¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

hyvää huomenta...

Otin juuri pikkupäikkärit... luen jutut myöhemmin, ja kirjottelen sitten myöhemmin kunnolla.

Kävin kattomassa veikan vauvaa... hän oli niin pieni :D ja ihana itse suloisuus.

Nyt lähden käymään neuvolassa... ja toivon että tämä turhaituneisuus ja pelokkuus edes vähän väistyisi tieltä.
 
mulle kaveri varotteli että saattaa käydä niin et koko 50 jää kokonaan käyttämättä. niitä en oo niin kauheesti hankkinu, vaikka onhan nuo vaatteet sitä söpömpiä mitä pienempiä ne on :D

potkareita on vaikka millä mitalla joka kokoa, tietysti bodeja, mut sitte kaikki paidat ja housut ja sukat on vielä hankkimatta. jokunen haalariki löytyy mut varmaan pitää hankkii semmonen ihan pikkunen lämpönen vielä.

jostain syystä mulla on ihan kauheesti pipoja :D mistä lie tulleet...
Daadeli oikeestaan vaan vaipat täälläki. ja jos jostain löydän niin kamman ehkä vaikka se saattaa turha ollakki. :) mut ei kai vauva oikeestaan mitään tartte muutenku vaipat ja vaatteet että... ylimääräsen harson ehkä korkeintaan johon saa vauvan tuoksua ja mies vie sitte kissoille haisteltavaks.

Hanta hyvää neuvolaa.
 
Daadeli: joo pari vaippaa ja harsoja.. sit aattelin ottaa yhden vastasyntyneelle tarkotetun tutin automatkaa ajatellen. Hyvää mammalomaa muuten =)

Mua ihan ärsyttää ku jotku sanoo et ei niitä 50cm vaatteita kannata ostaa :/ kyllä ne nyt kuitenkin taitaa valtaosalle mennä ainakin ne ekat viikot ja musta näin ensikertalaisena on tärkeetä vauvalla olla suht oikeen kokosta vaatetta, että saa jotenkin oikeet otteet pienokaisen käsittelyä ajatellen (sekavasti selitetty.. ) mutta kukin tehköön niinkun tykkää :)

Meil vauvan vaatekaapista löytyy siis itseostettuina 50cm ja 56cm ja sit alerekeistä löytäny jotai 62/68 kokosia.. ja äippiksessähän ei noita ihan pikkasia oikein ookkaan.

HanTalle mukavat neuvolat!
 
kyssäriä pukkaa:

mitäs muuten tapahtuu jos vauva ei oo rt eikä pt, vaan esimerkiksi hieman vinottain? pitääkö tämmösiä tapauksia sit yrittää kääntää vai työntääkö se kohtu vauvan oikeeseen asentoon synnytyssupistusten aikana?
 
Alley Totta, eihän se paino kerro pituudesta mitään. Mutta sairaalavaatteiksi pakkasin 56 cm vaatteet. Jos kaikki menee hyvin, niin me lähdetään kerralla kaikkine tavaroinemme sairaalaan ja mies jää perhehuoneeseen meidän kanssa. En uskaltanut pakata kotiintulovaatteiksi 50 cm:n vaatteita, ettei miehen tarvitse sitten mahdollisesti käydä niitä vaihtamassa :D

Johanna Totta, mäkin haluan pukea Nupun suhteellisen oikean kokoisiin vaatteisiin. Ja jos synnytystapa-arviossa olisi annettu tosi pieni arvio vauvan koosta, niin mä olisin varmaan hakenut lisää 50 cm:n vaatteita. Mutta nyt en sitten haekaan.
*muoks* Valmistajasta riippuen tuntuu, että osa 56 cm:n vaatteista vastaisi 50 cm:n kanssa samaa kokoa. Ja sama, että viikasin osan 68 cm:n vaatteista noiden 62 cm:n kanssa samalle hyllylle. Saa nähdä miten ne koot päälle laitettuna menee, mutta ainakin näyttäisi näin.
 
sompio ja alley tuo vaatetus kysymys on kyllä mielenkiitoinen :D
Meillä kanssa ihan muutama alle 60 centtinen vaate 62 on sitten hyvinkin paljon...
Tosin meillä tuota kietasu mallia on vähemmän, itse en jotenkin pidä siitä...
En osaa sanoa miksi... mutta totuus vaatteiden käytöstä nähdään sitten tulevaisuudessa, ja niiden toimivuudesta.

alley tutkitaanko tuota ahdistuneisuutta mitenkään??? vai jääkö luultavasti tasolle???

Daadelilla menee hienosti :D Mukavia äippäloma päiviä :D
AIka kulu mulla alkuun joutuisasti... jossain vaiheessa alkoi sitten tökkimään. ainainen ihmettely ja kotona olo... tosin oonhan jo olltukin täällä tammihelmikuun vaihteesta ensin saikulla ja sitten äippiksellä.

mansikkatee onnea hyvistä kuulumista

em olette saaneet pienen emännän alun, jolla on hyvin määrätietoinen asenne :D
Onnea pikkuisesta vielä kerran
 
johanna sulla on sellanen kysymys, että minäkin haluaisin tuohon vastauksen... ihan mielenkiinnon vuoksi....Maalaisjärjellä ajateltuna... ei pitäisi päästä laskeutumaan poikittain.. mutta enpä tiedä...

 
omanapa neuvola kuulumiset

Nyt on rauhallinen mieli... itkettiin ja naurettiin neuvolassa.
Ja puhuttiin pelosta ja paniikista.
Neukkutäti soitti sitten polille ja kyseli kaikki mun tiedot.
Ja olihan se synnytystapa-arvio tehty... sitä ei vain ääneen oltu sanottu...
Että vauva mahtuu tulemaan lantion läpi :D Mun asioissa oli kuulemma konsultoitu ylilääkäriäkin tän insuliini kysymyksen kanssa...
Ja sieltä asti tullut neuvoa että rauhassa vain päiväkerrallaan yliaikaisuuteen saakka...
Joten eiköhän tässä voida rauhassa olla :D

turvotus vähentynyt viimeviikosta yhteen plussaan, ja painokin pudonnut n 500 g
verenpaineet normaalit...
ja pissakin totaalisen normaali.
Proteiinit 1+ eli kuivaa kuivaa olen siis kuiva :D Mua ei oikeesti pissata kun neuvolaan menen, kun on pitänyt käydä pissalla kotoa lähtiessä ettei tuu sit housuun kävellessä... niin tuo tulos on ihan normaali...
Rautaarvot oli nousussa JEE :D
SF 36.5 viime viikkoon 0.5 centtiä kasvua...
Lapsivettä normaalisti...
vauva vakaasti raivotarjonnassa... pää kiinnittyneenä ;)
syke hyvä
liikkeet yhdellä +... heilui kovasti kyllä sykkeitä kuunnellessa, mutta laittoi vain yhden plussan kun puhuin siitä että vauva liikkuu mielestäni kovin vähän.
Olisi polille tarkastukseen laittanut, mutta sain itse päättää, ja minulla sen suhteen rauhallinen olo... kun kuitenkin liikkuu, vaikka ei niin kovasti melskaakaan :D

Neukkutädin arvio oli, että ennen kun köriläs seuraavan kerran lähtee töihin on vauva syntynyt...
Ja köriläshän tulee tänään kotiin, ja lähtee su/ma välisenä yönä n 3-4 aikaan ajamaan...
Eli josko se poika syntyisi kohta...
Neuvoi rentoutumaan ja harrastamaan seksiä ;)


Voi ihana mikä lehtimyyjä :D
Olisin saanut neljän kuukauden lehdet ilmaseks, tilaamalla kahdeksan kuukautta... noh hinta ei ollut päätähuimaava... mutta miksi maksaa 50 euroa vuoden lehdistä, jos lehti ei kuitenkaan ole sellainen jonka välttämättä haluaa???
Mukava myyjä, tuntui pahalta sanoa kiitos ei... ymmärsi kyllä ihmettelen kovasti. Toivotteli vain kovasti onnea perheen kanssa :D
 
Tulin just kotiin sika sika pitkän päivän jälkeen... pika kommentit siis. :D

nt-ultra tehtiin aamulla ja kaikki oli hyvin! :heart:
Turvotus oli 0,98
Pikkuisen koko vastasi 12+1 niinku piti
Pituus vastas 12+3 =) Tästäpä sain uuden työnimi-idean :LOL:


Delfis ja pitkula 12+1 :D :heart:
 
onnea delfis ultrakuulumisista :flower: :heart:

Daadelille tervetulotoivotukset lomakerhoon :wave: ja ihan kiva, että muistit salasanankin :D sairaalakassi mulla on vähän vaiheessa. oon hoitotasolle nostanut vauvan kotiintulovaatteet, 50cm ja 56cm riippuen vauvan koosta. ja sit siinä on mun varahammasharja, jämätuubi tahnaa ja huulirasva. olohuoneen pöydällä on lista lopuista tavaroista. omia vaatteita en viitti ees vielä pakata, ku tod.näk pidän niitä vaatteita vielä :LOL:

Sompio öhh, mitäs se lekuri sanoikaan tehdessään sisätutkimusta. tunki sormet sisään, ronklas kohdunsuun. sanoi että normaalia kypsymistä on alkanut tapahtua. sitten sanoi että tossa tuntuu vauvan pää ja painoi samalla toisella kädellä alavatsalta. (eli en tiedä tunsiko pään kanavassa vai ei, en tajunnu heti kysyä ). sitten painoi sormilla alaspäin ja sanoi että häntäluu joustaa hyvin. jossain vaiheessa sanoi istuinkyhmystäkin jotain.

niin juu, sai toi sisätutkimus sit jotai limatulpan irtoamistaki aikaan. kävin vessas ja ihmettelin et mitä limaa musta tulee ku paperii pitää repii koko aika lisää. sit katoin paperiin ja tataa, siinä kökötti vaaleanrusehtava sormenpään kokoinen löntti hyytelömäistä limaa. en tiedä paljon kerkisin niihin muihin papereihin sitä läästiä, mut aika vähäinen määrä kuitenkin tuli. myöhemmin kun kävin pyyhkimässä ni tuli jo semmosta kirkkaita, pieniä hyytelönpalasia. iuh :D

36+3
 
Sompio no pakko sen on limatulppaa olla. en usko et kokonaan, eiks limatulpan määrä oo joku ruokalusikallinen. googletin samantien limatulpan ja löytyi tietoa, että sen erittyminen ois yhteydessä kohdunkaulan lyhenemiseen. mitä mulla onkin jo tapahtunut...
 
