**Esikoishaaveista plussanneet**

pMyy, neuvolat on ilmaisia ja periaatteessa seulonnat kanssa. Jyväskylässä joutuu maksamaan äippäpolilla käynnistä (siellä tehdään ultrat) poliklinikkamaksun, olikohan 27 ?? Mutta muuten kyllä ilmasiin pääsee. Synnyttäminenhän se sitten on kallista, sairaalassaoloajasta saa maksaa olikohan 30 ?/vrk. Ja vaikket ole koko vuorokautta niin saat maksaa silti koko ajasta.. Kaveri meni 15 min ennen puoltayötä synnyttämään, niin eiköhän lasku tullut siltäkin päivältä..

Ja lääkärillä ei tarvitse käydä kuin 3 kertaa, joidenkin vain 2. Ensimmäistä alkuraskauden lääkärikäyntiä ei monestikaan ole, jossei ole erityistä syytä. Sitten on keskiraskauden ja loppuraskauden käynnit. Jos tulee jokin tarve esim. sairasloma tai jotain poikkeavaa raskaudessa niin sitten niitä on tietysti tiheämmin.

Neulomaan olen innostunut minäkin, tosin tällä hetkellä kaverin lokakuussa syntyvälle muksulle. Myssyn jo tein ja kohta aloitan villatakin. Novitan Woolia olen käyttänyt, tosin värivalikoimaa ei ole paljon..

Joku kyseli niistä sairauksista, itsellä vain tuota atopiaa ja nuoruusiällä diagnosoitu astma, joka tosin oireeton ollut jo monta vuotta eikä lääkkeitä käytössä, joten ei tarvinnut lääkärin kanssa niistä jutella. Allergiaa on niin siitepölyjen kuin elukoidenkin osalta, miehellä kanssa joten taitaapa lapset saada niiltä osin surkeat geenit. Toivottavasti ei sentään mitään ruoka-aineallergioita tulisi, kun niitä ei kummallakaan ole ollut.

Onko muilla kynnys hakea sairaslomaa? Oon ollut ite tosi väsynyt ja nyt viikonloppuna oli paljon nosteltavia asiakkaita ja selkä kipeytyi, ja välillä tuntuu siltä että olisi jo saikun paikka. Tää kamala väsymys jo yksin varmaan olisi syy hakea saikkua, mutta nyt tuo selkäkin juilii.. Jotenkin sitä on vain niin tunnollinen työntekijä, että ajattelee "kyllä minä nyt vielä yhden päivän jaksan.."

tupunen ja rymy 9+1
 
Täällä ollaan taas, on ollut aika haipakkaa töissä ja kotonakin on rampannut vieraita joten en ole ehtinyt edes lukea teidän tekstejä kunnolla!

Almukka: täällä oli kans alkuvaiheessa menkkajuilintaa ja vuotelin varmaan jotain kolmisen viikkoa enemmän tai vähemmän päivittäin rusehtavaa vuotoa. Nyt molemmat oireet on kuitenkin loppuneet. Joten älä huoli, ne on ihan normaaleja :)

Onnea kaikille ekoista neukkukäynneistä :)

Sairauksista: täällä ollaan molemmat onneksi perusterveitä, itselläni oli kaikenmaailman ongelmia lapsena mutta ne johtuivat keskoisuudesta. Sairaslomaa ei täälläkään tule haettua, en ole koskaan hakenut sairaslomaa (jos polvileikkausta ei lasketa, siitä lääkäri määräsi heti sairasloman, en itse hakenut :D ).

Meen nyt ihan melkein suoraan omaan napaan :p
Viikonloppuna nähtiin opiskelukavereiden kanssa ja selvisi, että yksi heistä odottaa myös esikoista! LA on kahta viikkoa aiemmin kuin meillä, ihanaa! Ja eilen anoppi kävi meillä imehen siskon kanssa ja kerrottiin siskollekin, hän ihan pillahti itkuun. Siinä sitten kyynelehdittiin kaikki :D

Perjantaina on ultra, iiks! Töissä on niin haipakkaa koko loppuviikonkin, että onneksi aika menee nopeaa eikä ehdi hirveästi pysähtyä miettimään ultraa. Ja onneksi se on aamusta heti, ei tarvitse odotella. Ajattelin että leivon kakun torstaina ja tuon sen sitten yhdeksän kahvitunnille kera ultrakuvien ja kerron samalla lopuillekin työkavereille. Jos taas tulee huonoja uutisia, menen kotiin syömään kakun ;) Mutta näinhän ei käy!

pokemoni & myttynen 12+1 (pokspoks, maaginen 12 raja ylitetty, jes!!!)
 
