Esikoishaaveiden taaperot

Hei kaikki!

Monen kanssa ollaan FB:ssä kavereita ja siellä ollaankin paljon jutusteltu. Mutta pakko oli tulla tännekin pitkästä aikaa kurkkaamaan ja olisi tosi kiva taas aktivoitua täälläkin!

Meillä elämä soljuu eteenpäin, aika menee huimaa vauhtia. Aloitin työt elokuun alussa ja olen määräaikasessa sopimuksessa joulukuun loppuun. Työ saattaa jatkuakin vakituisena, mutta jos ei niin jään kotiäidiksi taas. :heart: Mutta jokatapauksessa, kävi töiden miten tahansa, me toivomme toista lapsukaista mahdollisimman pian, viimeistään joulun aikaan aletaan yrittämään :heart:

Meidän tyttö kasvaa ja kehittyy omaa tahtiaan, motorinen kehitys on hidasta, mutta varmaa. Puheenymmärrys on tosi hyvää ja melko paljon tuottaa sanojakin itse. Hoidossa on pärjännyt hyvin, saatiin hänet perhepäivähoitajalle tosi pieneen ryhmään, päivisin hänen kanssa on vain kaksi muuta lasta siellä!

Mukavia kuulumisia oli teillä. Tytylle suuri voimahalaus, toivottavasti pien tärppäisi uudelleen :hug: Oletko sä vielä tytön kanssa kotona?

Palataan taas pian :wave:
 
Heinäkuu joo kotona ollaan edelleen tytön kanssa..oon tämmösessä välivaiheessa, kun töihin olis ihan kiva vaihtelun vuoksi lähteä,mutta kun en tahdo omiin hommiin ( lähihoitaja olen ammatiltani ) tahtoisin lukee uuden ammatin, mutta kun ei ole varaaa lähtee täyspainosesti opiskelee..ei sais ku sen n.200e/kk opintotukee..ei sillä elelleä, ku ei oikee täl kodinhoidon tuellakaan:headwall:..joten toivon tässä että pääsisin kasvattamaan mahollisimman nopeeta masua:Deipähä tarttis miettii mitä seuraavat pari vuotta taas tekkee..hehe..mutta saattaa mennä pitkäkin tovi enneku tärppää kunnolla..kun ekaakin tehtiin melkein vuos..
 
Täälläkö oli puhe kestotiskiräteistä ja linkki novitan sivuille joskus kuukausia sitten??

Sain vihdoin aikaiseksi sellaisen virkata ja pienempänä niinkuin joku vinkkasi. Se on vaan kamalan paksu ja ei meinaa kuivua. Nyt teen toista isommalla koukulla kun mun virkkaus on aika kireetä. Mutta onko mulla oikee lanka? Onko joku ihan pelkkää bambua? Kun mulla on Novitan Bambu, joka on 68 % bambua ja 32 % puuvillaa. Muuta en ole löytänyt.
 
Sompio, Novitan Bambu käy oikein hyvin, siitä mä olen tehnyt ja imee tosi hyvin! =)

Tyty, kiva kuulla tyty sun kuulumisia! Tsemppiä yritykseen!

Meillä on nyt sellainen tilanne, että työkuvioiden vuoksi me aletaan toivoa toista murua nyt samantien. Töissä menikin asiat niin, että en voi jäädä vakituista sopparia odottelemaan. Määräaikaista on tarjolla niin paljon kuin vain haluaisin tehdä, mutta me halutaan nyt lisää lapsia. Toivokaamme pikaista tärppäystä :heart:
 
moikka kaikille!!
Töissä oon nyt ollut kolmisen viikkoa. POitsu viihtyy hoidossa tosi hyvin. Ei enää itke vaan hymyssä suin menee hoitoon. Mullakin on nyt töissä haasteita jne. eli tykkään!!! Tietty iltapäivästä kova ikävä poikaa! Onneksi näin perjantaisin pääsen lähtee ajoissa kotiin. Tänäänkin jo neljän aikaan hain pojan hoidosta: =)
 
me ollaan alettu suunnittelee etelän matkaa...saa nähdä vaan toteutuukos. Oishan se ihanaa, mut en tiiä sit millaista on alle 2-vuotiaan kanssa ulkomailla????

