Haaveena vauva 2020

@Ananas90: itse kävin kierukkakontrolleissa opiskelu- ja työterveydessä, ottivat samalla siellä papat. Kun oli muutoksia, niin ohjattiin seurantaan sitten julkiselle puolelle.
@Wintersun, en tiennytkään että tuo on este hoidoille. On varmasti ollut todella raskasta odottaa, että saadaan kaikki muutokset pois. Ja vielä tuollaisia komplikaatioita sitten hoitojen jälkeen :cry: tuntuu, että tietämättömyys siitä, saadaanko muutokset pois on jo riittävä, saati sitten että siinä on tuollainenkin panos vielä mukana, että pääseekö hoidot aloittamaan. Mutta ihanaa, että nyt olette päässeet aloittamaan, ja seuraava kontollikin jossain kaukaisuudessa (y)

@Manria : tiesin sen itsekin, että harvoin tärppää ekalla yrittämällä :giggle: mutta jotenkin se negatiivinen testi ja pettymys siitä vasta realisoivat sen, kuinka paljon sitä oikeastaan lasta haluaakaan! En ollut jotenkin sitä aiemmin ehkä edes itse tajunnut, niin yllätyin omasta (ja puolisonkin) reaktiosta, kun ei sitten heti napannutkaan! Mutta tosissaan tämä kierron säännöllisyys kyllä yllätti, sillä ennen kierukkaa kiertoni oli kyllä aivan sekalainen, ei mitään logiikkaa. Kai se on ikä tehnyt tehtävänsä:p
 
  • Tykkää
Reactions: Manria
@Nessu87 oon alkanut itse miettii samaa, että aika teini meininkiä rupeaa jo olemaan. Huomasin myös, että nyt alkanut laittaa faceen samoja asioita, joten täytyy varmaan laittaa se ei_näkyväksi :cautious: Ihan kun kiusallaan tekis, kun tietää, että musta tuntuu pahalta.

Täällä tais alkaa ne tutut pms-oireet :unsure: Oon todella allapäin ja äsken kylppärin lattialla itkua pidättelin, ettei lapset huomais. Eilen tämä alakuloisuus alkoi ja poikakin jo ihmetteli mikä mulla on hätänä. Mahakin kipeä ja poskia kuumottaa minkä ehtii. Pojat töissä ihan hämillään, kun en ole oma itseni ja he koittivat kaikin keinoin saada normaalin PikkuMyyn esiin tuloksetta. Huolissaan ovat ja yks meinas jo passittaa lääkärille hakee saikkua, kun stressi ottaa yliotteen.
 
Onko täällä muita, jotka on aika yksin?
Mulla tuntuu olevan vain työ ja koti. Omaa aikaa ei juuri ole ja kaveritkin koostuu lähinnä vain miehistä ja en viittis niidenkään kanssa joka viikko hengata, kun tuntuu miehen puolesta pahalta, jos luuhaan menemään tuolla muiden ukkojen kanssa :unsure: Ei pitäis noin ajatella, ku kavereita ne miehetkin on. Pari naispuolista ystävää kyllä on, mutta niiden kanssa ei tule tehtyä mitään, ainoastaan viestittelen paljon 1 kanssa.
Lapset on isällään vain 6 yötä/kk ja tuntuu, että olen aivan puhki. ADHD poika kuormittaa tosi paljon ja se oma-aika olisi niin tärkeää, että jaksaa. Ja silloin kun lapset on isällään, ni se mun "oma-aika" menee siinä, että muistuttelen poikaa ottaa lääkkeet, syömään ym. ja murehdin kuinka ne pärjää. Eli käytännössä en saa levättyä juuri koskaan :cry: Avomies auttaa paljon, mutta kun poika on äänessä/liikkeessä melkein 24/7, ni ei mun pää pääse yhtään lepäämään ja yöt menee valvoessa. Et tässäkö löytyi syy sille, että ei raskautta kuulu?!?
 
Ja @Unimaa ja @rosemarie wau! Kyllä tosissaan noissa jo vähintäänkin haamu näkyy!

