♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Minä kävin n.vuosi sitten gynellä tarkastamassa paikat ja etttä kaikki on ok jos vauvan haluaa. Mullakin muutama rakkula siellä oli, mutta gynekologi sanoi, että on ihan normaalia minun ikäisellä (ikää siis 28v). Ja kävin yksityisellä. Kohdun ja munasarjojen ultaraus taisi maksaa 100€ ehkä hivenen päälle.
 
  • Tykkää
Reactions: Hipposka
@StellaMom Tosiaan olen samaa mieltä kuin muutkin, rohkeasti uusia työtehtäviä kohti ja pitäkää yritys päällä siitä huolimatta! Tsemppiä uusiin töihin :love:

@Ellinoora38 Pahoittelut negasta. :(

@Hipposka Hyvä että lääkärikäynnillä kaikki hyvin! :)

Täällä dpo9, tiedän että on aikaista mutta oon satavarma negasta, testissä ei mitään ja oireita ei oo. Yk7 kohti siis. Kyllä tää vaan on lannistavaa. Pahoittelut tää pessimismi, mutta pakko purkautua jossain :( Miten jotkut tulee vahingossa raskaaksi? Inhoon tätä mutta en pysty oikein iloitsemaan ympäriltä tulevista raskausuutisista, kun siihen liittyy itsellä niin paljon surua. Ja moni täällä pyörähtää ja tulee raskaaksi parissa kierrossa, tottakai plussauutiset on aina iloisia mutta myönnän pienen katkeruuden. Ja on paljon yrittäviä jotka on yrittäneet vielä paaaljon kauemmin, on tää hullun hommaa mutta kun ei tästä toiveesta pääse eroonkaan. :unsure:
 
@peanut_butter Pidän sulle peukkuja, että sieltä kuitenkin tulisi plussa. Katsoin listasta, että ollaan aloitettu yritys samaan aikaan. Tuntuu pitkältä ja raskaalta, mutta kai tämä puoli vuotta vielä ihan tavallinen aika on.

@Ellinoora38 Pahoittelut täältäkin!

@Hipposka Hyvä, että lääkärikäynti takana. @Bambinen En tiennytkään, että rakkulat on ihan tavallisia iän myötä.

@StellaMom Varmasti kannattaa varata aika ja käydä ainakin puhumassa tilanteesta. Varasin itselleni ajan kystia varten ja ajattelin samalla puhua yrityshistoriasta... En oleta, että saisin vielä lähetettä varsinaisiin tutkimuksiin.

Jännää, miten oireet vaihtelee kuukaudesta toiseen. Lieneekö viime kierto ollut ovuloimaton, kun mitään oireita ei ollut ennen menkkoja. Nyt nännit kipeytyivät heti ovulaatiosta. Voiko tarkoittaa, että keltarauhanen toimii?
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@Marjusk Kiitos tsempeistä! Ja onnea myös sinulle ovisplussasta, toivottavasti tuottaa tulosta :love:

@MonaLisa33 Kiitos tsempeistä myös sinulle!

Tällä kertaa tsemppitoivotukset ei nyt kuitenkaan tuottaneet tulosta, yk3 starttasi eilen.Pieni pettymys iski tietenkin vuodon alkaessa, mutta tyytyväinen olen kuitenkin siihen, että menkat alkoi dpo 14-15 eli luteaalivaihe vaikuttaisi olevan ihan järkevän mittainen. On ollut niin vaihtelevia nämä mun kierrot, että tässä vasta opettelen tuntemaan oman kroppani toimintaa pillereiden lopettamisen jälkeen, vaikka lopettamisesta on jo yli vuosi aikaa :LOL:

Keskustelitte työasioista ja siitä jatkaako vauvan yrittämistä uudessa työssä vai pitäisikö odottaa tovi ennen yrityksen jatkamista. Samaa mieltä olen teidän muiden kanssa, että en kyllä jättäisi yrittämistä tauolle uuden työn takia. Vaikka työ on iso osa aikuisen elämää, niin kyllä perhe menee edelle. Mulle ainakin se työ on sellainen "pakollinen paha", jota tehdään sen takia, että sillä palkalla mahdollistetaan sitten ne muut elämässä tapahtuvat asiat. Onnea uuteen työhön @StellaMom ja toivottavasti saatte pian hyviä uutisia myös vauvarintamalla! :love:

Mites teillä muilla, oletteko kertoneet läheisille yrittämisestä? Itse olen kertonut vain yhdelle hyvälle ystävälle, hänellä myöskin yritys päällä miehensä kanssa. Omat vanhempani ja sisarukseni varmaan kuvittelevat, etten tule ikinä hankkimaan lapsia, kun en varsinaisesti ole mikään lapsirakas ihminen. Mutta niin se ajatus muuttuu oikealla hetkellä ja oikean kumppanin kanssa. Pari vuotta sitten ajattelin, etten ikinä halua lapsia, mutta tällä hetkellä tuntuu siltä, etten voi kuvitella tulevaisuutta ilman. Tulevaisuus ilman omia lapsia tuntuisi aika tyhjältä ja merkityksettömältä... :cry:

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille! Erityiset pahoittelut sinulle @Apustaja , tuntuu kurjalta sinun puolesta, enkä voi kuvitellakaan kuinka pahalta sinusta tuntuu juuri nyt.
 
@Myrd samassa tuoreen pettymyksen suossa siis tarvotaan. Mulla starttas eilen yk4.

Mä oon kertonu vaan äidille ja yhdelle kaverille. Töissä en kerro vaikka sielläkin hyviä ystäviä on. Meillä suhtaudutaan kyllä raskausuutisiin aina hienosti, mutta moni yllättävän moni naispuolinen uratykki on lapseton. Vuodet vaan vierii, kun ura on hyvässä nosteessa ja kilpailu on kovaa ja moni muu asia jää helposti toissijaiseksi. Pian saattaakin olla jo sitten myöhäistä. Siksi ei minunkaan mielestä missään tapauksessa työ saa olla hidasteena, jos lasta toivoo.

Mä laitan nyt eilisten masistelujen jälkeen ykkösvaihteen silmään ja nyt on ekan kerran ovistikut tilattu, teet ostettu ja greippimehut ostoslistalla.

@peanut_butter Mä ymmärrän täysin, että katkeruus nostaa joskus päätään. Mietin kans, että miten ne joskus surkeimmassakin jamassa olevat ihmiset onnistuu lisääntymään ja niin moni esim päihteetön ja terve ihminen ei taas millään vaikka kuinka yrittää. Elämä on joskus epäoikeudenmukaista. Itse en ole vielä pitkään yrittänyt, mutta olen jo aiemmin miettinyt näitä asioita ystävien takia.

Tsemppiä kaikille ja toivotaan, että plussia tulee helmikuulle.
 
@Myrd Mä olen kertonut lähimmille luokkakavereille. Lähinnä siksi, että ryhmästä on jäänyt näiden muutaman vuoden aikana viisi henkilöä äitiyslomalle ja ainakin yksi on vielä jäämässä. Myös mies on kuulema jollekin työkaverilleen kertonut, kun työkaveri oli ottanut puheeksi oman (yllätys)vauvauutisen. Tarkkaan on saanut miettiä, että kenelle kertoo. En halua, että kukaan vahtaa vatsaani tai on jatkuvasti kyselemässä aiheesta, mutta haluan ihmisiä, joille kuitenkin puhua asiasta avoimesti. :rolleyes:

Tilasin eilen Raskauskeijulta pienen erän ovis- ja raskausliuskoja. Kiva olisi tulevina kuukausina saada edes ovistikkuun viiva! Klikkasin samalla ostoskoriin suloisen tuttinauhan ja siihen sopivan tutin, joilla ajattelin paljastaa miehelle raskauden, kunhan se joskus vain saa alkunsa. :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Minä en oo sen kummemmin vauvakuumetta salaillu jos joku kyselly :LOL: mutta yrittämisestä oon puhunu vain hyville ystäville. Mies ei tiettävästi oo puhunu kellekkään, mies ja sen kaverit nyt ei muutenkaa kauheen syvällisiä juttele :D
 
Mulla on kp 10 meneillään enkä ole juossut kauppaan hakemaan mitään ovistestejä, luulen että tämä kierto menee ihan ilman. Katson vähän liman perusteella milloin voisi olla. Pelkään raskautumista juuri tässä kierrossa kyllä, mutta ei sitä voi nyt lopettaa kun ollaan jo aloitettu. Mä en tosiaan aio pakottaa miestä talletuksiin joka päivä dpo -1, 0 ja 1. Talletukset ovat silloin kun tuntuu siltä :)
Jotenkin jännittävä tilanne etten hirveästi seuraa mitään. Mutta samalla huomaa miten on aikaa muuhun, kun ei joka kerta kaupasta osta se greippimehu ja juo sitä joka ilta lasillisen. Ehkä tässä säästää hieman rahaakin!:D
 
  • Tykkää
Reactions: Karvakorvat
Raskauskeijulähetys tuli tänään enkä kestä miten suloinen voikaan tuttinauha ja tutti olla! :barefoot: Voi kun sen pääsisi nopeasti laittamaan pakettiin ja antamaan miehelle. :love:

Menkkojen pitäisi alkaa viiden päivän kuluttua. Katsellaan kuinka on, vai odotellaanko jälleen ylimääräiset 20 päivää. :cautious: Toivottavasti alkaisivat ajallaan ja pääsisin aloittamaan keltarauhaskuurin.
 
@tamariatara ihanaa, isot onnittelut! Pienelle hirmuisesti tarrasukkia! :love::love:

@Bambinen, mullakin menkat aiheuttaa kamalasti ilmavaivoja. :confused:

Ihmettelin tuossa koiran kanssa ulkoillessa aamulla, että onpas todella keväistä näin helmikuussa, kun lämpötila on selkeästi plussan puolella, linnut laulaa ja lumi sulaa iloisesti! Jos vielä aurinkokin paistaisi, niin voisi melkein luulla elävänsä huhtikuuta. :LOL: Onneksi helmikuu menee nopeasti, kun se on niin lyhyt jo itsessäänkin ja talvilomakin osuu siihen. Pian pääsee jo laittamaan tomaattikylvöt alulle!
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Hei kaikki!

Palaan nyt tänne tuolta syyskuisista, tänään todettu ultrassa rv 10+3 kehityksen loppuneen jo vajaa kolme viikkoa sitten, melkein heti edellisen ultran jälkeen. Ensi viikolla tyhjennystä pyytämään. Yritystä haluamme jatkaa heti kun vaan mahdollista.
 
Heipä hei, täällä kirjoittelinkin viime viikolla etten ovistestejä ole tuhlannut tässä kierrossa. Enkä tosiaan ole. Tänään ehkä dpo 1, limojen perusteella arvelisin ja la ehkä vähän jomottikin. Aika menee nopeasti kun ei seuraa mitään päiviä ja oireita kokoajan. Irtisanomiseni jälkeen, työpaikalla on ollut erittäin hiljaista, ihmiset eivät puhu mun kanssa eivätkä tuo mulle töitä. Saan aika rauhassa siis olla, ja keskittyä esim. shoppailuun! Irtisanomisaika on sinänsä tylsää, mutta samalla huomaa miten jotkut jatkavat samalla tavalla, toiset taas eristyvät sinusta kokonaan. Uskon jotenkin tähän kohtaloon ja että se nyt tuo minulle uusia elämyksiä. EHkä vauvakin jossain vaiheessa :)
 
@StellaMom onpas mielenkiintoista, että toiset eristäytyvät tuolla tavalla! Se on totta, että aika menee nopeammin, kun lakkaa laskemasta päiviä. Odottavan aika on pitkä ja se on taivaan tosi! :LOL:

Täällä odotellaan uuden kierron alkavan. Flo näyttäisi ensimmäiseksi päiväksi keskiviikkoa, mutta en oikein jaksa uskoa. Kunhan kuitenkin pian alkaisivat, niin pääsisi katsomaan oikeat päivät keltarauhaskuurille! :D
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Heippahei. Jospa mie nyt tännekin sitten.

Miehen kanssa koitetaan esikkoa saada alulle. Mie olen 25 ja mies 27. Ehkäisynä toiminut kondomi jätettiin välistä joskus marraskuussa, joulukuussa juuri joulun alla plussasin. Alkanut raskaus meni kesken ilmeisesti jo tammikuun alkupuolella, tosin tämä tuli ilmi vasta viime torstaina eli 7.2., kun nt-ultrassa (menkoista 11+5) nähtiin vain 6+0-6+1 vastaava sykkeetön alkio ruskuaispusseineen. Mitään kipuja tai vuotoja ei ollut ja oireetkin jatkui normaaleina.. Perjantaina tyhjennettiin lääkkeillä ja nyt jo vuoto niukkaa, eletään toivossa että kaikki materiaali on tullut pois.
Uutta raskautta ruvetaan yrittämään heti, kun vuodot loppuvat ja raskaustesti on negatiivinen. En näe syytä odotella suotta jos komplikaatioilta vältytään.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom

Yhteistyössä