♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Pocahontas- mut ultrattiin emättimen kautta. Mahan päältä ei ois varmaan nähnyt sitäkään vähää.. hcg tuloksen saan tietää huomenna iltapäivällä tai viimeistään ke aamuna ja sit sen perusteella meen tarvittaessa to aamuna taas kokeeseen ja pe tietää tuloksen. Näkee vähän mihin päin se hcg menee. Jätettiin 22.12 neuvola- aika vielä odottamaan, jos vaikka olis syytä ultrata ja kaikki olis ok. Mutta kyllä nyt on aika luovuttanut olo ja oon viikonlopun itkenyt silmiä päästä tän asian takia. Jotenkin on tuntunut että kaikki vain ei ole kunnossa. :(

Oon vaan yrittänyt valmistautua pahimpaan. Ja päivät matelee vielä pahemmin kuin piinapäivien aikaan o_O
 
Tää ketju on kyllä koukuttava, oon käynyt aina välillä lukemassa kuulumisia. Ihanaa @tilliina @Piusy ja @Kajo88! Paljon onnea plussasta:love:

@Hiutale89 mulla on ollut kokoajan aika lievät oireet, mutta ultrassa kuitenkin kaikki oli hyvin. (Kävin yksityisellä kurkkaan onko ketään kotona, kun oli niin epäuskoinen olo) 6+4 oli pallukan viikot koon perusteella, vaikka oisin laskenut, että 7+ ois pitäny olla. Mulla oli alussa alavatsakipua, mutta ei vuotoa. Toivottavasti kaikki ois kuitenkin hyvin<3
 
@eevas Kiitos viestistä <3 pohdin itsekin yksityiselle menoa, ootan ne tän viikon hcg testit tuloksey ja ensviikolla meen sit yksityiselle heti alkuviikosta jos hcg yhtään antaa toivoa. Paljonko sulla maksoi yksityisellä käynti ja missä kävit? Mulla ei alkujaankaan ollu kovin voimakkaat oireet, mutta viikonloppuna loppui tosiaan viimeisetkin tuntemukset ja tuli sitä vertaki , siksi huoli on nyt niin suuri. Päivä kerrallaan on nyt vain mentävä. Ja toivottavasti huoli on aiheeton. :)
 
@Pocahontas- mut ultrattiin emättimen kautta. Mahan päältä ei ois varmaan nähnyt sitäkään vähää.. hcg tuloksen saan tietää huomenna iltapäivällä tai viimeistään ke aamuna ja sit sen perusteella meen tarvittaessa to aamuna taas kokeeseen ja pe tietää tuloksen. Näkee vähän mihin päin se hcg menee. Jätettiin 22.12 neuvola- aika vielä odottamaan, jos vaikka olis syytä ultrata ja kaikki olis ok. Mutta kyllä nyt on aika luovuttanut olo ja oon viikonlopun itkenyt silmiä päästä tän asian takia. Jotenkin on tuntunut että kaikki vain ei ole kunnossa. :(

Oon vaan yrittänyt valmistautua pahimpaan. Ja päivät matelee vielä pahemmin kuin piinapäivien aikaan o_O
Voi että, melko pitkään joudut vielä oottelee lopullisia tuloksia... toi on kyllä varmasti paljon pahempaa ku piinapäivät! Mut nyt pitää vaan toivoa et kaikki menee hyvin, pieni tuhruvuotelu voi ihan hyvin kuulua asiaan. Ja jos oireet oli alunperinki lievät niin voihan se olla että sulla on vaan vähäoireinen alkuraskaus. Jos hcg vähänkin antaa toivoa ni mee ihmeessä yksityiselle ultrattavaksi pian niin saat mielenrauhaa. Lekuri kuitenki osaa paremmin sanoa siitä emättimen kautta tehdystä ultrasta. Eipä tässä sen lohdullisempaa sanottavaa oikein keksi, nyt ei auta ku odottaa.. voimia sulle, toivottavasti huoli on turha! <3
 
@Hiutale89 voi ei! Toivottavasti olisi kaikki kunnossa, lämpimiä ajatuksia sinne! <3

ON: tuntemuksien perusteella ovulaatio tosiaan oli tänään. Ja jopa hyppäsimme sänkyynkin! Ihan miehen aloitteesta. :ROFLMAO: Eli taidan sittenkin päästä piinailemaan! Oon nyt ottanu kaikki keinot käyttöön. Makoilin jalat kattoa kohti ja äsken otin lasin punaviiniä, ihan myös huomisen vapaan kunniaksi. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@Hiutale89 voi ei! Toivottavasti olisi kaikki kunnossa, lämpimiä ajatuksia sinne! <3

