Haaveena vauva 2020

Mulla testit vahvistuu. :love: On tää kummaa; ensin odottaa niitä kahta viivaa, ja sitten kun ne tulee, miettii jos jotain onkin vialla... Kuitenkin. Tänään pelkäsin ettei toi RSFU vahvistu eilisestä; sit kuitenkin miettii et onko nyt kaikki normaalisti, kun onkin niin vahvat viivat. Tein myös hedelmällisyysmonitorin puikkotestin, mutta en laita sitä koneesee; vertaan kahteen edelliseen. Ja on sekin tummunut tosi paljon.
Lisäksi tein APteekin oman (?) ja ClearBlue sen risti -testin. ClearBlue on tosi selkeä ja tumma; apteekin puikko taas tosi hailu. SAmat 25UI molemmat.
Mulla on mahdollisuus mennä äitiyspolille varhaiseen ultraan viime kesän kohdun ulkoisen takia. Mietin tässä että toisaalta turhia ultria pitäisi välttää, mutta silti haluaa varmistaa että pikkuinen on oikeassa paikassa. Vaikka nyt mun tunne onkin ihan eri kuin silloin kesällä, ja tämä tuntuu olevan oikeassa paikassa. Monta muuta asiaa sitten voikin mennä pieleen. Mut siltikin haluan ajatella että kaikki menee hyvin.
Mun hoitava gyne (raudanpuute) suositteli, että menisin heti rv5 katsomaan että alkio olisi oikeassa paikassa. Mutta eihän silloin näe vielä sykettä. Ehkä kysyn vaan sieltä polilta ja menen sitten kun suosittelevat.

@Kasikuus Et siis testannut tänään? Harmi että tommonen viivanpaikka tuli testiin. Kökkö testi. Olisin toivonut että väriä alkaisi sun testiin tulemaan. Halauksia
En testannut. Nää polttelut on niin isoja, jopa alavatsalla, ni aattelin, et turha testata, ku merkkaa menkkoja niin varmaksi. Ja noi rinnat kertoo jotenkin tosi paljon aina :unsure: Oon kyl täs miettinyt, et kiusaako itteään työpäivän aikana kuitenkin ja hakis niitä rfsun ei herkkiä. En raaskinut sitä apteekin testiä tehdä aamulla. Lämmöt ollut nyt viimiset 3pvä tasan 37

En testannut. Nää polttelut on niin isoja, jopa alavatsalla, ni aattelin, et turha testata, ku merkkaa menkkoja niin varmaksi. Ja noi rinnat kertoo jotenkin tosi paljon aina :unsure: Oon kyl täs miettinyt, et kiusaako itteään työpäivän aikana kuitenkin ja hakis niitä rfsun ei herkkiä. En raaskinut sitä apteekin testiä tehdä aamulla. Lämmöt ollut nyt viimiset 3pvä tasan 37
Sanon vaan tähän, että menkkaoireet ilman niitä menkkoja on yks yleinen raskausoire :whistle: Mä niin toivon että ei menkat alakaan sulla vaan kunnon plussa pärähtää :love:(y)
Muoks. ja tuo korkea lämpökin on kyllä lupaavaa :love:

Aika korkea lämpö. (n) mulla laskee pari päivää ennen menkkoja yleensä.
Tänään mittasin itse ja oli niin alhainen etten edes merkannut sitä sovelluksiiin. :cautious: varmaan nukkunut suu auki.

@Kasikuus Aika törkee viivan paikka :eek: kyl mie ehkä testin tekisin, ainakaa jos menkkoi ei nyt pari päivää kuulu.

