♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Abby87, nimiä olen miettinyt ja muutama suosikkinimi on, mutta mies ei niistä ole oikein innostunut. Toivon, että käy kuten lemmikkienkin kanssa, että mies ei ole ensin tykännyt nimestä, mutta ei ole keksinyt itsekään parempaa ja on sitten päädytty siihen alunperin keksimääni nimeen.

Tarvikkeita olen ihan sillain yleisluontoisesti miettinyt, mutten mitenkään tarkkaan. Olen yrittänyt olla miettimättä edes tämän vertaa, mutta olin pitkällä joululomalla ja silloin tylsyyksissäni tulin selailleeni netistä kaikenlaista.

Yritän olla hankkimatta mitään turhaa, koska ylimääräinen tavara vain vie tilaa ja sen takia en ole päässyt juuri mitään uutta hankkimaankaan, niin vauva olisi siitäkin kiva juttu, että sitten olisi tarpeellista hankittavaa.
 
Me ollaan puhuttu nimistä jo joskua kauan sitte, sillon ku pillereiden pois jätöstäkää ei tehty mitään aikataulu päätöksiä :D Tytölle mulla pari nimee mielessä, jotka on aivan erityylisiä ku mitä mietin joskus yksinäni vuosia sitte :D Pojalle ei oo nimee viel valmiina, mut eiköhän noi kaikki nimet kerkee vaihtuu sata kertas sitte joskus raskausaikana ja varmaan viel vauvan syntymän jälkeenki ennen ristiäisiä :D Ois ensi ees raskaana :D
Mää en haluu kans mitään ylimäärästä tarviketta! Onneks siskolla on kaks lasta ja kavereilla kans lapsia nii eiköhä ne osaa kertoo, et mikkä on heillä ollu turhakkeita ja mikkä iha ehdottomia hankintoja.
 
@Önnö Mietin tota, mitä @atvk87 sanoi, niin kannattaa sitä kysästä. Mä en olis ikinä uskonu että olis klamydia, eikä mieskään mut niin se vaan oli ollut. Olin siis käynyt puoli vuotta ennen meidän tapaamista testeissä ja sillon mulla puhdas ja sen jälkeen ei oikeestaan ollut sellasta mistä olis tarttunut. Se vaan on ku pysyy oireettomana ja varsinkin pillereitä syödessä ei sitä voi mistään kiertohäiriöistäkään huomata. Toivottavasti selviää, eikä oo siitä kyse!

Ja yleisesti, niin suosittelen kyllä testaamaan kaikille jotka miettii edes yrityksen aloittamista vaikkei uskoisi sitä omistavansakkaan, se tarttuu niin helposti ja on niin yleinen ja näköjään vaikka mieheltä kysyt et onko testattu niin on on mut ei siihen voi luottaa! :D (oli siis testattu kyllä joskus, mut ei muistanut koska ja ei ajatellut, että olis sen jälkeen tarttunut)

@lovecoco Hienoa, että letrot pelaa!

@Riannah Voi hitsi! Mulla ei kans terolutit aluks oikein toimineet, niin piti ottaa primolutit käyttöön, ilmeisesti vähän tehokkaampia. Toivottavasti selviää! Stressi saattaa kyllä vaikuttaa.

@Abby87 Ollaan ja enemmän ehkä mä olen katsellut kaikkea vaatteista vaunuihin... Toi on vaan tosi apua kuumeen lisäämistaktiikka. Ollaan yks vaate ostettu aikoja sitten, mutta tais olla huonoa onnea, eikä kyllä osteta enää mitään ennen.