ON: tuntemuksien perusteella ovulaatio tosiaan oli tänään. Ja jopa hyppäsimme sänkyynkin! Ihan miehen aloitteesta. :ROFLMAO: Eli taidan sittenkin päästä piinailemaan! Oon nyt ottanu kaikki keinot käyttöön. Makoilin jalat kattoa kohti ja äsken otin lasin punaviiniä, ihan myös huomisen vapaan kunniaksi. ;)
Täälläkin pupuiltu, ovulaatio ihan näillä näppäimillä pitäisi tapahtua vatsatuntemusten perusteella. :rolleyes: Ja toivottavasti tapahtuukin - mies ei kuulemma nyt sitten pysty enää pariin päivään :ROFLMAO::ROFLMAO: Oonko mä jo kuluttanu sen loppuun yk 1?! :whistle::whistle: No, eiköhän talletuksia oo ihan tarpeeksi tehty tälle kerralle :p
 
@Möörtsi huippua! Molemmilla alkoivat sitten piinaviikot! (y) Miten pitkä sun kierto yleensä on, en muista ootko maininnut sitä.


Muokkaan nyt samaan viestiin yöllisiä fiiliksiä. Jotenkin ahdistaa seuraavat viikot, mutten osaa enää sulkea tätä piinailua pois mielestä. Toivon raskautta niiin paljon ja pelkään pettymistä jälleen. Huoh. Tää on ainut paikka, missä voin fiiliksiä jakaa.
 
Viimeksi muokattu:
@marrrsipaani sama pettymyksen pelko on täälläkin vahvana :( Tosi usein tekisi vaan mieli lyödä hanskat tiskiin ja lopettaa tää koko yrittäminen ja lapsettomuushoidot kun tuntuu, että pettymyksiä vain tulee pettymysten perään. Vaikka miten kovin yrittää ja toivoo niin huonommaksi vaan kaikki muuttuu. Ei tässä voi muuta kuin yrittää pysyä vahvana ja pitää pää kasassa jotenkin päivästä toiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Pocahontas-
@marrrsipaani Kierto on noin 30 päivää :) Oon ajatellut erittäin herkän testin tehdä joulun alla, ehkä 22.pvä :barefoot: Jos plussaa näyttää niin tietää ainakin välttää tietyt ruuat joulupöydässä. Pelko on täälläkin vähän perseessä pettymyksestä. Tämä tuntuu tällä hetkellä olevan ainoa asia joka pitää mut koossa kun töissä on järkyttävä kiire ja mieli on sen suhteen synkkä. Tämä on mullekin ainoa paikka purkaa kun mies ei halua että puhutaan raskautumisyrityksestä kellekään. Toki parhaalle (ja ainoalle) ystävälle olen kertonut mutta ei hänkään ehkä ihan ymmärrä kun ei lapsista piittaa eikä aio itse hankkia. Totesi mulle vain että on tuo raskautuminen vaivalloista puuhaa kun selitin ovistikuista ja ruokavaliomuutoksista yms. Toivoo tietysti että raskaaksi tulisin. On niin pieni sosiaalinen piiri että tukea hankala mistään saada muutenkaan..
 
Ovulaatio taisi tapahtua yöllä. Niin kuin puukkoa olisi raastettu vasemmalle alavatsaan. :) Sopivasti tuli ainakin pupuiltua juuri ennen sitä. Ovistikku kyllä töissä mukana, saa vielä tsekata onko LH edelleen koholla vai oliko tosiaan eilen jo irtoaminen niin kuin aavistelen.
 
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
Voi ei, @Hiutale89 :( Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin, vaikka oireita ei ole! Huoli on varmasti aivan valtava, mutta jaksamisia sinne ja toivottavasti tosiaan verikokeet ja ultrat näyttäisivät kuitenkin hyviä tuloksia :)

@marrrsipaani ja @Möörtsi tsemppiä piinapäiviin! Toivottavasti tärppää. Plussatuuli on ainakin ollut kova, jospa se vielä kantaisi teillekin :)

Jaksamisia myös sinne @voittamaton. Kurjaa, että teidän matka on ollut niin pettymyksiä täynnä. Toivon, että plussatuuli puhaltaisi teidänkin suuntaan viimein :)
 
Nyt en kyllä tiiä.. Tosiaan yöllä tuntui kova kipu alavatsassa ja ajattelin sen olevan ovulaatio. Testasin äsken ovistikulla ja se antoi vielä pientä viivaa, ei niin vahva kuin eilen.. Onkohan se ovis ollut nyt sitten yöllä vai ei :unsure:
 
@Möörtsi mulla 31 päivää. Menkkojen pitäisi alkaa 26.12. josko sitä jouluaattona uskaltaisi testata, jos siltä vaikuttaa. :rolleyes: Sanon tän n. tuhannen kerran, että onneksi on tämä paikka, koska aaargh.

