♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Bambinen Noi on kyllä rasittavia noi rfsu:n testit! Toivottavasti kuitenkin vahvistuu viiva aamupissasta ja saa väriä tulevina päivinä, vaikka oli lyhyellä pidätyksellä nega.

@Marjusk Mulla on usein tiputteluvuotoa ennen menkkoja, oli myös kahdessa plussakierrossa, joten en osaa sanoa... Plussakierroissa vuoto tosin loppui täysin ennen kuin kunnon vuoto lopulta alkoi.

@Nemi_K Toivotaan, että lääkäri on oikeassa! Itse tunnen lähipiirissä useammankin parin, joiden lapsi on saanut alun, kun ensikäynti lääkäriin on tehty. Eihän se tietenkään teidän tilanteesta kerro, mutta toivoa on!
 
Eipä ollut mitään kiinnittymistä, vaan tänään rehellinen kp1... :poop::confused: on nää kierrot sitten itellä ihan perseestä kun ei voi yhtään ennakoida... mutta tää oli nyt 27, eli eka kierto joka oli "normaali" pituinen. ei muutakun uutta yritystä ja meen heti tilaan ovistikut raskauskeijulta(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae ja MonaLisa33
@StellaMom Me ollaan sitten aika lailla samoissa kantimissa. Elokuussa on yritys aloitettu ja ikää täälläkin 33. En kyllä ajatellut ihan vuotta odottaa lääkäriin hakeutumisen kanssa... Erityisesti koska haaveita on useammasta kuin yhdestä lapsesta. Onneksi mies on mukana projektissa, niin ei tarvitse pupuilupäivinä tolkuttomasti houkutella.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Täällä kp 31/28-31 ei kuukautisia. Pregchecit näyttäny negaa. Rfsu testiin sain taas olemattoman haamun ja herkkään ovistestiin haalean viivan. Pitää käydä ostamassa vissiin vielä joku herkkä rtesti jos kuukautisia ei kuulu. Ois vaan kiva kun tulis selvä tulos nyt, joko ne menkat tai sitte selvä + :unsure:
 
@Marjusk Tsemppiä uuteen kiertoon! Hyvä että kuitenkin kierto oli nyt normaalin pituinen ja ovistikuilla saat vielä tarkemmin tietoon miten se kierto toimii :)

@Bambinen tiedän niin tunteen! Näin kävi mulla kans viimeksi.

Mulla nyt dpo11 ja aamulla näytti negaa.. Oletan menkkojen saapuvan keskiviikkona ja kyllähän se nyt jo masentaa kun ei saa edes häivähdystä viivasta.. Yritän olla nyt testaamatta ja testailen vaikka sitten keskiviikkona.
 
No nyt alkoi sitte kp1 ja yk4 :( mutta onneksi alkoi, niin ei oo enää epätietoinen..

Tilasin raskauskeijulta vaan pregcheckin ovistestejä ja päätin että tässä kierrossa en tee yhtään rtestiä ennen kuin kuukautiset myöhässä.
 
Viimeksi muokattu:

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
Päivitetty 22.1.2019


Yritys päällä:

Kumiankka1 27v (mies 27v)...............ya 5/17, yk 19, km 2/18, 5/18, 12/18
peanut_butter 25v (mies 27v)............ya 8/18, yk 5
Bambinen 28v (mies 29v)..................ya 9/18, yk 4
Päppyrä 25v (mies 23v)...................... ya 1/18, yk 5, KU 4/18
sucrine 31v (mies 33v)........................ya 12/17, km 8/18
StellaMom 32v (mies 35v)..................ya 7/18, yk 6, varhainen km 10/18
Hipposka 24v (mies 30v)................ ya 8/18, tjot
MonaLisa33 33v (mies 34v)............ya 8/18, yk 4, varhainen km 11/18 ja 12/18
haaveilija92 26v (mies 26v)............ya 3/18
Myrd 27v (mies 31v).......................ya 12/18, yk 2
jempsuuu 22v (mies 22v)...............yk 2
Lyyraviikuna 27v............................ya 10/18
Suspi 27v (mies 33).......................ya 9/18, yk4
tamariatara 29v (mies 29v)...........ya 1/19, yk 1
Marjusk 27v (mies 28v).................ya 7/18, km 11/18, yk 2 km jälkeen
Karvakorvat 24v (mies 25v)..........ya 12/18, tm 1/19