Kommentoinpa heti tuohon sairasloma-asiaan kun on ajankohtainen... yleensä jään sairaslomalle aika harvoin ja erittäin huonon omatunnon kera. Mutta nyt päätin, että raskausaikana en aio potea huonoa omatuntoa asiasta. Jäin nimittäin tänään kotiin lepäilemään, kun on maha kipeä ja sekaisin. Koko yön väänsi vatsaa ja vielä jatkuu. Mielummin lepäilen mahakivun pois kotona kun istun väkisin töissä ja pahimmassa tapauksessa tartutan jonkun muun. Meillä on sikäli mukava, että kolme päivää saa pitää saikkua ilman lääkärintodistusta. Pari viikkoa sitten olin päivän kotona migreenin takia, silloin ei kyllä pysty koneella edes istumaan.

Joten tupunen, mä olen sitä mieltä että nyt on aika miettiä myös sitä tulevaa lasta ja jäädä saikulle hetkeksi, jos tuntuu siltä! Vauva ei hyödy mitään siitä että äiti sinnittelee väkisin, päinvastoin. Ehtii sitä olla supertunnollinen sitten myöhemminkin :)

Sairauksista: meiltä niitä eilen neuvolassa kyseltiin ja todettiin olevamme aika terveitä! Kummallakaan ei ole mitään allergioita, sairauksia, laktoosiongelmia tms. Toivottavasti lapsikin selviäisi helpolla.

pokemonille onnittelut magic-viikon saavuttamisesta! :heart:

Heipa 10+1
 
mariaana Kiitos ohjeesta, oli onneksi videokin, kun on unohtunut noi pylväät. Multa ei onnistu kaksivärisenä, kuin joka pala omalla värillä, mut jostainhan se on aloitettava. Nyt vaan lankaa hankkimaan, valkonen ja vihreä.

sairaslomasta itse olen ollut huono hakemaan, mut lapsetomuushoitojen aikana opin hakeen. On mietittävä mikä tärkeintä ja mulle tämä lapsi on nyt etusijalla ja aion hakea herkästi, ehkä liiankin. Kun tuntuu, että tarvitsee lepoa, niin silloin on levättävä.

tukisukat
oletteko ajatellut hankkia? Itsellä enimmäkseen seisomista ja kävelyä töissä. Jalat nytkin usein turvoksissa, mut niitä suonikohjuja en millään haluis. Täytyy varmaan ostaa muutama pari lisää, kun ennestää lentosukkia muutamat.

Pakko oli ostaa uudet työkengät, vaikka meinasin vanhoilla mennä nämä loput kuukaudet, mut ei voi mitään. Crokseja katselin, mut päädyin kuitenkin eccoihin, et varmasti pysyn töissäpystyssä, enkä kaatuile hoitotarjottimieni kanssa :LOL: otin vielä hierovan pohjallisen, et kyl nyt kelpaa mennä iltavuoroon :kieh: saa nähä koska tarvii ruveta pitään äitiystyöpukua ja millanen se on, kun loman aikana tullut uudet puvut

ostoksista moni on kehunut et selkä/rintareppu on ihan ehdoton. Mietityttää kovasti, ettei tulisi ostettua ns. turhaa tavaraa. Aika pienellähän sitä alkuun pääsee. nyt olis kova hinku päästä shoppaileen lielahden vauvakauppoihin. Pitänee soitella siskolle, et koska mennään ja tuleva mummu mukaan.

kertomisista Äitini oli kertonut isomummulle, joka odottanut vauva uutisia jo vuosi. Totesi et kyl nyt saa jännittää. Ensi ei yhtään vauvaa ja nyt kaksi kerralal. Veljeni vaimollekin iskenyt vauva kuume, et kai vauvoja jo kohta kolme tulossa :LOL: siinä äitee sitten vasta repeekin.

Miehen siskolla eillen kylässä ja heidän 4v tokas yks kaks tuleeko teille vauva. kyl ne lapset on paljon viisaampia kun kuvittelee ajoittain. No vähän kierrellen vielä vastattiin, koska sittebhän tiedon kulku lähtee ihan käsistä, vaik moni asiasta jo tiätääkin.

ON; Ei yhtään pahoinvointia!!! alkaisko jo loppumaan. Ruuan suhteen kyl edelleen valikointia, mut tää on ihana olotila!! =)

Lämmintä elokuun päivää, mie rupeen valmistautuun töihin lähtöön

sane ja toivo
 
Ihania neuvola/ultrakuulumisia! Meidän positiivista pinoa on niin kiva lukea. Tuolla maaliskuisissa on niin surullisia uutisia koko ajan, etten voi tällä hetkellä kyllä lukea sitä pinoa lainkaan... :(

sane Joo, siis en mäkään tee niistä lapuista kaksvärisiä vaan kahden värisiä neliöitä. Muutenkin tarpeeksi hankalaan pitkän tauon jälkeen. Mutta kivaa ja ihanan rentouttavaa!!

).( Itselläni olot ennallaan. Lievää pahoinvointia joka päivä. Välillä ruoka maistuu ja välillä ei. Aamuisin oon ihan pirteä mutta iltaisin väsyttää kyllä kovasti.

Mariaana & papu 10+2
 
Samaa mieltä Mariaana, että täällä on niin paljon mukavempi vierailla. Jos oikein muistan, ei yhtään keskenmenoa heinä-elokuussa. Jee! Mistähän muuten voi johtua? Ei oikein iästäkään voi olla kysymys, koska maaliskuisissa moni ikävän uutisen saanut on ollut nuori / nuorehko. Ehkäpä vaan tilastollista, koska siellä on niin paljon enemmän porukkaa.

Mutta, aloitusaiheeseen palatakseni: Koska täällä ei niitä ikäviä uutisia ole ollut, niin siksipä kävin itsekin juuri tuolla maaliskuisten puolella eilen valittelemassa, kun olin ihan varma keskenmenosta.

Tarkempi tarina löytyy sieltä, mutta tiivistettynä: menin jostain syystä tekemään raskaustestin ja se näytti vain hyvin haaleaa plussaa. Valvotun yön jälkeen pääsin ihanalle yksityiselle gynelle ultraan ja kaikki olikin loistavasti.

En nyt nuolaisisi ennen tipahtamista, mutta lähtiessä tämä mukava lääkäri oikein kosketti olkapäätä ja sanoi kaiken näyttävän niin hyvältä, että hän on varma raskauden jatkuvan loppuun asti :whistle: Noh... Mutta älkää siis enää tehkö raskaustestejä näillä viikoilla. :LOL:

Niin ja 160? sain maksaa tuosta hätäilystä.:) + eilisen salaatin, kun en kestänyt olla kotona iltaa murehtimassa ja lähdin kaverin kanssa ulos syömään - ihan kunnon feta-parmesaani -salaatin kun kerta jokatapauksessa ``oli jo mennyt kesken``. :LOL:

Terveisin hätähousuHeinis 9+0


P.S Heipa, aivan oikein olla nyt ihan reilusti saikulla! Olen itsekin hirmuisen huono kuuntelemaan itseäni tuossa asiassa. Sitä luulee olevansa niin korvaamaton, että pienet pirpanat eivät selviä kunnolla jos olen poissa, kollegat kuormittuvat ja kaikesta jäädään jälkeen jne. (olen siis ope) Mutta oikeasti, eivät ne työt sieltä mihinkään karkaa!
 
Heipparallaa :)

mariaana Kiitoksia :heart: Kovasti täsä haku on päällä ja oikeaa etsitään :) olisi kiva päästä tarjousta jo tekemään :) ja omakin pitäisi myyntiin saada vissiin tälläviíkolla :] Mitä nopeampi, sen parempi, niin ei ole kovin iso maha tiellä :p pystyy jotan muutossa ehkä tekemäänkin ;)

ostoksista meillä on mun siskolta saatu kantoliina ja ajateltiin liinailla, mikäli meisän lapsi on samaa mieltä asiasta :p Muuten meillä on vaatteet melkein jo hankittuna :) anoppi on ollut ihana ja kierrellyt paljon kirppareilla :heart: kestojakin on jo hyvin varastossa ja viime pe käytiin hakemassa brion happy vaunut ja brion sento kantokoppa :) eli pikkusälää pitää vielä hankkia, pinnis tuli myös siskolta :)

mariaana Harmi, että teillä toisessa pinossa huono tuuri ja onni päässyt yllättämään :( :hug:

tukisukista ajattelin lentomatkalle hankkia, kun lähdetään lomailemaan 2viikoksi syyskuun alussa :heart:

sairaslomasta itse jouduin ottamaan 5päivää (ensin2 ja sitten3) pahoinvoinnin takia, kun olo meni jo niin huonoksi ja 1päivän supistusten takia. Jos työnkuva olisi ollut toinen olin varmaan ollut enemmän pois, koska olo oli todella huono ensimmäiset 8viikoa ja siitä kaksi viikkoa meni kropan palautumisessa.

heinähattu Hieno, että kaikki oli kunnossa :heart: suuri hcg-hormoni määrä voi myös aiheuttaa häiriötä testiin :)

(.) Täällä liikkeet alkaaneet tuntumaan päivittäin eilisestä asti :heart: Ihana tuntea, että siellä on elämää :D Muuten aika menee asunnon etsimisessä ja oman asunnon myyntiasioissa :) ja kahden ja puolen viikon jälkeen pitäisi lähteä vielä matkalla, mutta eiköhän tämä kaikki tästä :p ihan kiva touhuta ja häärätä :) Mutten olotila on täällä samanlainen, kun ennenkin :) lomaa ja työttömyysaikaa odotellessa :p

piupula ja leevi 18+5
 
tupunen kiitos infosta maksupolitiikan suhteen =) Täällä lääkäri ultrasi neuvolassa, joten siitä ei varmaankaan sitten laskua tule. Saa nähdä miten on np-tutkimuksen suhteen, kun se tehdään synnytyssalilla.

heinähattu kiva kuulla, että täällä on kollega =) Mäkin oon siis ope, varsinainen koulutus on tuonne alakoulun puolelle, mutta pätevä myös eskarin puolelle. Perjantaina pitäisi siis aloittaa päiväkodin puolella ja ens viikosta lähtien eskariopena joululle asti. Ihan tuore tapaus siis, valmistuin nyt kesällä, joten jännitystä on ilmassa :D

Sairaslomasta on ollut pohdintaa. Itse olen opetellut viimeisen vuoden aikana kuuntelemaan itseäni ja vointiani. Opiskelun ohella olin ravintola-alalla töissä ja opin lopulta laittamaan itseni etusijalle. Saa nähdä kuinka käy nyt, kun aloittaa uudessa työpaikassa, että meneekö sitä huonommallakin ololla töihin vai malttaako jäädä potemaan huonompaa oloa kotiin, jos tarve vaatii. Olen kyllä vakaasti sitä mieltä, että kun kyydissä on niin kallisarvoinen lasti, niin pitäisi kuunnella entistä enemmän omaa vointia ja jaksamista.

Miehen sisko laittoin pari iltaa sitten viestiä, että häneltä löytyy muutamia vanhoja äippävaatteita. Tarvitsee vain ilmoittaa, kun omat vaatteet alkaa ahdistaa =) Toivottavasti omilla pärjää mahdollisimman pitkään, koska tänään kävin juuri ostamassa uusia työvaatteita eikä niitä kovin väljinä osaa ostaa. Harmittaisi, jos viikon tai parin päästä vetoketjullinen paita ei menisikään enää kiinni :D Vielä ei kyllä ole masun kasvamista ollut havaittavissa, korkeintaan pientä turvotusta.

heinähattu Minäkin mietin jossain vaiheessa, että pitäisikö vielä testata raskaustestiä, mutta parempi näköjään jättää sellaiset ostokset tekemättä. Onneksi ultrassa oli kaikki hyvin ja ultraajakin vielä noin ihana =)

Piupula ihana kuulla, että jossain on jo alettu hankkimaan vauvavarusteita =) Tuskin maltan odottaa, että saa ensimmäisenkään ostoksen tehtyä. Vielä olen koittanut toppuutella itseäni ja toistaiseksi olenkin kuunnellut enemmän järkeä ja jättänyt vauvahypistelyt vähemmälle. Näillä viikoilla ei vielä malta suuria investointeja tehdä =)

pMyy 8+6
 
pMyy Mullakin lähti vasta kädestä nt.ultran jälkeen, kun oli maaginen rv12 ylitetty :LOL: sen jälkeen kävinkin kirppareilla juoksentelemassa joka viikonloppu :whistle: ja teki mieli kaikki ostaa kerralla :LOL: On niitä vaan niin ihana ostella :whistle:

hormoneista voi hyvä luoja, että täällä on tänään naurettu :LOL: Ei meinaa loppua tulla.. Kyllä nyt on oikeesti herkemmällä, niin suuttumisen, naurun ja itkun suhteen. On tää raskaus vaan niin antoisaa aikaa :LOL:

piupula ja leevi 18+6

*muoks* niin ja hinnoista Täällä ainakin kaikki äippähoidot ollu ilmaisia, ei oo tullut ultrista yms laskua kotio.. Toivottavasti ei tulekkaan :)
 
Aivan mahtavaa heinähattu, että kaikki oli kunnossa! :heart: Mutta arvaa mitä? Taisin eilen lukea sen sun haalea viiva -viestin ja siitä kimmokkeen saaneena marssin itsekin eilen apteekkiin ja vielä piti testata... :D Ja eihän siinä järjen häivää ollut. Viivat piirtyi kauniisti joo, mutta piirtyishän ne todennäköisesti keskeytyneessä keskemenossakin. Nyt on parina päivänä vähän pelottanut, koska olo on ollut parempi. Oiskin siis taas vaihteeksi rauhoittumisen paikka, mut tänään 9+0, eli jospa rauhoittuisi poksumisen kunniaksi. :) Rauhoittumista vois tosiaan edesauttaa keskittyminen vain tähän ihanaan pinoon ja maaliskuisten pinon passiivisempi seurailu...

Sairasloman ottamisen oon kyllä ennen raskautta kokenut jotenkin tosi vaikeeksi. Mutta nyt jos ilmenee syitä saikkua hakea, niin onhan se haettava.

Ootteko te muuten hyvin saaneet sumplittua neuvolat, ultrat ja lääkärit sun muut töiden lomaan? Aika harva kun kai kertoo pomolleen kovin varhain. Itse pelailen alkuvaiheen neuvola- yms. menot kokonaan vapaapäiviksi töistä, kun ei niitä oikein mitenkään muutenkaan saa sumplittua järkevästi joko valehtelematta missä on tai kertomatta missä on.
 
Moro!

Sairaslomista: Mä oon suht. helposti hakenut saikkua. Aiemmin en sitä tehnyt ja sitten kärsin usein jälkitaudeista :( Olen vielä kaiken lisäksi lasten parissa töissä, jos oon kipeenä, tartutan ne + en koe olevani kovin turvallinen aikuinen, jos olo on kamala, eikä oikein jaksa tehdä mitään. Nyt raskaana ollessa aion mennä saman linjan mukaan ja luotan omiin tuntemuksiini. Ei kai kovin moni tahallaan ole kipeä.

Piupula, mulla ainakin menee poliklinikkamaksu, kun ultra tehdään siellä. Jos joskus ultrataan neuvolassa, niin siitä ei kuulemma mene maksua. Eli pitäisi siis olla kiinni siitä, missä tehdään. Tosin mustakin olisi aika kiva, jos mulle ei tulis laskua perässä :D

Tänään kävin ekassa neuvolassa. Painoasia ahdistaa ja inhottaa, ylipainoa kun on eikä ihan muutamaa kiloa :ashamed: Täytyy vaan yrittää syödä terveellisesti ja monipuolisesti ja unohtaa herkut. Verenpaine oli matala, 106/60, mikä ei yllättänyt, koska syön sydäntautiin lääkkeitä, jotka vaikuttaa myös verenpaineeseen. Nyt ootellaan, että tuleeko lähete sydänlääkärille vai vasta neuvolalääkärin jälkeen. Mulla on ollut tosi paljon uupumusta, siis ihan yksinkertaisesti sitä, etten jaksa oikein liikkua, etenkin portaat tekee monesti pahaa. Terkka epäili, että se johtuu nyt tosta verenpaineesta. Voi olla, että tulee lääkeannostuksen pienennys vastaan.. Muuten kaikki ihan ok. Labrassa pitäs joku päivä käydä, onneks se aukee jo seiskalta, niin ehdin sieltä töihinkin ajoissa. Ihanaa oli käydä neuvolassa ja saada kotiin noita lehtisiä hypisteltäväksi :) Ainiin, LA:ksi vois laittaa 25.3., sen mukaan vois mennä nyt ainakin ultraan asti.

Mömmis 7+5
 
Vasyneet paivitykset minun suunntaltani. Kuummessa olen ollut nyt 2 paivaa, yolla oli lahes 39 astetta, nyt on vahan vahemman. Parasetamolia oon ottanu, mutta ei oikeen tunnu helpottavan. Taalla on niin helvetin kuuma koko ajan, ettei se taida auttaa asiaa mitenkaan. Huoli on ihan hirvea, etta entas jos tama nyt sit vaikuttaa jotenkin vauvaan. Yritan juoda ja levata parhaani mukaan, mutta yolla ei pahemmin saanut nukuttua. Toivotaan nyt parasta, etta menis tauti nopsakasti ohi. Voitte muuten uskoa etta on koti-ikava...ikina ennen ei reissussa oo ollut, mutta nyt on niin etta ihan itkettaa ku ajatteleekin.

En nyt jaksa taman enempaa kirjotella, mutta palaan asiaan sitten ku vointi kohenee.

Halauksia kaikille! :hug:

Niin ja muuten, tanaan poksuu 10+0 jos lasketaan sen mukaan minkakokoinen pieni oli varhaisultrassa...10+6 taasen jos mennaan menkkojen mukaan.
 
moumou: pikaisia paranemisia! :hug:

Tänne ei nyt mitään uutta masukin suhteen, työkuviot järjestäyty paremmin kuin hyvin eilen loppuvuoden osalta joten helpotus on suuri. Huomenna heti aamusta ultra, nyt alkaa vähän jänskättää! :)

pokemoni & myttynen 12+2
 
Ensin haluan kiittää teitä kaikkia, että jaksatte aina tukea! :)

Eilen alkoi sitten se kuuluisa pahoinvointi. Oksentanut en ole, mutta koko ajan on huono olo ja pala kurkussa. Syöminen auttaa hetkeksi, mutta eilenkin tuli paha olo takaisin kesken syömisen. Onneksi on edessä kolmen päivän vapaat, joten saan rauhassa levätä.

moumou: Paranemisia!

Almukka ja olio 8+1
 
Voi vitsi, ei täältä auttaisi olla poissa paria päivää :D Mun viestistä tulisi kyllä koko sivun mittainen jos kommentoisin kaikkea uutta! Noh, katsellaanpa kiinnostavimpia...

Onnea iloisista ultrauutisista niitä saaneille!

Almukka83:lle tsemppiä pahoinvoinnin kanssa :hug: Vaikkei se olisi erityisen pahana, niin eihän se mukava ole kun on etova olo päiväkausia...

moumoulle pikaista paranemista!!

Tarvikkeista. Meillä on tarkoitus hankkia tarvikkeita aikalailla sitä mukaa, kun niitä tarvitsee. Eli ennen vauvan syntymään hankitaan vaunut, kaukalo, kantoliina, sänky (Vaikka sen käytöstä ei nyt voi etukäteen tietää ), kesto- ja kertisvaippoja, vaatteita, mammatarvikkeita yms. Lelut ja vastaavat hankitaan sitten myöhemmin. Toki, jos jotain oikein edullista sattuu eteen, kuten isompia vaatekokoja, itseni tuntien mä kyllä ostan :D

Omaa masua...
Mulla oli tiistaina eka neuvola :) Neuvolatäti oli tosi kiva! Mitään ultrauksia tms. ei suoritettu, vaan ne perusjutut. Mies oli kylläkin hyvin pettynyt kotona, kun alettiin katsoa saamaamme vauvaDVD:tä joka sitten olikin tyhjä :(

Niin ja mun dementiani näyttäytyi niin, että mun olisi pitänyt käydä antamassa pissanäyte lähtiessä, vaan unohdinpa sitten.

Yksi juttu mua jotenkin ärsyttää. Menkoista laskettuna ja varhaisultran mukaan mulla olisi nyt viikot 7+6. MUTTA, kun neukkutäti syötti tiedot koneelle, se antoikin yhden päivän ylimääräistä... Ei se tätikään yhtään tiennyt mistä se johtuu, että onko siinä joku idea vai joku virhe, mutta sen mukaan kuulemma mennään. Eihän niillä viikoilla+päivillä ole loppupeleissä niin väliä, mutta ärsyttää kun pitää mennä jonkun laskukoneen, eikä todellisen tilanteen mukaan :kieh: Eli uusi LA on 24.3.

Hemppa oli hyvä, tavalliseen tapaani, eli 147. Verenpaineet erinomaiset/matalahkot.

Np- ultra on 14.9 :heart: Siihenhän on pieni ikuisuus!

Pahoinvointi on edelleen sellaista epämääräistä ällötystä. Viime perjantaina oli pahin, mutta lauantaina ei mitään! Nälän iskiessä huonon olon kyllä huomaa, mutta muuten tää on ollut ihan siedettävää. Vieläköhän se alkaa jossain vaiheessa... :whistle:

Jeps, mutta nyt muihin touhuihin!

Plink & Pähkinä 8+0
 
Helou neitokaiset!

heinähatulle onnittelut ihanasta ultranäkymästä, moumoulle pikaisia paranemisia ja neuvolassa käyneille kiitokset neuvolakuulumisista, niitä on mukava lukea :) Ja pahoinvoinnista kärsiville paljon tsemppiä!!

Huh, nyt ei pysty kommentoimaan sen tarkemmin ja pahoittelut jos olen jonkun jättänyt huomioimatta :( Olen taas töissä eilisen saikkupäivän jälkeen ja jessus kun olen pihalla! Väsyttää jotenkin kauheasti, aivot jäi varmasti kotiin peiton alle ja ihan skarppi pois. Unohdan varmaan kohta nimenikin... aamulla kotona rikoin pari lasia vahingossa ja töissä joutuu hakkaamaan päätä seinään että jaksaisi ja kykenisi tekemään jotain järkevää. Unohtelen sanoja, jotenkin ihan kummallinen olo. Ja maaliskuisten pinoa ei pitäisi kyllä yhtään lukea, jotenkin itselläkin vaan se km-peikko jossain korvan takana kuiskuttelee... menin vielä tyhmänä lukemaan jotain keskeytynyt keskenmeno -palstaa, joka oikein ruokkii epävarmuutta. Masentavaa kun ei uskalla täysillä nauttia tästä :( Pari viikkoa vielä odoteltavana että näkee taas vauvan, toivottavasti erittäin hyvinvoivana. Ja kyllähän tässä oireet jatkuu ja mitä luultavimmin kaikki on ok, joten tyhmähän mä vaan olen. Ehkä huomenna on taas parempi päivä.

pokemonille hirrrrmuisesti onnea ja tsemppiä huomiseen ultraan!! Tuu sitten heti kertomaan hyvät uutiset! (hyviähän ne tulee siis olemaan!)

Heipa sekopää 10+2
 
Hyvin pikainen päivitys, täällä ollaan hengissä ja hengessä mukana edelleen =) Lähdettiin miehen ja koirien kanssa mökille eikä täällä ole nettiä kuin kaupungin kirjastossa, joten en pääse varmaan ennen sunnuntaita kunnolla palstailemaan :D Mikä voi kyllä tehdä ihan hyvääkin.

Onnea kaikille ultrassa käyneille! =)

Naneni ja pikkuinen (joka tarvitsisi jo työnimen) 12+2 (menkkojen mukaan, mutta tuo näyttää niiiin hienolta! :heart: )
 
Huomenta!

Mömmömöö Toivottavasti ei tuu laskua perästä :LOL: Ei ainakaan kukaa ole mitään maininnut, että tulisi.. Tosin maksoin kyllä poliklinikkamaksut tossa maaliskuussa vuoden eteenpäin kerralla, en tiedä johtuisko siitä, vai eikö hämeenlinnassa tarvitse maksaa erikseen? Sairaalassa olosta täytyykin sitten maksaa :p Jos puolelleyölle menee, niin täytyy yrittää odotella seuraavanpäivän puolelle, jos kykenee, toisaalta, kun kyse on omasta pienestä, niin kyllä sitä mielellään maksaa siitä, että on hyvissä käsissä ja kaikki tarvittava on lähellä.

moumou paranenmisia myös täältä :hug: :heart:

ja laiskasti taas omat kuulumiset toisesta pinosta kopsattuna :ashamed:
(.) Hitsivie, nyt menee kyllä elämä niin jänskäksi.. Laitettiin asunto eilen myyntiin, tai siis täytettiin paperit, viimeistään maanantaina menee nettiin ja sitten seur. su on ensimmäinen näyttö.. Oltais eilen tehty ehdollinen tarjous yhdestä asunnosta, mutta ei ottanut välittäjä vastaan..?? Mennäänkin siis tänään nyt kysymään asiasta uudestaan :p Siis nykyinen asunto on avomieheni omistama, ja sitten seuraava asunto omistetaan yhdessä, Ensimmäinen oma-asunto :heart: On tää vaan niin jännää ja uutta jajajajaja :LOL: Hyvänen aika, tänäänhän poksutaankin :LOL: Nyt se aika vasta juokseekin, kun tässä on enää kaksi viikkoa töitä jäljellä, sitten 2viikon lomamatka ´ja sitten työttömyys alkaa ja äityiloma sen jälkeen.. Ja ehkä ennen lomatkaa vielä muuttokin.. Eipä tule ainakaan tylsää ;)

piupula ja leevi 19+0 *POksPoKS*
 
Ultrasta terveisiä! :)

Siellä se myttynen köllötteli, oli unilla, heräsi välillä potkimaan ja venyttelemään ja lopuksi jatkoi torkkumista. Vastasi viikkoja päivälleen. Oli se kyllä aikamoinen kokemus, veti miehenkin ihan hiljaiseksi :D

Nyt työn ääreen, en vaan voi muuta kun hymyillä koko ajan :D

pokemoni & myttynen 12+3
 
Ihania ultra uutisia täällä. On se vaan niin mahtava fiilis kun näkee oman masuasukin :heart: :heart: :heart: :heart:

moumou Toivottavasti vointi pian kohenee

mariaana Tääl on nyt tehty harjoitus paloja ja tänään illasta ostaan Toivon lankaa. En ole virkannut sitten ylä-asteen jälkeen, et pikkasen on saanut harjotella, mut on se ihanaa tehä omilla käsillään jotain. Vuorta olen pohtinut, jos sulta saa kysyä neuvoa. Ensi pohdin jotain satiini pintaa, et olis kevyempi, mut nyt mielessä fleese pinta,e t olis lämpimämpi. Mitä olit ajatellut laittaa ja muutkin saa antaa vinkkiä ja laittaa erilaisia ohjeita, jos tää mun villitys lähtee taas käsistä. :LOL:

Tarvikkeista Mun pitää hommata iso laatikko vauvan vaatteille, kun niitä rupee oleen jo aika kasa :LOL: Kaveri tuo päivittäin lapsensa vanhoja ihania vaatteita. Äitini haluaa, että perustamme siskoni kanssa sinne pienee vaate ja vaippa varaston. On sit vaihtovaatteet siellä valmiina.
Ajateltiin myös hommata äiteelle syöttätuoli ja matkasänky pikkusia varten.
Anopilla onkin kaikki jo valmiiksi hommattuna.
Vaunuja nyt olen kovasti pähkinyt. Laitoin talviloma toiveen marraskuulle, jos sillon menis kierteleen oikeen ajan kanssa. Nyt tekee mieli ruveta katteleen tutteja ja pulloja, jotenkin ei uskolal vieläkään mitään isoa hommata.

Repäisykivut Mulal alkanut niitä oleen ja välillä niistäpähkäilen pääni puhki, tälläine murehtija kun olen. Ajoittain todella kipeitäkin repiviä kipu kohtauksia. Mut pakko asennoitua, et kohtu sillä kasvaa.

Pahoinvointia on enään sillon kun todella väsynyt tai haitaa jotain äklöö hajua. Muuten kaikki hyvin tällä saralla nyt.

väsymys mähaluun vaan nukkua ja nukkua.Otin yhden saikku päivän et saan nukkua, kun ei jaksa lähtee töihin. Yö unet ollut heikkoaj ja päänsärkyä ja pahoinvointia siitää johtuen. Tän päivän kun huilaa jaksaa olla viikonlopun töissä normaalisti.

nyt ruokaileen aj kaikille hyvää viikonloppua

sane ja toivo rv 10+0 POKS
 

Yhteistyössä