Haaveena vauva 2020

Onko keskenmenosta kuinka kauan aikaa? Varmasti hankala malttaa odottaa että uudestaan tärppäisi. Ainakin tietää että se on mahdollista!

Mulla itsellä on semmonen tausta, että yksi abortti 10 vuoden takaa...

olin silloin yhden eksäni kanssa seurustellut vasta alle kuukauden kun tulin raskaaksi vaikka käytimme kondomia. Mies ei halunnut lasta enkä mäkään osittain sen takia että hän ei halunnut, halusin että saan lapsen sitten kun joku haluaa sen mun kanssa.. Jotenkin hölmösti sitä vaan nykyään pelkää ettei saa enää lasta tuon abortin takia tai koska on vanhempi kuin silloin.

Aion kyllä aamulla taas testailla :LOL: varmaan tulee joka aamu testailtua nyt :ROFLMAO:
Meni kesken huhtikuussa eli 3 vuotoa tullut. Ei aikaa niin kauaa ole mennyt mutta itsestä se tuntuu ikuisuudelta, helmikuussa jätimme ehkäisyn. Yritän olla mahdollisimman optimistinen:)Sehän on hyvä että raskaus on onnistunut aikaisemmin alkamaan, eiköhän se sieltäkin tule!(y):giggle: :love:kerro sitten kun oot testaillu aamulla
 
Tänään muuten lääkäri sanoi sivulauseessa että miesten siemennestetutkimukset tehtäisiin yksityisellä. Millaisia kokemuksia muilla on? Tässä on nyt tämä päivä mennyt analysoidessa tuota aamuista lääkäriaikaa :whistle:

Laskeskelin että 2kk päästä tulee vuosi yritystä ja seitsemäs yrityskierto lähti käyntiin viime viikolla. :unsure: Meitä tais olla useampi joilla tapahtuu jotain tässä syksyn aikana. Tsempit kaikille! Onpahan sitten vertaistukea täällä.
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin ilmoittautuu uusi haaveilija. Minulla km viime syksynä ja sen jälkeen tosissamme yritetty vauvaa.

Olisi minun ensimmäinen ja mieheni toinen.

Siis @Purrri jos voit laittaa listalle: Eevee1 / 32 v / 1. / 10/2018

Minulla on riesana pcos ja tooodella epäsäännöllinen ja usein hyvin pitkä kierto. Tällä kierrolla olen yrittänyt tikuttaa ovista. Käytössä minulla on one stepin tikut. Saan heti kp 11 ja haalean viivan joka ei ainakaan vielä ole mielestäni vahvistunut. Miten olette huomanneet tai todenneet että ovista ei tapahtunut?

Minulla nyt kp14/31-98

Olen jo melko pitkään taustalla lueskellut ja toivon, että saan lukea vielä monia plussa-uutisia!
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
@Tammityttö haha, kuulostaa niin multa :LOL: vaikka oman kroppansa toiminnan on oppinut tuntemaan, niin silti välillä pitää googlettaa samoja oireita kierrosta toiseen, jos ne vaikka tällä kertaa tarkoittaisi jotain muuta :ROFLMAO:
ja silloin 2007 kun mä aloin kuumeilla oli jo palstat :whistle:

Terolutin käyttäjät, en tiedä kuinka nykyään ohjeistetaan niitä käyttämään, mutta pelkästään terot käytössä olleena käytin niitä 3kk jaksoissa jotta kierto pysyisi tasaisena ja 3kk niitä syötyäni ja viimeisen kerran ne otettuani vasta aina ovuloin, eli siinä kierrossa missä en enää aloittanut uudestaan. Ne missä alotin terot kp15 en ovulaatiota saanut tikutettua kp20 mennessä. Mutta tosiaan siinä kierrossa missä en enää aloittanut kp15 tikutin oviksen kp 18-21.
Toki en tiedä johtuiko tämä vain omasta kropastani vai miksi näin (n)
mutta ainakin silloin vuosia sitten suositeltiin käytettävän tuo 3kk ja sitten 1-2kk tauko ja taas uudestaan..

