♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@syystyttö ikävä kuumma teidän menetyksestä, tsemppiä tulevaan yritykseen.

Olen tosiaan reissussa ollut viikon ja vielä kolme viikkoa reissun päällä, joten vähän hiljaisempana pysytellyt. Minulla oli tosiaan yli 40 päiväinen kierto viimeksi ja nyt kierto oli 25 päivää Flon mukaan eikä ovulaatiota löytynyt taaskaan :/ pitäisi varmaan kokeilla myös jotain muita kuin rfsu testejä, kovasti sanoin etten ottaisi testetä lomalle mutta niin ne matkalaukussa on :)
 
Oon viettänyt tässä nyt hetken hiljaiseloa. Meillä tosiaan ehkäisy jäi 8/17 pois. Ollaan aika lailla menty keskeytetyllä.
Miehellä meni vähän pupu pöksyyn yrittämisen aloittamisen kanssa, aina keksitään uusia etappeja, jonka jälkeen lapsi saisi tulla. Ensin piti valmistua, mulla omana ajatuksena oli, että kunhan se 6kk ehtis ennen äippälomaa tehdä töitä. No nämä kaks asiaa on jo kunnossa. Nyt sitten tuli ehtona, että heti kun saan vakipaikan. Sain kuitenkin nyt pitkän sijaisuuden ja tämän jälkeen aika varmasti vakinaistetaan, eli käytännössä senkään ei pitäs olla este. No nyt hän keksi, että sitten kun tienaan nykyisestä 500€/kk enemmän... Mitä ei ikinä tule tapahtumaan, ellen lukisi toista ammattia :cautious:. No tähän se onneksi totes, että ehkä vähän liiottelua.

Kyselin tässä nyt vähän, että milloin? Työsoppari on vuoden loppuun, kuulemma sen jälkeen kun varmasti kuulee jatkot. Turhauttaa, itkettää, suututtaa. Toki muakin pelottaa lapsen saaminen, onhan se valtava asia ja ymmärrän täysin, jos toinen ei ole valmis. Otin etäisyyttä koko vauvajuttuihin, ettei suhde sen takia kariudu. Taas se kuuma vaan rytisee niin pahasti päälle :cry:

Ihanaa lukea plussauutisia ja surettaa keskenmenon kokeneiden puolesta.
 
@Audreyy mullakin tökkii toi tallettelu-sana :LOL: ja sama täällä, ei ollutkaan niin helppoa ajoittaa "talletteluja" kun molemmat harrastaa ja on paljon menossa.

Mites @Önnö ja @Jennipä onko ovista kuulunut? Önnölle samalla onnea uuteen kotiin :)

@Sennay pahoittelut negasta :( ootko testannut uudestaan?

@voittamaton apua ootte jo niin pitkällä! :love: mäkin muistan sun kirjoittelut vaikka tuntuu että olis itse ollut täällä mukana vasta muutaman viikon :LOL:

@Toiveli pahoittelut :( toivottavasti kierto lähtee luonnollisesti kulkemaan. Tsemppiä sinne!

@syystyttö hyvä kuulla että siellä homma etenee! Ja ihana kun sattui empaattinen lääkäri. Toivotaan teille plussaonnea jatkoon :love:

@Mansikka19 Tsemppiä myös sinne oviksen löytymiseen. Mulla on ollut aina Onestepit käytössä ja niillä ovis löytynyt kun oon päivällä testannut.

@Karvakorvat harmi kun joudut odottelemaan :( mäkin kuumeilin pitkään ennen kuin mies lämpeni ajatukselle vauvasta ja odottelu tuntui kyllä pitkältä. Edelleenkään hän ei halua tietää milloin ovis on vaikka tietää että mä oon oviksesta aina tietoinen. Toivotaan että sunkin mies lämpeää vielä ajatukselle ja pääsette pian yrittämään (y)

ON: Viikko sitten alkoi oudot tuntemukset alavatsalla ja päivittäin tuntuu niin selkeästi että kuviteltuja nämä ei ole :ROFLMAO: Aluksi tuntui vain pientä nippailua keskellä mutta välillä on ollut todella voimakkaitakin tuntemuksia. Tänään ajattelin jo että tuleekohan menkat ajoissa kun on niin jomottanut. Sen verran monta kiertoa tässä on odoteltu että en usko mitään tuntemuksia enkä "oireita" mutta erikoiselta on kyllä tuntunut. Mies oli kaiken lisäksi viime oviksen aikaan reissussa, joten tärppi tuntuu todella kaukaiselta! Muilla ollut vastaavaa?
 
