Haaveena vauva 2020

Viestiketju alueella 'Vauvakuume' , aloittaja Purrri, 07.03.2019.

1. Karvakorvat

Karvakorvat Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    231
    Kyllä mä nyt taidan siirtyä plussanneisiin.
    Tuun sit takasin :ROFLMAO:

Liitetyt tiedostot:

2. StellaMom

StellaMom Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    157
    Se on kyllä ihmeellistä jos tuo on huijausviiva! Mä en IKINÄ ole saanut PC testiliuskoihin mitään näkyviin paitsi ne kaksi kertaa kun olen ollut raskaana... Kuten sanoit, olet ainoa joka ei usko noihin! Mutta mitä jos nuo huijausviivat ovat aikaisemmin ollut näitä kemiallisia, ja sen takia näyttävät tuollaisia ennen menkkojen alkua? Nojoo, en lähde spekuloimaan sen enempää :) MÄ toivon ettei toi olisi huijausta ;)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  3. StellaMom

Rekisteröitynyt:
    01.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    157
    No tuskin tulet jos noin selkeitä viivoja tulee :) Ei uskota siihen :) Mikä dpo/kp sait tuollaisen? :)

4. Karvakorvat

Karvakorvat Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    231
    Noo kyllä se kahella edelliselläkin kerralla oli ihan selkeet :ROFLMAO: ekan haamun sain dpo 10, nyt on dpo 13 ja lyhyehkö pidätys

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  5. Kasikuus

Kasikuus Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    183
    Mua taitaa enemmänkin harmittaa, että tulee niin pitkä ikäero lapsille. Ja kuinka sitä osaa enää vauvaa hoitaa, kun nuorin jo 9v :ROFLMAO: Vakiduuninkin sain tuossa keväällä + että kesäkuussa 2020 pitäis alkaa rakentaa taloa. Kuinkahan se vauvan kanssa onnistuis/jaksaminen riittäis o_O Äh, pikku juttuja. Miettii niitä sitten, kun sen aika oikeasti on :whistle:

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  6. Kasikuus

Rekisteröitynyt:
    08.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    183
  7. Tammityttö

Tammityttö Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.01.2013
    Saadut tykkäykset:
    531
    Noooh. Mä sain erikoisen viittävaille 33v. Silloin tuntui vanhalle. Nyt nuorin syntyi ku olin about 43. Ja edelleen tuntuu nuorelle :D:ROFLMAO: En edes itse pidä itseäni vanhana vaikka monesti niiin sanonkin, lapset vähiten :rolleyes:

• Tykkään Tykkään x 4
    • List
  8. Nessu87

Nessu87 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    225
    Mua ärsyttää mun yli positiivinen ajattelu tapa. Oon jo alitajunnast asti päättäny et tärppäis täs kierros, olen pessimisti eikä tää ajattelutapa sovi mun luontoon ollenkaan

todella ärsyttävää... Koska mun on helpompi aatella ain että ei tärppää ja valmistautuu niihin menkkoihin, siten en tipu niin korkealta. Sit nyt alkanu vilin väreet ja nippailut ja haluisin uskotella et on joku oire. Mut cmoon... Mun dpo on 4 en jaksa uskoo et siin viel mitään oiretta ois

Oon selannu netin hulluna dpo lista oireita ja vertaillu itteeni, katsonu miten epätoivosesti jotkut tehny raskaus testejä jo dpo 1stä asti, ja miettiny et minkä ressin sitä itelleenkin luo kun lähteny liikaa tähän kuumeiluun mut ei vaan voi mitään, en usko et pystyisin oleen nyt tauolla täältä, tarkkailemast oireita ja laskevan päiviä kuun loppuun (menkkohen alkuun) ...

tuntuu et tää on niin koukuttavaa eikä mun pitäs mitään ressiäottaa ku tosiaan yritys alotettiin täs kuussa, mutta...

• Tykkään Tykkään x 4
    • List
  9. Effis

Effis Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    140
    Hei onks täällä sellasia aiemmin synnyttäneitä, joilla olis synnytyksestä lähtien ollut kierto uhan sekasin? Mulla oli ennen esikko ihan tavallinen 31-32pv kierto, melko säännöllinen siis. Nyt tää pakka on aivan sekasin ja kierto voi olla näköjään mitä vaan 26 päiväst 45 päivään :mad: ja aikaa synnytyksestä kulunu 2,5v. Ärsyttää!

