Esikoista yrittämään 2011

Pitkästä aikaa taas kirjottelen ja täältä tulee vaan pelkkää omaa, sori jo etukäteen.. :( Luulisin et ovis olis nyt nurkilla, mitään oireita ei kyllä oo.. Jotenkin vaan tuntuu et ovuloin lähempänä 20 kiertopäivää kun 15.. Jotenkin mulla on nyt tää kierto ollu sellanen hälläväliä fiilis, ihan sama raskaudunko vai en.. Johtuu varmaan siitä et osa musta sanoo et jos nyt raskaudut niin vauva syntyy joulukuussa (siis loppuvuodesta ja on aina kaveriporukan nuorin ja synttärit joulun lähellä ja ja ja) tyhmä siis oon!! lapsethan tulee sillon kun niitten on tarkotus tulla ja mitä väliä sillä oikeesti on koska on syntynyt?? mä vaan oon tällänen.. Sit oon myös lähdössä huhtikuussa töistä yhdelle koulutusreissulle, jossa on hieno iltajuhla skumppineen ja muine alkoholeineen. Työkaverin kanssa on jo vaikka ja mitä hehkutuksia tehty reissusta ja juhlista yms. (kun en tietenkään töissä oo mitään meijän yrityksistä puhunu), ni jotenkin ajattelee et jos ei viel tästä kierrosta raskaudu niin sitte vois siellä juhlii viel kunnolla, ehkä viimistä kertaa pitkiin aikoihin :D (en siis oo mikää hirvee juhlija tyyppi pari-kolme kertaa vuodessa tulee käytyä viihteellä) Silti toinen puoli musta toivoo vimmatusti vauvaa, eikä millään jaksais odottaa.. Onko kellään ollu samoja tuntemuksia? ku periaatteessahan noi mun syyt on ihan naurettavia ja kuulostaa varmaan siltä et jos toi ihminen tollasia miettii ni onko se oikeesti valmis äidiksi, mut on se!! :) ja sori nyt vielä tää omanapaisuus..
 
Hiiva on todella veemäinen ja meillä esim kuivuusongelma alkoi siitä kun mulla tuli PUOLEN VUODEN hiivakierre. Sinä aikana tuli seksiä harrastettua ehkä kerta kuussa ja mies kärsi ja mulla paikat meni aivan sekasin.... :( Parhaat on kyl noi suunkautta otettavat lääkkeet mut jos niissä on käyttökielto raskauden ollessa mahdollista niin ei voi toivoo kun pitkää pinnaa sen sotkun kanssa : /

Kaikesta huolimatta, IHANAA VIIKONLOPPUA :)
 
Noista lääkkeistä. Jos on epävarma ja lääkitys on tarpeen (myös tuollaset hetkelliset) niin soitto sinne teratologiseen on mahdollinen tai sitten käynti lääkärillä. 99% lääkkeistä kun on tuo raskaudenaikainen käyttökielto, tulee lääkefirmoille halvemmaksi painaa tuo kuin tehdä tutkimuksia. Mulla taitaa olla jok'ikisessä lääkkeessä, mihin oon luvat saanut joko lääkäreiltä suoraan tai heidän konsultoituaan teratologista tuo kielto ite tuoteselosteessa. Mulla kun piti nuo särkylääkkeistä lähtien tarkistaa, parasetamol kun on itelleni varma allergiareaktion aiheuttaja.

Juliane: vähän samoja fiiliksiä tästä kierrosta. Että hälläväliä. Toisaalta on tunne et kierto on sekasin (edellinen lyheni useammalla pv:llä) ja tästäkin tulee tynkä. Toisaalta taas flunssa vaikuttaa takuulla, iho kuivuu ja saa sen kans tapella ja ei huvita sitten mikään. Vauvakuume on kyllä päällä, mutta ehkä tämä vain on normaalia turhautumista kun tulee useampi kierto pettymyksiä, välillä pitää antaa periksi ja olla hälläväliä asenteella että jaksaa?
 
