Haaveena vauva 2020

Attachments

Muista, että vaikka ovis tapahtuis ja seksiä olis harrastettu oikeeseen aikaan, raskauden mahdollisuus on 20-25% per kierto, vaikka ei ois mitään vikaa!

Juu tämä onkin tiedossa, Google koluttu kunnolla läpi tässä pitkin syksyä. Se on yllättävän pieni prosentti kun tuntuu, että monella tutulla on mennyt se 1-3 kiertoa kun ovat tulleet raskaaksi. Toki monella ollut sitä ongelmaakin.
 
@lolu tosi kurjaa, voimia ja tsemppiä sinulle ❤

@Hipppu tiedän niin mistä puhut. Meillä alkaa kohta olla 11 yk takana, eikä se ole vielä tavallaan pitkä aika yrittää mutta kyllä jo kovin pitkältä tuntuu. Juuri jostain luin että yrityskiertojen lisääntyessä todennäköisyydet tärppiin kasvaa. Silti itsellä oma usko taas hiipuu mitä pidemmälle tässä mennään. Ja kun meillä on kaksi lasta niin hyvä on näinkin, tämä kaipuu ja toive vaan on tosi iso ja ollut niin kauan. Mäkin kävin n. 7 yk jälkee yksityisellä tarkistuksessa ja sain heti ne hormoonit käyttöön. Munasolut vähenemään päin, muuten kaikki ok. Miestä ei ole tutkittu ollenkaan. Mennään näillä hormoneilla muutama kk ja sitten näillä näkymin himmaillaan tämän yrityksen kanssa, kun hoitoihin ei ole pääsyä. Pikkuhiljaa tässä on yrittänyt hyväksyä sen että vauvaa ei varmaan enää tule ja lapsiluku ei tule olemaan se josta on haaveillut. Ja samalla kasvaa kiitollisuus ja onni tästä mitä on jo saanut ❤ Silti niin toivon teille kaikille muille vauvaa vaikkei sitä meille tuliskaan. Ennen tunsin pientä kateuttakin plussanneita ja raskaana olevia kohtaan, nykyään oon vaan niin iloinen kun joku edes plussaa. Eli toivottavasti kaikki saisivat vauvan ennen pitkää syliin:love:
 
Juu tämä onkin tiedossa, Google koluttu kunnolla läpi tässä pitkin syksyä. Se on yllättävän pieni prosentti kun tuntuu, että monella tutulla on mennyt se 1-3 kiertoa kun ovat tulleet raskaaksi. Toki monella ollut sitä ongelmaakin.
Lähinnä vaan, että älä vielä toivoa menetä :)
Meillä oli tärpit käytännössä yk 1, sitten keskenmenon jälkeen yk 3, sen keskenmenon jälkeen yk 5 ja sen keskenmenon jälkeen on nyt yk 4. Toki toivon, että nyt ei kovin montaa kiertoa vielä menis uuteen tärppiin.

Puoli vuotta on onneks vielä ihan normi aika, uskon kyllä että se tärppi tulee teillekin. Onneksi teillä on jo lapsi, valaa uskoa uuteen raskauteen :love: ja toki, jos ei jostain syystä tulekaan, voisi uskoa olevan helposti autettavissa.

Toivottavasti osasin sanoa tän kannustavana, en todellakaan siis halua vähätellä enkä muuta vaan nimenomaan kannustaa (n)
 
Juu tämä onkin tiedossa, Google koluttu kunnolla läpi tässä pitkin syksyä. Se on yllättävän pieni prosentti kun tuntuu, että monella tutulla on mennyt se 1-3 kiertoa kun ovat tulleet raskaaksi. Toki monella ollut sitä ongelmaakin.
Ehkä se on keskiarvo, jota mä sitten lasken täällä o_O
t: yk64, jonka kaverit ja lähipiiri tulee tyyliin pelkästä katseesta raskaaksi :D:cautious:
 
