**Esikoishaaveista plussanneet**

pMyy: toivottavasti oksentaminen helpottaa pian :hug:

mariaana: täälläkään ei enää pysty olemaan mahallaan, ei ne tissit mutta tää maha :p BodyBalancessa on muutama liike jossa ollaan mahallaan, ne kyllä pystyn vielä tekemään. Varmaankin pitkään ei pystyisi olemaan maha maassa mutta hetken aikaa vielä :)

Vielä vähän päälle viikko ultraan!

pokemoni & myttynen 11+1
 
Mä olen kovasti pähkäillyt noiden vaatteiden oston kanssa. En nyt kyllä olisi ollut vaatekauppakuntoinenkaan, mutta pitäähän näitä jo valmiiksi miettiä :D Tiedän siis tarvitsevani jotain uutta syksyksi, mutta mitähän sitä uskaltaa ostaa. Itsellä ei ole vielä siis ollut muuta turvotusta kuin rintojen kasvamista ja on niin hankala ennustaa, missä vaiheessa se mahan kasvaminen sitten alkaa. Toisaalta voin kuvitella käyttäväni melko tiukkojakin paitoja raskaudenkin aikana, mutta löysemmät voisi olla se varmempi ostos tässä vaiheessa. Tarkoitus on kuitenkin löytää sellaisia vaatteita, joita voisi käyttää niin raskaana kuin sen jälkeenkin (tiukat paidat toki venyvät varmasti muodottomiksi, joten ne ei välttämättä ole sittenkään niin käteviä).

Bola-korusta haaveilen minäkin, jossain vaiheessa varmasti tilaan itsekin sen =)

Eilen pääsin kertomaan uutisen yhdelle parhaista ystävistä ja taidettiin vuodattaa kyyneliä molemmat. Varoitin, että saatan olla hieman pahoinvoiva ja kaveri näytti siltä, että hän ei uskalla tulla sisällekään. Sanoin, ettei ole tarttuvaa ja ystävän ilme muuttui kysyväksi. Kerroin sitten, että minulla on salamatkustaja mukana ja jouduin osoittamaan vatsaanikin, jotta ystävä tajuaisi, mutta vielä piti vääntää rautalangasta ja sanoa olevani raskaana :D Varovasti kysyi oliko ihan suunniteltu juttu ja sitten tietenkin tulikin heti kysymys, miksen ole kertonut mitään. Salaisuus olikin helppo pitää, kun asutaan nyt eri paikkakunnilla. Kummasti helpotti, kun sai kertoa asiasta, nyt on joku, jolle voi ja kuulema pitääkin päivitellä kaikki kuulumiset :heart:

Pahoinvointi siis jatkuu täällä edelleen. Eilenkin piti oksennella ja mitään ei oikein voi syödä, kun heti oksettaa. Aamulla heräsin mahan murinaan ja söin nyt puolikkaan Piltin, katsotaan pysyisikö se sisällä. Ruuan pitää olla mahdollisimman mautonta, jotta se maistuu. Normaalisti minä syön hyvin ja melko usein, niin nyt on sitten pitänyt totutella tähän jatkuvaan nälän tunteeseen. Huomenna onneksi neuvola, toivon saavani sieltä jotain hyviä vinkkejä pahoinvoinnin kestämiseen.

pMyy 8+4
 
Jee!
Mäkin pääsen tänne teidän joukkoon :) Tein sunnuntaina ekan plussatestin ja tänää vielä digillä varmistin nii siihe tuli raskaana 2-3 ja se passais oikein hyvin ku tänää ois 5+0 menkoista laskettuna (ovis todennäkösesti pari päivää myöhemmin oikeesti) Jos sitä soittas vaikka neuvola-ajan tänää <3

Eli LA ois 6.4. ja mun rivi ois HappyFeet, 25, TAYS,

Elämä on ihanaa :D

HappyFeet & JeMi 5+0


 
Onnea ja tervetuloa HappyFeet! :flower:

En osaa päättää, oonko pahoinvoiva vai en. Olo on kyllä jatkuvalla syötöllä etova, enkä meinaa saada mitään aikaiseksi, mutta koska laatta ei lennä, epäilen sitä etovaa oloa koko ajan. Myös silloin, kun se on päällä. Ei tämä raskaus älykkyydelle ainakaan hyvää tee... :D


muoks: Jinda ja maha-asia 7+5 (kohta poksutaan taas!)
 
