Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

"kuumeilija", jjuu, en koe kyl mitään surua jäädä sairaslomalle. Alkaa toi touhu tuolla töissä olemaan taas hullujen huoneen touhuja (työkavereiden välillä).. :D
Hmm.. en mä nyt juur erityisemmin apua saa, mut kyl tuo ny joskus, kerran kuukaudessa ;) tai kerran kahdessa viikossa innostuu pesemään pyykkiä ja laittamaan tiskejä.. Imurointia ei tee, ellen käske. Mut kai tuoki muuttuu, sitko on pakko, oon kipee oikeesti tms.. Huomenna olis tosiaan se neuvola käynti, mihin täytettiin ne laput.. Kattoo mitä siit tulee.. Kiva tietää I:nki tunteet ja ajatukset..

Ja voi hyvää päivää tätä närästystä. Tulee oksennus suuhun ja röyhyttää ja ahistaa. Vanne rintojen alla.. Huh.. Valivali, jäkäjäkä :D :heart:

Emby^ ja nökö 25+2 :heart:
 
Maitobaari aukes yöllä sit oikeen kunnolla. Tissit on aivan tulessa ja taas oon ollu kolmesta asti hereillä :kieh: Ihan järkyttävä turhautuminen,en jaksa enään odottaa sitä et voin kävellä taas normaalisti ja nukkua yöllä mahallaan naama vasten tyynyä. Oon ihan jäätävä noita ku toivon jo melkeen et poika olis niin järjettömän kokonen et olis pakko alkaa pian käynnistämään. Vaikkakin tiedän et hyvä olis olla masussa ainakin pari viikkoa vielä. Aatella ku vois vaikka käydä vielä hiihtämässä kun on hienot ilmatki,mut ei... Pojan liikkeetki alkaa olla jo niin kivuliaita et ei edes viitti ihmistenilmoille lähteä irvistelemään. Ja aika lämmöllä odotan tuota äitipolinki aikaa koska sanoivat heti et päivä on aivan täys ja ottivat mut vaan ylimääräseks sinne ja sanoi myös heti et varaudu sitten et joudut istumaan täällä aika kauan. : / Anteeksi kauhee valitus. En olis ikinä kuvitellu et tää loppu käy näin raskaaksi,ja aatella jos vielä joutuu 6 viikkoa odottamaan,ei perkele.
 
syysmyrsky :hug: Ei auta sanoa kuin tsemppiä, toivottavasti vähän hellittäis että jaksaisit paremmin.

Mullakin alkanu oleen masukipuja, kai nää nyt on ihan normaaleja?? Lähinnä yöllä jompi kumpi puoli tulee kipeeks, että aamulla kun herää ja alkaa kääntyileen niin auts.. En tiiä sit nukunko yöllä mahallaan tms. Eilen kyllä olin jumpassakin että silläkin voi olla osuutensa asiaan. Mistä ihmeestä mä tiiän mikä on normaalia ja mikä ei?? Ja mistä mä tiiän että pitääkö joku jumppaaminen sit jättää muka kokonaan pois? Eiköhän nää kuitenkin oo jotain kohdun kasvukipuja..?

HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ!! :heart:

lemonade & mangusti 13+5
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
syysmyrsky :hug: Tiedän ettei tähän oo mitään helpotuksen sanoja edes olemassa, mutta toivon silti, että poju pysyisi masussa vielä hetken ja sulla olo helpottuisi. Raskaus ei oo mikään helppo juttu, ja etenkin loppuraskaus voi olla todella raskasta aikaa. Tiedän kokemuksesta. Mutta lopputulos on mitä ihanin, palkinto minkä kaikesta tästä saa :heart: Voimia :kiss:

Emby^ Nyt kyllä patistat miestäs enempi auttamaan, pakko! Sun täytyy nyt levätä mahdollisimman paljon ja miehelle jää kyllä aika iso vastuu kotitöiden osalta. Meillä mies on tosi järjestelmällinen, vaatekaappikin on niiiiiin tiptop viikattuna, farkut ja kauluspaidat silittää aina pesun jälkeen, imuroi käskemättä ja naputtaa mulle, jos jätän tavaroita jonnekin. On se hyvä saada tietää toisen ajatukset, niin ei tarvitse sitten kuvitella tai luulla tietävänsä, jolloin tulee väärinkäsityksiä tosi helposti. Meillä ainakin on vähän kommunikointiongelmaa, niin ainakin tuolla neuvolassa samaisella käynnillä, mihin ne laput täytettiin, niin pystyi paremmin kuuntelemaan ja kertomaan niitä ajatuksia. Eli kannattaa ottaa mieltä painavat asiat esille siellä, ehkä miehesi uskoo, kun joku ulkopuolinen sanoo hänelle esim. noista kotitöistä. Toivotaan!