Juliane: mulla on vähän samanlaisia ajatuksia.. En halua lapseni syntyvän loppuvuodesta, johtunee siitä et ite oon syntyny alkuvuodesta. Toki ei kait sillä niin väliä mihin vuodenaikaan on syntynyt.. Tokihan tässä nyt itelläkin on riski, että tulis raskaaksi, mutta tosi epätodennäköistä, että heti tärppäis.. :)

Sitten oon tässä miettinyt osan kaveripiirin suhtautumista, kun/jos joskus ilmoittaa olevansa raskaana. Osa kavereistani on hyvinkin vielä opiskeluissa ja työuran alussa. Heidän kanssa ei juurikaan oo tullut juteltua asiasta, koska ei varmasti heidän elämässä mitenkään ajankohtainen asia... Juu tuli taas omanapailtua. Mukavaa viikonloppua!
 
KUIVUUDESTA Ceridal on kyllä pop, mutta tässä tilanteessa suosittelen siittiöystävällistä liukkaria. ( netistä löytyy ja apteekista saapi :) )

ALKU-VAI LOPPUVUODESTA miehän olen vetäny tämän niin pitkälle, että minun mielestä ehottomasti pitis just elokuussa syntyä. Mutta sittemmin olen siitä lipsunut ja päättäny että saa tulla heti kun itte haluaa. Jos alkaa miettii sitä et koska se täyttää 18 ja joutuu oottelee ku kaverit o baarissa, niin no tough luck sitten vaan penskalle ootella :)

Juliane nyt sulla käy niinku mulleki. Et heti ku oli risteilyt biletystä varten ni olinki paksuna ja en juonut mitään vaan feikkasin, ku muut pämppäs. JA TIIÄKS MITÄ?? Se ei haitannu paskan vertaa mua sillo. Päästä otti se että meni kesken sillo. JA sen jälkee tuli mieleen, et olis vaa pitäny ryypätä siellä niinkö muutki. Mut itte tilanteesa ei häirinny, eikä varmaan ois alkanu häiritteen jos matkalainen olis vielä mukana.

Täällä ollaan tärppipäivillä. Istun yksin kotosalla juomassa punkkua. Mies lähti iltareissuun. Itte en viittiny ku on kamala nuha ja muutenki paska olo. Yritän tässä punaviinin avulla parannella maailmaa. Semmoisia Millimollilta tänään. Vilkkaita peitonheilutteluita kaikille ja kalaonnea!
 
Heips
Viime yönä alkoi odotetusti menkat. Se ois sitten kp1, yk5. Jos totta puhutaan, mä alan jo seota. Niin vaikeeta tää on. Varasin ajan psykologille, katsotaan jos vaikka auttaisi. Kyllä mä haluan äidiksi, pää vaan ei kestä tätä epävarmuutta ja paineita. Kaiken pitäisi fyysisesti olla kunnossa, joten olen jo huolissani, miksi en ole raskaana. Pelko, ettei se ikinä onnistu, valtaa elämän. Täytynee lopettaa tämän listan lukeminenkin. Voitte vaikka siirtää mut taustalle tai jotain.
 
Renesmee tiiän tunteen! Välillä hypin seinille, itken ja raivoan. Välillä kestää, on vaan kova kaipaus. Rahatilanne meillä o päin vittua suoraan sanottuna tällä hetkellä. Miehen kanssa eilen mietittiin, että olisko syytä siirtää tätä vauvaprojektia. Ehdotin sitten, että jos alotan pillerit niin se tuumas, että älä. Jos ihmiset savimajoissa Afrikasa tekee lapsia ni miksei sitten mekin.

Eli Renesmee pointti oli tämä, jos ihmiset ympäri maailmaa saa lapsia tilanteissa jotka o mitä ihmellisimmät, ja monen ei pitis edes saada lapsia fyysisesti ja siltikin ne saa. Niin miksei meillekin sitä iloa suoda? Yleisin odotusaika ehkäisyn lopettamisen jälkeen on vuosi. Eli vuoden sisällä n. 90 prossaa o raskautunut. Sulla on yk 5 alussa, eli sulla on todennäköisyydet sun puolella. Meidän kaikkien puolella!
 