Ensimmäiset yrityskierrot oli stressaavia ja menkkojen alkaessa itkin. Tietoa lapsettomuudesta on nyt voinut käsitellä useamman kuukauden. Vaikka surettaa, silti on toivoa ja luottoa, että hoidoilla tärppää. Toivottavasti tämä vuosi toisi meille kaikille onnistumisen :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiii
Täällä alkoi nyt vasta yk 4 mutta silti meinaa iskee epätoivo ja pelko että saanko mä koskaan kokea äitiyttä, saanko mä koskaan vauvaa syliin asti. Ja samalla syyllisyys siitä että miksi ei olla aiemmin monia vuosia sitten jo tajuttu syvällisemmin miettiä tätä asiaa, miksi vasta nyt tajuttiin että halutaan lapsi. Kun nyt ikää on jo niin paljon (39) et alkaa oleen kiire enkä tiedä ehtiikö ees enää. Meillä tuli kyllä yk 2 plussa mut kkm siitä sitten tuli... vaikka mulle kkm:n todennut lääkäri sanokin että kun noin nopeesti tulitte raskaaksi niin on tosi hyvät mahdollisuudet myös onnistuneeseen raskauteen, niin ite sitä on vaikee uskoo... Sori tää omanapailu mutta tänään ollu taas vaikeempi päivä näiden fiilisten kans...
 
Lähinnä vaan, että älä vielä toivoa menetä :)
Meillä oli tärpit käytännössä yk 1, sitten keskenmenon jälkeen yk 3, sen keskenmenon jälkeen yk 5 ja sen keskenmenon jälkeen on nyt yk 4. Toki toivon, että nyt ei kovin montaa kiertoa vielä menis uuteen tärppiin.

Puoli vuotta on onneks vielä ihan normi aika, uskon kyllä että se tärppi tulee teillekin. Onneksi teillä on jo lapsi, valaa uskoa uuteen raskauteen :love: ja toki, jos ei jostain syystä tulekaan, voisi uskoa olevan helposti autettavissa.

Toivottavasti osasin sanoa tän kannustavana, en todellakaan siis halua vähätellä enkä muuta vaan nimenomaan kannustaa (n)
Joo en ottanut siis missään nimessä pahalla vaan just hyvällä ja ymmärrän mitä tarkoitat! :) Jotenkin mulla on samanlainen ajattelutapa kuin Pampula3:lla, että mitä enemmän yrityskiertoja on takana, alkaa toivo vaan enemmän hiipumaan (n) Mutta en minä vielä oo luovuttanut (vaikka varmaan vähän vaikuttaakin :D ).
 
Ehkä se on keskiarvo, jota mä sitten lasken täällä o_O
t: yk64, jonka kaverit ja lähipiiri tulee tyyliin pelkästä katseesta raskaaksi :D:cautious:
@W.we samat ajatukset mulla. Tuntuu et kaikki tutut ja vähän puolituntemattomatkin sikiävät, mutta itselle sitä onnea ei vaa suoda. Eniten mua aina ottaa päähän ja suoraan sanottuna ketuttaa ne, jotka ovat tyyliin kaks kuukautta seurustelleet ja kertovat että nyt heille on tulossa vauva. Toki olen myös onnellinen kaikkien puolesta, mutta kyllä välillä kateus nostaa kulmiaan. Täällä toivottavasti porukka ymmärtää tätä ajatusta :unsure:

Joku kyseli myös että kenelle on kertonut yrityksestä. Kertonut oon muutamalle hyvälle kaverille sekä töissä tiimille, sekä esimiehille, sillä poissaoloja hoitojen takia rupesi tulemaan ja näin jotenkin reiluksi kertoa, miksi olen välillä lyhyelläkin varoitusajalla pois. Vanhemmille en ole osannut asiaa kertoa :(
 
@lolu voi ei, voimia sinne! :cry:


Joo, ei meilläkään missään nimessä pitkää yritystä takana. Mut huvittaa, koska mulla on kolme kaveria raskaana tällä hetkellä ja heillä kaikilla ekasta tärppi. Sitten vaan aattelee, et miksei meillä voinut heti tärpätä. :ROFLMAO:

