Haaveena vauva 2020

@Wintersun paljon sun amh oli? Mun on ollut siis jo vuonna..öh..2011.. 0,3 tai jotain. Eli käytännössä ”nolla”. Sitä ennen ei oo taittu edes mitata. Ja joo noilla sanoin mullekin on asiat jo vuosikausia diagnosoitu eli hiljaiset on :unsure: ja sitähän ne on. Joka selittänee kaiketi nämä :poop:luteaalit. Eli jäljellä olevat on vähissä ja heikkolaatuisia :oops:

@Karvakorvat pahoittelut menkoista (n)

@em85 niinpä,näinhän ne tietysti aina yrittää ottaa, hyvää tarkoittavina :unsure:
 
Olen tosi pahoillani @mursutin! :cry: Toivottavasti tyhjennys menisi hyvin. Voimia tulevaan. ❤ Tehdäänhän se sairaalassa ettei sua kotiin laiteta sitä tekemään?

Ite usein lohduttelen itseäni sillä "ainakin mä pystyn tulemaan raskaaksi" -lauseella. Ei se surua ja tuskaa vie pois, mutta vähän lohduttaa. Olen kaksi kertaa tullut raskaaksi. Ensimmäisen kerran huolimattomuuttani ja toisen kerran yrittämällä. Jospa se kolmas kerta toisi vauvan syliin asti. Ymmärrän kyllä että kaikkia tuo lause ei lohduta vaan saattaa tuntua pahalta, kun eihän se sitä menetyksen tuomaa surua ja tuskaa vie pois. Kunpa me kaikki saisimme sen suuresti toivomamme lapsen vielä. ❤
 
@Apustaja toki monelle se varmaan onkin sellainen lohduttava ajatus, että raskautuu edes ja sitten vaan pitää jaksaa olla toiveikas, että seuraavalla kerralle sitten loppuun asti :love:
Itsellä vain, kun ensin oli vuosia ongelmana ettei raskaudu millään ja niin nyt tuntuu, että mennään vaan ongelmasta toiseen ja nyt en saa niitä pidettyä loppuun asti.
Ja että minä naisena olen jotenkin epäonnistinut, kun en onnistu kunnolla koskaan siinä mihin mut on luotu.
Mutta nämä onkin näitä jokaisen omia aatoksia mitä kokemukset tuo tullessaan.
Tiedän, että taustallani pitäisi jopa osata ajatella positiivisesti tuo, että edes nykyään raskaudun helpommin mitä ennen.

@Wintersun olen jo pitkään miettinyt, että miten sä osaat huomioida lähes kaikki aina joissain viesteissä, siis lähinnä miten muistat jokaisen nimimerkin ja mitä heille kommentoit :love: Itsellä unohtuu nimimerkit heti, kun alan kirjoittaa ja sitten pitää tarkistaa monta kertaa, että mikä asia liittyi kehenkin ja sitten jää puolet asioista sanomatta, kun ei muista :oops:
 
Viimeksi muokattu:
@Apustaja meilläkin aikasemmat ollut sen verran pidemmillä viikoilla jo, että hoidettiin sairaalassa,mutta molemmissa vuoto alkanut kotona jo pelkällä sillä ekalla lääkkeellä (En muista nyt nimeä (n) ) niin reippaana ennen sairaalan aikaa, että on tullut vähän kiire jo sinne :eek:
 
Pahoittelut :unsure:
Oliko teillä miehen kanssa selvitetty asiat ja yritys jatkuu? :love: Tsemppiä tähän kiertoon!
Noo ehkä enemmin niin, että ei juurikaan asiaa ajatella vaan mennään vaan :ROFLMAO:

Mä kanssa ajattelin et luen nyt kun istahin kotiin niin viestit mitä jääny lukematta, mutta enhän mä enää tiiä mitä mun piti kommentoida.

Pahoittelut takaisin ketjuun palaamisesta.
Ja pahottelut negoista ja kp 1 sistä.

Kyllähän tää uusi kierto masentaa. Hirvittää, kun syyskuussa tulee ekan raskauden laskettu aika, enkä ole vielä raskaana. Äh.
 