Huomenta vaan! Oon yrittäny pysytellä nyt vähän aikaa poissa täältä.
Muutamia uusiakin on tällä välillä tänne tullut, tervetuloa :)
Ja onnittelut köppiäiselle plussasta :flower:

Juliane vaikka miula on menny jo pitkään tän yrittämisen kanssa, niin nuo samankaltaiset ajatukset vaivaa. En haluis loppuvuoden vauvaa, ja samalla toivon että tulisin nyt heti raskaaksi. Meillä on myös suunnitteilla keväälle matka, niin ehdottamasti en halua olla raskaana ennen sitä ja toisaalta haluan olla raskaana nyt! Kyllä tämä on joskus vaikeeta.

Renesmee kyllä täälläkin masentaa...ei oo oikein rahaa lähteä yksityiselle tutkimuksiin ja vielä pitää oottaa se 4 kiertoa ennekuin voi tuonne terkkariin mennä ruikuttamaan. Oikeestaan mie oon alkanut ajatella asiaa niin että miussa ei oo vikaa vaan siinä, että meillä on nykysin seksiä niin harvoin ja sitä ei oo ikinä silloin kun ois tärppipäivät. Minnuu masentaa nykysin ihan hirveesti tää koko asia ja vielä enemmän käy v****tamaan kun kaikki kaverit joiden kanssa on enemmän tekemisissä ovat paksuna. Aina kun kyläilet jossain, niin eipä oo enää muuta kun vauvajuttuja jauhaa ja sehän se mieltä piristää! Sitten ukko vielä kotona ratkuttaa että no mikä siula on, voi v***u! (vastaus: en oo saanu) Meillä on aina ollut niinpäin että mie oon paljon aktiivisempi makkarin puolella kuin mies.

Kuten huomaatte hermot on tiukilla ja pitääkin nyt enemmän yrittää suunnata ajatuksia vaikka siihen reissuun kun tähän vauva-asiaan. Muuten tässä ihan oikeesti hajoo pää.
Tässä päivässä positiivistä on se että on lauantai ja aurinko paistaa :D
 
Kiitos millimolli lohdutuksesta, sulla on sydän paikallaan. Tiedän että ansaitsisin saada lapsen. Olen vain pettynyt siihen, kuinka huonosti kestän paineita. Äitien täytyisi nimittäin olla aika kestävää tekoa.
 
Renesmee jokaikinen äiti menettää joskus hermonsa, toiset useammin ku toiset. Itte tiiän, että tulen menettämään hermoni sen penskan kanssa varmasti miljoonia kertoja. EI kaikkien tarvi olla superihmisiä, äitit rakastaa lapsiaan ja tekee niitten eteen parhaansa. Se riittää.
Kenenkään elämä ei ole täydellistä ja ne ällölällyt jotka on aina niin rauhallisia ja kaikki o aina täydellistä ne VALEHTELEE! Meistä tulee just hyviä äitejä, ku me tiietään omat heikot puolet ja halutaan ne lapset mitkä meille syntyy sitten.
 
Täällä menty viikko ilman tupakkia. =) Tiukkaa tekee välillä, mutta yritän olla positiivinen. Vaikea paikka tuli, kun kuulin lähipiirin raskausuutisesta. Tuntui tosi pahalta, vaikka vaikka ei kai niin saisi ajatella? :ashamed: Jotenkin miettii vaan, et miks en minä. Tosiaan kun viime raskaus päättyi keskenmenoon. Tuntuu, että joka puolella ihmiset vaan lisääntyy. :kieh:
Mites teillä tyttöset, miten suhtaudutte lähipiirin raskausuutisiin?
 
