Haaveena vauva 2020

outoa. Mulle kävinyt semmonen juttu, et kastoin toisen tikun. Siihen tuli samanlainen viiva heti ja pysyy edelleen. Mut tossa aamuaskaireiden lomassa katsoin sitä 10minsan jälkeen ja siinä oli just testiviivan kohdalla SELKEÄ vaaleanpunainen palkki. Sit olin ottamassa kuvaa, mut sepä liikkuikin eteen päin kontrolliviivaan asti. :eek: Olin eka et MISTÄ toi viiva yht äkkiä tuli. No, sit totesin että sepä katosikin jo. Omituisia testejä.
 
@Helmiina1978 Onko sulla minkäänlaisia oireita suuntaan taikka toiseen? Mä en ite halua vielä testiä tehdä, koska tuskinpa vain mitään vielä näyttäisi. Niin ja ei niin minkäälaisia oireita. Herpes paranemassa, paineentunnetta ja etovaa oloa ei ole enää ollut ja rinnatkin on edelleen tollaset löysät läpyskät :ROFLMAO::ROFLMAO: Toki eihän kaikilla rinnoissa mitään tapahdu heti, mut olettaisin, että mulla kipeytyisi edes vähän, kerta n. 4-6pvä ennen menkkojakin alkaa sivuilta olemaan kipeät. 4.12 pitäis menkat alkaa flon mukaan.
 
@Helmiina1978 Onko sulla minkäänlaisia oireita suuntaan taikka toiseen? Mä en ite halua vielä testiä tehdä, koska tuskinpa vain mitään vielä näyttäisi. Niin ja ei niin minkäälaisia oireita. Herpes paranemassa, paineentunnetta ja etovaa oloa ei ole enää ollut ja rinnatkin on edelleen tollaset löysät läpyskät :ROFLMAO::ROFLMAO: Toki eihän kaikilla rinnoissa mitään tapahdu heti, mut olettaisin, että mulla kipeytyisi edes vähän, kerta n. 4-6pvä ennen menkkojakin alkaa sivuilta olemaan kipeät. 4.12 pitäis menkat alkaa flon mukaan.
Satuitkin kyselemään... Just ajattelin että voi kääk - onko pakko alkaa kuvitella oireita. Eikä niitä ainakaan ääneen voi sanoa. :cool:
Eilen oli koko päivän kova vilu. Ei se vielä herättänyt mitään, koska töissä vetää ja kevyet vaatteet. Mut sit nukkumaan mennessä oli tosi vilu, semmonen syvävilu - kuin olis kipeäksi tulossa. Yleensäkin on viluiset varpaat iltaisin, mut tää oli erilaista. No... Sit tuntu jotain tuolla alavatsalla; en vaan saanut unta ku tuntui vähän poltetta. Lievää kuukautiskipua mut osittain toisella puolella. Aamulla taas normaali olo.
Mut sitku laitoin rintaliivit, tunsin et vasemmassa rinnassa teki kipeää. Mitä ei siis ainakaan muistaakseni oo ollut muissa kierroissa. Argh. Piti oikein monta kertaa rutistellla. :ROFLMAO: oon kouluun menossa junalla ja täälläkin vähän äsken koitin, mut en saanut selvää.
Eli nyt alkaa olo kuumottaa ja turhat toiveet herää.
 
Käsittääkseni stressi voi joillain vaikuttaa niin että esim kierto menee sekasin jonka vuoks ovulaatio voi siirtyä tai jäädä tulematta kokonaan, mut kyl ite oon raskautunu pahimpinakin stressi kausina joten en usko että se kaikilla vaikuttaa raskaaksi tulemiseen, toki varmasti silti parempi jos ressiä ei ole.

huhu, kylläpä tosiaan nykyään täälä vilkasta, no tätä se on ku kasa vauvakuumeilijoita samas pakassa päivittämässä :ROFLMAO:mut oikeesti mukava kun on juttua.

