G: Saitko juoda/syödä synnytyksen aikana?

Sain mehukeittoa ja mehua ja vettä, juuri ennen ponnistusvaihettqa ja sen aikana en saanut kun kostuttaa suuta. Silloin sanoinkin että emmä halua kiusata itseäni, odotan että muksu on ulkona ja juon sitten. Ja heti kun tyttö syntyi niin kiljuin vettä, mies sitä mulle toi useamman lasillisen ja pillillä imin posket lommolla. Eipä ole moinen jano ollut koskaan aiemmin :D
Pakko kysyä , mutta mihin asti synnytyksessä annetaan käydä vessassa? Uskaltaako siinä paljoo juoda ettei tule pissa kätilön käsille?
Ihan ponnistukseen saakka. Mua oikein patistivat koko ajan vessaan vaikkei ollut edes hätä. Tarkoitus kai on ettei tule suurempia vahinkoja virtsarakkoon ponnistuksen aikana.

Niin ja nää oli Kättärillä.
 
Ennen siirtymistä synnytyssaliin sain sairaalassa jugurtin, mutta salissa en saanut syödä/juoda ollenkaan. Aamulla siis siirryi saliin ja illalla syntyi tyttö. Sain sitten glukoosia tipan kautta. Välillä se otettiin pois ja huomasin omassa olossa heti kun se otettiin. Niin ja taysissä siis olin. Toisella kerralla vauva syntyi alle tunnissa niin en ehtinyt saamaan mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisi:
Eli siis, saitko juoda/syödä synnytyksen aikana? Mitä söit/joit ja tuliko se omasta kassista vai sairaalan puolesta? Niin ja jos vielä kertoisit kaunko meni aikaa synnytykseen...

Itselläni synnytys kesti reilu 18h enkä saanut mitään syödä/juoda koko aikana :eek: :x Suuta sai vähän kostuttaa vedellä, mutta ei se paljon auttanut kun tuntui, että olisin voinut juoda litran kulauksella.. Muistaakseni jotain glukoositippaa sain jossain vaiheessa kun valittelin huonoa oloa. Tapahtui siis Kätilöopistolla.
Aikalailla samalla tavalla täällä! Synnytys oli sektiovalmiudessa, niin juotavaa sain alkuun, mutta sitten sekin lopetettiin. Glukoositipalla lähti kyllä nälkä. Sektioon kyllä 18 h jälkeen päädyttiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisi:
Eli siis, saitko juoda/syödä synnytyksen aikana? Mitä söit/joit ja tuliko se omasta kassista vai sairaalan puolesta? Niin ja jos vielä kertoisit kaunko meni aikaa synnytykseen...

Itselläni synnytys kesti reilu 18h enkä saanut mitään syödä/juoda koko aikana :eek: :x Suuta sai vähän kostuttaa vedellä, mutta ei se paljon auttanut kun tuntui, että olisin voinut juoda litran kulauksella.. Muistaakseni jotain glukoositippaa sain jossain vaiheessa kun valittelin huonoa oloa. Tapahtui siis Kätilöopistolla.
siis mitä?! toihan on törkeetä ku noin kauan nälissään pideään ja varsinki ku vielä synnytys kyseessä kun niitä voimia tosissaan tarvitaan. minä menin synnärille aamulla ennen kymmentä ja olisin saanut heti aamupalan, olin sen kuitenkin jo kotona syönyt niin en ottanut ja klo 11 sain ihan kunnon ruuan ja poika syntyi klo 17.28 ja heti sen jälkeen sain toisen ruuan. mulla synnytyssairaalana kaks.
 
olen kyllä saanut sekä syödä että juoda. aina onmuuten synnytyksen jälkeen ollut niin kova nälkä ettäolen melkein hyökännyt sen tarjottimen kimppuun! en myöskään ole ollut huonovointinen missään synnytyksessä (nyt kokemusta kolmesta)
 
minulle tuotiin sairaalan puolesta mehua ja jugurtti joka olisi pitänyt syödä kun vauva oli niin rauhassa. ei tullut syömisestä mitään kun vauvan päälaki näkyi jo tässä vaiheessa :) että sellainen nukkuja, ressukka oli vähän ahtaalla :)
 
sain syödä,toivat mehua ja jukurttiä sairaalan puolesta.
tosin en pystyny ottamaan ku muutaman lusikallisen.
synnytys kesti yht.n 10h+ponnistus

kun poika oli saatu maailmaan kätilö toi leipää,jukurttia ja kahvia tuoreille vanhemmille :heart:
 
Ei saanut syödä eikä juoda, koska edellinen synnytys päättyi sektioon. Oli kyllä ihan hirveä jano, ja muistaakseni yhden kulauksen sain ottaa vettä. Kun poika syntyi en ollut syönyt mitään 15h aikana, oli molemmilla kova nälkä :)
 
synnytin kyssissä.synnytys kesti 23h lapsi veden tulosta.ennen supistuksia söin varmaan koko ajan.supistukset alkoivat säännöllisesti n.5 tuntia ennen pojan syntymää.sitten vaan sairaalan puolesta limua ja mehua.ponnistus vaiheessa kätilö vielä kysy että haluatko kostuttaa huulia.sillon ei enää maistunut :LOL:
 

Yhteistyössä