Plussanneet 2019:




Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:




Taustalla:




Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli haluat tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella, niin ne on helpompi bongata ja päivittää listaan. Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Viimeksi muokattu:
@Bambinen, onpa harmillista, että jouduit sittenkin uuteen kiertoon. :( Onneksi Raskauskeijun posti kulkee nopeaan, niin ei tarvitse testejä kauaa odotella!

@Marjusk hienoa, että kierto oli nyt paremman pituinen!

Täällä alkoi kolme päivää sitten viimeinkin menkat! Samana päivänä tietenkin, jona varasin ajan opiskelijaterveydenhuoltoon. :rolleyes: Toivottavasti kierrot löytää jälleen omaan 33 päivän sykliinsä ja saataisiin mekin vaikka kesän korvalla kaksi viivaa testiin. :love:
 
@StellaMom Me ollaan sitten aika lailla samoissa kantimissa. Elokuussa on yritys aloitettu ja ikää täälläkin 33. En kyllä ajatellut ihan vuotta odottaa lääkäriin hakeutumisen kanssa... Erityisesti koska haaveita on useammasta kuin yhdestä lapsesta. Onneksi mies on mukana projektissa, niin ei tarvitse pupuilupäivinä tolkuttomasti houkutella.
No katsotaan miten tämäkin kierto menee, jos on tosiaan niin ettei pikku uimarit löydä perille tai että minä en ovuloi, en osaa sanoa. Jos siihen saisi joku selitys niin ehkä tuntisi oloani positiivisemmaksi? Eihän se tieto auta mitään mutta siitä voisi ainakin tehdä jatkotoimenpiteitä. Katsotaan mitä tässä kierrossa tapahtuu. Eilen oli ovisplussa, eli tänään dpo 0. Kierto on about 27 päivää tämän oviksen perusteella. Ensimmäinen testauspäivä tulee tällä kertaa olemaan maanantaina 28.1, mies on poissa 29.1 että olisi aika kivaa jos saisin plussa tikun hänelle käteen kun tulee takas keskiviikkona viimeistään. :)
 
Tällainen tosi outo tunne, tiedättekö tuon tunteen? Eilen pupuiltiin varmuuden vuoksi vielä kerran, ja tosiaan melkein kuin olisi tuntunut erilaiselta eilen. Ei sattunut, mutta tuntui eri tavalla! Mietin että onko sillä jotain tekemistä oviksen kanssa just? Kokemuksia?

Muutenkin on sellainen tunne että olisi siunattu olo ja pitää ajatella kaikkea mitä suuhun laittaa. Eilen olisin tarvinnut tulehduskipulääke polvelleni, en voinut ottaa. Sitten yskäni on kamala, enkä saa unta sen takia mutta ei voi laittaa kodeiinia suuhuni. Käytin siis vain pastilleja (heräsin 5 aikaan aamulla yskimiseen) ja voltaren geeliä polveen (luki ettei mielellään viimeisen kolmanneksen aikana, joten pitäisi olla ihan ok!) Tämä tunne joko vahvistuu tai poistuu ensi viikon perjantaihin mennessä! Musta tuntuu että tämä kierto on mennyt hyvin, mutta unohdin tarkistaa eilen että oliko ovisviiva mennyt ohi jo.

Puhuttiin eilen mieheni kanssa jostain nuorista äideistä ja sanoin vain että mulla ei ollut mikään vauvakuume ikinä, nyt vain tuntui siltä että elämä on mallilla ja olisi aika siihen. Samalla ajattelen että olenko liian myöhässä liikkeellä? Vartaloni ajatteli että ei tästä ole tulossa lapsia ja lopetti toimimasta jo? Ei voi tietää..
 