Tilasin nyt cb:n ovistestejä, sellasia kahden hormonin testei. Ne oli sen verta kalliita (10kpl) et oikeen ahdistaa kun ei yhtään tiiä millon uskaltaa alkaa käytetään et ylipäätään osuus niillä lähellekään ovulaatioaikaa. Pitää kai alottaa halvemmilla tikuilla ja sit siirtyy noihin ku jotain alkaa näkyä..

Tääl yhä alkukierto menos ja jotenki ihan maansa myyny fiilis, masentaa ja ärsyttää.. Eka vauva tuli ekasta yritys kierrosta, nyt menossa yk7. Vaik ei oo vielä pitkä aika yrittää, niin varmaan moni tääl tietää sen fiiliksen, kun tuntuu et täst ei tuu koskaan mitään, ei lasta eikä mitään muutakaan. :cry:

• Tykkään Tykkään x 2
    • Ihana! Ihana! x 2
    • List
  10. Nessu87

Nessu87 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    225
    Mä ite koen et puol v :kin on paljon, vaik joo tiiän monen yrittäjän mittapuulla se on vast alkusoittoo... Mul on 3 pisimmät yk menny se 5-6kk ja tuntu mahottoman pitkält, ja kun toinen niist meni kesken ja heti perään piti ottaa uus puol v niin vuosihan siin vierähti tosin se kannatti koska mulla nyt 5v esikoinen❤️ sit taas toisinaan tärpänny äkkiä.

11. kukapakuka

kukapakuka Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.02.2013
    Saadut tykkäykset:
    51
    Täällä hiljalleen toivun kohtutulehduksesta. Vatsa alkanut uudestaan kipuilla, joten menen varmaan käymään lääkärillä uudestaan. Tänään pitäisi alkaa testailla taas ovista mut en oo varma onko tallettelut ok tän tulehduksen takia vai jääkö tää kierto taas välistä. Viime kierto meni kans vähän niin ja näin keuhkokuumeen takia.

Muutoin olo rennompi ja keskityn nyt laihduttamiseen. Onhan se muutenkin hyvä kuin vaan raskaaksi tulemisen takia. Ensikäynti sillon marraskuun lopussa. Mut onhan siihenkin vielä 2 kk.

Tsemppiä kaikille! Onnea plussista ja suuret osaanotot vastoinkäymisistä.

12. taatelinen

taatelinen Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    106
    Minulla on aika sama homma tuossa, että 20 -vuotiaana en todellakaan olisi ollut valmis, enkä kyllä olisi vielä silloin lasta halunnutkaan. Keskityin silloin itseeni - matkustelin, opiskelin ja tein juttuja ihan vaan itseäni varten. Minulla ajatus oli, että en halua lasta alle 30-vuotiaana tai ennen kun olen ehtinyt tehdä ja kokea tarpeeksi. Nyt tietysti on pieni pelko siitä onnistuuko raskaus enää, mutta en kadu noita ratkaisuja. Nyt teen juuri sitä työtä josta nuorena haaveilin ja olen valmis asettumaan ja asettamaan toisen itseni edelle. Meillä kaikilla on omat unelmamme ja toiveemme elämältä. Toivottavasti kaikki saavat elää niiden mukaan ja kulkea itselleen parasta polkua. (y)

• Tykkään Tykkään x 5
    • List
  13. Nessu87

Nessu87 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    225
    @kukapakuka no on kyllä nyt koetteluu ehkä kannattaa oottaa et saa tulehuksen kuriin , joo uskon ärsyttääsilti mut varmaan vois olla paras kropalle antaa tervehtyä. Kuulemma vmäinen toi kohtutulehdus...

paranemisia! ❤️

Mulla oli ain et viimestään 25v haluisin alkaa perhet perustaan jos seurustelen sillon. En tosiaan ois ollu nuorempana valmis, halusin mennä elää ja kokea asioita ennen äidiksi tuloa. No tulihan sitä tehtyä ja töppäiltyäkkin mutta nykyään arvostaa näit koti iltoja ❤️ oon tyytyväinen että asiat meni kuten meni . Sain esikoisen 26vuotiaana ja tokan 29vnä...sitten pistin rajan että ei ylin35v ikäsenä enään lapsia. Noh, katsotaan nyt miten on asiat 2,5v päästä mutta kyl tän 3nen ainkin pyrin vielä saamaan

14. KukkaSosuli

KukkaSosuli Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.04.2019
    Saadut tykkäykset:
    203
    @Kasikuus @StellaMom
    Täällä tulee ikää pian 31v ja vuosi tullut yritystä täyteen. Mulla todettiin 5kk sit PCO, oon saanut siihen vähän tukilääkettä, mut meidän piti odottaa tämä vuos että saatiin lähetettä. On tilanteita joissa ei tarvi sitä vuotta odottaa, mutta en tiedä mikä tilanne silloin pitää olla. Mulla ei siis riittänyt se ovuloimattomuus ja pitkät kierrot vielä että olisin aikaisemmin päässy hoitoon