Ja kyllähän näihin ketjuihin usein monet kirjoittelee kauan, kun ne jotka plussaa heti ei ehkä edes ehdi aloittaa palstailua, kun jo plussaa ja me jotka tahkotaan kuukaudesta toiseen jämähdetään tänne :poop:
Että tässä kyllä huomaa sen, ettei se lasten teko käy ihan niinkuin aikanaan biologian tunnilla annettiin ymmärtää :LOL:

Meillä sentään ajasta ja vastoinkäymisistä huolimatta on jo kolme lasta :love: joten tämä kuumeilu on jo "helpompaa"
En voi edes kuvitella miltä ensimmäistä haaveilevasta tuntuu pettyä kierrosta toiseen, saatika km yms :cry:
 
@em85 keltarauhashormonithan tulee aloittaa vasta kun ovis on varmuudella ohi. Olisko se syy jos et saanu ovista niissä kierroissa kii(jos oikein ymmärsin) Ne muuttaa limat epäsuotusiks ja estää osin ovulaatiota. Ne kerrat ku itse niitä otin piti tikuttaa ovis ja ultralla varmistettiin et ovis oli tullu ennenku sai alkaa käyttää. Lääkärit kirjottaa useim et aloitetaan tyyliin kp 15 mut se on yleisohje kierron tasaamiseksi.. Mun ovikset on siis pääsääntöisesti vasta tyyliin kp21 jne. Alkuun meillä meni paljo kiertoja pieleen kun kuvittelin kiertojen olevan laskureiden mukaisia mutta metsään meni (mulla siis kierrot ollu iänpäivät 28-31 päivää vaik ovis siis vasta myöhään)
 
@Tammityttö joo siis jotenki näin mäkin sen sitten päättelin, kun Googletin kaikkea, että vois johtua tästä. Teroluttia kun kirjoittaa tavalliset lääkärit ainakin täällä meillä, niin ei silloin paljoa lääkärit kertonut mitään, eikä ultrattu.
Niin niitä syötiin kun paketin kyljessä luki :LOL:
Toki joo mulla ei olis ilman niitä kk tulleet ollenkaan, että niillä ylläpidettiin kiertoa ylipäätäänkin.
Enempi lääkkeitä kun tuli mukaan, tuli vasta plussatkin.
 
@em85 mulla on terolutit käytössä. Mulla on myös metformiini PCOhon käytössä. Mulle annettiin ohjeeksi ottaa terolutit kp 30 lähtien jos kuukautiset ei ole alkanut. Näin olen mennyt nyt kolme kiertoa, joista toisen aikana menkat alkoi kp 36. Mulla on kans käsitys että terolutit voi estää sen ovulaation. Ja siis tää ohje on annettu kevättalvesta tänä vuonna
 
@em85 mulla on terolutit käytössä. Mulla on myös metformiini PCOhon käytössä. Mulle annettiin ohjeeksi ottaa terolutit kp 30 lähtien jos kuukautiset ei ole alkanut. Näin olen mennyt nyt kolme kiertoa, joista toisen aikana menkat alkoi kp 36. Mulla on kans käsitys että terolutit voi estää sen ovulaation. Ja siis tää ohje on annettu kevättalvesta tänä vuonna
Mullekin määrätty terolutit, mutta ei ollut puhetta miten vaikuttaa ovulaatioon, ainoastaan kierron pituuteen. Nyt pitäisi huomenna ottaa ensimmäinen, mutta en usko että olisin jo ovuloinut. One step ovulaatio -testit näyttävät haaleaa viivaa koko ajan ja pelkään että pcos:n takia testattava hormoni on koko ajan koholla.
 
@Eevee1 Juu, mulle ne on ainakin määrätty ihan kiertoa tasaamaan perhesuunnittelun lääkärin toimesta. Enpä minäkään ole niiltä kuullut mitää ovulaatioon liittyvistä.
Jep mulla sama, yksityiseltä gyneltä teroihin reseptin sain silloin talvella koska menkkoja ei muuten tuu ollenkaan ja hänkään ei mitään puhunu siitä että estäisi ovulaation. Ohjeena mulla niissä se kierron 15.-24. päivä ja sanoi että voin syödä niitä hyvin vaikka puolvuotta ja tulla sitten uudestaa jos raskautta ei kuulu.. no ei ole kuulunut :cautious:
 
@Wintersun ikäviä uutisia :cry:

Mä niin odotan kovasti lokakuuta, että päästäis aloittamaan yritys. Tämä vauvakuume on ihan kamalaa, kun ajattelen vaan koko aika raskautta ja vauva-aikaa ja sitä, että pääsisi jo testailemaan. :LOL:
Mä täällä tuskailen myös tuon aloittamisen kaa, pääsispä jo touhuihin!

