Haaveena vauva 2020

Voi kun monella raskasta aikaa, mutta toivon kaikkea parempaa aikaa tulevaisuudessa :( elämä ei mene aina niin kuin toivoisi ja vaikka yrittää, ei voi päättä tunteista tai kumppanin ajatuksista.

@Helmiina1978 Jee hyvät ovis plussat(y)
Mä en nyt tikuttanut, ellen sit vielä illalla ihan vaan mielenkiinnosta testaa:ROFLMAO: Meillä tallettelut onnistu vaikka oon niin märkä että en oo koskaan ollut , mies jo tästä vähän häiriintyi:whistle: jos ovis on huomenna niin kun Flo ennustaa, tuli pupuilua dpo -4 ja tänään -1. Miehellä on hitaat siittiöt että kai tää on ihan hyvä tahti, ken tietää :LOL: kahden viikon päästä sitten totuus selviää.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Ilonetsijä aika lähellä plussaa jo (y) mä en tohon rfsu:n testiin saa parempaa ja nyt ne loppu. Mulle riittää nyt toi digitaalinen ja se tieto että tulossa on. Huomenna vielä katson tolla puikolla että onko haalistunut.
Tänään en oo bongannut niitä venyviä limoja kuten eilen. :cautious: Omituista sekin. Jospa oon juonut liikaa greippimehua, vaikka 1-2dl sitä on vaan mennyt aamuisin.
 
Hei, maailma on niin epäreilu kun jotkut joutuvat käymään läpi raskaita hoitoja ja toiset taas raskautuvat vahingossa vaikka yrittivät sen estää, että haluan kysyä, saako tänne tulla vaikkei vauva (viides!) ollut haaveissa vai tuleeko jollekulle paha mieli? Ainakin otaksun että viidettä pukkaa, sillä kokeneelle äidille tämä aivan tajuton väsymys vaikka kuinka nukkuisi, arat rinnat ja aivan äkkiä viime viikolla vähentynyt maidoneritys (imetin vielä kuopusta, nyt pääsiäispyhinä aloitin vieroituksen) sekä kuvotus, joka sai tänään jo oksentamaankin, kertovat omaa tarinaansa. Aiemminkin raskausoireeni ovat alkaneet yleensä erittäin aikaisin, kauan ennen kuin on voinut testata. Minulla on neljä aivan ihanaa lasta, eikä tulisi mieleeni edes harkita aborttia, jos tuleekin viides. Ei siitäkään huolimatta että jos vauva on tulossa, se kyllä sotkee tulevaisuudensuunnitelmani täysin. Palasin tänä vuonna työelämään ja pää on surissut uraan liittyviä suunnitelmia ja pitkän kotiäitiysputken jälkeen on tuntunut aivan taivaallisen hyvältä päästä taas töihin... Edelliset lapset ovat kahta sarjaa, eka satsi on jo yläasteella, iltatähti -14 sai seurakseen toisen -17 (ja kesken menneitäkin on ollut kaksi eli raskaana olemisesta on tosiaankin kokemusta) ja täytän ihan pian 40 vuotta. Joka tapauksessa jos ja kun olen taas raskaana, toivon vauvalle kaikkea hyvää ja tiedän että hän on oleva yhtä rakas kuin isosisaruksensakin! Kaikki aiemmat lapseni ovat harkittuja ja olen ollut aika avoin hölösuu ystäville ja sukulaisille raskauksistani, mutta nyt jotenkin nolottaa ja haluan vaan olla hipi hiljaa ja katsoa mitä tästä seuraa... Yhtä aikaa haluaisin jutella jonkun kanssa aiheesta, joten palasin vuosien tauon jälkeen nyt tänne.
Tervetuloa vaa mukaan:) ei täällä ole oikeaa tai väärää tilannetta.
 
Mulle vois päivittää tohon huomisen listaan dpo 3 :) En oo kyllä ihan varma, oliko se ovis lauantaina, mutta mennään sillä kun sovelluskin on sitä mieltä.

Oon kuulostellut nyt paljon tarkemmin kaikkia kropan tuntemuksia, se on ollut ihan mielenkiintoista. Oviksiin en ole aiemmin kiinnittänyt sen kummempaa huomiota, mutta kyllä ne näköjään voi kaikenlaisia jomotteluja ja päänsärkyjä aiheuttaa. Jos ei tästä kierrosta tärppää niin otan ensi kuussa käyttöön ton greippimehun, jos se vaikka vahvistaisi tuntemuksia vielä enemmän.