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  15. Kasikuus

Rekisteröitynyt:
    08.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    183
    @taatelinen Tottakai jokaisella on omat unelmat, omat polut mitä kulkea ja tietenkin itselleen paras mahdollinen aika kulkea niitä :love:

Minulla se polku alkoi 18 vuotiaana, eikä millään helpoimmalla tavalla, koska esikoisen menetin 20+3. Ilman sitä polkua minulla ei olisi noita kolmea ihanaa lasta, enkä olisi juuri nyt tässä :love: Mitään en pois vaihtaisi, vaikka esikoisen menetys laukaisi masennuksen, joka kulkee edelleen mukana lievänä.

Ihanaa viikonloppua kaikille :)

16. Vaniljapulla

Vaniljapulla Jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    59
    Minut vois lisätä myös tuohon kiertopäivä-listalle :) Tänään kp 18/30-32

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  17. taatelinen

taatelinen Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    106
    @Kasikuus on varmasti ollut todella raskas kokemus menettää esikoinen noin. Ja 18-vuotias on itsekin vielä todella nuori. Mutta hienoa, että olet sen jälkeen saanut ihanat lapset ja voinut nauttia elämästä heidän kanssa.

Itse en edes nuorempana halunnut lapsia ja suurimman osan aikuisuudesta olen ajatellut, että lapset eivät kuulu elämääni. Muut asiat olivat minulle silloin tärkeitä. Vasta tässä viimeisten 3-5 vuoden aikana mieli on muuttunut. En vieläkään osaa kyllä kuvitella itseäni äidiksi, mutta kuulemma se tulee luontevasti sitten jos/kun on aika. :rolleyes: Toisille oma perhe ja äitiys on varmaan se suurin unelma, mitäpä sitä silloin turhaan myöhemmälle iälle odottelemaan? :)

18. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 448
    Tsemppiä kaikille! Ei kenenkään pitäisi lasta toivoa kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen. Toivotaan että jokainen listalla oleva saisi sen vauvan vuodelle 2020!

Kp 7, menkat jatkuu. Ihan kunnolla edelleen vuotaa ja 4 päivän kipujen jälkeen taas jomottaa menkkamaisesti. "jee".

Mut voi poistaa kp-listalta!
    Pyörin kyllä täällä, mut jospa nyt siirtyisin tuonne ivf-keskusteluun pikkuhiljaa.. Voi olla että taas tyhmä toiveikkaana olen oviksen jälkeen.. Kunpa tää kierto ei olis taas superlyhyt, koska sit ehtii menkat alkaa uudestaan vielä tässä kuussa ja se sit tarkoittaa et alkais vasta ens kuun loppupuolen kierrosta. Katotaan nyt miten käy.

19. Lapseton87

Lapseton87 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    22.09.2014
    Saadut tykkäykset:
    46
  20. Tingeli

Tingeli Jäsen

Rekisteröitynyt:
    22.02.2019
    Saadut tykkäykset:
    16
    Eilen tuli pientä vaaleanpunaista tuhrua ja aamulla vähän lisää. Ehdin jo toivoa ja ajatella, että vuoto on kiinnittymisestä johtuvaa, mutta nyt vuotaa jo ihan kunnolla :cry: Eli tänään kp 1 viikko normaalia aiemmin :unsure:

• En tykkää En tykkää x 2
    • List
  21. kukapakuka

kukapakuka Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.02.2013
    Saadut tykkäykset:
    51
    @Kasikuus Mun esikoinen on eskarissa. Hän tosiaan syntyi edellisestä suhteesta (lyhyt suhde) "vahingossa" parin huonosti suojatun yhdynnän jälkeen. Mun poika on toivonut sisarusta jo pitkään. Mulla siis uusi mies nyt. Ja mun poika tykkää hoivata vauvoja ja osaa kivasti huomioida pienempiä (ainakin pääosin). Olen sanonut hänelle jo pitkään, että ehkä joku päivä meillekin syntyy vauva ja että ei sitä voi ikinä tietää. Tänään viimeksi kun nähtiin pikkuvauva, hän kyseli, että miksei meille voisi syntyä vauvaa. Ja että hän toivoisi että olisi sisko tai veli niin voisi huolehtia siitä ja saisi riidellä (haha). Tulin tosi surulliseksi. Ikäeroa ei mun tilanteessa voi välttää, mut toivoisin niin, että mun pojan into saada sisarus säilyy ja että se toive toteutuisi. Sanoin vain hänelle, että ehkäpä joku päivä meillekin tulee vauva ja että sitä ei aina voi itse päättää. En oikein tiiä sanoinko tyhmästi ja odottaako esikoinen nyt turhaan ja pettyy jos vauvaa ei ikinä tulekaan. En oikein tiennyt mitä sanoa hänelle kun asia on niin vahvasti mielessä itselläni muutenkin.