@StellaMom onhan ihmisen mieli ja kroppa ihmeellisiä, että joskus aivan pienemmistäkin voi olla oikeassa! Toivottavasti sun tunne pitää paikkaansa.

Mä täytän 30 tänä vuonna ja vaikka oon aina halunnut lapsia niin nyt vasta tuntuu että olemme siihen valmiita. Kyllähän se vähän mietityttää että onko tässä odotettu liian kauan ja mun elämäntavat ei oo ollut aina siitä parhaasta päästä...
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@StellaMom @tamariatara Itse täytän tänä vuonna 27, ja vasta viime vuonna lapsi alkoi meillä olemaan oikeasti ajankohtainen asia. Olemme miehen kanssa molemmat halunnuneet saada vakituiset työpaikat ja hyvä niin. Molemmat tässä vuoden sisällä vielä edetty esimies-asemaan.

Tämä tuo mukanaan myös sen, että taloudellinen tilanne on nyt vapaampi. Jokainen tekee omat päätöksensä, eikä lapsia rahalla kasvateta.. Mutta meille tietynlainen vakaus ja oman elämän kuntoon laittaminen ennen mahdollista vanhemmuutta oli aivan MUST!
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@haaveilija92, jokainen tekee todellakin omat ratkaisut ja sen mikä on itselle ja puolisolle parasta. Musta on tosi ihanaa, että tässä ryhmässä ei ketään dissata ja kaikki tsemppaa toisiaan. Se on aika harvinaista nykyisessä nettikäyttäytymisessä!

Mä en koe olevani vanhanaikainen, mutta oon aina sanonut että lapsia ei tule ennen avioliittoa, eikä ennen vakituista ja hyvä palkkaista työpaikkaa. Ne on kaikki hoidettu, niin nyt saisi tulla vauva <3
 
@haaveilija92 ja @tamariatara Mullakin on ollut samat arvot. Halusin ollla naimisissa ennen kuin hankin lapsia. Miehelleni se ei ollut yhtä tärkeetä mutta silti hän kosi ja meni naimisiin kanssani koska halusi näyttää että on omistautunut meihin. Nyt olemme sitten jo yli 6 kk yritetty ja eilen kun vähän keskustelin asiasta, niin hän sanoi taas että on sitä mieltä että kohta se hetki tulee.

Tunteista muuten, niin tänään on ollut repäisykipuja. Ja kun yskin, niin kivistää vatsaa välillä. Kuvittelenko ihan liikoja? Nyt on vasta dpo 1 koska ovisplussa oli tiistaina, eli eilen ovispäivä. Mä uskon enemmän siihen että kuvittelen asioita :D
 
Mä ymmärrän oikein hyvin, että ihmiset haluaa elämäntilanteen mahdollisimman vakaaksi ennen lapsia! Monen ystävän kanssa olen jutellut aiheesta ja esille on noussut monesti se, ettei lapsia tai lainoja uskalleta edes miettiä, kun vakinaista työtä ei ole eikä luultavasti tule. Itselläkään vakinaisen työn saaminen ei näytä kovinkaan todennäköiseltä lähivuosina ja toisaalta yrittäjyys houkuttelee, joten omaa "oikeaa järjestystä" on täytynyt miettiä vähän toiselta kantilta. Mulla kavereihin nähden kuitenkin hyvin erilaiset lähtökohdat: löytyy kantavaa tukiverkostoa, mies jolla on hyväpalkkainen vakityö ja talokin saatiin erittäin kohtuullisella lainalla.

