Haaveena vauva 2020

Voi @peanut_butter ❤ Voi, kun kaikki olisi kuitenkin hyvin ja pääsisit ultrasta lähtemään hymyssä suin.
Älä menetä vielä toivoasi.

Nyt sit vähän omaa napaa
https://aijaa.com/vazl8h
Tämmöistä tänään ja dpo 9.
Eilenkin tuli haalea haalea haamu.
Aikaisin tänään aamulla ei mitään.
PC testinä kokoaika.
Oliko aamuinen aikainen testi viallinen tai oliko mulla sitten käynyt niin, että olin aamuyöstä käynyt vessassa ja pissa laimeaa.
No, ihan miten vain. Eilisestä selvästi vahvistunut.
Plussanneisiin EN vielä halua. Haluan odottaa, että digi näyttää sen +3. Toivottavasti sen vielä näyttää.
 
@peanut_butter tsemppiä kovasti odotteluun. <3 Toivottavasti hälytys olisikin vain väärä. Täällä peukut pystyssä että kaikki olisikin hyvin. :unsure:

@Mammakatri onnea kovasti ja tarrasukkia! :love:

Täällä kuumeillaan ja odotellaan hedelmällisiä päiviä. Nää välipäivät on niin tylsiä kun ei tapahdu mitään hedelmällisyysrintamalla. Onneksi esikoinen ja työt pitää kiireisenä. :D
 
@amadecasa Mä kävin perhesuunnittelussa eka terkkarille ja lääkärillä. Jep, nuo lääkkeet sain pitkittynyttä kiertoa katkaisemaan ja ovulaatiota auttamaan. Painonpudotus taitaa olla se ensimmäinen mitä sanotaan myös. Noh, terot auttoi kyllä käynnistämään kuukautiset ainakin, oon nyt yhden satsin syönyt. Metut on saattanu helpottaa sit taas munasarjakipuja, ovulaation muodostumisesta en osaa sanoa kun en sitä oo tikuttanut. Onko sulla sit kontrolli tulossa ruokavalion vaikutuksista?
 
Hei muakin kiinnostaa tuo akupunktio! Kuulitko tältä hoitajalta o_Omitään lisätietoja, mihin se mahdollinen hyöty perustuis? Haluan ehdottomasti kuulla raporttia että oliko apua!
Kyllä kyselin paljon asiasta, enää en kaikkee muista:LOL: Mutta siis tavoite akupunktio hoidossa lapsen saantiin on, että se aktivoi omaa kehoa toimimaan paremmin, jotenkin haima liittyi myös tähän. Se jotenkin avaa jotain kehon "tukoksia" jos on. Jos joku osaa kertoa tarkemmin/paremmin niin kiitos:ROFLMAO: Kun tämä hoitaja kysyi, että kuinka kauan olemme miehen kanssa yrittäneet lasta, niin vuosi ei oo kuulemma vielä paljon(n) Akupunktiolla kuulemma voi myös helpottaa runsaita vuotoja ja kuukautiskipuja. Reilu puoli tuntia olin siellä vastaanotolla neulat kehossa, että jos se oikeesti voi auttaa niin pieni vaiva:D mä en oo semmonen ihminen joka uskoo kaiken suodattamatta, mut oon avoin kokeilee (y)
Juu tuun infoon jos auttaa:)
Muoks. Niin ja sitten se akupunktio tyyppi sanoi, että ei mitään haittaa ainakaan hoidosta ole.
 
Hei,
uutena kirjoittelen tänne nyt ensimmäistä kertaa, koska tuntuu, että pakko päästä purkamaan johonkin omaa tilannetta ja tätä (+haaveena vauva 2019) palstaa ja teidän kaikkien kuulumisia ja tilanteita olen lukenut taustalla marraskuusta 2018 lähtien. Toivottavasti joku jaksaa lukea ja olisi mahdollisesti jotain neuvoakin antaa, kun mulla ei ole ketään kenelle voisin tästä puhua.

En siis vielä itse liity joukkoon, koska vaikka vauvakuumeeni äärettömän kova onkin, ja kaipuu esikoisesta ja vanhemmuuden kokemisesta on suurin haaveeni, ei mieheni halua vielä lasta meille. Juuri eilen kävimme aiheesta valtavan itkuisen keskustelun, kun olin niin ahdistunut ja minun piti saada purkaa ajatukseni hänelle. Olemme siis aiemminkin puhuneet asiasta, mutta mistään aikataulusta ei sen kummemmin ole ollut puhetta, vaan mies on sanonut että "sitten joskus". Noh, eilen mieheni ymmärsi, kuinka isosta asiasta minulle tässä on kyse, ja hän pahoittelekin sitä, ettei voi minulle nyt luvata sitä, mitä haluaisin eniten. Hän ehdotti, että katsoisimme vuoden eteenpäin tilannetta. Hän on siis jo päälle 40 ja minä 25, hänellä kaksi teini-ikäistä lasta (joihin liittyen myöskin sanoin, että ymmärrän kyllä, miksei hän halua lasta/lapsia kanssani, kun hänellä jo on.)

