Esikoista kuumeilevien :))

miss_piggy
mary:Tuo ei vain toimi kaikilla, ei esim. meillä pitkäkiertolaisilla, kenen on pakko tikuttaa ovulaatiota jo ihan sen takia, että kierto voi huidella todella korkeissa lukemissa. Mulle ainakin lääkäri sanoi että kannattaa ovis tikutella. Tälläkin hetkellä menossa kp 67 tai jotain... Ja näin pitkissä kierroissa ei tosiaan jaksa seksiä harrastaa joka toinen päivä. Lisäksi vielä työtki vie sen verran aikaa ja energiaa, että yleensä koitetaan ajoittaa ne touhuilut oviksen ajalle ainakin. Ja yhdesti jo sillä keinolla tärppäsi vaikka kesken menikin.
 
  • Tykkää
Reactions: mary866 ja Fujin
miss_piggy, tottakai! oikeassa olet! Ei se missään niemssä kaikilla toimi, mut niille jolla säännöllinen kierto jne.

Mä ymmärrän sua täysin, usko pois, vaika kierto onki säännöllinen ja saat ovista kiinni, mutta ku ei vaa onna, se on todella paska olo!

Mä tiedän miltä se tuska tuntuu ku yrittää ja yrittää, mut ei onnistu :( se on jotain järkyttävää!
Mutta mä uskon että se on lahja jumalalta, ja jumala sen antaa ku on oikea aika, kärsivällisyyttä palkitaan kylläkin!

Mä seurustelin 4vuotta yhden miehen kanssa, kaks eka vuotta käytettiin ehkäisy jne, mut sit alettiin yrittää lasta, 2vuotta ei mitään tapahtunu!
Mutta kun erottiin, hän sai lasta sen jälkeen toisen naisen kanssa ja nyt minä itse olen raskaana, ilman mitään erityistä lääkintä jne.

Eli se kohtalo on tärkein!
 
Kp8 ja hyvä viikonloppufiilis :) Ulkona paistaa ihanasti aurinko vaikka vähän kylmä tuuli käykin ja muutenkin elo ja olo on aika jees. Ei valittamista :p

Isäntä soitti tänään labraan ja ylläripylläri näytteen tuloksia ei ollut vielä tullut. Saadaan siis tietää ne vasta maanantaina... argh, miten sinne saakka jaksaa mukamas odottaa? :LOL: Malttamaton, minäkö? Mutta hyviäkin uutisia tuli, sillä näillä näkymin meille molemmille tulee aika käynnille viimeistään heinäkuussa! :heart: Ihanaa, ei tarvitse odottaa ikuisuutta! Pelkäsin jo että pahimmillaan saattaa venyä ensi vuoteen ennen kuin asialle päästään tekemään mitään.

Oi, ja nyt mietitään pitäisikö meidän ottaa uusi pikkuinen perheenjäsen :) Näin kaupassa ilmoituksen nyt noin neliviikkoisista kissanpennuista, jotka etsivät vähän vielä kasvettuaan kotia. Ja voi luoja että ne oli suloisia! :heart: Kuvallisten ilmoitusten jättämisen pitäisi olla kiellettyä. Pitää nyt vielä miettiä tarkkaan, olen vain jo vuosia kuumeillut pientä kisua ja nyt en tahdo saada pidettyä itseäni enää kurissa :)
 
kp 1/26-32

Kroppa rupeaa varmaan pikkuhiljaa palautumaan maaliskuisesta kkm:stä. Kahden kierron mukaan laskettu keskimääräinen pituus 29 päivää, eli aika lähellä mun normaalia 28:aa päivää. Uuteen kiertoon hypätty nyt mukaan, vähän nopeammin kuin mitä ajattelin, mutta pääseepähän taas yrittämään :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Mijau, hitsin pinpula, PALJON ONNEA!!! :heart: Oliko sulla valemenkat vai miten jo noin isoilla viikoilla? Monta paria tarrasukkia sinne! :)

(.) Kp10 ja testien mukaan ovulaatio. Alavatsa on juilinut eilisestä lähtien, eilen iltapäivällä vasemmalla puolella tuntui kuin joku olisi tuikkinut jollain terävällä. Siitä lähtien kipuilu on ollut enemmänkin onttoa jomotusta. Eilen aamupäivällä testiin tuli siis plussa, illalla järkyttävän räikeä plussa, samoin tänään aamulla :) Tosin kun on tuo PCOS ja ovis näin ihmeellisen aikaisessa, saattaa olla ettei se ole ovis ollenkaan. We'll see. Peittoja pöllyteltiin silti :)

