♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@atvk87 ihanaa, että kysyit :) Eilen ultrassa näkyi vasemmalla yksi 17mm folli, kaikki muut follit olivat jääneet sinne 11-13mm välille. Lääkäri piti hyvänä, että vasempikin puoli heräilee eikä follit kasva enää pelkästään oikealla. Sain irrotuspiikin huomiselle ja kierron loppuun Lutinukset tukemaan luteaalivaihetta. Eli täällä ollaan todella hyvillä fiiliksillä :whistle:
No niin, todella hyviä kuulumisia siiss! Onnea matkaan :)
 
@mmii ei Mulla kyllä ole oikeastaan mitään oireita.. tänään on nipistellyt vatsaa vähän mut muuten ei mitään. Ja ehkä pari vaaleeta näppylää tullu nännien ympärille mut siinä ne suurimmat "oireet".:LOL: marraskuussa kun tulin raskaaksi, niin mulla meni ruokahalu jo ennen plussaa, tuli palan tunne kurkkuun ja ne näppylät nännipihoihin. Sit mua huimas parina päivänä ja oli ihme kiristys vatsassa, kun kävelin. Tiesin jo pari pv ennen testin tekoa, et plussa tulee. Nyt oli kyllä yllätys koko haamu.

@Päppyrä , pahoittelut negasta.. :cautious: mut sellainen lohdutuksen sananen, et One stepin herkällä testillä ei mulle tule vieläkään mitään näkyviin ja ei-herkällä tulee. Kokeile toisella tikulla vielä (y) toivottavasti nappaa pian :)

ON: täällä testattu tunti sitten herkällä ja ei-herkällä testillä. 20180206_211156.jpg
Samasta lirusta tein molemmat yhtä aikaa ja tulos on tuo, kuva otettu n. 5 min testin teon jälkeen. Huomasin myös, että eilinen testi on tehty ei-herkällä, koska se oli herkän testin pakkauksessa. en eilen tajunnut et liuska olikin leveämpi kuin, mitä olis kuulunut olla.. luulin testaavani eilen myös herkällä.. vähän tässä jännittelee, et mitä tapahtuu. Kp 30 ja dpo 14 vissiinkin..
 
Hiutale89 onko sulla siis menkat myöhässä vielä vai kuinka pitkä kierto? Lupaava tuo haamu kuiten!! Ja samat oireet meillä, oikeastaan päivä päivältä parempi olo mutta tosiaan ne vaaleat nännimitkälie näpyt...
 
@lovecoco pahoittelut menkoista :( Onneksi sentään letroista on nyt tainnut löytyä sopiva annostelu. Eli oliko sulla sopiva lääkitys 2tbl kp3-7?

Kannattaa tätä uutta kiertoa ajatellen jutella lääkärin kanssa, että onko luteaalivaihe liian lyhyt ja voisiko sitä pidentään vaikka Lugesteronilla. Tosin Lugesteron on apteekeista tällä hetkellä loppu (n) Ite sain samantyylisen lääkkeen (Lutinus), mutta tossa on hirveästi kaikkia varoituksia miten voi vaikuttaa alkion kehitykseen, enkä taida uskaltaa noita ottaa. Kysyn vielä lääkäriltä voidaanko mennä tää kierto ilman progesteronitukea, katotaan minkä vastauksen saan :D

ON: irrotuspiikki laitettu tänään aamupäivällä, eli tänään dpo -1 :whistle:
 
@voittamaton 1 tabletti kp 3-7 :) Yllättävästi auttoi kyllä letrot kun niin suuri follikkeli kp12 ja aikainen ovis :)
12-13 päivää oli luteaalivaihe, että varmaan katson vielä lähteekö pitenemään kun kierto alkoi nyt toimimaan. Lääkäri sanoi että 6kk voi yrittää letroilla ja sitten katsotaan uusiksi. Ei määrännyt enää seuranta ultria, onko tää ihan normaali käytäntö muuallakin?
 
@lovecoco kyllä toi taitaa olla ihan yleinen käytäntö niin kuin jennipä jo sanoikin. Mulla ollaan ultrattu joka kerta, koska folleja on niin paljon ja lääkitys on paljon teitä isompi (3tbl kp3-9). Teillä pystyy varmaan paljon isommalla varmuudella jo päättelemään, että miten teidän munasarjat folleja kasvattelee :D
 
@mmii Mulla ei ihan tarkkaa tietoa ole kierron pituudesta, koska se ei oo oikein missään vaiheessa ehtinyt tasaantua.. tulin niin pian ehkäisyn lopettamisen jälkeen raskaaksi viime syksynä, oli kaks kiertoo (35 ja 25 pv pituiset) ja kolmannesta raskaus. Sit keskenmenon jälkeen eka kierto oli 26 pv (siis ekat menkat km jälkeen tuli tuolloin) ja nyt toisesta kierrosta haamuilee, toivottavasti myös tärppää. Eli ihan siksakkia on menny. En tiedä joko menkat on myöhässä, mut viimeistään kp 35 jälkeen lasken et on, kun se oli se syksyn pisin kierto. Nyt kp 31/25-35 :eek: mitenkäs sun tuntemukset tällä hetkellä? Milloin testailet?

@lovecoco Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta :(

@Päppyrä Ootko testaillu tänään? Minä taidan vertailun vuoksi testata huomenna taas molemmilla testeillä niin näkee, alkaako viiva näkyä myös "herkässä " testissä.. tai vahvistuuko viiva ylipäätään siinä toisessa testissä. Kun vain malttaisi huomiseen asti..
 