Plaah, turhauttavaa kun menkkoja ei vieläkään näy. Kp48 ja testit näyttää negaa. Olisi vaan pitänyt lopettaa pillerit paaaaljon aikaisemmin jotta tää odottelu vaihe olis jo loppunut.. Onkohan mahdollista että nyt kun kierto on sekasin niin ovulaatio voi tulla millon vaan? (n)
 
@Evelin27 täällä ei ainakaa oo ovista näkynyt. Nyt vissii kp 29. Pitää hakee varmaa primolutit apteekista nii pääsee pikkuhiljaa käynnistelee uutta kiertoa.

@Sasusa tiedän tunteen, itselläni ollut ovuloimattomia kiertoja ja kiertoja kun ovis tullut tosi myöhään. Ite pitäisin sun kohdalla todennäköisempänä ettei ovista oo tulossa enään tässä kierrossa, kun on jo sen verran pitkä kierto sulla jo.
 
Viimeksi muokattu:
Voisin kirjotella tännekin, oon lukenut lähes koko ketjun läpi. Oon tonne "Toiveena vauva 2019" ketjuun jonkun verran kirjoitellut.

Eli täällä kirjottelee 24v esikoisesta haaveilija. Pillerit oon jättäny pois tuossa vuosi sitten. Oli tarkotus siis vaan tjottailla, mutta itsehän otin yrittämisen vähän enemmän tosissaan. :ROFLMAO: Parissa viime kierrossa oon nyt tikuttanu ovista ja ainakin tässä kierrossa tallettelut osu aika nappiin.

Oon tuntenu sillon aluksi negakierroissakin muka kaikenlaisia oireita ja ollut ihan varma raskaudesta, mutta sitten ollaankin tiputtu kovaa ja korkealta kun menkat on sitten alkaneet. Muutamat viime kierrot onkin mennyt sitten jo vähän rennommalla otteella. :)

Tässä kierrossa sitten tuli ihan järkyttävät tissikivut ja mahassa tuntunut nippailuja. En kuitenkaan halua nostaa taaskaan toiveita kovin korkealle että ei tarvi sitten masentua, jos menkat sattuukin alkamaan. :whistle: Nyt menossa siis dpo 10.

Listallekin vois minut lisätä, eli midoo 24v, mies 28 ja ya 6/2017.
 
@Evelin27 Juu tänä aamuna ja edelleen nega. Ei silleen harmita, koska en odottanut raskautuvani ekasta luomukierrosta, joten ei tarvitse pahoitella. :) Lähinnä vain ärsyttää, että kierto venähti heti, kun lopetin pillerit. :poop:
Tiedän tunteen iha sairaan rasittavaa.. Itellä kp49 ja eilen oli Illalla menkkamaista polttelua alamahassa, toivon ettei kovin kauaa tarvisi enään odotella :mad: mieskin jo kuumottelee että koskas on hyvä aika yritykseen.:p:love: Toivottavasti sinun kierto ei veny näin paljon!!
 
Mäkin olen lueskellut ja seurannut tätä ketjua, mutta voisin aktivoitua. En jotenkin osaa puhua vauvahaaveista ystäville, joten kaipaan kovasti keskusteluseuraa aiheesta. sucrine, mies 33, ya 12/2017 ja yk 6.

