G: Ikäsi; nyt ja kun sait vauvan

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.06.2006 klo 11:50 Kysymyksiä teineille kirjoitti:
Kysymyksiä teiniäideille!

Sossuko teidät elättää vai isovanhemmat? Hoitavatko mummot ja vaarit jatkuvasti lapsianne? Käyttekö viihteellä joka viikonloppu? Vaikea kuvitella, että alle 20-vuotias nuori viettäisi kotona seesteistä perhe-elämää lapsiaan ja kotiaan hoitaen!

Miten ja missä asutte? Ovatko isovanhemmat tarjonneet teille säälistä pari huonetta omakotitalonsa vintiltä? Vai saitteko vuokra-asunnon sossun kautta? Millä rahoilla maksatte asumiskulut, ruoat, omat ja lapsenne menot? Ihmetyttää, miten työtön, ammattitaidoton ja perheellinen 16-20-vuotias nuori elättää Suomessa itsensä ja lapsensa?
Oletkohan kenties tunkenut tamppoonin väärään reikään vai onko ongelma kenties vähän syvemmällä?Katseletko maailmaa kenties pienen putken läpi? Ehkä olisi aika laajentaa näkemystään asioista.Aloitetaan vaikka siitä että suurin osa sossun asiakkaista on yli 30 vuotiaita,työttömiä ja LAPSETTOMIA. Jaa että millä rahalla eletään? Ihmiset tuppaa käymään töissä ja siitä maksetaan oli sitten kurppanen keski-ikäinen tai nuori perheen äitija niillä rahoilla eletään kans.Ja jos rahaa on vähän millä ihmeellä sä kuvittelet että sitä käydään viihteellä se on katsos nykyään aika kallista voi olla et tilanne on ollu eri sillon kun sä oot OLLU nuori. Ja moni äiti tällä keskustelu palstalla on alle 18 vuotias ei ne mihkään "viihteelle" pääse ja moni alle 20 vuotias lapseton viihtyy viikonloppu iltasin ihan kotosalla. Mistä lähtien lapsen kasvattaminen vuokraasunnossa on ollu laitonta, moni ihminen ei elämänsä aikana tuu asumaankaan "omistus" asunnossa. Ja lainaa moni yli 20 vuotiaskin joutuu asuntoaan varten ottamaan. Ja millä perusteella alle 20 vuotias on ammattitaidoton? Meneppä sanoon toi sun parturilles niin pääs on sentin lyhyempi, katsos ammatti koulusta valmistutaan 17-19 vuotiaana ei kaikki kouluttaudu sen pidemmälle. Ja sekö sua risookin että moni nätti nuori kokematon vie monen vanhan harpun työpaikan. Sitä paitsi nuorena on pienempi riski saada kuus kätisiä ja kakspäisiä lapsia ootkos ajatellu asian kääntöpuolta? Et mainitse omaa ikääsi etkä sitä onko sinulla lapsia, muutta ilman niitä tietoja voin kertoa että olet pahan kerran eksynyt väärälle keskustelu palstalle. Itse olen nyt 19 ja odotan esikoistani. Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä viisivuotta ja asumme yksityisen vuokraamassa 3h+k+s asunnossa ajamme Audi A6:sella ja lainaa ei ole tarvinnut ottaa sillä käymme kumpikin töissä että tarkittappas faktas ennen kun tuut tälle pallsta uudelleen ja korjaa asenne ongelmas
 
Aloin odottaa 16vuotiaana... (n. toukokuussa 06)
Elokuussa täytin 17...
Laskettu aika helmikuussa 2007...
vauvalle on annettu jo lempinimi (karvakorva)
sekin tulee minun ja lapsen isän lempinimistä
minä olen hörökorva (vaikken hörökorvia omista)
ja isä ihminen on karvatassu (ei hänellä ole karvoja käsissään paljon)
niistä sitten yhdistimme pienelle lempinimen...