Ohhoh Talvis! siellä sitä jo ollaan menossa ainakin oikeeseen suuntaan :flower: ite kans aatellu täs parin päivän sisään et siitä sitte tietäs vähän missä mennään. -meillä perhevalmennuksessa neuvottiin viimestään siinä kohtaa pakkailee laukkua valmiiksi kun limatulppaa ilmenee ( vaikka voikin mennä viel muutama viikkokin synnytyksen alkamiseen )

Mua alko ihan kauhistuttaan nyt se polikäynti ku luin kesämassuista synnytystapa-arvion tekomenetelmiä... :ashamed: eilen taisin just avautua siitä, että muutenkin se sisätutkimus sattuu :(

Mites Talvis muuten sun mies? seurasiko ihan viilipyttynä tutkimusta? :D

Delfikselle onnea hyvästä ultrasta!
 
delfis :heart: pikkuisella sormi suussa :D ihanuus onnea.

talviskin sitten siirtyy joukkoon ihan kohta lähteviin :D

ei tarvii olla huolissaan vauvan liikkeistä... jytäsi illalla 2½ tuntii yhteen menoon... koko viikon liikkeet kerralla :D
Olo on ihan hassu... nukahdin salkkareiden jälkeen ja otin 1½ tunnin päikkylit :D
Sit valvoin 1½ tuntii ja nukahdin takas... nyt heräsin taas... kohta varmaan nukahdan :D
Tulin tuolta sängystä kuitenkin pyörimästä, tähän sohvalle...
Ihme pätkä unta... Nukuin kuitenkin viimeyönä kellon ympäri ja päivälläkin otin kunnon päikkärit...
Unta siis riittää

sompio ihana olla taas rauhallisella mielellä...
Ja ihanana että olette kaikki olemassa ;)

HanTa ja Möntti 39+5
 
Ihana kuva Delfis :heart: :heart:

HanTa Sinä keräät ilmeisesti voimia synnytykseen, kun noin paljon nukut :D
Ja minustakin on ihanaa, että te olette olemassa :heart:

Mä en taas vessareissun jälkeen nukahtanut ja sitten nousin taas tänne kukkumaan. Mahakin on sekaisin :kieh: Tai siis ei sekaisin, mutta erittäin aktiivinen suoli :D

Taidan mennä sohvalle lukemaan ja josko sitä vaikka siihen nukahtaisi :wave:
 
Onnea neuvolakuulumisista :heart:

Delfis, voi mikä ihana pieni kulta siellä nukkuu :heart: Onnea!!

EM, teidän neidissä on selvästi luonnetta ;) Kiva kun kävit kylässä tällä puolella :D :heart:

Talvis, vai räiskit sinäkin jo sen tulppasi kanssa :D Voi kyllä meitä ei täällä enää kohta montaa ole :p

Hanta, hyvä että vauveli on taas virkeänä :)

Nyt on kaksi päivää tiedossa herkkuja, mä en kestä :| Tänään on kummitytön synttäri ->herkkuja, huomenna lähdetään kaverin kanssa reissuun ->herkkuja. Mitä tästä munkin terveestä elämästä taas tulee.. Ja ens tiistaina neuvolassa taas itkettää.. No joo, aamumasennus päällä :LOL:
 
hyvää huomenta

vilma kyllä välillä saa herkutella :D ja eihän niitä herkkuja tarvitse kaksin käsin suuhun mättää ;)
Mukavia juhlia ja reissua kamusen kanssa.

sompio sun kanssa *haukotus* heräsin tunti sitten, ja voisin mennä takas nukkuu...
Jos kuitenkin hetken valvois.
Kyllä ne sunkin unen lahjat kohta alkaa näkymään... Ensin pitää vaan TAAS valvoa ja PALJON.
 
huomenta!

Delfis ihana pikkunen :) Onnea! :flower:

Vilmav mulla on toeria: jos joskus herkuttelee oikeen olan takaa niin on paljon terveellisempi kuin ei herkuttelis ollenkaan. koska joskus tulee semmonen kauhee karkinhimo, että sä tiedostamatta hotkit ainaki puoli kauppaa herkkuja. mutta jos napostelee sillon tällön niin kroppa tietää et "joo, ollaan me jo syöty" :D

Talviksen hetki on koittamassa :D
 

Yhteistyössä