Haaveena vauva 2020

Mulla tuo lääke kohtutulehdukseen selvästi auttaa koska kivut lieventyneet. Vuotokin jo ns. normaalimman väristä, normi kuukautiset varmaan aluillaan. Oon iloinen jos tää kehon sekava tila ei sotkisi kiertoa. Toki vieläkään ei voi tietää mitä vuotoa tää on. Lääkäri sanoi et jos vuoto loppuu parin päivän sisällä, on kyse todennäköisesti siitä varhaisesta keskenmenosta tai kohtutulehdukseen liittyvästä vuodosta mut jos jatkuu pidempään niin sen lisäksi kuukautiset todennäköisesti alkavat siihen perään.

No, arvuuttelu turhaa nyt. Lepo selvästi auttaa ja noi lääkkeet. Jospa tää tästä.
 
Siis pakko omanapailla vähän.
Tänään ei oo maistunut ruoka, tuli jo huono olo kun vähän päivällä söin. Nyt tulin just kyläilyreissulta, aattelin joinko liikaa kahvia, kun päätä särkee ja nyt sit piti käydä ihan oksentamassa. Ylös ei kyl juuri tullut mitään, mutta jäätävää yökkimistä.
Aamun testissä omasta mielestä viivanpaikka, miehen mielestä selvä nega.
Todella kuviteltuja oireita, jos ei oo tärpännyt!
Esikoisen raskaudessa tosiaan oksensin lähes plussasta lähtien. :censored:
Voihan se olla oireita, mutta voi myös olla sattuma! Jos sama fiilis jatkuu niin uutta testiä kehiin!:coffee:(y) Mulla oli dpo 12 sellainen haamu joka ei oikein olisi ollut näkyvä ilman tiirustelua joten voi olla ettei näy pariin päivään vielä. Tsemppiä!
Olen niin pahoillani keskenmenostasi @Aurorials :cry: Toivon sinulle kauheesti voimia toipumiseen ❤

Mulla on tänään rv 4+6, ja yritän löytää itsestäni edes hitusen luottamusta siihen, että vaikka edellinen raskaus meni kesken niin se ei tarkoita että tämäkin menee. Pelottaa.
Mä tiedän tuntee @Apustaja :unsure: silloin kun olin rv 5+4 eli sama päivä lun viimeinen km alkoi, odotin ja tunnustelin että onko samoja oireita. Ei ollut. Sitten rv 6+ 5 tuli pieni ruskea klimppi paperiin, ja taas hirveen paranoiidi että nytkö se alkaa! Mun mies näki että stressailin asiaa joten sanoi että varataan varhaisultra, ja siellä sitten saatiin se tieto että jotain on siellä ja se oli elossa ainakin. Seuraava tutkimus onkin sitten muutaman viikon päästä. Tämän jälkeen voidaan vissiin jo kertoa eteenpäin. Stressinaihetta löytyy siis vielä, mutta koitan vähän rauhoittua. Jos se auttaisi sinua niin käy rv 7-8 varhaisultrassa sitten, se voi auttaa ja vauvallekin tulee rauhallisempi olo kun äiti ei eritä kortisolia kokoajan.:geek:
 
Dpo 15 eikä menkoista tietoakaan. Tissit edelleen arat ja vähän ällö olo välillä,eikä ruoka maistu, lämpöä eilisestä asti 38,ilman flunssa oireita,pieni kurkun arkuus on. En oo testiä eilisen melkein negan jälkeen. Usko raskauteen on nolla, koska ennen oon raskaudessa dpo 14 saanut leffaviivat, ja nyt dpo 10 sain vahvemman haamun ku eilen dpo 14. Sama testi ja herkkyys.
 
Viimeksi muokattu:
Dpo 15 eikä menkoista tietoakaan. Tissit edelleen arat ja vähän ällö olo välillä,eikä ruoka maistu, lämpöä eilisestä asti 38,ilman flunssa oireita,pieni kurkun arkuus on. En oo testiä eilisen melkein negan jälkeen. Usko raskauteen on nolla, koska ennen oon raskaudessa dpo 14 saanut leffaviivat, ja nyt dpo 10 sain vahvemman haamun ku dpo 14. Sama testi ja herkkyys.
Testasitko ovulaation vai voiko olla et ovis ollut myöhemmin ja dpot olis pienemmät ettei testin kuulus vielä näyttääkään haamua kummempaa?
 
Joku mielenliike sai testaamaan ovistestillä tähän aikaan kierrosta ja viivat on melkein yhtä vahvat kuin ovisplussassa. Testinä rfsu:n testi. Nyt kp 22/30, ovisplussa 15/30.
Pms-oireet edelleen hukassa.

Voisko tuo enteillä jotain ?
 
