*Esikoista yrittämään 2013!*

Hydra: :hug: Mutta tosiaan kuten Milyakin mainitsi, niin onneksi oli myös niitä positiivisia asioita, kuten tapahtunut ovulaatio :) Upean kärsivällinen jaksat olla, kun odotan luonnollisen kierron loppumista.

Mary Ann: Onnittelut kihlauksesta!

LilyAlice: Ootko testannu (r-testi), että oliko menkat varmasti oikeat? ;)
 
Moro moi kaikille tasapuoleisesti :)

Osaako kukaan teistä auttaa mua, kun jätin tosiaankin pillerit poijes tuossa reilu viikko sitten ja nyt ihmetyttää ku menkkoja ei kuulu eikä näy? parina päivänä tässä välillä tuli aivan onnetonta vuotoa mutta nyt kokonaan tiessään... Tarkotus itelläni oli että alan selvittelee että löytyykö multa ovulaatioo, mutta voiko sitä alkaa edes etsiskelee ku tuo vuoto oli vaan pelkkää tuhrua? nyt olis niinku kp 4/??.
Mitä mieltä te ootte?
Onko ideoita tai vinkkejä tai jotain millä saisin mielen rauhan tähän asiaan..
 
Hei kaikille! Olenpa salaa seuraillut tätä ketjua ja nyt päätin liittyä joukkoonne näin julkisesti:) Jätettiin Nuvaring pois marraskuussa, sillä ajatuksella että tulevaisuudessa kroppa olisi "valmiimpi" tulevaa yrittämistä varten. Ei siis varsinaisesti alettu yrittämään, vaan tarkoituksena oli käyttää kumia ja pelata varmoilla päivillä, mutta huomattiinkin, että tässähän oltas valmiita vanhemmiksi ainakin näin henkisesti ja varsinkin mies oli erityisesti tätä mieltä, mikä sitten vahvisti omaakin kuumeilua entisestään. Eli sittenpä unohdettiin ehkäisy kokonaan ja haluttiin alkaa yrittämään, kuitenkin sen suurempia paineita ottamatta.

Minut voi lisätä listalle, ikä 26, yk1
 
pikkupingviini, mä annan nyt tosi inhottavan neuvon: malttia. Pillereiden lopetuksen jälkeen voi mennä kuukausia ennen kuin kierto lähtee toimiin normaalisti. Jos kunnon menkkoja ei kuulu pariin kuukauteen, niin silloin kannattaa mennä lääkäriin. Neuvoisinkin ehkä ottamaan rennosti näin yrityksen alussa ja miettimään niitä oviksen tikutuksia sitten myöhemmin, jos sille näyttää olevan tarvetta. Mutta jos koet tikuttelut tarpeelliseksi, niin laske sitten uuden kierron alkaneen siitä niukasta vuodosta ja ajoita tikuttelut sen mukaan (aloitus ehkä kp 10-12). Meidän lääkäri sanoi, että 2-3 kertaa pupuilua viikossa riittää takaamaan, että simppoja on paikalla juuri oikealla hetkellä. Tsemppiä. :)

elsanen, tervetuloa. :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Hui, huomasin että meidän vauvaprojektin vuosipäivä oli eilen. Menin silloin vuosi sitten ensimmäistä kertaa lääkäriin tämän vauvaprojektin tienoilta, kun menkat oli ollut kadoksissa lähes 4 kk ja siitä oon sitten laskenut virallisen yrityksen alkaneen. Pillerit tosin jäi jo 1v 5kk sitten. Joten kai tässä sitten jo ihan virallisesti lääketieteellisen määritelmänkin mukaan lapsettomia ollaan. :(
 
miss_piggy
pikkupingviini:Ite lopetin pillerit 02/12, ja ekat luomumenkat tuli vasta toukokuussa, eli saattaa ottaa aikaa ennen kuin kierto normalisoituu. Tosin mulla se ei normalisoitunu laisinkaan, ja heinäkuussa löytyi pco, ja selitys miksi menkkoja ei tullut..
Mutta on ihan normaalia että menee jopa puolikin vuotta, ennen kuin keho tajuaa alkaa toimimaan niin kuin pitäisi.

Hydrangea:
:hug: Toivottavasti me kumpikin vielä saadaan joskus se oma nyytti.. Mullakin tulee helmikuussa vuosi täyteen yritystä ja pillerittömyyttä.
 
Kiitos Hydrangea ja miss_biggy, jotenkin sitä vaan mielessään ajatteli että aikanaan ku söi ihan normi pillereitä (yhdistelmä) niin menkat tuli melkein heti jos unohti ottaa napin. Nyt sitten viimesen puoli vuotta syönyt minipillereitä ja elimmistö ollut muutenkin sekasin nii kait sitä vaan huolestu ku ei toiminutkaan elimistö samaan malliin.

Meinaa olla itellä aika reilusti hätiköimisen makua tässä hommassa ja siksi toivotan kaikille onnea plussaamiseen ja toivottavasti jaksatte/kestätte nää mun narinat :D jos tuntuu että käy hermoille nii ei muuta ku potkikaa pellolle :D

Iloista perjantain jatkoa kaikille :)

elsanen tervetuloa mukaan :)
 
Viimeksi muokattu:
pikkupingviini, heh, samanlainen hätäilijä oli itekin joskus ja välillä vieläkin. :)

miss_piggy, samaa toivon kanssa niin kovasti. :hug: Harmittaa, kun tää kierto on nyt "turha" ja siitä on tulossa vielä kaikenlisäksi pitkä. Tekisi mieli alkaa heti nappailla teroja, mutta lääkäri suositteli odottamista. Miten ihmeessä jaksan pysyä kärsivällisenä, kun hermot menee...
 
miss_piggy
Hydrangea:Tuo odottelu on niiiiin tuskaa! Ite tiän satavarmasti että oon turhaan tehny noita r-testejäkin jos se ovis oli vasta kp 26, mutta silti oon niitä tehny ku en malta oottaa, ja mulla on maha ollu kipeä ja närästäny jo monta päivää. Negaahan ne tietysti on ollu....
Mulla ei nyt menkat alkanu sitte tänään, eli on kp 30/29, joten saa nähdä kans kuinka pitkäks tää kierto venyy :( Mulla ei enää niitä terojakaan oo, ja sen reseptinki heitin roskiin sillon ku sen olin käyny apteekista tyhjäks nostamassa...
No, paras tietysti olis ku pärähtäis se plussa, ajattelin että jos plussaa ei tule, niin sitte varaan heti sitä soittoaikaa kanssa lääkärille.
 
Mä voisin liittyä tähänkin ketjuun, olisi mukava höpistä muiden ensikertalaisten kanssa asioista :) Että hei vaan kaikille, osa onkin tuttuja jo tuolta vauva haaveissa vuodelle 2013-2014 ketjusta :wave:

Kierukasta ollaan luovuttu viime kesänä ja siitä lähtien yritetty enemmän ja vähemmän vakavasti. Välillä tikuttelen ovista ja hyvin on yleensä ovikset löytyneetkin, vielä vaan ei ole tärpännyt. Nopeasti on aika mennyt yrittäessä vaikka kesällä kuvittelinkin raskautuvani ensimmäisestä kierrosta :D Tällä hetkellä taitaa olla kp 6/29...viimeisin täti tuli kylään viikon myöhässä ja ehti jo toiveet kasvaa aika isoiksi :( mutta eteenpäin sano mummo lumessa!

Ikää on itsellä 25 vuotta ja asustellaan omassa rivarissa miehekkeen ja kolmen koiran kanssa :) Yhdessä ollaan oltu nyt pari vuotta!

Tiedot listalle: Mylvinen 25 yk 5
 
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!
Jos haluat mukaan listalle tai haluat tietojasi päivitettävän, niin laitathan tiedot punaisella.

Esikoista yrittävät:

Nimimerkki________ikä_________yk/ya

elsanen.................26................yk 1
pikkupingviini.........29................yk 1
Milya.....................21................yk 3
ralliruutu...............23................ya 10/2012
haaveuni...............27................ya 7/2012
Mylvinen...............25................yk 5
Mary Ann..............29................yk 6
LilyAlice.................33................yk 5
*Stiina..................24................yk 8, ya 3/2012
miss_piggy............31................yk 8, ya 2/2012

Taustalla:
Hydrangea
kukkurukuu



Plussanneet:


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua

Listaa päivittää: Stiina
 
Terve! Mäkin voisin tähän hyppää mukaan, ollaan tjot-meiningillä menty puolvuotta ja tää kierto on nyt sit yrittämällä yritetty oikeen. :D

Elikkä oon 21v ja yk7 :)

Täs on nyt just jännäpäivä käsillä, kun on kp 29/29 :D ja yleensä täti on kellon tarkkuudella tullu paikalle. :D Oon hätähousuna testannu uudenvuodenaattona digillä negan...No okei testasin mä jo pari päivää siit aijemminkin negan. Joten, katsotaan!
 
Tervetuloa kaikki uutukaiset, porukka kasvaa kivasti! Toivottavasti myös plussauutiset lisääntyvät samaa tahtia :)

Hydralle kovasti jaksua odotteluun, ei varmasti oo helppoa, olis niin kiva saada positiivisia uutisia :hug:

miss_piggylle +++++++++++++++++ pidetään peukut ja varpaatkin ristissä, plussahan saattaa tulla myöhäänkin... :)

*Stiina, testasin silloin heti jouluna kun se outo täti tuli kylään, mutta nyt on testiarsenaali ollut aivan tyhjä, pitää siis piipahtaa kaupassa :) nyt olis kyllä jo sitten kp 36... pidettiin tänään miehen kanssa muutaman päivän ikäistä vauvaa sylissä, ja ollaan kyllä puhuttu miten aivan täydellinen, ihana pikkuinen nyytti se oli! Ois tehny mieli ottaa mukaan :) Huoh.
 
Kertauksena vain kyselisin et miten myöhään se plussa saattaa tulla? Itsellä oli vaan tosi oudot kuukautiset (vuoto oli vähän semmottista limaista verta...) ja nyt se tiputtelee edelleen vähän, vaikkakin luulin jo et kuukautiset ois jo loppunu. Lisäks se valtaisan suuri humaltuminen ja n. kolmen päivän darra vähän mietityttää... Mul on ollu myös jotenkin tosi kiukkuinen olo, oon kärsiny päänsärystä, väsymyksestä... Tosin se saattoi johtua tuosta yhdestä yöstä (toissayö) ku en nukkunu juuri silmällistäkään... Mahasta myös nippaillu ja se on ollu sekaisin. ja pahoinvointia ollu (näinä darrapäivinä kylläkin)... Yks nega testattu toissapäivänä. Joo.. siis testasin, vaikka oli kuukautiset...
Mutta joo.. Ehkä mä nyt vain rauhoitun. Ei siellä kuitenkaan ole mitään. Mieliala on ollu todella kiukkuinen ja ärsyynnyn herkästä. Myös eilen haistoin et mun miehen tukka hais banaanille (ei oo mahdollista) ja se ällötti mua. :LOL: Ehkä mä oon vain sekaisin (hormoonit sekoilee, kun edellinen kierto oli mikä oli...).
 
En muista enää milloin oli tää kuviteltu ovis.. Mut on kait siitä jo menny ylikin tuon ajan... Tosiaan ruskeeta tuhrua tulee edelleen... Vois loppuu jo pikkuhiljaa et sais houkuteltuu pikkuhiljaa tuota miestä hommiin. Joulun pyhät meni tuolla reissussa ni kerran tuli harrasteltua... (se ei kyllä ollu enää ovisaikaan).
 
Joopa, yk 9 pyörähtää käyntiin! :headwall:
Vähän sekavat fiilikset ekaan luomukiertoon terojen jälkeen. Toisaalta tekis mieli tikuttaa ovista, ettei mielikuvitus tekisi tepposia omille oviskuvitelmille, mutta toisaalta tikuttelut tuntuu lisäävän stressitasoa entisestään.. Alkaa olemaan turnausväsymystä tähän yrittämiseen. :(
 
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!
Jos haluat mukaan listalle tai haluat tietojasi päivitettävän, niin laitathan tiedot punaisella.

Esikoista yrittävät:

Nimimerkki________ikä_________yk/ya

elsanen.................26................yk 1
pikkupingviini........29................yk 1
Milya.....................21................yk 3
ralliruutu...............23................ya 10/2012
haaveuni...............27................ya 7/2012
Mylvinen...............25................yk 5
Mary Ann..............29................yk 6
LilyAlice.................33................yk 5
mamiksi................21................yk 7
*Stiina..................24................yk 9, ya 3/2012
miss_piggy............31................yk 8, ya 2/2012

Taustalla:
Hydrangea
kukkurukuu



Plussanneet:


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua

Listaa päivittää: Stiina
 
miss_piggy
Jotenki musta kyllä tuntuu, että kumminki se täti kurvaa paikalle kans jossain vaiheessa... :x No vielä ei kyllä oo sellasia tuntemuksia..eilen mulla oli koko päivän maha kipeä ja närästi..Ja sitte mulla on nänneihin tullu semmosia omituisia pieniä "patteja"tai jotain hormoninäppyjä vissiin... välillä tuntuu niinku nännit ois vähän arat mutta kunhan kuvittelen :p
Voi pylly, huomenna pitäis herätä viimeistään 05, typeränä menin lupautumaan maakuntaviestiin järjestyksenvalvojaks :D voi elämä.
 
Mua ärsyttää oma suhtautumiseni näihin raskausuutisiin, mitä tulee. Oon kateellinen. Ja se on niin ärsyttävän lapsellista! Tällä hetkellä luokkalaiseni on raskaana ja mä en kestäis yhtään kuulla niitä juttuja siitä raskaudesta. Mut kai tää tästä menee pian ohi... Oon yrittäny olla chillisti ja toivon ettei mun naama kerro enemmän kuin tuhat sanaa... :$
 
Huoh. Anteeksi jo valmiiksi kaikille minua paljon kauemmin yrittäneille. Pahoitatte nyt varmasti mielenne tästä, mutta toivottavasti ette hirveän pitkäksi aikaa.

Nyt meinaan sapettaa.

Kerroin eräälle kauempana asuvalle hyvälle ystävälleni, että me yritetään saada vauvaa, kolmaskierto nyt päällänsä yms. Niin hänpä sitten täräytti että on viikoilla 9+5 ja ihan vahingossa tuli raskaaksi! Oli seurustellut poikaystävänsä kanssa viikon verran ja kaikkea muuta kivaa. Oli kuulemma joutunut oikein miettimään pitääkö lapsen vai ei, mutta on nyt tullut siihen tulokseen että pitää hänet.

Ahdistaa jotenkin tuollaiset "vahinko" uutiset. Vaikka siis yksikään lapsi ei ole mun mielestä vahinko, mutta siis, kun sitä ei ole niinkään suunniteltu niin en keksi parempaakaan sanaa. Tän kolmen kuukauden aikana, näitä "vahinkoja" on tullut joka tuutista. Neljä huonommin ja paremmin tietämääni ihmistä on tullut vahingossa raskaaksi.

Tottakai olen iloinenkin heidän puolestaan, ihan vilpittömästi, mutta silti ahdistaa tuo, että niitä pienokaisia ei ole sinänsä suunniteltu. Ja kun itse haluaisi oman pienokaisen niin kovasti ja sitten joka tuutista kuulee näistä "vahingoista". Huoh. Jotenkin ei nyt vaan huvittaisi kuulla näistä tapauksista enää yhtään enempää.

Olen siis miettinyt sitäkin, kun tälläkin palstalla on näitä jotka ovat saaneet odotella omaa pikkuistaan jo monet kierrot, eikä kuulu eikä näy, että kuinka epäoikeudenmukaista on, kun näitä "vahinkoja" sattuu.. :(
Tuntuu yksinkertaisesti vain pahalta, vaikka olenkin onnellinen jokaisesta pienestä ihmisestä, joka on aluilleen saatu.
 
Ihanaa, että muillakin on samanmoisia tunteita toisten raskausuutisiin. Sitä potee välillä niin huonoa omatuntoa omista negatiivisista ajatuksista. :( En ole vihainen ja tottakai olen iloinen jokaisesta uudesta ihmisen alusta, mutta joka kerta, kun kuulen uudesta raskausuutisesta muistuttaa se itseä omasta lapsettomuudesta. Tällä hetkellä "lapsettomuus" ja vauvakuumeilu on mielessä lähes koko ajan.. Työpaikalla useampi odottaa ja paras ystävä odottaa, joten puheenaiheet lähipiirin kesken painottuvat pääsääntöisesti raskauteen ja lapsiin. Miten sitä ennen yrittämistä osasikaan nauttia sen hetkisestä lapsettomasta elämästä, nyt tuntuu, ettei oikeaa elämää ole ennen lapsia.. Plääh, toivottavasti edes joku sai kiinni mun ajatuksista, hieman hankala avata niitä :x

P.S. Mun mielestä jokaisella on oikeus surra lapsettomuutta, oli yk2 tai yk20.
 
Tervetuloa uudet kuumeilijat! :)

*Stiina :hug:

Mun mielestä vielä yk 2 ei voi puhua lapsettomuudesta, ehkä sen sijaan plussattomuudesta. Lääketieteellisen määritelmän mukaan on lapseton vasta, kun aktiivista yritystä on vuosi tai pidempään takana. Mutta on se yk 2 tai 20, niin silti menkkojen alkaminen ja negatestit ahdistaa.

Täällä tylsistellään vielä noin kuukausi (tänään kp 20). Ensin odotetaan kp 40 aloitettavaa terokuuria, sitä sitten 10 päivää ja pari päivää menkkojen odottelua. Joten ei kannata ihmetellä, jos musta ei kuulu mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä