♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Täällä dpo 11 ja vähän alkaa jo jännittään, vaikka oonki hokenu miehelle kokoajan ettei oo yhtää semmonen olo, että oisin raskaana. Torstaina oottelen menkkoja ja jos niitä ei näy nii perjantaina vois testailla :rolleyes:
Tällä viikolla riittää jännitystä muutenkin, meidän kämppä tulee myyntiin ja uudesta tehdään kauppakirjat :love: päästään taas remppaan oman näköstä, siinähä tää kesä sitte meneeki :D
Kouluun en tällä kertaa päässy, mutta ei haittaa kun mun ois tosiaan pitäny muuttaa eri paikkakunnalle ja nykysen koulun kans saan asua täällä missä nytkin. Pitää yrittää joskus myöhemmin uudestaan :)

Ainiin, oon varmaan seonnu. Kävin yks päivä kierteleen vaatekauppoja ja eksyin jokaisessa vauvanvaateosastolle hiplaileen. Onneksi oli lompakko kotona, oisin muuten varmaa tyhjentäny kaikki kaupat :whistle::LOL:
 
Mikä dpo sulla nyt on @Suikku1? Muistaakseni digi on aika epäherkkä eli näkyy vasta melko pitkillä päivillä vasta. Jännäilen sun puolesta, tuu kertoon mitä testi näytti kun oot tehnyt(y)

@Kumiankka1 me eletään ihan symbioosissa:D samana päivänä ootellaan menkkoja alkaviksi, mekin tehdään tällä viikolla talokaupat ja oon hyvin altis ajautumaan vauvanvaateosastoille:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Kumiankka1
@voittamaton , piikistä selvitty!! Ja ihan ite pistin, mikä oli piikkikammoselle ehkä suurin voitto :) Oon siis semmonen, että pyörryn verikokeeseen... Muutaman kerran olin jo piikin kanssa iholla, mut sit peräännyin :ROFLMAO: Sain itteni psyykattua lopulta sillä, että se Pregnyl menee huonoks, jos en nyt pistä sitä ja sit tuikkasin :LOL: Eihän se sitte tuntunu yhtään miltään, ehkä se lääkkeen ruuttaaminen ihon alle vähän jotakin kirvelyä teki, mutta ei muuta. Siitä selviää (y)
Se tässä vaan ihmetyttää, kun tänäkin aamuna digiovistesti näytti tyhjää ympyrää, että olinko liian aikasessa.. Mutta se lääkäri sanoi, että maanantai-aamuna piikki mahaan, ni minä pistin. Nyt vaan toivotaan... ja vähän heilutellaan peittoa.

Mukavaa viikkoa kaikille!! :)
 
@Kinder_Kitty , näin oon myös ymmärtänyt, että nyt pitäis 10pvää olla koskematta mihinkään testeihin (helppo homma!?!). Toivotaan, että piikki oikeasti irrottaisi sen muniksen, joka siellä kovasti yritti kasvaa. Onko kellään tietoa, et onko Pregnyl melko varma vai tosi varma munasolun irrottaja?
 
@Kumiankka1 toivottavasti menkkoja ei tule niin pääset testailemaan! Jännät paikat.

@ToukkaHaave87 hienoa että pistämisestä selvisit! Nyt vaan hurjasti tsemppiä sulle jatkoon. ;)

@Myrsky10 sullakin alkaa olla jännät paikat! Tulehan sitten kertomaan että miten kävi. Mie piän peukkuja (y)

No niin. Täällä on tehty tänään kaksi digitestiä, molemmat näytti plussaa. Kai se on uskottava. Itkuja on päästetty ainakin kuukauden edestä nyt. :ROFLMAO: Jotenkin en vielä kuitenkaan uskalla täysin rinnoin iloita, sillä vasta viikko 4 menossa käsittääkseni.

En vaan voi uskoa, että tämä kävi näin äkkiä (4kk yritystä). Olo on niin kiitollinen mutta samalla pelokas. :love:
 
Ooooh, onnea @Suikku1 ! :love:

Hieno että pistäminen onnistui @ToukkaHaave87 ! Mietitkö niitä bemfola-pistoksia aiemmin vai oliko se @voittamaton ? Se bemfola-kynä on helpompi ja kivuttomampi kuin pregnyl. Tossa pregnylissä on oma hommansa sekoittaa se aine ja neula vähän isompi kuin bemfolassa. Mulla kans vähän kirveli se pregnyl, ei mikään kivulias kyllä sekään. Mutta bemfola ei tuntunut missään. Mulle gyne sanoi että kyllä pregnyl irroittaa muniksen, mutta muistelen että @Kinder_Kitty llä jäi irtoamatta. Eli ei oo satavarma...