mua ärsyttää tää mun kierron sekoilu mut minkä mä asialle voin täs vaihees? , pitää vaan mennä "go with the flow" Koitan olla liikaa miettimättä ja toivoo että kääntyis hyvin päin asiat.... Eihän tös oo ku vast 4yk tulossa... Mut oikeesti sekin tuntuu niin pitkältä:ninja:vaik tiiän realistisesti aatellen ei ole paljoo... Mut kyl välil turhautumisen tunteita tulee, ja väkisin mietin et meneeköhän kauan? Itel aika perus se 6kk ollu et viimestään plussa... Mutta nyt oon vanhempi ku 7 ja 4 vuotta sitten ku viimeeks yrittämäl yrittäny raskautua, ja mies joka 10v vanhempi ja vaikuttaahan senkin ikä jossain määrin.
 
Me ei olla kerrottu kellekkään yrittämisestä, eikä taideta kertoakkaan... Paitsi no teille oon kertonu mut helppo näin anonyymina huudella :LOL: itse en halua kertoa koska en jaksa sitä "joko on tärpännyt?" tai sitä et muut alkaa analysoimaan mua... Tyyliin jos oon väsyny, en halua juoda alkoa, kieltäydyn juustokakusta ym ym niin sitten aletaan spekuloimaan... :unsure:
 
Joo. Stressiähän on monenlaista ja me siedetään sitä ja reagoidaan siihen eri tavalla. Lyhytkestoinen Stressiähän parantaa suorituskykyä, mutta jos elämässä tapahtuu lyhyessä ajassa paljon negatiivista ja on traumaattisia juttuja niin sitä enemmän ne vaikuttaa esim just ihmisen hormoonitoimintaan, kuten @Nessu87 mainitsi.
Ihminen on kokonaisuus.
Oon nyt lukenut stressilääketiedettä ja perusteellisesti saanut tietoa kirjoista ja luennoilta. Yksi osa siinä on stressi ja lapsettomuus. Pääasiana stressi saattaa aiheuttaa lapsettomuutta, mutta ei hedelmättömyyttä. Lapsettomuus sitten taas saattaa lisätä stressiä. Mutta positiivinen asia on, että stressi ei vaikuta lapsettomuushoitojen tehoon. (y) eli jos sinne joku päätyy niin todennäköisesti hoidot onnistuu, tai ainakaan stressi ei vaikuta lopputulokseen. Se on sit muut jutut tietty.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Moikka!
Pakko vielä kommentoida tota stressi asiaa.
Mulla on tosi korkea paineensietokyky. Viime talvena mun työpaikalla olot kävi kuitenkin sietämättömäksi ja vasta nyt kun oon lähtenyt sieltä joitain kuukausia sitten, ymmärrän miten järkyttävä stressi mulla on ollut. Edelleen "korjailen" sen aiheuttamia jälkiä pääni sisällä ja arjessa.
Mulle lääkäri sanoikin sillon että tolla stressimäärällä ei lasta tehdä. No kuinkas kävikään. Oon kohta 3kk ollu uudessa työssä jossa viihdyn ja jossa ihmiset on kaikin puolin ihania. Ja olen jo raskaana.:LOL:
Väkisinkin ajattelee että ehkä nää tosiaan on yhteydessä.
Mullakin on tosiaan koeaika vielä pari kk, yritän päästä sinne koeajan loppupuolelle ennen ku tää tieto tulee julkiseksi, mutta en pelkää yhtään että mä sen takia saisin lähteä. Oon hyvä mun työssä ja mielestäni oppinut nopeasti talon tavoille. Yhtäkään moitetta en oo myöskään saanut, niin en usko että ne uskaltaa mua irtisanoa. Siihenkin kuitenkin on tietty malli miten toimia.