Eilen siis ovis testi meni niin äkkii punaiselle ettei ehtin kissaa sanoa. Sama toistui tänä aamunakin. Aamulämpö 37.2 (Kun kerta kiellettii tekemästä r.testiä :ROFLMAO:) Tästähän heti juolahti mieleen edellinen raskaus lokakuussa kun lähdettiin reissuun ovis oli plussa ja kun tultiin reissusta se oli edelleen ja niinhän siinä sit raskaana oltiin:whistle:
Mieli taas hakeutuu ajatukseen, oisinko kuitenkin? Menkat ei alkan. Aamun pissa tosi vahva ja kävi nenään, eilen miehen tekemä munakas toi oksennuksen kurkkuun.
Sori kun tuntuu et toistelen tät samaa asiaa päivästä toiseen mut hitto vie aloin miettii tota vkl jos juonkin ja ens viikol pärähtää plussa niin hirveet itsesyytökset tulee ja omantunnon tuskat, äh kun on vaikeeta taas (n) Ja eilen kuulin raskaus uutisia taas töissä, olipa ihanaa,meinas tosissaan liikuttua kun tiedän heillä olleen suht pitkä yritys takana.. :love::love:ihan mahtavaa jos itekin nyt olis ni voitas ootella yhtaikaa :love:

@Shibali Olen kyl yrittänyt tässä aamun tsempata, että menkkaoireet tosiaan on yksi raskausoire ja vielä kun ne ei ole alkanut, niin toivoa on, mutta silti mieli matalalla. Ja kiitos, ehkä se plussa joskus tulee, jos ei nyt ❤

@Helmiina1978 Minä en tiedä millon mulla laskee, jos laskee. No 3pvä vielä menkkoihin :cautious:

@Alinna86 Toivottavasti sinulla olisi pikkuinen kuitenkin matkassa mukana :love:

Mua nyt hämää nää rinnat tosi pahasti. Voiko nekin elää omaa elämää, vaikka olisikin raskaana? Ensin tuntu muutaman päivän kipua ja että ne ois muka ollut vähän raskaammat, mut nyt ei tosiaan kipua ja ne on taas tollaset ajokoiran korvat (n)

Kyl mulla tossa :cry: pääsi, kun olette täällä niin ihania ja jaksatte tsempata ja valaa uskoa/toivoa tilanteessa kuin tilanteessa :love:

@Kasikuus tsemppiä tuo epävarmuus on pahin kun tietää että menkat tulossa mutta kuitenkin elättelee toiveita ja kyttää joka oiretta... :(

Kumpa nyt tulis niitä plussia varsinkin pisimpään yrittäneille!! :love:

@Alinna86 Mitä se 30 arvo verikokeissa merkkaa, voiko olla juuri alkanukia raskautta vai keskenmenoa...?! En oikein tiedä näisyä kun itse en oo koskaan verikokeissa raskaushormoonia pyytäny otettavan

Onko täällä one stepin ovulaatiotestien käyttäjiä? Aloin testaamaan tänään ja siihen tuli roskisviiva. Mietin onko se viivanpaikka vai hä? Toki otin sen aamunpissasta enkä tiiä saako niillä tehdä niin (n)
Mulla melko punainen testiviiva niissä ollut aina, pari päivää ennen ovulaatiota viiva tuskin edes näkyy ja yht äkkiä saattaa olla 12h päästä plussa ja selkeästi kirkkaampi kuin kontrolli viiva :)

Haamuilla tai viivanpaikoillahan ei ole ovulaatiotesteissä mitään virkaa, kun plussa lasketaan vasta kun yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolli (y)