kiva, kun tääl on joku muukin kellä samansuuntasia ajatuksia. En sitte oo ihan ainut ja saa teiltä vihaisia katseita osakseni :) Täällä on nyt kuitenkin niistä ajatuksista huolimatta oltu poikkeuksellisen aktiivisia, jopa ehkä aktiivisempia, kun aiemmin.. Oonki tässä miettiny et voiko ovis oireilla esim. kipuna alavatsalla aktin aikana (tietyissä asennoissa) tai sit muulloin tehdä alavatsalle vähä niinku menkkasärkyä hetkittäin? Mä en nimittäin koskaan oo mitenkään onnistunu bongaamaan ovista oireiden perusteella, enkä tikuttanutkaan oo.. Ja nyt on täs vrk sisään ollu tollasia tuntoja..
tryffeli89 tsemppii ihan hirmusesti savuttomalle tielle!! Täällä ei oo nyt meijän yrityksen aikana ketään lähipiiristä kertonut vauvauutisia, joten en tiiän miten ne sitten kolahtais.. Moni on kyllä saanu lähiaikoina vauvan (alkanu siis odottaa jo ennen meijän yrityksen alotusta) ja innoissani oon ollu, tosin ollaan/tullaan olemaan niistä kahden vauvan kummeja :)
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin olen miettinyt tuota loppuvuodesta syntymistä. Toisaalta ei haittaa yhtään vaikka ihan vielä en raskautuisikaan mutta tosiaan toisaalta en millään malttaisi odottaakaan ja koko ajan kalvaa myös se epävarmuus siitä, että onko itsellä lopulta sitten mahdollisuus ylipäätään tulla raskaaksi. Paljon on monen suuntaisia ajatuksia ja pohdintoja... Onneksi tämän kierron alku on mennyt vähän helpommin ja rennommin ja nyt tosiaan odotan vain niitä menkkoja alkavaksi, että pääsee uuteen kiertoon. Tietty ihan pieni toivon kipinä elää tuolla jossain mielen sopukoissa hetkittäin ;)

Vielä ceridalista. Ceridalin omilla sivuilla lukee, että sitä voi huoletta käyttää raskauden yrityksenkin aikana. Mitä millimolli tarkoitit tuolla siittiöystävällisellä?

Joo ja ehdottomasti meistä kaikista tulee hyviä äitejä. Jokaisesta varmasti erilainen, mutta silti täysillä omaa lasta rakastava ja huolehtiva.

Kaveripiiriin on tulossa kaksi vauvaa ja omat tunteeni ovat olleet aika kirjavat. Aidosti olen kyllä onnellinen molempien puolesta. Tiedän kuitenkin, että molemmat ovat tulleet aika nopeasti raskaaksi (varsinkin toinen ihan toisesta kierrosta ilman mitään varsinaista vauvakuumetta ja suurempaa yrittämistä) ja se vähän kismittää, että miten se voi toisilla olla noin helppoa. Toki itselläkin vasta toinen kierto menossa, mutta kuitenkin...Pieni kateus iskee kyllä aina kun jollakin ihanan raskausmasun näkee.
 
Kenenkään elämä ei ole täydellistä ja ne ällölällyt jotka on aina niin rauhallisia ja kaikki o aina täydellistä ne VALEHTELEE! Meistä tulee just hyviä äitejä, ku me tiietään omat heikot puolet ja halutaan ne lapset mitkä meille syntyy sitten.
Huh.. Valehtelevat ja ovat sokeita omille heikkouksilleen?? Mistä moinen ajatus? Mielestäni on epäreilua ja melko uskaliasta kategorisoida noin. Itse luokittelisin näissä puitteissa itseni juurikin sellaiseksi 'aina rauhalliseksi ällölällyksi', mutta en todellakaan näe että omat viat, puutteet, pelot, stressi tai yhtään mikään teksisi 'täydellisestä' maailmastani yhtään sen epätäydellisempää. On otettava vastaan se mitä eteen tulee, opeteltava elämään sen kanssa. Ei siinä seinille hyppiminen, itkeminen tai raivoaminen auta.

Renesmee on ihailtavaa ja hienoa että haet juttukaveria ihmiseltä, joka osaa kuunnella ja esittää juuri sinun kannaltasi ne oikeat kysymykset. Haastaa omalla ammattitaidollaan sinut miettimään tilannettasi uudestaan, ehkä näkemään jotain toisin. Uskon että muutaman käynnin jälkeen sinun on jo huomattavasti parempi olla ja jatkaa äitiyden suunnittelua ja äitiyteen kasvamista. Kasvamista tämä odottelukin nimittäin vaatii ja jokainen kipuilee omalla tavallaan. Minä ihailen suuresti sitä, että osaat ja pystyt hakemaan apua jos siltä tuntuu. Ja se jos mikä tekee sinusta erinomaisen äidin tuleville lapsillenne. Kestävyys tulee pitkälti itsetuntemuksen ja -luottamuksen kautta, siitä uskosta että pärjään vaikka suunnitelmat eivät sellaisenaan toteutuisikaan. Nostan sinulle hattua ja toivon kaikkea hyvää tulevaisuuteen. :hug:
 
Piilopirtti Meinasin lähinnä sitä, että kenenkään elämä ei ole oikeasti täydellistä vaikka on ihmisiä jotka sellaista esittääkin. Kaikilla meillähän on omat tuskamme ja stressimme, toiset näyttää sen muillekin. Toiset suhtautuvat rauhallisesti. Mutta valehtelevilla tarkoitin niitä, jotka esittää aina että kaikki on hyvin, vaikka niin ei välttämättä olisikaan. Tästä esimerkkinä äitipuoleni, jonka lapset ovat mukamas niin täydellisiä. Oikeasti vanhempaa niistä paapotaan julkisesti ja suitsutellaan, että hän on mukamas täydellinen, että poika on täynnä itseään ja itkee jos ei olekkaan jossakin paras. Nuorempi ei osaa puhua vieläkään on kuusi. Ja häntä tyyliin piilotellaan ihmisiltä, kun hävetään, ettei olekkaan täydellinen. Sellainen on mielestäni melko sairasta. Ja olen aika monta kertaa kironnut kyseistä ihmistä, että lellii vanhemman pilalle ja nuorempaa tuskin tunnistetaan julkisesti, kun ei olekkaan aivan perfect. Sellainen on perkeleen epäreilua sekä nuoremmalle, että vanhemmalle. Että ei voida luopua omasta imagosta täydellisenä ihmisenä täydellisessä maailmassa, vaikka omat läpit kärsisivätkin siitä.

Milizza luin jollakin sivulla en taas muista millä noista liukkareista, että mikä oli siittiöystävällisintä. Siis lähinnä, et veikkoset pysyy hengissä ja pääsee uiskentelemaan helpoiten. Siinä oli verrattu kosteusvoidetta, joitaki normi liukkareita, sylkeä ynnä muuta.

Niin ja anteeksi TAAS kaikille joilla nousi verenpaineet aikaisempien kirjoituksieni vuoksi. Taitaa olla parasta, että mie feidaan itteni täältä veke, kun aina saan jonku varpailleen vahingossa. Kiitos ja heippa.
 
Kristiina84
Heippa kaikille!

Täällähän tunteet kuohuvat :) En usko millimolli että kukaan haluaa sinun poistuvan täältä. Ainahan tälläisissä viesteissä, kun ei keskustella kasvotusten, tulee väärinkäsityksiä ja -ymmärryksiä. Paljon tietysti tekee se, millä "äänensävyllä" asioita ilmaisee, mutta jokaisellahan meillä on omat tapamme ajatella ja mikäpäs muu kuin näinkin tunteita nostattava asia, kuin lapsesta haaveilu, aiheuttaa välillä tunnemyrskyjä :)

Vauvauutisten kuulemisesta lähipiirissä meillä ei vielä ole joitakin tuttuja lukuunottamatta paljoa vauvauutisia lähipiirissä, mutta kesällä on useat kaverien häät. Eli vauvauutisia uskoisin tulevan kyllä lähitulevaisuudessa. Itseäni henkilökohtaisesti vauvauutisten kuulemista enemmän ärsyttää tällä hetkellä ihmisten tokaisut:"joko te alatte hankkimaan lapsia". Nimenomaan ärsyttää sana "lapsentekeminen" ja se tyyli puhua, että olisi itsestäänselvää tulla raskaaksi sitten kun me niin halutaan. Siis mua ei ärsytä ihmisten kanssa jutella vauvahaaveista, vaan ne kyselyt milloin me niitä vauvoja nyt tehdään. Olen joillekin jo sanonut, että kovasti toivon saavani joskus lapsen, mutta voi myös olla, että joudutaan odottamaan pitkään. Se on joskus hiljentänyt juttelukaverin.

