♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Ja mites @voittamaton ? En ole kuullut ultrakuulumisia? Miten kävi ja onko ovikset jo ohi vai miten?

Ja uusille tervetuloa, omia tietoja voi merkkailla punaisella niin osaan huomata ne ja laittaa listalle jos listalle on halua. Eli nimi / ikä / miehen ikä / milloin yritys alkanut / monesko yrityskierto
 
@Jennipä yhtä :poop: tännekkin. Ei ollu letrot tällä kertaa toimineet eikä lääkärisetäkään tiennyt miksi viimeksi toimi ja nyt ei. Ainut selitys minkä hän keksi oli se, että ekassa letrokierrossa syöty myo-inositoli olisi auttanut letrojakin toimimaan paremmin, joten aloitin nyt taas sen donafertyn mitä söin elo-syyskuussa kuukauden (meillä taisi silloin siitä olla sunkin kanssa jotain puhetta). Eli terolutkuuri ja sitten taas uusi letrokierto. On kyllä pääkoppa aika koetuksella tällä hetkellä pakko myöntää :mad:

Mites sulla nyt? Aloitatko letrot parin päivän päästä?
 
@Jennipä maanantaina kp11 oli yksi 10mm folli ja limis 7mm, söin ma-ke vielä lisää letroja ja perjantaina kp15 isoin folli oli 11mm ja limis enää vaan 5,5mm.

Nyt kuulemma muutenkin vaihdetaan vähän taktiikkaa ja vetelen letroja suoraan kp3-9 3 tablettia päivässä ja katotaan joskus kp12 mikä meno siellä on. Saan ensi kiertoon pistoksetkin jos follit on silloin kp12 vielä ihan pieniä. Terot aloitin heti silloin perjantaina, menkkojen odotan alkavan marraskuun ekana päivänä.

Ei mulle oo tullut letroista mitään oireita, se tästä nyt vielä puuttuisi :ROFLMAO: Ovitrellestä tuli kaikki mahdolliset oireet viimeksi, joten sitä en kovinkaan innolla odota.
 
@Karla89 Millos aattelit tikutella? :LOL:

Mulla myös oli ovis viime viikolla, tosin ei hajuakaan minä päivänä. Flo ennusti muistaakseni ti tai ke, mutta oireiden perusteella saattoi olla kyllä mikä päivä vain. Kumpikin puoli kipuili (ja edelleen välillä jomottelee) siihen malliin että molemmilta taisi irrota. Jotenkin on silti hirveen pessimistinen olo raskautumisen suhteen, ei ole edes kuvitellut oireet alkaneet :ROFLMAO: tissitkään ei ole yhtään kipeät, toisin kuin viime kierrossa tähän aikaan. Epäilen että voi kyllä olla pidempi kierto nyt. Tekis mieli alottaa testailu jo nyt niin saisi aina koko päiväksi pään tyhjennettyä heti aamulla. Kun testaisi sen negan niin ei tarttisi sitten miettiä (n) En vaan millään muutaman päivän takia viittis tilailla riittävän halpoja testejä mistään. PC ois edullisia kaupassa, mut nehän mahtoi olla 25? Eli turha niilläkään alotella. Ens kiertoon tilaan kyllä raskauskeijulta niitä herkkiä liuskoja ja ovistestejä, ettei tartte arvuutella mikä dpo on.

Ja tervetuloa kaikille uusille (y) @Nadine88 mulla alko viime kierrossa (jonka alkupuoliskolla hormonikierukka veks) heti pari päivää oviksen jälkeen päivä päivältä voimistuvat tissikivut, ei puhettakaan että ois voinut mahallaan nukkua tai pitää löysää paitaa ilman rintaliivejä. Hiipuivat sitten just ennen menkkoja pois. Joku kertoi että raskaana kivut ois vähän erilaisia kuin normaalit ovulaation jälkeiset, sellaista kihelmöintiä kuin maitoa nousisi o_O tosin enpä tiedä miltä ne sellaiset tuntuu kun ei ole kokemusta :ROFLMAO:
 
Hei kun mä oon vähän ulkona noista lääkehoidosta, niin ootteko @Jennipä ja @voittamaton käyneet yksityisellä, vai saaneet avun ihan neuvolasta?