lemonade Ihana toi teidän työnimi :heart: Ja viikkojakin alkaa olla jo kasassa, mihin tää aika oikein menee?? Ei sitä voikaan tietää mikä on normaalia ja mikä ei. Itse ainakin mietin monesti juuri tuota samaa, etenkin ensimmäinen raskaus kun oli. Kannattaa kuitenkin ottaa järki käteen siinä mielessä, että jos oma olo on kaikesta huolimatta hyvä, niin asiat on silloin hyvin :D Mä ainakin saatoin huolestua ihan turhista asioista, vaikka voinnissani ei ollut mitään ongelmaa. Mutta tiedän, sitä väkisinkin miettii kaikenlaista ja kehittelee itselleen kauhukuvia :ashamed:

tiuhti_ Täällä ilmoittautuu kans pieni hikoileva sika! Siis ihan järkyttävää hikoilua etenkin öisin :stick: Oiskin vaan pientä hikoilua, mutta kun herään ihan litimärkänä ja hiki haisee nenään :kieh: Käännän vaan tyynyä, että saisin kuivaa pään alle. YÖK :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Oikein aurinkoista ja ihanaa naistenpäivää kaikille ihanuuksille siellä ruutujen takana!! :heart: :hug:

Neuvolassa käyty. Hyvillä mielin. :) Samoilla linjoilla mennään miekkosen kanssa, samoja ajatuksia ja kysymyksiä. Ja kyllä saarnas terveydenhoitaja kotitöistä, tosin sanoi, et kaikilla pariskunnilla se kohta heittelee..
Painoa on koko raskauden aikana tullut viis kiloa jaja käyrillä mennään sopivasti :) Nou hätä mihinkään suuntaan.. taino.. jos supoistuksia tulee, ni sit vaan sairaslomailua lisää..

syysmyräkkä, voij että : / :hug: varmasti on tukala olo, mut koita miettiä mikä lahja sieltä sit tulee.. Voimia!

Emby^ ja nökö 25+3 :heart:
 
atl oliks sulla sellanen mustaharmaa raitanen paita päällä ja ruskeat hiukset ponnarilla? :) luultavasti istuin. Kyl mä ihmisii siel kyttäsin mut kellään ei kyl mun mielestä ollu kaksosmasua :D


Suuret kiitokset tsempeistä! :heart: Lääkäri teki ultralla painoarvion. Pienen narinan saattelemana totesi että PITÄISI mahtua tulemaan ja jotain siihen tyyliin että saisikin tulla jo et on valmis paketti. Kokoarvio 3,2kg ja 4.4 käynnistetään "jos ei itse ymmärrä tietään ulos."-sanoi lääkäri :D eli tuolloin viikot 39+4.
Sit kun lähdin sieltä niin tuli ihan kauhia paniikki et en mä kuitenkaa mitää osaa ja kaikkia muita kauhuajatuksia. Isäntä oli ihan innoissaan kun soitin sille töihin ja sanoin et nyt saa tulla jos on tullakseen. :) hui.. Ainiin ja insuliiniakaan ei aloitettu. Ruisleipä on ainoa millä pysyy joten mä syön nyt loppuun asti ruisleipää erilaisilla proteiini pitoisilla päälisillä. :D Mutta sanoi myös että kerran viikossa on jokaisella lupa herkutella :)

Hey Mulla ainakin oli mahan vihlontaa ihan alusta asti,siihen saakka kun tuli kovempia kipuja eli noita lantionlöystymiskivuja,sen jälkeen ei oo muuta huomannukkaan.. Jos ei mitään verivuotoja tule niin eiköhän se ole vain kohtu joka venyy ja paukkuu siellä :)
 
atl
syysmyrsky Joo kyllä sä ihan oikeen bongasit, erehdyit vaan masusta, siellä on nyt 30+0 niin painoarviollisesti 3,1kg vauvaa :D Ovat kolmessa viikossa kasvaneet 1,4kg, ei oo ihme että tuntuu ettei vattanahka pysy perässä. Mulla palo täysin käämi sen diabeteshoitajan kanssa kun näistä monikko-odottajien painoasioista tuntuu jokainen olevan eri mieltä. Oliko sullakin se mieslääkäri? Se on aika mielenkiintoinen tapaus..

