♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

http://aijaa.com/SCal7U tein kuitenkin vielä tänään o-testin ja nyt siis kp11..aika samanlainen kuin eilenkin.. tosiaan se lekuri sanoi et on nyt niin hankalaa nähdä sinne kystan taakse et siellä voi hyvinkin olla/ollut johtofolli.. verikoetta nyt tässä kierrossa ei kannata ottaa tuon kystan takia..kun ei olla varmoja et onko siellä sitä johtofollia..
 
@Eela- iso rapsutus kissalle ja kunnon tsemppihali sulle :love: Vaikka ei tähän aiheeseen liitykkään, niin toivon, että tulisit kertomaan miten kisu voi.

Nopea omanapa: Tänään tuli napattua viides terolut, eli puolessa välissä mennään. Oon koittanut keskittyä kaikkeen muuhun, kun tuntuu, että päivät menee tosi hitaasti. Tänään ajattelin istuttaa kevätkukkia :ROFLMAO:
 
Täällä kärsitään palelusta ja uskotellaan itselle, että se on varma raskausoire:love:, vaikka ei ole talleteltu ja kiertokin on niin sekaisin etten edes tiedä mikä kiertopäivä(n)

@Shara mäkin yritän olla stressaamatta ja aika hyvin onnistunkin, mutta aina välillä huolettaa onko mussa kuitenkin joku vika:unsure: Täältä onneksi saa aina rauhoittelut panikointeihin:D
 
@Eela- Voi kisua, toivottavasti vointi paranee myös! Täällä on kanssa kaksi maukua, josta toista tuli just käytettyä kanssa lekurilla kun silmät aiheutti huolta (kuka ois tiennyt, että erikokoiset pupillit voi oikeesti olla harmittomia?!).

Täällä alkoi kp1, yk7, ihan aikataulussa.
 
Kiitos tsempeistä! :love: lämmittää mieltä täällä stressin keskellä. Perjantaina on lääkäriaika, siihen asti mennään kipulääkkeellä.

Ootko @Edith_87 malttanut olla testaamatta? Mä sorruin tänään iltapäivästä ja negaa näytti, ylläri:whistle: vielä pieni toivonkipinä elää, mutta kyllähän nuo negat lannistaa.

Pahoittelut menkoista @Tuimatar

Tuohan on ihan selkee oire @eevas :eek: varsinkin nyt, kun täällä ainakin on ilmat viilentyneet:LOL:

@Shara vanha ja kulunut klisee; yritä olla stressaamatta;) en kyllä itsekkään tiedä kuin se tehdään.. puhelimella niin työläs selata taaksepäin, niin kysäsen että mikä yk teillä nyt olikaan?

@Kinder_Kitty olipa ikävää että taas oli tullut kysta ja vielä niin iso että esti näkemästä kunnolla:( toivon kovasti että teillä lykästäis kaikkien vastoinkäymisten jälkeen pian ja saisitte vauvan syliin:love:
 
Viimeksi muokattu:
@Eela- ei oo tullu testailtua eikä ihme kyllä edes syyhytä testata :ninja: Tissit on välillä arat ja painavat ja välillä taas ei. Muita oireita ei sitten sen kummemmin olekaan. Ajattelin olla sissi ja testata vasta ensi viikolla, jos tarvetta on :giggle:

Ja älä lannistu negoista. Mielestä on vielä aika aikaista testata. Voi olla että mitään ei vielä näy vaikka onni siellä olisikin :love:
 
@Eela- Nyt käynnistyi yk4, eli aika alkutekijöissään vielä ollaan. Malttamaton mikä malttamaton :D Tänään on jo parempi päivä, tosin en tiedä heitteleekö hormonit nyt jotenkin enemmänkin, kun eilen itkeskelin oikeastaan koko päivän kaikelle tyhmälle, särkee yhä vähän alavatsaa ja alaselkää, aamuisin on paha olo ja multa tulee vielä vähän tuhrua pyyhkiessä, kun yleensä mun menkat loppuu jämptisti neljäntenä vuotopäivänä. Jos tätä nyt kovin kauan jatkuu niin meen kyllä lääkäriin.