Huomenna soitto labraan -TAAS!- ja sitten niitä vastauksia on jo tultava tai menen lankoja pitkin paikalle :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mijau
Mayinka, digi siis näyttää että hedelmöityksestä 2-3vkoa eli silloinhan rv olisi 4-5. Menkat alkanu ihan normaalisti viimeks 8.4 ja menkkojenkin mukaan nyt olis siis rv 4, jos nyt osaan laskea :D
Oikein plussaista alkukesää kaikille! Luulen kyllä että tuun tänne vielä kirjottelemaan, ei ihan vielä oikein ymmärrä tätä kaikkea :p mutta ehkä jonkun teistä on nyt aika kuitenkin harjotella listan päivittelyä ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Paloma84
miss_piggy
Täällä nyt kp 4 ja menkat sitte päätti tulla nyt ihan rytinällä, eli vuotoa piisaa. Parin tunnin päästä prolaktiini-kokeeseen, vähän jänskättää onko tulokset sitte kunnossa..Jos lääkäri ei soita mulle mitään takaisin, niin silloin kaikki vissiin ok. Ja tänään menossa clomipäivä nro 2.
 
Mijau, mulle tuli vaan aivopieru, tottahan se noin menee :D Kun mun kaaliin vaan ei tahdo mahtua se että hedelmöittyminen lasketaan edellisten menkkojen alusta :LOL:

miss_piggylle tärppionnea ekaan Clomikiertoon!

(.) Kp12, dpo2. Lonkka ärähti eilen töissä tosi lujaa ja nyt ollaan TAAS loppuviikko sairauslomalla :( Kaikeksi pahaksi jouduin käymään röntgenissä, kun lääkäri pelkää että lonkassa saattaa olla luumuutoksia kun tuo on epätavallisen lujaa kipeä. Jos tuolla jossain jokin mikroskooppinen yrittikin jakautua, ei yritä varmaankaan enää :'( Sanoin lääkärille kyllä toivovani raskautta, ja röntgenhoitajallekin - lääkäri ignorasi koko lauseen, röntgenhoitaja tuumasi että noh, se menee korkeintaan kesken. No shit Sherlock, enpä muuten olisi arvannut. Ja yksityinen pulju : /

Mutta, ei auta itku markkinoilla ja eteenpäin sanoi mummo lumessa. Aion kaikesta huolimatta elää kuin raskaana oleva kunnes luonto toisin todistaa :) Seuraaviin menkkoihin pitäisi olla enää max 12 päivää ellei kierto päätä taas heittelehtiä ja tyhjätä kohtua jo dpo7.
 
Huomenta päivää!!! täällä on tehty raskaustesti joka oli..... nega! alkaa jo vitut*aa ja masentamaan koko touhu!!! Ja pitäisi jaksaa kuunnella vielä hyvän ystäväni joka siis odottaa esikoistaan kuinka hän koko ajan puhuu tulevasta vauvastaan ja mitä aikoo hänelle ostaa ja kuinka maha kasvaa ja kuinka lapsi potkii ja mitä vaatteita on hankittu ja mitä ei ole vielä hankittu.. Tekisi mieli vaan länttästä luuri kiinni ja olla enää vastaamatta. Mutta eihän se ole hänen vikansa etten saa lasta mieheni kanssa : / En vaan enää jaksa tätä koko vauvan yritys puuhaa !!

Kiitos ja anteeksi :|

_kitty
 
  • Tykkää
Reactions: Paloma84
-KITTY-: Se on hyvä välillä purkaa mieltä. Tiedän miltä susta tuntuu.

Olen aika monta kaverin raskautta seurannut sivusta ja tottakai olen iloinen heidän onnestaan, mutta myöskin joskus tuntuu pahalta, kun kaikki muut raskautuu.
Enää mua ei niin paljon vaivaa, mutta ymmärrän tosi hyvin mua.

Mulla on kuitenkin yritystä takana jo 5,5 vuotta, joten mittasuhteet kaikkeen on muuttuneet ja jotenkin enää ei tunnu niin pahalta.
Itse edelleen haluan lapsia, mutta aina välillä tuntuu ettei meille ole tarkoitettu lasta. Sitten taas vauvakuume nostaa päätään.

Koittakaa jaksaa! Mä uskon, että meille tulee lapsi kun on sen aika. Toisaalta olen nyt oppinut nauttimaan toisaalta siitä vapaudesta, joka on ilman lapsia, mutta toisaalta olisin oikein onnellinen, jos meille nyt tulisi vauva.
 
miss_piggy
-Kitty- Voisitko mitenkään tolle ystävälles silleen hienovaraisesti sanoa, että ei millään pahalla, mutta en halua kuunnella noita sun vauvajuttujasi koko aika kun itsellä on yritys päällä eikä vaan tärppiä näy..