Pillerit jäi täälläkin pois noin vuosi sitten. Terolutia olen syönyt pariin otteeseen, välissä pitkäksi venähtänyt luomukierto. Kyllähän sitä miettii, miksei aloittanut yrittämistä jo aiemmin. Gyne on neuvonut pudottamaan (yli)painoa, joka saattaa kaiken kaikkiaan sekoittaa hormonitoimintaa. :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
@Sasusa Mulla on ollut tätä menkkajomottelua varmaan viikon verran, mutta ei mitään merkkejä menkoista tai raskaudesta. :unsure: Tosin mä oon testannut tolla RFSU:n herkällä puikkotestillä. Kaverilla tosin toimi ja halpa hinta, niin siksi ostin. Ovulaatiota en tosiaan tunnistanut, vaan hommailtiin oletettuna ajankohtana ja sen jälkeen. Mutta eipä se auta ku odotella. Mulla oli muutama vuosi sitten tilanne se, ettei ollut vuoteen menkkoja. Kilpirauhasen vajaatoiminta yhdessä PCOS kanssa oli syynä. Söin yhden Terolut-kuurin ja siitä ne sitten lähti hiljalleen tulemaan, ensiksi toki hirmu pitkillä väleillä. Mies kehoitti tilaamaan ovulaatiotestejä, että näkis, ovuloinko taaskaan ollenkaan. Eli uutta kiertoa odotellessa. :cautious:

Tuohon painon pudotukseen sen verran, että täällä matkaa normaaliin painoon on hurjat 27kg.. Tiedän varsin hyvin, että millä paino putoaa ja että se pienikin pudotus olisi hyvä, mutta se aloitus. Ja juu! Luulisi tän vauvaprojektin olevan kimmoke, mutta ei. :(
 
@Sasusa Mulla on ollut tätä menkkajomottelua varmaan viikon verran, mutta ei mitään merkkejä menkoista tai raskaudesta. :unsure: Tosin mä oon testannut tolla RFSU:n herkällä puikkotestillä. Kaverilla tosin toimi ja halpa hinta, niin siksi ostin. Ovulaatiota en tosiaan tunnistanut, vaan hommailtiin oletettuna ajankohtana ja sen jälkeen. Mutta eipä se auta ku odotella. Mulla oli muutama vuosi sitten tilanne se, ettei ollut vuoteen menkkoja. Kilpirauhasen vajaatoiminta yhdessä PCOS kanssa oli syynä. Söin yhden Terolut-kuurin ja siitä ne sitten lähti hiljalleen tulemaan, ensiksi toki hirmu pitkillä väleillä. Mies kehoitti tilaamaan ovulaatiotestejä, että näkis, ovuloinko taaskaan ollenkaan. Eli uutta kiertoa odotellessa. :cautious:

Tuohon painon pudotukseen sen verran, että täällä matkaa normaaliin painoon on hurjat 27kg.. Tiedän varsin hyvin, että millä paino putoaa ja että se pienikin pudotus olisi hyvä, mutta se aloitus. Ja juu! Luulisi tän vauvaprojektin olevan kimmoke, mutta ei. :(
No sanopa muuta @Sennay. Päästä se on kiinni, ettei saa psyykattua itseään tekemään kaikkeaan terveytensä eteen. Mullakin on matkaa normaalipainoon jotain tota luokkaa, mutta en tässä kohtaa pidä sitä edes minään tavoitteena. Määrät on niin valtavia että helpompi ajatella nyt pienempää pudotustarvetta. Ja voisihan joku 5 kiloakin jo auttaa paljon.
 
Minullle voi näköjään päivittää yk 21 (n).

Alkoi menkat ihan yllättäen. En pongannut ovulaatiota tässä kierrossa eikä olo ollut ollenkaan sellainen että ovis olis tapahtunut, joten luulin että oli ovuloimaton kierto. Menkkoja edeltäviä oireitakaan ei ollut, ei edes rintojen aristusta jota mulla on aina ennen menkkoja. Menkkakivutkin paljon tavallista lievemmät. Voisin kuvitella että akupunktiolla on ollut vaikutusta asiaan (y).
 
Minut voi poistaa listalta kokonaan. Tuun sitten takaisin, jos mulla joskus käynnistyy uudestaan menkat ja jos sitä myöten mielenkiintokin tähän koko projektiin palais. Nyt sitä ei ole lainkaan. En siis ole malttamaton, tiedän, ettei raskaaksi tuu heti. Nyt vain sattuu mietityttämään ihan liikaa, että haluanko sittenkään lapsia vaiko en.

Tsemppiä kaikille kuumeiluun ja piinailuun! Toivon kaikille nopeaa plussaa!
 