Oikeestaan alunperin tulin ilmoittamaan, että varmaan mut uskaltaa jo siirtää plussanneisiin:love:
One stepit ei vahvistunut joten hain lisää pregcheckejä ja siihen tulikin sit testiviiva vahvana jo ennen kontrolliviivaa. Kuva otettu heti, tummempi vielä tuosta. Digiä säästän vielä viikon verran, et saisi sen 3+. Vinkkinä kaikille, heittäkää ne onestepit mäkeen. Mä en saanut viivanpaikkaa kyl ikinä, mut ei ne näköjään anna viivaakaan vaikka aihetta olis:LOL:

Iso kiitos kaikille vertaistuesta tän reilu vuoden aikana ja onnea yrityksiin! Kurkin kyllä vielä taustalla, kiinnostaa monen eteneminen:geek:
Minic (ja bebe 4+5)
Onnea kovasti! :love: heinä vai elokuinen? :)
 
Kai mun tarvitsee uskaltaa luottaa.. Laitoin polille tänään aamulla myös viestiä positiivisesta tuloksesta. Tänään dpo17 eikä vieläkään leffaviivoja testiin, mutta plussa se on. Oireitakaan ei ole yhtään mitään, aavistuksen saattaa nännit olla kipeät jos oikein kovasti kuvittelen. Pelko on edelleen suuri, mutta eihän tässä voi muuta kuin odottaa mitä tulee tapahtumaan. Mut voi siis siirtää plussanneisiin.

Ehdottomasti roikun täällä vielä varmasti jonkun aikaa. Toivottavasti ei tarvitse tulla häntä koipien välissä takaisin.. Toivon kaikille plussaa niin paljon <3


nimetön.png
 
  • Tykkää
Reactions: pikkuhaave
Satuitkin kyselemään... Just ajattelin että voi kääk - onko pakko alkaa kuvitella oireita. Eikä niitä ainakaan ääneen voi sanoa. :cool:
Eilen oli koko päivän kova vilu. Ei se vielä herättänyt mitään, koska töissä vetää ja kevyet vaatteet. Mut sit nukkumaan mennessä oli tosi vilu, semmonen syvävilu - kuin olis kipeäksi tulossa. Yleensäkin on viluiset varpaat iltaisin, mut tää oli erilaista. No... Sit tuntu jotain tuolla alavatsalla; en vaan saanut unta ku tuntui vähän poltetta. Lievää kuukautiskipua mut osittain toisella puolella. Aamulla taas normaali olo.
Mut sitku laitoin rintaliivit, tunsin et vasemmassa rinnassa teki kipeää. Mitä ei siis ainakaan muistaakseni oo ollut muissa kierroissa. Argh. Piti oikein monta kertaa rutistellla. :ROFLMAO: oon kouluun menossa junalla ja täälläkin vähän äsken koitin, mut en saanut selvää.
Eli nyt alkaa olo kuumottaa ja turhat toiveet herää.
Kuulostaa ihan lupaavalta (y);)
Mulla alko tossa hetki sit polttelee alaselkää, eli menkat tekee tuloaan. Tässä paljoa nyt ehdi edes vauva asioita miettiä sen kummemmin/oireita, kun lisätään lisää vettä myllyyn :unsure: Nyt jo tiedän, että tämä viikon saikku tulee jatkumaan sen pari viikkoa lisää. No saapahan ainakin pään nollattua työasioista, muista ei sitten niinkään.
 
Mä en vielä eilenkään päässyt testikaupoille, kun olin kaverin kanssa liikenteessä, mutta josko tänään. Mulla ei oo ikinä ollu näin pitkää kiertoa, eli joko nyt oon raskaana tai sitten mussa tapahtuu jotain outoa, toivotaan tuota ensimmäistä. Oireita on, kun oikeen kuvittelee. Tissit on kipeet ja mahaa kyllä on nippaillu pari viikkoa jo. Jos ovis oli vasta sillon kun kuvittelen (kp 20/21) niin tänään on dpo 12. Luulis, että pian alkais testissä näkyä jos niikseen tulee. Kävin äsken vessassa ja nyt pidättelen 4h ja haen heti töiden jälkeen testejä. Ovistestin tein eilen huvikseen, mutta siinä ei kyllä näkynyt viivaa juuri nimeksikään. Mutta en halua siihen nyt luottaakaan.