Mites te muut piinailijat, seuraatteko oviksen jälkeisiä fiiliksiä joka hetki vai yritättekö ottaa vähän rennommin? :LOL:
 
@Siniheinä mä ainakin lupaan itselleni aina ottaa rennosti piina päivät.....Mutta sit Rupeen jännää ja tarkkailemaan itseäni. Joskus vähän vähemmän ja toisinaan taas tuntuu että pää sekoo:ROFLMAO: eli vaihtelee.

Mä oon tän kierron ollut kokonaan ilman tupakkaa ja toivon että se tästä myös auttais raskautumaan. Toki se on hyvä muutenkin omaa terveyttä ajatellen(y) ovis limat ainakin on ollut runsaammat ( jos se nyt savuttomuudesta voi johtua o_O) mutta toivon tietty.
Nyt mies lähti työmatkalle ja nähdään vasta loppu viikosta. Saan rauhassa muhia siittiöitä:ROFLMAO:;) lupasin pitää hyvää huolta niistä :love: On se mies ihana, oli vähän tiukassa tallettelujen onnistuminen kun olin niin liukas, mutta mies sanoi että ei lähde ennen kuin onnistuu. Ja niin piti lupauksensa:love:
 
@Ilonetsijä Hienoa, että oot onnistunut olemaan ilman tupakkaa :) ja ihana mies sulla joka urheasti tsemppaa loppuun asti :LOL: Meillä oli vähän suorituspaineista johtuvaa hankaluutta (mies oli ihan ihmeissään, kun hänellä ei ole sellaista ongelmaa ennen ollut), mutta luovuudella ja päättäväisyydellä siitäkin selvittiin ja saatiin tallettelut tehtyä :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Ilonetsijä
Kaipa minäkin sitten siirryn tänne vaikka vielä 2019 vauvaa piinaillaan :LOL:

Eli huomenna olis
dpo 15, kp 36/32 ja yk 4

En ole aiemmin vielä tullut tänne esittäytymään kun kuitenkin vielä tän vuoden vikat piinat kesken, mutta onhan se mukavampaa piinaillaan suuremmassa porukassa, kuin yksinään tuolla 2019 ketjussa :)

Olen siis 28 vuotias, toukokuussa 29, mies 30 ja ensimmäistä lasta yritetään saada alulle. (y)

Menkkojen olisi pitänyt alkaa jo lauantaina eikä vielä ole plussaa tullut... Jos tästä kierrosta on tärpännyt niin la olisi mahdollisesti 30.12
 
@Wintersun mulle saa laittaa dpo1
Ovis tais olla eilen illalla; odottelin tälle päivälle mut se pääsikin yllättämään. Eihän se nyt paljoo siitä heittänyt mut sainpa varastaa yhden päivän. :whistle:
Muistanko oikein, että teillä just oli pitkä ja piinaava odotuksen odotus? Itse oon samassa ollut aikanani; tehty pari inssiä, syöty clomeja,, tehty IVF ja 2x ICSI:ä. Ekan kerran mentiin yksityiselle ja siellä oltiin tosi toimissa alle vuodessa ja tulosta tuli heti. Sitten toisella kerralla julkisella, ja omituisesti muistan ettei sielläkään ihan kauaa sitten kuitenkaan kestänyt se hoitojen odotus. Toki hitaampaa mut myös paaaljon edullisempaa.
Tsemppiä teille ja toivotaan nopeaa etenemistä ja hyviä tuloksia! Oliko teillä mitään syytä? Sori etten nyt jaksa käydä lukemassa.
 
@Siniheinä onhan niitä oireita kytätty välillä huolella, välillä oltu vähän rennommin ja toisinaan taas kerttnyt lista kuvitelluista oireista :D
Välillä on yritetty vähän aktiivisemmin ja välillä vähän rennommin raskautua :unsure:

Mutta kyllä edelleen vie voiton kaikki päälläseisonnat ja muut joilla yritti silloin pari vuotta sitten kun oli vielä nuori ja notkea :ROFLMAO: nyt ollut pari kiertoa muutenkin rennonpaa, josko se sitten alkaisi auttamaan kun ei tosissaan enää yritetä vaan odotetaan hoitojen alkua parin kk päästä (y)

Veikkaan että silloin tulee taas lista keksittyjä oireita ja liian tarkkaan analysoitua kaikkia mahdollisia masukramppeja ja ilmavaivoja :ROFLMAO:

@Wintersun kiva tietää että on kaivattu, vaikken nyt ollut kuin yhden kierron hiljaa miestä hoivaten :)

@Ilonetsijä tsemppiä savuttomuuteen ja piinaan (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Siniheinä
@Siniheinä todellakin! :alien: tulee seurattua kaikkia mahdollisia oireita ja oireettomuuksia. Heti miettii 3. Päivänä että onkohan se alkoi jo päässyt kohtuun; sitten 6-7 päivänä että joko on kiinnittynyt - tuntuuko semmosta kipua,, tuleeko jotain vessassa pyyhkiessä. Millaiset eritteet muutenkin on. Entäs rinnat? Mieliala? Jne. Voi kun pystyisikin vaan olemaan miettimättä koko asiaa. Viime kierrossa mulla oli kemiallinen ja toki mietin,, että mitä tein "väärin" (paitsi että olen jo vanha).oliko liian rankkaa urheilua just kiinnittymisen aikana.... Oli myös kaverin synttärit ja otin alkoholia siinä samoina päivinä. Jne. Nyt sitten jätän ne rankat urheilut ja punaviiniä otan vaan lasillisen, jos tänään muistan /ehdin ostaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Siniheinä
Täälläpä minäkin haaveilemassa vauvaa ensi vuodelle:whistle: Ollaan miehen kans molemmat 38v ja kuudes lapsi, iltatähti toiveissa. Nuorin lapsi jo kahdeksan ja lapset piti olla siinä. Onneks en mennyt sterilisaatioon!
Elämäntilanne on nyt vakaa, on talot ja vakityöt. Miehen kans yhdessä 19vuotta.
Joten nyt jännitetään kiertoa 23/26.
 
maamis/26v/3./ya 4/19

Täältä liittyisi joukkoon myös yksi ensi vuodelle haaveilija. Oon 26 (tosin parin viikon päästä 27), mies saman ikäinen. Meillä tosiaan kolmas lapsi haaveissa, isommat on 5v ja 3v (tosin 4v synttärit jo ihan kohta). Meillä piti lapset olla jo tässä, mutta niin vaan hillitön vauvakuume iski ja mieskin oli samaa mieltä. Ollaan tässä kuussa nyt oltu jo ilman ehkäisyä, mutta en usko että on tärpännyt kun takana kumminkin useempi vuosi pillereitä. Mennään alkuun ainakin ihan rennolla "tulee jos on tullakseen" -meiningillä.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla alkaa ehkä sittenkin olemaan toiveet aika korkealla tähän kiertoon. Eilen oli taas alavatsa kipeä, ja illalla nukkumaan mennessä oli jotenkin todella outo tunne alavatsalla kun makasin mahallaan (n) Mulla ei siis koskaan ennen ole ollut mitään kipuja muuta kun menkkojen aikaan, joten nyt jo kolmas vai neljäs päivä pientä hetkittäistä alavatsakipua pistää miettimään että olisiko se tärppi nyt käynyt.
 
Moi taas! Olen ahkerasti käynyt teidän kuulumisia lukemassa, mutta itse kirjoitellut välillä vähemmän.

@Helmiina1978 mulle ainakin lääkäri meinas että harvemmin on paremmin. Jos kolmena päivän peräkkäin hommailee, niin viimeisellä kerralla ei oo enää mitään kehityskelpoista jäljellä. Jopa kerran viikossa riittäis kuulemma, mutta 2 kertaa viikossa ois paras. Toisaalta taas kuullut että joka toinen päivä ois paras.

@Ilonetsijä Tsemppiä tupakoimattomuuteen, toivottavasti siitä on apua ja onnistut jättämään koko paheen pysyvästi :)

Mulla kp 30/35-50. Ei merkkiäkään ovulaatiosta, tai jos se ois ollut niin sit jo kp 13-14, mitä mulla ei koskaan tapahdu kyllä. Noina päivinä oli intoa harrastella, ja harrasteltiinkin. Ja koska liikaa laskeskelen niin toki olin pääsiäisenä jo ihan varma että kyllä on tärpännyt ja testikin piti tehdä, negatiivinen tietty. Ois mennyt vallan tälle vuodelle vielä LA, mutta turhia haaveita siis. Nyt ihmettelen että tuleeko tässäkään kierrossa ovulaatiota, ja että voisko uus kierto joka tapauksessa pian alkaa. Mieskin alkaa olla jo kuumeissaan, koska hän ei haluaisi liian suurta ikäeroa. Mulle riittäis että kesällä viimeistään tärppäis, mutta haluaisin silti että kierto taas normalisoituis ja pääsis edes tosissaan yrittämään. Sokerittomuus vähän kärsi pääsiäisenä, mutta limsat ja karkit on edelleen pysyneet kaapissa.