@Jennipä Mulla on pari kaveria saanut akupunktiolla säännöllistettyä kierrot! Tsemppiä!(y)

Minulle voi päivittää yk1 alkaneeksi! Tänään kp1 ja loppuvuosi tulikin odotettua nopeammin, kun mies sanoi, että voidaan antaa vauvan tulla jos on tullakseen! :love:Nyt siis sovittiin tjottailusta niin, etten kerro hänelle erityisesti missä mennään kierrossa ja katsotaan miten käy. Meillä yleensä kyllä pupuillaan hedelmällisinä päivinä eniten, koska silloin minua haluttaa eniten. Olen kyllä nyt niin onnellinen! Suuri stressi putosi nyt ja yritän nyt olla stressaamatta raskautumisesta ja olla luottavainen tulevisuuden suhteen.
 
@Naturamama mahtava juttu, kiva että pääsette kunnolla tjottailun alkuun! Enkä mä tiedä eroaako se tjottailu ja yritys toisistaan silloin, jos parisuhteessa on luonnostaan usein seksiä :p

Mulla dpo8, piinapäivät menneet tähän asti vauhdikkaasti mutta nyt huomaa että ajatukset kääntyy testailuun... no, pari päivää ainakin vielä odotan.
 
En ole täällä nyt hetkeen ehtinyt käydä päivittelemässä, kun tosiaan tällä viikolla on ollut muutto menossa. Kuulumisia olen käynyt lueskelemassa puhelimella, mutta nyt vasta jaksoin kaivaa tietokoneen esiin :)


Tervetuloa @midoo ja @sucrine! Lisäilen pian listalle.

Pahoittelut uusista kierroista @Toiveli ja @Jennipä.

@Karvakorvat, kurjaa, että olette eri linjoilla miehen kanssa aikataulujen suhteen :( Toivottavasti pääsisitte pian kuitenkin yrittämään. Tsemppiä! :)

@Sennay, tsemppiä sinne ja tervetuloa takaisin sitten, kun siltä tuntuu! :)

@Naturamama, mahtavaa, että pääsette vihdoin yrittämään! Tsemppiä ja plussatuulia!


ON, täällä nyt kp 30 ja Flo ennustaa menkkojen alkua huomiselle. Ei ole kyllä yhtään menkkatuntemuksia, enkä kyllä ole bongannut ovista tässä kierrossa. En tiedä, onko mennyt ohi huomaamatta vai eikö tässä kierrossa tule ollenkaan, vai tulisiko taas vasta joskus kp35 niin kuin viime kierrossa… :/ Odottelua, odottelua siis edelleen, enkä edes tiedä, mitä tässä oikein odottelisi. Turhauttaa, kun ei ole mitään käsitystä, mitä odottaisi ja millä aikataululla. Kun ei voi tietää alkaako menkat huomenna vai kahden viikon päästä… :/ Katson nyt tämän kierron, kuinka pitkäksi venyy ja ehkä vielä seuraavan ja sitten varmaan gynelle katsomaan, löytyykö jotain vikaa, vai onko vaan selittämätöntä sekoilua pillereiden lopetuksen jälkeen.
 

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
Päivitetty 30.6.2018


Yritys päällä:

Jennipä
25v (mies 25v).......................ya 5/16, yk 21, hoidot aloitettu 8/17
Riannah 28v (mies 30v)......................ya 7/17, yk 6
Jahapa 25v (mies 27v)........................ya 7/17 yk 3
Toiveli 28v (mies 29v)........................ ya 9/17, yk 12
lovecoco 27v (mies 25v).....................ya 10/17, yk 6, letrozol
VauvaHaaveilija89 28v (mies 29v).....ya 1/18, yk6
Kumiankka1 27v (mies 27v).............. ya 5/17, yk 12, km 2/18, km 5/18
Päppyrä 24v (mies 22v)..................... ya 1/18, yk2, ku 3/18
Helmi30 31v (mies 37)....................... ya 1/18, yk5
Önnö 27v (mies 27v)...........................ya 4/18, yk2
Evelin27 27v (mies 28)...................... ya 2/17, yk16
minäitse 31v.......................................ya 5/18, yk1
nipsu#5 25v (mies 21v)......................ya 5/18, yk1
tylleröinen_21 21v (mies 23v)............ya 5/18, yk2
Mansikka19 27v (mies 28v)................yk2
Emppuelkku 30v (mies 29v)...............ya 9/17
Sasusa 25v (mies 28v)........................ya 5/18, yk1
Syystyttö 27v...................................... ya 5/17, yk 11, ku 12/17, tm 6/18
Audreyy 26v (mies 28v).......................ya 5/18, yk2
midoo 24v (mies 28v)..........................ya 6/17
sucrine (mies 33)............................... ya 12/17, yk6
Naturamama.......................................ya 6/18, yk1



