♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Eela- oon kuule omaa sydäntäni painanu jo tänään suht monta kertaa, kun tuntuu hyppäävän ulos rinnasta..

Mä tätä meiän historiaa kävin tuolla +30 -palstalla jo läpi, eli pahoittelut jos joutuu lukemaan samat tarinat uudestaan.
Eli yritystä takana 1v 2kk, pillerit käytössä noin 7v. Ne lopetin, kun mentiin naimisiin 7/16 jolloin alkoi myös yritys. Kierrot sekaisin ja ihan älyttömän pitkiä, joihin sain Terolutteja (ei auttanu). Alkuvuodesta oman gynen kautta lähete sinne TAYSiin, josta tuossa aiemmin olikin puhetta. Siellä ensimmäinen kierto Terot+Letrot+Pregnyl (ei auttanut) ja nyt tämä tärppikierto oli Teroilla käynnistetty, Letrot kp4-8, Bemfola-piikit kp9-12 ja Pregnyl-piikki kp13.
Aikaisemmista kierroista ei viivan viivaa. Lääkket ja sitten odotusta, menkkoja ei kuulunut ja testit puhtaan valkoisia. Nyt kun pikkuisen enempi piikiteltiin, niin homma natsas..
 
@ToukkaHaave87 ihanaa :love: Mitä oireita sulla oli nyt, mistä ois voinu epäillä raskautta? :) kiinnostaa näin piinapäivinä :LOL:

Otin tänään lasillisen punkkua, jos auttais jotenkin :LOL: ihan niinku ei muuten maistuis ;) Ostin pari siideriäkin, ku ajattelin, että ei se vielä aiheuta vahinkoa ja vain 2...huomenna kuitenkin töihin niin enempää en otakaan. En tiiä, miten te muut ootte piinaviikkoina tehneet; onko täysin tipaton vai voiko parit ottaa, jos haluttaa?
 
@jenetsu , paha sanoa noista oireista, kun periaatteessa samat kävis myöskin menkkoja odotellessa :LOL:
Mutta ehkä semmonen, mikä selvästi erosi tavallisesta, niin oviksen jälkeen turvotusta on ollu aika paljon. Oon mielestäni suht hoikka, niin se turvotus ollu vähän kiusallista.. :whistle: Se tosiaan varmaan aiheutti sen "Ootatteko vauvaa?" -kysymyksen, jonka nyt ehkä ymmärrän vähän paremmin... Viikko sitte olin siitä ihan hiilenä :ROFLMAO:
Mut alavatsaa nyppiny kyllä oviksen jälkeen ehkä normikiertoa enempi. Viluttaa ja nyt flunssa ollu pari päivää. Alavatsaa kiristää, selällään nukkuminen ei oikeen onnaa.
MUOKS. Katoin tuota Vain Elämää -etkoja töllöstä, niin kyyneleet valu poskille, kun Irina veti täysillä "bangbang motherfucker.." Et pikkusen myös tuolla tunnepuolella ehkä ailahtelua!!? :whistle:

@voittamaton no niimpä!! Nyt perässä vaan (y)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: voittamaton
Onnea @ToukkaHaave87! :love:

Omanapaista jorinaa: oli pakko tulla tänne kirjoittelemaan, kun on jotenkin niin omituista. Olin illalla syömässä kavereiden kanssa ja join 3 lasia viiniä illan (klo 17-22) aikana. Tuossa puolen yön aikaan oksensin sitten kaiken mahdollisen ulos. Myös neljättä päivää jatkuva ruskea tuhruvuoto, jatkuva paine kohdussa alkavat ihmettää. Voinko olla raskaana? Väkisinkin se tulee mieleen, jos kolme alkoholiannosta aiheuttaa noin voimakkaan reaktion - normaalisti tarvitsisin päälle 10 annosta että oksentaisin ja sellaista ei ole tapahtunut naismuistiin.

Minkään järjen mukaan mun ei pitäisi olla nyt raskaana, korkeintaan joku eilen hedelmöittynyt munasolu saattaa elimistössä seikkailla, mutta ei sen ihmeempää. Mulla oli normaalisti runsaat menkat reilu pari viikkoa sitten ja oviksen bongasin toissapäivänä.

Että sellaista. Testaan aamulla varulta sen negan.
 
@tilliina bongasitko oviksen testeillä vai miten? Onhan niitä kaikenlaisissa erikoisissa kierron vaiheissa tultu maailmassa raskaaksi, joten eihän se mahdotonta oo. Testaa aamulla ja tuu kertoon tulos :)

Mulla on kp 8 tai 13:ROFLMAO: alavatsaa pistää vähän väliä mutta en tiedä voiko tuota oireeksi sanoa. Jotenkin tosi tyyni olo, ei jaksa enää hirveesti piinailla. Näkee viimeistään viikon päästä oliko oire vai ei. Oon ystävällä yökylässä ja hän kerto tuossa illalla omista synnytyksistä. En oo enää ihan varma haluanko menkkojen alkavan vai pysyvän poissa:LOL:
 
@Eela- testillä bongasin oviksen. R-testi näytti negaa, kuten saattoi olettaa. Eli yllärioksennuksen syy jää nyt selvittämättä, tänään ollut aivan normaali olo nimittäin. Hyvä kyllä, kun kaiken oudon toiminnan kehossaan yhdistää heti raskauden mahdollisuuteen o_O:ROFLMAO:

Haha joo, nuo kavereiden synnytyskertomukset on aina vähän sellaisia, että pitää etukäteen jo miettiä, että haluanko varmasti kuulla tämän :D
 
En sitten tehnyt testiä aamulla, kun heräsin järkyttävään mahakipuun. :poop: Vielä ei menkkoja näy, mutta eiköhän ne sieltä tule vielä :cautious:
Täytyy kyllä ihmetellä mikä mun kroppaa vaivaa, raskausoireet on kyllä hyvin läsnä. Siis semmosia oireita, joita en voi kuvitella ja joita ei kyllä normaalisti ole :D
 
@tilliina mä ihmettelen sun kanssa outoja oireita. Ovis laskennallisesti oli tiistaina, oireiden perusteella sijoittaisin maanantaille. Tiistaiaamuna hyvin vahva, yllättäen tuleva kalanhaju nenään, mikä toistui eilen seurasaaresta lähtiessä. Mies ei kummallakaan kerralla ole haistanut mitään eikä koskaan aikaisemmin tällaista ole ollut. o_O
 
Moi! :)

Aattelin liittyä seuraanne. Oon jo jonkin aikaa tätä ketjua lueskellut, mutta eilen päätin tehä tunnukset ja tulla ihan kommentoimaan. :) Luulen, että saan täältä paremmin vertaistukea, koska lähipiiristä kukaan ei vauvaa yritä. Parille ystävälle oon kyllä kertonut, mutta he eivät välttämättä osaa jakaa ajatuksia samalla tavalla.

Taustaa sen verran, että olen 20v, avokki 22v. Ollaan jo alusta asti puhuttu, että lapsia halutaan. Kesällä menin kovien alavatsakipujen takia gynelle, missä munasarjoista löytyi kysta ja jotain muuta epämääräistä, minkä takia sain lähetteen eteenpäin. Lopetin pillerit, koska ajattelin niiden olevan syy, sillä ennen niiden aloitusta mulla ei ole mitään ollut. 1,5kk odottelin ja stressasin itseni järjiltä, kunnes pääsin lääkäriin, joka totesi kaiken olevan priimakunnossa.

Kotona keskustelimme ehkäisystä ja vauvasta miehen kanssa ja päädyttiin siihen tulokseen, että ei haittaa, vaikka vauva tulisikin, sillä elämäntilanne olisi nyt hyvä, vaikka ollaan tosi nuoria. Jotenkin tuo jännitys, että onko jokin vialla toimi jonkinnäkösenä merkkinä meille. Ollaan keskusteltu asiasta vielä monta kertaa ja ollaan varmoja. Olen salaa vauvakuumeillut, mutta työntänyt ajatuksen pois, koska aattelin miehen vielä olevan toista mieltä. :D

Eli meillä yk2 menossa :)

Pahoittelen romaanista, perehdyn teidän aiempiin viesteihin vielä paremmin. :)
 
Viimeksi muokattu:
ON: Huh, meinasin iskeä paniikki ku särki illalla jo päätä ja tänäänkin, kun heräsin. Tuntui ensin, ettei panadol auta, mutta nyt ehkä alkaa löysäämään :) Buranasta luin, että voi vaikuttaa jotenkin kohdun limakalvoon eikä alkio kiinnity. Ja nyt ois ne ajat menossa just ku on dpo 5 (jos ovis oli ma) :unsure: Ei kuulemma pieni kerta-annos haittaa, mutta en ota sitä riskiä. Kaikki muut keinot ensin kokeilla.
Kärsin siis migreenistä, mutta päänsäryt on vähentyneet paljon ku lopetin tupakoinnin. Eilen meni myöhään ku käytiin kaupungilla mutka niin valvominen taisi tehdä tämän päänsäryn :)

@Mimpsu93 minusta varhaisultraan pääsee, jos sanoo, että on epäsäännöllinen kierto ja ei tiedä milloin on raskautunut. Ainakin luulisin niin :)
 
En sitten tehnyt testiä aamulla, kun heräsin järkyttävään mahakipuun. :poop: Vielä ei menkkoja näy, mutta eiköhän ne sieltä tule vielä :cautious:
Täytyy kyllä ihmetellä mikä mun kroppaa vaivaa, raskausoireet on kyllä hyvin läsnä. Siis semmosia oireita, joita en voi kuvitella ja joita ei kyllä normaalisti ole :D
No voihan.... alkoiko?? Toivottavasti ei!!! ON: Täällä näytti negaa testi aamusta, kp 31, DPO 12-16. Ja Varmasti olen ovuloinut - tsekattiin verikokeella. Eilen ja tänään ollut menkkakipuja mutta ei mitään vuotoja ja kn on suht kova. Jollei keskiviikkoon mennessä ole alkanut niin pitää soittaa klinikalle kuulemma. Ja jos alkaa aiemmin, niin joka tapauksessa pitää soittaa kun aloitetaan toinen clomikierto sitten...
 
Tervetuloa joukkoon marrsipaani! :) Mä oon kans uusi täällä.

Tätä keskustelua on niin ihanaa seurata, koska pystyn samaistuvan niin monien tuntemuksiin ja ajatuksiin. Muutenkin tuntuu, että aika saman henkistä porukkaa täällä. :)

Mulla ei ole kuukautiset alkanut vieläkään. Kännykkäsovelluksen mukaan on nyt myöhässä 8 päivää eli kp35. Mä tosin vähän epäilen, että noi luvut on vähän yläkanttiin. Edelliset kuukautiset oli vähän "omituiset" ja taisi alkaa tuhruvuodolla, joten ehkä olen merkinnyt tohon sovellukseen liian aikaisin? Mulla yleensä ollut kierto sen 28 päivää, max. 30? Hmm.

En malttanut olla tekemättä testiä torstaina (kp33?) ja negatiivinen se oli. Jotenkin kyllä arvasin sen, mutta tein silti.. Pientä toivoa antaa se, että ehkä vaan se raskaus ei vielä testissä näy. Tosin ei mulla oikein mitään raskausoireita ole ollut ja koko ajan on vahva tunne menkkojen alkamisesta. Tänään on ollut vatsa vähän sekaisin ja se on yleensä mulla merkki menkoista.

Mulla on kans flunssaa, ärsyttävää. Jos menkkoja ei jostain syytä kuulu, niin pitäisköhän tehdä seuraava testi ens viikon torstaina? Jotenkin ahdistaa jo toi testailu, jos vastaus on taas "ei oo"'ta. :eek:(n):LOL:
 
Heip kanssa-haaveilijat!
Täälä jätettiin kk sitten ehkäisy pois :)
Nuvaring ehkäisyrenkaat oli käytössä 2vuotta ja lääkäri varoitti että vuosi saattaa hyvinkin mennä ennenkun hormonitoiminta palaa ennalleen.. se on sitten vain haaveilua jälkikasvusta siihen saakka ja kovaa kuumeilua
 
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
Kp 19, turvottaa, ilmavaivoja ja lievää pahoinvointia. Mies osti tänään karkkeja, söin muutaman ja sit alkoi äklöttää. Maha niin pinkeenä että näytän kuin oisin 5-6 kuulla raskaana :whistle:
Haha, täällä kp 18/30 ja ihan samat olot. Paitsi että on tosi hyvä ruokahalu koko ajan :D alavatsassa tuntemuksia, mutta niin oli kyllä viime kierrossakin. Oon googletellut tänään aika ahkerasti teemalla "raskausoireet heti ovulaation jälkeen" :ROFLMAO:
 
Onneksi Olkoon @ToukkaHaave87 :)

Itse en ole kerennyt tänne kiireiden keskellä kirjoitella vielä kovin, mutta aktiivisesti olen keskustelua käynyt seurailemassa.

Itse olen potenut, jos jonkinmoisia raskausoireita (tai ainakin kuviteltuja sellaisia jo reilun viikon). Viikko ennen kuukautisten alkua minulla oli tosiaan hieman vaaleanpunaista vuotoa, joka loppui kuin seinään. Negan testasin kp 28. Tällä vkolla olen ollut tosi kiukkuinen (mieskin, jo mainitsi, että olen varmasti raskaana, kun olen ollut niin äkäinen). Rintoihin on ilmestynyt ihmeellisiä pienen pieniä näppylöitä ja pientä juilimista alavatsassa jatkuvasti, mutta menkkoja ei ole kuulunut. Äsken siis testasin kp 32/28-31 ja tuollainen haalea haamu ilmestyi testiin. Tosiaan tuokin otettu iltapissasta, pidätellytkään en ollut kuin pari tuntia. Voiko tuo nyt tosissaan olla plussa :eek::love: http://aijaa.com/cjiBBS
 

Yhteistyössä