Jänniä aikoja elellään siis! :eek:
 
Onnea plussista kaikille! Täällä on viimeaikoina ollut niin paljon hyviä uutisia että itselläkin on toiveet korkealla tässä kierrossa. Mä kerroin yrityksestä heti äidille ja muutamalle kaverille. Miehen äiti ja siskot tietää myös. Oma äitini kyllä kiusallisesti menehtyi pian tuon tiedon jälkeen mutta olen iloinen että ehdittiin asiasta puhua. Plussasta aion kertoa parille kaverille myös heti (tai vaikea olisi salatakaan kun kaikki kyselee toistensa menkkojen perään niinku jotku teinit :X3:)
 


^ tossa mun testilaboratorio aamulta.
Eli 1. kuva on eka testi, jossa livenä näkyy vaan väritön viivanpaikka. Mut kun sit kuvaa katsoin ja edelleen katson niin mun silmät värjää sen punertavaksi outoa.
2. ja 3. kuvat on siitä, kun testin yli pyyhki TESTIAJAN jälkeen toi palkki, joka selkeästi näkyy ja siirtyi kontrolliviivaa kohden koko ajan. Omituinen. Huomasin sen just kun se tosiaan oli testiviivan kohdalla, ja ihmettelin miten viivanpaikka voi muuttua värilliseksi yhtäkkiä. En tiedä mitä tapahtui.

Oon kyllä hämilläni ton ekan kuvan ja testin punertavasta sävystä. Ehkä silmät tekee temppuja. Mielestäni en nähnyt siinä livenä väriä yhtään.

Ja mitä oireisiin tulee. On jotenkin kuumottavampi olo mut silti viluinen. Ja kyllä alavatsaa vihloo. Mut on sitä ennenkin vihlonut viikko oviksesta; ilmeisesti keltarauhanen on hiipuillut?

Mä siis todellakin olen hiukan täällä jännissä tunnelmissa, vaikka eiliseen asti olin varma, ettei mitään jännitettävää ole.
Ehkä mieli tekee taas pitkästä aikaa tepposia. Johan tässä oli pari rauhallista kiertoa. :ninja:
 
  • Tykkää
Reactions: mom_89 ja Ananas90
Onnea plussista kaikille! Täällä on viimeaikoina ollut niin paljon hyviä uutisia että itselläkin on toiveet korkealla tässä kierrossa. Mä kerroin yrityksestä heti äidille ja muutamalle kaverille. Miehen äiti ja siskot tietää myös. Oma äitini kyllä kiusallisesti menehtyi pian tuon tiedon jälkeen mutta olen iloinen että ehdittiin asiasta puhua. Plussasta aion kertoa parille kaverille myös heti (tai vaikea olisi salatakaan kun kaikki kyselee toistensa menkkojen perään niinku jotku teinit :X3:)
Harmi että äidillesi kävi niin. Mun äiti kuoli, kun odotin keskimmäisiä lapsia.

Mitä te niistä kyselette? :eek::D
 
Harmi että äidillesi kävi niin. Mun äiti kuoli, kun odotin keskimmäisiä lapsia.

Mitä te niistä kyselette? :eek::D
No siitä tuli varmaan tapa sen jälkeen kun alkuun nähtiin pitkästä aikaa koko porukalla joku kolme vuotta sitten ja sillon just kaikilla sattu olee yhtäaikaa. Ja nykyään sit joka kk joko pitää kertoa niistä tai jos ei kerro niin muut alkaa kysellä et mikäs on. Yks on tosiaan nykyään raskaana myös niin ehkä se kropan toiminta vaan jotenkin kiinnostaa kaikkia.
 
Paljon onnea plussanneille!

