♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Voi kiitokset tsempistä henttis ja sporttimimmi! Tsempit meille kaikille :) Mieki muka ittekseni päätin että vaikka ja kun ne menkat alkaa niin ei oo iso juttu.. silti sitä kuitenki ihan yllättäen itku pääsi. Eilen kävin ostamassa ne foolihapot, josko ne auttais jotaki :)
 
Jembbba Onnea! :love:<3
Voitko kertoa tarkemmin miltä tuntuu odottaa esikoista :). Ja millon sulla alkaa vahvemmat oireet :D

Pahoittelut niille jotka joutuivat uuteen kiertoon :(
Vielä ei suurempia oireita ole :) Etovaa oloa meinaa olla välillä. Hajuaisti on just nyt aika vahva.. Ei tätä meinaa vieläkään uskoa eikä ymmärtää. Tänään kävin ostamassa raskausajan vitamiinit ja oli outoa sanoa apteekin työntekijälle, että "Voisin ottaa jotain raskausajan vitamiineja" :D
 
Onnea Jembba plussasta!

Täällä on ollut aika ällö olo koko päivän, kp 31/32 menossa jos siis hieman epäsäännöllinen kierto on ajallaan. Sunnuntaina voisi aamulla testata, jos ei menkat ala. Ei kyllä ainakaan nyt ole yhtään menkkamainen olo, eli esim himota makeat.
 
Voisin tänne teidän joukkoon liittyä, oon jo tuola lievästi kuumeilevissa (vaikka tää ei todellakaan oo mitään lievää kuumeilua nähnykkää :D )

Ensinnäkin ne tiedot:
21v mies 24v
Lopetin hormonaalisen ehkäisyn 12/2014
Yrityksen alkamisesta ei tietoa, kovat neuvottelut käynnissä
Ehkäisynä kumit/keskeytetty

Oliskohan siinä ollut tarvittavat :)

Mulla siis ollut kovasti vauvahaaveet pinnassa jo ties kuinka kauan. Aina oon tiennyt haluavani perheen nuorena, mutta mies ei aivan oo ajatukselle lämmennyt. Paljon ollaan päästy asiassa eteenpäin, vielä vuosi takaperin hän oli sitä mieltä, että lapsia ehkä kolmekymppisenä, nyt ehkä sitten kun valmistuu ja saa töitä. Mä en tahtois odottaa :( mutta ei tammikuuhun onneksi pitkä aika oo, vaikka pelkään että sitten keksii taas jonkun uuden tekosyyn :/ nyt olis ovis kalenterin mukaan huomenna.. Saas nähdä, se sanoi että mun pitää juottaa se känniin, että se uskaltaa :D sillä olis jo eka kalja auki :D

Onko kenelläkään täällä kokemusta menkkakivuista/oviskivuista ympäri kierron, limailua on joka päivä, kuivasta kaudesta ei tietoakaan. Ja tätä on siis jatkunut jo monen kierron ajan. Kierrot on säännölliset 24 päivää (joskus 25).

Jembbba hurjasti onnea!!! :)
Mulla on ollu kans kivut ympäri kierron. Ja ala-vatsaan sattuu. Nyt kun alotin vitamiinit ja gelee royalit niin ei ole ollu muutakuin oviskivut. Totta ne on jotain munasolun kypsymiskipuja. Lääkäri ei ollut niistä moksiskaa. Itsestä vaan tuntu ikävältä olla aina "kipeä", kun joka päivä kolottaa :unsure:
 

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
(lista päivitetty 10.7.2015)

Yritys päällä:
pirplua 24v (mies 24v).................ya 6/2013​
sporttimimmi 28v (mies 38v).......ya 6/2014
amadecasa 28v (mies 28v)..........ya 7/2014
Mymmeli_Myy 24v (mies 24v).....ya 10/2014, yk 9
nanja_ 24v (mies 26v).................ya 10-11/2014, yk 9-10
huupelson 25v (mies 25v)............ya 11/2014, yk 8 tai 9
Kinder_Kitty 22v (mies 25v)........ya 1/2015, yk 4
Mustikk4 27v (mies 26v)..............ya 2/2015, yk 7
henttis 22v (mies 25v).................ya 3/2015
Toukokuinen 27v........................ya 4/2015, yk3
M|RA 28v....................................ya 5/2015
Paputoive 27v (mies 28v)............ya 6/2015, yk2
nennsu 27v.................................ya 6/2015, yk2
ladygreen 24v (mies 25v)............ya 6/2015, yk1
Ellanolla 32v(mies 37v)...............ya 6/2015, yk 1


Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
Tanja12 20v (mies 22v) [ehkäisynä kumi/varmat päivät/keskeytetty yhdyntä]
annimaria93 21v (mies 24v) [ehkäisynä kumi/keskeytetty yhdyntä]

Plussanneet:
Jembbba 22v (mies 25v).....ya 11/2014, yk8, plussa 7/2015

Taustalla:

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskerrat) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.​
 
Tervetuloa uusille Kinder_Kitty ja annimaria93. Lista on päivitetty, laitoin annimaria93:n yrityksen odottajiin.

Jembbballe mielettömästi onnea!!! :love::barefoot: Sain siirtää sinut ensimmäisenä plussanneisiin! :)

Ellanolla oireista päätellen voisit olla seuraava. ;)

Tänne ei ihmeempiä. Ovis saattaa olla tuloillaan, mutta oikeastaan en ees jaksa olla kauheen kiinnostunu asiasta kun ei sitä kuitenkaan pääse hyödyntämään ku mies on viikonlopun poissa. Tulee vasta ensi viikolla torstaina ja se on varmaan jo sitten liian myöhäistä. :( Parempi vaan ku en tiiä ja harmittele liikaa koko asiaa. Ens kierrossa sit parempi onni aikataulutusten suhteen. Mut kyl vaan tää miehen reissutyö (viikot poissa) rajoittaa aika paljon onnistumisen mahdollisuuksia.
 
M|ra mäkin oon hirveästi miettiny minkälaisia oireita sitä sillon olis. Eroisko ne nykytilasta mitenkään :D

Paputoive on kyllä tylsä juttu ettette nyt pysty hyödyntämään sitä tässä kierrossa, ellei ovis tulis hiukan myöhässä ;).

Mulla ei varmaan edes ollut ovista viime kierrossa. Ei noussu lämmöt kunnolla :(. Toivottavasti nousisi tässä kierrossa. Nyt jo kp6 menossa
 
Mä en jaksa nähä vaivaa vielä et alkaisin mittaa lämpöö tai jotain vuotoo tutkisin.. Jotenkin pidän aika epätodennäkösenä et tulisin raskaaks kun ei niit kuulautisia oo näkyny.

Onks siit mitään tietoo jossain et miten miehen alkoholin käyttö tai esim. Tupakointi vaikuttaa siittiöiden laatuun..? Vähän että jos mä lopetan kokonaan alkoholinkäytön ni onks sillä jostain vaikutusta et mies sit käyttäis.. En siis meinaa et toinen on mitenkään alkoholisti tai mitään.. Kunhan vaan pohdin..

Onks kukaa muuten joutunu lopettaa jotain lääkitystä sen takii et se ei oo sit hyväks jos tärppää..?? Mä lopetin antihistamiinit.
 
Jotenkin on taas tosi varma olo siitä, että vielä se tärppää. Ehkä Jembbba anto meille kaikille hieman toivoa. :love: Eiköhän tämä varmuus vielä mene ohi monen monta kertaa ja tule epätoivo, ennen kun (jos, ikinä, millonkaan) oikeesti tärppää.
Mulla ois se terkkula aika torstaina, en enää haluakkaan mennä, mutta en tiiä saanko enää peruttuakaan sitä. Äh ja voih.
 
Paputoive, mulla mies ei oo enää reissuhommissa, mutta oli pitkään. Ymmärrän siis sun tuskan, mä olin lopussa niin kypsä siihen, että se oli aina kaksi viikkoa kerrallaan pois. Ja kauhulla ja kunnioituksella kattelin niitä sen työkavereiden vaimoja, jotka pyöritti yh-rulettia miehen ollessa pois kotoa koko ajan :(

Täällä kp 33/32. Ällö olo jatkuu, mutta ei ole pahentunut. Ei näy menkkoja, mutta eipä näkynyt plussaa testissäkään. Siis odotellaan, ja sen kunniaksi aion kyllä auttaa miestä tuön juustokakun syömisessä, minkä eilen sille pyynnöstä tein..
 
Paputoive, kiva kun laitoit mut listalle. Yritin vaihtaa fontin värin punaselle, aikani tumpeloin, mut kun ei onnistunu niin luovutin :D

Annimaria93, mulla on kans ollu välillä alavatsakipuja ympäri kierron, epäolennaisina aikoina. Ei niin kovia kun menkkakivut, mut jomotusta kuitenkin.

Jemballe onnittelut plussasta :) kiva kuulla että jollain onnistaa. Ja tsemppiä niille joilla uusi yk alko.

Itellä on semmonen tilanne et menkat alkaa olla kohta viikon myöhässä. Yhen testin oon tehny, mut negahan se oli. Tänään mietin et testaisin, mut en uskaltanu kun piti lähtee töihin. Jos se ois negatiivinen ollu niin ois ollu duunipäivä pilalla. Ehkä huomenna uskaltaudun kun on vapaa. Voin sit istuu lopun päivää kotona syömässä suklaata :D Tissit on ollu vähän kipeet, mut epäilyttää vaan kun oon kyl kuvitellu oireita ennenkin...ja sit aattelen et jos se vuoto keskellä kiertoo olikin menkat ja sen takia ei oo nyt alkanu...äh pää hajoo. Pakko testata huomenna, vaikka pettymyshän sieltä on taas tulossa:/
 
Mulla oli kp13 ihan järkyttävä aaltomainen kipukohtaus oikealla alamahalla monen tunnin ajan. Panadol 1g otin siihen kipuun, eikä mitään apua... Oli tosi hankalaa olla ku ihan poltteli ja vihlo niinku jollain sukkapuikolla olis joku tökkinyt munasarjaan. Yön yli nukuttua kivut oli sitten poissa. Olikohan tää nyt ovis? Ei ollu ovistestejä ja olin reissunpäällä. Mieskin reissuhommien takia viikonlopun poissa kotoa niin tallentelut jäi. Viis päivää ennen tätä kipua viimeks ollu lempeilyä, joten tuskin simppoja enää odottelemassa, vaikka olis ollu ovis. Onko teillä oviskivut kestäneet vain hetken vai onko tuntien kipuilua?

Parin viikon päästä selvii oliko tuo kipu ovis ja alkaako menkat. :)
 
Ilmoitautuisin mukaan! Ikää minulla on 23 ja miehellä 32. Vuoden päivät ollut puhetta, että "tulee kun on tullakseen" Eli ei siis mitään ehkäisyä käytössä.
Meillä asustelee täällä ihana 3-v tytsy <3 miehen entisestä suhteesta.
Yhteinen lapsi olisi haaveissa. Huhtikuussa mulle tuli keskenmeno, jonka jälkeen vauvakuume vaan yltynyt. :)
 
Testattu ja negatiivstahan se näytti :/ Oikein kun käänteli niin saatto kuvitella viivan paikan tai haamun tai jotain. Mut kun menkat on jo viikon myöhässä niin eikö testiin pitäis piirtyä jo ihan selkee viiva?

Paputoive: Mulla on joskus oviksen aikaan tuntunu terävä vihlasu munasarjan kohalla. Vähän niinkuin joku tökkäis neulalla sisältä päin. Joskus taas on vähän menkkamaista jomotusta, mut ei niin kovaa et tartteis mitään pillereitä syödä.
 
Testattu ja negatiivstahan se näytti :/ Oikein kun käänteli niin saatto kuvitella viivan paikan tai haamun tai jotain. Mut kun menkat on jo viikon myöhässä niin eikö testiin pitäis piirtyä jo ihan selkee viiva?

Paputoive: Mulla on joskus oviksen aikaan tuntunu terävä vihlasu munasarjan kohalla. Vähän niinkuin joku tökkäis neulalla sisältä päin. Joskus taas on vähän menkkamaista jomotusta, mut ei niin kovaa et tartteis mitään pillereitä syödä.
Mymmeli_Myy: Luulisi jo tuossa vaiheessa näkyvän, itsellä ainakin tossa keskenmenneessä näkyi plussa, kun menkat oli 3pv myöhässä. Mutta yksillöllistähän se on, ja kai noilla testeilläkin on eroja...
 
Isbee92: Niinhän tuota luulisi että kyllä se jo tässä vaiheessa näkyisi, jos siellä joku kyytiläinen mukana olisi. Joku tässä kierrossa nyt kyllä mättää..Nythän tuo on alkoi mahaankin jomottomaan. Kohta varmaan alkaa vuotamaan :/ Pitää varmaan lekurissa käydä jos ei menkkoja rupee kuulumaan, eikä plussaa näkymään testissä.

Netistä kattelin jos tilais gelee royaleja, kun niitä on monet kehunu. Tiedä sitten oisko noista mitään apuja. Koko aamupäivän oon surffaillu vauvablogeja ja foorumeita lukemassa. Ei hitsi tää on vakava sairaus tää vauvakuume :D Hullukshan tässä tulee:geek::ROFLMAO: En mä nuorempana ees pitäny lapsista ollenkaan. Onko se sitten se biologinen kello vai mikä, kun tulee tiettyyn ikään niin tulee akuutti vauvakuume? (n):LOL:
 
Isbee92: Niinhän tuota luulisi että kyllä se jo tässä vaiheessa näkyisi, jos siellä joku kyytiläinen mukana olisi. Joku tässä kierrossa nyt kyllä mättää..Nythän tuo on alkoi mahaankin jomottomaan. Kohta varmaan alkaa vuotamaan :/ Pitää varmaan lekurissa käydä jos ei menkkoja rupee kuulumaan, eikä plussaa näkymään testissä.

Netistä kattelin jos tilais gelee royaleja, kun niitä on monet kehunu. Tiedä sitten oisko noista mitään apuja. Koko aamupäivän oon surffaillu vauvablogeja ja foorumeita lukemassa. Ei hitsi tää on vakava sairaus tää vauvakuume :D Hullukshan tässä tulee:geek::ROFLMAO: En mä nuorempana ees pitäny lapsista ollenkaan. Onko se sitten se biologinen kello vai mikä, kun tulee tiettyyn ikään niin tulee akuutti vauvakuume? (n):LOL:
Anteeksi tyhmyyteni mutta mikä on "gelee royal"?
 
Anteeksi tyhmyyteni mutta mikä on "gelee royal"?
Luontaistuotekaupoista saa semmosia pillereitä, jotka on tehty työlaismehiläisten kuningatarmehiläiselle tuottamasta ravinnosta. Kuulostaapa tosi pöljältä :D:D en tiijä onko humpuukkijuttu, mutta ei siis oo mitään tavishunajaa. Sisältää hirveesti eri vitamiineja ja jotkut uskoo että se vaikuttaa positiivisesti myös hedelmällisyyteen. Googletapa tarkempaa tietoo, mä kun en oo mikään ekspertti. Mutta googlehan tunnetusti tietää kaiken ;)
 
Heippa! Täällä yksi 23v. (mies 25v.) esikoisesta haaveileva. Me aloimme noin vuosi sitten häidemme jälkeen puhumaan, että lapsen yrittäminen tulisi ajankohtaiseksi noin parin vuoden kuluttua. Elämä kuitenkin välillä yllättää. Isäni kuoli todella yllättäen ja äkillisesti joulukuussa ja suruprosessi on vaikuttanut niin minun kuin mieheni arvomaailmaan ja ajattelutapaan. Alkuvuodesta kävimme pitkiä keskusteluja asiasta ja maaliskuussa 2015 jätimme ehkäisyn kokonaan pois. Mentaliteetti oli aluksi, että "tulee, jos on tullakseen", mutta huomasimme kumpikin, että hetki hetkeltä ajatus esikoisesta tuntui oikeammalta ja tämänhetkinen elämäntilanne sopivalta, joten kesäkuun alussa aloimme oikeasti yrittämään.

Luonamme asuu myös 4v. sijoituslapsi, mutta tosiaan ensimmäisestä biologisesta lapsesta tässä haaveillaan. Aikamoisia tunteita tähän prosessiin ryhtyminen on tuottanut. Mitä, jos kaikki ei olekaan kunnossa ja lasta ei kuulu? Miten keskenmeno tai ylipäätään lapsen menettäminen vaikuttaisi meihin? Miten sijoituslapsi suhtautuisi biologiseen lapseemme? Onneksi rinnalla on ihminen, jonka kanssa näitä asioita pystyy käsittelemään, mutta en olisi etukäteen osannut tällaista tunnemylläkkää odottaa. Valtaosa tunteista kuitenkin positiivisia, jännittyneitä, odottavia ja innostuneita. Hurjia aikoja :)
 

Yhteistyössä