Joku mielenliike sai testaamaan ovistestillä tähän aikaan kierrosta ja viivat on melkein yhtä vahvat kuin ovisplussassa. Testinä rfsu:n testi. Nyt kp 22/30, ovisplussa 15/30.
Pms-oireet edelleen hukassa.

Voisko tuo enteillä jotain ?
Jospa sulla onkin ovis nyt vasta? Jossain foorumilla luin että joku saa ovisplussaa kaksi kertaa kierron aikana, kerran keskellä kiertoo ja toinen ihan lopussa vasta. Toinen asia voi olla se että ovis on myöhästynyt ja tulee nyt vasta.
Mä kokeilin ovistestiä raskaana ollessa, ja tasavahvat viivat tulivat vasta rv 6 tms.
 
Joku mielenliike sai testaamaan ovistestillä tähän aikaan kierrosta ja viivat on melkein yhtä vahvat kuin ovisplussassa. Testinä rfsu:n testi. Nyt kp 22/30, ovisplussa 15/30.
Pms-oireet edelleen hukassa.

Voisko tuo enteillä jotain ?
Aika harvinaista kuulemma, mut voisko olla mahdollista, että olisi kierrossa kaksi ovista? Vai sittenkin vauva :love:

Täällä menossa kp 26/29-31 ja pms-oireet kanssa hukassa. Aiempina kuukausina tullut tosi voimakkaana. Ainoastaan rintojen arkuus vaivana ja tänään alkoi myös polttelee alaselkää, eli menkat tuloillaan :(
 
Vaihdetaan menkat johonkin pieneen tipitteluun kiitos.
Joka kk mietin että ei tämä voi enää pahentua, mutta väärässä olen.
Taas kotiin oli lähdettävä kesken työpäivän.
Joka kuukausi käy mielessä että pitäskö vaan vetää pillereitä ettei enää olis menkkoja mutta se vauvan kaipuu vähän estää tätä.

Voi kunpa olisin raskaana. Muistakin syistä, mutta kyllä nämä vuodot vie mehut kun normielämä ei onnistu..

Koitan myöhemmin keskittyä teihin muihin.
:cautious:
Vielä näin uutena pihalla kaikkien menosta, mutta ilmeisesti siis runsaat menkat?
Minä voisin kanssa vaihtaa menkat tiputteluun. Itellä niin runsaat menkat, et läpi tulee super plus tampooneista ja siteistä pitkin reisiä alle tunnissa :mad: Kauhulla aina odottaa seuraavia menkkoja, et kuinkas tällä kertaa, monetko housut vaihdan työpäivän aikana.
 
Juu ja kipeät. Itsekin pystyn näinä päivinä tunnin olemaan kaupan paksummalla siteellä. Myös kuukuppia käyttäessä sai tunnin välein tyhjentää. Käytän tähän vuotoa hillitsevää mut silti näin runsaat. 1,5v tainnut jo käyttää.
Mulla kans hyvin kivuliaat ja saa vetää burana + panadol settiä 3x pvä. Mä en ole tuota kuukuppia koskaan kokeillut, mut kuullut kyl hyvää. Vie kyl niin innon arjesta, kun mitään kivaa ei voi suunnitella menkkojen aikaan :unsure:
 
Sama setti mullakin.
Kuukuppia käytin monta vuotta kunnes vuosi sitten keväällä löytyi kohdunsuulta syövän vaikein esiaste. Vuoden verran kun vuoti menkkojen ja 4x sähkösilmukkahoidon takia ni jäänyt sekin. En uskalla enää käyttää vaikkei kai se esiaste siitä johtunut..
Voi ei, kyllä nyt saisi sinulla alkaa helpommat ajat ja menkat jäädä pois. Ei kuulosta yhtään kivalta :cry: Kunpa löytyisi jokin keino, millä saisi runsaat menkat pois. Helpottuisi elämä kummasti!
 
Anteeksi kun olen ollut vähän hiljempaa, hirveästi työkiireitä.
Tänään oli Letrojen kontrolliultra ja yllättäen toisessa munasarjassa näkyi johtofollikkeli! Lääkäri arvioi, että ovulaatio tapahtuisi perjantaina. Apua! Ensimmäistä kertaa 1,5 vuoteen voisi olla nyt oikeasti mahdollisuus raskautua, ehkä! Koitan koko ajan hillitä tätä intoa, koska sitten tullaan tippumaan kovaa ja korkealta reilu parin viikon päästä kun kuukautiset alkaa.. Voi luoja mitä toivoa siitä saakaan, kun toivottavasti nyt saatiin tällä annoksella mulle ovulaatio aikaan!
Lääkäri tokasi vielä lähtiessä, että kahden ja puolen viikon päästä olet joko raskaana tai alkaa kuukautiset. Ei oo suurta luottoa Letroihin, mutta toisaalta.. Empä todennäköisesti ole ovuloinut ollenkaan ilman näitä niin on tämä vähän eteenpäin.
 
Hei oliko täällä muita joilla oli joskus ollu kysta munasarjassa? Mullahan tosiaan ultrattiin gynekäynnillä kysta 6cm eli melko iso, toisesta munasarjasta n. 2vkoa sit. On ollu paljon outoja hormonaalisia oireita jo ennen sitä. Melkein semmoisia raskaustyyppisiä. En vaan tajunnut kysyä lääkäriltä voiko kysta oireilla jotenkin.

Mun tän hetken ongelma on nyt siinä et nää oireet vaan voimistuu ja voimistuu. Oon kärsinyt melkein gynestä asti menkkakipumaisista kivuista alavatsassa ja etenkin just siinä mis oletan et se munasarja on. Välillä on tuntunut jopa semmosita "revähdys" kipua äkillisissä liikkeissä. Osa kivuista selittyy sil et eilen alkoi menkat, mut mun kierrossa on yleensä todella säntillisesti kivut tasan menkkojen ekana päivänä. Eikä nää oo siis nytkään loppu vaikka eka päivä meni jo. Ja siis en jaksa uskoa et mitenkään normaalisti kahta viikkoa olisi menkkkipuja vaikka kuinka poikkeava kierto olis. Tunnen kroppani melko hyvin ja tää on hyvin epänormaalia.

Aikaisempien oireiden: kuvotuksen, pahoinvoinnin, väsymyksen ja hirmuisen alavatsa turvotuksen lisäksi tissit on ollu jo kaks viikkoa todella kipeät, mitä ne ei oo mulla koskaan. Ja on semmoista outo paineentunnetta kohdun alueella nyt etenkin viime päivinä (tää voi liittyä kyl ihan menkkoihin, ei vaa oo ollu aiemmin). Mun myös aina ihan kellontarkat menkat (Tasan dpo15 n. Klo15-18 ) alkoi kaks päivää etuajassa, jos sillä on mitään väliä (ovis tosin oli normaalin kp13-16 päivien sijaan vasta kp19, et johtuu varmaan siitä tuo "etuajassa alkanut uusi kierto)

Osaatteko sanoa onks nää normaaleja tuntemuksia ku se kysta on nii iso ja puhkeamaisillaan vai missä vaiheessa pitää huolestua? Pahoittelut ettei oo ihan täysin aiheeseen liittyvä kysymys.
Mulla on jouduttu munasarjakysta poistamaan myös kirurgisesti, kun yksi oli niin iso ja kipeä, et pelkäsivät sen kuristavan munasarjan kuolioon :confused: se kystakipu selkeesti vasemmalla alhaalla, sellasta jomottavaa kipua joka liikkeessä pahentui. En kestänyt sen kivun kanssa olla töissä, kun kaikki ponnistelut pahensi kipua, niin päättivät leikkaamalla silloin poistaa.
 
@Kasikuus ja @Wintersun : Oletteko miettineet kuukuppia? mulla pahminpina päivinä tamppoonia joutui vaihtamaan parin tunnin välein, kuukuppia en ehkä niin usein, normaalivuodolla 3 kertaa päivässä. Näillä on myös se isompi versio joka on tarkoitettu runsaammalle vuodolle. Maksaa sen 30-40 euroa, riippuen siitä mistä ostaa ja helppo käyttää. En ole muuta käyttänytkään sen jälkeen kun ekan lunetten ostin :)
 
Pakko nyt vaan jakaa tän päivän epätoivoajatus: kiertopäivä 2 menossa - VASTA. kierto täysin sekaisin, eli ovulaatio milloin vaan kiertopäivien 12-26 välillä :rolleyes:

Miten tässä sais ajan kulumaan? Ja kun aika on kulunut, onko pakko ottaa joku 2 viikon maraton varmuuden vuoksi.. :eek:
 
Anteeksi kun olen ollut vähän hiljempaa, hirveästi työkiireitä.
Tänään oli Letrojen kontrolliultra ja yllättäen toisessa munasarjassa näkyi johtofollikkeli! Lääkäri arvioi, että ovulaatio tapahtuisi perjantaina. Apua! Ensimmäistä kertaa 1,5 vuoteen voisi olla nyt oikeasti mahdollisuus raskautua, ehkä! Koitan koko ajan hillitä tätä intoa, koska sitten tullaan tippumaan kovaa ja korkealta reilu parin viikon päästä kun kuukautiset alkaa.. Voi luoja mitä toivoa siitä saakaan, kun toivottavasti nyt saatiin tällä annoksella mulle ovulaatio aikaan!
Lääkäri tokasi vielä lähtiessä, että kahden ja puolen viikon päästä olet joko raskaana tai alkaa kuukautiset. Ei oo suurta luottoa Letroihin, mutta toisaalta.. Empä todennäköisesti ole ovuloinut ollenkaan ilman näitä niin on tämä vähän eteenpäin.
Mahtava uutinen. Tällaiset viestit luo niin toivoa ja valoa tähän omaan henkilökohtaiseen synkkyyteen ❤ Ja lisäksi. Teillä päin siis ainakin saa Letroja apteekista?!

@Effis suosittelen liikuntaa ja käsitöitä :ROFLMAO: tulee muuten valmiita sukkia nopeasti
 
  • Tykkää
Reactions: rosemarie ja Effis
@Tiukuna mulla löytyi kysta joskus kauan sitten "vahingossa". Siis kauan ennen lapsihaaveita. Se oli aika pieni ja sitä seurattiin vuosittain, todettiin että kasvaa puolisen senttiä vuodessa ja lopulta päätettiin leikata pois. Ilman sitä vahinkolöytöä mä en ois tienny siitä yhtään mitään, leikkaukseen asti meni niin etten tienny koko kystasta mitään vaikka oli jo hyvän kokonenkin. Siksi leikkaus tuntu turhalta ja viikko meni sitä sairastaessa, oli vaikee lähtee käveleen yms leikkauksen jälkeen. Mutta oon kuullu että jos se puhkee tai muita ongelmia aiheuttaa niin sen kyllä sitten tietää, ei ole mitään pikku jomottelua.
 
@KukkaSosuli Oon nämä tän hetkiset letrot ostanut jo viime toukokuussa kun alotettiin hoidot. Sillonkin otettiin jostain isommasta pakkauksesta viimiset.. Lääkäri elätteli toiveita, että letrojen toimitusvaikeus olis loppumassa. Mulla taitaa olla sitten enää yhteen kiertoon jäljellä, joten toivottavasti pian taas saa apteekista lisää (n):D
 
@KukkaSosuli ajattelin investoida pinoon sanaristikoita... Ja liukkaria :ROFLMAO:

@Tiukuna mulla on muuten epäilys, että itellä oli edellisessä kierrossa kans kysta. Tai siis, että ovulaation jälkeen munasarjaan jäi nesterakkula, koska alamaha oli kovin kipeä toisen munasarjan kohdalta. Turvotti, rinnat oli kipeet, oli lievää et omista jne. Tismalleen samat oireet kuin esikoisen alkuraskaudessa. Tosin siinäkin kierrossa mulla poksahti kysta.. Eli ei ainakaan estänyt raskautumista silloin (y)
 
  • Tykkää
Reactions: KukkaSosuli
@Kasikuus ja @Wintersun : Oletteko miettineet kuukuppia? mulla pahminpina päivinä tamppoonia joutui vaihtamaan parin tunnin välein, kuukuppia en ehkä niin usein, normaalivuodolla 3 kertaa päivässä. Näillä on myös se isompi versio joka on tarkoitettu runsaammalle vuodolle. Maksaa sen 30-40 euroa, riippuen siitä mistä ostaa ja helppo käyttää. En ole muuta käyttänytkään sen jälkeen kun ekan lunetten ostin :)
Olen miettinyt kuukuppia, mutta joku siinä "mättää" etten uskalla kokeilla. Pitäisi kyllä yrittää uskaltaa harkita sitä, jos vaikka olisi helpompi myös työskennellä, eikä tarvii koko aikaa pelätä millon housut märkänä.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@KukkaSosuli Oon nämä tän hetkiset letrot ostanut jo viime toukokuussa kun alotettiin hoidot. Sillonkin otettiin jostain isommasta pakkauksesta viimiset.. Lääkäri elätteli toiveita, että letrojen toimitusvaikeus olis loppumassa. Mulla taitaa olla sitten enää yhteen kiertoon jäljellä, joten toivottavasti pian taas saa apteekista lisää (n):D
Aaa, okei! No, meillä on vasta lähete vetämässä, että kerkee varmaan useammat letrolähetykset loppumaan ennen ku pääsen kokeilemaan. Toivotaan kuitenki et lääkäri on oikesssa, et saat vastedeskin hyvää vastinetta hoidoille (y)
 
Täällä taas nopeesti vilaistu teidän kuulumisia, mutta paljon mennyt mulla ohi viimeisten parin viikon aikana :whistle:

Tänään kp 17 ja yk 3 alkaa olla taputeltu hyvin niukoin talletteluin. Vähän kyllä harmittaa. Nyt en kyllä lähde edes piinailemaan, jospa ensi kierrossa sitte. o_O
 

Yhteistyössä