Mulla olis papakoe edessä ensi kuussa! Tuli pieni shokki, kun olikin keväällä luokka3:eek:Mitään muutoksia tms ei kuitenkaan näkynyt ja siis tää oli ihan kontrollipapa joka tehdään ehkäisynlassa joka toinen vuosi. Aina ennen ollut siis luokka 1, enkä ole sairastanut mitään hiivaa kummempaa koskaan. Lääkäri teki vähän tarkemmat tutkimukset eikä löytänyt mitään ja sanoi että raskautumiselle ei ole estettä. Papa pitäisi vaan kontrolloida 6kk kuluttua ja nyt se on edessä. Olen ihan tietoisesti painanut tämän asian taka-alalle, koska stressaannun herkästi.

On: Alavatsassa on tosi kovia nipistelyitä.. Nyt taas vähän vaikea arvioida että sattuuko nyt vaan ilmat kylmenemään ja flunssa puskemaan päälle, koska on ihan sellainen olo että haluaisin vaan käpertyä sohvan nurkkaan viltin alle ja nukkua (n) @ronso Ajattelin kuitenkin odottaa ihan menkkojen oletettuun alkuun saakka:LOL: Mulla silloin ekassa kierrossa oli muka niin kauheasti oireita, sitten kaksi täysin oireetonta kiertoa ja nyt taas tosi kovia tuntemuksia.
 
@ronso Joo mul on ennenki ollu tissit kipeet jo pillereiden aikaankin aina tietyssä vaiheessa kiertoa mut tää nännikipu on jotai ihan outoa ja uutta mitä en muista olleen. Oon ruvennut kehittelee kaikenmaailman oireita ku tänää töissä kaikki hais ihan älyttömän voimakkaalta:LOL: mut eiköhän nää näillä päivillä liity just ovulaatioon eikä raskauteen
 
@Nadine88 hep! Mulla tulee aina ovulaation jälkeen nännit super aroiks! Siitä oon aina tiennyt ovulaation tapahtuneen, vaikka mulla onkin tosi epäsäännöllisiä kiertoja ollut. Ehkä päivää ennen ovista muuttuu hitusen aroiksi, mutta oviksen jälkeen on sitten tosi arat :LOL:.

@Karla89 mä kävin yksityisellä yhden kerran, kun tuli eka pitkä kierto. Siellä ultras ja määräs terolutit. Sitten menin terveyskeskukseen valittelee uudestaan ovuloimattomuutta ja sain lähetteen lapsettomuuspolille. Eli ihan julkisella tutkimukset ja hoidot tapahtuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Karla89
@Karla89 Kiitos viini vinkistä. Täytyy ottaa kokeiluun seuraavaan kiertoon. :D

@Kumiankka1 toivotaan että plussaa kuitenkin tulee! Lupaavalta sun oireet kuulostaa.

Tervetuloa kaikille uusille!

Ja :poop: kaikille jotka joutui uuteen kiertoon.. :( tsemppiä!

On: vähän on hiljaista täällä meillä.. täällä menossa kp 22 eikä kyllä oikein oo käsitystä missä mennään. Ei kunnollista havaintoa oviksesta, flo ennusti oviksen sunnuntaille, mutta jomotukset oli viimeviikolla, vuotoa ollut vähän normaalia enemmän mut eri mitään mainittavaa.. miestä ei ole kiinnostanut mun reissusta kotiin paluun jälkeen petihommat. Vähän harmittaa kun oon koittanut ehdotella niin ei oo just mitään reaktioo ollu. Tähänkö se meidän yritys nyt loppui. Tähän kiertoon ei siis ole niin mitään odotuksia.
 