Nyt tänään 2.10.06 minulle etuli rv 20+ 3 täyteen ja edelleen innoissani<3 :heart: :heart: :heart:

Lapsen isäkin on jo nykyään vaikka alussa se olikin pieni ylläri kun soitin että siitä tulee alle 9kk päästä isä...=) meni lievään paniikkiin=) mut nyt se kysylee päivittäin potkiiko pieni ja mikä mun vointi on ja mitähän kaikkea..
sunnuntaina tuomas (lapsen isä) tunsi kun pieni potkasi, hän innostui kovasti<3
 
aloin odottamaan kun olin 16 v. olin 17 kun sain ensimmäisen ihanan poikani :heart: nyt olen 19 ja odotan toista,jonka pitäis syntyä ensi kesänä=) kyllä odotus on jännää :D oikeastaan pelkkää odotusta ja odotusta.sitä vaan toivoo että masu kasvaa ja viikkoa tulee lisää =) paljon hyviä hetkiä kaikille =)
 
19 vuotias olin ja olen edelleen :)

Samalla lailla ne vanhemmatkin voivat elää sossun rahoilla kuin nuoremmat ;)
Ei siellä sossussa katsota ikää,eivätkä kaikki sielä käykään.

Moni todellakin nauttii siitä seesteisestä perhe-elämästä tai yksinhuoltajuudesta.
Kannattaa käyttää ihan maalaisjärkeä näissä asioissa ;) <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2006 klo 12:39 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.06.2006 klo 11:50 Kysymyksiä teineille kirjoitti:
Kysymyksiä teiniäideille!

Sossuko teidät elättää vai isovanhemmat? Hoitavatko mummot ja vaarit jatkuvasti lapsianne? Käyttekö viihteellä joka viikonloppu? Vaikea kuvitella, että alle 20-vuotias nuori viettäisi kotona seesteistä perhe-elämää lapsiaan ja kotiaan hoitaen!

Miten ja missä asutte? Ovatko isovanhemmat tarjonneet teille säälistä pari huonetta omakotitalonsa vintiltä? Vai saitteko vuokra-asunnon sossun kautta? Millä rahoilla maksatte asumiskulut, ruoat, omat ja lapsenne menot? Ihmetyttää, miten työtön, ammattitaidoton ja perheellinen 16-20-vuotias nuori elättää Suomessa itsensä ja lapsensa?

Olen väärällä palstalla (olen 25) Mutta tuohon on sanottava jotain... Kyllä niitä kaikenmaailman idiootteja löytyy omine mielipiteineen!!
Olin 19 kun tyttäremme syntyi. KUMMALLAKIN vanhemmalla vakiduuni uuuuuu...
Omistusasunto (vaivaset 250 neliöö) :p
Viihteellä rupesin käymään kun oli 22 ja sekään ei mikään joka viikonlopun juttu.. Mielummin olen kotona.. Pitää sitä välillä päästä ulos tuulettumaan niin ei tuu tollasia takakireitä p.r**kiä :)
By the way.. Ei olla saatu mitää perintöä ja ollaa ns. keskiluokan duunareita, itse olen keittiöalalla ja kaikki tietää ettei se ole mitään parhaiten tienaavien duuni.. eikös??
 
jotain jää kokematta
mä olen seurannut muutan "teini"äidin lapsen saantia omien tuttujeni ja kamujeni osalta ja olen vahvasti sitä mieltä että jos tekee lapsen 15,16,17 tai 18 vuotiaana jää paljolta siltä paitsi mitä siinä iässä pitäisi ihmisen vielä kokea ja oppia kasvaakseen terveeksi ja vahvaksi aikuiseksi naiseksi. Ihmisen kehitys on tutkitusti vielä siinä vaiheessa kesken ja liian varhainen aikuisenroolin ottaminen voi vahingoittaa nuorta naista ja hänen kehittymistään niin että siitä seuraa elämän tasapainottomuutta, riskejä sairastua psyykkisesti sekä muita erilaisia ongelmia iän karttuessa niimpä antakaa nyt nuoret naiset itsenne kasvaa rauhassa aikuisiksi älkääkä hyppikö liian isoihin kenkiin liian aikaisin. tiedän, että nyt moni teiniäiti manaa mielessään että "minä olen ihan aikuinen ja osaan kasvattaa lapseni loistavasti eikä olisi mitään syytä miksen olisi tehnyt sitä niin nuorena" yms....mutta miettikääpä kahdesti kyllä niitä lapsia kerkeää tehdä vielä monta kertaa elämää on jäljellä 18v synttäreiden jälkeenkin!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 12:37 jotain jää kokematta kirjoitti:
mä olen seurannut muutan "teini"äidin lapsen saantia omien tuttujeni ja kamujeni osalta ja olen vahvasti sitä mieltä että jos tekee lapsen 15,16,17 tai 18 vuotiaana jää paljolta siltä paitsi mitä siinä iässä pitäisi ihmisen vielä kokea ja oppia kasvaakseen terveeksi ja vahvaksi aikuiseksi naiseksi. Ihmisen kehitys on tutkitusti vielä siinä vaiheessa kesken ja liian varhainen aikuisenroolin ottaminen voi vahingoittaa nuorta naista ja hänen kehittymistään niin että siitä seuraa elämän tasapainottomuutta, riskejä sairastua psyykkisesti sekä muita erilaisia ongelmia iän karttuessa niimpä antakaa nyt nuoret naiset itsenne kasvaa rauhassa aikuisiksi älkääkä hyppikö liian isoihin kenkiin liian aikaisin. tiedän, että nyt moni teiniäiti manaa mielessään että "minä olen ihan aikuinen ja osaan kasvattaa lapseni loistavasti eikä olisi mitään syytä miksen olisi tehnyt sitä niin nuorena" yms....mutta miettikääpä kahdesti kyllä niitä lapsia kerkeää tehdä vielä monta kertaa elämää on jäljellä 18v synttäreiden jälkeenkin!!!
miun täytyy kyl sannoo että tässäkii tappauksessa voip olla muitakin esimerkkejä. et tunne minua ja on aika vaikea selittää menneisyyttäni mutta kuitenkin voin sanoa että kasvoin niin älyttömästi siitä 17-18 vuotiaasta jossusta mikä olin ennen pojan syntymää. koko ajan opin uutta ja mielipiteet muuttu, tietenkään ihan perimmäisiä periaatteitani joihin ei ikä vaikuta en vaihda.
 
Heidi85
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2006 klo 22:22 Äiti -87 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.06.2006 klo 11:50 Kysymyksiä teineille kirjoitti:
Kysymyksiä teiniäideille!

Sossuko teidät elättää vai isovanhemmat? Hoitavatko mummot ja vaarit jatkuvasti lapsianne? Käyttekö viihteellä joka viikonloppu? Vaikea kuvitella, että alle 20-vuotias nuori viettäisi kotona seesteistä perhe-elämää lapsiaan ja kotiaan hoitaen!

Miten ja missä asutte? Ovatko isovanhemmat tarjonneet teille säälistä pari huonetta omakotitalonsa vintiltä? Vai saitteko vuokra-asunnon sossun kautta? Millä rahoilla maksatte asumiskulut, ruoat, omat ja lapsenne menot? Ihmetyttää, miten työtön, ammattitaidoton ja perheellinen 16-20-vuotias nuori elättää Suomessa itsensä ja lapsensa?
Justiinsa.. Mikäköhän sunkin ongelmas on? Olen 19-vuotias äiti ja mieheni on 23-vuotias, lapsi on erittäin toivottu (8kk). Mieheni vakityössä ja pärjäämme hyvin! Ikinä en ole sossun luukulla käynyt! Meillä OMA asunto, ostettiin rivitalo osake alkuvuodesta (melkein vuoden etsinnän tulos), jossa tilaa himpun alle 100 neliöö ja 3 makuuhuonetta, isot etu ja takapihat. Vieressämme leikkikenttä pikkuiselle. Ja myös kunnollinen auto! Viihteellä käymme silloin tällöin, ehkä kerran kuussa ja välillä harvemmin! Itse olen kotona lapsen kanssa päivät, ja äitini kanssa erittäin paljon tekemisissä! Eikä kauhean usein ole tyttömme siellä hoidossa!! Mieheni tienaa hyvin ja ostoksemme olemme keskittäneet s-ketjuun. Olemme erittäin onnellisia ja mielestäni lapset voi myös tehdä nuorena ja nuorilla voi olla raha-asiat kohdallaan ja he pärjäävät kyllä! Lisäkysymyksiä saat toki esittää! Vastaan kyllä.. Tiedän kuule MONTA äitiä, jotka vanhempia (25-35v), mutta lapsenhoito on mitä on ja vuokralla asuvat sossun avustuksella, että mielestäni ikä ei liity siihen mitenkään! Että ihan yhtälailla löytyy joka ikäluokasta erilaisia äitejä ja perheitä!
samaa mieltä :)
 
Heidi85
Ite olin 16v kun aloin odottaa ja 17v ku poika syntyi. Hyvin on menny poika nyt 4v ja minä tammikuus 22v nyt opiskelen eli ihan heti ei ole pikkusta tulossa vaikka onkin vauvakuume.
 
Minttusuklainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 12:37 jotain jää kokematta kirjoitti:
mä olen seurannut muutan "teini"äidin lapsen saantia omien tuttujeni ja kamujeni osalta ja olen vahvasti sitä mieltä että jos tekee lapsen 15,16,17 tai 18 vuotiaana jää paljolta siltä paitsi mitä siinä iässä pitäisi ihmisen vielä kokea ja oppia kasvaakseen terveeksi ja vahvaksi aikuiseksi naiseksi. Ihmisen kehitys on tutkitusti vielä siinä vaiheessa kesken ja liian varhainen aikuisenroolin ottaminen voi vahingoittaa nuorta naista ja hänen kehittymistään niin että siitä seuraa elämän tasapainottomuutta, riskejä sairastua psyykkisesti sekä muita erilaisia ongelmia iän karttuessa niimpä antakaa nyt nuoret naiset itsenne kasvaa rauhassa aikuisiksi älkääkä hyppikö liian isoihin kenkiin liian aikaisin. tiedän, että nyt moni teiniäiti manaa mielessään että "minä olen ihan aikuinen ja osaan kasvattaa lapseni loistavasti eikä olisi mitään syytä miksen olisi tehnyt sitä niin nuorena" yms....mutta miettikääpä kahdesti kyllä niitä lapsia kerkeää tehdä vielä monta kertaa elämää on jäljellä 18v synttäreiden jälkeenkin!!!
Turhaan sinä tuota tänne kerrot. Tässä kerjussa kuitenkin niitä jotka jo saaneet lapsen. Emme me hyödy tuosta enää mitään.
 
kyrsiintynyt
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2006 klo 23:18 marie kirjoitti:
27.1-06 aloietettu, UUDISTUKAA JO!!!!!!!!
marie
Vieras Otsikko: G: Ikäsi; nyt ja kun sait vauvan
kuinka nuoria meitä on

27.01.2006 klo 11:02
Jospas neiti vaikka aloittaa uuden hienoakin hienomman ketjun :flower:
 
vieraana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2006 klo 18:19 vieras kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta kuinka monen teistä esikoinen oli vahinkoraskaus?
ja miten tuo liittyy yhtään mihinkään? Kyllä niitä vahinkoraskauksia sattuu paaaaaljon vanhemillekin äideille, eikä se kerro mitään siitä kuinka lasta hoidetaan tai paljonko häntä rakastetaan, lapsi voi myös olla hyvinkin haluttu raskauden tultua ilmi.

Kumma ettei kukaan vanhemmilta äideiltä kysele, että moniko teidän lapsista on ollut vahinkoja. :whistle:
 
ulu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 12:37 jotain jää kokematta kirjoitti:
mä olen seurannut muutan "teini"äidin lapsen saantia omien tuttujeni ja kamujeni osalta ja olen vahvasti sitä mieltä että jos tekee lapsen 15,16,17 tai 18 vuotiaana jää paljolta siltä paitsi mitä siinä iässä pitäisi ihmisen vielä kokea ja oppia kasvaakseen terveeksi ja vahvaksi aikuiseksi naiseksi. Ihmisen kehitys on tutkitusti vielä siinä vaiheessa kesken ja liian varhainen aikuisenroolin ottaminen voi vahingoittaa nuorta naista ja hänen kehittymistään niin että siitä seuraa elämän tasapainottomuutta, riskejä sairastua psyykkisesti sekä muita erilaisia ongelmia iän karttuessa niimpä antakaa nyt nuoret naiset itsenne kasvaa rauhassa aikuisiksi älkääkä hyppikö liian isoihin kenkiin liian aikaisin. tiedän, että nyt moni teiniäiti manaa mielessään että "minä olen ihan aikuinen ja osaan kasvattaa lapseni loistavasti eikä olisi mitään syytä miksen olisi tehnyt sitä niin nuorena" yms....mutta miettikääpä kahdesti kyllä niitä lapsia kerkeää tehdä vielä monta kertaa elämää on jäljellä 18v synttäreiden jälkeenkin!!!
Voisiko joku kertoa mitä esimerkiksi pitäis kokea? Vaiko vain sitä kasvamista ja kypsymistä? Vaiko jotain konkreettista?
 

Yhteistyössä