Ääh mulla on kunnon masispäivä. Tänään sain tietää, että yksi työkaveri on raskaana. Joulukuussa hän mietti ääneen, että pitäiskö jossain vaiheessa kolmatta yrittää ja niin on sitten on näköjään heti ekasta kierrosta tullut raskaaksi. Ite on tässä puoli vuotta yrittänyt takoa enkä oo saanu plussan plussaa. Sitten mua ärsyttää vielä enemmän tää kun ei meillä oo ollu ees kauaa yritystä takana. Toki tämä on tuntunu silti ikuisuudelta. Joka kierrossa kun on bongannut oviksen, yritetty tehdä lasta siinä ihan kunnolla ja vielä kokeillu kaikki poppaskonstit vitamiineista greippimehuun ja macaan siihen päälle ja kun tuloksena on aina kuukautiset, niin itku ja epätoivo tässä iskee. Joku on pakko olla vialla. Itellä vielä 1.5 viikkoa piinailtavaa ennen kuin selviää tämän kierron "tulos" mutta jotenkin sitä on jo heittänyt hanskat tiskiin ja uskon, että menkat ne sieltä taas tulee. Miksi se nyt onnistuisi kun ei oo aiemminkaan onnistunu. No pari kiertoa päälle ja sitten pääsen taas yksityiselle. Kävin neljännen yk-kierron kohdalla kattomassa ovulaation aikaan kohtua ja munasarjoja ja sovittiin silloin, että jos kahdeksannen yk:n jälkeen ei ole tapahtunut mitään, niin saan hormonit kokeiluun vaikka ovulaatio näyttääkin tulevan joka kierto ja on tasainen (toki ei se sitä kerro etteikö silti olisi jotain ongelmaa ovulaatiossa). Se gynen käynti on mun seuraava tähtäin ja päämäärä, että selviän näistä seuraavista yrityskierroista "läpi". Sori hirvee valitus :unsure: Moni on yrittänyt kuitenkin paljon kauemmin ja itellä kuitenkin jo yksi lapsi löytyy, josta pitäisi muistaa olla aina kiitollinen. Miten tästä masennuksesta pääsee eroon?

Mulla melko punainen testiviiva niissä ollut aina, pari päivää ennen ovulaatiota viiva tuskin edes näkyy ja yht äkkiä saattaa olla 12h päästä plussa ja selkeästi kirkkaampi kuin kontrolli viiva :)

Haamuilla tai viivanpaikoillahan ei ole ovulaatiotesteissä mitään virkaa, kun plussa lasketaan vasta kun yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolli (y)
Joo niinhän se menee. Mut mietin siis vaan että onko se arvo kuitenkin nyt nousussa jos se pienen viivan jätti. Onneksi loput on noita apteekin testejä, josko niitä on helpompi tulkita :LOL:

@Hipppu mä ehkä antaisin itseni hetken ryvetä ja sit lähtisin liikkeelle. Tekisin jotain mukavaa, näkisin jotakuta tai kävisin lenkillä. Järkeily auttaa toki. Teillä on selkeä suunnitelma, eikä toisaalta ole mennyt vielä kauhean kauaa, vai?

@Hipppu eipä siitä masiksesta pääse eroon, se tulee joka kierto, joka raskausuutisen kuullessa tai jopa nähdessään tuntemattoman ihmisen raskaana (n) suuntaa vaan mieli siihen gynen käyntiin, et sillo saa apuja.

Haluttais testailla, mut en tiedä kestääkö sitä negaa nähdä :unsure: oireita taas on vaikka millä mitalla, lämpö pysyy tasasena 37, dpo kuitenki jo 10 tai jotain ;) ehkä mä aamulla testaan jos ihme olisi tapahtunut

@Lilmi89 Hcg eli istukkahormoni arvo, ei raskaana se on >5 ja kun alkio kiinnittyy kohtuun alkaa istukka hormonia erittymään. Mun arvo oli 2.1 sen 190 ja nyt tän viikon ma 31 eli just sen verran et näkyy testeissä plussana.. voi olla uutta tai vielä keskenmenosta mikä on todennäköisempää mutta suositteli tekemään viikon päästä uutta testiä.
No jokatapauksessa päätin etten nyt r. Testiä tee kuin vasta ma kun tullaan reissusta ja yritän olla ajattelematta koko asiaa:oops:

@Alinna86 sulla on kyllä kinkkinen tilanne meneillään, toivottavasti se selviää pian ja parhain päin tietenkin:love:

@Kasikuus tsemppiä kovasti! todellista piinaa sulla!

