Esikoista yrittämään 2011

Kristiina84
LeenaT:lle suuret pahoittelut :hug: ja voimia :(

Älähän nyt Kirskis vielä menkoista puhu, nyt toivotaan että ne pysyis poissa! Hui, sulla on jännät päivät edessä... :)

tryffeli89 tsemppiä savuttomuuteen! Hyvä, että olet varaamassa aikaa gynelle, toivottavasti saat sen pian. Tiedän että asia vaivaa mieltä, mutta ennenkuin mitään varmaa ei ole löydetty, niin yritä olla murehtimatta asiaa. Jaksamista! Kysyn nyt hölmönä, että mitä tarkoitat noilla "tekohommilla"?

ON: täällä mennään aika odottavaisin tunnelmin päivästä toiseen, teroja on muutama jäljellä ja sen jälkeen noin viikon päästä alkaa menkkojen odottelu. Tai paremminkin odottelu, etteivät ne alkais. Jostain syystä on taas tällä viikolla ahdistanut ja masentanut koko vauvatouhu. Oon pohtinut, pitäisikö alkaa tikuttamaan ensi kierrossa ovista vai meneekö viimeistään silloin rutiinin puolelle koko homma. Nyt tässä kuitenkin on edes vähän jotain spontaania :D Jotain pientä reissua ja musakeikkaa on onneks tässä lähitulevaisuudessa tiedossa, mitkä tuo toivottavasti hieman vaihtelua arkeen :)
 
HEIPS!

LEENAT JA JO isot halit teille molemmille!

Kirskis roskishaamu. Eli ku testin luotettava aikaraja on umpeutunut ni sen jälkeen ilmestyy monesti plussa siihen, eli roskishaamu :D

Meillä koira posahtaa kohta. Maha roikkuu maassa. Not happening such nice things for me.. :(
No katotaan ens viikon jälkeen, että missä vika. Mie alan kyllä vinkuu lääkityksiä kohta jossei ala tulemaan liftaria mulle! En halua tehä sitä ikuisuutta, ku haluan sen heti!
 
Lauantai 19.3.3011

Vauvantekohommissa jo :

nimim............ikä.................YK.................KP...........jännäpäivä

Piilopirtti.......23...............2................45/28...................3.3.
Laku91.........19...............2................44/?.........................?
Juliane.........24................4................26/33.............27-28.3.
Namppis88..22................4.................26/28-60..................?

Kirskis..........25...............3................26/26-28..............21.3.
milizza.........25................2..............25/25-34........19.3-29.3.
pikkumy.......25................6................24/28.......................?
sindi^^........25................8................24/28-32..................?

Hennu86........25...............2...............22/?.........................?
Kristiina84....26...............3.................21/?.........................?
Line.............30................5..............20/28-30..........27-29.3.
millimolli......25...............7..... ..........20/26-30...................?

Mehiläinen 83..27.............3...............17/29-44............1-14.4.
Mircea.........21................8...............16/34-36............9-11.4.
Katharsis.........26............2...............14/26-28..............1-4.4.
Ngale..............23............3.............14/30-36..............4-10.4.

Manda86.......24..............4...............13/27-28.....................5.4
Avocado.......29...............6................11/26-31....................?
Renesmee....29................5................9/28.................7.4.

Syysmyrsky.....?.............1(KKM yk 12)............?..................?
Jo...............29...............3(KM yk 2)...............?..................?


Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
LeenaT

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tuanni....................25..................................huhtikuu 2011
sansu86..................24..................................huhtikuu 2011
Susimieli.................22..................................kesällä 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
Laurelle..................23...................................syksy 2011
tryffeli89.................21...................................2011
Syksy 2010.............30...................................kevät 2011

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2............?................YK1
Epa_88...............22...........24.2..............?.................YK4
köppiäinen.........24................7.3...............?..........Yk4


Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1888774-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-talvella-2010-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Voi ei LeenaT! Tosi kurja kuulla. Paljon jaksamista sulle ja Jolle myös! Tulipa itsellekin tosi kurja fiilis näistä uutisista.