Ja @Wintersun oon niin pahoillani! Mä niin jännäsin tuota sun tilannetta. Pahoittelut muillekin menkoista. Toivotaan että pian sais mahdollisimman moni plussata! :love:
 
Viimeksi muokattu:
Tuolla aiemmin kirjotin, että en aatellu heti alkaa tikuttaan ovista ku alotetaan yritys (tod.näk. syys-/lokakuussa). Mutta siis tilannehan on nyt se, että aloin näin jo etukäteen tikuttelemaan ovista, koska hei eihän siitä mitään haittaa ole. :ROFLMAO: kai joku muukin täällä on tikutellut jo ennen yrityksen alkamista? :LOL:

Ja siis aattelin, että nyt tässä lähipäivinä ovuloin ja sainkin tikkuun ihan ok viivan(ei ollu plussa mun mielestä kuitenkaan). Ja samalla havahduin siihen, että mun luteaali on alle 10 päivää. Mutta mulla on ollu kuparikierukka neljä vuotta, joka on pidentänyt mun vuotoja ja se multa otettiin nyt viimisten menkkojen aikaan pois. Mun luomumenkat oli lyhyemmät ja nyt jännitän, että piteneekö tuo mun luteaalivaihe tuosta vai ei, kun kierukka on otettu pois. Sillon ku olin luomuna ni mua ei vielä kauheesti ovulaatiot sun muut kiinnostaneet, niin en edes muista kuinka monta päivää vuosin(n) että sinänsä ihan kiva nyt tietää että tuo saattaa aiheuttaa ongelmaa sitten kun on meidän aika alkaa yrittämään. Ja siis niin lohdullista kuulla, että täällä on paljon muita keillä on luteaali lyhyt:love: Onko jollain pidentynyt menkat ja niin ollen luteaali lyhentynyt kuparikierukan vaikutuksesta?
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Nuo on vähän kökköjä juttuja. Kun. Periaatteessa terolut on ns keinotekoista keltarauhashormonia. Osa klinikoista ja virallinen suositus sanoo ettei sitä voi raskauden aikana käyttää. No näinhän se periaattees on, kaikkien keltsien kohdalla, siltti niitä käytetään. Euroopassa myös terojen kaltaista ihan käypähoitona laps.hoidoissa. Täällä vähän nihkeemmin, lugea ne käskee käyttää. Lugella taitaa (plus pari muuta merkiiä jossa luonnollista progea) olla ainoa misssä myös on virallisesti ohjeet keltarauhasen tukemiseen. Kierron tasaamiseen tai vuotohäiriöihin myös se aloitetaan kp 15, mutta keltarauhasen vajaatoiminnassa ohje sanoo että aloitetaan kolmannesta oviksen jäljeisestä päivästä. Ja näin omalla kohdallakin on täsmennetty valmisteesta riippumatta
Tätä kannattaa kysyä ja tarkentaa lääkärissä, että jos ette oo saanu tikutettua ovista ennen lääkkeen alkua. Tai jos tiedätte et ovis ei tuu kp15 mennessä.
En tietenkää ole virallinen lääkäri ja vaikka olisin nii kenenkään ohjeistus netissä on toki kielletty :love:
Muok ja kaikella rakkaudella ja kunnoituksella, ainakaan normi terkkarissa lääkärit ei yleensä näitä tiedä kun eivät työkseen hoida. Aivan ymmärrettävää. Pääsääntöisesti naiset hakee sieltä apua vuotohäröihin tai menkkojen siirtoon jolloin valmiste on primot tai terot ja perus ohjella mennään.
 
Viimeksi muokattu:
Tuolla aiemmin kirjotin, että en aatellu heti alkaa tikuttaan ovista ku alotetaan yritys (tod.näk. syys-/lokakuussa). Mutta siis tilannehan on nyt se, että aloin näin jo etukäteen tikuttelemaan ovista, koska hei eihän siitä mitään haittaa ole. :ROFLMAO: kai joku muukin täällä on tikutellut jo ennen yrityksen alkamista? :LOL:

