G: Minkä niminen on lapsesi jolla ei ole kalenterissa nimipäivää?

  • Viestiketjun aloittaja juni
  • Ensimmäinen viesti
nbd
Alkuperäinen kirjoittaja Minda-Jassica von Rönttönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Alkuperäinen kirjoittaja Milian äiti lusmuilee töissä:
Milia
Nimi on annettu 2000-2008 vain 15 lapselle,Mili ja Milja löytyy allakasta mutta ei Milia.

Kysyn muuten onko teistä väärin tai outoa jos lapsellamme on nimipäivä tuolloin,eikö se kuitenkin olisi loogisin päivä?
Vein tytön eilen tarhaan ja siellä oli puhetta että on nimipäivät niin eräs hoitaja oli sitä mieltä ettei he voi laulaa lapsellemme nimipäivälaulua kun ei lue virallisesti allakasssa ja täten ei siis saanut vieä mitään muistamistakaan tarhaa.No kiva siinä tytön tänään olla tarhassa kun eräs Milla niminen tyttö saa onnittelukortin ja laulun tarhasta:(
Paha mieli jo valmiiksi ja meinaankin pitää tänään lyhennetyn työpäivän jotta voin juhlia sitten itse tyttöni kanssa:)
Tosi tyhmää tarhan tädiltä. Vähän olis voinut ajatella sitä lasta ja pitää omat kivikautiset ajatukset suomalaisista nimistä ihan siellä omassa pääkopassaan. Koska siitähän tuossa kai on kyse, hän ei itse tykkää erikoisista nimistä ja käyttää valta-asemaansa sen osoittamiseen. Typerä eukko, kaikissa päiväkodeissa joissa minä olen ollut, on asia hoidettu juuri noin, eli on joku päivä, jossa on se nimi josta erikoinen nimi juontuu ja sen päivänä vietetään. Lapsille ei ole vaikea selittää, että Milia nimi ei ole kalenterissa, mutta häntä juhlitaan Millan päivänä, koska Milia on muunnos Millasta jne.
Tämä on hyvä esimerkki siitä miten lapsi kärsii oudosta nimestään. Se alkaa jo lapsena ja myöhemmin saa aina olla korjaamassa, että eikun näin kirjoitetaan yms.
tässä esimerkissä lapsi kyllä kärsii typerästä tarhantädistä
 
Vastaan silläkin uhalla että vääntelette näitäkin nimiä..

Minja (Linnea) ens vuonna pitäis tämäkin tulla kalenteriin päivästä en tiedä
Menni (Hilla Mimosa) väestörekisterin mukaan n. 14(?) Menniä, joten voin vannoa ettei koskaan tule olemaan kalenterissa, saati tule suureen suosioon :p

Jos kolmas lapsi olis tyttö, tulis hänen nimekseen aika varmasti Minea, Milana tai Maisa.
(pojan nimi oliskin sitten vaikeampi juttu..)

Mutta erikoisista nimistä puheen ollen (lempi aiheeni), tunnen siskokset Taika ja Tinka, sekä Isla ja Malva.
 
APUA
En voi muuta sanoa kuin apua! Taas on väen vängällä väännetty nimiä. Aivan sama kuin ite keksisin nyt vaikkapa nimet:
-Verjamiina
-Kontti
-ÅssÅ
-Pelta
-Oimos

;D sallikaa mun nauraa, oikeesti järkyttäviä väännöksiä. Kuka vaan voisi keksiä ja nauretaan sitten päälle :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Vastaan silläkin uhalla että vääntelette näitäkin nimiä..

Minja (Linnea) ens vuonna pitäis tämäkin tulla kalenteriin päivästä en tiedä
Menni (Hilla Mimosa) väestörekisterin mukaan n. 14(?) Menniä, joten voin vannoa ettei koskaan tule olemaan kalenterissa, saati tule suureen suosioon :p

Jos kolmas lapsi olis tyttö, tulis hänen nimekseen aika varmasti Minea, Milana tai Maisa.
(pojan nimi oliskin sitten vaikeampi juttu..)

Mutta erikoisista nimistä puheen ollen (lempi aiheeni), tunnen siskokset Taika ja Tinka, sekä Isla ja Malva.
Vannomatta paras. Enpä usko, että pienten Lumi tyttöjen vanhemmatkaan olettivat nimen koskaan saavuttavan niin suurta suosiota. Tai Minea -nimiset. Muoti on oikukas, ainakin jossain määrin.
 
metsänpeitto
Tyttären nimistä yksikään ei ole kalenterissa, ja ainoastaan yksi kolmesta oli edes tuolla erikoisten nimien kalenterissa. Ensimmäistä en kerro, toiset ovat Kaarna Minerva.

Nuorimman ensimmäinen nimi löytyy muistaakseni ortodoksisesta kalenterista, mutta ensimmäistä nimeä en kerro. Muut nimet löytyvät kalenterista, samoin esikoisen kaikki nimet nykyään.
 
hihii
Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Löytyi tämmöinen, ehkä jotakuta kiinnostaa:
http://www.etunimet.net/erikoiset-nimipaivat/
Samalta sivustolta löytyvät "keksityt etunimet" ja "luontonimet" on aika hilpeitä ;).

Mutta onhan nykyisessäkin kalenterissa aika vinkeitä nimiä, kuten vaikka Isko (en ollut koskaan kuullutkaan, vaikka on kalenterissakin?!), Lyyli, Esaias, Kustavi...