Plussanneet 2018:

Eevve
26v (mies 28v), ya 12/17, yk2, plussa 1/18
Möörtsi 26v (mies 24v), ya 11/17, yk 3, plussa 2/18
Hiutale89 28v (mies 33v), ya 8/17, yk3, km 12/17, plussa 2/18
voittamaton 26v (mies 36v), ya 12/16, yk 10, hoidot 3/17-->, plussa 2/18
Jocrow 25v (mies 28), ya 5/17, yk8, plussa 2/18
Eela- 29v (mies 32v), ya 1/17, yk 12, plussa 3/18
Nadine88 30v (mies 29v), ya 10/17, yk 5, plussa 3/18
Aurorials 29v (mies 29v), ya 5/17, yk 10, plussa 3/18
mmii 29v (mies 37), ya 3/18, yk1, plussa 3/18
Joulutoive 23v, ya 11/17, tm 1/18, plussa 4/18
Karla89 29v (mies 35v), ya 8/17, yk 5, plussa 4/18
emppu11 26v (mies 26v), ya 11/16, yk 14, hoidot 1/18-->, plussa 4/18
Abby87 31v (mies 36v), ya 5/17, yk11, plussa 4/18
rust 33v (mies 35v), ya 11/17, yk 8, plussa 6/18
Puukiipijä 28v (mies 27v), ya 6/17, yk 11, plussa 6/18
Lilja<3 22v (mies 24v), ya 11/17, yk8, plussa 6/18


Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:

Karvakorvat 24v (mies 25v), ehkäisy pois syksy -17, "varmat päivät"/keskeytetty
Bambinen 27v, keskeytetyllä, yritys alkaa syksyllä 2018
Staar9 23v, keskeytetty/"varmat päivät", ya 12/18 tai alkuvuodesta -19


Taustalla:

ananasbananas 25v (mies 29v), ya 1/17, yk 4
Emmae 24v (mies 24v), keskeytetty, yritys alkaa syksyllä 2018
Clothball 30v (mies 30v), ya 8/17, yk 10


Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli haluat tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella, niin ne on helpompi bongata ja päivittää listaan. Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Kiitos, @Helmi30 ja @Önnö ! Minulle on kyllä suuri haaste olla miettimättä niitä hedelmällisiä päiviä ja ovista...

Nyt minulle heräsi tietenkin sitten heti yksi huoli ja ajatus: eli elokuu tulee olemaan minulla juhlien aikaa, ainakin kolmet juhlat tiedossa, joissa vietän useamman päivän ystävien kanssa ja pitää olla koko ajan menossa. Jos niin kävisi, että tulisinkin heti raskaaksi, niin tiedossa olisi salailua ja kyräilyä ja mahdollisuus "jäädä kiinni" hyvin aikaisessa vaiheessa. Toinen asia on myös työkuviot, jotka vahvistuvat todennäköisesti elokuussa ja olisi mukavampi mieli ottaa työ vastaan, kun ei vielä itselläkään ole tietoa raskaudesta, eikä sitten tarvitsisi sinnekään suuntaan salailla. Eli pitäisiköhän meidän sittenkin vielä lykätä kuukaudella tjottailua? Toisaalta olen niin kauan odottanut tätä mahdollisuutta, etten haluaisi enää odottaa, mutta toisaalta haluaisin pystyä aloittamaan mahdollisen raskauden rennosti ilman huolia ja salailua. Onko ideoita? Suurjuomari en ole muutenkaan, mutta jos en häissä ota ruualla viiniä, niin kyllä siinä kaikkien katseet minuun kohdistuvat. Jotenkin haluaisin vaan olla nyt stressaamatta ja antaa asioiden tapahtua, miten tapahtuvat, mutta järki pistää nyt vastaan.

Kaksi vuotta olen siis tätä odottanut, ja nyt se mies näyttää vihreetä valoa sinä ainoana aikana, kun oikeastaan ei olisi hyvä tulla raskaaksi juuri siinä kuussa.:cry:

Ehkä pitää miettiä, että on nyt vielä kuukausi aikaa lisää ottaa raskausvitamiineja ja korjata ruokavaliota ja valmistaa kroppaa... Itseni tuntien kaikki tämä järki lentää ulos ikkunasta kun seuraava ovis alkaa näyttää merkkejä itsestään. :D
 
Viimeksi muokattu:
@Naturamama ymmärrän pohdinnat, varmaan paras mennä fiiliksen mukaan. Mulla oli niin monta vuotta kuumeilua, että se lopulta ohitti kaikki ”esteet” enkä jaksanut enää odottaa kuk mies vihdoin näytti vihreää valoa :D vähän sama tilanne kuin sulla, en mitenkään älyttömästi juo mutta ajattelin, että juomattomuus herättää epäilyjä. Olen nyt tässä yritysaikana ollut muutamissa juhlissa juomatta, kun olleet juuri ennen menkkojen alkua ja en ole halunnut riskeerata. Autoilu on pääosin ollut syynä, joskus olen ottanut viinilasin mutten käytännössä kovin paljoa juonut jne. Ei ole tullut ainakaan mun korviin asti kysymyksiä o_O
 
@Naturamama ymmärrän pohdinnat, varmaan paras mennä fiiliksen mukaan. Mulla oli niin monta vuotta kuumeilua, että se lopulta ohitti kaikki ”esteet” enkä jaksanut enää odottaa kuk mies vihdoin näytti vihreää valoa :D vähän sama tilanne kuin sulla, en mitenkään älyttömästi juo mutta ajattelin, että juomattomuus herättää epäilyjä. Olen nyt tässä yritysaikana ollut muutamissa juhlissa juomatta, kun olleet juuri ennen menkkojen alkua ja en ole halunnut riskeerata. Autoilu on pääosin ollut syynä, joskus olen ottanut viinilasin mutten käytännössä kovin paljoa juonut jne. Ei ole tullut ainakaan mun korviin asti kysymyksiä o_O
Mulla oli jo juhannuksena pieni raskausepäily ja join hyvin maltillisesti. Tosin silloin vielä viikko menkkoihin aikaa, mutta minua epäiltiin jo silloin! :cautious: Enkä nyt kyllä muutenkaan haluaisi kännejä vetää yrityksen aloituksen kynnyksellä. Onhan se terveydelle haitallista vaikkei vielä raskaana olisikaan. Mutta kyllä siinä paljolta säästyisi, kun voisi vielä huoletta sen alkuskumpan ja viinilasillisen häissä ottaa. Katsotaan nyt kuinka käy. Joka tapauksessahan siitä selviän ja olisin onneni kukkuloilla jos raskaaksi heti tulisin. Epätodennäköistähän se on. Enkä halua antaa sellaista kuvaa, että luulisin että raskaaksitulo käy tuosta vaan. Sekin tässä mietityttää, että jos nyt yritetään, eikä mitään tapahdu, niin en haluaisi vielä ottaa sitä huolta tuohon kaiken keskelle elokuuhun. Onkohan tässä mitään järkeä? Toivottavasti en loukkaa ketään tällä älyttömällä pohdinnallani.:censored:
 
Kiitos @Önnö. Oma ikä oli nähtävästi unohtunut, se on 31. Voi lisätä listalle, kun jossain vaiheessa taas päivittyy.