Oisko jotain kikkakolmosia ovulaation palauttamiseen kiertoihin? Greippimehu taitaa vain vahvistaa oireita, eikä sovi mulle muutenkaan. Mut jotain hierontaa tai akupunktiota tai jotain ihan täysin huuhaajuttujakin? Vois tässä aikansa kuluksi kokeilla :ROFLMAO: Lääkäriinkin on tarkoitus taas suunnata jos ei parin kierron aikana ala ovulaatiota kuulua.
 
@amadecasa inositol ainakin on munasoluja parantavaa ja ovulaatiota muutenkin parantava. Kannattaa googlettaa. Toki kallis.
 
Alkaa pikkuhiljaa turhauttaa negatiivisten testien tekeminen (n)

Epäilen muutenkin tämän kierron mahdollisuuksia kun on niin oireetonta, ei turvota, tissit ei ole yhtään kipeenä ja saattaa olla että ovulaatio olikin puolitoista viikkoa myöhemmin kun alunperin kuvittelin.

Oletin ovulaation olleen 8.4, silloin limat, halut koholla sekä oikeaa munasarjaa pisti ovismaisesti.

Kuitenkin viime keskiviikkona vasen munasarja kipunoi myös ovismaisesti, ihan kun jotain olisi puhjennut ja alaselkä oli siltä puolelta kipeä jonkun pari tuntia. Mielessä kävi josko ovis oiskin ollut puolitoista viikkoa myöhässä, mutta en huomannut mitään erityistä limailua eikä tehnyt yhtään mieli seksiä niin ajattelin että ehkä se oli vaan muuta pms/raskausoireilua eikä edes ois ehditty hommailemaan silloin.

Yksi vaihtoehto on josko multa olisi viikon välein kummastakin muniksesta irronnut munasolu kun isoisäni on erimunainen kaksonen joten mahdollisuus useamman munasolun irtoamiseen kuitenkin on, mutta onko se edes mahdollista että ne irtoasivat viikon välillä toisistaan? o_O

Joka tapauksessa, jos menkat alkaakin nyt viikonloppuna niin aika varmasti oli ovis super myöhään eikä mahdollista raskauteen nyt ole.

Sais nyt joko menkat alkaa tai testi näyttää plussaa niin pääsisi tästäkin epätietoisuudesta eroon.. :unsure:
 
Kiitos lämpimästä vastaanotosta! :) Bhumi, kp 24 / 27-28. Meillä on tällä hetkellä väliaikaisesti anoppini asumassa päivähoitoratkaisuna nuorimmaiselle, hoitopaikkaa kun tarjottiin pienelle turhan kaukaa, ja mummo itse asuu niin tavattoman kaukana että hänen oli pakko muuttaa meille jotta tämä onnistuisi. Avauduin sitten tänä aamuna mummolle siitä että arvelen olevani raskaana. Halusin nimittäin selittää, miksi olen ollut niin tajuttoman uninen, että anoppikin on sitä päivitellyt. Hän aivan riemastui sanoistani ja rupesi heti muistelemaan miten hänenkin äidillään oli ollut 9 lasta ja vaikka hän itse tahtoikin aikoinaan vain kaksi lasta niin nyky-Suomessahan on niin hienot yhteiskunnalliset tukirakenteetkin lapsiperheille, joten minun ei tarvitse pelätä että viides olisi liikaa... Jouduin ihan toppuuttelemaan, että eihän minulla raskaudesta vielä mitään todisteita ole, kunhan epäilen kun nämä oireet ovat niin vahvat ja vastaansanomattomat.
 
@Tiutiti Mä näen valitettavasti vain rfsu:lle tyypillisen harmaan viivanpaikan (n) En itse luota rfsu:n testeihin, niin törkeitä "haamuja" olen niillä saanut olematta raskaana.

Anteeksi että omanapailen, mutta tänään iski töissä paha olo aivan yhtäkkiä kesken työtehtävän :ninja: Rupeaa kyllä oikeasti jännittämään, en kyllä vielä uskalla testata kun vasta näin pieni dpo. Voihan paha olo johtua vaikka vatsataudistakin mutta en haluaisi uskoa :LOL:
 

Yhteistyössä