@Karla89 hakeuduin yksityiselle gynelle maaliskuussa kun kierto huiteli 100 päivän paremmalla puolella. Lähetteen julkiselle hoitoihin kirjoitti yksityinen gyne kesäkuussa, ensikäynnillä oltiin elokuussa ja sen jälkeen kaikki hoito julkisella. Neuvolassa en oo missään kohtaa ollut, tällä hetkellä oon siis hoidossa naistentautien poliklinikalla. Kysy vaan lisää jos joku asia jäi epäselväksi ja kiinnostaa (y)

Pahoittelut @Kumiankka1 negasta! Olin ihan varma oireiden perusteella, että olisit plussannut :(
 
Kiitos @Jennipä ja @voittamaton vastauksista!(y) Tulipa yllätyksenä, että teillä oli noin päin. Oletin että menisi juuri toisin päin, että ensin kokeillaan julkisen puolen palvelut ja siitä sitten yksärille jos homma ei pelitä. Ei nyt toki itsellä vielä ole ajankohtainen asia, mutta kuitenkin hyvä tietää miten toimia jos tuntuu että raskaaksi tuleminen on hankalaa.

On: Nyt kun välissä oli täysin oireeton kierto, on kauhean vaikea olla innostumatta kun nyt oireita on vaikka kuinka paljon! Miten ihmeessä tässä voi pitää järjen päässä.. Alavatsassa on tosiaan sunnuntaista saakka ollut paineen tunnetta joka on lisääntynyt päivä päivältä ja välillä muljahtelee/vihloo. Eilen ja tänään on ollut jatkuvasti nälkä ja koko viikon olen ollut ihan rättiväsynyt. On kyllä kohtalon ivaa jos tällaisia oireita tulee vaikka ei olisi raskaana. Tarkkaa ovispäivää en tiedä mutta nyt mennään jossain dpo4-6 välillä ja kp17. Tulee niiiiin pitkä 1,5viikkoa!(n)
 
Tervetuloa uusille :):)

@tilliina Kerro sitten, mihin ratkaisuun päädyit :)

ON: Täällä kp30, eikä menkat ole vielä alkaneet. Pieni toiveikkuus nostelee taas päätänsä plussan suhteen. Toisaalta mun kierrosta ei voi oikein mitään sanoa, sillä tosiaan kierto lyhentynyt, joka kierrossa (kp41, 36 jne) pillereiden lopettamisen jälkeen. Viimeksi oli kp28. Oviksen bongasin kp 22 ja tämän jälkeen olikin muutaman päivän verran jomottelua oikealla puolella. Liekö sitten ovis kipuja vai muuta. Perjantaina ajattelin testata, jos ei menkat siihen mennessä ole alkaneet.
 
Kp58. :poop: Oon jo varma, ettei kierto enää koskaan palaudu normaaliksi enkä saa ikinä plussaa raskaustikkuun. Aika nopeasti tuli luovutusfiilis. :ROFLMAO:

Mutta ihana lukea teidän muiden kuulumisia täällä! Tulispa nyt paljon plussia piristämään harmaata syksyä. :love:
 
@Karla89 ooh kuulostaa kyllä lupaavalta! Mutta tiedän tunteen, kun tietää ettei passais innostua :unsure:

@Mimpsu93 hihii jännittää sun puolesta, oispa plussa tulossa! Ja @Riannah toivottavasti sun kierto tasaantuis :)

Mää tuolla aiemmin oireettomuutta päivittelin. Jos nyt sitä menkkoja edeltävän tissikivun puuttumista voi pitää oireena, niin se on edelleen. Kohdussa on tuntunut vihlaisuja pari päivää. Menkat pitäis olla alkamassa su ma tai ti, nyt on menossa ehkä dpo 8-10. Eilen alkoi lievä pahoinvointi pitkin päivää, aattelin että migreeniä varmaan pukkaa. Illalla ei meinannutkaan uni tulla kun teki niin pahaa, ja tänään olo on ollut vielä huonompi. Tuntuu että maha haluaa kääntyä nurin, ja kurkussa tuntuu sellanen pala kuin jotain haluaisi tulla ylös. Yritän olla tosi skeptinen, mutta on nää aika toiveita herättäviä oireita kun en ikinä ole mahataudissa :confused: tein aamulla apteq herkän testin, nega... jospa perjantaina uusiksi
 