Bemfolan hinnasta: mulla 3kpl 75iu kyniä maksoi jotain 55€ kelakorvauksen jälkeen, eli noin 18€/kpl. Riippuu tietysti mitä vahvuutta mietitty ja montako pistosta tulee. Mulla oli letrot ja 4 pistosta bemfolaa, pregnyl ja luget. Sillä kombolla tuli plussa. Suosittelen :) (toki jokaisen kroppa toimii omalla tavallaan).
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ToukkaHaave87
Juu @Paputoive, mä taisin siitä Bemfolasta tuolla mainita aiemmin.. No eihän tuo sitten ookaan mikään ihan mahottoman tyyris tuo Bemfola, jostain jäi virheellisesti semmonen kuva, että olis jonku 50-70/pistos. Mutta eipä tätä projektia muutenkaan oikein voi rahassa mitata.. :whistle:
Pistäminen onnistu joo sitten lopulta aika kivuttomasti. Se Bemfola taitaa olla vähän insuliinikynän näkönen, ja ymmärsin myös että erittäin helppo käyttää.
Tässä kierrossa mulla oli siis Letrot + Pregnyl ja jos ei tärppää, niin ensi kierrossa Letrot + Bemfola + Pregnyl. Mutta nyt jännäillään tätä kiertoa, tulisko tänään tai huomenna Pregnylin ansiosta ovis + ovistuntemukset. Ja ensi viikon lopulla sitten jännätään testejä tai menkkoja..
 
Kuten paputoive jo sanoikin niin mulla ei pregnyl irrottanut munasolua... eli ei oo tosiaan satavarma.. mutta mun keho onkin vähän oikukas eli pääosin todella monella se irrottaa sen solun :). tärppikierrossa pregnyl sitten irrotti sen :D eli tosiaan riippuu paljolti siitä et irtoaako vai ei se et miten oma keho reagoi siihen piikkiin.
 
@ToukkaHaave87 se bemfolakynä on samantyylinen kuin insuliinikynä. Kertakäyttöinen, yhdestä kynästä siis vain yksi pistos. Eli kun mulla oli 4 × 75iu kyniä niin tosiaan neljä kynää piti ostaa. Niitä on vahvempiakin olemassa, esim just 300iu, mut siitä ei saa neljää kertaa pistää. ja ne vahvemmat kynät on tietysti kalliimpia. Ivfssä käytetään isompaa annosta, mut jos teilläki letrot+bemfola, niin uskoisin että on tuo pienempi vahvuus. Kannattaa ostaa kyniä vain sen verran kun ohjeistaa pistämään folliultraan saakka jos folliuässä määrää lisää pistoksia tulee niin käyt sitten vasta lisää hakemassa. Ei mee rahaa hukkaan, jos joudutkin vähemmän pistämään.

Tuleehan noi hoidot aika kalliiksi, kun kaikki käyntimaksut ja lääkkeet yhteen laskee. (n)Meidän plussakierto kustansi noin 225€, lääkkeet 100€ ja käyntimaksut (kolme julkisella) 125€. Sitä ennen oli kaksi negatiivista hoitokiertoa. Yhteensä tämänvuoden puolella hoitoihin (käyntimaksut ja lääkkeet) mennyt 618€, viime vuonna 440€ (yksityisen kautta hakeuduin, kystakontrolleja ja päiväkirurginen toimenpide). +Tähän päälle tietysti kaikki ovulaaatio- ja raskaustestit, joita muuten on kulunut :D :D Voin vaan kuvitella mitä olisi ollut, jos ivf olisi tullut... Että ei tämä ilmaista ole ollut, mutta jokainen sentti silti sen arvoista, kun kauan kaipaama plussa tuli. :)
 
  • Tykkää
Reactions: ToukkaHaave87
Onnea @Suikku1 :love::)

Itse tässä alkukierrosta taas pystyy paremmin keskittymään muihin asioihin, eikä sitä tutkaile edes itseään niin kriittisesti. Takaraivossa kuitenkin jyytää pelko, että jos kierto lähteekin taas pitenemään, kun mennään ilman Teroja..:unsure: Onko täällä muita, jolla ollut Terot käytössä pitkien kiertojen tasaamiseksi? Ovatko auttaneet käynnistämään omaa kiertoa vai onko muun laisia kokemuksia? Tiedän, ettei muiden kokemusten vertailu auta asiassa mitenkään, mutta tää epävarmuus on kurjaa(n). Anteeksi avautuminen! yritän tästä piristyä pikku hiljaa ;)
 
@Suikku1 Onnea hirmuisesti :love:

@ToukkaHaave87 Uskoisin, että pistämiseen tottuu pikkuhiljaa, mahtavaa että voitit itsesi sillä saralla. Tiedän töiden puolesta, että piikkikammot voivat olla todella haastavia!

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja muillekin. Mulla pitäis lauantaina alkaa menkat, mutta on jo pari kolme päivää ollut hassua nipistelyä alavatsalla sekä oudon herkkä oksennusrefleksi. Tekis mieli jo perjantaina testailla, mutta kai sitä täytyy malttaa vaan, että alkaako ne menkat vai ei.. :whistle: Ovis oli ainakin ihan selkeä ja paljon ollaan peittoa heiluteltu:p
 
  • Tykkää
Reactions: ToukkaHaave87
@ananasbananas haluaisin sanoa, että Terot tasoitti kierron, mutta eivät mulla toimineet ihan niin :confused:
Pillereiden lopettamisen jälkeen tuli normaalisti tyhjennysvuoto, mutta sitten melkein 100pvänen kierto, joka katkaistiin teroilla. Neljä kiertoa teroja (kp 28-29), jonka jälkeen sormet ristiin, että oma kroppa toimisi, mutta ei. Tuli ensin 103 päiväinen kierto ja sitten 46 päiväinen ja nyt ollaan menossa tätä kiertoa kp15. Ja ilmeisesti sen Pregnylin pitäis katkasta tää kierto, jos ei, niin teroilla sitten taas...
Mutta toivotaan sulle kiertojen normalisoitumista teroilla (y)
 
N93
@Kinder_Kitty Miten siell raskaus edennyt? Joko oot varhaisultrassa käyny:)

Omaa napaa; mulla on niin vahva tunne, et tässä kropassa ei sen maaliskuun kaavinnan jälkeen tapahdu mitään. Mitä lie oli se vaalean ruskea vuotokin kp14 tässä kierrossa. Joulukuu on mun tämän hetkinen takaraja, ja soittelen sit julkiselle tutkimuksiin pääsyä. Sit tulis jo keväällä 2 v tätä touhua täyteen:poop:
 
@Paputoive mun oli sun inspiroimana myös pakko laskea, paljonko on tähän mennessä menny rahaa :ROFLMAO: Eli maaliskuussa menin yksityiselle ja siellä ultrauksiin, lääkkeisiin ja yhteen verikokeeseen (yhden verikokeen sain työterveyden piikkiin) on mennyt kaikkiaan 712e. Tuntuu kyllä hurjalta summalta siihen nähden, että me ollaan hoidoissa vielä ihan alussa. Onneksi nyt kaikki muuttuu edes vähän halvemmaksi kun päästään julkiselle hoitoon. Ei yksityiseen enää rahat riittäisikään :ROFLMAO:

@ananasbananas jos sulla on monirakkulaisuutta, niin kierrot jatkuu pitkinä heti kun terolutit lopetat :(

@N93 kuinka kauan pitää yrittää luomuna keskenmenon jälkeen ennen kuin saa hakeutua hoitoihin? Mä olisin hätäisenä varmaan jo siellä jonoissa :whistle:
 
@N93 toivon todella että sinne puhaltaisi plussatuulet mahdollisimman pian! 2v on kuitenkin pitkä aika yrittämistä. Olisitte todella pienokaisen ansainneet. :unsure::love:

Huomenna olisi aika varhaisultraan. En tiedä miksi en jotenkin osaa ajatella edes asiaa, ennen kuin todellakin tiedän että siellä jotain kasvaa. Ehkä vähän aikaista mennä varhaisultraan, mutta pakko rauhoitella mieltä niin aikaisin kuin mahdollista. (n):)
 

Yhteistyössä