Tilanne on nyt niin paha, että en tiedä voinko jatkaa odottelua vai täytyykö meidän erota. Hän on elämäni rakkaus ja tiedän, etten tule koskaan löytämään ketään parempaa, mutta minut musertaa ajatus siitä, että joutuisin edelleen jatkamaan vauvakuumeessani vielä ainakin vuoden ja mitä jos hän sen jälkeen on muuttanut mieltään, eikä haluakaan lisää lapsia? En tiedä mitä tehdä.

Haluaisin vain sanoa teille, jotka kohtaatte jatkuvasti pettymyksiä, uusia kiertoja, lapsettomuushoitoja ja keskenmenoja, että en voi kuvitellakaan miltä se tuntuu, mutta ainakin teillä on mahdollisuus yrittää ja kumppanienne kanssa yhdessä toivoa yhteistä perheenlisäystä... Tämäkin omasta tahdosta riippumaton lapsettomuus raastaa sydäntä, kun en koskaan voi tietää, tulenko ikinä ylipäänsä pääsemään elämässä siihen tilanteeseen, että lapsen yrittäminen olisi mahdollista. Tsemppiä kaikille, luen varmasti edelleen teidän piinailuitanne ja plussauutisianne. Toivottavasti saatte vuoden 2020 nyytit syliin.
 
@kaikai onpa ikävä tilanne. Ehkä mies pehmenee jo aiemmin? Tai sitten odotat vielä hetken. Ei varmaan lohduta, mutta olet vielä nuori ja miehesikin ehtii vielä.
 
@kaikai ymmärrän erittäin hyvin tunteesi. Itse elin tuota vaihetta 6 vuotta, kunnes tein ratkaisuni ja nyt olen tuolla tammikuisissa 2020 kirjoittelemassa. Minulla oli ennestään edellisestä liitosta 4v tyttö ja alkoi sylini kaivata toista. Mieheni oli minua 10v vanhempi, silloin noin 40 (myös kaksi teinaria ennestään), minä 30. Kaksi vuotta toivoin, halusin, märisin ja itkin, mutta mies ei suostunut. Sitten hetkeksi kuume meni ohi ja täytin elämääni kaikella muulla, uusilla harrastuksilla ja työllä. Syli oli kuitenkin tyhjä ja vauvan kaipuu alkoi uudestaan. Mies ei edelleenkään suostunut. Kaksi vuotta kokeilin ja taas märisin ja itkin, ilman tulosta. Samalla myös sitten ajoin tahattomasti ja tahallisesti suhdetta alas. Lopulta tein päätökseni ja otin eron. Ikää alkoi olla itsellä 35, joten alkoi sekin seikka painaa takaraivossa. Tuon liiton oletin myös olevan viimeiseni, mutta toisin kävi. Nyt on reilu vuosi erosta, uusi ihana mies rinnalla ja jos kaikki menee hyvin, niin nyytti sylissä tammikuussa. Minun ratkaisuni oli kipeä ja se edelleen aiheuttaa ongelmia exäni osalta, joka nyt haukkuu minua ja pelottelee kaikella mahdollisella, kun olen jo niin ”vanha” tekemään lapsia ja pilasin elämäni vauvatoiveideni takia jne. Ajattelin itse, että kukaan muu ei tätä elämää puolestani elä, kuin minä itse ja minun täytyy yrittää olla oman onneni seppä. Tilanteessani toki oli se fakta, että mies ei mieltänsä olisi muuttanut, niin minun oli pakko tehdä oma ratkaisuni. Tällä kertaa kaikki se riistävä ja lopulta uupumukseen ajanut rypeminen oli kuitenkin sen arvoista ja elämä tarjosi tilalle uutta.

Paljon paljon tsemppiä tilanteeseesi ja voimia. Toivon, että kaikki kääntyy sinulla hyväksi ja miehesi muuttaisi mielensä.
 