@Önnö kiitoksia! Toivon samaa :D

Ja @voittamaton sinne ainakin toivon plussaa! <3 Saat olla ylpeä itsestäsi, miten saat pään pidettyä kasassa (ainakin melkein, jos ei täysin).
 
@Möörtsi mulla 31 päivää. Menkkojen pitäisi alkaa 26.12. josko sitä jouluaattona uskaltaisi testata, jos siltä vaikuttaa. :rolleyes: Sanon tän n. tuhannen kerran, että onneksi on tämä paikka, koska aaargh.

@Önnö kiitoksia! Toivon samaa :D

Ja @voittamaton sinne ainakin toivon plussaa! <3 Saat olla ylpeä itsestäsi, miten saat pään pidettyä kasassa (ainakin melkein, jos ei täysin).
Tsemppiä paljo teille kaikille <3 juuri tätä varten tää keskustelu on että pystyy tuntemuksiaan kertomaan ja saamaan vertaistukea. Niin piinaavia nämä ajat ovat.

Olin viime viikolla täysin varma että kuukautiset alkavat sunnuntaina ajallaan. Mahaa juiki kuten ennen kuukautisia. Eipä ole vieläkään alkanut eli nyt 30/28. Eilen oli salilla inhottavia kramppeja vatsassa, että pohdin jo hetken kesken jättämistä, mutta sain tehtyä loppuun. Äsken olin aivan varma että nyt ne kuukautiset alkoivat kun tunsin jotain vuotavan, ei onneksi :D pari päivää vielä piinailen ja sitten teen testin.
 
Voi taivas mikä ihana plussatuuli täällä on pyyhkäissyt!:love: Lämpimät onnittelut kaikille ja tervetuloa uusille!!

Mä olen pysytellyt täältä vähän sivussa, kun tuntuu että ihan kaikki menee nyt pieleen:cry:
Mulla oli kp 11 lääkärin ultralla toteama ovulaatio, jonka jälkeen kp15 tuli pientä ruskeaa tuhrua. Nyt menossa kp 38 ja menkat 12 päivää myöhässä. Alavatsassa on kovia kipuja, mutta menkoista ei tietoa. Tein 1,5vko sitten negan sen pikkuisen haamun jälkeen. Torstaina olen menossa labraan selvittämään, mistä johtuu. Kierto mulla on ollu aiemmin säännöllinen ja nyt pelottaa että onko ne solumuutokset sittenkin jotain vakavaa, kun keho on näin sekaisin.:cry:
 
@Hiutale89 toivottavasti kaikki kääntyisi parhain päin. Tulehan kertomaan kun kuulet verikokeen vastauksen. Kovasti jaksamista .

@Karla89 ompas kummaa.. vaikea kyllä kuvitella, että solumuutokset tuommoista aiheuttaisi. Oliko ovis juuri tapahtunut vai tapahtumassa kun lääkäri sen totesi? Jos se oli vasta tapahtumassa ja munarakkula onkin jäänyt puhkematta? Toivottavasti ne menkat kohta ilmaantuisi. Oletko jo käynyt lisätutkimuksissa niiden solumuutosten suhteen?
 
Kiitos @Önnö ja @marrrsipaani tsempeistä! Eiköhän tää tästä pikkuhiljaa..

Kivaa, että meitä on näin monta joulun huudeilla testaavaa. Tiedossa siis paljon jännitettävää! Ite ajattelin testata 19. tai 20. päivä. Olisi ihanaa jos saisikin lähteä metsästämään alkoholitonta viiniä joulupöytään :whistle:
Kiva kuulla että oot päässyt pahimmasta harmituksesta yli. Nyt onneks elät just sitä toiveikkainta aikaa kierrosta. Pidän peukkuja et saat plussan ja pääset ostaa holtitonta viiniä!! (y)
 
Voi taivas mikä ihana plussatuuli täällä on pyyhkäissyt!:love: Lämpimät onnittelut kaikille ja tervetuloa uusille!!