Lisäinfoa:
Uudet nimet vuoden 2010 kalentereihin

Suomalaiset tyttöjen nimet: Anette, Fanni, Hilda, Jade, Jatta, Kaisla, Karita, Lumi, Maisa, Melina, Mette, Miisa, Mila, Minea, Minja, Nella, Ninni, Peppi, Riia, Rita, Rosa, Sandra, Siru, Tessa, Tinja

Suomalaiset poikien nimet: Erkka, Frans, Hans, Jasper, Jesper, Jiri, Justus, Lenni, Luukas, Max, Niki, Sebastian, Timi, Vertti

Suomenruotsalaiset tyttöjen nimet: Angela, Angelika, Angelina, Erin, Luna, Malena, Margita, Minea, Tilda, Tilde, Tindra, Vanessa, Vilma

Suomenruotsalaiset poikien nimet: Alec, Alvin, Aron, Liam, Mark, Nicolas, Noah, Vincent

Luettelot Helsingin yliopisto
Minun nimeä ei löydy mistään noista. En varmaan ikinä saa omaa nimipäivää, yhyy! :D
ei munkaan ;) mut ei haittaa!
 
Okalintu
Luukas (ihan härmän kirjoitusasussa) ei siis tällä hetkellä ole suomalaisessa kalenterissa, mikä oli meille iso hämmästys kun nimi annettiin. Ja olin tosi iloinen kun kuulin, että nimi palaa oikealle paikalleen kalenteriin nyt sitten. Siihen asti vietettiin kys. päivänä nimpparia, koska ruåtsinkieliset ja ortodoksit olivat pitäneet pyhimyksen paikallaan :).
 
Mun tutun nimi on Lihi. Tietääkseni niitä ei ole Väestörekisterikeskuksen mukaan kuin yksi. Mutta ennen kuin joku alkaa haukkumaan, niin nimi tulee heprean kielestä ja perhe ei asu siis Suomessa, tytöllä on kyllä Suomen kansalaisuus.
 
repsis
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mun tutun nimi on Lihi. Tietääkseni niitä ei ole Väestörekisterikeskuksen mukaan kuin yksi. Mutta ennen kuin joku alkaa haukkumaan, niin nimi tulee heprean kielestä ja perhe ei asu siis Suomessa, tytöllä on kyllä Suomen kansalaisuus.
sähän voit mennä käymään lihiksellä..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirspe:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirspe:
Kirsikka :heart:
Eiks tää oo 24.7?
Kirsti , Kirsi ja Tiina muttei Kirsikkaa...
Mun nimikirja väittää, että on myös Kirsikka.
Ai jaa, miksköhän se ei sit ole almanakassa? Täytyypi mennä kaikki kalenteri läpi mitä kotoo löytyy jos se vaikka johonkin olis laitettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirspe:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirspe:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirspe:
Kirsikka :heart:
Eiks tää oo 24.7?
Kirsti , Kirsi ja Tiina muttei Kirsikkaa...
Mun nimikirja väittää, että on myös Kirsikka.
Ai jaa, miksköhän se ei sit ole almanakassa? Täytyypi mennä kaikki kalenteri läpi mitä kotoo löytyy jos se vaikka johonkin olis laitettu.
se riippuu yleensä vähän almanakasta. viime vuonna meillä oli sellainen kalenteri missä oli Miskan nimipäivä, nyt tässä tämänvuotisessa ei ole jätkän nimpparia
 
kinuski
Alkuperäinen kirjoittaja Eekalle:
Ihania nimiä!
Osa tosin ei.. Kaikki suomalaiset jotka antavat vaikeasti lausuttavia ulkolaisia nimiä ovat mielestäni rumia koska suomalaiset eivät niitä osaa sanoa. Voisi vaikka toiseksi nimeksi laittaa vasta ulkolaisen, jos kuitenkin suomessa asuu.
Nimen merkityksellä muilla kielillä ei ole mitään väliä. Me asumme suomessa ja kun alkaa heprean ja latinan kieltä katsella niin kuinkahan monen nimi on lammas tai aasi tai muuta melko typerää. Me asutaan suomessa ja puhuttakoon vain sen merkityksillä.
Onko Eeka tytön vai pojan nimi?
Eeka on pojan nimi. En tiedä oltaisko laitettu tuota nimeä pojalle jos oltaisiin tiedetty miten vaikee se tulee olemaan niin monille. Vaikka minusta tuo ei ole niinkään erikoinen nimi (harvinainen kyllä, ainakin silloin vielä oli) mutta kun saa jatkuvasti tavata tuota nimeä, ja se on milloin missäkin papereissa vääntynyt vaikka miksi. Paras oli kun aikoinaan tilasin Eekalle aikaa 1v valokuvaukseen, ja kun mentiin paikalle niin siellä odoteltiin Eerikaa... :D
Pojasta olisi tullut Eemi, mutta mies sitten ei suostunut kun olisi vääntynyt kuitenkin Emmiksi...
Esikoisella sentään on ihan yksi yleisimmistä nimistä niin ei tule sekaannuksia :)
 
eekalle
Minusta eeka on ihana nimi! Siksi kysyin kumman nimi se on kun olen kuullut että sitä on molemmilla. Siksi meillä ei vielä sitä ole. Meillä on kyllä melko samanlaisia ja rakastan kaikkia joissa on särmää eli k-kirjainta.
Itse asiassa sama kai ne nimet on tähän laittaa eli ne ovat Aake, Okke ja Tuike.
 

Yhteistyössä