♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@tamariatara Joo eihän se aikuismaista ole. Ja ehkä jotkut eivät edes tee sitä tahallaan, ne vain ajattelevat että mun kanssa ei ole hyödyllistä kaveerata enää. Mutta toisaalta tässä kyllä aika menee kun vähän miettii kouluhommia työaikanakin!
@Kassu93 Tervetuloa, ja tosiaan pahoittelut siitä että ensimmäinen kokemus oli keskenmeno, niin munkin yritykset alkoivat. Toivottavasti saatte kohta uudestaan plussat ja se jaksaa syliin asti!

Mun piti oikein tarkistaa sovelluksesta mikä päivä on meneillään! dpo 3 jos se lauantainen limaisuus oli oviksen merkki! kp 16/27 luultavasti! En ole tuntenut mitään oireita, enkä varmaan etsi etsimällä niitä. Jos tulee oireita niin varmasti havajdun niihin! :) Tsemppiä piinapäiville !
 
@Apustaja ja @topis ja @Kassu93 oon pahoillani keskenmenosta, voimia teille kaikille!

@Hipposka mäkin oon aloittanut macatabletit, oisinko nyt noin 2,5 vko käyttänyt. Mutta en siis ole kuullut tästä tavasta, että käyttäisi ns. ehkäisypillerirytmillä. Kuinka paljon käytät vrk? Ite oon syönyt nyt 2-3 tab/vrk (1 tab/500mg), koska sain miehenkin innostumaan noista ja (kallis!!) purkki loppuu aika nopeaa ja toiseksi mua ällöttää niellä niitä, mutta on se 100kertaa parempi kuin se jauhe. Tuossa ohjeistus oli siis 5-10 tab/vrk :eek:

Ihana juttu toi tuttinauha ja tutti lahjaksi sitten isälle , toivottavasti pääset pian antamaan lahjan:love:

@StellaMom samankaltaisia ajatuksia toki itselläkin, että mitä työnantaja ajattelee. Jos raskaus ei olisi mennyt kesken, niin en olisi nyt pyytämässä palkankorotusta ja uusia vastuutehtäviä, mutta nyt aion niin tehdä, vaikka vauvan yritys aktiviista. Ei sitä voi odottaa, kun ei ikinä tiedä mitä elämässä tapahtuu. mutta nimenomaan näin se menee olit paras henkilö ks. tehtävään, oli sukupuoli ja ikä ja siihen liittyvä ”riski” mikä hyvänsä. Tsemppiä työrintamalle(y)(y)
Sehän voi olla, että nyt tärppää, kun et ole tikuttanut ja ei ole ollut varsinaista yritystä, toivon siis myös tsemppiä vauvarintamallekin:love:

@Ellinoora38 ja @Myrd harmi, kun ei tärpännyt:unsure: tsemppiä molemmille uuteen kiertoon(y)

@Myrd meidän yrityksestä tietää mun kaksi työkaveria, äiti ja sisko. Kerroin siis vasta km jälkeen äidille ja siskolle, ja oon ollut tyytyväinen, että nämä läheiset ihmiset tietävät. En halua muille kertoa, ja km jälkeen varmasti kun plussa jossain vaiheessa tulisi, niin kerrottaisiin mahd. myöhään lähipiirille ja muille.

@peanut_butter mun mielestä tänne saa purkaa vapaasti mieltään, onhan se helpompaa näin anonyymina, kun työpaikan kahvipöydässä tai niille raskautuneille tuttaville. Tsemppiä!:) Vauvakuume se aiheuttaa tosi vaihtelevia tunnepurkauksia itellä, että kyllä täällä olemassa oleva vertaistuki auttaa, vaikka en täällä kovin aktiivinen kirjoittelija olekaan.:) Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta.

@tamariatara tosi ihana juttu!! Onnea ja tarrasukkia:love:! Mikä dpo sulla siis näyttii plussaa?

@MonaLisa33 me nähtävästi mennäänkin aika samoilla piinapäivillä, mulla tänään dpo 9 (ja menin tekemään testin, nega oli:LOL:). Olin sopinut miehen kanssa, että sunnuntaina vasta eka testi eli dpo 13. Jännittää kyllä aika paljon, koska tässä kierrossa ollut hieman poikkeuksellisia oireita, jotka yhdistän myös syksyn plussakiertoon. Eli oon joka aamu herännyt levottomiin uniin tai painajaisiin, myös vauvaunia tullut nähtyä. Hiukset rasvoittuu todella nopeasti! Muut myös negakierron oireita satunnaisesti olleet ovat turvotus ja nipistelyt. Lisäksi olin pari viikkoa sitten flunssassa ja edelleen jatkuu tukkoinen olo ja aivastelu, vaikka muuten oon virkeä ja terveo_Oo_O. Onko sulla ollut minkälaisia oireita?
Toivotaan plussia siis meille!!

@Bambinen olitko tikuttanut oviksen eli mikä dpo nyt?:)
 
@Marjusk joo tikuttelin mutta en saanu sitä plussaa kiinni, mutta luulen että ovis on ollu siinä kp 13-16 välillä. Oireiden perusteella sanoisin et kp 15. Jos lasken tuosta kp 15 niin nythän ois sitte dpo 17.

Kuukautiset ei siis vieläkään oo alkanu ja menossa kp 32, ja ilmavaivat ja turvotuskin hävinnyt (n) käyn tänää ostamassa testejä ja teen huomenna aamulla jos ei kuukautiset ole alkaneet.
 
@Marjusk Totta! Todellakin olet paras henkilö tehtävään vaikka "riski" olisi. Ja mä olin jo melkein vuoden aktiivisesti etinyt työtä, joten olin hyvin iloinen että pääsen pois täältä. Täällä on vaihtunut porukkaa, mutta huomaa että niin kauan kuin on olemassa pomo joka aina samankaltaisia henkilöitä palkkaa niin ei se parane. Minua palkannut henkilö oli samankaltainen kuin minä. Helposti lähestyttävä mutta hyvä työssään. Moni täällä ovat olleet tiuskivia ja micromanageeraajia. Eikä kyllä ole mahdollisuutta edetä, ja sitä halua mulla on! Katsotaan miten tämän kierron kanssa menee, en tosiaan tiedä onko se ovis ollut ja milloin. Limojen perusteella ehkä sunnuntaina.
 
@Marjusk Kiitos <3

Mä testasin ensimmäisen kerran dpo 10, joka oli täysin vitivalkoinen. Testasin seuraavana päivänä vielä dpo 11, koska olin menossa lasilliselle ystävän kanssa. Sekin oli vitivalkoinen. (Nää oli niitä Apteekin testejä ja aamu pissasta testasin) Kuukautiset oli neljä päivää myöhässä ja testasin uudelleen, jolloin oli dpo 18 ja silloin tuli heti + clearbluen testiin :love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Meillä tietää nyt aika moni tän tuulimunan myötä yrityksestä.

Pahoittelut keskenmenon kokeneille, toivotaan meille nopeasti uutta plussaa :love:

Ja onnea @tamariatara plussasta!!

Mä kävin ke-to yönä kaavinnan kautta, vuodot loppu torstaina alkaen nyt maanantaina uudestaan. Nyt tässä on menny yli kolme viikkoa ja oon totaalisen väsyny tähän hommaan. Haluun näitten vuotojen loppuvan, jotta vihdoin pääsis asiasta yli!!
 
Moikka! Olen pysynyt tarkoituksella poissa palstalta jo pidemmän aikaa, etten ottaisi tästä yrityksestä ekstrastressiä. Mutta nyt on kuumottava paikka ja tekee mieli jakaa tämä. Miehelle en vielä viitsi, etten herätä turhaa toivoa. Jotain haamua tai hailuraa näkyy. :barefoot: Tein onestep-testin illasta melkein 4 h pidätyksellä.

Oviksesta ei ole tarkkaa tietoa kun en tikuttanut niin pitkälle, mutta oletan olleen kp 27-28 aikoihin. Edellinen kierto oli ilmeisesti ovuloimaton (gyne arvioi ennakkoon joulukuussa). Nyt olisi siis noin dpo 11-12. Apua miten jännää! Kesän varheisesta keskenmenostakin on ehtinyt kulua jo puoli vuotta.
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
@Karvakorvat Mulla loppui about viikon jälkeen kaikki vuodot mun km jälkeen, sekin tuntui ihan liian pitkältä ajalta. Tsemppiä kuitenkin, toivottavasti kaikki on hyvin <3
@sucrine Näyttää kyllä haalealta viivalta! Jännää! Mä ehdotttaisin toki, että testaat vielä uudestaan kun kuukautiset ovat myöhässä, vaikka sillä digitestillä. Eiköhän se olisi mukava lahja paketoida ja sanoa "Hyvää ystävänpäivää hieman myöhässä!" <3 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Karvakorvat
@Bambinen pahoittelut negasta! Toivotaan ettei tulisi pitkä kierto, paitsi jos se tuosta kääntyisi plussaksi. Silloinhan se olisi mukava ylläri!

Mä yritän tässä miettiä milloin ovulaatio oli. Elien himojen perusteella ois voinut olla, mut su limojen perusteella taas. Kumpaan luottaisit enemmän??
 