@Apustaja meilläkin aikasemmat ollut sen verran pidemmillä viikoilla jo, että hoidettiin sairaalassa,mutta molemmissa vuoto alkanut kotona jo pelkällä sillä ekalla lääkkeellä (En muista nyt nimeä (n) ) niin reippaana ennen sairaalan aikaa, että on tullut vähän kiire jo sinne :eek:
Menitkö sairaalaan seuraavana päivänä sen ekan lääkkeen otosta vai kahden päivän päästä? Mä otin lääkärissä ekan pillerin joskus n. klo 14 ja seuraavana aamuna klo 9 menin sairaalaan. Olikohan niin että ennen sairaalaan lähtöä klo 7 laitoin niitä cytoteceja kotona emättimeen vai olikohan mulla jo vuotoa että laitoin ne kielen alle. En muista enää. :/
 
Noo ehkä enemmin niin, että ei juurikaan asiaa ajatella vaan mennään vaan :ROFLMAO:

Mä kanssa ajattelin et luen nyt kun istahin kotiin niin viestit mitä jääny lukematta, mutta enhän mä enää tiiä mitä mun piti kommentoida.

Pahoittelut takaisin ketjuun palaamisesta.
Ja pahottelut negoista ja kp 1 sistä.

Kyllähän tää uusi kierto masentaa. Hirvittää, kun syyskuussa tulee ekan raskauden laskettu aika, enkä ole vielä raskaana. Äh.
@Karvakorvat Sinäkin kokenut keskenmenon? Mua pelottaa ja ahistaa kans kovin kun ensimmäisen raskauden la tulee joulukuun alkuun ja vielä ei uudelleen ole raskautta alkanut, että miten sen hetken sitten selviää, uusi raskaus auttaisi asiaa... Syli huutaa lasta:unsure:
 
Ja eikös @Apustaja ja @mursutin yli 9vk tehdä sairaalassa,näin mulle ainakin sanottii, kun mun oli nyt 8+5 (7+4) eli näissä molemmat meni juuri alle 9+ ja näin ollen mun piti hoitaa tää kotona :confused: Että kuinka mahtaa mursuttimen tilanne olla (n) ?
Ultraava terkkari teki lähetteen ja arvioi että ti tai ke saisin kutsun sairaalaan. Th arveli, että kun viikot on just siinä rajalla (9+3, menehtynyt 8+5), niin luultavasti ottavat sairaalaan, niin voivat seurailla verenvuodon määrää ja saa vahvemman kipulääkityksen. Mutta ihan varma ei ollut. Pelottaa kyllä mitä on edessä☹. Miten sinä selvisit em85 fyysisesti? ❤ Apustaja, oliko sinullakin kkm? Oletteko saaneet sairauslomaa?
 
@Apustaja mun piti mennä kahden päivän päästä sairaalaan ja saada siellä vasta cytotecit. Mutta molemmissa n. 6h sen ekan tabletin jälkeen on alkanut kovat kivut ja vuoto. Enkä tietenkään saanut kotiin edes mitään kipulääketä, koska vuodon ei kuulemma olisi pitänyt alkaa kotona :whistle:
Ekalla kerralla kirosin kotona kylppärin lattialla maailmaa ja aamulla pääsin osastolle missä meinasi taju jo lähteä kivusta. (Tämä olikin kaikista kkm kivuliain)
Ja viime kesänä keskeytynyt raskaus huomattiin lähempänä puolta väliä ja silloin jouduinkin sitten illalla ambulanssilla sairaalaan
Mä vielä niille päivällä lähdettyäni sanoin, että enkö voisi jäädä suoraan sinne, mutta kuulemma käytäntö on tämä ja näin mennään jokaisen kohdalla.
Enkä varmaan kummallakaan näistä kerroista paljoa cytoteccejä enää edes tarvinnut, kun kaikki tarvittava tulikin sitten jo pois tuolla valmistavalla lääkkellä.

@Karvakorvat ja @rainbowdream nuo erilaiset etapit km jälkeen ovat kyllä tunteikasta aikaa. Kun on jo pahimman yli päässyt tässä alussa,niin kyllä nuo "virstanpylväät" pistää tunteet taas ihan sekaisin :cry:
Toivotaan, että teilläkin vielä uusi raskaus ehtisi alkaa ennen km laskertua aikaa :love:
 
Viimeksi muokattu:
@mursutin no tämä viimeisin oli fyysisesti helppo kokemus, perjantaina sain sen valmistavan lääkkeen ja lauantai päivä meni kotona vuotaessa aika miedolla kivuilla. Sunnuntaina piti vielä varmuuden vuoksi ottaa cytotecit, jotta kaikki tyhjenee varmasti, mutta sunnuntai oli enää ihan perus menkka vuotoa.
Ja sitten vuoto kesti 1,5vk.
Eli aika kivuttomasti tämä meni onneksi tällä kertaa,jos jotain hyvää tästä voi hakea.
 
