~~ Great Girls ~~ vol.3

Tervetuloa mukaan uudet ja "vanhat", toivottavasti saataisiin tännekin vähän vipinää lisää...

Mä kirjotin viime viikolla oikein kunnon avautumisen tänne -tai siis ainakin yritin, mutta kone jökkäsi juuri sillä hetkellä kun klikkasin vastaa-nappia. :/ Ehkä niin oli parempi kun oli hiukka tiukkaa tekstiä ja oikein kunnon tuuletus. Olin niin kuikkuinen viime viikolla että soitin ja varasin gynen ekaa kertaa tytön syntymän jälkeen (tyttö syntyi 2007 elokuussa). Eilen kävin siellä gynellä ja kaikki vaikutti olevan ok, vielä oottelen et kuuluuko papa-kokeesta jotain. Vauvakuumeestakin puhuin ja lääkäri oli sitä mieltä että jos ei tänä vuonna (tai syksyyn mennessä) tärppää niin sitten voivat katsoa jos aletaan tutkimaan. Yritystä tulee kesällä täyteen kaksi vuotta, mutta viime vuonna loppu kesästä/alku syksystä oli se varhainen keskenmeno niin kas kummaa se "nollasi" ns. vuoden säännön ja sitä vuotta alettiin laskemaan siitä kohtaa uudestaan... Alustavasti lääkäri ei nähnyt mitään syytä sille miksi me ei voitaisi tässä nyt onnistua.

Vitsi mä värjäsin eilen hiukset ja nyt kauhulla odotan et milloin alkaa nuppi turpoomaan... :eek: Sain allergisen reaktion hiusväristä ja sen myötä sellaisia ihani rakkuloita päänahkaan. Nyt on rakkuloiden päällä rupea joka kiristää ja kutisee kivasti... Ja tietenkään se värikään ei ole lähelläkään sitä mitä piti... :kieh: En kyllä uskalla paljon hiuksia enää värjätä ja nyt on tukka punainen että varmasti näkee juurikasvu hienosti... Oikeestaan jo vähän naurattaa koko juttu jos tää ei tästä pahene. Sain vielä huijattua miehen värjäämään ja sitä väriä on tietenkin niskassa ja kaulassa aika reippaasti. Oon aika näky, mutta ihan hissukseen taidan olla miehelle asiasta. Jos on niin ihana mies että se suostuu tukan multa värjäämään niin silloin mun on parempi olla ihan hissukseen että se suostuu mua tulevaisuudessakin auttamaan tyttöjen hömppäjutuissa... :heart:
 
No hui kauhia :eek: Mulla tekee yleensä noi vaalennusaineet sellasen "efektin" tuonne päänahkaan...Muistan ihanan parturi-reissun amiksessa...opettaja tulee tarkistamaan värjäyksen lopputulosta.."joo pese vaan väri pois, täällä on päänahka vesikelloilla.." :x
Siihen päälle laitettiin vielä yks väri, mut onneks se viilensi vaan mukavasti :D
Katso jos löydät niitä ammoniakittomia värejä!Itse vaalensin kauan sellaisella ja päänahka kesti tosi hyvin!!(Tarjous Talossa niitä ainakin ja tosi edullisestikin vielä) =)

Jahans...
Kaunis keväinen päivä...Jospa sitä pikkuhiljaa taas muutakin päälle, kuin yöskärin :whistle:
kevät terveiset neitokaiset :flower:
 
Vaalennusaineelta mä oisin voinut jotain tällaista odottaakin, mutta en ois heti arvannut että toi punanen sais aikaan tällasen reaktion... Pitääpä muistaa toi ammoniakki tulevaisuudessa jos uskallan vielä joskus värjätä hiuksia... :p Mulla on ollut kyllä raskauden jälkeen ongelmia päänahan kanssa, varsinkin jos käytän "huonoa" shampoota, mutta tää nyt ylitti munkin odotukset. Hassua on se että mulle sopii just yks tietty halpis shampoo, jota saa vain jostain halpis kaupoista ja ei niistäkään kaikista. Mut hyvä että on löytynyt edes joku joka sopii.

Me on tytön kanssa käyty kiertelemässä kirppareita ja ruokakaupassa tänään. Nyt yritin että tyttö ois menny päikkäreille, mutta eipä sitä näköjään sitten väsyttänytkään. Koko päivä on ollut kiukuttelua ja huutoa kun ollaan kotona, onneksi ihmisten ilmoilla on osannut käyttäytyä. Meinaa oma hermo palaa kohta tähän tappeluun ja kiukkuamiseen ja huutoon... :kieh: Ja tietenkin tuohon mieheenkin meinaa palaa hermo kun sen piti nousta jo pari tuntia sitten ja vieläkin se makaa sängyssä ja kun koitan sanoa sille paljonko se kello jo on niin tiuskaisee vain "joo"... :headwall:
 
Ärrimurripurri senkuin jatkuu vaan... Hitto että mä kaipaan meiän omaa pihaa, huomaa kun se on nyt vähän aikaa ollut käyttökiellossa kuinka ihana se on. Koirat ei oo moksiskaan hihnalenkeistä ja tyttö ei oo moksiskaan kärrylenkeistä... Saisin koko ajan olla kävelyttämässä jotain noista ja silti niillä on kaikilla ihan hirveesti virtaa ja mä en jaksa!!! Ja mulla on koko ajan huono omatunto kun niillä on niin paljon energiaa ja ovat koko ajan pahanteossa ja mulla meinaa palaa hihat. Mies on jo vähän aikaa ehdotellut et menisin johonkin tuulettumaan ja saisin omaa aikaa mutta mihin mä kotoani menisin... Seinät alkaa uhkaavasti kallistumaan ja vanne kiristyy pään ympärillä. Lisäksi tuntuu että en saa kotona tehtyä paljon mitään muuta kuin niitä pieniä juttuja jotka huomaa vasta jos niitä ei ole tehty...

Eilen tilanne sitten kärjistyi niin että mies huomautti mulle siitä että haluun toisen lapsen ja miten silloin meinasin jaksaa jos en nytkään meinaa jaksaa.... :kieh: Meinasin revetä itkemään samantien varsinkin kun oon miehelle kertonut että aina kun mulla meinaa palaa hihat niin tulee huono omatunto siitä kun tahtoisin lisää lapsia vaikka meinaa palaa hihat nytkin välillä. Siis todellinen isku vyön alle! Kerroin kyllä jo illalla miehelle että ei oo koskaan loukannut mua millään sanoillaan tai teoillaan noin pahasti kuin tuolla tölväisyllä ja oon elänyt siinä uskossa että me puolisoina tuetaan ja koitetaan tsemapata toisiamme silloin jos näkee että toinen ei meinaa jaksaa. Kyllä mies koitti myöhemmin selitellä että on vaan huolissaan mun jaksamisesta ja ettei sen ollut tarkoitus loukata. Ja kun en enää oo kovin usein iloinen..!?! Kyllä mä olen useinkin iloinen ja jos herra avaisi silmänsä niin ehkä sekin näkisi sen.. Kerroin myös että jos on oikeesti huolissaan musta niin voisi vaikka koittaa puhua mun kanssa niistä asioista jotka vaivaa mua eikä vaihda puheenaihetta... Se kun ei esimerkiksi ole puhunut mun kanssa tästä vauvakuumeesta ennen kuin nyt ja nytkään ei kunnolla. Kerroin myös että tää vauvakuume tekee mut surulliseksi ja se painaa mun mieltä todella paljon. Se ei taida käsittää kuinka kova isku menkat mulle on kerta toisensa jälkeen...tuntuu vaan jotenkin aina siltä kuin olisi menettänyt jotain kun menkat alkaa.

Vaikka tänään ollaan puhuttu niitä näitä niin oon silti edelleen loukkaantunut ja surullinen. Varasin tänään kosmetologin johon tuli vähän äkkilähtö ja miehen puntilla käynti jäi sen takia väliin (ja mieshän käy puntilla joka päivä huolimatta siitä mitä mulla on) niin näytti vähän pitkää naamaa vaikka koittikin vielä korjailla eilistä lipsautustaan... Mies jaksaa mulle joskus naljailla siitä kun netissä avaudun vähän jos mulla kiristää jokin...jep jep niin avaudun ja tulen avautumaan jatkossakin, koska mun täytyy saada purkaa nää tunteet johonkin ja mies ei osaa keskustella näistä asioista. Olen kunnioittanut miehen ajattelumaailmaa ja en ole vauvakuumeesta enää sille edes yrittänyt puhua ettei petipuuhat menisi "suorittamiseksi". Kyllä mies eilen sanoi että kyllä hänkin haluaa toisen lapsen, mutta ei me vieläkään puhuttu kunnolla. Ärrinmurrin... :kieh:
 
Meitin isännällä on kauhee tsemppaus nyt tän vauva-asian suhteen ja ite kun kiroan menkkojen pian alkavan hän vaan toteaa "ei sitä koskaan tiedä.."
Et kuulemma turha stressata, ei saa kuin vatsahaavan..Tiedän et hän tarkottaa hyvää mut...Kirosin just äsken ääneen, et miks mä olen ansainnu tämmösen kirotun pco:n , joka osaa feikata kyl raskausoireita niin hyvin...Per***stä!! :kieh:
joo tänään taas nega testattu...välil tulee sellanen olo, et miks mä jaksan olla optimistinen ja kuvitella, et täs jotain mukeloa koskaan saadaan... :/
Immeiset ympärillä raskautuu, mut mulle tulee aina ne menkat vaikka miten ovulaatiot tapahtuis yms.. Murr!! *Yhtyy tänään ärrinmurrin kerhoon*
No onneks perjantaina saa jotain muuta ajateltavaa edes hetkeks...Mennään frendin kans kukkaostoksille :flower:
 
Railakasta vappua arvon leidit! Koitetaan kaikki ottaa ilo irti ja unohtaa edes yhdeksi illaksi vauvakuume ja murheet... :heart:

muoks. Vielä pieni piristys kuva kun meikäläinenkin on kerrankin laittautuneena...Etukäteen oikeen miettinyt mitä pukee ja meikkiä ja tukkaa..ja näin siinä sitten kävi.. ;)

 
Hah, loistava kuvajainen Marleena!! :D Meitsil menossa kp3...Ja tuntuu et on kovin vuoto aikoihin.. :| Onneks huomenna pääsen verikokeisiin ja tutkitaan, miten häränbyllyä ne hormoonit heittää...Jospa ensi kuun alussa saisin metukat aloittaa =)
Ai niin...toivottavasti teillä oli railakas ja hauska vappu!! :flower:
 
:D Hauska kuva marleena.

Sori vaan, kun en oo tänne pitkiin aikoihin mitään kirjoittanut. Mä oon vaan jotenkin niin luopunut siitä ajatuksesta, että must tulis vielä äiti jollekin, joten oon sit keskittynyt muihin hommiin..Kiukutteluun pääasiassa.
Meidän elämään ei kuulu mitään uutta. Tää kulkeva jakso on nyt yk 21 eli kahden vuoden yritys lähestyy kovaa vauhtia. :(
 


Ensimmäistä Kuumeilee


kiharapää...................kp 20/28-40.........yk 29
anu84.........................kp 20/32...............yk 24
Kahlan........................kp 5/30-?............yk 8

Toista Toivovat


Nalatus.......................................................yk 3.........-10 kg
marleena-84..............kp 24/28.................yk 21
Barbarella..................kp 52/26-29............yk 4
Vilinäiti.......................kp 25/27..................yk 3........-20

Kolmatta Kaipailee


jojo369......................kp 23/30-34.................yk 18

Mukana Myös

moumou

Haamuilijat



Plussanneet


Selis
Kalamama
Lilo
äityli30
shaken
Petite (enkeli 08/09)
nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen
Bebek
Enkelinäiti
 
Lista on nyt päivitetty sen mukaan mitä tänne oli tullut tietoa mun viime kerran jälkeen.

Ja laittakaa muuttuneet näin

kp 19 yk 29

Siis, että ne on helppo ne huomata mahdollisesti runsaiden viestien joukosta, kun päivitän listaa en vielä lue tekstejä sen enempää vaan haen sieltä ne tiedot ja vasta sitten ehkä luen jos mulla on aikaa.

----

Meille ei kuulu mitään ihmeempää, koiralla alkoi juoksut, jota rauhoittaa mun harrastuksia vähäksi aikaa, koska niistä iso osa on koiran kanssa touhuamista.

Me osallistuttiin huhtikuussa epävirallisiin agilitykisoihin ihan vain harjoituksen vuoksi, koska niiden epiksien takia meillä ei ollut omia treenejä.

Ihan ok meni ja mun elämä pyöriikin tällä hetkellä enemmän koirapiireissä ja koirasivustoilla luen paljon, mitä kaikkea voisin opettaa meidän koiralle.

