Haaveena vauva 2020

@Wintersun toivotaan:love:

@Persikka123 ainakin itse menin takaisin töihin inssin jälkeen. Onko tuo välimatka syy, että tikutatte itse oviksen?
Me ei siis vielä olla inssivaiheessa, toki puhuttiin siitä kun viimeksi käytiin ja näin minä ne lääkärin puheet silloin ymmärsin. Taitaa olla tuo välimatka se syy, miksi näin meille kertoivat. Täällä meidän neuvolassa kun ei vissiin niin hyviä ultaralaitteita tai ultraajia ei ole, että voisi hoitaa oviksen ultraamisen vähän lähempänä
 
@Persikka123 toivotaan! :rolleyes: Muokkasin aikaisempaa viestiäni... Mutta siis menin suoraan töihin takaisin inssin jälkeen. Ekalla kerralla lääkäri pyysi makaamaan siinä pöydällä muutaman minuutin. Nyt tokalla lääkäri totesi, että ole siinä sen aikaa kun siivoan, mutta en tiedä mitä hyötyä siitä on. Et en sitten tiedä o_O Tuohon aikaisempaan kysymykseeni, että vaikuttaako välimatka siihen, että itse tikutatte ovista. Meillä siis oli tuo ultra, tällä kertaa käytiin toisenkin kerran koska oli liian aikaisin ultra, jonka jälkeen sovittiin inssi aika ja sitten neuvottiin koska ja mihin aikaan pistetään irroitus piikki. Toki itsellä kai tuo ovulaatio on se ongelma, joten siitä syystä ei ehkä sitä tikuteta :cautious:

Toki nyt hiukan pelottaa, koska on sellainen tunne, että nyt saattaa hyvinkin tärpätä. Sitä tunnetta ei oikeestaan oo ollu yli vuoteen... :unsure: Mutta yritän pitää tunnetta yllä ja uskoa!
 
@Owlet Vielä mielenkiinnosta kysyn, että olet siis töissä, kävitkö työpäivän aikana vain toimenpiteessä? Tietävätkö työpaikalla hoidoista? Minua kauhistuttaa jo valmiiksi se miten hoidan työkuviot ja inssin. Vaikka turha kai tuota etukäteen tässä vaiheessa vielä on stressata.
 
Viimeksi muokattu:
@Persikka123 juu töissä olen. Inssiin on ollut pakko mennä kesken työpäivän ja sitten, jos on tarvinnut ultrata uudelleen. Oon yrittänyt aina saada ultra-ajan niin, että pystyn menemään ilman, että tarvitsee palata takaisin töihin. Samaa ei pysty tekemään, jos ultra on parin päivän sisällä tai inssin kanssa, koska tekevät aina inssin klo 11. Pomoni tietää hoidoista ja on ollut aina ymmärtäväinen ja joustava. Hän ymmärtää, että en pysty hirveästi vaikuttamaan aikoihin. Onneksi matkoihin ei mene itsellä kauheasti aikaa.
Osa työkavereista tietää kyllä hoidoista, koska puhun asiasta paljon ja se auttaa. On ollut siis tarpeellista kertoa työtovereille, ei kaikille, oman mielenterveyden takia:whistle:

Se riippuu niin paljon pomosta ja työpaikasta. Mutta suosittelen puhumaan rehellisesti asiasta esimiehelle ja varmasti ymmärtää kyllä, että asia on sellainen mihin ei vain voi vaikuttaa. Ja sinulla on yhtälailla oikeus mennä inssiin ja hoitoihin kuin jostain muusta syystä lääkäriin!

Itsellä oli aluksi sellainen olo, että en halunnut sanoa meneväni hoitoihin, koska ajattelin ettei se ehkä ole ihmisten mielestä pätevä syy lähteä aikaisemmin tai poistua kesken päivän. Onneks uskalsin sanoa pomolle totuuden, sen jälkeen kun tsemppasin itseni siihen että hoidot on pätevä syy, koska hän on aina ollut sitä mieltä, että tottakai menet ja asiat järjestyy. Samoin lähimmät työkaverit on ollut todella tukevia ja sitä mieltä, että kyllä ne työt järjestyy.

Itse hoitoja en oo hävennyt, oikeastaan olin helpottunut kun vihdoin sinne päästiin. Toki se on ollut rankkaa, ettei keho toimikaan niin kuin pitäisi.
 
Viimeksi muokattu:
@Owlet ihana kuulla, että hoidot on otettu hyvin sun työpaikalla.:) Itse en ole toistaiseksi asiasta vielä kenellekkään maininnut, pari kertaa olen meinannut, mutta en sitten kuitenkaan. Varsinkin viime kesänä kun koin keskenmenon olisi mieli tehnyt kertoa, mutta en sit kuitenkaan :unsure: Osittain kertomista jarruttaa se, etten ole vakituisessa työsuhteessa. Aina sopimusta jatketaan puolella vuodella tai vuodella, mutta vakipaikkaa ei ole tiedossa, vaikka talossa olen jo pari vuotta pyörinyt.
 
@Persikka123 onko teillä ollut puhetta vakinaistamisesta jossain kohtaa? Tokihan se saattaa vaikuttaa, mutta eihän se saisi vaikuttaa työn jatkumiseen, että käy hoidoissa. Lapsen Toivominen ei tee huonompaa työntekijää! Selvästi teet työsi hyvin, jos sopimusta kuitenkin on jatkettu! Tsemppiä! Toivottavasti saat myös hyvän vastaanoton, kun asiasta kerrot! (y)
 
Omanapailen, täällä siis oletettavasti dpo 4 ja edellisestä tallettelusta 5 päivää. Eilen nippaili alamahaa ilkeästi ja tänään aamulla poltteli vähän samaan tapaan kuin menkkakivut :geek: Voi toki johtua jostain aivan muustakin kuin raskaudesta, mutta googletin ja löysin että monella ollut plussakierrossa dpo 3-5 menkkakipujen tapaisia oireita. Voi kumpa tuliskin nyt tästä kierrosta plussa :barefoot:
 
Onko ihminen täysin hullu kun vielä yhden lapsen lisää haluaisi?
Mies ollut viimeviikon kokonaan työmatkalla, kävi kotona muutaman päivän, jolloin oli kiukkuinen kun ampiainen työ stressin osilta.
Nyt taas parin päivän reissussa, joten olen taas lasten kanssa yksin kotona.
Ymmärrän kyllä, ettei näille mitään voi ja kuuluu työhön. Hirmu väsymys itsellä ja ajoittain aika yksinäinen olo.
Näinä hetkinä alkaa kysymään itseltään, jaksanko vielä pienen vauvan tähän.
Sitten taas toisena päivänä en muuta haluaisikaan kun olla raskaana.
Samaistuuko kukaan tähän?
 
  • Tykkää
Reactions: Minic
@Amore- on aika tuttuja ajatuksia! Meillä vain yksi lapsi tässä mutta on hyvin haastava tapaus niin hänen kanssa välillä huonoina päivinä mietin että miten tähän vauva mahtuu, mutta onneksi niitä on harvoin. Mies meilläkin tekee raskasta vuorotyötä ja on paljon pois. Mutta pääasiassa meillä menee hyvin ja huonot päivät kuuluu kaikkien elämään. :D Puhun siis itsestäni ja nämä on omia ajatuksiani. Tottakai on aina tärkeää pyrkiä arvioimaan omia voimavaroja ja elämäntilannetta! Mutta luulen että hyvin moni miettii omaa tilannettaan kun mietitään lapsen saantia. :barefoot::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Amore- ja Sennay
Ihana tulla katsomaan että on jo muutamia plussalistalla ennenkuin itse päässyt edes keskusteluun kunnolla mukaan :p
Plussalista herättää aina toiveita, että vielä joskus omakin nimi siellä komeilee :love:
 
Onnea @Hisulius! :)

@peanut_butter tuttuja tunteita. Me tosiaan ehdittiin esikoista yrittää yli 1,5vuotta. Tutkimuksiin ehdittiin hakeutua ja Clomifenia söin muistaakseni muutamia kiertoja. Aukiolotutkimukseen olin menossa mutta juuri ennen sitä tulikin plussa. Se raskaus osoittautuikin tuulimunaksi, mutta tutkimukset lopetettiin siihen kun todettiin että luomusti raskautuminen onnistuu. Siitä meni vielä yli puoli vuotta ennen kun uudestaan tärppäsi. Oli ne aika rankkoja aikoja, mutta en töissä kertonut. Sain saikkua tuulimunaraskauden keskeytyksestä ja siitä kun töihin soitin niin itkuksi se meni. Saikkulapussa luki tietty saikun syy eli pomo toki sai siitä tietää että raskaus on toiveena.