Tiedän miten paskamaista tuo on. Mä en esim. nyt mun keskenmenon jälkeen voi sietää oikein raskaana olevia naisia. Jotenki ku näkee kaupungilla jonkun joka on paksuna, niin tulee sellanen tunne, että mitä tuoki tossa pyörii ton mahansa kans, ei varmaan tiedä mitään pitkästä yrityksestä, keskenmenoista tai lapsettomuudesta. Vaikkei se multa pois ookkaan, mutta silti toisaalta taas on. En tajua miks mun pitäis aina olla muiden puolesta onnellinen, kun haluaisin itsekin olla joskus onnellinen.

Mullahan ei tosiaan tää ikäkään oo mun puolella, kun heinäkuussa mittariin tulee jo 32. Huoh...ei auta ku jatkaa yrittämistä. Huomenna viimeinen clomi ja ens viikolla saa alkaa tikutella ovista.
 
**ESIKOISTA KUUMEILEVAT**


>> TORSTAI 9.5.2013 <<

NIMIMERKKI JA IKÄ..............KP.............YK/YA


Miss_piggy 32 v.................7/30-70.................YK10, YA2/12

Shroomcake 19 v...............52/27-30................YK2, YA3/13

Asklepios 23 v...................38/30.....................YK9, YA8/12

Hilda-Maaria 27 v..............31/21-33................YK2, YA3/13

Fujin 24 v.........................6/26-32..................YK3, YA4/13

-KITTY- 21 v.....................26/28......................YK13

Pirpana2013 23 v..............21/28.....................YK2, YA3/13

Lauriska 27 v....................20/32......................YK7

Paloma84 28 v..................20/28-35..................YK3, YA2/13

Mayinka 30 v....................14/?.........................YK2, YA9/2011

Kiharapää 29 v.................11/28-35..................?

Staffy85 ..........................8/27-30..................YK4


PLUSSANNEET:
Kaislanen
Myyttynen
Mary866
Mijau.............YK2




KIRJOITATHAN LISTAAN TULEVAT MUUTOKSET KOROSTETUSTI, KIITOS :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Minäpä päätin helatorstain tylsyyden kunniaksi päivittää listan :) Jatkossa toivoisin, että joku päivittäs mun kaverina. Vaikka niin, että joka toinen kerta vuorotellen. Kuka /ketkä ilmoittautuu?

Tarkastakaa tietonne ja laittakaa päivät kuntoon kenellä väärin. Lisäksi olis kiva saada nuo loput iät, yk:t jne. kuntoon.

Mulle ei kuulu mitään uutta. Kp31 menossa. Toiveet matalalla, koska epäilen, että mulla ei ollut ovista tässäkään kuussa. Ei ollut oireita juurikaan tai ainakin hyvin vähäiset. Kai se ovis voi olla ns. oireetonkin...

Mulla oli tuossa muutama päivä sitten tunteet aika kuumana tän asian vuoksi ja itkuakin tirautin miehelle. Tuntuu, että kertyy paineita kauheasti tän vauvan toivomisen vuoksi eikä se auta tässä asiassa yhtään. Eikä pitäs stressata, koska vasta alettu toivoa vauvaa. Päätin, että yritän ajatella vähän vähemmän asiaa nyt koko ajan ja lopetan ehkä oviksen tikuttamisen seuraavasta kierrosta, koska se tuo mulle stressiä kauheasti. Ja lisäksi päätin, että lopetan sellaisen ajattelun, että kesällä mä varmaan oon jo raskaana tai että vuoden päästä meillä varmaan on jo vauva. Ei auta mitään. Ei vauvoja tehdä! Tuo klisee on havaittu niin todeksi. Se tulee sitten kun se tulee.

Tällaista tänään. Mitäs muille kuuluu ja mitäs aatoksia teillä?
 
Kuulostaa ajatuksesi Hilda-Maaria turhankin tutuilta. Rentoutuminen ja olla asiaa ajattelematta on vaan vaikeampaa kuin olisi voinut kuvitella. Itse ajattelin tikuttaa ensimmäisen kerran nyt tällä kierrolla, mutta jos ei tärppää niin en jatkossa tikuta. Haluan vaan nähdä ovuloinko ja milloin. Pelottaa etten ovuloi, ja sit stressaan vielä enemmän. Mullakin on ajatuksena että kesällä oon jo raskaana ja vuoden päästä on jo vauva, mutta niin, kannattaako niin ajatella.

Äiti kysyi puhelimessa tänään, onko jo poksahdellut!? Mitä?! Sit se oli ihan vaikeena " niin onko mitään vauvajuttuja..." No joo menkat loppui tänään, ei oo..

Toivotaan, että sulla ja muilla (ja minulla) kuitenkin vielä tässä kuussa tai nyt lähikuukausina tärppäisi, eiks niin :)
 
Onko susta Staffy ärsyttävää, että äiti kyselee vauvajuttuja? Mä en tykkäis oikeen, että kukaan kysyy. Oon kuitenkin pitänyt sellaista linjaa, että jos joku kysyy suoraan syönkö pillereitä, niin en valehtelekaan. Paitsi töissä oon valehdellut ja puhunut pillereista muiden mukana (meillä akkojen työyhteisö, niin jaetaan vähän kaikenlaista.. :)). Vaikka arvaahan kaikki tietty, että meille saa vauva tulla, kun oon niin lapsirakas ja ikää tän verran. Mutta parempi, että koko ajan joku ei kysele, niin ei tarvi myöskään puhua aiheesta.

Mitäs teille kuuluu kellä on jo päivät yli 30? Ootteko jääneet ketjusta pois vai onko plussannut?

Mulla ei mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen.. eli ei menkkatuntemuksia eikä raskaustuntemuksia.. vaikka kp31 ja menkat pitäs alkaa ihan just, jos on alkaakseen. No, en jaksa sen enempää miettiä mitä tämä tunteettomuus meinaa. Enkä testaa ennen, kun oikeesti menkat myöhässä tai ihan oikeesti epäilen olevani paksuna.
 
-KITTY-, :hug: Kyllähän tähän aina välillä väkisinkin leipääntyy, mekin joilla ei ole ihan lahipiirissä raskauksia. Mahtaa olla kaksin verroin turhauttavampaa testailla negoja kun joku läheinen kasvattelee masuaan ja soittelee kertoillakseen omasta raskaudestaan kun itsellä ei edes tärppää. Toki sun ystävä on varmaan tosi innoissaan ja niin kuin sanoitkin, ei se hänen vikansa ole ettei tärppää. Mutta silti, kun itse on ketutusvaiheessa niin tuollainen on suolaa haavoihin. Onko ystäväsi niin läheinen että voisitte puhua naamatusten asiasta?

kiharapää, onko miehesi innoissaan tässä "lapsenteossa" mukana? Jos on niin ei ole mun mielestä mitenkään kohtuuton pyyntö että sylkäisisi kuppiin, tee-se-itse kun ei taida olla yhdellekään miehelle uusi, pelottava tai ahdistava juttu :p Mieheltähän ei välttämättä muuta vaaditakaan, tai noh, verikokeet. Sinähän se joudut kopeloitavaksi, miehen sisuksiin ei työnnetä mitään :) Nimim. omaa kopelointiaikaa odotellessa :D

(.) Kp15, dpo5. Eilen oli ihan menkkafiilis varsinkin aamupäivästä, ja mä jo tosissani pelkäsin että ne alkaa :O Sen verran ainakin että varmistelin laittamalla illan kulttuuririentojen ajaksi pikkuhousunsuojan pöksyihin. Ei onneksi alkaneet, mutta saa nähdä koska hanat aukeaa. Tänään olo on taas vähemmän menkkainen, alavatsa ei kouristele enää vaan nyt siellä tuntuu taas vain jotain ihan pientä. Kaikki nivelet nyt vaan ristiin että tuo olisi plussaoirehdintaa eikä puna-armeijan lähestymismarssia. Eipä muita ihmeempiä oloja, nyt vaan odotellaan miten käy. Mukavaa perjantaita ja tulevaa viikonloppua! Niin, ja äitienpäivää! :) Toivottavasti moni plussaisi sunnuntaina :heart:
 
Hilda-Maaria, ei meidän äidin kysely ärsytä, kun se ei itsekään halua udella, nyt huomasin että sen teki kauheasti mieli kysyä. Sen jälkeen se vaan sanoi, että en hätäilisi ja aikaa vielä on ja kaikessa rauhassa jne. :)
Huomenna aloitan ovistestailun kp11.
 
Mä nyt tuun raportoimaan tän hetkisen tilanteen, vaikka jotenkin on sellainen fiilis, että ei jaksais liikaa pohtia näitä oireita. Mut kerranpa silti, kun tekee mieli kertoa.

Mulla KP34 meneillään. Ei oo ollut pillereiden lopettamisen jälkeen näin pitkää kiertoa vielä. Testasin eilen ja toissa päivänä, koska meillä oli juhlat la, jossa tarjoiltiin alkoholia. Negaa näytti molempina päivinä. Ei oo varsinaisia oireita, mutta mahaa ja alaselkää sillai kivistelee menkkamaisesti. En osaa sanoa onko se tyypillistä vai ei. En oo ehkä aatellut sillai aiemmista kierroista kivisteleekö mahaa ennen menkkoja. Mä en oo varma koska mulla oli ovis vai oliko ovista ees.

Piinaavaa ja toisaalta ärsyttävää, kun en jaksa uskoa, että olisi onni tapahtunut. Mutta toki aina kaikki on mahdollista.
 

Yhteistyössä