Meillä ensimmäinen lapsi sai alkunsa yk 28 juuri stressaavan jakson aikana, oli päivätyö, iltaopiskelut ja omien häiden järjestely meneillään. Plussasin siis pari päivää häiden jälkeen ja tästä syystä moni odottikin raskaus uutisia vaikka yrityksestä ei oltu kerrottukaan..
Meillä yrityksestä ei tiedä kuin yksi mun työkaveri ja työtilanteesta riippuen joudun mahdollisesti esimiehelle heti plussan tultua kertomaan (sikiölle haitalliset kemikaalit). Lähisuku ei tiedä, mutta muutama viikko sitten vaihdettiin auto 5 paikkaisesta 7, joten saattaahan joku jotain epäillä :)
Raskauksista läheisille kerrottu muuten vasta rv 14-16 ja samoilla linjoilla mennään tulevaisuudessakin, keskenmenon pelko niin suuri ja olen huono puhumaan ikävistä asioista. Yksi keskenmeno ollut rv 6+0

Ovistesti toodella haalea, eipä kyllä vielä pitäisikään ovis olla..
 
Ompas taas tekstiä tullu! Onnea plussanneille :love:

Täällä edelleen pientä km vuotoa pyyhkiessä. Ihan kun tuntuis oviskipuja vasemmalla o_O voi ne olla jotain muutakin. tänään vasta kp 8.

Me kyllä kerrotaan perheelle heti jos ja kun vaan plussa tulee. Oli senverran raskas kokemus kaikille tää km, että ei kyllä viiti lähtee salaamaankaan plussauutisia. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Keltasirkku-
Ihanaa tosiaan kun täällä on nykyään niin aktiivista keskustelua! Tietää, että täällä on aina vertaistukea tarjolla, mikä on helpottavaa, koska me ei miehen kanssa olla kerrottu yrittämisestä kenellekään ja jotenkin tätä juttua on pakko saada jakaa johonkin! :love:

Odotan niin sitä hetkeä, että pääsisi shokeeraamaan ystävät oikeen kunnolla jos ja kun sitä raskaaksi tulisi. Kellään ei mun omissa ystävissä ole vielä lapsia, miehen kavereilla ja serkuilla sitten vauveleita on saatu jo enemmänkin. Omien ystävien kanssa puheissa lapsensaanti on lähes joka kerta kun neljän hengen voimin iltaa istutaan. Yksi heistä on kertomansa mukaan varma, että hänelle lapsiasiat ovat meidän porukasta ensimmäisenä ajankohtaisia. Koita siinä sitten itse pitää pokkaa, kun tekisi mieli sanoa, että oma ehkäisyni on jo historiaa :LOL: Ollaan myös keskusteltu yhteiskunnan luomista paineista (synnytystalkoot jne) ystävieni aloitteesta. Itse olen keskusteluja lyönyt vähän lekkeriksi ja antanut ymmärtää, että vauvahaaveet on vielä kaukana tulevaisuudessa, jotta yllätys mun ystäville olisi mahdollisimman puskista tuleva momentti sitten kun se vauva jossain kohtaa ilmottais tulostaan... :p

Itse en ehkä kestäisi kovin pitkälle sitä utelua tärpistä, jos nyt kertoisin yrittämisestä. Rupeis vaan ahdistamaan, kun ei voi tietää, kauan tämä projekti ottaa aikaa. Omalla äidilläni on hirmuinen mummokuume, hänellä ei vielä ole lapsenlapsia. Miehenkään äidillä ei vielä ole ja musta olisi mahtavaa, jos meidän mahdollinen esikoinen ois kummallekin mummolle niiden eka lapsenlapsi. Tietenkin sillä oletuksella, että tässä ei oma sisko tai miehen sisko ole vielä yrittämässä... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Keltasirkku-
Mä dippasin aamuiseen pissaan rsfu:n herkän eikä siihen tullut mitään. Ne ei oo mulla kyl vääriä näyttänyt. Muita ei kaupasta nyt saanut.
 

Yhteistyössä