Ja siis aattelin, että nyt tässä lähipäivinä ovuloin ja sainkin tikkuun ihan ok viivan(ei ollu plussa mun mielestä kuitenkaan). Ja samalla havahduin siihen, että mun luteaali on alle 10 päivää. Mutta mulla on ollu kuparikierukka neljä vuotta, joka on pidentänyt mun vuotoja ja se multa otettiin nyt viimisten menkkojen aikaan pois. Mun luomumenkat oli lyhyemmät ja nyt jännitän, että piteneekö tuo mun luteaalivaihe tuosta vai ei, kun kierukka on otettu pois. Sillon ku olin luomuna ni mua ei vielä kauheesti ovulaatiot sun muut kiinnostaneet, niin en edes muista kuinka monta päivää vuosin(n) että sinänsä ihan kiva nyt tietää että tuo saattaa aiheuttaa ongelmaa sitten kun on meidän aika alkaa yrittämään. Ja siis niin lohdullista kuulla, että täällä on paljon muita keillä on luteaali lyhyt:love: Onko jollain pidentynyt menkat ja niin ollen luteaali lyhentynyt kuparikierukan vaikutuksesta?
Jos et oo tikuttanu ovista se voi sulla olla paljon aiemmin kuin ”kp14”. Aika harvalla se tuntuu olevan klassinen oppikirjamalnen. Se on nii yksilöllistä ja silti normaalia! Monella on ovis jo esim kp10 tai niinku itsellä usein vasta kp21-23 vaikkka kierto 29-31 pv eli tosiaan lyhyt luteaali. Mutta olen raskautunut.
Ja voi olla et kierto hakee osalla X aikaa paikkaansa ehkäisyn jälkeen tai voi napata samantien! Peukut!!
 
Mun pitäs kai virallisesti esittäytyy kun täällä kuikin. En vaan haluais lipsua tänne minnekään kirjottelemaan mut näin näköjään meinaa käydä (n)
Oon siis palstavanhus, laps taustaa 2001 alkaen ja ainaakin 2009 kirjottelin tääl aktiivisesti sekä sen jälkeen X kertaa raskauksien ja menetysten kera. Sit päätin et pysyn pois.
Ongelmia on kasa, yksi on jo vuosikausia vaivannu munasarjojen hiipuminen, alhainen amh ja kohonnu fsh. Olen saanu jo 10v sitten tuomion etten luomuna raskaudu. Plus miehen simpoissa vähän vikaa. Nooo luomuraskauksia on jo takana erinäinen määrä ja toki menetyksiä (näihin syynä on mun kantama piilevänä periytyvä vika eli vaikka raskaudun niin isolla todnäk menetän vauvan) Hoitoja on tehty kasa, niin kevyesti ku raskaalla linjalla, omilla ja lahja. No nyt ikäkin jo painaa. 43 mittarissa.
Mut joo. Puskista luomuna tullut pienokainen on about vuoden :love: imetän ja en tiedä miks mä en osaa pysyä pois tikuista ja haaveista. Imetys sotkee viel kiertoa. Kahdet menkat olleet ja luteaali 4-5päivää ja ovis myöhään. Nyt jännään ku menossa jo 7/8 dpo. Lämmöt edelleen taivaissa eikä vuoda. Tilanne vähä sama ku @Wintersunilla (n) väkisin meinaa mielikuvitus laukata.
Mut jop. Yritän pysyä pois täältä tyhmine kommentteineni :ROFLMAO:
 
@Tammityttö kiitos esittäytymisestä. Pitkä "ura" teilläkin takana. Toivottavasti pian tärppää!

Omaa napaa: miten mulla on nännit ihan kosketusherkät? Siis en muista tällästä ennen. Nyt siis dpo3 eli ei voi todennäköisesti vielä mikään raskausoire olla.. Onks muilla heti oviksen jälkeen nännit kunnolla kipeät?
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Tammityttö kiva kyllä lukea sun juttuja ja tietoa /kokemuksista täällä. (y)
Aina hienoa kun joku konkari jaksaa vastailla.
Itsellä myös lapsettomuushoidot takana vuodesta 2001 alkaen, joista epäonnistuneita ja onnistuneita yrityksiä, muttei yhtään kesken mennyttä raskautta. Ja nuorimman(2017) raskaus alkoi yllättäen uuden miehen kanssa. Siitä sitten heräili kipinä, että jos vielä... Tämän yrityksen (5kk) aikana kaksi alkanutta raskautta, joten tiedetään että raskaus on mahdollista. Nyt vähän pelottaa kun taas epäonnistui; kannattaako enää edes yrittää. Mieli on kuitenkin hyvä, sillä terveitä lapsia on; enää ei ole ihan pakonomainen tarve lisääntyä. Mutta tarve kuitenkin.
 
@Helmiina1978 tuo vika lause kiteytti kaiken. Nimenomaan. Ei todella ”tarviis” mut sit kuitenki :oops: joskus mietin onko ”ahneella” :poop::nen loppu.. et koska nyt kaikki hyvin ja lapset terveitä niin onko edessä joku pommi jos väenvängällä yrittää :unsure:

Meillä mies sanoi että eiköhän takapenkki oo nyt täysi. Ja muutenkin menetysten takia ei oo aktiivinen yrittäjä. Ei kylläkään ehkäistä mitenkään jne eli onhan se tietoinen ”riski” aina. Mulla on siis kaksi tyttöö ja kaksi pientä poikaa pilven reunalla joten kai sitä joskus pitäs tajuta olla onnellinen siitä mitä on saatu. Mut mun äitini sanoi aikanaan jo ettei se kuume lapsia tekemällä lopu. Se haluais vauvoja vieläkin ellei olis 80v ja kohtu pois :ROFLMAO: että joo. Kai se on osittain luonteessakin tällainen. En tiedä :love:
 
Viimeksi muokattu:
Heip kaikki! Uskaltaudun tänne nyt kirjoittamaan.
@Purrri voi laittaa etusivulle minut addison/24v./1./ya 7/19
Pillerit jätetty pois tämän kuun alussa ja kauhulla odotan millaiseksi kierto tulee palautumaan .. Ye-pillereitä käytin varmaan 4 vuotta ja sen päälle 4 vuotta minipillereitä, joiden aikana olin oikeastaan vuodoton. Pco-tyyppisyyttä on. Aina on elänyt tunne että raskautua en voi.. Välillä jännittää tosi paljon ja vertaistukea kaipaan :D Viime yönä näin unta että tein positiivisen testin ja voi sitä pettymystä kun heräsin :D
 
Heip kaikki! Uskaltaudun tänne nyt kirjoittamaan.
@Purrri voi laittaa etusivulle minut addison/24v./1./ya 7/19
Pillerit jätetty pois tämän kuun alussa ja kauhulla odotan millaiseksi kierto tulee palautumaan .. Ye-pillereitä käytin varmaan 4 vuotta ja sen päälle 4 vuotta minipillereitä, joiden aikana olin oikeastaan vuodoton. Pco-tyyppisyyttä on. Aina on elänyt tunne että raskautua en voi.. Välillä jännittää tosi paljon ja vertaistukea kaipaan :D Viime yönä näin unta että tein positiivisen testin ja voi sitä pettymystä kun heräsin :D
Tervetuloa mukaan! Mullaki oli minipillerit käytössä ja olin käyttöajan vuodoton. Lopetin juhannuksen jälkeen ja nyt ei ole ensimmäisiä menkkoja näkyny eikä kuulunu. Kai ne tässä joskus alkais (tai sit tulis suoraa se plussa).. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
Meni kesken huhtikuussa eli 3 vuotoa tullut. Ei aikaa niin kauaa ole mennyt mutta itsestä se tuntuu ikuisuudelta, helmikuussa jätimme ehkäisyn. Yritän olla mahdollisimman optimistinen:)Sehän on hyvä että raskaus on onnistunut aikaisemmin alkamaan, eiköhän se sieltäkin tule!(y):giggle: :love:kerro sitten kun oot testaillu aamulla
Tänään alkoi menkat. Ensimmäiset sitten Cerazette pillerien lopetuksen, n. 3 viikkoa lopetuksesta. 3 päivää lopetuksen jälkeen alkoi kyllä parin päivän tyhjennysvuoto.

Oppii taas tuntemaan kehon uudelleen. En kyllä ikinä ois muistanu että nännit on olleet arat ja rinnat turvonneet ennen kuukautisia o_O

En tiedä oliko mulla ovista tässä "kierrossa" mutta tosi isot limat ja kovat halut oli parina päivänä + nippailuja mutta ovistestit ei näyttäneet mitään selkeää kuin vain vähän jonkinlaista viivaa silloin kun tuo oli... näyttäispä ens kierrossa :p mulla on onestepin tikkuja raskauskeijulta tilattu, oon kyll kuullut ettei kaikilla näyttäisi oikein :confused:

Tsemppiä kaikille! :) ja ihanaa päivää :love:
 

Yhteistyössä