Hyvin voi vielä nega muuttua plussaksi, varsinkin kun on iltapäivällä testattu! :)

@Edith_87 En käsitä miten olet noin kärsivällinen, oisko vinkkejä antaa :rolleyes: alkukierrossa mun on aina helppo miettiä että testaan vasta jos menkat on myöhässä, mutta niin vaan siinä dpo 7 - 10 paikkeilla katoaa kaikki itsehillintä.
 
http://aijaa.com/zLL18O ylimmät on tänään eli kp12 ja alin on kp10.. eikös nuo tän päivän oo jo plussa ainaki mun silmään on.. no ei auta muu kuin talletella tänäänkin... ultrassa näky kyitenkin oikeella se 15mm rakkula.. ota nyt selvää tästä mun kehosta :confused: ja joo o-testit loppu tänään.. edes tuommonen o-testi ei saa hymyä huulille.. asian realiteetti on nyt iskenyt ja kovaa muhun se meinaa et mitä hyötyä o-plussasta kun eipä se solu irtoa sieltä kummiskaan.. ja siihen ei kai mitään apua ole saatavilla muutakun se punktio.. no just katoin omakantaa niin sinne eilisestä laitettu et oikealla ei vastetta.. joku lituskainen kysta 15mm mut ei sanota et missä puolella..selkeetä johtofollia ei löytynyt.. no miks hitossa o-testit antaa tommosta viivaa jos siellä ei ole mitään selkeää johtofollia..no se kystakin siellä haittaa näkyvyyttä.. ota mun kehosta tosiaan selvää..
 
Viimeksi muokattu:
@Kinder_Kitty jos ei plussa niin hyvin lähellä ainakin jo! Älkää ihmeessä lopetelko talletteluja, jos vaan puhtia vielä riittää. Onhan niitä kummallisemmistakin olosuhteista lapsia saatu alulle, jopa täydestä lapsettomuustuomiosta ja sulla on noin hyvä tuo testi(y)

Meillä onkin @Shara sama yk :) tai me taidetaan oikeestaan olla yks edellä, kun jos menkat alkaa niin täällä vaihtuu yk 5.

Eilen tosiaan olin jalat ristissä sen nelisen tuntia ennen testiä, mutta join kyllä siinä välillä. Aamulla lähti viimeinenkin järjen hiven ja purin testin vaikken sitä(kään) oo aikonut koskaan tehdä, löysin rantein vaan yritetään saada tässä lasta aikaseksi:whistle: en oo nyt sitten ihan varma oliko viivanpaikka vai kaikkien aikojen haamu. Ihan kuin olis ihan aavistus ollut väriä, mutta en oo varma. Yritin saada kuvaa, mutta ei se edes siihen näy:ROFLMAO:
 
N93
Mää mietin täällä tuon kaavinnan jälkeen, että millonhan vois odotella menkkoja. Maanantaina meen siihen kaavinnan jälkeiseen ultraan kattoon, että mikä on tilanne.. Pelottaa et kaikki on menny ihan vituiksi siellä sen toimenpiteen takia.
Eli nyt on menossa yk11 ja yk1 keskenmenon jälkeen (jos tätä ekaa kiertoa voi ees laskea yrityskierroksi)
 
@Shara sen kärsivällisyyden saa aikaiseksi vielä tuoreessa muistissa oleva keskenmeno viikko plussauksen jälkeen. Tein silloin hailakan testin päivä menkkojen myöhästymisen jälkeen. Jotenkin nyt ei tee mieli saada uutta pettymystä heti testin jälkeen. Siksi koitankin malttaa mieleni.
Asiaan auttaa myös hyvin kiireiset koulupäivät, ylirauhallinen ja kärsivällinen mies ja pihyys olla kuluttamatta turhaan rahaa raskaustestiin :D:rolleyes:
 
Tänään taas järkevämmällä päällä ja tajuaa, että raskaus ois ihan mahdottomuus tässä kierrossa. Jotain alavatsakipuja niin elättelen toiveita oviksesta, toisaalta voi olla myös menkat tai välivuotoa tulossa:rolleyes:

@N93 kovasti tsemppiä ultraan. Jospa nyt kuitenkaan ei olis mitään mennyt rikki, mutta varmasti huolettaa:unsure:

@Kinder_Kitty mäkin sanoisin, että talletelkaa ny varalta, jos vaan vielä jaksatte. Eihän sitä tiedä, jos se folli kuitenki irtoais itsekseen:giggle: Jos mä jotain tän oman kilpparini kans oon oppinu ni sen, ettei ikinä voi tietää mitä seuraavaksi:ROFLMAO:
 
Kyllä talletellaan :D kun eipä sitä tosiaan koskaan voi tietää et missä kierrossa se munasarja päättää sen munasolun irrottaa.. ehkäpä se johtofolli oli sit siellä kystan takana.. ens kierrossa alkaa sit pistokset iik.. jänskää.. jännä nähdä miten pistokset vaikuttaa.. toivottavasti paremmin kun nuo letrot.. ja toivottavasti ei tule kystia niiden kanssa..
 
N93
Alkais vaan ne seuraavat menkat nii sais sit aloittaa puhtaalta pöydältä:) Tällä hetkellä tuntuu, että ei oo uudella raskaudella kiire. Eikä tuu mietittyä "jos raskaus ois jatkunu nii oisin niin ja niin pitkällä ja ois semmonen ja tämmönen maha" Varmaan vaikuttaa se, että meni melkein vuosi tuonkin alulle saamiseen, nii ei jaksa kuvitellakaan että uusikaan alkais kovin lyhyessä ajassa :ninja:
 
@N23 onko sulla mennyt kaikki kuitenkin hyvin km jälkeen? Uskon, että kaikki on hyvin jos mitään oireita ei oo ollut. Mutta onhan se melko mahdottomuus olla stressaamatta :unsure:

@Kinder_Kitty onko sen piikin tarkoitus irrottaa munasolu vai? Oon vähän uuno vielä näissä..(n) toivottavasti nuo piikit tois toivotun tuloksen(y)

Mä elättelen toiveita ja sinnittelen testin teossa. Oliko niin että alkuraskaudessa lämmöt on koholla? Huvikseen testasin, ja mulla oli aamupäivälämpö tänään 37.1:eek: normaalisti tuo on mulle ihan pahin lämpötila jos oon kipeänä. En tahdo päästä sängystä ylös ja joka paikkaa särkee. Nyt on ihan normaali olo. Voisko tää olla sitä?:giggle: vointi muuten aika perus. Tissit kipeyty eilen, ehkä just sivuilta enempikin, kun yleensä on ihan kauttaaltaan kipeät. Etovaa oloa välillä, eilen varsinkin raskaan liikunnan jälkeen (eikä missään nimessä voi johtua just siitä rääkkitreenistä:ROFLMAO:).
 
@Eela- pregnyl pistosta käytetään siihen et munasolu irtoais, mulle ei sitä nyt määrätty. mut eipä sillä oo merkitystä vaikka ei määrätty kun eipä se mun tapauksessa irrota solua...eli yhtä hyvät mahkut on ilman piikkiä kuin sen kanssa.koska mun aivot antaa lh-piikin.
sitten on niitä pistoksia mitä otetaan kierron alussa eli niin sanotut FSH pistokset ja niillä alotetaan sitten kun alkaa uus kierto pienellä annoksella 50iu ja niitä pistellään 5pvä-14pvän ajan..annos koot vaihtelee ihan potilaskohtasesti yleensä alotetaan pienimmällä annoksella kokeilemalla oikea annos löytyy.. meen ultraan ennen kp5.. ja sitte katotaan tilanne.. kystan osalta. et aloteaanko pistokset vai miten..vai pidetäänkö välikierros.
 
  • Tykkää
Reactions: Eela-
N93
@Eela- Ei oo ollu muuta ongelmaa ku se, että ne tyhjennyslääkkeet ei toimineetkaan ja joutu siihen kaavintaan sen järkyttävän yhtäkkisen verenvuodon jälkeen.. tähän mennessä ei mitää Tulehdusta tms ja lääkäri sano ettei materiaali kaavinnassakaan vaikuttanut tulehtuneelta. Ärsytti vaan ku ei kroppa onnistunu ees tuota km hoitamaan ite. Anoppi tokas, että luonto hoiti tuonkin tilanteen, oli kyllä kaikkea muuta kuin luonnon hoitama tää km :D
 
Moi kaikki!
Täältä ilmoittautuu mukaan brandnew palstailija ja esikoisesta haaveilija! :) Miehen kanssa ollaan oltu kimpassa teinistä asti ja e-pillerit käytössä 7 vuotta. 6/2016 pillerit lopetin ja 9/2016 aloitettiin yritys. Ahdisti ihan hirveesti miten kroppa toimii noin monen pillerivuoden jälkeen, mutta yllätyksekseni kuitenkin melko hyvin! Kierto oli alkuun 26-30 pvä, ja nyt viimekuukausina 27 pvä. Ovulaation olen pari kertaa tikulla bongannut kierron puolivälissä. Ovisoireita en itsetarkkailusta huolimatta kropastani oikein tunnista .. Reissutöitä ei tehdä ja kaikki ovisplussat ollaan hyödynnetty, lisäksi greippimehut, maca-jauheet ym. poppakonstitkin kokeiltu. Perusterveitä ollaan .. ja ei vaan raskaustestiin plussaa kuulu :unsure: Optimistisena ajattelin et alkaisin palstailemaan vasta tuolla odottajien puolella, mut jumaliste eihä tästä mittään tule! Tänään alkoi taas ajallaan KP1 ja YK9. Minä 24v ja mies 25v. Noh ei muutakun uuteen kiertoon .. Jonkun aikaa olen tätä keskustelua seurannutkin, tää vaikuttaa hyvältä paikalta saada vertaistukea :)Tsemppiä kaikille yritykseen! Ja @Eela- oireet kuulostavat kyllä lupaavilta, jännää! (y)
 
Viimeksi muokattu:
Kuulkaas naiset, nyt on tästä kierrosta toiveikas olo, ja toisaalta vähän tyhmä olo että tajusin tämän vasta nyt. Nimittäin, jätettiin nyt (vasta) tässä kohtaa liukuvoiteen käyttö pois.

Olin kyllä aiemminkin lukenut että liukuvoiteet voi vaikuttaa siittiöiden liikkumiseen, mutta ajattelin että sillä meinataan jotain erikoisia makuliukkareita tai muita. Meillä on ollut käytössä RFSU:n vesipohjainen perusliukkari, niin ajattelin ettei se mitään vaikuta, mutta ilmeisimmin vaikuttaa aika paljonkin.

Voi olla että osa mun löytämästä datasta oli vaan sen Pre-Seed -liukkarin propagandaa, mutta ainakin niiden taulukossa väitettiin että kun siittiöt tarvitsisi noin 7.5 pH:n pärjätäkseen, niin tuon meidän liukkarin pH olisi jotain 5 luokkaa mikä on vahingollista siittiöille, ja että siittiöiden liike pysähtyy käytännössä kokonaan jos/kun ne joutuu liukuvoiteen sekaan. Eihän liukkari tietenkään kokonaan estä raskaaksi tulemista, mutta jos ajatellaan että ideaalitapauksessa joka kuukausi on se noin 15 - 20% todennäköisyys tulla raskaaksi, niin jos liukuvoiteen käyttö vaikka edes puolittaa sen, niin alkaa olla aika pienet prosentit!

Joten, luomuna mennään tästä eteenpäin. Vähän tukalaa on, kun mies on keskivertoa isompi ja mä taas taidan olla anatomialtani vähän keskimääräistä pienempi. Mutta, näillä mennään :D Toi Pre-Seed on niin kallista ja ei sekään edesauta siittiöiden perillepääsyä, se vaan haittaa sitä kaikista vähiten, niin en halua sitäkään kyllä ostaa.

Pahoittelut tekstimassasta jos tää oli kaikki teille ihan tuttua juttua, olin itse vaan niin yllättynyt ja hämmentynyt tästä eilen että halusin jakaa tän!
 
@N93 onpa kyllä anoppi valinnut sanansa.. Noh tuskin pahaa tarkoitti kuitenkaan, omalla tapumusta töksäytellä, vaikka hyvää tarkoittaa:D Se on ihan hyvä, ettei kiduta itseään sellaisilla ajatuksilla. Toivoisin kuitenkin, ettei seuraavaa plussaa tarvitse odotella yhtä kauan. Ja hurjan kuuloinen tuo sun kokemus, itsellä varmaan pelottaisi uusi raskaus:unsure: Toisaalta, jos on kauan odottanut niin sitä varmaan haluaa peloista huolimatta ihan kamalasti.. En voi tietää, kun ei ole kokenut.(n)

@Kinder_Kitty sähän olit muistaakseni kans joskus plusannut ja kokenut km:n? Että jospa se nyt sattuisi jälleen ihan luomusti irtoamaan:) En kyllä edes ehdota, että ota rennosti, itse en tasan olisi rento tuossa tilanteessa:unsure:

Tervetuloa @Hope- kiva kuulla, että sulla on kierto toiminut hyvin pitkän ehkäisyn jälkeen! Jospa tämä munkin kroppani alkais pikkuhiljaa päästä edes auttavasti jyvälle miten naisen kropan pitäis toimia..:ROFLMAO: Antaa toivoa, kun jollain on "toipunut" ihan itsestään.
 
@eevas juu oikein muistit plussasin toukokuussa 2016 ja km oli sit kesäkuussa 2016.. eipä sitä voi muuta kuin yrittää jaksaa toivoa et joku kerta se munasolu irtoais.. tuo tärppi tuli sen jälkeen kun olin vetänyt putkeen useita kuukausia teroluteja..siinä välissä oli 2 kiertoa ilman teroja ja sitten plussasin.. tuo antaa pikkasen lohtua tuo et oon raskautunut.. mut siitäkin kohta jo vuosi :(
 

Yhteistyössä