Toista lasta täällä monet jo suunnittelee tai on jo saanutkin. Meillä ei ole vielä semmoisia aikomuksia. Oishan se ihanaa ku sais vielä pari lasta, mut ehkäpä sitten ku miehetkin synnyttää, heh ;)
 
Moi! :)

Huhhuijaa elon kiirusta! Illalla kun on hetki aikaa niin ei meinaa jaksaa istua konelle, siksipä en ole täällä käynyt aikoihin.

Heinäkuulle plussaonnea. Olispa ihanaa saada sinne tytölle kaveri.... :heart: Tytylle samoin! :D

Meillä siis kiirusta pitää. Myy viihtyy päiväkodissa hyvin! Ei enää aina edes huomaa kun äiti lähtee vaan juoksee jo omiin touhuihinsa kavereiden kanssa. :) Minä aloitin nyt sitten osa-aikaisen työn, olin tähän saakka harjoittelussa. Tytön hoitopäivät pysyy siis edelleen lyhyinä mutta taloudellinen tilanne paranee. Huh.

Ensi keväänä olis tarkoitus juhlia häitä, niitä suunnittelen innolla jo. Aikaistettiin hääsuunnitelmia koska minä alan jo kovasti myös kaipailemaan pientä sisarusta myylle.... :) Mutta en halua olla häissä raskaana, niin aikaistettiin... että sitten ensi kesänä olis meillä uuden yrityksen alku. Semmoista tänne. Kaikki sujuu hienosti.

Olen myös alkanut kuntoilemaan, pakko saada itsensä kuntoon häiden ja mahdollisen uuden raskauden takia. Huono kunto ja kipeä selkä ja vaikka mitä... liikunta tekee siis hyvää. Siihenkin kun vain löytäisi aikaa!!! :/ Huh.

Mutta kivaa syksyä kaikille, en tiedä taas milloin ehdin tänne kirjottelemaan. :) Ihailkaa kauniita värejä ja iltaisin mahtavia tähtitaivaita!!

-EM ja Myy, 1v 5kk :heart:
 
Heinäkuu plussaonnea sinne:heart:toivottavasti päästäs samaan aikaan kasvattelee jo massuja:) Tuu tonne vauvakuume puolelle kuumeilee pikkukakkoseten pinoon..siellä oon miekin, vaikken sinne paljoo juurikaan kirjottele..sielä on muutama tuttukin kuten teddybear ja kukkaiskeiju jotka oli mein esikko pinossakii..
TA oliko se teillä niin, ettet synnytyksen vuoksi tahdo ihan vielä lisää lapsia? Käsitin, että haluisitte vielä kuitenkin pikkukakkosen joskus..
ELinaMaria hienoa, että pääsit osa aika hommiin..täällä kans semmonen suunitteilla jos vaan semmosen löytäs..olis kiva lähtee töihin välillä, mutta kun en tahtos oman alan töitä ( lähihoitaja ) kun se ei oikein kiinnosta ja se on 2-3vuoro työtä, jota en tahtos tehä kun tyttö viel noin pieni.

Täällä siis kuumeillaan pikkukakkosta..tuntuu ettei muuta nyt päähän mahukkaan ja sen vuoksi olis hyvä saada jotain muuta ajateltavaa kuten uusi työ..tiiän nimittäin et jos stressaan ni ei ainakaa tärppää..:headwall:
Saana Kasvaa ja kehittyy huimaa vauhtia, meillä opetellaan jo juoksemaan:D..elämä on aika helppoo ton tytön kaa nyt kun se liikkuu ite eikä aina tartte viihyttää jne. Pitäs rueta pottailemaan, nyt tyttö jo on kiinnostunutkin potasta, tulee siihen istumaan kun ite oon vessassa jne. Tuttipullotki pitäs jättää pois ja vaikka mitä muuta..omaan sänkyyn nukkumaan jne...meillä siis tyttö nukkuu edelleen perhepedissä enkä oo nähny siinä mitään pahaa. Viimostaan jos pikkukakkonen tärpää niin pitää rueta tyttöö omaan sänkyyn nukuttelee, siihen asti äiti ottaa oman keijunsa kainaloon;):hug:
 
Heinäkuu: Imee hyvin, mutta kuivuminen kestää tosi kauan. Rätti alkaa haista tosi nopeesti.
Onnea yritykseen :heart: :heart:

TA: Hyvä, että hoidossa mennyt hyvin.
Ja hyvin se reissukin onnistuu kun valitsee "lapsiystävällisen" paikan. Kun jo syökin normaalia ruokaa niin ei tarvi ajatella semmosia. Paitsi että saako etelänmaista maitotuotteita tms.

EM Kivan kuuloista teillä ja tsemppiä kuntoiluun :heart:

Tyty: Mä taas havittelen opiskelevani lähihoitajaksi =)
Teen nuoriso-ohjaajan töitä nyt ja havittelen esim. päiväkotiin. Ja koska mulla on nyt jatkuva iltavuoro niin 2-vuorotyökin olisi jo parannusta :)
Tsemppiä kuumeiluun ja pikaista tärppiä!

Täällä ei kummempaa. Päivät valuu väsymyksen kanssa pääasiassa. Nuppu on edelleen ollut huono nukkumaan, nyt jätettiin tutti pois. Nuppu itse asiassa nukkuu nyt paremmin, mutta äiti valvoo kun ei saa öisin aina unta kun neiti herättää. No, josko se tästä.
Pottailla pitäs täälläkin, mutta kesällä Nuppu ei siitä hommasta tykännyt ja pitäs nyt ottaa uudelleen asiaksi. Hampaiden harjaus onneksi sujuu jo niin on yksi taistelu vähemmän =)
Ruokalakkoa neiti vain on välillä tehnyt. Nyt osaan ottaa jo siltä kannalta, että syö sen mitä syö, sillä pärjää. Alkuu painikoin ja yritin sitten tarjota hedelmää tai jogurttia tilalle. Nyt ei tipu mitään ylimääräistä ja hyvin näköjään pärjää. Eilen vaan ennen päiväunia oli kauhee taistelu kun ei syönyt ruokaansa ja meni muroja ottamaan kaapista ja en antanut. Tyhmä äiti =)
 
Hei tytöt, enpä tiedä, muistaako teistä kukaan minua, mutta teidän nimet on ainakin jäänyt mieleen tuolta esikoishaaveilijoista. Meillä oli tosi aktiivinen odotusajan pino ja sinne sitten jämähdin :)

Kävin vähän täällä kurkkimassa, mitä teille kuuluu ja hyvää siis kuuluu, taaperoarkea sairasteluineen ja huutoineen jne...

Meillä taaperoinen oppii kovalla vauhdilla uusia juttuja ja on iiiihana :heart: ja olen jäämässä kahden viikon päästä uudelleen äitiyslomalle. apuah. Meillä mies oli puoli vuotta hoitovapaalla ja minä töissä ja nyt poitsu on päiväkodissa ollut pari kuukautta.

Meillä ei pottailu vielä oikein onnaa (ollaan oltu laiskoja harjottelijoita) ja kestoilusta luovuttiin jo joskus tossa kauan sitten, kun alkoi yöhulinat olla sen verra raskaita, että jostain piti keventää...tiedetään, ei hyvä selitys, mutta kumminkin. Nyt kuvittelen, että pääsisin taas käsitöiden, tai ainakin neulomisen makuun, kun jään lomille, saas nähä.