22. StellaMom

Rekisteröitynyt:
    01.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    157
    Meillä poikapuoli toivoi jo pari vuotta sitten sisarusta. Hän toivoo joulupukilta kuulemma pikkusiskoa. Ajateltiin miehen kanssa että jutellaan hänelle siitä tarpeeksi ajoissa että voi sitten tottua ajatukseen sillä aikaa kun me yritetään ja eihän me tiedetty kuinka kauan yritetään ja tuleeko sellaista. Käytetään aina sanaa "jos" niin me ei olla luvattu mitään. "Jos sinulle tulee veli tai sisko..." kyllä hän on ollut innoissaan keskustelemaan mitä hän antaisi vauvalle aina. Ei kannata murehtia onko luvannut jotain mitä ei voi pitää, ei sitä tiedä miten asiat menee :) me toivotaan että ensi kuussa päästään kertomaan läheisille raskaudesta, mutta en ole 100% varma että näin päästään tekee ennen kuin kuulee lääkäriltä että kaikki näyttää hyvältä! Eihän se silloinkaan ole varma että kaikki menee hyvin mutta todennäköisyys pienenee.

• Ihana! Ihana! x 4
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  23. Kasikuus

Rekisteröitynyt:
    08.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    183
    Kyllä meilläkin nuorin toivoo kovasti pikkusisarusta. Tykännyt aina vauvoista ja on heidän kanssa niin luontevasti. Me emme ole uskaltaneet edes puhua, että ehkä joskus se toive toteutuu, koska emme olleet varmoja saadaanko lupa lääkäriltä raskautua ja kun lupa saatiin, niin emme uskalla kertoa siltikään :cry: Olen koko ajan ajatellut, että kerron vasta sitten kun viikot 12 täynnä ja annan heille nomination palat missä lukee brother ja sister :love: Jos joskus siis olemme raskaana.

• Ihana! Ihana! x 2
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  24. Pampula3

Pampula3 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    86
    @Effis, täällä myös yk7 menossa ja ihan samoja fiiliksiä et ihan epätoivoinen olo alkaa jo olla. Tiedän ettei ole mahdottoman pitkä aika yrittää mut nyt jo pitkä aika kun toivoo niin hartaasti ❤️

Meillä esikoinen sai alkunsa kolmannesta kierrosta 10 vuotta sitten ja toinen kuudennesta kierrosta 6 vuotta sitten, joten näihin kun vertaa niin luulis että voisi olla vielä raskautuminen mahdollista nytkin. Mutta mulla kierto muuttui tosi lyhyeksi toisen raskauden jälkeen (noin 22-26 päivää, välillä vielä lyhyempi jopa 19 päivää) ja jostain luin että kierron lyheneminen tai epäsäännölliseksi muuttuminen kertoo hedelmällisyyden laskusta. Lääkäri kuitenkin meinas et kierron lyhyydellä ei ole väliä, kunhan on suht säännöllinen. Nyt yritän testien avulla löytää ovulaatiota. Mut pelottaa kun ikää on jo tuo 10 v enemmän kuin ekan kohdalla, ihan varmasti jotain hedelmällisyyden laskua tapahtuu kun ikää tulee lisää. Toki kovin yksilöllistä et koska... Olen siis nyt 34. Mies lähenee jo neljääkymppiä eikä todellakaan enää suostu mihinkään hoitoihin jos ei luomuna saada raskautta alkamaan. Aika näyttää. Tsempit kaikille, mäkin toivon että kaikki saadaan vauva 2020, ainakin alulle viimeistään silloin ❤️

• Tykkään Tykkään x 4
    • List
  25. W.we

W.we Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    617
    Anteeksi, vähän vielä omailen täällä, kun alkoi niin paljon kiukuttaa...
    Nyt tosiaan täällä menee pergchekit boikottiin ! (n) ehdin jo tuosta aamun muutaman tunnin pidätyksen jälkeisestä "haamusta" vähän taas herättää toiveita josko joskus viimein olisi minun vuoro, mutta ei.... neljän tunnin pidätyksellä valkoinen taulu IMG_20190914_204149.jpg
    Ylempi siis aamuhaamu ja nyt tuo alempi (n)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri