greippimehusta

Löysin jopa oikeeta mehua noilla mg:n ohjeilla. Aamuin illoin lasillinen. Ihan pirun hyvää, mutta jättää ikävän tunteen suuhun. Miks se on just ovulaatioon? Kun mietin, että eikö siitä vois olla hyötyä jos jois koko kierron. Kun eikös sen pitäny vaikuttaa myös limakalvoihin?
 
Tää on tosi vanha ketju, mut ajattelin silti vinkata kaikille, että ruokien ravintoainepitoisuuksia löytyy tuollaiselta terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen sivulta kuin Elintarvikkeiden koostumustietopankki - Terveyden ja hyvinvoinnin laitos - Fineli.

Sieltä kun vertaa eri greippituotteita, niin käy selville, että foolihappoa (jonka takia greippimehua juodaan) on: kuoritussa greipissä 26 mikrogrammaa/100g, verigreipissä 13 mikrogrammaa ja greippitäysmehussa (luultavasti Valion, kun ei meillä suomessa muuta taida ollakaan) 6 mikrogrammaa. Joten kyllä tuo tuore aito hedelmä voittaa mehun. Ja sehän on parempaakin! Jos ei tykkää greipistä, niin kannattaa kokeilla verigreippiä, se on paljon pehmeämmän makuista, ja siinäkin tuota foolihappoa on ihan hyvin. Tuota Rybb&Deckersin greippimehua en kyllä suosittele. Ainekset ovat:

Greippitäysmehutiiviste 40%, vesi, sokeri, appelsiinihedelmäliha, sakeuttamisaine (guargum), askorbiinihappo, makeuttamisaineet (asesulfaami K ja sukraloosi)

Jos greippitäysmehua on vain 40%, niin foolihappoa on vain 2,4mikrogrammaa. Eikä se muutenkaan mikään terveysmehu ole. Myönnän, että se on tosi hyvää (nuorena olin siihen ihan koukussa!), mutta nyt kun yritän raskautua, syön greippejä ihan sellaisenaan. Silloin, kun en jaksa sotkea greipin kanssa, juon Valion greippimehua.

Greipinraikasta tärppäilyä kaikille!
 
^Itse en ainakaan ole foolihapon vuoksi juonut greippimehua, vaan sen takia, että sitä juomalla mulla valkkari lisääntyy selvästi. Tämän seurauksena on helpompi tunnistaa ovulaation läheneminen ja ovulaatio.
 
Nostetaas tällästä..
Mulle jäi hiukka epäselväks miks sit greippimehua juodaan? Foolihapon takia,vaiko siks et lisää limoja?
Vai lisääkö limoja just foolihapon takia?
Ajaako foolitabut samanasian?
Koska foolitabuja kantsis alkaa popsia?
Mehua vissiinki kierron ekana päivänä.
Näillä tiedoilla pääsisin eteenpäin :cool:
 
Mun on nyt ihan pakko kyllä kirjottaa tänne vaikka edellinen kirjotus onkin vuosi sitten! : )

Mulla toimi ainakin greippimehu, tosin join sitä varmaan litran päivässä. Mä koukutuin siihen ihan täydellisesti, valion mehu on ihan parasta! Ekasta greippikierrosta tärppäsi, ja nyt ollaan pikkuhiljaa kakkosta suunnittelemassa. Greippimehut on jo siis kaapissa, aattelin et onpahan sit paikat valmiina kun aletaan tosissaan yrittämään. :D

Valion mehua ei vaan enää meiän prismasta löytynyt, jouduin tyytymään toiseen greippimehuun joka sekin on ihan ok mutta en usko että on yhtä tehokasta kun valion. Ootteko te löytäneet valion mehua?
 
vierailija
Tässä välissä onkin kulunut vaan semmonen 9 vuotta mutta ajattelin silti jatkaa kommentointia tänne kun nyt tällainen keskustelu täällä on!

Greippimehun kokeilu kiinnostaa tosi paljon koska ikää alkaa olla jo yli 40 ja vielä haluaisin yhden lapsen. Yritetty on jo jonkin aikaa. Huomasin vaan että greippimehua ei ihan helposti löydy MISTÄÄN!
Valion sivuilta katsoin tuotteet-mehut- kohdasta niin näyttää siltä että Valio ei enää valmista greippimehua ollenkaan. Myöskään lähimmästä Prismasta ei löytynyt MITÄÄN greippimehua. Citymarketista sitten löysin GodMorGon- merkkistä verigreippimehua joka oli koko jättimäisen marketin ainoa greippimehu. Ostin sitten sitä pari purkkia ensihätään ja samalla jatkan vaalean greippi(tuore)mehun metsästystä.

Yritin myös googlettaa ihan "greippimehu", mutta tuli melkein pelkkiä varoitusartikkeleita huutomerkkeineen tulokseksi. Kauheen vaarallista ainetta näköjään...huoh
 
vierailija
Mikset osta vaan greippiä ja tee itse mehua tai syö sitä.

Greippimehu vaikuttaa estrogeeniin joten omat lääkkeet käytävä läpi saako käyttää vai ei.
Vau ketjua näköjään luetaan vaikka täällä on ollut pitkään näin hiljaista!

Ja joo aionkin ostella tuon verigreippimehun lisäksi vaaleita greippejä ja puristaa niistä mehua jos valmista ei löydy. Mutta mielummin ostaisin valmiina. Mehuvinkkejä siis otetaan vastaan :)

Ja seuraavaan kommenttiin vastaan että ei siinä välttämättä ihmettä tarvita että tässä iässä voi saada vielä lapsen. Olipa raskautumisen vaikeuden syy kenellä tahansa sitten mikä hyvänsä niin kyllähän sitä tällaisia luonnollisia vinkkejä haluaa koittaa. Suvussa on muitakin yli nelikymppisenä saatujen iltatähtien onnellisia äitejä.
 

Yhteistyössä