Mut hienoa että pääsit painoarvioon ja sait käynnistyspäivänkin! Ehkä olo helpotti hiukan? Tosin itse alkaisin ehkä jännittämään kahta kauheemmin :D

Mut herkuttelupäivät, ne oot ainaki ansainnu! Nii ja piti sanoo että olit hirveeeen söpö!
 
atl Mikä sulla oli tilanne a ja b vauvan koolla nyt? Mulla oli aika ensin sisätautilääkärille et taidettii olla eri ihmisillä noista sokereista. Tää oli tosi kannustava ku kävin siel roikottamassa päätäni ja kattelemas varpaisiini :) Ja tosiaan oli mies lääkäri. Se ultraaminen oli sellasta et se tökkäs sen laitteen kolmeen eri kohtaan sillee et maha vaa heilahti ja otti sieltä pään,masun ja säären mitat ja tosiaan sellasta yksin mutinaa/narinaa piti ja puhu sellasta kieltä mitä mä en ymmärtänyt. Onneks oli kaksi kätilöä tulkkaamassa :D mut joo melkosen erityinen tapaus. Ja oliko se vielä synnytyslääkäri? kun mulle ainakin sanoi että ehkä tavataan synnytyksessä ja taas kerran mietin että toivottavasti ei :D Ja olokin on nyt paljon helpottuneempi,tai ainakin tuntuu siltä kun sai uusia asioita mietittäväks kuten sen et kohta sitä sit mennään tyrät rytkyen :| vai et söpö :ashamed: kiitos!
Mitä sulle nyt sanottiin noista sokereista? Ja mitä siitä painosta oli puhetta?
Muuten,se keskarin mäki on ihan helvettiä kiivetä näillä perskivuilla. Mulla kesti joku 20min ku kapusin ahterini sinne kukkulalle. Alas päin tuliki ihan mukavasti :D pyörimällä...
 
atl
syysmyrsky Joo se äijä on sama äijä joka mutkin ultras, samaa kaavaa meni munkin ultra, tosin kohtia oli 6 :D Sama mies teki mulle rakenneultran, ja mä olin valmis tekemään anomuksen ettei tartte tota koskaan enää kohdata.. Tänään se oli kyllä sentään vähän paremmalla tuulella. Se taitaa olla naistentautien ja synnytysten ylilääkäri :D Kuuluisa sosiaalisista taidoistaan ihan ympäri suomen.

Mä kävin sillä sisätautilääkärillä kans, ei sillä mulle ollu oikein mitään asiaa. Mittas se verenpaineen ja totes et kaikki on kivasti. En tiedä mikä mulkero se diabeteshoitaja oli, mutta olo oli kuin seiskaluokan terveystiedontunnilla. Sokereista sanottiin vaan että jatkan samaa tahtia syömistä, eikä tartte välttämättä mitata niin usein. Tai paastoarvo kolmesti viikossa mutta niillä muilla ei ole niin väliä kai. Painosta se diabeteshoitaja valitti että olen lihonut liikaa, kun olen lihonut vajaa 8kg. Mä kyseenalaistin vähän kun samassa sairaalassa on kätilö mulle kertonut että monikko-odottajien suositellaan kerryttävän painoa terveellisesti aika paljonkin, vaikka oliskin ylipainoinen entuudestaan niinkun mä. Sitten hän totes että jos odottaisin yhtä niin en ois saanu lihota oikeastaan yhtään. Semmosta.. Parasta oli kun se hoitaja sanoi, että kävely ei ole liikuntaa :D Aijaa.. Välillä et pääse tuolilta ylös ja jotain hikijumppaa pitäis lähtee tekemään. Upeeta. Ja se sairaalanmäki, voi juma että sitä manasin kun aamulla sinne menin, olin melkein myöhässä ja jouduin oikeen spurttaamaan. Mietiskelin, että mikä urpo rakentaa sairaalan mäen päälle :D Lisäks kävi ketuttamaan, kun siinä pääoven lähistöllä autot parkkeeraa JALKAKÄYTÄVÄLLE?! Mikä hiton invapaikka on jalkakäytävä. Sitten joudut tän jumppapallon kanssa kiertelemään niitä autoja ajoväylää pitkin. Olis SK:n tekstaripalstan arvonen aihe melkein :kieh:

Sikiöiden kokoero on pysyny nyt rakenneultrasta saakka samana, kasvavat samaa tahtia mutta B on vaan noin 20% pienempi kuin A. Nyt suhde oli A 1700g ja B 1400g. En oo enää niin kovin murheissani, kun kuitenkin molemmat kasvaa hienosti.
 
atl Aika jakautuvia mielipiteitä kyllä kun toinen suorastaan syyllistää sua lihomattomuudesta kun lapsilla on kokoeroa ja toinen paasaa et ei ois saanu sitäkä VÄHÄÄ tulla :eek: taas saa todeta et näitä juttuja on yhtä monta ku tätejäkin. Ps.kuulosti ihan perunalta. :D Ja ihan saakelin pieni sä kyllä olit monikko-odottajaksi!
Jaa tunneskaalat on ollu täysin samat ku itellä aamulla sinne kiivetessä :D Katoin niitä autoja kans jotka tukki sen kulkuväylän kokonaan joissa ei muuten edes ollu todellaka kaikissa invamerkkiä et hittojakos mäki tonne perimmäiseen riviin parkkeerasin kun aina vois ajaa myös pääovesta sisälle. Muutenki jännitti ku se mäki oli ihan jäinen..
 
Heiiijheiijheiiiij.

Täällä on joskus ollu puhetta isyyspakkauksesta, eikö?
Noh, mut nyt otan asian puheeksi :)

Jos ootte sellasen koonnu, mitä ootte siihen laittanu ja koska ootte sen miekkoselle antanu? :)

Mulla olis koossa nyt:
- Juha Vuorisen Vaippaihottumaa
- Mies hoitaa vauvvaa - kirja
- I love DAD-sukat :)

Ajattelin hankkia:
- Bodyn jossa lukee jotain Isän kulta tms
- Ehkä joku ruokalappu jossa lukee samantyyppistä
- Tutti, jossa vois lukee kans jotain isään viittaavaa
- Batteryä
- Viskiä?
- Sikareita
- Hanskoja

Miltäs kuulostaa? :)

Emby^ ja nökö 25+3 :heart:
 
Hei kaikille! :)

nellielli Onnittelut plussasta! (En ole vissiin huomannut onnitella, vaikka haaveilijoistakin huomasin onnellisen tapahtuman :ashamed: )

Isyyspakkaus Kiva ajatus. :) Itse en taida moista koota, kun mies odottaa yhtä innokkaasti äitiyspakkauksen sisältöä kuin minäkin. Riittäköön se meille. ;)

(.) Perjantaina sain ekan kerran työkaverin "kiinni" siitä, että vilkaisi mahaa. :D Oli sitten omalle esimiehelleen pohtinut asiaa myöhemmin samana päivänä. En ole siis tuolla harjoittelupaikassa kummemmin mainostanut raskautta. Pakollisille henkilöille, jotka päättää työtehtävistä olen maininnut, jotteivät ihmettele jos taukoilen välillä enemmän tai kävelen kun selkä ei kestä pitkään istumista.

Selkä tosiaan alkan reistaamaan ikävästi. Vasen pakara välillä vetää tosi kipeeksi iskiaksen takia. Eilen hyvä että vessaan pääsin kävelemään. Kyllähän se siitä hetken päästä helpotti, mutta mietin vain, kun ei tuo maha nyt vielä niin iso oo ja et millaista mahtaa olla kahden kuukauden päästä ku nyt jo koskee... :|

Mutta muutoin olot ihan jees. Pienen potkuja odotellessa...

Jaksamisia kaikille! :)

Taiteilijatar 17+6
 
Minäki tein jo isyyspakkauksen miehelle synttärilahjaksi, joka on reilun viikon päästä. Aikasessahan tässä ollaan, mutta siinä on kaikkea muutakin hyödyllistä kuin isi-juttuja vauvalle.
Eli ostin mm. ihan valkosen normibodyn ja ite kirjotin siihen kivan tekstin kangastusseilla :)
Sitten ostin myös ne I <3 DAD sukat. Ois ollu kiva bodysettikin, mutta ne oli vain 50 kokoa, joka on turhan pieni...
Isi voi sitten käyttää iteensä ne viinakset ja muut tykötarpeet. Ostin jo aikasemmin semmoisen taaperon aktivointi -kirjan isille, ja jonku humoristisenkirjan, jossa lukee kaikkia viisauksia isyydestä. Lisäksi vielä ihan kauluspaidan, ettei vaan oo nuita vauvan saapumiseen liittyviä juttuja :D

Täälläkin selkä reistaa, varsinkin kun on ollut töissä ja aamulla herää, on vasen puoli alaselästä niin kipeä ettei meinaa vasemmalla jalalla pystyä askeltakaan ottamaan :$

Huomenna poksuu! :D

-pansku- ja bubu 18+6
 
Isyyspakkauksesta, kyllä täällä on haaveiltu että jos sellaisen väsäisi, jossain vaiheessa jo katselin vähän kirjallisuutta että mitä sinne voisi laittaa.
Embyn listassa olevat kuulostaa tosi hyvältä! Miten jos lisäisi vielä jonkin kasvosuojuksen tai vastaavan, kun vauvan vaippaa joutuu vaihtamaan ja jos haju käykin miekkosen nenään. Tai vaihtoehtoisesti myös pyykkipoika nenään varmasti kävisi. :D

Mie kysyn ihan mielenkiinnosta, kuinka nopeasti immeisillä on alkanu vatsa pyöristyä/pullottaa alavatsalta?

Itsellähän toi turvotus on jotain ihan karmeaa, vähän tuntuu että alavatsa olisi pyöristynyt mutta välillä taas tuntuu, ettei siellä mitään ole. Jotenkin nyt on jostain tullut joku pelko, että onko tuolla kaikki hyvin ja onko vielä tyyppi elossa. Ultraankin olisi vajaa kuukausi aikaa... Perjantaina toisaalta olisi sitten eka neuvola.. Ja hirveä nälkä/paha olo/yökkiminen jatkuu... hervoton väsymys ja naama kukkii. Oireet ainaski kertoo että raskaus edelleen jatkuu... Sitä odottaessa että saa dopplerilla sydänäänet kuuluville. Ja tietenkin tätä pelkoa ruokkii tosi eläväinen uni minkä näin pari yötä sitten, unessa ei löytynyt ultrassa enää elonmerkkejä. :/

Chiba & Mysteeri 8+5 :heart:
 
Chiba Mulla ei oikeastaan vieläkään voi sanoa että vatsa ois alamahasta hirveästi pyöristyny(paitsi normihousuja kokeillessa sen huomaa, kun napit ei mee kiinni :D), mutta on se varmasti jonkun verran nyt kasvanut, kun ei tuota ainakaan enää mitenkään peitellä, eli ihan kestopönötys on. Valtaisa turvotus alko kans siinä 7-8 viikoilla ja jatkuu vaan. Selällään maatessa maha ei ulkone edelleenkään.
Kyllä sitä itekin mietti, että onkohan siellä mitään elävää kun ei se kohtu ainakaan tuntunut kasvavan ollenkaan. Mutta kyllä siellä oli ja kohdun tunsin vasta siinä 12 viikon paikkeilla ja nyt sen tuntee jo ihan selvästi. Vieläkään ei ole noussut navan kohille, mutta luultavasti kuun vaihteessa vauveli potkii jo niillä korkeuksilla :) Mulla siis hieman takakeno kohtu.
Kärsivällisyyttä vain! Kyllä se siitä kasvaa!
 
Viimeksi muokattu:
Tiiättekö kyllä on alkanu jännittää se ultra, onko siellä mitään? Ei tää oireeton olokaan kivaa ole... Tai no, rinnat kyllä edelleen aristaa, ja ovat oudosti välillä törröllään nännit :D, mutta muutoin ei juuri mitään. Vatsan juilimiset on loppuneet, eto-oloa ei oo ollu. Vatsaa kyllä turvottelee varsinkii illalla, ja tuntuu jotenkii kummallisen täydeltä, varsinkii alavatsa.

Ne joiden kanssa tästä raskaudesta oon puhunu sanoo että pitää nauttia kun ei oo oireita, että kyllä niitä yllin kyllin vielä tulee, mut nyt ei oikein pysty ku on nii epävarma olo, Toivottavasti tiistain jälkeen voi sitten nautiskella...
 

Yhteistyössä