Mä olen pysytellyt täältä vähän sivussa, kun tuntuu että ihan kaikki menee nyt pieleen:cry:
Mulla oli kp 11 lääkärin ultralla toteama ovulaatio, jonka jälkeen kp15 tuli pientä ruskeaa tuhrua. Nyt menossa kp 38 ja menkat 12 päivää myöhässä. Alavatsassa on kovia kipuja, mutta menkoista ei tietoa. Tein 1,5vko sitten negan sen pikkuisen haamun jälkeen. Torstaina olen menossa labraan selvittämään, mistä johtuu. Kierto mulla on ollu aiemmin säännöllinen ja nyt pelottaa että onko ne solumuutokset sittenkin jotain vakavaa, kun keho on näin sekaisin.:cry:

Voi sua @Karla89 :( Onneksi meet nyt labroihin ni tulee joku selvyys tohon.. siinä varmasti se hcg:ki kontrolloidaan? Onks ne kivut selkeästi erilaisia ku menkkakivut? Niinku @Jennipä sanoi, niin vaikea uskoa että solumuutokset tollasta aiheuttaisi.. Voimia sinne kovasti!
 
Voi @Karla89 toivottavasti siellä ei ole mitään hullusti ja saat pian tiedon asiasta. Se epätietoisuus on aina ahdistavinta. Tsemppiä! <3

Mulla on nyt dpo 14 ja testit näyttää tältä http://aijaa.com/DX8W0a , joten taidan uskaltaa siirtyä plussanneisiin. :love: Olo on edelleen ihan epätodellinen ja kun ei oikein oireitakaan ole, ei jotenkin ymmärrä mitä tapahtuu. Koko ajan vain hymyilyttää, vaikka toki myös pelottaa, kun niin alussa ollaan. Plussanneisiin siis Kajo88 29v (mies 32v), ya 7/17, yk 5, plussa 12/17.

Tämä tarkoittaa myös sitä, että lähden tältä palstalta. Käyn varmasti vielä kurkkimassa myöhemminkin, mutta ainakin aktiivinen kirjoittelu tietysti loppuu. Kuten olen aiemminkin kirjoittanut, tämä palsta on ollut mulle valtavan tärkeä ja täällä vallinnut lämmön ja kannustamisen ilmapiiri on tehnyt odottamisen odottamisesta valtavasti helpompaa. Kiitos siis kaikille! Toivon kaikesta sydämestäni, että tämä plussapuhuri jatkuu edelleen ja kaikki saavat plussan testiin pian! <3
 
Hei kaikille! Ensinnäkin valtavasti onnea plussanneille ja tervetuloa uusille, joita on liittynyt mukaan keskusteluun.

Joku saattaa muistaa, kun piinailin täällä muutaman viikon loka-marraskuussa ja sainkin sitten plussan testiin 14.11. Valitettavasti kivut ja verenvuoto alkoi itsenäisyyspäivänä ja sen jälkeen ultrassa vahvistui, että raskaus on mennyt kesken :cry::cry: Raskausviikkoja oli menkoista laskettuna 8+2, kun keskenmeno varmistui. Nyt vielä verikokeilla seurataan hcg-arvojen tippumista, ja tutkitaan lisää jos ne ei laskekaan, kun raskausoireita mulla on yhä. Sydän ihan murtuneena tietysti, vaikka ekalla kolmanneksella vasta mentiinkin... Huomiselle sain neuvolaan keskusteluajan, sitä kuulemma aina tarjotaan keskenmenon kokeneille.

Liityn siis raskain mielin takaisin haaveilijoiden ja piinailijoiden joukkoon, mutta tiedän, että täältä saa onneksi parasta mahdollista vertaistukea, kun niin kovasti sen esikoisen haluaisi... Sain lääkäriltä ohjeeksi odottaa, että raskaustesti näyttää negaa ennen kuin voidaan yrittää uudestaan. Eli mä nyt odotan ja toivon itselleni pian negatiivista testiä siinä missä muille toivon plussia! :p Pidempään ei kuulemma onneksi kropan puolesta kuitenkaan tarvitse odottaa, kohtu oli tyhjentynyt täysin ja kaikki kuulemma kunnossa uuteen raskautumiseen.

Minut voi lisätä listalle:
syystyttö, ya 5/2017, km 12/2017
 
@Pocahontas- holtiton viini kuulostaa just hyvältä :ROFLMAO: Mitä sulle kuuluu? Vieläkö on se primolutkuuri menossa vai joko söit sen?

@syystyttö pahoittelut keskenmenosta :cry:

ON: Eilen illalla laitoin ekan lugesterolin. Eipä sitä huomannut yhtään mitenkään kun menin siitä suoraan nukkumaan. Olin lukenu kaikkia kauhutarinoita etukäteen taas ihan turhaan :D Tänään dpo4 ja oon ihan malttamattomana täällä jo. Joko saa testata :whistle:
 

Yhteistyössä