Ihanaa syksyä kaikille

kadak & pikku-tiikeri 1,5v & masuasukki pikku-ruu 32+6
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää tiistaita kaikille!!
Edelleen Poitsu viihtyy hoidossa hyvin. Ja minä töissä! Hymyssä suin poika rientää leikkimään. Nukkuukin hoidossa aina 2,5h eli tosi hyvin. Syö niin reippaasti itse, että hoitaja usein kehuu pojan syömä taitoja.
Jokin ruoka-aine vaan vissiinkin meitä piinailee tai jokin?!? Pojan vatsa on nyt ollut löysänä ja loppu viikosta aina niin polttavaa, et peppu on ihan hirveen punainen. Tällä viikolla kokeillaan hoitajan kanssa jättää pois tuore tomaatti. Toivottavasti ei oo mitään sen vakavampaa!!!

Poitsu on nyt oppinut sanomaan, jos on kakka housussa. Sanoo "Gagga" ja näyttää vaippaansa. Osaa seisovilteen pyöriä/pyörähdellä ja sitähän tekeekin kokoajan. Onneksi ei ole vielä kaatunut niin että sattuis.

tinyAngel ja Poitsu tän viikon lauantaina täyttääpi 1v6kk
 
tyty86 Ei varsinaisesti synnytys...vaan mua pelottaa, et sairastun taas raskausmyrkytykseen, tai saan taas verihyytymän. On mulle sanottu et noi kaikki kauheudet unohtuu...mutten mä vielä ainakaan oo unohtanut. Jospa sitten joskus 5 vuoden päästä....toivon.

Onnea kovasti teille, toivottavasti pian tärppää! Ei meilläkään vielä pottailla. Omaan sänkyynsä kyllä nukahtaa, mutta käyn hakemassa yöllä meidän väliin nukkumaan, jos herättää...ja senhän poika tekee (melkein)joka yö. No nyt hoitoon menon jälkeen on nukkunut ennätys hyvin eli jopa 3yötä heräämättä näiden 4-5viikon aikana. WAU!
 
Sompio On kyllä ollut helpottunut olo kun itkut loppu pojalta. Ihana huomata, että hoitaja ja hoitopaikka on pojalle se oikea. Kanarialle oltais menossa (jos mennään) ni eiköhän sieltä maitoa löydy ja ainakin pitäis olla lapsiystävällinen paikka. :) ollaan menossa kahden muun perheen kanssa ni eiköhän tuu kiva reissu. Kaikilla meillä ku on noin 1-vuotiaat muksut. :)

tsemppiä öihin! Toivottavasti saat ens yönä nukuttua. Meilläkin aina ollut poika huono nukkumaan ja vieläkin ihan normaalisti herättää 1-2kertaa yössä. Joskus kun valvotaan enempi ni oon kyllä töissä niin rätti, kuitti,väsynyt ettei tosiaan.Pannullinen kahvia hieman auttaa...
 
vauvahaaveita toivottavasti sektiohaava paranee pian ja voitte alkaa suunnittelemaan pikku kolmosta :) :heart: Kolme lasta on ollut mun semmoinen "salainen" haave. Muttei mua oo luotu synnyttäjäksi niin taidetaan tyytyä yhteen, mutta sitäkin ihanampaan poikaamme.
 
Kadak Onnea loppuraskauteen :heart:

TA Aika eri tahtiin lapset kehittyy. Semmoinen taito, mitä pitää itsestään selvänä, että "kaikki tän ikäiset" osaa niin sitten huomaakin, että joku kehittyy jossain eri lailla kuin toiset. Nuppu on aika hyvä ton motoriikan kanssa ollut ja on pyörinyt ympäri jo pitkään. Ja se on kivaa =) Nuppuhan lähti kävelemään reilusti yli vuoden ikäisenä ja puhetta ei tule juuri ollenkaan. Joitakin sanoja sanoo, mutta tuntuu että kaiken ymmärtää mitä puhuu. Mutta tosiaan on aika taitava käsien ja tasapainon kanssa.

Meillä on yöt parantuneet nyt kun tutti jätettiin pois ja Nupun sänky tuotiin takaisin meidän huoneeseen. Yöt on vaan lyhyitä ja on vaikea pärjätä yksillä päiväunilla. Mutta pääsääntöisesti saa nyt nukkua. Ja se on ihanaa :heart:

Meillä ei Nuppu lumesta oikein ole moksiskaan. Ekana aamuna katto, että jaa tämmöistä maassa ja samat touhut jatkuu kuin ennenkin. Kovasti on isin tyttö, ei oikein äitin kanssa halua olla. No, se sopii mulle =) Miehellä on aika löysä aika opiskelun suhteen menossa ja ehtii neidin kanssa ulkoilla yms. Tänään istuin melkein tunnin saunassa ja kuuntelin kun ne soitti rumpua ja xylofonia ja Nuppu lauloi :heart:
 
Sompio, niinhän nuo näyttäis kehittyvän tosiaankin ihan eri tahtii.(lähipiirissä on nyt 5kpl yksivuotiaita +meidän pikku mies) Jokainen hiestä kehittyy kyllä omalla tyylillään. :) Vaikka ois sisaruksiakin niin toinen saattaa oppii vaikka mitä 1-vuotiaana ja toinen vasta harjoittelee 1,5vuotiaana. Meillä oppi kävelemään jo ennen 1-vuotta ja siksikin varmaan kävely/juoksu on jo tosi varmaa. Eikä meidän lähipiiriin toista saman ikäistä kuulukkaan, joka osais näin hyvin syödä itse. Muita vielä syötetään.Mutta meilläkin puhe on jäänyt muiden taitojen varjoon. Muutamia sanoja sanoo...ja kaksi tavuisiakin ihan pari hassua. "En nää" tai "Ei mee" Kun sitten vastaavasti lähipiirissä aika moni osaa puhua jo paljon paremmin. No onneksi meidänkin pikku ukko ymmärttä puhetta täysin.

Onnea paremmista öistä! Minäkin ajattelin jättää pojalta tutin vuoden vaihteessa tai viimeistään ens vuoden alussa. Ehkäpä keväällä ni voidaan viedä tutit metsään pupu vauvoille. :D Ennen kuitenkin ku täyttää 2-vuotta.

Ihanasti omaa aikaa sinulle! Ihanaa kun viihtyy isän seurassa. Meillä tarkertuu paljon minuun. Mutta nykyään isäkin kelpaa. Ovat nyt olleet enempi yhdessä.Kun poika oli kipeenä 2 päivää. Oli isä toisen päivän pojan kanssa, et mä pääsin töihin. Olen minäkin alkanut vaatimaan "omaa aikaa" välillä. Elikkä tänään menen tyttöjen kanssa ravintolaan syömään, sitten haluan mennä käsityömessuille marraskuussa ja marraskuun lopussa työpaikan pikku jouluihin. :D kaikkee kivaa siispä tiedossa. :)
 
kadak: Onnea sinulle loppuraskauteen :heart:

Mukava kuulla, että muidenkin taaperot viihtyy hoidossa! Meillä myös tyttö tykkää, hoitaja on hyvä ja ryhmä tosi pieni. On oman porukkansa pienin ja se on hänen luonne huomioon ottaen hyvä asia, koska on niin arka ja ujo.

Meillä on myös yöt nyt vähän katkonaisia. Ilmeisesti tytöllä on nyt niin kova äitivaihe, että öisin huutaa joskus pari, joskus parikymmentä kertaa. Ei vaadi kuin että menen viereen ja annan tutin, heti rauhoittuu. Ei ole hereillä tms. mutta vaatii sen, että käyn sängyn vieressä. Juuri tästä syystä nukkuu meidän huoneessa vielä :D Vähän väsyttää tuo pomppiminen öisin, koska en oo siihen tottunut kun tyttö on aina nukkunut niin hyvin.

Onnittelut vauvis nimestä ja naimisiin menosta!:heart:

Edelleen meillä kuumeillaan. Kiitos kaikille tsemppauksesta! Esikoinen sai alkunsa niin helpolla, että on vähän totutteleminen sellaiseen ajatukseen, ettei tämä toinen välttämättä tärppää niin nopeasti..
 

Yhteistyössä