Itellä menkat kolkuttelee nurkan takana. Tuntemuksista päätelleen huomenna luultavasti alkaa. Alkaiskin jo niin pääsis vaan nopeesti uuteen kiertoon kiinni ja olis siitä sekin hyvä puoli, että sitten kolme viimesintä kiertoa olisivat olleet kaikki 26-27 pv, joten nekin olis tasottumaan päin. Mulle tuli tossa joku päivä sitten hirveen vahva fiilis, että yk4 tärppää meillä (nyt siis alkamassa yk3) eikä tuo fiilis ole helpottanut. Toivottavasti pitäis paikkansa! Muuten voi olla että tipahdan korkeelta alas. Oon päättänyt ens kiertoon ottaa mukaan tikutuksen, greippimehun ja vaihtaa vitamiinit raskausvitamiineiksi. Katotaan toisko ne avun. Ei niistä ainakaan mitään haittaa ole.
 
Voimia Leenalle. Niin surullista, että vaikea löytää sanoja.

ON: Aloitin oviksen metsästämisen. Kaksi negaa testattu. Huomasin, että aina kun saa tikkuun negan tulee paha mieli, vaikka kyse olisikin vaan oviksesta! Hullua!
 
Kristiina84
Manda86 Juuri tuon takia minäkään en ole uskaltanut vielä alkaa tikuttamaan ovista, vaikka gyne sanoi sen olevan ihan ok idea sitten jossain vaiheessa, jos haluaa. Pelkään itsekin, etten saa ovista löydettyä ja hommaan tulee isompi harmitus, kuin mitä itse pco jo tällä hetkellä aiheuttaa. Oletko manda ikinä bongannut itselläsi ovista?

Tiedän, että aikaisemmin on ollut puhetta kaikenlaisista vitamiineista, joita kannattaisi jo nyt syödä, mutta mitä raskausvitamiineja milizza tarkoitat? Oon ihan pihalla kaikista tälläisistä,itse syön tällä hetkellä ainoastaan b-vitamiinia. Toivottavasti fiilikses olisi oikea, vaikka jo ennen yk nelosta :)

ON: ihmeellinen etova olo ollut pari päivää ja alavatsaan koskee. Tuntemukset kuin menkkakipuja, johtuisko siis lähestyvistä menkoista tai ihan pelkästään teroista. Toisaalta vatsatautia on myös tosi paljon liikenteessä, joten ainahan sekin on mahdollista. No kuulostellaan rauhassa...

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!
 
Kristiina84 Aloitin testailut vasta nyt, kaksi tikkua takana. Oon jo valmiiksi niin pessimisti että tuskin saan sitäkään bongattua :D Mulle gyne sanoi, että älä ala bongailemaan, se on liian "rajua" jo. Tulee suorittamisen maku. Ohjeisti, että seksiä 2-3 päivän välein niin ennen kesää pitäis onnistua. Ehkä hän puhuikin järkeä... Kaikki tämä testailu ja päivien miettiminen saa ajatuksen pyörimään raskautumisen ympärillä hyvin tiiviisti. Voin myöntää senkin, että varsinainen peittojen heiluttelukin on nykyään hyvin erilaista (mulle).
 
Mulla on multivitan raskaus ja imetys vitamiineja. Purkissa lukee: "Erityisesti raskaana oleville, raskautta suunnitteleville ja imettäville." Sisältää mm. D3, foolihappoa ja muita B-vitamiineja, C, E, magnesiumia, rautaa ja sinkkiä. Mun ymmärtääkseni noista kaikista voisi olla hyötyä meille ;)
 
Minä olen syönyt jo muutaman kuukauden noita Multivitan raskaus ja imetys vitamiineja, joita milizzakin syö. Niissä pitäisi olla kaikki tarvittava. :)

Mulle tuli yhtäkkiä kesäkuume, vaikka ulkona sataa lunta ja on täysi talvi vielä. Kuitenkin kun laskee viikkoa esim. vappuun niin niitä on 6 ainoastaan!! Eli kesä ja kärpäset tulee! :)

Täällä odotellaa ensi viikkoa, että pääsisi testailemaan. Hyvät päivät pitäisi olla jälleen kerran käytetty, mutta niinhän ne on olleet aiemminkin. Mutta luotan siihen 90% tärppää vuoden sisällä.. siihen on vielä aikaa meilläkin.
 
milizza mullaki o se multivitan raskaus ja imetysvitamiini. Olen niitä sen kaheksan kuukautta kohta syöny.

ON: Oksettaa, päätä särkee ja oksettaa. Semmosta HYÖKS!-yökkäilyä. JA tämä nuha ei lopu koskaan. Eli täällä ollaan taas vali vali ja masentuneita. :)

Vielä viikko uuteen kiertoon. Better luck, meinaan kyllä alkaa jo valittamaan, että mulleki teroja ja kaikkea mahollista nappia !
 
IHANA HERÄTYS

O7.00 miehen pojat tulee meän makkariin.. "Meillä on koiranpentuja" ja "sohva on karvainen"
Koira oli tosiaan tehny pennut sohvalle. Ei se onneksi maksanut ko 1000 euroa ja oli alta vuoden vanha. ( SARKASMIA PIRUSTI! ) NO sohva oli onneksi myös märkä.
Ei muuta ko pyykkäämään päälliset. Ja suihkuttelemaan tyynyjä.

Samalla koira oli yöllä puukorin tiputtanut sohvalta ja sitä puumössöä oli lattiat täynnä. ( Mies laitto sohvalle esteeksi sille) Suunnitelma backfired :D

Eilen nääs siivosin.. Koska tänään minulla on tupperit. No ei siinä mitään nyt siivotaan uudestaan.

Mutta meillä on 7 suloista koiranpentua täällä, eli seuraavat kaks kuukautta varmaan lässytän niille ja unohan itte stressata omasta lisääntymisestä :)
 
Sunnuntai 20.3.3011

Vauvantekohommissa jo :

nimim............ikä.................YK.................KP...........jännäpäivä

Piilopirtti.......23...............2................46/28...................3.3.
Laku91.........19...............2................45/?.........................?
Juliane.........24................4................27/33.............27-28.3.
Namppis88..22................4.................27/28-60..................?

Kirskis..........25...............3................27/26-28..............21.3.
milizza.........25................2..............26/25-34........19.3-29.3.
pikkumy.......25................6................25/28.......................?
sindi^^........25................8................25/28-32..................?

Hennu86........25...............2...............23/?.........................?
Kristiina84....26...............3.................22/?.........................?
Line.............30................5..............21/28-30..........27-29.3.
millimolli......25...............7..... ..........21/26-30...................?

Mehiläinen 83..27.............3...............18/29-44............1-14.4.
Mircea.........21................8...............17/34-36............9-11.4.
Katharsis.........26............2...............15/26-28..............1-4.4.
Ngale..............23............3.............15/30-36..............4-10.4.

Manda86.......24..............4................14/27-28.....................5.4
Avocado.......29...............6................12/26-31....................?
Renesmee....29................5................10/28.................7.4.

Syysmyrsky.....?.............1(KKM yk 12)............?..................?
Jo...............29...............3(KM yk 2)...............?..................?


Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
LeenaT

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tuanni....................25..................................huhtikuu 2011
sansu86..................24..................................huhtikuu 2011
Susimieli.................22..................................kesällä 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
Laurelle..................23...................................syksy 2011
tryffeli89.................21...................................2011
Syksy 2010.............30...................................kevät 2011

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2............?................YK1
Epa_88...............22...........24.2..............?.................YK4
köppiäinen.........24................7.3...............?..........Yk4


Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1888774-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-talvella-2010-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
millimolli Onnea pennuista! :) Ne tahtoo olla aina niin lutusia. Minkäs rotuisia teillä siellä nyt vipeltää?

milizza Join tän kierron alussa litran verran sitä greippimehua. Yksi lasi aamusin ja sekin tuntui liialta. Ehkä siihen makuun tottuisi, jos enemmän joisi... Raskausvitamiineihin en ole vielä vaihtanut.

Manda86 Olen itse vakavasti harkinnut sitä oviksen tikutuksen aloittamista, mutta en ole tosiaan uskaltanut... Varmasti tulisi samanalaiset fiilikset kuin sinullakin sen negasta.

ON Pientä vihlontaa ollut oikealla puolella, mutta ei muita "oireita". On muuten aivan järjetön himotus päällä ja mieshän siitä tykkää :D Onneks tänä viikonloppuna ei ollut duunia, niin on saanut ja saa edelleenkin rauhassa pelehtiä :D

Sitten tämä toinen projekti, mikä mulla on kans päällä, on tuottanut taas tuottanut hienoja tuloksia. Siis painoa lähteny jo 5 kiloa aloituksesta ja senttejä muutamia! Sen kunniaks heitän kohta uuniin pannarin :D Ekaa kertaa elämässäni teen sitä vanhentuneen maidon vuoksi, hahah. Ja jos joku tietää näistä laihdutus ja vauvan yrittämisasioista, niin mahtaakohan painonpudotuksesta olla haittaa tässä? Lievää ylipainoa ollut, jota yritän korjata normaaliksi painoksi.
 
Kirskis, painonpudotuksesta ei ole mitään haittaa, jos se on vain maltikasta eikä näin ollen stressaa kehoa liiaksi. Terveelliset elämäntavat ovat vain avuksi :)

Lisäys: Testasin todellisen haamujen haamun ovistikkuun! Jei! Tästä innostuneena aloin tekemään lettuja :D
 
Viimeksi muokattu:
Kirskis Mulla on jotain greippi-rypäle mehua. En löytänyt kaupasta muuta, missä olis ollu oikeasti greippiä (!) Se on ihan ok, vaikka aika kirpeää ja hapanta mun makeasta pitävään makuun ;) Lisäsin siihen jotain perus hedelmämehua joukkoon niin tuli ihan hyvää. Minkä merkkistä sulla ja teillä muilla on?

millimolli Joo ei pidä liikaa ruveta luottaa johonkin vitamiininappeihin. Yritän pitää päällimäisenä "ei niistä haittaa ole"-ajatuksen. Onnea pennuista ovat varmasti ihania ja sulosia ja niiden parissa omat projektit hetkeks unohtuu.

Menkkoja ei eilisistä tuntemuksista huolimatta näy... Kohta menee taas pää ihan sekasin, kun rupeen miettiin mitä kaikkee pitempi kierto voi tarkottaa...Huomenna vois vaikka negan testata jos uskallan niin rauhottais mieltä (ehkä).
 
Kristiina84
Terveiset wc:n puolelta, iski ihan järkyttävän yrjötaudin ja kuumeen :( Eipä olekaan aikoihin ollut. Mutta tiiättekö, mietin siinä yökkäillessä, että tälläistäkö se joskus voisi olla, jos olisi raskaana? No siis ilman sitä kuumetta, mutta tuo pahoinvointi. Tuli hirveen jännä olo, ja jotenkin myös pelästyin että todellakin raskaana ollessa monet naiset voi pahoin ja ei ole mitään ihan helppoa, jos pahoinvointi kestää pitkään. Nämä taudit menee yleensä aika nopsaan (onneks) ohi. NO NIIN, MENIN TAAS KERRAN ASIOIDEN EDELLE, YRITETÄÄN NYT KUITENKIN ENSIN TULLA RASKAAKSI :D

Onnea Manda86 haamusta ovistestissä! :) Sieltä se vielä löytyy.

millimolli onnea pennuista, ovat varmasti tosi suloisia. Alkoi myös naurattaa ne tupperkutsut, minäkin aina istun sellaisilla ja tykkään kovasti :)

Linelle peukut pystyyn ens viikon testaukseen!

Onnea kirskis painonpudotuksesta, voi kun minäkin saisin :)
 
Ihania viestejä tullut taas :) Onnea Kirskis painonpudotuksesta ja Millimolli koiranpennuista. Itse tulin juuri kotiin viikonloppureissusta meidän koiraa katsomasta, jolla on kaksi suloista penneliä. Meidän koira siis meni synnynyinkotiinsa lisääntymään ja hoivaa pennelit siellä. :) Oli ihana nähdä miten nätisti se niitä hoitaa. :heart:
 
Hei taas kaikille! En oo nyt kirjoitellut, kun ei oo oikein ollut mitään uutta. Ovista ennen ja oviksen jälkeen on pupuiltu. Ovispäivänä ei "ehditty" kun oli kaikenmaailman kiireitä :D Toivotaan nyt oikein kovasti, että tärppäisi sillä täälläkin on ystäväpiirissä vauvauutisia ja hääuutisia. Alkaa pikku hiljaa nakertamaan. Teidän täällä plussaavien puolesta olen todella iloinen. Plussatuulia <3
 
Greippimehusta: Mä juon jotain Valion greippimehua, löytyy kylmäaltaasta. Mutta voi että se on pahaa! Mies ei millään uskonut mun valituksia ja maistoa. Ei pystynyt juomaan loppuun :D Lasillinen sitä aina aamuisin, yleensä ykkösellä alas niin pääsee helpommalla.

Vitamiineista: Mä kävin luontaistuotekaupassa ja sieltä suositeltiin raskautta yrittäville d-vitamiinia, monivitamiinivalmistetta ja kalaöljykapseleita. Lisäksi foolihappoa kannattais käyttää. Mulla on aamuisin aina greippimehun seurana nuo vitamiinit ja lisäravinteet. Alkaa jo huvittaa nämä pillerit ja muut mitä popsin, vielä ei edes kunnolla yritetä vauvaa :)

ON: Mä oon onnistunut jo stressaamaan kaikesta mahdollisesta raskauteen ja synnytykseen liittyen. Ja tosiaan vielä ei edes kunnolla yritetä. Tiedän että myöhemmin löytyy kyllä aihetta oikeasti stressata, minä vaan oon tällainen mahdoton kaikkien asioiden suhteen. Pitäisi vaan relata ja lopettaa tää stressaaminen.. Mutta muuten täällä menee hyvin, miestä yritän suostutella siihen että aloitettais vauvan yrittäminen ihan kunnolla :) Helpommin sanottu kuin tehty!
 
Olipa kiva päivä, tunteja ulkona koiran kanssa ja Idols telkkarista :)

Tilasin äsken miehelle Daddy Rocks - paidan ja Vauva, omistajan opas - kirjan (huumoria viljellään meidän perheessä erittäin paljon...) sekä tutin, jossa lukee isin kulta. Luin täällä jotain ketjua, että miten kertoa miehelle kyytiläisestä. Siitä se idea sitten lähti... Ja siis mitään kyytiläistä ei vielä ole! Minä ja verkkopankki olemme pahamaineinen kaksikko, jos nettikaupan löytämisen ja tilauksen tekemisen välistä aikaa katsoittaisiin, olisin varmasti kärkisijoilla :LOL:

Hommaankohan itselleni pahaa karmaa... Toivottavasti noi kamat ei päädy kaapin perälle muistuttamaan epäonnesta. Äh, mulla on ovulaatio tulossa tässä ihan näillä näppäimillä (laskelmien mukaan, ovistikut heitin hiiteen) ja laitan sen piikkiin kaikki hölmöilyt... Hormoneja :D
 
Heippa vaan kaikille!

Yritän nykyään olla niin, etten ihan joka päivä kävisi täällä lueskelemassa, ettei ajatukset pyörisi vain ja ainoastaan vauvajuttujen ympärillä :)

LeenaT, pahoittelut huonoista uutisista :( :hug: Voimia!

Mandalle onnittelut ovishaamusta! :) Minullekin tuli postissa ovistikkuja viime viikolla, mutten ole niitä vielä ollenkaan testannut.

millimollille onnittelut koiranpennuista :) Varmasti sellaiset pikkuset otukset piristävät mieltä ja helpottavat stressiä.

ON: Meillähän tosiaan on ollut hiljaisempaa makuuhuoneen puolella, mutta eilen sain miehen vikiteltyä pieneen yhteiseen hetkeen ;) Netissä olen nyt täytellyt kuukautiskalenteria, että vähän nyt pysyisi näiden epäsäännöllisten kiertojen perässä. Noh, tämän kalenterin mukaan mulla olis mahdollinen ovis 22.-24.3., joista todennäkösin päivä olis 23.3. eli ylihuomenna :D Hyvällä säkällä tässä siis saattaisi tärpätä ;) Pitääkin tänään kokeilla niitä ovistikkuja, että näkyykö niissä yhtään mitään...

Te, jotka olette töissä/opiskelemassa, saatteko kuulla työ-/opiskelupaikallanne paljonkin kysymyksiä mahdollisesta raskautumisesta?

Meillähän on täällä töissä niin, että tässä meidän toimipisteellä olen naisista kaikista nuorin ja porukka tietää, että olen ollut monta vuotta vakisuhteessa, omakotitalot ostettu ym... Saan siis silloin tällöin kuulla vihjailuja ja kysymyksiä siitä, että koska porukka pääsisi seuraamaan mahani kasvua...

Olipa tuossa viime syksynä heitetty, että "Katotaan vaan, niin neiti tulee raskaaks heti, ku vakipaikka on selvä..." No, ei ihan niinkään. Sopparin vakipaikasta allekirjoitin kesäkuussa 2010 ja lokakuun 1. päivästä lähtien olen vakituinen ollu, joten ei tässä nyt ihan heti olla raskauduttu...

Onpa täällä yks mies mulle sanonut, että naisten äitiyslomat pitäis kieltää... Että sillee on välillä vähä paska fiilis, vaikken täällä meidän suunnitelmista kuulutakaan.

Mutta noin ylipäänsä tämä on perheystävällinen yritys eikä muutamasta kielteisestä kommentista kannata ottaa nokkiinsa...

Silti vaan välillä vituttaa (anteeksi ruma sana) olla sieltä nuorimmasta päästä ja just siinä kriittisessä hedelmällisessä iässä. No, omapa on elämäni :)

Anteeksi tämä omanapailu ja avautuminen.
 
Heips!
Joo minut voi laittaa tuohon listaan: ikä 24, yk 5, tänään kp 6/30-35.

Vitamiineja syön minäkin, aiemmin napsin vain monivitamiinipilleriä ja kalaöljyä ja D-vitamiinia, nyt raskautta yrittäessä otan lisäksi foolihappoa. Sitä en ota ihan joka päivä kun tuossa monivitamiinipillerissäkin on.
Syökää tekin aina muutenkin noita vitamiineja!! :) Varsinkin d-vitamiinia ei saa Suomessa tarpeeksi etenkään talvella.

Ovulaatiota tikutin viime kierrossa, sain haalean viivan kp 16, mutta se haalea viiva kai tarkoittaa negatiivista... Ainakin muistaakseni pakkauksessa luki että haalea viiva ei tarkoita positiivista tulosta. Ei ole mitään hajua ovuloinko, ovulaatioliman bongasin vain ekassa kierrossa pillereiden jälkeen. Sen jälkeen ei ole mitään limoja näkynyt...
Lisäksi mulla on tosi niukat kuukautiset, kesto noin 2 päivää. Varasinkin ajan gynelle tämän takia. En tiedä onko tää turhaa hoppuilua mennä lääkäriin jo nyt, mutta eipä sitten jää mieleen kaivertamaan kun saa edes jonkunlaista tietoa/vastauksen! :)
 
Hennu86: En oo joutunut vastailemaan kovin paljon raskauskyselyihin, onneksi. :) Lähimpien kavereiden kanssa joskus aiheesta jutellaan ja sanon aina että kyllä me varmaan joskus aletaan miehen kanssa lasta yrittämään... En halua kertoa kenellekään yrityksestämme.

Miten se sun työkaveri voi olla sitä mieltä että äitiyslomat pitäisi kieltää? Heh.
Onko se hänen mielestään jotenkin epäreilua? Miehet voivat jäädä ihan yhtä hyvin kotiin jos haluavat, ainakin jos nyt tulee se vanhempainvapaauudistus voimaan tulevaisuudessa. Tällä hetkellä tietysti asetelma suosii äitejä. Naisten asema työelämässä pysyy huonompana äitiyslomien takia jos muutosta ei tule.
Ja eihän ihan vastasyntynyttä voi laittaa hoitoonkaan.
Ja sitäpaitsi, kuka nyt ei haluaisi olla lapsensa kanssa kotona? Jos se on vain taloudellisesti mahdollista perheelle niin mieskin voisi jäädä kotiin, monesti vain vaikuttaa siltä että mies ei HALUA olla kotona lapsen kanssa. Siis viettää aikaa oman lapsensa kanssa! Uuh.
Ymmärrän että joskus naisen kannattaa jäädä kotiin jos hän muuten olisi työtön tai jos miehellä on selvästi parempi palkka, kyllähän sitä rahaa tarvitaan elämiseen. Mutta monesti asetelma ei enää ole tällainen...
Itse haluaisin ehdottomasti olla lapseni kanssa kotona enkä rynnistää heti töihin, mutta en ymmärtäisi miestäni jos hän ei haluaisi jäädä sitten kotiin kun minä palaan töihin, esim. puolen vuoden ajaksi.
Anteeksi purkaus.. :)
 
kaisla86_: täällä sama homma, niukat ja lyhyet kuukautiset täälläkin.. Viimeks kysyin gyneltä et onko ok, sanoi et jos ykskin päivä vuotaa kunnolla niin se riittää! ja totes samaan hengenvetoon et luulenpa et moni olis valmis tekemään vaihtokauppaa noista :)
 
Maanantai 21.3.3011

Vauvantekohommissa jo :

nimim............ikä.................YK.................KP...........jännäpäivä

Piilopirtti.......23...............2................47/28...................3.3.
Laku91.........19...............2................46/?.........................?
Juliane.........24................4................28/33.............27-28.3.
Namppis88..22................4.................28/28-60..................?

Kirskis..........25...............3................28/26-28..............21.3.
milizza.........25................2................27/25-34........19.3-29.3.
pikkumy.......25................6................26/28.......................?
sindi^^........25................8................26/28-32..................?

Hennu86........25...............2...............24/?.........................?
Kristiina84....26...............3.................23/?.........................?
Line.............30................5..............22/28-30..........27-29.3.
millimolli......25...............7..... ..........22/26-30...................?

Mehiläinen 83..27.............3...............19/29-44............1-14.4.
Mircea.........21................8...............18/34-36............9-11.4.
Katharsis.........26............2...............16/26-28..............1-4.4.
Ngale..............23............3.............16/30-36..............4-10.4.

Manda86.......24..............4................15/27-28.....................5.4
Avocado.......29...............6................13/26-31........................?
Renesmee....29................5................11/28........................7.4.
kaisla86_......24................5................6/30-35.......................?

Syysmyrsky.....?.............1(KKM yk 12)............?..................?
Jo...............29...............3(KM yk 2)...............?..................?


Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
LeenaT

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tuanni....................25..................................huhtikuu 2011
sansu86..................24..................................huhtikuu 2011
Susimieli.................22..................................kesällä 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
Laurelle..................23...................................syksy 2011
tryffeli89.................21...................................2011
Syksy 2010.............30...................................kevät 2011

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2............?................YK1
Epa_88...............22...........24.2..............?.................YK4
köppiäinen.........24................7.3...............?..........Yk4


Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1888774-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-talvella-2010-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 

Yhteistyössä