♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Jennipä juu perjantaina on seuraava käynti siellä sitten ultrataan ja katotaan miten on letrot vaikuttaneet.. ja on sekin minusta tyhmää perustella inssit niin et jos sattuskin irtoomaan se solu sieltä.. no eipä sitä tosiaan voi tietää mut lääkäri mainitsi muistaakseni et sit jos inssejä kokeillaan niin vaihetaan siihen pistokset.. eli toisaalta voiskin kokeilla ehkä nyt ainakin yhen inssin..jospa nuo pistokset oiskin parempia mulle kun noi letrot..
 
@Jennipä äläpä! :D kyllä hyppäs sydänkurkkuun kun näin et nyt tulee kyllä o-plussa tai ainakin lähellä on o-plussaa :D onneks on talleteltu jo sunnuntaina ja tänään täytyy kanssa :D minkähän kokonen folli siellä mahtaa oikein jo olla vai voikohan se viimekierron puhkeamatta jäänyt rakkula vaikuttaa o-testiin.. ei oo ainakaan ennen vaikuttanut.. kun viimeks oli 18mm kp14 ja o-testi antoi plussan kp15.. no katotaan mitä ne tayssista sanoo huomenna ja määrääkö ne vielä sit kuitenki varulta sen irrotuspiikin..
 
@Kinder_Kitty tuntuu jotenkin haaleilta noi sun o-testit aina. Ite pissin tommosia tyyliin joka päivä vaikka oviksesta ei oo tietookaa :(. Mut kaipa sekin liittyy noihin rakkulaisiin munasarjoihin, ihan kuin jostain oisin lukenut joskus.. Mut toivottavasti kerkeisit ultraan, kuulostaa ilman ultrausta aika hurjalta pistellä mitää piikkejä :alien:. Kauheen nopeesti pääset taas piinailee :ROFLMAO:
 
@Jennipä no ei tuo mun silmiin mikään haalea ole :D voin laittaa kuvan mun oikeesti haaleasta o-testistä :D niin aika huikee ero on.. no tuskinpa tulee mitään piinailtavaa.. en vaan jaksa uskoa et se munasolu irtoaa... niin eipä tuu petyttyä niin kauheesti sitten.. saas nähä juu et onko heillä vaan antaa aikaa huomiselle tuskinpa on mut katotaan sitte huomenna asiaa.. kyllä mää luulen et meen joka tapauksessa ultraan sillon perjantaina niin ainakin tulee sit nähtyä et vieläkö se folli siellä möllöttää... joo jos on pco niin ovistestit saattaa olla tummia kokoajan..
 
Voi ei, kuulostaa surkuhupaisalta sun miehen näytteenanto @Jennipä :X3: kiva että eka käynti on nyt takanapäin ja siitä jäi hyvä kokemus. Se varmaan osittain kantaa tuossa pitkässä prosessissa. Harmittavan pitkälle vaan menee kaikki:(

@Kinder_Kitty kylläpä sulla nyt keho toimii jännästi:unsure: onneks ei oo enää montaa päivää lääkäriin, toivottavasti saisit sieltä jotain vastauksia. Tuo ovistesti näyttää minustakin negalta, mutta toki nekin ovat niin yksilöllisiä, että voi sulla tarkottaakin jo plussaa tai lähestyvää sellasta. Mä en myöskään oo saanu paljon tuota vahvempaa viivaa sillon kun oon testannu, mutta oletan oviksen kuitenkin tapahtuneen.

@Edith_87 sulla kuulostaa oireet niiiin lupaavilta!:geek:

Mua itseä suoraan sanottuna pelottaa ihan h*elvestisti se testin teko, niin jänistin tänään kun mies oli lähtenyt jo mun herätessä töihin:ROFLMAO: huomenna ollaan molemmat aamulla kotona, niin teen ehkä sillon. Kai siinä jo jotain näkys jos meinaa näkyä? Huomenna on kp 28/(26-)31 ja dpo jotain 10-12.
 
@Eela- Oon joskus ennenkin tän tänne linkittänyt, mutta eipä toisto pahaa tee: http://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/results-by-day-past-ovulation.php Tuolta pääsee tarkastelemaan laajaa itseilmoitettua aineistoa siitä, koska kukakin on ekan plussan saanut ja onko ollut kunnollinen plussa vai haamu. Dpo 10-11-12 todennäköisyys väärään negatiiviseen on vielä 31,5%-20,6&-16,4%, eli tosi nopeasti laskee kun päiviä tulee lisää. Kärsivällisyys palkitaan tässä lajissa, jos ei vääriä negatiivisia jaksaisi katsella :)

@Kinder_Kitty Sulla on kroppa kunnon turbovaihteella yhtäkkiä! Mä saan kp10-15 vielä täysin blankoja, hyvä jos jonkun haamujen haamun näkee.

Täällä mennään nyt kp 30/30, FF ehdottaa huomiseksi dpo11:ta ja sen jälkeen menkkoja. En oo jaksanut testata enkä varmaan huomennakaan viitsi, oon vaan tyytyväinen ettei (todennäköinen) luteaalivaihe ainakaan merkittävästi lyhentynyt. Jos sitä ovista edes ikinä tapahtui.
 
  • Tykkää
Reactions: Eela-
@voittamaton mä kävin ultrassa joskus elo-/syyskuussa yksityisellä. Kun katottiin niitä ultrakuvia läpi nii kysyin onko munasarjat pco tyyppiset, niin gyne vaan sano ettei rupee mitään diagnoosii vielä näillä tiedoilla tekemään (kolmas luomukierto). Kirjoitti et molemmissa munasarjoissa runsaasti follikkeleja. Ja näitä muutamaa sanaa olen törkeästi käyttänyt hyväkseni kun lähdin niin nopsaa apuja hakemaan :whistle:.

Nyt ei tuolla ultrattu, mutta lääkäri totes vaan, et korkee amh arvo selittyy monirakkulaisilla munasarjoilla, koska niitä rakkuloita on niin paljon sitä hormonia erittämässä. Tms. Mut en tiiä tekikö se diagnoosia nytkään :ROFLMAO:

Voi kumpa olisin äänittänyt ne keskustelut itelleni. Vaikka kuinka koetin kuunnella niitä juttuja niin ei voi muistaa kaikkea. Se oli ihanaa kuunnella kun lääkäri selostaa mikä on homman nimi :LOL:.
 
@Jennipä kuulostaapa oudolta tuo gynen lause, ettei lähde noilla tiedoilla tekemään vielä diagnoosia. Ne tiedothan on olleet hänen naamansa edessä, kun on sut ultrannut.. Jos sulla nyt paljastuu PCO, niin pistää vähän vihaksi sun puolesta, kun asialle olisi voinut tehdä jotain jo silloin elokuussa :confused:
 
Eipä tullut tehtyä testiä tänäänkään. Meillä alkoi kissa aamuyöstä uudestaan sairastelemaan kun viime viikolla luultiin että saatiin se jo kuntoon. Nyt on huoli niin kova ja säälittää kun toinen on kipeänä ja ite oon koko päivän töissä:cry: pitää kai varailla uudestaan aikaa lääkäriin. en tiedä yrittääkö itsellekkin mahatautia vai mitä..:cautious: taidan odottaa suosiolla viikonloppuun ennen kuin testaan niin on ainakin varmempi tulos.
 
@Eela- voi kisuparkaa :cry: Toivotaan, että toinen voi hyvin ja saatte lääkäriajan kisulle pian. Ja parempi ehkä odottaa viikonloppuun testin kanssa. Mukavampi sitten juhlistaa positiivista tulossa yhdessä miehen kanssa rauhassa kiireeltä ;)

Oon varmaan tosi outo, mutta mun ei ees tee mieli testata ennen kun täti on virallisesti viikon myöhässä. En oo mitenkään vakuuttunut että nyt olisi edes tärpännyt. Päinvastoin koitan unohtaa koko asian :rolleyes:
 
Ei pitäis onneks olla mitään kovin vakavaa kun viime viikolla tehtiin kaikki mahdolliset verikokeet ja tutkittiin päällisin puolin. Suuta ei vaan saatu kunnolla tutkittua kun ei alettu nukuttaan niin epäilen että siellä on jotain häikkää. Ehkä ientulehdus tai hammaskiveä niin että vaikuttaa jo yleisvointiin:( se on vaan niin mun kissa, pennusta asti ollu niin mun perään, että pahaa tekee kun aamullakin kaivautu ihan naaman viereen hellyyttä kerjään ja itsellä oli pakko lähteä töihin:cry: ikää vaan alkaa jo olla niin kädet kyynärpäitä myöten ristissä aina ettei nyt vielä tarvis luopua:cry: anteeksi omanapa ja vielä ihan ohi aiheen! Pakko saada purkaa johonkin..
 
@Eela- Haleja ja rapsuja kisulle, toivottavasti vointi kohenee ja/tai saatte pian lääkäriajan! Meillä on kanssa kissoja, ja on ne niin rakkaita ja tärkeitä että ymmärrän olosi ihan täysin :) Kauhea huoli aina täälläkin jos niiden käytöksessä on mitään normaalista poikkeavaa.

Omaa napaa:

Mun piti yrittää stressata tästä lapsenteosta vähemmän, mutta jostain syystä oon varsinkin tänään ollut ihan kauhean stressaantunut. Pelkään että mussa on jotain vikaa, endometrioosi tai joku tulehdus tai jotain, mikä vaikuttaa lapsensaantiin. Johtuu varmaan näistä myöhästyneistä menkoista (jotka onneksi kyllä kestivät ihan normaalin verran, eli neljä päivää). Voi hyvin olla että mulla on ennenkin ollut tällaisia muutaman päivän heittoja kun en oo joulukuuta ennen sen tarkemmin kiertoani seurannut, menkat on vaan tulleet kerran kuussa.

Ollaan tietysti yritetty lasta vasta vähän aikaa, eikä välttämättä ajoitettu tallettelujakaan ihan oikein, mutta silti jotenkin pelottaa. Papa-koe multa on otettu viimeksi reilu vuosi sitten, se oli normaali, ja samoin silloin (terveyskeskus)lääkäri teki ainakin jonkinlaisen sisätutkimuksen eikä siinä näkynyt mitään poikkeavaa. Muutama viikko sitten multa otettiin perusverenkuva, kilpirauhasarvot, CRP ja lasko (eli tulehduskokeet) ja nekin oli kaikki ihan normaalit. Eli luulisin että jos mulla olisi jokin sisäsynnytintulehdus, CRP ja/tai lasko olisi ollut koholla, eikö niin? Mitään välivuotoja tms. mulla ei ole myöskään ollut, eikä kovia menkkakipuja ole läheskään joka kierrossa, eli ei mulla ole mitään varsinaisia endo-oireitakaan.

Eli kaiken järjen mukaan pelkään ihan turhaan, mutta minkäs tälle voi, ja pelkään että tällä pelkäämiselläni onnistun taas sotkemaan ovulaationi/menkkani. Tekisi vaan mieli soittaa lääkäriin ja pyytää kaikki mahdolliset testit ja tutkimukset, niin että voisin sitten (toivottavasti) hyvillä mielin todeta ettei mitään vikaa ole, ja jatkaa elämää normaalisti :D
 
noniin just tulin kotio..tuli niin kiire ehtiä ultraan etten aamupalaa oo vielä ehtinyt ees syödä ja kello on jo näin paljon :D ja kaiken kukkuraks en ehtinyt bussilla vaan oli pakko mennä taksilla ja hienointa oli se kun mun aika oli 11.15 niin pääsin vasta joskus 11.40 tyyliin.. joo no vasemmalla iso kysta 5,2cm kokoa..noo ei tullut yllätyksenä tämä kun vasenta puolta kiristää aika ajoin.. no eipä se sieltä löytänyt enää johtofollia molemmilla puolilla oli nestettä.. kysta häiritsi näkyvyyttä.. vasemmalla vaiko oikealla oli joku 15mm rakkula mut se ei kyl voinu antaa sitä postiivistä o-testiä..sanottiin vaan et pregnyliä on turha enää pistää kun lh-testi on ollu pos. ja et onneks testasin ja onneks on tullut talleteltua eilen ja sunnuntaina..et enää ei tarvii jatkaa testailua.. ohjeeksi sain et jos vuoto ei ala kahden viikon kuluessa niin sitten alotan keltarauhashormonin.. ja suositteli et ens kierrosta jo vaihdettas lääke pistoksiin.. ja limakalvokaan ei ollu mikään huikea vaan 6,5mm.. tämä kystakin sis todistaa sen et sitä ovista ei tapahtunut viimekerralla.. seuraavat menkat kun alkaa niin soittelen heti ultra aikaa ja ultra on ennen kp5 tai viimeistään kp5 ja katotaan et onks kysta/kystat hävinny.. meinaa jos tässäkään kierrossa ei ovis tapahdu niin tulee toinen kysta.. et jippii.. ja snao kyl ettei kysta vaikuta lh-testin tuloksiin kun kysyin asiaa..

nyt laitetaan elämä risaseks herkkujen muodossa, miten niin muka tunne syöppö :D mun munasarjat potkii mua oikein huolella päähän..
 
  • Tykkää
Reactions: Eela-

Yhteistyössä