Tänään kp 29/27-28, kuten listasta näkyy... Ei menkkoja. Ja nyt pelottaa, et ne alkaa. Ja en silti uskalla testata, iha ku mul testejä oiskaan kaapissa. :ROFLMAO: Koko ajan semmone olo, et alkaa. Alavatsaa juilii ym. Ja maha tuntuu painavalta, eile tuntu nukkumaan mennessä, et happi ei kulje. En silti uskalla ajatella, et ois tärppi. Pelkään pettymystä. Oon varma, et tyyliin vuosisadan menkat tulossa.
Luulen, et mul oli ovis ehkä sittenki pari päivää myöhässä, ku oon tarkastellut oireita kalenterista. Eli periaatteessa nyt vois olla vasta dpo13 tyyliin. Katsotaan alkaako huomenna ja palaillaan sitte taas. (y)
 
Mä oon kertonut vaan parhaalle kaverille tästä yrityksestä, mutta en niinkään päivittele tilannetta hänelle. Muuten kyllä kaikki sukulaiset, kaverit ym. osaavat tätä odottaa ja paljon tulee kyselyjä tai vihjailuja (n) Pitäis keksii jotai uusia hyviä "tekosyitä" miksei me muka vielä suunnitella lapsia, koska muittenkin mielestä olosuhteet on suotuisat ja hankala keksiä muita syitä kun "sitten joskus..":whistle:
 
@marrrsipaani Tuo että "ihan just alkaa menkat" on kyllä aika yleinen oire, kohta saisit jo kyllä testata!! :love:

Ja nämä keskenmenot on aivan hirveitä ei kenellekkään niitä haluaisi :cry: Onneksi kaikki saa varmasti vielä vauvat keinolla millä hyvänsä, ainakin pitää toivoa niin! Cameron Diazkin tuli äidiksi 47v! :barefoot: Mutta ei tuohon vauvakuumeeseen auta kuin se vauva ja vauvakuume on tarttuva tauti varsikin jo vauvoja lähipiiriin syntyy :poop:

Kyselempä taas joutessani, onko muilla turvonnut vatsa monta päivää ennen menkkoja vai ootteko pitäny raskausoireena sitä? Mulla on negakierroissa ollu ja turhauttaa kyllä, kun kuvitellu välillä että on raskaana.. Kai sekin on pmsoire tuo turvotus.
 
Mä oon päättänyt että en enään laske mitään en kerro kellekkään edes lähimmäisille ystäville en varaa mihinkään neuvoloihin aikoja vasta kun on 12 raskausvkoa täys.kyllä tää niin vituttaa ja tuntuu et mistä meitäkin rangaistaan.yritetty 1v3kk. Siihen sisältyy monet itkut ja testit ym..anteeks tää mun kyynisyys nyt mutta näin on.ja kiitos teille ihanille jotka ootte meidän surussa mukana
 
Kun on vauvakuume, näkee vauvoja ja odottavia joka puolella. Lähipiirissäni myös jatkuvasti uutisia. On pareja, jotka ovat jättäneet ehkäisyn pois, kun olen kertonut meidän ongelmista. Ja odottavat jo vauvaa. Suurin osa onnistuu lähipiiristäni alle vuodessa, jopa parissa kuukaudessa, mutta yllättävän paljon on myös lapsettomuudesta tai sekundäärisestä lapsettomuudesta kärsiviä. Keskenmenoja myös. Ja mistä loppujen lopuksi tiedän, kuinka moni yrittää ja ei onnistukaan. Niin erilaisia tilanteita. Ei auta kuin odottaa ja jotenkin nyt, kun vuosi alkaa olla takana ja tutkimukset käynnissä, on luottavainen mieli. Vaikka joka päivähän tämä asia on mielessä ja epätoivokin valtaa päivittäin mielen. Tunteet ja ajatukset vaihtelevat kovin. :alien:
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala ja lolu

Yhteistyössä