Ja @W.we täysin ymmärrettävää on tuntea surua myös siitä, jos ympärillä muilla tärppää, mutta itsellä ei. Ymmärrettävää, että oma reaktio tuntuu väärältä, mutta sitä se ei ole, anna itsellesi armoa <3 ja tsemppiä ja jaksamista. Toivottavasti sinua helpottaa, että pystyt edes täällä jakamaan tuntemuksesi. Toivottavasti pikku hiljaa pms-oireilu helpottaa, uusi kierto alkaa ja sitä myöten myös mieli kirkastuisi :love:

@Handeli83: mulla on myös uutena oikeinkin mukavana piirteenä kierukan poiston jälkeen tullut pms-oireisiin liittyen tuo aivan järkyttävä rintojen kipu ja arkuus! Hämäännyin myös luulemaan jo raskausoireeksi, mutta ei... niin on kipeät, että suihkussa käynti saattuu, ja yöt pitää nukkua urheilurintaliiveissä. :ninja: On se mukavaa, mitä yllätyksiä keho keksiikään.
 
@Handeli83
Mä jotenkin koin samalla lailla että halusin äkkiä raskaaks että pääsisin pois ei niin viihtyisistä töistä ja äitiyslomalle. Sit niin ei kuitenkaan käynyt vaan puolentoista vuoden jälkeen vaihdan työpaikkaa sen sijaan. Mitään taukoa tähän yritykseen ei kuitenkaan tule vaan jos nyt koeajalla raskautuisin ja saisin sen vuoksi potkut niin se työpaikka ei kyllä olisi minulle ollut se oikea muutenkaan. Jännittää vaan että pärjäänkö siellä muuten.
 
Onko täällä muita, jotka on aika yksin?
Mulla tuntuu olevan vain työ ja koti. Omaa aikaa ei juuri ole ja kaveritkin koostuu lähinnä vain miehistä ja en viittis niidenkään kanssa joka viikko hengata, kun tuntuu miehen puolesta pahalta, jos luuhaan menemään tuolla muiden ukkojen kanssa :unsure: Ei pitäis noin ajatella, ku kavereita ne miehetkin on. Pari naispuolista ystävää kyllä on, mutta niiden kanssa ei tule tehtyä mitään, ainoastaan viestittelen paljon 1 kanssa.
Lapset on isällään vain 6 yötä/kk ja tuntuu, että olen aivan puhki. ADHD poika kuormittaa tosi paljon ja se oma-aika olisi niin tärkeää, että jaksaa. Ja silloin kun lapset on isällään, ni se mun "oma-aika" menee siinä, että muistuttelen poikaa ottaa lääkkeet, syömään ym. ja murehdin kuinka ne pärjää. Eli käytännössä en saa levättyä juuri koskaan :cry: Avomies auttaa paljon, mutta kun poika on äänessä/liikkeessä melkein 24/7, ni ei mun pää pääse yhtään lepäämään ja yöt menee valvoessa. Et tässäkö löytyi syy sille, että ei raskautta kuulu?!?
Itselläni sama "ongelma", että ystäväpiiri koostuu lähinnä miehistä. Siksi tännekin liityin, jotta voisi näistäkin jutella, ei vaikuta miehiä niin nämä jutut kiinnostavan (tai en ole kyllä kunnolla yrittänytkään puhua, ennakkoluuloja?).
Ja kyllähän se oma jaksaminen on kaiken a ja o ihan kaikessa! Sekä äitiydessä, raskaudessa, työssä, parisuhteessa... Oletko jutellut lääkärille, onko pojallasi varmasti riittävät tuet ja lääkitys ADHD:hen? Varmasti kannattaisi tukea hakea, ennen kuin väsähtää, itselle ja lapsellekin toki, jos tukia ei hänellä ole riittävästi. Sillä raskaalta tuo kuulostaa. Ihanaa, että sinulla kuitenkin ymmärtäväinen avopuoliso, se auttaa kyllä paljon, ettei ihan yksin kuitenkaan tarvitse olla. Sekin on jo paljon.
 
Onko täällä muita, jotka on aika yksin?
Mulla tuntuu olevan vain työ ja koti. Omaa aikaa ei juuri ole ja kaveritkin koostuu lähinnä vain miehistä ja en viittis niidenkään kanssa joka viikko hengata, kun tuntuu miehen puolesta pahalta, jos luuhaan menemään tuolla muiden ukkojen kanssa :unsure: Ei pitäis noin ajatella, ku kavereita ne miehetkin on. Pari naispuolista ystävää kyllä on, mutta niiden kanssa ei tule tehtyä mitään, ainoastaan viestittelen paljon 1 kanssa.
Lapset on isällään vain 6 yötä/kk ja tuntuu, että olen aivan puhki. ADHD poika kuormittaa tosi paljon ja se oma-aika olisi niin tärkeää, että jaksaa. Ja silloin kun lapset on isällään, ni se mun "oma-aika" menee siinä, että muistuttelen poikaa ottaa lääkkeet, syömään ym. ja murehdin kuinka ne pärjää. Eli käytännössä en saa levättyä juuri koskaan :cry: Avomies auttaa paljon, mutta kun poika on äänessä/liikkeessä melkein 24/7, ni ei mun pää pääse yhtään lepäämään ja yöt menee valvoessa. Et tässäkö löytyi syy sille, että ei raskautta kuulu?!?
Ja kyllä, koen myös yksinäisyyttä kun jätin ystävät toiseen kaupunkiin. Vähän toivon että uusi työ toisi tähänkin helpotusta.
 
Onko täällä muita, jotka on aika yksin?
Mulla tuntuu olevan vain työ ja koti. Omaa aikaa ei juuri ole ja kaveritkin koostuu lähinnä vain miehistä ja en viittis niidenkään kanssa joka viikko hengata, kun tuntuu miehen puolesta pahalta, jos luuhaan menemään tuolla muiden ukkojen kanssa :unsure: Ei pitäis noin ajatella, ku kavereita ne miehetkin on. Pari naispuolista ystävää kyllä on, mutta niiden kanssa ei tule tehtyä mitään, ainoastaan viestittelen paljon 1 kanssa.
Lapset on isällään vain 6 yötä/kk ja tuntuu, että olen aivan puhki. ADHD poika kuormittaa tosi paljon ja se oma-aika olisi niin tärkeää, että jaksaa. Ja silloin kun lapset on isällään, ni se mun "oma-aika" menee siinä, että muistuttelen poikaa ottaa lääkkeet, syömään ym. ja murehdin kuinka ne pärjää. Eli käytännössä en saa levättyä juuri koskaan :cry: Avomies auttaa paljon, mutta kun poika on äänessä/liikkeessä melkein 24/7, ni ei mun pää pääse yhtään lepäämään ja yöt menee valvoessa. Et tässäkö löytyi syy sille, että ei raskautta kuulu?!?
Ainakin herpekselle ja muille stressin oireille taitaa olla ainakin osa syy :(
Myös tämä pimeys saattaa olla sellainen joka saa tuntumaan että päivä ja tunnit loppuu kesken, eikä osaa ottaa itselleen sitä aikaa..

Tervetuloa @Piipaa93 :)
 
@hemuliina90 On riittävä lääkitys (sitä ei voi edes nostaa, kun on jo nyt maximi annos) ja tukia kyllä löytyy pojalle. Hän on vaan niiin energinen ja puhelias. Ihana poika, mutta kyllä se jatkuva äänessä olo välillä sieppaa :ROFLMAO: Minä onneksi pystyn töissä pojille puhumaan ihan kaikesta menkoista ovulaatioon asti + tietty kaikki huolet ja hyvät asiat mitä koti-oloissa sattuu olemaan :D Ne on joka kk menossa mukana ja toivovat kovasti, että pian tärppäisi.

@Koodikissa Toivottavasti uusi työ toisi uusia ystäviä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@W.we Olenkin ajatellut, että luultavasti kaikki nämä oireet nyt johtuu siitä stressistä, kun ei saa levättyä kunnolla.
Ainakin herpekselle ja muille stressin oireille taitaa olla ainakin osa syy :(
Myös tämä pimeys saattaa olla sellainen joka saa tuntumaan että päivä ja tunnit loppuu kesken, eikä osaa ottaa itselleen sitä aikaa..

Tervetuloa @Piipaa93 :)
Tää pimeys on kyllä ihan tyhmää. Aamulla meet töihin, niin on pimeää ja ku kotia pääset, ni on pimeää :cautious: Ehkä mun tarttee vain ottaa väkisin sitä omaa aikaa ja jättää lapset avopuolisolle toisinaan ja lähteä itse vaikka kirppareita kiertää. Iltaisin, kun sais rauhoittua lapsien mennessä unille, ni sitä on jo ite niin poikki, että painelee vain nukkumaan ennen kuin on saanut aivot nollattua :confused:
 
@Kasikuus, kuulostaa, että sinulla on ihania työkavereita! Ja kannattaa tosiaan varmasti vaan sitten yrittää ottaa säännöllisesti edes lyhyt pätkä omaa aikaa justiin johonkin itelle mukavaan, että saa hetken tyhjättyä päätä ja hetken rauhaa arjen vilinästä :)

@Piipaa93, itsellä oli kierukan vuoksi 7 vuotta menkat pois, mutta heti tulivat säännöllisesti poiston jälkeen, joten älä huoli, on mahdollista, että palaavat piankin. Olen myös tutuilta kuullut, että minipillerien jälkeen kyllä kierto palautunut nopeasti.
 
@Kasikuus, kuulostaa, että sinulla on ihania työkavereita! Ja kannattaa tosiaan varmasti vaan sitten yrittää ottaa säännöllisesti edes lyhyt pätkä omaa aikaa justiin johonkin itelle mukavaan, että saa hetken tyhjättyä päätä ja hetken rauhaa arjen vilinästä :)

@Piipaa93, itsellä oli kierukan vuoksi 7 vuotta menkat pois, mutta heti tulivat säännöllisesti poiston jälkeen, joten älä huoli, on mahdollista, että palaavat piankin. Olen myös tutuilta kuullut, että minipillerien jälkeen kyllä kierto palautunut nopeasti.

Olen lukenut ainoastaan netistä, että monilla minipillereiden käyttäjillä on kierto palautunut nopeasti. En ole uskaltanut kavereilta kysyä miten heillä on käynyt, koska emme miehen kanssa halua kertoa vielä asiasta kenelekkään. Tiedän, että moni jo odottaa tietoa, mutta pidämme tiedon mahdollisimman pitkään salassa. Täältä saa vertaistukea samassa tilanteessa olevilta
 
Hieman jännittää kuinka kauan menee ensimmäisiin menkkoihin yms. Tosiian 3vuoteen ei ole menkkoja tullut pillereiden takia käytössä ollut desogestrel sandos. Minulla ja miehelläni ei kummallakaan ole lapsia ennestään joten ensimmäinen molemmille.
Mulla minipillereiden lopettamisen jälkeen meni n. 4kk ennen ekoja menkoja, pillereitä söin useamman vuoden eikä niiden aikana menkkoja mulla ollut. Siks omasta kierrosta ei ollut mitään haisua kun tähän yrittämiseen alettiin. :D
 
IKINÄ ei saisi katsoa roskista jossa on raskaustestejä... silmätsidottuina pitäis vaan tyhjentää ja antaa olla...
mulla edelleen satunnaisesti näyttää se ovulaatiotesti plussaa ja nyt roskia viedessä aamun nega oli silninnähtävä haamu :censored: (tietenkin otin myös kuvan)
Vaikka selkeästi näillä oireilla ja yhdyntöjen määrällä se todennäköisyys on aivan mininaalinen herättää epätoivon keskellä testiajanjälkeinen haamukin toivoa, että mitä jos vuoto ei alakaan :oops:
 
IKINÄ ei saisi katsoa roskista jossa on raskaustestejä... silmätsidottuina pitäis vaan tyhjentää ja antaa olla...
mulla edelleen satunnaisesti näyttää se ovulaatiotesti plussaa ja nyt roskia viedessä aamun nega oli silninnähtävä haamu :censored: (tietenkin otin myös kuvan)
Vaikka selkeästi näillä oireilla ja yhdyntöjen määrällä se todennäköisyys on aivan mininaalinen herättää epätoivon keskellä testiajanjälkeinen haamukin toivoa, että mitä jos vuoto ei alakaan :oops:
Kuva meillekin näytille? :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
IKINÄ ei saisi katsoa roskista jossa on raskaustestejä... silmätsidottuina pitäis vaan tyhjentää ja antaa olla...
mulla edelleen satunnaisesti näyttää se ovulaatiotesti plussaa ja nyt roskia viedessä aamun nega oli silninnähtävä haamu :censored: (tietenkin otin myös kuvan)
Vaikka selkeästi näillä oireilla ja yhdyntöjen määrällä se todennäköisyys on aivan mininaalinen herättää epätoivon keskellä testiajanjälkeinen haamukin toivoa, että mitä jos vuoto ei alakaan :oops:
Laita kuva! :rolleyes:
Mä vien aina tehdyt testit keittiön roskikseen ja yleensä viel sullon ne johonki roskien väliin niin, ettei niitä voi enää kaivaa esiin :whistle:
 
Mulla minipillereiden lopettamisen jälkeen meni n. 4kk ennen ekoja menkoja, pillereitä söin useamman vuoden eikä niiden aikana menkkoja mulla ollut. Siks omasta kierrosta ei ollut mitään haisua kun tähän yrittämiseen alettiin. :D
Aloititteko heti pillereiden jälkeen yrityksen vai odotitko ensimmäiset luomut? Itse en jaksa odottaa niitä ensimmäisiä vaan koitetaan jo tässä muutaman päivän sisällä pillereiden lopetuksesta ja mennään ihan samalla linjalla, kuin pillereidenkin aikaan. Tosin me ei miehen kanssa asuta vielä yhdessä joten kerrat on harvassa.
 
Varovaiset onnittelut @rosemarie ja joku muukin siellä oli! Toivon paljon tarrasukkia teille :cry::love:

Anteeksi jos seuraava kommentti kuulosta tökeröltä, mutta ymmärrän siis että lapsen kaipuu on tilanteessa kun tilanteessa hyvin voimakas, raskas ja samanlainen eikä se määrittele onko lapsia ennestään vai ei. En siis kysenalaista sitä mitenkään. Mutta silti näin esikoista toivovana, kyse on mulle siitä saako sitä äitiyttä kokea vai ei. Ja sitä pidän tosi brutaalina, koska jokaisella pitäis olla mahdollisuus siihen. Asia jota et periaatteessa voi hallita tai määrätä ite. Ja ainut asia, jonka puuttuessa kokisin, että se musertaa mut. Onneks siis lääketiede on aika kehittynyttä nykyään, mutta anyway..:( Psyyke ottaa aika kovaa valtaa tän asian kanssa.

Nyt mulla alko taas, kuten edellisessäkin kierrossa, tasan viikko oviskipujen jälkeen tää ruskea vuoto. En ymmärrä mitä tää on, vai voiko "epäonnistuneesta kiinnittymisestä" tulla vuotoa(n) Viime kierrossa tollanen vuoto loppu sitten menkkoihin, jotka oli ääääärettömän kipeet. Vedin kaksin käsin buranaa, kipu säteili sääriin asti, makasin sohvalla lämpötyynyn kanssa 5 tuntia, ihan tiedottomassa tilassa. En oikeesti kestä näitä kovin montaa, menee toimintakyky täysin. Yhteistä näillä kierroilla on ollu se, että yritys on jollain tavoin osunu ees lähelle ovulaatiota. Aiemmissa ei ollu. Yritän kovasti siirtää tätä gynelle/lääkärille menoa vasta keväälle, mut kyl tekis mieli tietää mitä nää on(n)
 
Tänään oli tullu omakantaan näkyviim viimeviikon äitipolikäynti ja olihan se rankkaa luettavaa :unsure: Lääkäri oli kirjottanu, että suositellaan yhdet kuukautiset ennen uuden raskauden yritystä. Vastaanotolla kuitenkin sanoi, ettei siitä kyllä mitään haittaakaan ole, jos raskaus alkaa ennen ensimmäisiä kuukautisia. Olin ite kyllä nyt aatellu, että ei ehkäsyä käytettäis. :rolleyes: tosin, ei pidä pistää kovin paljon toiveita kuitenkaan peliin... Ei olla ennenkään raskauduttu ekalla, eikä ees tokalla kerralla.
Ostin viimeviikolla paketin ovistestejäkin siinä kauheessa suruvaiheessa, mut en tiiä onko niiden käyttö järkevää vielä tässä kohtaa.
 
@Mirella92 ei kannata pitkittää.
Tiedän tuon omalla kohdalla sitä lykkäsi monta vuotta ja vielä puolentoistavuoden hoitojenkaan jälkeen ei ole omaa nyyttiä :(

Itse vedin ensin ajatellen "no yritetään vielä yksi kierto" "no jos vielä kokeillaan luomuna, ettei turhaan aleta maksaa" jne.

Uskon että saisit paremman mielen ja uutta toivoa / tietoa yritykseenne asiantuntijan luona käymisen jälkeen :love:
Ja tänne saa aina tulla purkamaan mitä on sydämmellä, mihin kierron vaiheeseen vaan liittyen (y)
 

Yhteistyössä