa.
Täällä alkoi tänään oviksen metsästys, mutta tyhjää ruutua toistaiseksi..
 
Oih, olettepas ihania! Jos malttaisi ensi viikonloppuun ja teen sitten testin jos nämä oireet jatkuu. Ihan hullua, että tänään oli rinnat niin turvonneet ja kipeät etten voinut yhtä paitaa laittaa kun kiristi rinnoista. Toissapäivänä ihan tyytyväisenä käytin ja paita on ihan löysä kollege. Mutta voihan ne muuten vaan olla turvoksissa. Tavallisesti vaan lähempänä menkkoja eikä jo nyt. Mutta aika sen kai kertoo. Järki sanoo että en ole raskaana. Pitää yrittää keksiä joku projekti ensi vuodelle että pysyn jotenkin järjissäni...
 
Minunkii puolesta tervetuloa uudet! Jokos @Innih on päässyt uudestaan testailemaan? ;) @kiuski sulla on tänään varmaankin sitten dpo0, hyvältä viivalta näyttää! :rolleyes:

Täällä ei erikoista, menkkoja odottelen alkavaksi n. viikon päästä. Nyt on jotenkii todella rento ja rauhallinen fiilis, onkohan viikonlopun pikkujouluilla (ja nollauksella :LOL:) tekemistä asian kanssa. En oo edes googletellut oireita, vaikka piinapäivistä jo puolet mennyt! Totesin että olen aika tyytyväinen elämääni just nyt, eikä vauvat oo aiheuttaneet viime aikoina oikein mitään tunteita. Löydän kyllä hyviä puolia elämästäni ilman sitä vauvaakin. Ehkä mua eniten nyt tässä vauvaprojektissa stressaa se, että mitäs jos ei ikinä saadakaan vauvaa, jommassa kummassa on jotain vikaa tms. Mulla taitaa olla nyt enemmän raskaus- kuin vauvakuume :LOL: Olen nimittäin aina ajatellut että raskautuisin suht helposti, kun ei mulla ole mitään esim. kuukautisongelmia koskaan ollut. Mutta nyt on yritystä jo puoli vuotta takana, eikä näy vauvaa, joten tietty se nostaa pelkoja ilmaan. En tiedä osaanko selittää asiaa, mutta siis pärjäisin tällä hetkellä kyllä ilman vauvaakin, jos vaan tietäisin että pystyn raskaaksi tulemaan. Koska onhan äitiys aina ollut mun haaveeni ja joku päivä sen vauvelin haluan :love: (Ja viikon päästä sitten itketään, kun menkat alkaa eikä vieläkään vauvaa :ROFLMAO:)

Mitäs muille?
 
@pehmis26 Ymmärrän kyllä hyvin mitä ajat takaa. :ROFLMAO: Ja toi on ihailtavaa, että pystyt ottamaan noin rennosti piinapäivät, aika menee sitten paljon nopeammin! :)

Mulla ei ole vieläkään menkat alkanut ja nyt siis kp 32/29! Tein aamulla apteekin oman testin ja oli nega ja kävin päivällä ostamassa lisää testejä ja noin kolmen tunnin pidätyksellä tuli rsfu:n herkällä testillä haamu. Mietin, että voiko se olla ettei vaan vielä näy testissä kun luteaalivaihe jää niin lyhyeksi, kun mun tuntemusten mukaan ovis oli kp 18-19? Jouduin perumaan tälle päivälle olleen tatuointiajankin, kun mietin etten ikinä pystyisi antamaan anteeksi itselleni, jos olenkin raskaana ja menisin sen tatuoinnin ottamaan. Tämä on jo ihan kamalaa tämä jännittäminen. Mies nauroi jo mun testailuille, ettei toi ihan tervettä enää ole. :geek::D
 
@Innih eikö haamu ole plussa? Varovasti voisi jo siis onnitella...
Minulla oli koko aamupäivän hirveä kuvotusolo. Ja rinnat edelleen . Menisi jo aika eteenpäin ja loppuisi tämä piina. Kuitenkin se että olisin oikeasti raskaana on niiin niiin epätodennäköistä, eikä minulla ole koskaan niin hyvä tuuri.
 
Niin mäkin ajattelin, mutta se oli kyllä varsinainen haamujen haamu, etten anna itselleni mitään lupaa iloita vielä. Huomenna uusi testi taas heti aamusta. :geek: Juu todellakin mies saa nyt kärsiä tästä hetken, vaikka kyllä se tuosta testaamisen vitsailusta huolimatta itsekin on ihan pirun kiinnostunut testien tuloksista. Päivälläkin kyttäsi mun kanssa testiä; ja sanoo ihan innoissaan että selvä viivahan tuossa on. Hän siis näki viivan siellä tarkistusikkunan reunan alla ja luuli sitä plussaksi.. huoh. :geek::D
 
  • Tykkää
Reactions: ToukkaHaave87
Moikka taas kaikille,mä oon pysytellyt poissa täältä,että pysyis vauvahaaveet ja stressitaso kurissa. Viime kierto oli kaikin puolin onnistunut,en stressannut yhtään, ovis tuli oikeeseen aikaan ja viivat oli täydelliset ja hymynaamakin ilmestyi digi-ovistestiin.Harrastettiin seksiä joka toinen päivä, Mä söin vitamiineja ja foolihappoa..Olin lähes 100% varma että oon raskaana, Kaikesta huolimatta mulla kuitenkin alkoi menkat kolme päivää sitten:cry: Itketti ja vitutti niin paljon, että vasta nyt kehtasin tulla asiasta kertomaan. Kierron pituudeksi tuli 33 päivää.
Nyt starttasi siis yk3 :( ja kp.3/28-35
p.s kolmas kerta toden sanoo, eiks je? :X3:
 
@pehmis26 täällä vähän sama että enemmän mua varmaan nykyään rassaa se epävarmuus että jos ei saadakkaan lasta! Ja myönnän kyllä että nyt odotan sitä mahaa enemmän, sitten sitä kääröä ja rehellisesti sanottuna en osaa nyt edes kuvitella mitään 7vuotiasta tänne touhottaan. Kuullostaako liian julmalta?

@Innih kuullostaa hyvältä! Toivottavasti haamu vahvistuu (y) tuuthan heti kertomaan kun olet testannu uudestaan!

Täällä eletään todella omituisia aikoja! En ole ikinä saanut ovistikkuun testiviivaksi vahvempaa viiva kuin kontrolliviiva! Tänään se kuitenkin tapahtu o_O toissailtana talleteltu ja tänään vielä uusiksi. Toivottavasti tärppää! Niin odotan sitä että saisin paketoida ukkokullalle joululahjaksi yhden kusisen tikun jossa on kaksi viivaa :ROFLMAO:
 
Ootko @Innih varma ovulaation ajankohdasta? (n)

Tänne ei kuulu oikein mitää. Kp 21 eikä oo kyl oikein mitään ovisfiiliksiä, enkä jaksa niitä oikein tutkaillakkaan.. luovuin nyt vhh ruokavaliostakin loppuvuoden ajaks, pitää saada nauttia joulusuklaista :ROFLMAO:. Katsotaan jos se kroppa nyt joskus yllättäs ja ovis tapahtuis. Mieskään tuskin saa aikaseks käydä antamas näytettä tämän vuoden puolella.
 
@Innih lle tsemppiä kovasti! Toivotaan parasta. :)

Täällä loppui kierto ja toiveet lyhyeen. Nyt on kp 24/25-26 aamu, ja menkat alkavat. Alkoi "tiputella" jo monta päivää sitten. Eilen taas alkoi äitini puhua perheestä ja lapsista. Kiva on kuunnella, kun harmittaa jo muutenkin. Kai on pakko alkaa soitella sinne perheneuvolaan, koska kuitenkaan edes hoitajan vastaanotolle ei varmasti pääse heti. On tää ihan hanurista. :(

Täällä siis alkaa yk9
 
Olen nyt yrittänyt olla lukematta näitä, etten tulisi hulluksi, mutta nyt on kyllä sellaiset oireet että alkaa hieman jo toivo elää, että ihme olisi tapahtunut. Rinnat todella kipeät, etenkin sivuista, alavatsassa painava, välillä kuumottava tunne ja eilen illalla jotain kuplintaa. Välillä myös teräviä pistoksia. Lisäksi ohimeneviä kuvotuksia ja hajuherkkyyttä. Käytän aktiivisuusranneketta joka mittaa sykettä ja yleensä leposykkeeni kohoaa hieman ovulaation aikaan ja palautuu pian takaisin. Tällä kertaa se on jäänyt kohonneella tasolle. Ihmettelin tätä ja löysinkin artikkelin aiheesta, että n 10% nousu leposykkeessä voisi meinata raskautta. Lämpökin on vielä koholla. Nyt dpo10 ja menkkojen pitäisi alkaa vasta dpo16.
 
@kiuski Kyllähän nuo tallettelut hyvinkin saattavat riittää! Älä menetä toivoasi!

@Innih Onko sinulla yleensä epäsäännöllisiä kiertoja? Tuossa kohtaa luulisi näkyvän testissä, ellei tosi myöhäinen ovulaatio... odota vielä vähän aikaa siis. Minun pari ystävääni ovat saaneet menkat tulemaan akupunktiolla.
 
Tervetuloa uusille!

@kiuski keskenmenneessä raskaudessa meillä oli juuri 2pvä ennen ovista puuhailut ja kyllä nappas.. eli hyvät mahkut!

Omaanapaa: jes, ehkäpä täällä alkaa pian menkat.. meinaan nyt on ruvennut olemaan valkovuodon seassa rusehtavaa.. kyllä niitä on odotettu! Tiistaina söin siis vikan primolutin.. et luulisin et menkat alkaa tässä viikonlopun aikana :) toivottavasti! kiertopäiviä en ees tiedä enää :D mut joku 50+ on nyt menossa...
 
@ajatuksissa pahoittelut menkoista! Toi on kyllä niin ärsyttävää kun saa itkua pidätellä kun joku noin läheinen alkaa puhua lapsista yms. Itsellä tehny mieli monta kertaa sanoa asiasta, mutta toistaiseksi olen ollut hiljaa. Mua lähinnä mietityttää se, että jos kertoisin niin alkaisiko se kysely heti että "joko tärppäs"? Ja kannattaa varata se aika, meillä täällä ei saa esim aikoja enää puolessa välissä kuussa vaan pitää heti kun uudet ajat tulevat niin soittaa heti aamusta että sen ajan saa sinne kuukauden päähän! Tosin nämähän riippuu ihan paikkakunnasta.

@Naturamama toivottavasti kaikki oireet viittaa raskauteen! Koht voit jo tehdä testin :)

@Kinder_Kitty jee hyvältä kuullostaa :)

Kiitos muutenkin kaikille tsempeistä! Toivottavasti tärppäis täälläkin. Vähän epäilen mutt jotenkin on ihan kamala toivo, sillä tämä kierto on ollut ihan erilainen kuin muut :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kinder_Kitty
@Naturamama lle peukkua, että asukas olis muuttanu.

Täällä menossa kp13/30. Ovista oon yrittäny etsiskellä, mutta RFSU ja CB:n digi vaan tyhjää näyttävät, toivotaan että löytyis.. Toki taitaisin ilman teroja olla tosi pitkäkiertonen, ni ehkäpä ne ilmaantuu vasta siellä kp15+ tai jotain.. (toiveajattelua..)

Onko kellään kokemusta, kun RFSU näyttää semmosta hailakkaa viivaa, niin onkohan se siitä vahvistumassa vai saattaako näyttää hailakkaa koska vaan? Taitaa tuo ovis-tikku näyttää hyvinkin vaihtelevaa siinä oviksen ympäristössä? Ja mihin aikaan päivästä ovista testailette? RFSU sanoo, että klo10-20 ja EI aamupissasta ja CB:n digi taas unien jälkeen ekasta pissasta? o_O

@ajatuksissa Tosi ikävää, että lähipiiri saa tuntemaan noin. Mulla vähän samanlainen tilanne. Lähipiirissä on vastasyntynyt ja kysely ja vihjailu meidän suuntaan on aika mahotonta.. Ja tekis mieli vaan huutaa päin, että kyllä tässä on yritys päällä!? Eikä lapsen äiti taida yhtään ymmärtää, että toiset ei raskaudu aivastuksesta. Kun hänellä se kävi niin helposti ja hän selvis raskaudesta niin mahtavasti ja kuinka kätilö oli ihmetellyt hänen hienoa jaksamista ja... :mad:

Kiehuttaa! Lähen hakkaamaan sählypalloa (ja kanssapelaajia..)..

EDIT: Pallon hakkaamisen jälkeen omia kirjoituksiaan lukee tarkemmin. Tuosta ovistestailusta siis suomennettuna: voiko testi olla yhtenä päivänä haalea ja seuraavana jo selkee plussa?
 
Viimeksi muokattu:
Oman yrityksen myötä on tullut itsekin hyvin varovaiseksi noihin kyselyihin. En juurikaan enää vauva-asioita ihmettelee ääneen, ettei tietämättään sohaise. Meinasin jo tässä syksyllä purskahtaa itkuun, kun valittelin huonoa oloani ja sukulainen totesi hyvin iloisena, että ehkäpä olen raskaana. :cry: Ei tiennyt, että arka aihe. Samoin anoppi on asiaa hienovaraisesti tivaillut, kun sukuun tupsahti tuore vauva. Ajattelevat, että ei ilmeisesti pitkiin aikoihin vauvoista haaveilla. Tietäisivät vaan, että sitähän tässä kovasti on jo yritetty tovi. :whistle:
 

Yhteistyössä