Tervetuloa HappyFeet! Onnea plussasta ja iloa odotukseen :)

Jinda, mulla on ihan sama tuon pahoinvoinnin kanssa! Oksentaa ei tarvitse, mutta jatkuvasti on niin ällö olo, että haluaisin vain piiloutua peiton alle nukkumaan. Välillä voisin herätä syömään :D Mulla kyllä auttaa pahoinvointiin parhaiten ruoka sekä tekeminen. Jos lähden käymään jossain, mikä vie ajatukset ihan muualle, unohdan aikalailla pahoinvointini! Sitten jos syömisestä tulee kuluneeksi pari tuntia, ällötys kyllä muistuttaa itsestään...

pMyy, olipas ihana lukea tuosta kertomisesta kaverillesi! Mulle se kertominen on ainakin ihan kamalan jännää... Jännitän sitä ihan kamalasti. Yhdelle kaverille sain kerrottua, kun hän tiesi yrityksestä ja osasi kysyä suoraan. Toisella olin kylässä pitkälle yli puolitoista tuntia, kunnes ruokaillessa santsikierrosta ottaessa sain sanottua syöväni nykyisin kahden edestä... Ja kolmannen kaverin kanssa olin lenkillä melkein pari tuntia, kunnes vaan ihan mitenkään aiheeseen liittymättä sain sanottua, että me odotetaan vauvaa. Onneksi mies saa hoitaa kertomisen koko oman puolen suvulleen :D
Mutta on se tosiaan ihanaa, kun ympärillä on ihmisiä jotka tietää. Ei tarvitse salailla mitään :)

Mariaana80, kerrothan sitten miten sulla meni se hieronta? Itsekin haaveilen pääseväni syksyllä hierontaan, mutta vähän mietityttää samat asiat...

Ootte te kyllä niin nopeita ja ahkeria kirjoittajia, että mä en kyllä pysy millään mukana :ashamed: Yritän olla vähän skarpimpi, mutta tämän ennestäänkin jo lahon pään kanssa tuntuu epätoivoiselta tehtävältä!

Omasta masusta... Me käytiin eilen siellä varhaisultrassa :heart: 1kpl erittäin vahvasti sykkiviä sydämiä, täydellisen pyöreässä pussissa. Limakalvot hyvin paksuuntuneet ja istukan paikka hyvä. On kuulemma jossain päin kohdun yläosaa. Vauvalla mittaa 7,2mm eli vastaa täysin laskemiani viikkoja. Saatiin 7(!!) kuvaa ultrasta, vaikka eihän niistä vielä paljoa näy. Monitorilta erottui kyllä tosi tarmokkaasti pomppiva sydän.

Plink & Pähkinä 6+5
 
HappyFeet tervetuloa minunkin puolesta!

Plink ihana kuulla, että kaikki on hyvin :heart:

Itse voin sanoa, että ei kahta ilman kolmatta. Oksentaminen jatkui siis tänäänkin. Ruoka ei maistu ja nälkä alkaakin olla jo melkoinen. Yksinkertaisesti hutera olo. Itse olen ollut nyt siis työttömänä, kun valmistuin nyt kesällä. Pahoinvointia potiessa totesin, etten taida hakea aktiivisesti töitä vielä pariin viikkoon, jottei tarvitse jäädä töistä pois heti huonon olon takia. No, tänään sitten sain kutsun työhaastatteluun perjantaille, enkä tiedä miten asiaan suhtautuisin. Olen tietenkin innoissani, olisi rauhoittavaa tietää saavansa vakituisesti palkkaa ennen lapsen syntymää, mutta toisaalta raskaus ja pahoinvointi pelottaa. Tuntisin itseni petturiksi, jos en kertoisi haastattelussa raskaudesta, varsinkin kun pahoinvointi voi vaikuttaa työntekoon. Toisaalta pelkään, ettei minua valita työhön raskauden ja pahoinvoinnin takia, vaikka virallisesti sen takia minua ei voidakaan jättää valitsematta. Työn aloittaminenkin pelottaa, koska en ole syönyt muutamaan päivään oikein mitään ja tällä menolla en antaisi itsestäni kaikkea töissä. Päässä tuntuu vain pyörivän valtavasti ajatuksia ja olo on hyvin epätodellinen. Miten te muut pahoinvoinnista kärsineet olette selvinneet töissä?
 
pMyy, mulla on sinänsä onnellinen tilanne, että olen opiskelija. Siis siinä mielessä tämä on just hyvä, kun mulla on nyt kesäloma joka jatkuu piiiiitkälle syksyyn. Töitä ei ole kummemmin tiedossa.

Ja kyllä mä olenkin ollut tyytyväinen tähän, että olen saanut olla kotona, syödä ja nukkua aina kun siltä on tuntunut...

Sinuna miettisin, kuinka kovasti olet sen työn tarpeessa.Eli millainen rahatilanne teillä on. Kyllähän suurin osa raskaanaolevista on töissä ja pärjää pahoinvoinninkin kanssa vaikka pitäisi välillä käydä halaamassa pönttöä. Jos päätät hakea työtä ja tarvitsen sen todella, ei kannata kertoa raskaudesta. Mitään velvoitettahan sulla ei ole. Toisaalta, jos haluat "kokeilla onneasi" eikä työpaikan saamatta jääminen ole katastrofi, mene haastatteluun ja kerro raskaudesta. Toisaalta työnantaja voi arvostaa myös rehellisyyttä.

Jos taas sulla on varaa olla kotona ja nauttia (Tai kärsiä ;)) raskaudestasi, tee niin :)

Näin mä olen nyt miettinyt, siltä varalta, että jotain ilmaantuisi...
 
tervetuloa happyfeet tänne odotus-puolelle!

minulla on ilmennyt uusi oire, nimittäin kotityöinto! ja aloitin neulomisen mooonen vuoden tauon jälkeeen! nyt valmiina vauvanmyssy ja tekeillä vauvan villahousut... värinä neutraalisti vihreä-valkoinen!
--> olen miettinyt nyt viikon verran tuota sukupuoliasiaa... miehen mielestä pitää ehdottomasti selvittää, nyt olen itsekin jo sitä mieltä että otetaan selville! oishan sitä kivaa osata ostaa oikean värisiä vaatteita!

kävin ostamassa ihanan kirjan, josta olen koko yrityksen ajan haaveillut! Syntyy uusi ihminen http://www.bookplus.fi/kirjat/nilsson,_lennart/syntyy_uusi_ihminen-7525284, kannattaa myös googlata Lennart Nilsson (kirjan tekijä ), todella hienoja kuvia!

anna ja röpsökkä 5+5
 
Pikainen omanapapäivitys vain, ei jaksa nyt tarinoida enempää. Tänään käytiin ekassa ultrassa ja olihan siellä yksi hyvin liikkuva mönkijä, (heilutteli meille :heart:) sydän sykki hyvin ja viikkoja oli viikon vähemmän mitä ajateltiin eli tänään onkin vasta 9+6 ja LA siirtyi 3.3.2011. Kuvia saatiin mukaan kuusi kappaletta ja niitä pällistelty enempivähempi koko päivä :D 1,5 viikon päästä mennään uusintakäynnille, koska pieni on vasta niin pieni, ettei niskaturvotusta voinut katsoa ja samoin kun seulontoihin ei riittänyt viikot. Eipä haittaa meitä, päästäänpähän kattomaan kuinka paljon pieni on kasvanut :D

Nyt vielä leffan pariin ja sitten yönunille, työnteko ei kiinnostaisi pätkääkään... :D
 
Hei kaikille! Bongasin tänään tämän sivuston ja pakkohan tähän on liittyä mukaan. Olen 27v ja Tampereella asustellaan. LA olisi 28.1 ja ekaa siis odotellaan.

Jätettiin vappuna miehen ehdotuksesta ehkäisy pois ja heti samasta kierrosta tulinkin raskaaksi. Yllätyttiin kun odotettiin että voi hyvinkin mennä vuosiakin (ei siis tekemällä tehty vaan sovittiin että tulee jos on tullakseen)... Olin kauhean väsynyt kokoajan ja siten tuli ne menkkojen alkua edeltävät kipuilut (tissit arat ja mahaa nipisteli) ja odotin niiden alkavan milloin vaan. N. viikon päästä katselin naamaani peilistä ja yhtäkkiä päästä kuului varmaan "DINGDINGDING" ja äkkiä googlettamaan raskausoireita. Useitahan niistä löytyi ja ei muuta kuin töiden jälkeen apteekin kautta kotiin. Pistin miehen tarkistamaan tuloksen kun en itse uskaltanut ja haaleat viivathan siitä löytyi. Parin päivän päästä uusi testi Clear Blue:lla ja äkkiä siihen ilmestyikin raskaana-teksti. Molemmista testeistä piti ottaa oikein valokuvatkin :LOL: ...

Rv 8+5 eka neuvola ja rv 11+4 käytiin yhdessä ekassa ultrassa ja ihan säikähdin kun se pikkuinen näkyi heti siinä ruudulla. Luulin, että sitä pitää jonkin aikaa etsiä... :LOL: Aamujumpat siellä näytti olevan menossa kun ei se meinannut paikallaan pysyä.

Nyt maanantaina oli eka neuvolalääkäri, joka olikin nuori mies. Onneksi oma mies ei ollut mukana kun meinasi muutenkin pokka pettää pari kertaa kun ruvettiin sisätutkimusta tekemään. Eihän siinä mitään erikoista ollut ja ihan ammattimainen lääkäri oli, muttakun ei ole aikasemmin sattunut edes gyne-reissuilla mieslääkäriä tutkimaan... :whistle:

Nykyisistä oireista: Jatkuva etova ja vellova olo on onneksi hävinnyt, mutta nyt olen oikeastaan vasta alkanut oksentelemaan. Tänäänkin tuli ihan yllättäen n. tunti aamupalan syönnistä kaikki ylös. Muutenkin tuo syöminen on kummaa kun se mikä eilen maistui ja tuntui hyvälle ei tänään sitten vaan uppoakaan. Hiilaripitoista ruokaa tekee eniten mieli. Paino ei ole muuttunut vielä miksikään, mutta arvatenkin lihakset on ruvenneet surkastumaan kun on tuo liikunta jäännyt vähemmälle. Tissit on arat varsinkin kun yöllä tai aamulla nousee ylös sängystä. Pahin helpottaa kuitenkin pian tuon jälkeen. Alavatsasti nipistelee välillä, joskus kovaakin esim. autosta noustessa. Tosi aikaisiin on saannut ruveta miettimään tuota oikeanlaista tyyliä mennä autoon ja nousta autosta. Mielialan vaihtelut on pysyneet aikahyvin kurissa, itkenutkin olen vain kolmesti.

Mutta vieläkään en ole oikein antanut itseni kunnolla iloita raskaudesta vaan sitä jotenkin pelkää että jotain pahaa tapahtuu. Olenkin vähän pettynyt itseeni. Kumminkin ne "pahimmat" viikot on jo takana. Kai tässä pitäisi vaan ruveta uskomaan kun kaikki kerta on mennyt erittäin hyvin tähänkin asti (koputtaa puuta).

Terveisin Heta & Hippo 14+6 :heart:
 
pMyy: voimia pahoinvoinnin kanssa! Itse olin kesälomalla pahimman pahoinvoinnin aikaan ja töihin palattua olin vielä onneksi aika yksin täällä. Vasta nyt on alkaneet työkaverit palata lomilta kun olo on helpottunut. Mutta kyllä mä olen aika iisisti ottanut ja kuunnellut omaa vointia. Mulla tosin on vähän erilainen tilanne varmaankin kuin muilla kun mulla tää työnteko on aika vapaata joten jos ei pysty niin voin lähteä kotiin. Näin ei kuitenkaan ole vielä käynyt :)
Kuuntele ihan mitä itse haluat ja miltä susta tuntuu, voihan siellä haastattelussa käydä joka tapauksessa. Sinnehän saattaa olla muitakin hakijoita. Itse en mainitsisi raskaudesta mitään kun se tuppaa olemaan aina negatiivinen juttu :/

Happyfeet ja Heta: Paljon onnea plussista ja tervetuloa mukaan :)

Plinkille ja Nanenille onnea ihanista ultrauutisista :flower:

Tänne ei kuulu ihmeellisiä, maha tuntuu piukealta, ihan kuin olisi paljon ilmaa vatsassa. Ei kuitenkaan pieretä :p Pientä kipua tuntuu välillä myös, liekö kohdun kasvua :)

pokemoni & myttynen 11+2
 
Heippa, piti jo eilen kirjoitella mutta en päässyt kirjautumaan sisään...

Happyfeet ja Heta, tervetuloa ja onnittelut!! Lisää Tamperelaisia, jee :)

Plinkillä ja Nanenilla ihania ultrauutisia, onnea :heart:

Anna, kiitos kirjavinkistä! Laitoin heti tilaukseen kun oli noin edullinen.

pMyy, ihanaa kun sait kerrottua kaverillesi! Eikö olekin ihana tunne kun saa jakaa asian jonkun kanssa :)

Vaatteista: Piti vielä kommentoida että en mäkään ajatellut mitään varsinaisia mamma-vaatteita ostella :) Kyllä näitä löysempiä paitoja voisi pitää ihan muutenkin. Ja varmasti sitten kun mulla on oikea maha niin pidän tiukempiakin paitoja, mutta tätä ilmaa täynnä olevaa pömppistä ei tarvitse vielä kyllä kenenkään ihastella :p

(.) Kylläpä väsyttää näin aamusta... olisin jo ihan valmis mammalomalle :D Oireet ovat pysyneet aika lailla samoina koko ajan. Eilen mahaa nipisteli ja viilteli kohdun sivusta, kaippa jotain kasvukipuja? Tää pissatus sais jo helpottaa!! Mutta saa kyllä kiittää onneansa että aika vähällä olen selvinnyt. Jaksamista pahoinvoinnista kärsiville!! :hug:

Eilen oli hauska tilanne kahvipöydässä: Yksi kolleega siristeli silmiänsä ja kysyin että onko joku vialla kun siristelet. Työkaveri vastasi että kauhea päänsärky... ja perään kysyi että särkeekö suakin päätä kun näytät kans aika pahalta? :LOL: Joo ei särkenyt päätä mutta kaimmä näytän muuten vaan pahalta :D Väsynyt olin, että (toivottavasti) johtui vain siitä ;)

Heipa ja möhis 9+2
 
mariaana: tuu sit heti kertoon! :)

Teki kamalasti mieli maitokahvia (juon kahvini mustana, viimeksi olen käyttäny maitoa kahvissa kuusi vuotta sitten). Oon siirtynyt teehen jo vuoden alussa töissä (juon kotona tummaa paahtoa niin normikahvi ei oikein maistu millekään) ja tänään aamukahvilla join sit kahvia maidolla. Ei ollut ihan niin hyvää kuin mitä päässäni kuvittelin, mutta niin hyvää että join yhden ison ja täyden kupin. Nyt sitten tärisee kädet ja iski ADHD :D Ei pysty keskittymään mihinkään!!!
 
Mariaanalla jännäjännä päivä! Uutisia odotellaan. :)

Oi pokemoni, oon kateellinen että sulla tekee mieli kahvia! :D Juon normaalisti monta monta kuppia päivässä, mutta nyt ei ole pystynyt yli viikkoon juomaan ollenkaan. Ja koska väsymys on ihan omaa luokkaansa, toivon vaan, että kahvinhimo palailis tänne ja vähän äkkiä...

Tänään oli ensimmäinen neuvola. Ihan kiva TH-kätilötäti oli siellä. Kamalasti paperia ja ohjeita ja puhelinnumeroita mukaan, ja nyt kotona niitä papereita ja tuota Vau.fi:n kalenteria lueskellessa on sitten pitänyt taas (yllätys yllätys) itkeskellä. Itkeskelisin varmaan, vaikka lukisin bussiaikatauluja... Tai vaikka satunnaisen lapsen itkiessä kadulla. Ei kun ai niin, niinhän minä teinkin jo.

Mutta joo. Neuvolaterkka puhui koko ajan vauvasta, vauvasta ja vauvasta (ei mitään alkio- ja sikiöjuttuja), näytti kirjasta ison värivalokuvan 10-viikkoisesta sikiöstä ja muutenkin jutuissa oli aika vahvasti loppuraskausaika ja kaikki muu aika kauaskatseinen, niin kai tämä nyt taas vähän pönkitti uskoa siihen, että tämä kaikki ihan oikeasti on tapahtumassa. Meille! Nyt pitäisi varata sitten ultraa, sehän voisi olla hyvällä tuurilla jo parin viikon päästä... Varhaisultrassa ei ollakaan käyty, niin kaikki on vielä yhtä suurta mysteeriä...

Mies saa kyllä lukea tuosta kalenterin isäosiosta sen yhden hormonijutun saman tien tänään. Muuten lukekoot muun milloin tykkää ja haluaa... :D

Ja ja ja laskettua aikaakin sitten vähän viilailtiin.
Listalle voisi päivittää (kiitos!), että LA 17.3., sairaalana Jorvi.


Jinda ja maha-asia 8+1
 
Tuo Vau.fi kalenteri on kyllä loistava! Aina viikon vaihtuessa kiikutan sen isäosion myös miehen luettavaksi ... :D

Onko muut huomanneet muutoksia asioiden muistamisessa? Mulla on kyllä huomattavasti muisti huonontunut raskauden aikana. Esim. en tahdo muistaa olenko jo tälle päivälle ottanut raskausvitamiinin eikä kauppaan ole asiaa ilman muistilistaa jos on oikeasti jotain sellaista mitä pitäisi ostaa...
 
mariaana tsemppiä ultraan ja tuu kertoo kuulumisia =)

uusille tervetuloa :wave:

vaatteista Kävin ostamassa hennesin alesta tossa kesän alussa 2kaprit, 1shortsit, 2paitaa ja 2mekkoa :) ja voin kertoa, että kyllä on käyttöä ollut!!! Ei mulle oo mahtunut normi housut jalkaan alun turvotuksen ja nyt mahan takia päälle ollenkaan :whistle:

Jinda onnea hyvistä neuvolakuulumisista :)

Heta Täällä on kanssa kamalat raskausdementiat päässyt valloilleen :D Mutta ihan hauskaa kaikilla on ollut, kun onohtelen aina mitä sattuu :D Huumorilla mennään eteenpäin niin kauan, ennen kun unohdan ojtain tärkeetä :whistle: kuulemma pahenee vain raskauden edetessä :xmas:

ja nyt laiskasti kopioin vaan toisesta pinosta :ashamed:

(.) Hmm.. täällä olo jatkuu aikalailla samanlaisena, närästys taas astunut kehiin mukaan, mutta on pysynyt aisoissa samariinin voimin vois kyllä noita rennieitäkin käydä hakemassa, kun olis paljon kätsympiä. Ihanaa.... Huomenna mennään ostaa alennuksista Brion kombi yhdistelmävaunut alkaa tavaraa olemaan kohta jo ihan hyvästi Potkuja odottelen kovasti ja iltasin ziigailen mahaa, josko siellä jotain liikettä näkyis mahan pinnassa ja muutamien ihan pienenpieniä olen luullut näkeväni mutta eiköhän ne tosta kohta ala tuntumaan

piupula ja leevi 17+6 ( ja eilen olin väärissä päivissä, ai tätä dementiaa )
 
Jinda: mulla ei kans tehny yhtään mieli kahvia juhannuksen aikaan mutta nyt aamukahvi on mennyt normaaliin tahtiin. Nyt teki ekaa kertaa ihan oikeasti mieli kahvia, tää oli mulle uutta :)

Täällä on kans raskausdementiaa liikkeellä. Jos jotain täytyy muistaa niin täytyy kirjottaa lapulle ja kalenteriin ja toivoa että muistan sen lukea, esim viime viikonloppuna olis pitänyt käydä töissä mutta mäpä muistin sen maanantaiaamuna :D Olin kyllä kirjottanut sen kalenteriin mutta enhän mä sitä muistanut katsoa!

Meillä mies luki sen isäosion Vaun kalenterista heti innoissaan kun saatiin se kirja neukusta :) Ite luen aina viikkoja eteenpäin sitä mukaa missä mennään.
 
Oon kade, mulla ei oo vielä tota kalenteria... ehkäpä saan sen tiistaina ekassa neuvolassa.

Mä en oo varsinaisesti dementiaa vielä huomannut, mutta tänään oon ollut töissä niin väsynyt, että sekoilen koko ajan... ei ole ihan aivot mukana :) Onneksi huomenna on jo perjantai! Vaikka lauantai meneekin kyllä miehen kaverin häissä.

mariaanan uutisia odotellessa... :)
 
Tervetuloa Hetalle myös minun puolesta :wave:

Jinda, täälläkin käytiin tänään ekassa neuvolassa. Mieletön määrä paperia ja kaiken maailman lippulappusia mukana, mekin saatiin tuo vau.fi:n odotuskirja ja Helistimen dvd. Vaikutti siltä, että ensi viikon lääkärillä ultrattaisiin, kun suvun kaksosia kartoitettaessa terveydenhoitaja totesi, että ensi viikolla saadaan selvyys sitten siihenkin, montako lasta sieltä on tulossa. Itse en kyllä ole varautunut henkisesti kuin yhteen :D Terveydenhoitaja vaikutti mukavalta, mutta tämä ei ollut vielä se meidän "oikea" neuvolatäti. Toivottavasti meidän alueen hoitaja on yhtä mukava! Nt-tutkimus tehdään kuun lopussa synnärillä, jännä mennä jo näin aikaisessa vaiheessa sinne =)

Rautakuuri pitää aloittaa heti alkuun, kun hemoglobiinit oli alhaiset. Tuttu vaiva jo ennestään, katsotaan mitä tällä kuukauden kuurilla saadaan aikaan =)


En tiedä uskallanko vielä riemuita ääneen, mutta vaikuttaisi siltä, että pahoinvointi alkaa olla mennyttä. Eilen illalla ei tarvinnut enää oksentaa ja varovaisesti söinkin jotain. Tänään on ruoka alkanut maistua jo paremmin. Tällä hetkellä epäilen pahoinvoinnin liittyvän vitamiineihin, kun oksennukset tapahtuivat yleensä vitamiinit otettua. Huomenna voi sitten työhaastattelun jälkeen testata pitääkö epäilys paikkansa vai oliko vain sattumaa.

Yllättävän paljon väsyttää, vaikka muuten hyvällä tuulella =)

pMyy 8+5
 

Yhteistyössä