@hiutale 89 aivan hmmm, mulla oli toissa kiero 28pv viime kierto 25 päivää ja nyt en tiedä varmasti, kp22 on nyt menossa. Ovulaation mukaan laskettuna nyt ois kp 22/28. Alavatsaa on tänään poltellu. Eli ei ihme jos näyttää haamua sulla jos oletat että 35 kierto, tiedätkö koska ovulaatio oli jos siitä laskee 14päivää? Mie meinaan oottaa 29päivään ennen testiä ellei menkat ala :D
 
Mielenkiinnosta @Hiutale89 miksi muuten palasit ehkäisyä käyttämään keskenmenon jälkeen? :( Mie oon jo miettiny että jos tuunki raskaaksi ja menee vaikka kesken ni haluan kyllä heti yrityksen päälle, kun nythän meillä ei ole yritys päällä vaan nyt vain lipsahti vuorokausi oviksesta... :ROFLMAO: ja hellu eilen taas meni keskeytettynä, nauratti että joo-o tässä vaiheessa kiertoako vielä raskaaksi... :LOL: Lapsi saa tulla jos tulee se ollaan sovittu, mutta hellu haluaisi aikatauluttaa lapsen syntymän ensi vuodelle, miehet :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Niin ja 3v sitten olin raskaana ja mulla ei ollu ennen plussaa mitään oireita, tulin raskaaksi pillerimerkin vaihdon yhteydessä ja en osannu yhtään odottaa, ihmettelin vain että jaa menkat myöhässä.
 
@mmii En ole käyttänyt ehkäisyä viime elokuun jälkeen. Kirjoitin ehkä vähän huonosti tuon edellisen viestin. Km jälkeen tuli siis yhdet menkat ja tässä toisessa kierrossa km jälkeen sit tuli noi haamutestit. Alettiin kyllä yrittää heti kun se oli km jälkeen mahdollista, mut ekasta kierrosta ei tärpännyt, nyt näyttäisi vähän paremmalta.

Ovis oli mulla vissiin 23.1, plussa tuli ovistestiin edellisenä päivänä. Eli dpo 15 olis nyt. Ja flo ennusti n. 30 pv kiertoo ja tänään on kp31. Tulevat päivät näyttää, miten käy..
 
@voittamaton ja @Jennipä kiitos kokemuksista :)

Onko täällä muutes ketään muuta, jolla on ongelmaa karvankasvun kanssa? Olen nyt ollut reilu 4kk ilman pillereitä ja huomaan, että ylähuulen yläpuolelle on tullut muutamia tummia karvoja:unsure: En tiedä huomaavatko muut, mutta itse ainkin huomaan kun tutkin naamaani 10cm päässä peilistä luonnonvalossa :whistle: Varmasti teen tästä suremman ongelman kuin se on, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia ja vinkejä. Milä kannataa poistaa, onko ajanmyötä lähteneet jne.

Mullahan on siis PCOS, joka aiheuttaa hirsutismia, eli liiallista karvankasvua, mutta pillereitä käyttäessä ei ole ollut mitään ongelmaa. Säärikarvatkin ovat olleet huomaamattomia. Onkohan mitään muuta lääkkeellistä keinoa kuin pillerit?
 
@lovecoco ite oon huomannut, että säärikarvat kasvaa nopeammin kuin pillerien kanssa. Ennen sheivailin sääret suunnilleen kerran kahdessa viikossa, nykyään on pakko sheivata joka viikko jos ei halua, että sänki näkyy. Muiden karvojen kanssa ei oo mitään ongelmaa, esim. kainalokarvat sheivaan ihan yhtä usein kuin ennenkin eikä niissä ole mitään muutosta tapahtunut :ROFLMAO: Pahoin pelkään, että e-pillerit on ainut mikä tuohon auttaisi, mutta tietoa aiheesta mulla ei ole ollenkaan. Jos sulle selviää asia, niin infoa ihmeessä tännekkin! En oo ite kokenut tota vielä mitenkään häiritsevänä, enemmän ärsyttää kaikki hormoninäppylät naamassa. Nyt on taas iho hyvä kun elellään ovista, menkkojen aikaan tilanne onkin ihan toinen. Onko sulla iho pysynyt hyvänä?

Toi PCOn ja PCOSn erottelu on todella sekava. Jostain luin viimeksi, että jo helminauhamaiset munarakkulat yhdistettynä kuukautishäiriöihin on tarpeeksi, että saa PCOS diagnoosin. Mulle taas ihan alusta asti on lääkäri sanonut, että mulla olisi vain PCO. Ihan selkeä PCOS mullakin on, jos rakkuloita on jopa kahdeksankertainen määrä normaaliin helminauhamaisesti ja kuukautiset ilman lääkkeitä niin hukassa kuin olla ja voi o_O
 
@voittamaton Mulla oli nuorempana melko huono iho. Sen takia aloitin pillerit 17-vuotiaana. Niistä oli kyllä apua.

Tällä hetkellä iho melko hyvä, jonkin verran tullut epäpuhtauksia ja alussa tuli pari isoa akne finniä. Mutta ei mitään suurta muutosta ihon kunnossa.:) Varmaan ikäkin auttaa. Meikkaamalla saa kyllä piiloon ne mitä tullut.

@Päppyrä pahoittelut menkoista :/ Taas mennään siis samassa tahdissa
 

Yhteistyössä