Menkat alkavat ilmeisesti viimeinkin olla loppusuoralla. Edelleen on ensi viikolle terveydenhoitajan aika varattuna, jos nämä eivät otakaan loppuakseen. Sitä en aio enää katsella! :LOL: Vaikuttaisi kuitenkin siltä, että maca-kapselit tekisivät jälleen tehtävänsä ja elimistö pääsisi taas kiinni kiertoihin hiljalleen. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@Hipposka no teillä näyttää tilanne olevan ihan "tarpeeksi tasainen" kyllä toivottua perheenjäsentä varten :love:

Vielä kun saakutti saisis sitä perheenlisäystä, tänään ollut jotenkin tosi masentunut olo. Ensi kierrossa alkaa tosin letrot ja odotan niitä kyllä paljon.. eli tiputaan taas korkealta jos ne eivät tuotakaan tulosta
 
  • Tykkää
Reactions: Hipposka
@Hipposka no teillä näyttää tilanne olevan ihan "tarpeeksi tasainen" kyllä toivottua perheenjäsentä varten :love:

Vielä kun saakutti saisis sitä perheenlisäystä, tänään ollut jotenkin tosi masentunut olo. Ensi kierrossa alkaa tosin letrot ja odotan niitä kyllä paljon.. eli tiputaan taas korkealta jos ne eivät tuotakaan tulosta
kerrohan tälle luomusti yrittävälle, mitä ne letrot tekivätkään ja miksi sulle niitä määrättiin? :)
 
@StellaMom Ne tehostaa ovulaatiota, ns. laittavat munarakkulat muhisemaan ja kehittymään :) Mulla ei oviksessa ole löydetty mitään vikaa, ja miehen sperma-analyysikin oli hyvä... Niin kai tässä nyt sit vaan yritetään kevyesti saada raskaus tapahtumaan. Nyt siis lähtee yk11 kunhan kuukautiset tästä nyt vaan alkaisi kunnolla.

Siinä mielessä kiva, koska yleensä pitää odottaa yli vuosi että sellaisista edes aletaan puhumaan ( ainakaan kunnallisella ). Ja kun meilläkin onnistumisia miehen kanssa on kaksi takana ( varhainen keskenmeno 2017 kesällä kun ei vielä edes yritetty ) ja tuulimuna 2015 kun ei yritetty---

Niin lääkärit ei oikein tiedä miksei nyt ole onnistunut... :(
 
@StellaMom Ne tehostaa ovulaatiota, ns. laittavat munarakkulat muhisemaan ja kehittymään :) Mulla ei oviksessa ole löydetty mitään vikaa, ja miehen sperma-analyysikin oli hyvä... Niin kai tässä nyt sit vaan yritetään kevyesti saada raskaus tapahtumaan. Nyt siis lähtee yk11 kunhan kuukautiset tästä nyt vaan alkaisi kunnolla.

Siinä mielessä kiva, koska yleensä pitää odottaa yli vuosi että sellaisista edes aletaan puhumaan ( ainakaan kunnallisella ). Ja kun meilläkin onnistumisia miehen kanssa on kaksi takana ( varhainen keskenmeno 2017 kesällä kun ei vielä edes yritetty ) ja tuulimuna 2015 kun ei yritetty---

Niin lääkärit ei oikein tiedä miksei nyt ole onnistunut... :(
Näinhän se olikin! Eli jos mä en ovuloi niin tuo on mullakin edessä. Miten niitä syödään? ennen ovista vai koko kierto? mulla yk 7 meneillään, ja yk 4 km jälkeen.
 
@StellaMom no mulla lähdetään nyt liikkellee silleen että syön kp3-7 yhden pillerin päivässä. Ja ennen ovulaatiota käyn ultrassa jossa katsotaan että ei ole kypsyttänyt liian montaa munarakkulaa ( koska riskinä monirakkula-raskaus ). On siis myös riski kaskosraskauteen. Ja se on vielä ihan ok, mutta kolme ja enemmän niin ehdoton seksikielto :D

Ilmeisesti suht oireeton lääke, oviskivut voivat olla vähän voimakkaammat ja saattaa aiheuttaa vähän päänsärkyä ( miksi itse esimerkiksi aion ottaa aina juuri ennen nukkumaan menoa )
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom

Yhteistyössä