Mulle vois päivittää yk11. Laitoinkin tosta aiemmin, mutta unohdin varmaan lähettää sen viestin. :p
 
@Abby87 Meillä on nimiä mietitty paljonkin! Ollaan myös mietitty esimerkiksi budjettia vaunujen ja turvakaukalon ostoon, oon selannu erilaisia lastentarvike-nettikauppoja ihan hulluna ja tais yks ihana imetystyyny olla jo ostoskorissakin mutta en tilannut....:whistle:

Mulla ei oo mitään oireita. _Ei mitään_. Olo on täysin normaali fyysisesti mutta henkisesti sitten ottaakin taas ihan yllättävän koville. Miksi pitää olla tämmönen yliherkkä itkeskelijä:cry: En kyllä vielä ihan kokonaan luovuta. Omien laskujen mukaan dpo8 ja menkkoja odotan alkavaksi keskiviikkona tai torstaina.
 
@Abby87, välillä tulee hypisteltyä lastenvaatteita kaupassa, erityisesti pikkuruiset kengät on tosi söpöjä :D Mutta mitään ei olla vielä ostettu, kun eihän tässä vielä yhtään tiedä, miten tämä vauvaprojekti etenee. Tytölle meillä on etunimi valmiina (paitsi tietty jossei vauva näyttäisikään ollenkaan kyseisen nimiseltä :D), mutta pojalle on jostain syystä ollut paljon vaikeampi löytää molempia miellyttävä nimi. Onneksi tässä on tätä aikaa pohdiskella eri vaihtoehtoja.

@VauvaHaaveilija89, pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta :( Tieto päivitetty.

@Riannah, harmi, ettei syy selvinnyt verikokeilla. Mutta onneksi pääsette kuitenkin tutkimuksissa eteenpäin ja toivottavasti sieltä sitten löytyisi ongelmiin syyt ja sitä kautta ratkaisukin :)

@emppu11, eipä testaamisesta tosiaan mitään haittaakaan ole, joten hyvähän se on, että varmuuden vuoksi testaillaan kaikki maholliset. Jotenkin vaan todella vaikea uskoa tuohon, kun nyt on melkein 10 vuotta oltu yhdessä ja sinä aikana tosiaan on otettu aina silloin tällöin kaikki testit, kun on gynellä käynyt ja sen lisäksi vielä tuo verenluovutus, josta ilmoteltaisiin tarvittaessa. Mutta kuten sanottu, testaamisesta ei ikinä ole haittaakaan ja hyvä selvitellä tässä vaiheessa kaikki mahdolliset yrittämiseen vaikuttavat tekijät :) Päivitin listaa osaltasi :)

@eevve, paljon onnea! Lisäsin plussaneisiin.
 
Onnea @eevve :love: ! ihanaa että teillä ei kestänyt tuon kauempaa yritys!

Mä en hetkeen kerennytkään kirjoittelemaan kun oltiin välissä reissussa. Sen verran "uutta", että yk8 :rolleyes:. Ehkä tässä kierrossa lototaan paremmalla onnella. Uuden kierron alkamisen lisäksi ärsyynnys kun menkat ei ota loppuakseen.. aikaisemmissa kierroissa menkat 4-5pv (vuoto runsaampaa kp 2 ja 3), ja nyt vielä kp 9 tiputtelee ärsyttävästi niin, että suojautua oli pakko. Kunnon vuotoa vain kp 3 ja 4 ja muten tasaisen tappavaa tai ainakin sotkevaa tuhrua..
 
Moikka pitkästä aikaa! Minä pidin syksyllä palstalta taukoa ja nyt olen kirjotellut tuolla pitkään yrittäneissä kun vuoden vaihteen jälkeen tuli vuosi täyteen yritystä. Voisin tulla taas listalle ja seurailla täälläkin keskustelua. Eli ikä 29, yk 12. Kierto on viime kuukausina onneksi lyhentynyt melkein viikolla. Näiden lyhyempien kiertojen mukaan menkkojen pitäs alkaa viikon päästä. Vähän on polttelua alamahalla ja eilen huimausta, mutta en jaksa enää uskoa mihinkään oireisiin ennen plussaa.

En ihan kaikkea enää muista mitä piti kommentoida, kun oli yli 600 viestiä luettavana:LOL: mutta pari asiaa jäi mieleen.
Itsekin sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa eikä se ole monen vuoden jälkeenkään hoitotasapainossa. Kerroin lääkärille yrityksestä ja sanoi, että jo yritysvaiheessa TSH pitäisi olla alle 2. Mulla ei oo ollu varmaan ikinä noin matala ja se voikin olla yks syy mikä tässä kestää(n)

Me ei olla ostettu kun alkuhuumassa paro bodya vauvalle, mutta se huuma on jo laskenut aika päiviä sitten. Nyt on jo järki päässä ja seuraavat tarvikkeet ostan vasta kun niille on oikeasti tarvetta:LOL: MUTTA, löysin Instasta ihanan tuotemerkin ja vauvakuume kasvaa aina kun niitä kuvia tulee mun feediin. Haluaisin kokeilla vauvan kanssa kantoliinaa. Merkin nimi on WILDBIRD ja Instatili mywildbird, jos joku muukin haluaa käydä hullaantuun:whistle:

Meillä on nimien suhteen miehen kanssa vähän eri näkemykset. Hän haluais jonkin perinteisen suositun nimen ja minä jonkun vähän harvinaisemman. Heitellään nimiä aina ilmoille kun joku kiva tulee eteen ja pari molempia miellyttävää on jo löydetty. Suurinosa vaan on tyttöjen nimiä, oiskohan joku enne:)

Valtavasti plussia tänne toivon lisää! Ihanaa että tän vuoden plussatili on jo avattu:love:
 
Onnea @eevve :love: ! ihanaa että teillä ei kestänyt tuon kauempaa yritys!

Mä en hetkeen kerennytkään kirjoittelemaan kun oltiin välissä reissussa. Sen verran "uutta", että yk8 :rolleyes:. Ehkä tässä kierrossa lototaan paremmalla onnella. Uuden kierron alkamisen lisäksi ärsyynnys kun menkat ei ota loppuakseen.. aikaisemmissa kierroissa menkat 4-5pv (vuoto runsaampaa kp 2 ja 3), ja nyt vielä kp 9 tiputtelee ärsyttävästi niin, että suojautua oli pakko. Kunnon vuotoa vain kp 3 ja 4 ja muten tasaisen tappavaa tai ainakin sotkevaa tuhrua..
Mulla oli viime kierrossa samaa. Vielä kp10 tuhrutteli ja se kai on merkki jostain alhaisesta hormonitasosta tms ja mulle kävikin nii että ovis myöhästyi ja tuli vasta kp22. Nyt tässä kuluvassa kierrossa ei tuhrutellu ollenkaa ja oviski tuli sit ajallaan.
 


♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Päivitetty 27.1.2018


Yritys päällä:

Jennipä 25v (mies 25v)......................ya 5/16, yk 16, hoidot aloitettu 8/17
voittamaton 26v (mies 36v).............ya 12/16, yk 10, hoidot aloitettu 3/17, eka ovis (letrozol+ovitrelle) 9/17
Aurorials 29v (mies 29v)....................ya 5/17, yk 9
Puukiipijä 27v (mies 27v)..................ya 6/17, yk 8
Riannah 27v (mies 29v).....................ya 7/17, yk 3
Jahapa 25v (mies 27v)........................ya 7/17 yk 2
Pihlatar 25v (mies 28v)......................ya 7/17, yk 4
Karla89 28v (mies 35v)......................ya 8/17, yk 4
Minguliini 31v (mies 30v)..................ya 7/16, yk 16, hoidot aloitettu 8/17 (clomit)
emppu11 25v (mies 25v)...................ya 11/16, yk 11, hoidot aloitettu 1/18
lovecoco 26v (mies 25v).....................ya 10/17, yk 3, letrozol
Nadine88 29v (mies 29v)...................ya 10/17, yk 4
Syystyttö 27v……………………….…........ya 5/17, kohdunulkoinen 12/17
Hiutale89 28v (mies 33v)……....…......ya 8/17, yk3, km 12/17
Nemi_K 23v (mies 29v)…………...........ya 10/17, yk3
Jocrow 25v (mies 28v)…………....…...…ya 5/17, yk8
Clothball, 30v (mies 30v)....................ya 8/17, yk 8
Sanja_ 26v (mies 25v)…………….…...….ya 9/17, yk 5
Möörtsi 26v (mies 24v).......................ya 11/17, yk 3
Abby87 31v (mies 35v)…………….…..…ya5/17, yk8
NeitiHaaveilija 27v (mies 31v)..........ya 9/17, yk4
Toiveli 28v (mies 29v)........................ ya 9/17, yk 6
Laurajy 25v (mies 26v).......................ya 1/18, yk 1
VauvaHaaveilija89 28v (mies 29v)...ya 1/18, yk2
Päppyrä 24v (mies 22v)..................... ya 1/18, yk1
Eela- 29v (mies 32v)............................ya 1/17, yk 12

Plussanneet 2018:

Kumiankka1
26v (mies 26v), ya 5/17, yk 9, plussa 1/18
Eevve 26v (mies 28v), ya 12/17, yk2, plussa 1/18


Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:

Karvakorvat 23v (mies 24v), ehkäisy pois syksy 2017, “varmoilla päivillä”
Önnö 26v (mies 26v), ehkäisy pois kevät 2018
Bambinen 27v, keskeytetyllä
Emmae 24v (mies 24v), keskeytetty, yritys alkaa syksyllä 2018
mmii 29v (mies 37), keskeytetty, yritys alkaa kesällä 2018

Taustalla (käyttäjät, joista ei ole kuulunut päivitystä 3 kuukauteen):

Hope- 24v (mies 25v).....................ya 9/16, yk 14
ananasbananas 25v (mies 29v)....ya 1/17, yk 4


Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli haluat tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella, niin ne on helpompi bongata ja päivittää listaan. Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Onnea @eevve :love: ! ihanaa että teillä ei kestänyt tuon kauempaa yritys!

Mä en hetkeen kerennytkään kirjoittelemaan kun oltiin välissä reissussa. Sen verran "uutta", että yk8 :rolleyes:. Ehkä tässä kierrossa lototaan paremmalla onnella. Uuden kierron alkamisen lisäksi ärsyynnys kun menkat ei ota loppuakseen.. aikaisemmissa kierroissa menkat 4-5pv (vuoto runsaampaa kp 2 ja 3), ja nyt vielä kp 9 tiputtelee ärsyttävästi niin, että suojautua oli pakko. Kunnon vuotoa vain kp 3 ja 4 ja muten tasaisen tappavaa tai ainakin sotkevaa tuhrua..

Kiitos! Itekin ihan hämmästynyt, että näin nopeasti. Toivotaan, että lokakuussa on vauva turvallisesti sylissä :)

Tsemppiä teille kovasti!
 
@eevve Onnea! :)

@Eela- Tervetuloa :) Oletko käynyt gynellä tai onko jotain lääkitystä kun yritystä jo vuosi takana?

Mulla tosiaan oli torstaina kp12 22mm folli ja sain silloin illalla vielä clearbluen digitestillä ovisplussan :) Koko päivän oli alavatsakipuja ja kivut jatkuivat vielä seuraavana päivänä. Voiko oviskivut olla 2pv vai onkohan kysta kasvamassa? (n) Jos jollakin olisi kokemuksia. Tänään kp14 ei ole enää kipuja.
 
Mulla ainaki on ollu ihmeellinen tunne mahassa monesti oviksen aikoihin, ei varsinaisesti kipee, mut semmonen paine ja vähä niinku ois kakkoshätä mut ku menee koittaan nii ei tuu mitää ja pinnistäminen aiheuttaa kipeemmän paineen :D

Täällä kp 18 ja dpo 1 tai 2, sanoisin ehkä et 2 mut en oo satavarma(n). Ja paine mahassa alkaa helpottaan, edelleen seksin aikana parissa asennossa tuntu mahassa semmonen paine/lievä kipu joissain asennoissa.
 
Mulla on usein oviksen aikaan saman kuulosta kipuilua kun @Päppyrä kirjoitti. Vatsa ei aina toimi ovulaation aikaan vaan siksi että ponnistaessa tuntuu alamahalla niin pistävää kovaa kipua, ettei voi tarpeeks ponnistaa. Onko muilla yleensä yhtä kovaa kipua? Oon tätä joskus miettinyt että onkohan normaalia, mutta muuten kierto ym normaalia, eikä gynellä tohon oo puututtu niin oon yrittänyt antaa olla. Oon myös kystia joskus pohtinut syyksi..

@lovecoco oon käynyt keväällä gynellä ihan perustarkastuksessa ja parin viikon päästä on julkiselle eka yhteinen aika miehen kanssa. En muista kauheen vanhoja kirjotuksia vaikka kaikki viestit yritinkin lukea. Onko sulla ollut jotain häikkää kierron kanssa kun on nyt jo lääkitystä ja ultausta?
 
@Pocahontas- iso hali sulle <3

Moi @Eela- ! Minä ja Jennipä täällä roikutaan vieläkin, kaikki muut taitavat olla uusia kasvoja sulle. Harmi, että teilläkään ei ole vielä tärpännyt :(
Se olin minä joka kyselin noista kilppariarvoista! Sulla ei siis lääkityksestä huolimatta olla saatu TSH arvoa alle kahden? Mulla on arvo nyt 3,2 ilman lääkitystä, pääsen vajaan viikon päästä juttelemaan asiasta lääkärin kanssa kun menen folliultraan. Lääkitystä ajattelin kyllä pyytää jos lääkäri ei sitä suoraan tarjoa.
 
@Päppyrä Hyvä kuulla, että muillakin oviksen aikaan samanlaisia tuntemuksia.

@Eela- Kiitos myös ovis kokemuksista :)
Mulla on monirakkulaiset munasarjat, yksityisellä todettu n. 3 vuotta sitten. Lääkäri kirjoitti silloin jo lähetteen julkiselle puolelle, että tarvittaessa voi jatkossa käydä siellä. Heti yrityksen alussa otin naistentautien poliklinikalle yhteyttä, koska kierrot ei toimi ilman pillereitä.
Käskivät odotella ekaa kiertoa, mutta jos venyisi niin saisin ajan sinne. Tais olla joku kp40 jälkeen kun menin ekalle käynnille ja sain terolutit ja mulle lähetteet verikokeisiin ja miehelle siemennestenäytteeseen.
Yk1 tuli 57 päivän mittaiseksi ja yk2 43 päivää, molemmat teroluteilla.

Mulla testosteroni hieman koholla, miehellä arvot ok. Saatiin sitten tähän kolmos kiertoon letrot käyttöön.
 
@voittamaton Tungenpa minäkin mukaan TSH keskusteluun :)

Mulla mitattiin lokakuun alussa tai syyskuun lopussa TSH arvoksi neuvolan rutiinitarkissa 3,7. Noin 9kk sitten se oli 5,8 (mut tällöin ei ollut yritys tokikaan käynnissä). Mä en saanut lääkkeitä vielä silloin syksyllä, vaikka niitä toivoin ja edelleen ihan yleisen voinnin osalta mielestäni niistä olisi hyötyä (tyroksiini itse on kokoajan viitearvojen sisällä, mutta ei kaukana siitä alarajasta. Paino kuitenkin nousee ja koen olevani jatkuvasti väsynyt).
Näin kai siksi, koska ei kuulemma vielä tuossa vaiheessa kauaa oltu yritetty ja koska se ei *välttämättä* ole este raskautumiselle. Edelleen harmittaa ja mietin, että pitäisköhän hakeutua yksityiselle ja kysyä toista arviota, vai odotanko kiltisti maaliskuun lopulle ja pääsyä uusiin testeihin julkiselle.. :confused: Eihän meidän yritysaika tosiaan edelleen ajallisesti ole kovin pitkäksi venynyt kun yk8 vasta menossa, mutta jos se tärppi kuitenkin olis siitä kiinni.. :cautious:

@Nadine88 Hyvä tietää että voisi tuota olla. Vaan kai riittämätön hormoonitoiminta sitten tässä kierrossa tärppimahdollisuuksia meikäläisellä laskee :(? Pöh!
 
@voittamaton Tungenpa minäkin mukaan TSH keskusteluun :)

Mulla mitattiin lokakuun alussa tai syyskuun lopussa TSH arvoksi neuvolan rutiinitarkissa 3,7. Noin 9kk sitten se oli 5,8 (mut tällöin ei ollut yritys tokikaan käynnissä). Mä en saanut lääkkeitä vielä silloin syksyllä, vaikka niitä toivoin ja edelleen ihan yleisen voinnin osalta mielestäni niistä olisi hyötyä (tyroksiini itse on kokoajan viitearvojen sisällä, mutta ei kaukana siitä alarajasta. Paino kuitenkin nousee ja koen olevani jatkuvasti väsynyt).
Näin kai siksi, koska ei kuulemma vielä tuossa vaiheessa kauaa oltu yritetty ja koska se ei *välttämättä* ole este raskautumiselle. Edelleen harmittaa ja mietin, että pitäisköhän hakeutua yksityiselle ja kysyä toista arviota, vai odotanko kiltisti maaliskuun lopulle ja pääsyä uusiin testeihin julkiselle.. :confused: Eihän meidän yritysaika tosiaan edelleen ajallisesti ole kovin pitkäksi venynyt kun yk8 vasta menossa, mutta jos se tärppi kuitenkin olis siitä kiinni.. :cautious:

@Nadine88 Hyvä tietää että voisi tuota olla. Vaan kai riittämätön hormoonitoiminta sitten tässä kierrossa tärppimahdollisuuksia meikäläisellä laskee :(? Pöh!
Ei välttämättä laske mut kannattaa huomioida että ovis voi myöhästyä. Meillä ainaki olis menny ohi jos en olis sinnikkäästi tikuttanu.
 
@Pocahontas- jotain tuollaista uutista pelkäsinkin :unsure: Oon pahoillani, että leikkaus meneekin noin kauas.. Onko lykkääntymiseen joku hyvä syy? On tämä yrittäminen kyllä kaikkea muuta kuin ketjun nimen mukaista haaveilua. Tuskaa tämä on :(

@Clothball kiitos kokemuksen jakamisesta! Sulla varmaan ei lääkitystä määrätty juuri siksi, että ette vielä yrittäneet. Voisin kuvitella, että jos lukemat ovat vieläkin samoissa ja yritätte, niin lääkkeet määrättäisiin? Voin kertoa omat kokemukset perjantaina kun oon lääkärin kanssa jutellut aiheesta :)
 
Moi @voittamaton :) oon välillä käynyt täällä ohimennen lueskeleen ja huomannut että porukka on vaihtunut paljon. Taidatte tosiaan olla Jennipän kanssa ainoat mun kanssa aiemmin kirjotelleet. Kivaa että täällä oli vielä vanhoja tuttuja vaikka ihan :poop:ettei teilläkään oo vielä tärpänny! Mua kiinnostaa kovasti mitä lääkäri on mieltä tosta kilpparista. Tuu kertoon sitten käynnistä :)

Hyvä @lovecoco että teillä on jo tässä vaiheessa hoitokontakti kunnossa. hyvin näyttää lähteneen lyheneen kierto vaikka toki pitkähkö vielä on. Toivottavasti tää kierto on edelleen lyhyempi ellei sitten tuu plussaa:love:

Pahoittelut myös täältä @Pocahontas- että joudut noin kauan odottamaan. Jokainen ylimääräinen kuukausi tuntuu kyllä tässä hommassa ikuisuudelta(n)
 

Yhteistyössä