@Karvakorvat Tuo vuodon jatkuminen on kyllä tuskaa... Mulla on viimein loppunut nyt vuodot, km vuoto kesti 5 viikkoa välillä tiputellen ja välillä voimakkaampana, pari päivää ilman vuotoa ja sitten menkat putkeen. Nyt vihdoin ollut pari päivää kokonaan ilman vuotoa :D

Mullaki nyt ollu (taas) hiljaisempi kausi palstalla kun ei ole tässä tilanne edennyt mihinkään vuotojen takia. Nyt vihdoin pääsee uuteen yritykseen 2kk keskenmenon toteamisen jälkeen.
 

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
Päivitetty 18.2.2019


Yritys päällä:

Kumiankka1 27v (mies 27v)...............ya 5/17, yk 18, km 2/18, 5/18, 12/18
peanut_butter 25v (mies 27v)............ya 8/18, yk 7
Bambinen 28v (mies 29v)..................ya 9/18, yk 5
Päppyrä 25v (mies 23v)...................... ya 1/18, KU 4/18, yk 6 KU:n jälkeen
sucrine 31v (mies 33v)........................ya 12/17, km 8/18
StellaMom 32v (mies 35v)..................ya 7/18, yk 7, varhainen km 10/18
Hipposka 25v (mies 30v)................ ya 8/18, tjot
MonaLisa33 33v (mies 34v)............ya 8/18, yk 4, varhainen km 11/18 ja 12/18
haaveilija92 26v (mies 26v)............ya 3/18
Myrd 27v (mies 31v).......................ya 12/18, yk 3
jempsuuu 22v (mies 22v)...............yk 2
Lyyraviikuna 27v............................ya 10/18
Suspi 27v (mies 33).......................ya 9/18, yk4
tamariatara 29v (mies 29v)...........ya 1/19, yk 1
Marjusk 28v (mies 28v).................ya 7/18, km 11/18, yk 3 km jälkeen
Karvakorvat 24v (mies 25v)..........ya 12/18, tm 1/19
Nep3 23v (mies 26)........................ya 2/19, yk 1


Plussanneet 2019:




Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:




Taustalla:




Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli haluat tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella, niin ne on helpompi bongata ja päivittää listaan. Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä menossa jo yk 6 KU:n jälkeen. Oon vaan unohtanu päivittää kun hiljaisempi kausi ollu taas palstailussa. Lukemassa käyn, mutta tekstiä ei vaan irtoo :/ Ovis osu viime viikonlopulle varmaan sunnuntaille. En jaksanu tikuttaa ja tallettelut jäi vähän huonolle kun lähin extempore laivareissulle kaverin kanssa perjantaina :D Eli parhaat päivät talletteluille pe ja la jäi hyödyntämättä. Toiveet ei siis korkeella oo tän kierron suhteen kun ei oo paremmillakaan ajotuksilla tärpänny :( ...
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@Kumiankka1 mä alan itkee jos tää vielä kaks viikkoa jatkuu o_O tänään on ollu melko vuodoton, toivotasn nyt taas jälleen, että josko se nyt! Mä oon parisen vuotta täällä palstalla pyöriny, lukemassa haaveiluketjuja ja kirjotellu. Välillä ottanu lomaa. Muistan jo kauan aikaa sitten lukeneen jotain sun kommentteja, harmittaa miten pitkän matkan oot joutunu kokemaan!!
 
@Marjusk, mulla on käytössä Life:sta saatava Aboa Medican maca. Yhdessä nappulassa on 500 mg ja näitä tulee syödä päivässä kolme eli suositusannos on 1500 mg. Mä syön sykleittäin siksi, että koitan saada kierron palaamaan ruotuunsa, mutta muistaakseni macaa suositellaan käytettävän niin, että kolmen viikon jälkeen olisi viikon tauko, jolloin keho ei totu siihen. (y)
 
Teinkin tosiaan aamulla clearbluen puikon ja se oli selvä plussa. Voi olla, että dpo on jo 13-14. Menen koko ajan sekaisin numeroissa eikä tosiaan edes ole tarkkaa tietoa oviksesta. Aamulla myös pelästytti, kun ennen töihin lähtöä vessassa käydessä pariin tuli vähän verta. :unsure: Joten saa nähdä, seurailen tilannetta.

Tsemppiä @Karvakorvat ja @Kumiankka1! Mullakin meni keskenmenosta pari kuukautta ennen kuin oli taas uusi varsinainen kierto. Ja se oli kuitenkin mennyt kesken ihan alussa.

@Marjusk @Hipposka Mulla on ollut käytössä Leaderin macatabletit jostain viime keväältä/kesältä. En muista mg-määriä mutta syön yleensä 3-4 kpl/pvä. Ja tosiaan noin joka neljäs viikko pitäisi pitää tauko, jotta teho säilyy.
 

Attachments

@sucrine toivotaan, että on ihan vaaratonta vuotoa, mutta ymmärrän hyvin miksi suhtaudut varautuneesti. Pidän peukkuja!! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: sucrine
@sucrine Hieno plussa! Onnea! :love:

@Kumiankka1 Hienoa, että pääset vihdoin yrittämään!

@StellaMom Mulla tulee limoja vähän miten sattuu, ennen tai jälkeen ovulaation. Himot mulla yleensä lopahtaa ovulaation jälkeen normaalille tasolle, joten mä luottaisin siihen pupuiluintoon. :whistle:

@Karvakorvat Voi että, kurjaa, että olet joutunut kaavintaan tällä viikolla. Jospa nyt vihdoin kaikki kunnossa sillä saralla!

@Bambinen Onpa turhauttavaa :( Pahoittelut negasta. Jospa se vielä muuttuu positiiviseksi.

@Marjusk Mulla on ollut lieviä menkkoja edeltäviä oireita. Tuhruvuotoa, kuten tavallista, dpo11 lähtien eli keskiviikosta. Rintoja juilii hetkittäin ja ovat turvonneet vähän. Aivastelua on ollut, mikä ei ole mulle tavallista, tosin niin aivastelee mieskin. Eilen illalla tein rfsu:n herkällä aivan hailuran plussan, mikä kyllä saattoi olla myös viivan paikka tai kystista johtuva plussa. Mieskin sen näki ja oli siinä väriä. Nyt odottelen raskauskeijun lähetystä tänään tulevaksi, että pääsisi huomenna aamulla testaamaan, kun on dpo14.

Voi itku, kun pitikin mennä tekemään se testi eilen illalla. Antoi toivoa ja pelkään, että se on ihan turhaa. :( En saanut nukuttuakaan alkuyöstä, kun rupesi niin jännittämään. :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@MonaLisa33 Joo vähän mäkin mietin että miten se into tuli noin myöhään sitten :D että kai se ovis oli tässä viikolla vasta. Lopetin greippimehun juominen tässä kierrossa ja heti ovis oli siis 3-4päivää myöhemmin! Eli mulla se ainakin toimi sillä tavalla :) nyt kuitenkin koitan pitää pari kiertoa ilman tällaista hirveen kyttäämistä... Ja juuri nyt toivon ettei olisi plussa tulossa, ja sitten toivon taas että tulisi. Pääni ei osaa valita kumpaa se haluaa. Jos tulee plussa niin jee, jos ei niin saan keskittyä uuteen työpaikkaan :) win-win?
 
@sucrine , toivottavasti vuoto on normaalia ja viivat vahvistuu, mutta ymmärrän hyvin huolesi.

Menkkojen piti alkaa keskiviikkona, mutta ei näy eikä kuulu. Todella rasittavaa, koska haluaisin ihan todella päästä aloittamaan sen keltarauhaskuurin. :mad: Jotakin positiivista kuitenkin, nimittäin meidän yläkerran lattiamateriaali on valmis ja saapuu talolle juuri sopivasti hiihtolomaksi! :D Niin ja perhana, listaan voi päivittää Hipposkan vanhenneen jälleen vuodella (25v). :cool:
 
Hei kaikille! :) Ehkä nyt liityn itsekin mukaan, kun koko ketju luettu läpi! Täällä siis tilanne se, että (mini)pillerit lopetettu pari viikkoa sitten ja menossa yk1. Vauvakuumetta on ollut ilmassa varmaan puolen vuoden verran ja yhtäkkiä miehenkin mieli muuttui suopeaksi, ja halusi jättää ehkäisyn pois.

Koska olen malttamaton, oon alottanut oviksen testailun jo tästä kierrosta :whistle: menkat tuli vähän ennen pillereiden lopetusta, mutta en tiedä voiko kiertoa laskea siitä normaalisti. Jos voi, niin nyt ois menossa kp28 ja menkkojen alkamista ennustettu huomiselle. Mitään tuntemuksia ei kyllä siihen suuntaan ole, että saa nähdä!

Elikkäs Nep3 23v (mies 26) yk1, ya 2/19
 
@Nep3 tervetuloa! Pongasitko ovista ja jos semmonen tuli niin tuliko mikä kp? :)

Nyt uskoisin, että päästään ekaan yk tuulimunan jälkeen. Vuodot ohi ja kaikki näyttäs taas toistaseksi hyvältä :)
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom ja topis

Yhteistyössä