Mulla lähti tänään ääni vähän väliä ja tossa pari tuntia sit kunnon semmone pistelevä kipu alamahassa, että piti tunti maata paikallaan sen jälkeen. Nännit edelleen kipeät. Mielenkiintoisia oireita kyl. Jos ovulaatio oli to-la niin mietin jo kuimeissani josko toi mahakipu olis ollu kiinnittymisestä johtuvaa:D outoa on myös että normaalisti mul on aina nälkä ja tekee mieli kaikkea mahdollista nii nyt saa syödä puoliväkisin ja hajuaisti selvästi herkistynyt. Tää kaikki voi tietty olla hormonien tepposia pillereiden jäljiltä mut onhan se kiva luoda mielikuvia mahdollisesta tärppäämisestä :love:
 
Hei, tuntuu että pakko on ottaa osaa tähän keskusteluun etten vain salaisesti seuraile teidän kirjoituksia. :D Mä olen ennen tätä vuotta onnistunut aika hyvin välttymään vauvakuumeilulta, mutta mikä siinä on että tänä vuonna se on iskenyt useaan kertaan ja nyt loppusyksystä kovempana kuin koskaan! Vauvakuume on siis tällä hetkellä valtava, mistä kertoo jo se että olen selannut tätä keskustelua kaikki nämä 234 sivua :geek: Jossain vaiheessa jäin koukkuun, ja oli pakko seurata että kuka plussaa ja milloin :whistle: Itse olen 24v. AMK:n käynyt ja nyt noin 1,5 v. ehtinyt olla työelämässä. Mies on pari vuotta vanhempi, ja valmistuu juuri AMK:sta, töissä on ehtinyt opiskelun ohella olla jo pitkään ja saa hyvän pestin kun paperit on kourassa. Musta vaan tuntuu, että pitäisi vaan lopettaa haaveilut, sillä meillä ei ole omaa asuntoa, emme ole naimisissa eikä ole vakityötäkään kummallakaan. (n) Suhde on kyllä vakaa ja arki toimii mainiosti. Ehkä eniten kupissa itsellä painaa se omistusasunto.. Kiinnostaisi kuulla myös teidän elämäntilanteista kun ootte päättäneet ryhtyä yrittämään perheenlisäystä.
 
Tervetuloa @peanut_butter :)
Meidän tilanteesta sen verran, että ollaan molemmat 26v ja seurustetu vajaa vuosi. Mulla toinen vuosi menossa (ainakin kolme jäljellä) nykyistä ja viimeistä opiskelua ja mies suht hyväpalkkaisessa työssä ollut jo pitkään. Tällä hetkellä asutaan miehen omistamassa rivitalokaksiossa, mutta ollaan ostamassa isompaa (tai mies ostaa :D). Miehellä ei siis myöskään ole vakityö (kuulin tästä oikeestaan aika vasta :D), mutta niin hyvä tilanne, että tuskin jää ilman töitä missään vaiheessa. Ainakin meidän taloudessa riittää tällä hetkellä, että pelkästään mies on töissä. Määkin ehin kyllä rahallisesti osallistua lapsen elämään sitten myöhemmin :)

Sanoisin, että teillä on parempi tilanne kuin monella muulla joille lapsia siunaantuu. Vaikka ei sitä omistusasuntoa ole, niin ehtiihän sellaisen laittaa sitten kun se on mahdollista :) Mitä mieltä sun mies on tähän vauvahaaveiluun? Puhukaa yhdessä siitä, ootteko valmiita vauvaan nykyisessä elämäntilanteessa ja myös talousasioista kannattaa puhua etukäteen (y) Toivottavasti nähdään sut haaveilemassa täällä meidän kans :geek:

ON: Menkat pitäis alkaa huomenna, mutta ei oo mitään menkkajomotuksia tai mitään o_O Mahaa vihloo ja nipistelee kyllä jo ties kuinka monetta päivää, mutta erilailla kuin ennen menkkoja o_O Myöskin ruokahaluttomuutta ja huonovointisuutta on ilmassa edellisten "oireiden" lisäksi (n)
 
@peanut_butter tervetuloa mukaan!

Älä siitä omistusasunnosta huoli :D mä olin ennen ihan samaa mieltä, ajattelin että pitää olla omakotitalo, vakityöt ja naimisissa ennen lasta. Nyt tänä vuonna tajusin yhtäkkiä olevani jo yli 30 siinä vaiheessa kun me päästään taloa ostamaan. Yhtäkkiä vauvahaaveet alkoikin sitten hiipiä kuvioihin.

Mies on 26 ja vakityössä. Minä 27 ja vakityössä osa-aikaisena kaupassa, samaan aikaan toista amk-tutkintoani monimuotona opiskelen. Asutaan vuokrarivarissa, isossa kaksiossa. Pistetään samalle firmalle hakemus kolmiosta vetämään heti kun plussaan. Talohaaveet on kovat, mutta käytännössä ei varmasti lainaa saatais kun mun opinnot on niin alussa ja tulot opiskelijana pienet (asp-tilillä ei ole vielä riittävästi). Opiskelen sairaanhoitajaksi ja luotan siihen että melko hyvin töitä riittää valmistumisen jälkeen :) naimisiin aiotaan mennä maistraatissa ennen lapsen syntymää, varmaan hyvin pienimuotoisesti ja salaa. Voidaan sit molemmat uutiset kertoa yhtä aikaa :ROFLMAO:

Eihän perheenlisäykselle ole koskaan oikeaa aikaa, jos liian tarkkaa rupeaa miettimään. Me järkeiltiin että parempi tehdä nyt kun vielä opiskelen, ettei tartte jäädä äippälomailemaan heti kun valmistun (ja unohtaa kaikkea opiskeltua ennen kuin joskus työelämään pääsen).
 
Moikka @peanut_butter ja tervetuloa mukaan keskusteluun:)

Mä olen 28-vuotias lastentarhanopettaja ja ihan vakityössä. Mies on 35-vuotias ja hän myös vakityössä ja hänellä 9-vuotias lapsi edellisestä suhteesta. (Erosivat lapsen äidin kanssa 7 vuotta sitten). Ollaan oltu yhdessä 4,5 vuotta ja ollaan avoliitossa, ei edes kihloissa vielä. Mies kosii sitten kun ehtii! :LOL: Asutaan pienessä 80 m2 omakotitalossa, johon tulossa laajennus.

Mulla on myös joskus ollut hyvin selvät mielipiteet miten haluan asioiden etenevän. Ajattelin olevani tällä ikää jo naimisissa ja äiti, mutta hei, elämä ei aina mene niinkuin kuvittelee!:whistle: Mies on siis toooooodella hidas liikkeissään ja tekee kaiken hyvin harkitusti ja pitämättä minkäänlaista kiirettä. Mä olen lasten hankinnasta puhunut jo pian kolme vuotta, kun mies lämpeni ajatukselle kesällä! Kosinnasta olen puhunut vieläkin kauemmin, mutta ei miestä auta hoputtaa. Hän vain sanoo kosinnan olevan tulossa, jahka tässä tutustutaan ensin.. ärsyttävää, mutta minkäs teet:D
Tulipa taas tämmöinen romaani!
 
@peanut_butter mä oon muiden kans samaa mieltä, että turha laittaa hirveitä reunaehtoja sille oikealle ajalle. Me ollaan miehen kanssa naimisissa, molemmilla hyvä vakituinen työ, opiskelut takana ja puoliksi omistetaan kämppä, MUTTA ei perhana vieläkään tunnu olevan oikea aika ikinä  :ROFLMAO::LOL::ROFLMAO:
 

Yhteistyössä