@Hipppu vähän samoja fiiliksiä on täälläkin ollut välillä. Täällä kun anonyymina jutellaan niin on helpompi iloita muiden plussista mut sit tuttujen raskausuutiset on menny ihon alle viime aikoina. Mulla saattaa olla pari päivää mieli maassa mutta sitten sitä taas ”normalisoituu” ja alkaa nähdä valoa tunnelin päässä. Oon yrittänyt ajatella, että ne masisfiiliksetkin vaan kuuluu välillä tähän projektiin, vaikka eihän sitä haluais. Juttelu auttaa, täällä tai jonkun muun kanssa. Ja onneksi teillä on selkeä tavoite, pikkuhiljaa se lääkäriaikakin sieltä tulee:)

Mulla on tänään ollut joitain tutunoloisia raskausoireita, mutta eipä näistä oikein osaa iloita, jos saa taas kemiallisen aikaan. Tiistaina gyneaika, jos siellä selviäisi jotain verikokeista yms(y)

Voin niin samaistua noihin masisfiiliksiin. Aiemmissa kierroissa on helpottanut menkkojen loputtua, mutta nyt ei vaan kohene fiilis.
Keskittymiskyky töissäkin kärsii ja surullinen mieli koko ajan.
Vaikka on vasta yk 4 menossa, on iskenyt sellainen varma olo siitä, ettei tämä enää onnistu.
Pitäisi jotenkin saada asenne muutettua siten, että elämä on tässä ja nyt, tämänlainen ja sellaisena hyvä ja jos vielä vauva saadaan, se on mahtava bonus.
Minä vaan kuvittelin jo mielessäni pääseväni takaisin kotiin lasten luo :cry:

Seuraavien menkkojen aikaan sitten irtisanoutumassa :rolleyes::ROFLMAO::poop::X3:

Onnea kaikille plussista! :barefoot:

Täällä piinaillaan edelleen, vaikka tavallaa heitin jo tiistaina kirveet kaivoon tän kierron osalta kun testi oli niin nega kun olla ja voi :poop: (kp 31 oli sillon). Menkat kuitenkin loistaa edelleen poissaolollaan. Mutta eiköhän ne sieltä tuu..:unsure:

Lämmöt on edelleen 37, eli aika korkeet mulle. Palelen ja nukun edelleen villasukat jalassa. Mutta lienevät vaan PMS-oireita.

Joku kysyi mitä testejä käytätte, ite oon käyttänyt PC:n markettiliuskoja. Koskaan en oo saanut viivanpaikkaakaan niihin.. :(Auttaiskohan jos vaihtais testimerkkiä..:whistle::geek:

Nyt odottelen menkkoja maanantaihin, kp37 asti ja testaan sitten uudestaan. Koskaan ei niin pitkää kiertoa ole ollut.

@Hipppu Varmasti tuo pistää mietityttämään että missä vika! Tähtien asennosta vai mistä lie riippuu... Olisin kans aika hermona jos monta kuukautta menee vaikka oviksen bongaa, vaikka onki vain se ei 20% mahdollisuus raskauta.. Ite oon niin malttamaton että kokeilisin kans kaikki poppaskonstit! Se hormoonihoito voiski olla hyvä (y) Onko teillä ensimmäinen lapsi yritteillä?

Meinaan nyt yrittää saada tuon ukkelin parin päivän välein heilutteleen peittoja vaikka eka ajattelin etten jaksa, ärsyttää niiiin ku se ovisajankohta on hukassa. Jospa lämpöjä seuratessa löytyis se ovis, minusta on jotenki stressaavaa kun pitää koko ajan olla touhuamassa vaikkei tekisi mieli. No saapa nähdä miten menee.. Mutta jos nyt ei tärppäää niin kevät vauva vasta ihana olisikin, täällä Lapissa on niin järkyt pakkaset talvella!

@Hipppu Ei se masis vain mene pois, vaikka kuinka yrittää :unsure: Hetkellisiä hyviä hetkiä, mut sit aina jostain hiipii se kaipuu ja epätoivo, että miksi ei voi onnistua :( Kovasti tsemppiä :love:

Mä tuun vikan kerran tälle viikkoo märisee ja sit rauhotun vkl viettoon.
Tein rfsun normaalin testin ja se oli nega (ei edes sitä hemmetin viivan paikkaa.) Mutta kyllä alkaa jo ärsyttää, ku koko ajan olo 'nyt alkaa vuotaa. Eiku nyt. Nyt nyt nyt' mut ei niin ei. Toi alaselän polttelu on toispuoleista ja toi kipu/polttelu alavatsalla on ihan samanlaista, kuin päivänä jolloin menkat alkaa, mut miks ne alkais 3pvä etuajassa (n) Mulla alkaa menkat aina tasan sillon, ku pitäis olla dpo15 ja nyt on dpo12. Ja mun suu, se on vaan enemmän ja enemmän kuin sahara ja ei auta, vaikka kuinka jois. En ees kiinnittänyt siihen niin paljoa huomiota, ennen kuin @Helmiina1978 mainitsi omasta suun kuivuudesta. Sit vasta pistin merkille, et hemmetti ku itellä on kans ollut suun kuivuttaa ja koko ajan jano, eikä mulla ikinä oo jano :eek:

Oikein ihanaa vkl kaikille :love:

Onko täällä one stepin ovulaatiotestien käyttäjiä? Aloin testaamaan tänään ja siihen tuli roskisviiva. Mietin onko se viivanpaikka vai hä? Toki otin sen aamunpissasta enkä tiiä saako niillä tehdä niin (n)
Mulla nyt käytössä, aloitin kp6 testaan ja koko ajan tulee hento v.pun. viiva. Teen sekä aamu-, että päiväpissasta. Tänään oli ekaa kertaa vähän tummempi aiempiin päiviin verrattuna se toinen viiva, mut nega vielä. näytMyös digi näytti negaa. Testaan nyt digillä joka päivä myös.

Yritin saada hoitajaa kiinni, soitti just takas kun olin töissä kiinni. Maanantaihin menee. Kyselen jatkoista ja pitääkö nostaa vielä tyroksiinilääkitystä. Eipä se tietenkään ole päivän päälle, mut kyllä sitä malttamaton on. Tämä yk12 matelee..

• Tykkää
Reactions: KukkaSosuli
Tsemppiä kaikille :love:

Kovin samanlaisia alakuloisia fiiliksiä täälläkin. Meillä yk 12 menossa, oviksen bongaan joka kierrossa, seksiä harrastetaan läpi kierron paljon ihan muistakin kuin vauvahaave syistä, ja oviksen läheisiin päiviin osuu aina monta kertaa. Silti kun ei tärppiä tule niin väkisinkin ahdistaa ja miettii missä vika. Mulla on jo ollu 5 kiertoa hormoonihoidotkin menossa. Tosin kun mun omassa hormoonitoiminnassa ei ole mitään vikaa, niin eihän nuo lääkkeet tavallaan muuta mun kohdalla tilannetta miksikään. Lääkäri sanoi et tämä ikä (34) on jo sellainen et kaikilla ei enää ainakaan helpolla onnistu. Munasolut, limakalvo jne, saattaavat olla jo laadultaan huonompia ja mm. siksi raskaaksitulo vaikeutuu ja keskenmenojen riski kasvaa. Mutta mistäs sitä tietää. Toiset vasta aloittavat yli 35-vuotiaina ja hyvin onnistuu. Täällä myös oli joitain jolla oli mennyt pitkään jo nuorempanakin yrittäessä, mutta silti lopulta onnistuneet. Joten se taas valaa hiukan toivoa. Vaikeaa hyväksyä että omalla kohdalla 34 v saattaa olla jo liian vanha saamaan lapsia :( Katsotaan kuinka kauan jaksaa vielä yrittää kun luvassa ei ole enää mitään tutkimuksia tai hoitoja, tuntuu että ihmettä tässä vaan odotellaan.

Anteeksi taas alakuloinen viesti ja kiitos teille kaikille vertaistuesta. Täällä meitä on monta samassa tilanteessa, ja ihanan tsemppaavaa ja ymmärtävää porukkaa ❤