Viimeksi muokattu:
Ja @mursutin yleensähän käytäntö on, että kun ultralla todetaan vielä kerran km tapahtuneen. Saat alustavan lääkkeen sairaalassa ja sitten joko cytotecit kotiin otettavaksi päivän-kahden päästä.
Ja kipulääkettä ja vuotoa voi seurailla kotona.
Tai uuden ajan sairaalaan päivän-kahden päästä jolloin cytotecit otetaan siellä ja vuotoa seurataan sairaalassa.
Ja muista kysyä siellä lisä tietoa,jos tuntuu että jokin asia jää mietityttämään.
Mutta toivittavasti pääsisit sairaalan seurantaan.

Sairaslomaa näistä saa muutamia päiviä.
 
Keskenmenoista puhutaan mielestäni aivan liian vähän. Elokuvat ja some antaa kuvan että plussa tulee ja noin 9kk päästä sylissä on terve vauva. Silti kun oman km:n jälkeen juttelin kavereideni kanssa niin todella monella oli useampikin km takana. Itsekin haluan uskoa, että se on hyvä tietään että raskaus on ylipäätään mahdollinen vaikka se ei siinä hetkessä lohduta yhtään. Voimia siis kaikille jotka toipuvat km:stä tällä hetkellä. ❤

Pahoittelut myös niille, jotka ovat joutuneet uuteen kiertoon. Minullakin joka kerta tuntuu että tämä on juuri SE kierto kun plussa tulee ja aina vaan joutuu pettymään.

Olen yrittänyt nyt tunnustella tuntuuko nippailuja tai muita ovulaation merkkejä. Vaikeaa, koska sama kuin raskausoireiden kanssa uskon kuvittelevani noin 90% niistä.
 
Mulle lääkäri muistaakseni sanoi, että ekan kohtua valmistavan pillerin jälkeen yleensä tyhjennys tehdään kahden päivän kuluttua, mutta mulla oli jo kohdussa merkkejä siitä että se oli alkamassa tyhjentyä itsekseen niin hän arveli että 2 päivää ei voi odottaa, koska alkaisin vuotaa kotona. Mulla oli alkanut pieni vuoto+ kivut lauantaina, kkm todettiin maanantaina ja tyhjennys oli tiistaina. Olin loppuviikon pois töistä jälkikramppien ja etenkin henkisen puolen takia; en olisi ollut työkuntoinen, koska vain itkin. Seuraavalla viikolla menin normaalisti töihin. Kävin vielä viikon päästä päivystyksessä kun alkoi tulla valtavasti hyytymiä, ja gyne löysi kohdusta vielä istukan palasen.

Itse tyhjennyspäivä ei ollut minulle fyysisesti helppo. Kohtu ei tyhjentynyt itsekseen ja sitä piti avittaa useasti. Olin yhden yön osastolla. En viitsinyt kirjoittaa tähän kovin yksityiskohtaisesti miten mulla meni, kun pelkään että se aiheuttaa ahdistusta sinulle @mursutin. Toivottavasti sinulla menisi tyhjennys hyvin ja pienillä kivuilla. ❤
 
Halaukset kaikkille ketkä ootte menetyksiä kokeneet. Ne on äärettömän ikäviä, ainakin itseäni muuttaneet jopa ihmisenä :unsure:

@haaveilija-31 tsemppii vielä muutamiin päiviin. Sit hophop himotestailemaan :rolleyes:

@Wintersun samat ajatukset. Päätin etten testaa yhtään mitään. Ehkä jos tulee oikein klassinen olo niin kokeilen tikun ihan mielenkiinnosta mut loppu saa jäädä. Tuun muuten hulluksi. Mietin jo et jos vaan alottas pillerit ja keskittyis muihin asioihin :unsure:

Mut täällä kp 1 ..tosiaan aukesi hanat oikein kauniisti. Paksua tummaa vuotoa alkaa tulla reippaaseen tahtiin hyytymineen. Järkyt menkkakivut ja aivan hirvee itkuinen PMS. En kärsi yhtään kenenkään läsnäoloa, tuntuu että tukehdun. Kaikki itkettää. Jos en vuotais niin olisin sata varma raskaudesta :rolleyes::ROFLMAO:. Joskus miettiny sitäkin et monestikohan oikeesti on ollu joku kiinnitysyritys joka tyssää kun vuoto samantein alkaa. Jooo tiedän ettei tuskin oo mut on käyny sekin mielessä.
 

Yhteistyössä