Mäkään en ole huomannut mitään ovulaatioon viittaavaa tässä kierrossa. Aiemmissa kierroissa erinäistä nippailua ym. muuta on tuntunut suunnilleen joka päivä mutta nyt on ollut kaikin puolin hyvin oireetonta. (n) Eikä ole tultu puuhailtua, joten käytännössä odottelen vaan menkkoja ja uutta kiertoa. :unsure:

Hankala tilanne @Naturamama. Itsekin pohdin aina asiat kaikin päin. Jos tekisin itse jotain toisin, niin olisin aloittanut yrittämisen jo aiemmin. Eli heti vaan kun on sopiva hetki. Mutta toisaalta moni kaveri on tullut raskaaksi käytännössä heti. Ja näkeehän sen täälläkin, että osalla tärppää jopa ekasta kierrosta. Mäkin olen pohtinut tuota juomista. Toisaalta olen tarkoituksella hillinnyt ovulaation ja piinäpäivien aikaan, toisaalta olen ajatellut elää kuitenkin normaalisti siihen asti kunnes tiedän olevani raskaana.
 
Kiitos @Önnö. Oma ikä oli nähtävästi unohtunut, se on 31. Voi lisätä listalle, kun jossain vaiheessa taas päivittyy.

Mäkään en ole huomannut mitään ovulaatioon viittaavaa tässä kierrossa. Aiemmissa kierroissa erinäistä nippailua ym. muuta on tuntunut suunnilleen joka päivä mutta nyt on ollut kaikin puolin hyvin oireetonta. (n) Eikä ole tultu puuhailtua, joten käytännössä odottelen vaan menkkoja ja uutta kiertoa. :unsure:

Hankala tilanne @Naturamama. Itsekin pohdin aina asiat kaikin päin. Jos tekisin itse jotain toisin, niin olisin aloittanut yrittämisen jo aiemmin. Eli heti vaan kun on sopiva hetki. Mutta toisaalta moni kaveri on tullut raskaaksi käytännössä heti. Ja näkeehän sen täälläkin, että osalla tärppää jopa ekasta kierrosta. Mäkin olen pohtinut tuota juomista. Toisaalta olen tarkoituksella hillinnyt ovulaation ja piinäpäivien aikaan, toisaalta olen ajatellut elää kuitenkin normaalisti siihen asti kunnes tiedän olevani raskaana.
Niin, nyt tulin vähän siihen tulokseen, että jos raskautuminen kestääkin sitten kauan, niin kadunko yrityksen viivästämistä? Mietinkö sitten, että kenties se heinäkuun munasolu olisikin ollut superhyvä... Että siinä mielessä nämä pienet jutut tässä ovat aika pieniä ja enköhän siitä selviä. Parille kaverille voin ihan alusta alkaenkin kertoa ja värvätä heidät sitten avustamaan minua juomishuijauksessa tai muiden hämäämisessä, niin ettei kukaan huomaa, jos niinkseen tulee. Eipä ole minun siskonikaan ensimmäisestä kerrasta tullut (kolmannesta taisi tulla) ja oli silloin minua nuorempi. Ja minun iässäni oli äidilläni jo vaikeuksia raskautumisessa... antaa luonnon ottaa nyt ohjat käsiin. Yritän ottaa matkustajan paikan ja lakata suunnittelemasta tätä elämää niin kauheasti. :whistle:

Tsemppiä myös muille ja kiitoksia kommenteista! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: sucrine ja Lilja<3
@Karvakorvat Voin todella samaistua sinun tunteisiin! Meillä kävi niin, että kun lakkasin puhumasta asiasta, niin meni viikko, kun mies sanoi, että eiköhän se ole aika lopettaa sen vauvan tulon estely. Annetaan tulla jos on tullakseen. Tuollaiset asiat, kuten työsopimuksen vakinaistaminen ja muutama sata lisää palkkaa ovat hyvin pieniä asioita nykymaailmassa. Tietenkin, jos olet alalla, jossa on vaikea saada töitä niin sitten... Mutta ainahan löytyy joku syy, miksi aika ei ole sopiva, niinkuin minullakin nyt nuo elokuun menot. Pakko vaan hellittää ja antaa elämän tapahtua! :p Meilläkin ollut ehkäisynä keskeytetty ja varmat päivät jo reilu pari vuotta. Hyvin on toiminut. Vähän liiankin hyvin...:oops:
 
  • Tykkää
Reactions: Karvakorvat

Yhteistyössä