KP
 
Pahoittelut tädin kohdanneille! :hug:

Me ollaan taas tytön kanssa sukuloimassa Etelä-Suomessa, huomenna ois tarkotus kotiutua reissusta niin ehditään äitienpäivän viettoon kotiin. Mennään taas perinteisesti appivanhempien kanssa syömään, se on äitien- ja isänpäivän perinne johon ollaan päästy mukaan.
Neiti sai mun isältä tällä reissulla hienon hellokitty pyörän jolla opeteltiin eilen ajamaan. Käytiin 4-5 tunnin lenkillä ja neiti oppi vähän ohjaamaan ja polkemaan, jarruttaminen on vielä vähän hakusessa ja siitä syystä eilen jo kaaduttiinkin komeasti -oikeen ohjaustangonyli naamalleen maahan lento... :eek: Onneksi ei sattunut pahemmin ja tyttö nousi vielä pienen lohduttelun jälkeen pyörän selkään. Alkuun ei likka meinannut "pyöräillä" vaan halusi kävellä kun turhautui siihen kun ei osannut, mutta sitten kun pääsi vähän jyvälle mitä siinä tehdään niin pyöräili ihan innoissaan. Taas on isille paljon kerrottavaa kun mennään kotiin.
Tänään käydään vielä vähän kaupoilla ja lähdetään isomummille viettämään äitienpäivää. Eilen vietettiin jo mun äidin kanssa äitienpäivää ja tyttö teki mikrokakun ja poimi valkovuokkoja itsetehdyn valkovuokko-kortin kaveriksi. Kun mummi tuli kotiin niin tyttö huusi hyvää ylläripäivää yms. Vähän toinen on herttainen kun se on aina ihan innoissaan kun saa yllättää jonkun tai antaa lahjoja.. :heart:
 


Ensimmäistä Kuumeilee


kiharapää...................kp 23/28-40.........yk 29
anu84.........................kp 23/32...............yk 24
Kahlan........................kp 8/30-?............yk 8

Toista Toivovat


Nalatus.......................................................yk 3.........-10 kg
marleena-84..............kp 27/28.................yk 21
Barbarella..................kp 55/26-29............yk 4
Vilinäiti.......................kp 28/27..................yk 3........-20

Kolmatta Kaipailee


jojo369......................kp 1/30-37.................yk 22

Mukana Myös

moumou

Haamuilijat



Plussanneet


Selis
Kalamama
Lilo
äityli30
shaken
Petite (enkeli 08/09)
nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen
Bebek
Enkelinäiti
 


Ensimmäistä Kuumeilee


kiharapää...................kp 26/28-40.........yk 29
anu84.........................kp 26/32...............yk 24
Kahlan........................kp 11/30-?............yk 8

Toista Toivovat


Nalatus.......................................................yk 3.........-10 kg
marleena-84..............kp 2/28.................yk 22
Barbarella..................kp 58/26-29............yk 4
Vilinäiti.......................kp 31/27..................yk 3........-20

Kolmatta Kaipailee


jojo369......................kp 4/30-37.................yk 22

Mukana Myös

moumou

Haamuilijat



Plussanneet


Selis
Kalamama
Lilo
äityli30
shaken
Petite (enkeli 08/09)
nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen
Bebek
Enkelinäiti
 
Lainailen tuolta netistä hiukan... Raskaaksituloa voidaan helpottaa metformiini-nimisellä sokeritautilääkkeellä. Se parantaa insuliiniherkkyyttä ja sitä kautta potilaan yleistä terveydentilaa. Metformiini normalisoi myös kuukautiskiertoa ja lisää munasolun irtoamisen todennäköisyyttä.
Jotenkin vaan jännittää et miten ihmeessä se ei laske mun verensokeria ihan nolliin.. :eek:
Ekan viikon annostus on yksi tabletti päivässä, tokan viikon 2 tablettia päivässä ja kolmantena viikkona tabujen määrä nousee kolmeen...Pari päivää olen niitä nappaillu ja mutsi mittas sokerit tänään.. 4,8 kuulemma erittäin hyvä!
Kropan tottuminen noihin voi aiheuttaa vatsakipua ja ripulia annoksia nostettaessa...Katellaan kuin mun käy..
Ja painonhallintaankin noitten nappien pitäis hiukan jeesata...ei ne mitään laihdutuslääkkeitä kuitenkaan ole =) Sori tällänen sekava sölpötys taas... :snotty:
 
Onko vieläkin Vilinäiti? Toivotaan että se plussa sieltä paukahtaisi!!
Meitsi ovuloi tässäkin kuussa!!Luulin et mun munasarjat on ihan rutaset, mut ompahan niissä jotain eloa!!Je je!! Ens viikolla menee sit jo kaks metua.. B) Saapi nähä mitä massu tykkää niistä! :flower: Ihanan kesäisiä päiviä tytsylit :flower:
 

Yhteistyössä