♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Tuun heti päivittään tänne, ettette nyt henkeä pidätellen odottele. Taashan se meni tietenki niin, että kun "ääneen" meni mitään sanomaan niin tiputtelu alkoi:mad: ei vielä onneks kunnon vuotoa, mutta kyllä nyt jo v*tuttaa:poop:
 
@Eela- voi ei :( Toivotaan, ettei se kunnon vuoto alakkaan vaan että tuo tiputtelu olisi jotain harmitonta, mutta ei menkat :)

ON: Flunssa rantautunu kunnolla muhun, lämpö oli äskön 36,5°C (jos oikein tihrustin tosta ikivanhasta elohopea mittarista). Kp 25 ja dpo (8 -)9.
Seksihalut on ollu kateissa ihan täysin koko tän viikon :/ Menkkamaista jomotusta mahassa ja selässä vieläki, mikä on mun mielestä mulle aikasta ku menkkoihi kuitenki se 6 päivää viel, toki ne voi alkaa aikasinki. Mistäs sitö ikinä tietää et miten kierto menee minipillereiden lopetuksen jälkee. Siskolla kierto menny aiemmalla minipillereiden lopetuksella nii et alka 23päivästä ja siitä sit joka kuukausi tais yhellä päivällä pidentyä siihe asti et tärppäs :D Ja ny tokalla lopetuksella sillä menny nii päi että kierto ollu 7vk ja siitä si lyhentyny vähä joka kk.
Eli ihmiskeho on arvaamaton systeemi. Odotellaan siis.
Ny ku huomenna vois periaatteessa jo tehä rtestin, niin ei huvita yhtään koko ajatus :eek::D Ehkä teen maanantaina sittekki ekan kerran :D
 
Heippa tänne pitkästä aikaa!

Tervetuloa uusille! Kivaa,että saadaan uusia haaveilijoita mukaan. Tsemppiä haaveiluun :)

Täällä on vietetty hiljaiseloa ja käyty läpi vähän omia tuntemuksia tän vauvahaaveilun suhteen.. keskenmenosta pian 2kk aikaa, mut ajatukset heittelee ihan laidasta laitaan vieläkin. Oon koittanut antaa vaan aikaa itelle. Kova halu olis saada vauva pian, mutta sitten iskee pelko, että mitä jos taas menee pieleen. No, vauvahaaveilun vastapainoksi lyötiin miehen kanssa hääpäivä lukkoon vuoden päähän helmikuulle, onpahan joku projekti että saa ajatukset pois vauvajutuista ja peloista. Vauva tulee, jos on tullakseen. Tänään dpo 11 ja en usko raskauteen. Eilen tehty testi ja nega oli. Jatkan häähaaveilua :LOL:

Ihanan aurinkoisia pakkaspäiviä kaikille :)
 
Moni halusi tietää kilppariarvoista ja nyt on lääkärin mielipide asiaan selvillä! Eli mun arvot oli viime maaliskuussa normaalit 1.4, kesällä kohosivat 4.1 ja nyt ovat laskeneet siitä joka verikokeessa vähän, viimeisimmässä tulos oli 3.2. Eilinen lääkäri oli sitä mieltä, että haluaisi tietää onko kilppariarvo laskusuhdanteessa itsestään vai ei. Sanoi, että kesällä on voinut olla joku kilpparitulehdus(?) mikä on hetkellisesti nostanut noita arvoja. Lääkärin mielipide oli, että parin kuukauden sisällä otettaisiin taas verikokeet ja jos olisivat matalammat, niin mitään ei tehdä. Jos ovat pysähtyneet tuohon 3.2 tai nousseet niin aloittaisin lääkityksen. Onko kenelläkään kilppariasioista tietävillä mielipiteitä kuulostaako fiksulta suunnitelmalta vai pyydänkö lääkkeet jo maanantaina kun menen tapaamaan lääkäriä?

Kerron samalla muutkin folliultrauutiset. Edellinen välikierto on selkeästi tehnyt hyvää, koska nyt oli folleja vaikka muille jakaa! Oikealla kaksi 13mm follia ja vasemmalla kaksi 13mm follia. Tämä on ensimmäinen kerta kun vasemmalla näkyy yhtikäs mitään ja jo se on riemuvoitto mulle. Neljällä follilla ei tietty raskautta saa yrittää, joten täytyy toivoa, että noista yksi tai kaksi vielä valikoituu johtofolliksi ja päästäisiin laittamaan irrotuspiikki. Maanantain ultraa siis odotellaan vähän tulisilla hiilillä täällä :ROFLMAO:
 
@voittamaton toivotaan parasta maanantain ultraan! (y) siihen ei onneksi ole kauaa :)

@Hiutale89 toivottavasti ajatukset selkenee hääajatusten kanssa :X3: Meillä häistä jo 5 ja puoli vuotta mutta muistan edelleen kuinka iso järjestely niissä oli ja sen ennen hääpäivää olleen stressin :confused: onneksi hääpäivänä ne tunteet olivat tiessään ja lähdettiin heti häämatkalle (y) se oli paras idea! Siihen projektiin on hyvä syventyä ja jos baby tulee niin sitten tulee :love: onnea häiden suunnitteluun!
 
@Eela-, voi ei :( Toivotaan, että olisi jotain alkuraskauden tiputtelua eikä varsinainen vuoto alkaisi. Tsemppiä, jos kuitenkin uuteen kiertoon joudutte! :)

@Hiutale89, tsemppiä hääsunnitteluihin! :) Meillä on häistä nyt 3,5 vuotta ja muistan, että oli kyllä hauskaa suunnitella häitä, vaikka välillä stressasikin kovasti. Kun häät alkoivat lähestyä, rupesin jostain syystä panikoimaan ja hetken aikaa ahdisti hirveästi. Kaaso muistaa kaikki ne tunneryöpyt ja avautumiset :D Kaippa sitä alitajuisesti jotenkin jännitti ja avioliitto tuntui niin lopulliselta :D Vaikka oltiin siinä kohtaa oltu yhdessä jo 6 vuotta, eikä mikään varsinaisesti muuttunut häiden myötä, silti se kai sitten jossain alitajunnassa vaikutti välillä ihan elämää suuremmalta. Loppu hyvin, kaikki hyvin; häät onnistuivat todella hienosti, jäi paljon hienoja kuvia muistoksi ja häämatkakin oli mieletön kokemus :D Mukavia hetkiä teille sinne suunnittelun parissa ja toivottavasti plussatuulikin puhaltaisi pian :)
 
Tervehdys tänne pitkästä aikaa! Tuli aika pitkä tauko täältä, sillä vauvahaaveille laitettiin stoppi hetkeksi. Mulla siis löytyi papa-kokeesta luokka 3 muutoksia ja olen nyt käynyt kolposkopiassa. Kohdusta löytyi pahanlaatuisia, syöpää aiheuttavia solumuutoksia.:cry: Odotan nyt pääsyä loopkonisaatioon, jossa solumuutokset yritetään poistaa sähkösilmukalla. Mulla on siis hpv16 positiivinen, eikä mulla ole aavistustakaan mistä ihmeestä se on puhjennut. Nyt siis elellään kohtalaisen synkkiä aikoja, mutta onni onnettomuudessa, löydös tehtiin ajoissa. (Käyn kyllä papakokeessa säännöllisesti joka toinen vuosi)o_O
Yritystä saa jatkaa kuitenkin vasta loop-hoitoa seuraavan kolposkopian jälkeen JOS muutos alueet on saatu poistettua.
Näin se tosiaan todellisuus räjäytti märän rätin kasvoille, mutta jos jotain hyvää tästä pitää etsiä niin onneksi en tullut raskaaksi ennen hoitoja.. Paha mieli ja ahdistunut olo on kyllä.:(
 
@Karla89 tsemppiä kovasti hoitojen läpikäyntiin ja jaksamiseen! :)

@voittamaton minä kyllä itse oon niin malttamaton, että haluaisin lääkkeet testiin mahdollisimman pian:LOL: mutta on lääkärillä varmasti tuossa pointtinsa ja lääkityksen aloittamisesta nyt vois olla enemmän haittaa kuin hyötyä.

@Päppyrä kuulostaa sullakin lupaavilta oireilta(y) millon meinaat testata?

Täällä tiputtelu loppui yhtä nopeesti kun alkoikin. Mietin oisko voinut olla haavauma tms jossain, kun pikkuhousunsuojaankin tuli vaan pieni tippa. Odottelen testin kans johonkin ens viikkoon. Tää reissu stressas mua etukäteen tosi paljon niin epäilen että sekin voi pitkittää kiertoa(n)
 
  • Tykkää
Reactions: Karla89
Paljon lämpimiä ajatuksia :love: Luotan, että kaikki sujuu enemmän kuin hyvin @Karla89

Tuntuu, että vaikka kuinka menee asenteella että ei tästä kierrostakaan plussaa tule niin silti tuo kun vuoto alkaa ja kp1 pärähtää käyntiin on iso pettymys ja tulee surullinen olo:( @Abby87 se että joskus saisi plussan tuntuu utopistiselta
Jotta elämä ei olisi huoletonta olen alkanut panikoimaan onko kiertoni luteaalivaihe liian lyhyt ja sen takia plussaa ei kuulu... Kierto ollut nyt 3kk putkeen 25pvää ja luteaalivaihe vaihdellut 9-11 päivän välillä. Miten kauan menee että hormonitoiminta muuttuu normaaliksi pillereiden jälkeen, turhauttavaa o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Karla89
No nyt on ainakin varmasti ovuloitu kun dpo 6 lämpö on 36,8 ja nenä tukossa. Mitään muita oireita ei ole.. Ehkä vähän enemmän ollut unia öisin. @Päppyrä oletko valkovuotoa tarkkaillut, meillä kun suunnilleen samassa vaiheessa nyt kierto? :LOL: mulla ainakin sameaa ja kuivahkoa, seksihalut myös hukassa. Eli eiköhän ne menkat sieltä jossain vaiheessa tule..ja kuten @Abby87 sanoi niin koskahan sitä ei enää pety?!
 
@Eela- Voi harmi! :cry:

@voittamaton Kilppariarvoista, niin voisi testata uudelleen 3-6vkon päästä jo. Mulla taisi olla väliä reilu 2 viikkoa, kun oli reissuun lähtö mutta kyllä ne haluaa pari arvoa katsoa että määräävät lääkkeet. Voithan pyytää lähetteen jo valmiiksi?

@Toiveli Pillereiden jälkeen meni noin vuosi, että alkoi normalisoitumaan. Olisko luteaalivaiheen tueksi gyneltä saatavilla esim Terolut? :)

@Jennipä Ihanaa, että mennään taas näin samoilla päivillä :D Mulla siis nyt sunnuntaina kp14.

Täällä maha(ovis)kivut alkavat tuntua ja ovista siis tikuttaessa. Lisäksi kun ei ehtinyt tilaamaan testejä netistä eikä lähikaupassa ollut, niin jouduin tyytymään apteekin Clinic -ovulaatiotesteihin. Siis 5 kpl maksoi 15 euroa!!! Älytöntä...o_O
 
Olin yk2 kierrossa gynellä tarkastuskäynnillä kun olimme jättäneet ehkäisyn pois (meinasin kirjoittaa, että "antaneet vauvalle luvan tulla", mutta toi kuulostaa tyhmimmältä ikinä tässä tilanteessa kun tajuaa että tää "lastenhankinta" on aivan muissa kuin omissa käsissä:confused:) Gyne tuolloin sanoi että kaikki näytti hyvältä kun ultrasi. Yritin kysyä luteaalivaiheesta, mutta en oikein silloin kunnolla osannut kun oli vasta toinen kierto ja ajattelin, että kyllä se siitä tasoittuu... Tästä kierrosta jos ei onnista niin varaan hänelle uuden ajan mielenrauhan takia.
@emppu11 kiitos tiedosta milloin kierto alkoi tasoittumaan :)
Aina tää sama ajatus joka alkukierrosta, jos tämä olisi meidän tärppikierto :D
 
@mmii en oo suuremmin tarkkaillu valkovuotoo, ku eka pilleritön kierto menossa ja pillereiden aikana toosa oli kuiva ku sahara noi niinku melkee aina :D Sillon ei valkovuotookaa kauheemmi tullu. Ny vähä normalisoitunu eli vähän tulee valkovuotoo kyllä, sanoisin et ne on sellasta melko kirkasta ja limasta :D
Tissikipu vaa pahenee ja jatkuu, samoin juilinta mahassa jatkuu, välillä iha minimaalisena ja välillä vähä kovempana.
 
@Karla89, paljon voimia sinne! Onneksi muutokset havaittiin ajoissa. Toivottavasti tuo silmukkatoimenpide onnistuu ja pääsette sitten jatkamaan yritystä :)

@Abby87, voimia myös sinne ja pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta. Päivitin tiedon.

@Möörtsi, huomasin tuolta toisesta ketjusta, että olet siirtynyt odottajien puolelle. Hurjan paljon onnea! :love: Tännekin listaan saa varmaan plussan päivittää? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Karla89

Yhteistyössä