@Amore- hyvinkin tuttuja tunteita. :ROFLMAO: Välillä tuntuu että eiköhän nämä kolme jo riittäisi ja välillä taas tuntuu että kyllä yksi vielä syliin mahtuu. :love:
 
Tohon @Amore- viestiin, eiköhän kaikki mietinnät ja pelot ym. Epävarmuudet ole ihan normaalia, välillä itsekin niitä mietin. Mutta uskon että kun plussa tulee, ne kaikki unohtuu ja se tuntuu just oikealta!
Oon kans sitä mieltä että on ihan normaalia miettiä ja olla epävarma. Välillä mullekin on iskenyt paniikki kun menkat ollut myöhässä että apua, voin ihan oikeasti nyt olla raskaana ja miettinyt sitten kamalasti asioita mm olenko sittenkään valmis ja mitä seuraavaksi tapahtuu. Mutta sitten olen heti rauhottunut ja tajunnut että kukaan ei ole valmis tai täydellinen äidiksi, vaan äidiksi kasvetaan sen vauvan tulon myötä. Ja aina on ns väärä aika tulla raskaaksi, jos on työtön, ei voi tulla, jos opiskelee, ei voi tulla, sitten kun onkin töissä, ei voi tulla koska sitten ei viitsi jäädä pois töistä äippälomalle. Eli toisinsanoen, aina on oikea hetki tulla raskaaksi minun mielestä.
 
  • Tykkää
Reactions: Minic ja Amore-
Mä lueskelen puoliks taustalla kyllä teijän juttuja. Tällä hetkellä vaan kun tuo km vuoto on päällä nii ei oikeen vielä tiiä missä kohtaa pääsee yrittää. Osallistun sit taas enemmän :)
 
Täällä ois menossa kp 22/28 ja dpo9
Hirveesti tekis mieli jo tehdä testi, mutta toistaiseksi olen malttanu mieleni.
Usko plussaan ei oo hirveän vahva. Nää kierron viimeiset päivät vaan aina on niin tuskaisia :unsure:

Ja epävarmuudesta sen verran, että kyllä täälläkin jaksamista miettii, ku mies käy reissutöissä ja on kotona vaan 2vk kuukaudesta. Esikoinen on onneksi jo 7v, syksyllä 8
 
@Wintersun mua ei ainakaan yhtään haittaa!! Ihanaa että saatte nyt hoidot alkuun! Niin toivon teille äkkiä plussaa! :love:

@Karvakorvat toivottavasti vuoto loppuu pian ja pääsette jatkamaan yritystä. Tsemppiä odotteluun!

@haaveilija92 itselläni on tuollainen muuttunut plussaksi puolessa päivässä! Eli varmaan lähellä jo, ellei ole jo plussa.

Täällä aika kuluu niin hitaasti. Tuntuu että odotan nyt raskautta ihan liikaa. "Onneksi" kohta arki jatkuu niin töissä aika kuluu nopeammin. Vaikka onhan lomailu aina kivempaa, mutta odottelun kannalta parempi palata töihin. :ROFLMAO:
 
@Wintersun me otetaan nyt kesä ihan koti-inssillä kun miehen hengitysvaikeudet taas palanneet ja niiden tutkimukset nyt ensisijaisesti.
Tänään flo ennustaa ovisplussan pohjalta alkamaan, muttei vielä näy ja en itsekään usko kuin vasta keskiviikkoon kun se kp25.

Mennään nyt päivä kerrallaan ja tosiaan haluan itsekin ensisijaisesti miehen kuntoon, joten luomuyritystä vielä pari kiertoa ainakin

Hoito-onnea teille :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Minic ja Wintersun
@Wintersun & @peanut_butter Mulle taas hoitoihin pääsy oli itseasiassa helpotus. Olen tiennyt jo vuosia, että mun kropassa ei ole kaikki ok. Samoin turhauduin jo yrittämään tämän vuoden aikana kun kierrot oli mitä tahansa 30-90 päivän väliltä. Sitten kun vihdoin sain yksityiseltä diagnoosit ja lähetteen hoitoihin niin olin vain suunnattoman helpottunut. Vihdoin on mahdollisuus.

Ensikäyntiin vajaa 2 viikkoa, aika matelee. Miehen testitulokset tuli ja hänen näytteensä on täysin ok, eli vika on vain minussa. Ensikäynnillä tehdään mulle myös aukiolotutkimus, se pienesti jännittää.
 

Yhteistyössä