tryffeli89 tsemppiä hurjasti savuttomaan elämään! :) Itselläni nyt takana röökittömyyttä noin 1,5 kk ja oon tosi ylpeä itsestäni, vaikka onkin vasta lyhyt aika. Joka kerta(=joka päivä) kun röökiä tekee mieli, niin mietin gynen puheita siitä, kuinka tupakointi heikentää mun kohdalla jo muutenkin ennestään vaikeahkoa raskaaksi tulemista ja alentaa hedelmällisyyttä. Se auttaa, vaikka myönnän, että monet kerrat oon menannut sortua. Tsemppiä meille kaikille lopettaneille!

ON: uusi terokuuri alkoi tänään, katsotaan tuleeko parin(?) viikon päästä menkat kylään vai jotain muuta...;) Kuten jo aikaisemmin totesin, toivossa on hyvä elää...
 
Heippa taas pitkästä aikaa..

Olen käynyt teitä täällä lueskelemassa, vaikken olekaan itse kirjoitellut. Täällä on ollut hiukan enemmän ja vähemmän pahaa mieltä kotona, julkaistiin hääuutinen meidän vanhemmille ja miun äiti suoraa sanottuna flippasi. Stressi tai mikä lie mutta se on haukkunut ja huutanut ja vaikka mitä, tällä hetkellä tuntuu että appivanhemmat pitää musta enemmän kuin omat. Eli me ollaan hääasioista nyt hiljempaa, kirkko meillä on varattu ja juhlatilakin, mutta katsoo nyt miten tässä käy. Tavallaan meni maku koko hommasta kun omat vanhemmat reagoi noin kurjasti. Aika paskalla fiiliksellä olen ollut töissäkin kun kotiasiat harmittaa ja kaikki kyselee innoissaan miten hääjärjestelyt sujuu..

Mieskin sanoi lauantaina että haluaisi ehkä varautua lykkään vauvajuttuja hieman jos tässä härdelli jatkuu, ettei tunnu hyvältä laukoa enempää järissyttäviä uutisia. Siitähän minä muutenkin jo tunteet pinnassa olija, itkuun pillahdin, olinhan jo ollut niin onnellinen kun vihreää valoa alkoi jo näyttämään. Ehti se jo sunnuntaina paikkailla että katsoo nyt miten tää hääjuttu menee ja miettii sitten, että voihan se olla että mieli muuttuu. E-pillereitä en saa kuulemma uudestaan aloittaa, niin varma ei ole ettei lasta haluasikaan. Ja kesällä kun muutetaan isompaan niin vauvan tavaroille varataan tilaa kuulemma.

Eli täällä unelmien kesä näyttää ei niin kivalta nyt, toivottavasti parempaan suuntaan mennään. Vauvakuume on edelleen niin kova että kipeää tekee. Ne hemmetin mammaksin testitkin kolahti perjantaina postilaatikkoon, siitäkin piti pari kyyneltä tirauttaa. Pitää itse rauhoittua ja antaa nyt ajan vähän kulua että tilanteet selviää, ehkä se vauva sieltä meillekkin joskus..

Parempaa ensi viikkoa meille kaikille!
 
Maanantai 14.3.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim............ikä.................YK.................KP...........jännäpäivä

Piilopirtti.......23...............2................40/28...................3.3.
Laku91.........19...............2................39/?.........................?
Renesmee....29................4................32/28.................11.3.
Juliane.........24................4................21/33.............27-28.3.

Namppis88..22................4.................21/28-60..................?
Kirskis..........25...............3................21/26-28..............21.3.
milizza.........25................2..............20/25-34........19.3-29.3.
pikkumy.......25................6................19/28.......................?

Ambrosia85..26...............4.................19/29-32..................?
sindi^^........25................8................19/28-32..................?
Hennu86........25...............2...............17/?.........................?
Kristiina84....26...............3.................16/?.........................?

Line.............30................5..............15/28-30..........27-29.3.
millimolli......25...............7..... ..........15/26-30...................?
Mehiläinen 83..27.............3...............12/29-44............1-14.4.
Mircea.........21................8...............11/34-36............9-11.4.

Katharsis.........26............2...............9/26-28..............1-4.4.
Ngale..............23............3.............9/30-36..............4-10.4.
Manda86.......24..............5...............8/27-28.....................?
Avocado.......29...............6................6/26-31....................?

Syysmyrsky.....?.............1(KKM yk 12)............?..................?
Jo...............29...............3(KM yk 2)...............?..................?


Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tuanni....................25..................................huhtikuu 2011
sansu86..................24..................................huhtikuu 2011
Susimieli.................22..................................kesällä 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
Laurelle..................23...................................syksy 2011
tryffeli89.................21...................................2011
Syksy 2010.............30...................................kevät 2011

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leena T.............25.............17.2.............28.10................YK3
Leeniliini...........27............22.2............?................YK1
Epa_88...............22...........24.2..............?.................YK4
köppiäinen.........24................7.3...............?..........Yk4


Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1888774-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-talvella-2010-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Meniköhä oikein??
 
Kristiina84
Voi susimieli :hug: Todella surullista kuulla, ettei kotiväki ottanut hääasiaa kovin hienosti. Voinko udella, että mikä heillä eniten asiassa sitten painoi?
Kuulostaa vähän tutulta sun tilanne ja ymmärrän oikein hyvin fiilikset. Mulla on samankaltaisia kokemuksia, tosin mun anoppilanväeltä. Me ollaan oltu jo pitkään yhdessä, mutta tavattu jo parikymppisinä ja varsinkin ensimmäisten yhdessäolo vuosien aikana saatii paljon vastustusta(varmaan olevinaan huolenpitoa) erilaisista päätöksistä, joita mieheni kanssa on tehty. Opiskelu- ja työkuviot, asunnot jne. Minusta on aina tuntunut, että anoppilanväki pitää meitä ihan lapsina vielä ja vähän niinkuin me ei itse älyttäis omien päätöksiemme seuraukset. Esim. oma äitini on aina tukenut meitä hirvittävän hyvin, tai ainakaan ei ole pistänyt nokkaansa joka asiaan. Mutta mun on pakko myöntää, että välillä pelkään kuinka anoppilassa suhtaudutaan, jos joku päivä voidaan heille kertoa vauvauutisia. Varmaan järkyttyvät pahanpäiväisesti, että miten me jo nyt :D Toisaalta jos joku päivä ihan oikeasti tulisin raskaaksi, niin siinä vaiheessa muiden mielipiteet on aivan se ja sama.

Mutta Susimieli vaikka nyt tuntuu tosi kurjalta, niin ajan kanssa varmasti kotiväki suhtautuu asiaan paremmin. Jos te olette miehes kanssa samaa mieltä hääasiasta ja varmoja, niin antakaa vaan mennä. Meillä jokaisella on yksi elämä, ja onnellisuus on hyvin paljon kiinni myös siitä, että uskaltaa elää omia unelmiaan :)

Kiitos Juliane, mulla ainakin tiedot oikein :)
 
Susimieli Tsemppiä tosi paljon :hug: Mä ymmärrän jotenkin miltä susta tuntuu, silloin kun olin muuttamassa miehen kanssa yhteen niin äiti pisti todella paljon vastaan. Yritti ehdotella että mitä jos ensin asuisin yksin yms. Onneks se tajus että oon päätökseni tehny. Nyt en halua puhua sille vauvatoiveista mitään koska pelkään että se sekoo. Jotenkin ne pelkää meidän "lapsukaisten" kasvua. Mäkin oon kuopus niin varmaan siinäkin on jotain mikä vaikuttaa. Viimeks eilen äiskä vaahtos siitä ettei saada miehen kanssa edes harkita asuntolainaa tai ainakaan mitään omakotitaloa vielä. Vanhemmat voi olla välillä tosi ärsyttäviä ja äidit etenkin. Lohduttaudutaan sillä että meidän tulevat lapset tulee valittamaan meistä ihan samalla tavalla ja me kirotaan kun meidän pienokaiset ei ymmärrä elämästä mitään :D
 