@kaikai
Olin itse tuossa tilanteessa, tosin meillä oli molemmilla lapsia aiemmista suhteista, mutta itse halusin vielä yhteisen. Olin 25, mies 35, kun tuota "katsellaan myöhemmin" oli jatkunut pari vuotta, tuli mitta täyteen. Haluan painottaa että saatiin erimielisyydet sovittua ja molemmat ollaan menty eteenpäin ja ollaan silti todella hyvät ystävät. Ymmärrettiin vaan molemmat ettei voi vaatia toista luopumaan jostain niin isosta. Hänen kohdallaan se oli se "vapaus" kun lapset on jo isoja ja mun kohdalla se vauva. Mulle oli ihan oikea ratkaisu mennä eteenpäin mutta sun täytyy tietenkin tehdä omat ratkaisut. Nyt kun "aikuisemmalla" iällä yritystä on päällä, ymmärtää jotenkin paljon paremmin ettei niitä noin vaan tehdä. Jos olisin prosessin haasteet tiennyt kymmenen vuotta sitten, en olis ikinä käyttänyt mitään ehkäisyä. Tätä sanoin nykyiselle kun miehelle kun jouluna 17 päätettiin että aloitetaan yritys. Vastoinkäymisiä tietty tuli ja nyt yritystä kun kestänyt se 8kk. Eli taas nähtiin että mitä sitä odottelemaan :love:

Olipas sekava viesti:ROFLMAO:
 
@KukkaSosuli pääsitkö helposti lääkäriin, pitikö kauan jonotella? Mulle ei mitään kontrollia sovittu tuonne yksityiselle, lääkäri toivotteli viimeistään kolmen kierron päästä tervetulleeksi varhaisultraan kunhan nyt vaan reippaasti olen ilman sokeria :D Itse ajattelin, että jos tässä kierrossa ei ovista kuulu niin soittelen terveyskeskukseen ja koitan päästä sitä kautta lääkäriin ja saada lääkkeitä tähän "vaivaan". Toivon hurjan kovasti että ei tartteis alkaa soittelemaan. Noh, jos ei muuta niin on sitten edes hiukan näyttöä että olen tosissani, jos paino nyt vaan jatkaa laskusuunnassa.

@Ilonetsijä kiva kuulla lisää tuosta! Täytyy itsekin selvitellä lisää, sen verran oon kans käsittänyt että noiden aku-pisteiden kautta voidaan koittaa aktivoida omaa kroppaa toimimaan tehokkaammin tietyiltä osin. Ja ei siitä taatusti ainakaan haittaa ole, ja varmasti jo se rentouskin (kai se pistely rentoutti?) on jo ihan sen käynnin arvoista. Mää oon tosi skeptinen kaiken tällaisen suhteen, että sinänsä vähän jännittää. Että huomaako se hoidon antava tyyppi etten oikein usko koko juttuun :whistle:
 
@Mammakatri onnittelut!

En uskalla vieläkään testata. Tuntuu kyllä että menkat alkaa. Jos vielä odotan huomiseen...o_O
Oli kyllä niin outo koko kierto ja tosiaan oltu niin eri aikaan taas kotona että ei tosikaan. Tällä viikolla 1 yö nukuttu yhdessä, viime viikolla vissiin kans yksi ja sillon ovisviikolla vaan yks kerta seksiä :cautious:
Ei näillä aikatauluilla oo voinut osua ku se hiton ovulaatiokin oli ihan omia aikojaan...
 
@amadecasa terkkariaika tuli tietysti nopeammin ja sitä kautta sit meni lääkärille kommentointiin. Sit tuli aika kuukauden päähän ja lähete labraan. Lääkkeet sainki alottaa sit heti. Juu, ei mullakaan oo mitään kontrollia tulossa. Katotaan nyt kuinka tässä nää tulevat kierrot menee.
 
@Minic etkö oo testannut tässä kierrossa vielä? Mä mietin kans, et millon sitä uskaltais tehdä ton clearbluen, menkat pitäis alkaa maanantaina ja nyt menossa dpo 12.. (n) tosin meillä ei nyt tässä kierrossa oo kyse ainakaan yrityksen puutteesta mut silti vähän se negatiivinen vastaus pelottaa.. :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Minic
@Minic etkö oo testannut tässä kierrossa vielä? Mä mietin kans, et millon sitä uskaltais tehdä ton clearbluen, menkat pitäis alkaa maanantaina ja nyt menossa dpo 12.. (n) tosin meillä ei nyt tässä kierrossa oo kyse ainakaan yrityksen puutteesta mut silti vähän se negatiivinen vastaus pelottaa.. :unsure:
No en oo todellakaan testannut :LOL:
Ärsytti niin paljon koko kierto ja se oviksen tikuttaminen tai sen epäonnistuminen ja nää vuorotyöläisten yhteensopimattomat aikataulut, niin en oo edes halunnut ajatella koko testaamista. Sit heräsin tosa kp28 ku oli päivittynyt että no hitto niinhän se tosiaan on. Mut nyt ku ei oo vielä alkanut niin aattelin että kyl sunnuntaina pakko testaa jos ei silloinkaan vielä, koska mä haluan kyllä skumppaa kakun kanssa äitienpäivänä:whistle: sit se on niinku win-win nega=skumppaa, plussa=jee! :LOL:

Joo mun hermot ei kestä testaamista...
 
No en oo todellakaan testannut :LOL:
Ärsytti niin paljon koko kierto ja se oviksen tikuttaminen tai sen epäonnistuminen ja nää vuorotyöläisten yhteensopimattomat aikataulut, niin en oo edes halunnut ajatella koko testaamista. Sit heräsin tosa kp28 ku oli päivittynyt että no hitto niinhän se tosiaan on. Mut nyt ku ei oo vielä alkanut niin aattelin että kyl sunnuntaina pakko testaa jos ei silloinkaan vielä, koska mä haluan kyllä skumppaa kakun kanssa äitienpäivänä:whistle: sit se on niinku win-win nega=skumppaa, plussa=jee! :LOL:

Joo mun hermot ei kestä testaamista...
Sä taidat olla vähän mun eellä, mietin itekin et jos sitä tekis testin huomenna tai sunnuntaina. Vielä viikko sitten oli vahvat fiilikset et ois voinutkin olla mahdollista plussata nyt mut nyt jotenki tuntuu siltä ettei varmaan ookkaan onnistunut yritykset. Vaikka oireita on ollut, alavatsa kipuilua ja otsalla epänormaaleja näppyjä mut toisaalta voi olla ihan normaaliin kiertoon kuuluviakin oireita. Aikasemminkin on ollu rintojen arkuutta ja huonoa oloa kierron tässä vaiheessa enkä testiin oo saanut mitään, liekö olleet sit kuviteltuja vai todellisia "oireita". Noh, testin jälkeenhän sen sit näkee.
 
Joo no toi dpo voi olla periaatteessa nyt sit mitä vaan, päättelin sen siitä verisestä valkovuodosta ja tuntemuksista sit. Mut kp on nyt 31, niin se on kyl pisin mulla sen ensimmäisen pillereiden jälkeisen kierron. Toki se mietityttää, olispa ihanaa kyl jo plussata, ja toisaalta ku kattoo noita aiempia kuukausia flosta niin olis aika ironista että jyystät menee hulluna monta kuukautta eikä mitään ja sit yks yöllinen väsynyt akti toisi tulosta. :LOL:
No katotaan...

Mulla muuten tuli semmosia valkoisia hormoninäppyjä nännien ympärille edellisessä kierrossa:confused: onkohan nää kaikki oudot oireet siitä greippimehusta?:eek:
 
Joo no toi dpo voi olla periaatteessa nyt sit mitä vaan, päättelin sen siitä verisestä valkovuodosta ja tuntemuksista sit. Mut kp on nyt 31, niin se on kyl pisin mulla sen ensimmäisen pillereiden jälkeisen kierron. Toki se mietityttää, olispa ihanaa kyl jo plussata, ja toisaalta ku kattoo noita aiempia kuukausia flosta niin olis aika ironista että jyystät menee hulluna monta kuukautta eikä mitään ja sit yks yöllinen väsynyt akti toisi tulosta. :LOL:
No katotaan...

Mulla muuten tuli semmosia valkoisia hormoninäppyjä nännien ympärille edellisessä kierrossa:confused: onkohan nää kaikki oudot oireet siitä greippimehusta?:eek:
Mulla tuli kans niitä näppyjä ja olin jo että jes!!!! Nyt tärppäs ku ei semmosia ikinä ollu.. mut ei sitten tärpännyt.. mistä lie pulpahtivat o_O tsemppiä piinailuun (y)
 
@peanut_butter Voimia sinulle :(

Täällä palaillaan piinailijaksi, minulle saa laittaa huomenna dpo1, kiitos!
Olen ihmeissäni kun pystyin olemaan tikuttamatta ovista enkä ole edelleenkään tilannut edes raskaustestejä! Onkohan entinen hätähousu tullut vanhaksi. Ne viimekierron viivanpaikat vaan oli niin pyllystä, ettei kyllä viitsi samaa katsella nyt.

Tsemppiä ja plussa-aaltoja kaikille!:love:
 
Btw, onko kukaan tehnyt ovulaatiotestejä loppukierrosta? Oon nyt huvikseen niitä tehnyt kun niitä tuolla kaapissa on (enkä halua ihan vielä r-testiä tehdä mut tarve tikulle pissiä :D) ja viiva on tummunut tasaiseen tahtiin, nyt jo melkeimpä yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Mistähän se vois johtua? Niin ja mulla nyt tosiaan dpo 12.
 

Yhteistyössä