G: Ikäsi; nyt ja kun sait vauvan

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kahdeksantoista vuotias on jo aikuinen. Mun mielestä voi olla nuori vastuullinen aikuinen äiti. Ei sitä ryyppäystä, vastuuttomuutta ja irtolaisuutta pidä jatkaa vuosikymmeniä. Mulle riitti muutama vuosi murrosikää. Ihmisen kehitykseen ei kuulu odottaa lapsenteolla siihen asti että alkaa hedelmällisyys laskea = 30-35v, ja jos haluaa useamman lapsen, pitää aloittaa nuorena.
tarkalleen ottaen hedelmällisyys alkaa laskea n. 23vuotiaana. 35vuotiaalla se romahtaa.

 
olen itsekin 19 vuotias, viime vuoden ylioppilas ja kesällä päätimme pitkäaikaisen poikaystäväni kanssa hankkia perheenlisäystä, yksi tuulimunaraskaus ja vasta sitten tärppäsi. la 4.7 ja itse täytän 20v vasta lokakuussa. Nyt olen huomannut, kuka on todella ystäväni ja kuka ei. Nyt kun en pääse viihteelle joka vkl, ei kaverit paljon jaksa soitella... ilmeisesti vauva jutut eivät sitten ole kovin kiinnostava keskustelun aihe heidän mielestä!? Olisi kiva löytää samassa tilanteessa olevia, jotka haluaisivat jakaa kokemuksiaan ja kuunnella minun kokemuksistani tylsistymättä kuoliaaksi??? Olen poikaystäväni kanssa todella iloinen tulevasta vauvasta, mutta on harmi ettei ole paljon muita kenen kanssa jakaa tämä hieno kokemus... Tuntuu että kaverini häpeävät kutsua minua enää mukaan mihinkään, raskauteni takia... se hieman surettaa
 

Yhteistyössä