Susimieli, tiedän myös tietyllä tapaa mitä käyt läpi. Mun äiti on vähän samanlainen. Kun puhuin joskus vuosi sitten vauvahaaveista, se oli aivan varma ettei vielä kannata ryhtyä niitä tekemään. Kun otimme yhteisen kissan mieheni kanssa niin mun äitin mielestä se oli huono ajatus. Ihmettelin todella paljon sen suhtautumista, koska meillä on kotona 3 kissaa ja kaikki olemme kissaihmisiä. No nyt se on niin iloinen siitä että otimme kissan joten eiköhän sinunkin äitisi mielipide vielä muutu :)

Olen lueskellut teidän kirjoittelua mutten ole jaksanut/ehtinyt kirjoitella omia kuulumisia. Mulla tuli todella kipeä täti kylään ja ärsyttää suunnattomasti. Vaikka tietyllä tapaa tiesin etten ole raskaana, silti menkat tuntui pahalta. Luulin jo että sain miehen suostumaan siihen että ensi kierrosta lähtien aloitetaan kunnolla yrittäminen mutta taisin ymmärtää väärin. Kesällä tai viimeistään syksyllä aloitetaan kuulemma yrittäminen. Eilen päätin etten mainitse sanallakaan vauvaa miehelle, varmaan ärsytin sitä kaikella jankkaamisella. Harmittaa hirmu paljon, itse kun olisin niin valmis pieneen nyyttiin.

Plussatuulia kaikille!
 
Vauvantekohommissa jo :

nimim............ikä.................YK.................KP...........jännäpäivä

Piilopirtti.......23...............2................40/28...................3.3.
Laku91.........19...............2................39/?.........................?
Renesmee....29................4................32/28.................11.3.
Juliane.........24................4................21/33.............27-28.3.

Namppis88..22................4.................21/28-60..................?
Kirskis..........25...............3................21/26-28..............21.3.
milizza.........25................2..............20/25-34........19.3-29.3.
pikkumy.......25................6................19/28.......................?

Ambrosia85..26...............4.................19/29-32..................?
sindi^^........25................8................19/28-32..................?
Hennu86........25...............2...............17/?.........................?
Kristiina84....26...............3.................16/?.........................?

Line.............30................5..............15/28-30..........27-29.3.
millimolli......25...............7..... ..........15/26-30...................?
Mehiläinen 83..27.............3...............12/29-44............1-14.4.
Mircea.........21................8...............11/34-36............9-11.4.

Katharsis.........26............2...............9/26-28..............1-4.4.
Ngale..............23............3.............9/30-36..............4-10.4.
Manda86.......24..............4...............8/27-28.....................5.4
Avocado.......29...............6................6/26-31....................?

Syysmyrsky.....?.............1(KKM yk 12)............?..................?
Jo...............29...............3(KM yk 2)...............?..................?


Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tuanni....................25..................................huhtikuu 2011
sansu86..................24..................................huhtikuu 2011
Susimieli.................22..................................kesällä 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
Laurelle..................23...................................syksy 2011
tryffeli89.................21...................................2011
Syksy 2010.............30...................................kevät 2011

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leena T.............25.............17.2.............28.10................YK3
Leeniliini...........27............22.2............?................YK1
Epa_88...............22...........24.2..............?.................YK4
köppiäinen.........24................7.3...............?..........Yk4


Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1888774-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-talvella-2010-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Kiitos Juliane päivityksestä, lisäsin ja korjailin omiani.

Hoksasin tänään, että joulukuusta ollaan yritetty, ja kohta on HUHTIKUU! Tiedän, ettei toi ole aika tai mikään, mutta oma olo on kohta kuin Sinkkuelämän Charlotella. :D Odottavan aika on pitkä, varsinkin kun odottaa odottavansa.

Vaavi on mielessä joka hetki. Katselen äitiysvaatteita nettikaupoista ja vauvojen neulepipo-ohjeita käsityölehdestä. Katselen meidän toista makuuhuonetta ja mietin, minkä väriseksi sen sisustaisin jos vaavi olisi tyttö/poika. Loukkaannun härskeistä vitseistä enemmän kuin ennen, eihän niin äidille puhuta. Jos oisin koira, olisin valeraskaana!!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä