♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Nyt täällä ollaan jännän äärellä. Tänään pitäis olla dpo 7 ja oon aivan varma että tuli ihan pieni tippa rusehtavaa vuotoa o_O Heti kyllä aloin ajatella että mahdanko vaan kuvitella :D Muita oireita ei pientä etovaa oloa lukuunottamatta ole.
Josko tää olis nyt se todella odotettu kierto :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Täällähän on jänniä päiviä osalla ja myös niitä ihania uutisia! :love:
Mä yritän purkaa tätät vauvakuumetta miettimällä nimiä ja selaamalla vaunuja netissä :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Eela-
Täällä alko menkat! Lasken kp 1 huomisen puolelle kun menkat alkoi illalla. Mutta kuiteskin, kierto kesti VAAN 30 PÄIVÄÄ!! :D Elikkä lyhkäsin kierto koko yritysaikana. Kylähän tän ties kun tuli ovis, mutta silti :). Yk 10 alkakoon, harmi kun mun vitexit tulee vasta varmaan alkuviikosta.. Mutta kaiken maailmanmaailman omegoita ja vitamiineja on nyt osteltu niin niitä kiskon sitten huolella päivittäin. Ja tosiaan viimeinen luomukierto ennen clomeja.

Hyvin taas laskin väärin, siis kierto kesti 29 päivää :ROFLMAO:. Siis varsin normaali kierto :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Oon käyny tasaseen tahtiin lueskelemassa viestejä, mutta en oo jotenki saanu aikaseks laitettuu viestii. Johtuu varmaan siitä, että raskautuminen tuntuu niin kaukaiselta.

@Paputoive ihanaa kuulla että ultrassa oli kaikki hyvin! Te niin ansaitsette onnen! Ja kyllä sen opiskelun saa jotenkin sumplittua ihan varmasti.

Täällä tuntuukin aika monella olevan vähän jännät paikat, tsemppiä :love:

Ja toki pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille, ei tää mitään herkkua ole :unsure:

Aiemmin kirjoittelin, että kävimme ensikäynnillä naistenklinikalla ja miehen simppatesti ei ollut kovin hyvä. Nooh, mieli kävi aika matalalla silloin, mutta jotenkin sitä halusi uskoa että liittyi vain leikkauksesta ja onnettomuudesta kuntoutumiseen. Noh, nyt on kontrollissa käyty ja tulos yhtä huono, vain muutama kappale, joista ei pysty sanomaan, ovatko elossa vai ei (n) seuraavaksi siis lisätutkimuksia ja icis jonoon, joka viimeisimmän tiedon mukaan olisi n. 6kk. Toivottavasti siittiöt ovat elossa, jotta niitä voidaan käyttää ja ettei olisi mitään kromosomihäiriötä. Tietenkin yksikin siittiö riittää, mutta mutta :unsure:

Olinkin jo listoilta pudonnut tämän hiljaiselon aikana, ja tuskin nyt tuun muutenkaan tässä paljoa kirjoittelemaan jonon ja tutkimusten aikana, vaikka välillä käynkin viestejä lukemassa :) jotenkin pysäyttävää, että parin kk päästä tulee täyteen 2v ilman ehkäisyä. Raastavaa :unsure:

Mutta toivottavasti teillä kaikilla menisi vähän helpommin :love: tsemppiä!
 
En muista oonko onnitellu sua @Paputoive , mutta ihanaa, että kaikki oli ultrassa kivasti. Pahoittelut negoista ja menkoista.

Anteeks omanapaisuus, mutta @voittamaton täällä on hyvinkin tuore kokemus tuosta julkisesta tästä kesäkuulta. Oon käyny täällä kotopuolessa yksityisellä gynellä. Kierrot ollu ihan mammuutti pitkiä (yli 100päivää..) ja teroilla yritettiin herätellä omaa kiertoa, no eipä heräilly. Samaan aikaan jo puhui lähetteen tekemisestä julkiselle puolelle, mutta sitä varten halusi mieheltä simppatestin, joka oli ok ja multa jotakin perustestejä, jotka myös ok. Sen tiedon jälkeen oma gyne laittoi sitten lähetteen tuonne julkiselle, kehui TAYSin maasta taivaaseen. Kutsu ensikäynnille saatiin huhtikuussa ja ensikäynti oli nyt kesäkuun puolivälissä. Siellä meni kivasti, sain ohjeet käynnistellä uutta kiertoa taas teroilla ja tähdätä uuden kierron kp10 kesälomien jälkeiseen aikaan, jolloin olisin käynyt alkukierron verikokeissa (jotain hormonitestejä), syönyt ekat letrot ja sillä kp10-käynnillä olisi myös aukiolotutkimus. No viikko ensi käynnin jälkeen alkoikin yllättäen luomumenkat ja kävin sitten yksityisellä (meni omasta pussista, olis kuulemma voinu mennä omaan terkkariinkin halvemmalla, mutta kaikki kävi niin äkkiä, ni pelasin varman päälle) niissä alkukierron hormoniverikokeissa ja aloitin letrot (kp3-7). Sitten kp10 (torstaina) olin jo toisella käynnillä TAYSissa, oli folliultra ja aukiolotutkimus.
Eli simppatesti pitää varmaan olla tehtynä, mutta sitä aukkaria taas ei. Aukkari yksityisellä on kyllä suolanen.. o_O Mäkin tähtäilisin ihan kierron loppuvaiheen siihen ensikäynnille, että vois heti uudessa kierrossa alottaa lääkityksen. Oliko sen verikokeen kohdalla ohjetta, että mikä kierron vaihe pitäis olla menossa?
 
Kiitos kaikille tykkäyksistä ja onnitteluista! Tuun myöhemminkin kertoilee uutisia ja lueskelen muutenkin teidän juttuja. Kaikille ihan hirveesti tsemppii ja vauvatuulia et tärppäis luomuna tai hoidoilla. Jokainen olis ansainnu oman onnen. :love:
 
@Jennipä toivottavasti seuraava kierto on yhtä lyhyt kuin tämä ja pääsette nopeammin clomikiertoon. Tai tietty kelpuutan teille luomuplussankin just ennen hoitoja :whistle:

@ToukkaHaave87 kiitos viestistäsi! Teillä on vähän samanlainen tarina kuin meilläkin, joten viestisi auttoi kovasti. Ootko nyt letrotauolla lomakauden vai saatko käyttää niitä ilman ultraakin? Verikokeet pitää tehdä kierron alussa, mutta mulla on teroluteja kotona, niin saan niillä kierron käynnistettyä sopivasti verikokeiksi. Sitten pystyn hyvin tähtäämään kierron loppuvaiheen siihen ensikäyntiin, että päästäisiin heti piikityksiin. Oon vieläkin ihan kahden vaiheilla menisinkö tekemään tuon aukkarin yksityiselle vai ei. Luulen, että en raaski mennä. Nuo piikitykset tulee kuitenkin jo maksamaan ihan maltaita, joten olisi hyvä jo saada vähän rahaa säästöön..
 
@voittamaton epäreiluu, mulle sanottii sillon kun piti ottaa alkukierron verikokeita, että ei saa otta terolut kuuria koska vois vaikuttaa tukoksiin. Nyt mietin onko minua huijjattu :cautious:. No ei sillä juurikaan väliä, sillon oli jo lyhenemään päin kierrot ja suht vikkelään pääsin ne verikokeet ottamaa.
 
@voittamaton joo, meillä on hyvinkin samanlainen tilanne päällä. Oon monesti sun juttuja lukiessa miettiny, että aikalailla yks yhteen on meidän tarinat :ROFLMAO:
Siis nyt kun kävin torstaina siellä polilla, niin oli tosiaan kp10 menossa. Kuulemma aukkarin tekoon hyvä hetki, folliultraksi melko aikainen vaihe. Mutta siellä näkyi, että eka letrokierto oli yhden munarakkulan saanu kasvatettua 11mm, joka ilmeisesti ihan normi koko kiertopäiviin nähden. Ja kun ei toista lähellekään samankokoista löytynyt, niin sain Pregnylin pistettäväksi maanantai-aamuna :)eek:), silloin munarakkula olisi n. 19mm. Eli tuon "aikaisen" ultran perusteella saadaan yrittää tässä kierrossa ihan normaalisti. Ovis olisi laskujen mukaan alkuviikosta, toivotaan että sieltä joku irtoaa :) Jos tärppi ei käy, niin uuden kierron pitäisi kuulemma alkaa noin 14pvää Pregnylin pistämisen jälkeen. Ja sain jo siihenkin kiertoon ohjeet, että letroja kp 4-8, minkä jälkeen Bemfola-pistoksia vahvistamaan limakalvoa ja folliultraan kp12, joka osuu luultavasti ekalle tai tokalle viikolle, kunhan palailevat lomilta.
Ja niistä piikityksistä.. Jos selviää tuolla irrotuspiikillä (Pregnyl), niin ei käy kukkarolle (n.8€/piikki). Muista piikeistä ei vielä tietoa, Bemfola ilmeisesti ainakin halvempi kuin se Gonal-F.
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@Jennipä mä päättelin ihan ite et otan terolut-kuurin siihen. Ei mulle oo kukaan kertonut mitään :ROFLMAO: Noissa mun saamissa lapuissa lukee, että "Mikäli kuukautiskiertonne on hyvin pitkä ja epäsäännöllinen, näytteet voi ottaa minä tahansa kuukautiskierron päivänä". Mistähän mä nyt selvitän kumpi vaihtoehto on parempi? Otanko terot ja saan verikokeet kierron alkuun vai otanko kokeet keskelle pitkää kiertoa? Klinikalle tuskin kannattaa soittaa enää kun on heinäkuu :ROFLMAO:

@ToukkaHaave87 kiva, että teille ei tule mitään kesätaukoa hoitoihin! Kuukauden odottaminen lääkkeiden välissä on ihan :poop:. Ei mulle pelkkä irrotuspiikki riitä, kun pitää saada se ovulaatio tulemaan kans niillä piikeillä kun clomit ei tehoa. Oon ymmärtänyt, että lääkekatto tulee aika pian täyteen noiden piikityksien kohdalla. Toivotaan, että saadaan vauva alulle tän vuoden puolella ni menis yhdellä rahasijoituksella :whistle:
 
Moi!

Kirjoittelenpa vielä tännekin, kun on niin valtava tarve keskustella tästä aiheesta :D eli 29v esikoisesta haaveilija täällä, yritys alkaa parin viikon päästä! Jännittävää ja hämmentävää aikaa, vaikka yritys ei ole vielä edes päällä. Yrityksen aloittaminen on aina siintänyt vain jossain kaukana tulevaisuudessa, joten on hyvin erikoista ajatella, että seuraavien menkkojen jälkeen lapsi saa tulla, jos niikseen on. Huh!

Täällä on jo aloitettu foolihapon syöminen ja raskaus- ja ovulaatiotestit on jo tilattu. Tänään bongasin myös huvikseni ovulaation :D pieniä sekoamisen merkkejä ilmassa, mutta ehkäpä tämä on ihan hyvä syy hieman höpsähtää. Ainakin omassa elämässäni tämä on ehdottomasti yksi suurimmista päätöksistä, oma lapsi <3
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Hei, jospa minäkin sitten tulisin mukaan jännittämään :LOL:

Ensimmäinen yrityskierto on alkanut nyt heinäkuussa, otin kuparikierukan pois kolme viikkoa sitten. Ovulaation pitäisi tulla joskus tällä viikolla, mutta en ainakaan vielä ala tikuttelemaan.

Ikää on 28 vuotta ja miehellä 9 enemmän, molemmat toivomme perheenlisäystä kovasti. Millekään listalle mua ei tartte lisätä, kunhan tulin tänne muiden samassa tilanteessa olevien sekaan elämään hengessä mukana :LOL:
 
Tervetuloa uudet mukaan:)

Pahoittelut menkoista kaikille joille se kutsumaton vieras on saapunut:unsure:

@Myrsky10 huomasin toisesta ketjusta että sullakin on jännät päivät jo menossa. Millon meinaat testailla?:geek:

Ite en oo vielä testaillut, ei jotenkin oo yhtään raskaana oleva olo vaikka vähän muka onkin. Nyt on dpo 13, mutta menkkoja odottelen vasta ke-to akselille. En tiedä arvioinko aina oviksen väärin vai onko mulla luteaalivaihe pidempi, kun omien laskujen mukaan menkat alkaa aina dpo 15-16.
Muita oireita ei oikeastaan edelleenkään oo kun jotain tuntemuksia kohdun kohdilla. Lauantaina kävelyllä kramppas oikealta puolelta, vähän kuin ois vetänyt suonta kohdussa:ROFLMAO: en varmaan testaile ennen kuin on menkat myöhässä. Turhauttaa testailla negoja.
 

Yhteistyössä